האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

לתשומת ליבכם, הערך בשלבי עריכה

לילי אוואנס

לילי אוואנס פוטר

"לא זו בלבד שהיא הייתה מכשפה מחוננת באופן ייחודי, היא הייתה גם אישה חביבה במיוחד. הייתה לה דרך לראות את היופי באנשים אחרים, אפילו, ואולי בעיקר, כאשר אותו אדם לא יכול היה לראות זאת בעצמו."
- תיאור אופייה של לילי אוואנס, הסרט "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן".

לִילִי ג'יי. פוטר (לשעבר אֶוַואנְס) (30 בינואר 1960 – 31 באוקטובר 1981) הייתה מכשפה בת מוגלגים, בתם הצעירה ביותר של אדון וגברת אוואנס, ואחותה הצעירה של פטוניה אוואנס. היא למדה על היותה מכשפה כילדה מסוורוס סנייפ, קוסם בן גילה שחי באזור מגוריה, לאחר שזה זיהה אותה ככזו וסיפר לה על קיומם של קסמים. לילי למדה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בשנים 1971-1978. היא מוינה לגריפינדור והייתה חברה במועדון הסלג-סלבז. בשנתה השביעית הפכה למדריכה ראשית, והחלה לצאת עם ג'יימס פוטר.

לאחר שסיימה את לימודיה בהוגוורטס היא התחתנה עם ג'יימס פוטר ולשניים נולד ילד, הארי ג'יימס פוטר. הם בחרו בסיריוס בלק לשמש סנדקו. השניים, יחד עם חבריהם סיריוס בלק, רמוס לופין ופיטר פטיגרו, הצטרפו למסדר עוף החול במהלך מלחמת הקוסמים הראשונה. לילי ובעלה חמקו מלורד וולדמורט שלוש פעמים. בסופו של דבר, נאלצו לילי וג'יימס לרדת למחתרת לאחר שהתגלתה נבואה חדשה שקושרת בין לורד וולדמורט ובנם הפעוט. פיטר פטיגרו הסגיר אותם לידי וולדמורט והם נרצחו בליל כל הקדושים בשנת 1981, בשעה שהם מנסים להגן על בנם.

לילי הופיעה שוב לזמן קצר באמצעות שימוש באבן האוב במהלך הקרב על הוגוורטס במאי 1998, יחד עם ג'יימס, סיריוס ורמוס. לאחר מלחמת הקוסמים השנייה נולדו לה שלושה נכדים: ג'יימס סיריוס פוטר, אלבוס סוורוס פוטר ולילי לונה פוטר, שנקראת על שמה.

ביוגרפיה

חייה המוקדמים
לילי נולדה לאדון וגברת אוואנס, שני מוגלגים ממשפחת אוואנס, ב-30 בינואר 1960. משפחתה התגוררה בקוקוורת', אנגליה. הייתה לה אחות מבוגרת בשם פטוניה, אליה הייתה קרובה למדי. בגיל תשע התיידדה עם סוורוס סנייפ, שהתגורר במבוא ספינר אשר היה במרחק הליכה מבית משפחת אוואנס. למרות זאת, כנראה שהיו הבדלי מעמדות בין המשפחות, שכן פטוניה לגלגה על שסנייפ מגיע משכונה מוכת עוני.

סוורוס היה האדם הראשון שסיפר ללילי על היותה מכשפה, והוא המשיך ללמד אותה רבות על עולם הקוסמים בזמן שהשניים המתינו בקוצר רוח למועד בו יוכלו ללמוד יחד בהוגוורטס. יכולות הקסם של לילי וידידותה עם סוורוס גרמו לחיכוכים בין האחיות אוואנס. מונעת מקנאה ביכולותיה של לילי, כתבה פטוניה לפרופסור דמבלדור וביקשה להצטרף לאחותה בהוגוורטס. המנהל סירב בחביבות לבקשתה. המכתב נמצא מאוחר יותר על ידי לילי וסוורוס.

בגיל אחת עשרה קנתה לילי את שרביטה מחנות השרביטים של אדון אוליבנדר שבסמטת דיאגון. השרביט היה באורך 26 סנטימטרים, גמיש ועשוי מעץ של ערבה בוכייה. במילותיו של אדון אוליבנדר, היה זה "שרביט נחמד לכישופים".

"אני לא מופרעת," אמרה לילי. "זה דבר נורא להגיד."
"את בדרך," התמוגגה פטוניה, "בדרך לבית-ספר מיוחד למופרעים."
- האחיות מתווכחות לפני שלילי עוזבת להוגוורטס, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 605.

שנותיה בהוגוורטס
בגיל אחת עשרה לילי החלה ללמוד בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, בו מוינה לבית גריפינדור. היא הפכה מיומנת למדי בשיקויים, ומשכה את תשומת ליבו של פרופסור הוראס סלגהורן, שצירף אותה למועדון הסלג-סלבז שהקים עבור תלמידים כישרוניים שעשויים להצליח בעתיד.

בשנתה החמישית, לילי עמדה לצידו של חברה הטוב דאז – סוורוס סנייפ – כשג'יימס פוטר, אותו כינתה "חתיכת אפס יהיר ומתעלל", אכן התעלל בו. היא פנתה לג'יימס רק בשם משפחתו וניסתה להניע אותו מלנהוג בבריונות כלפי סנייפ. סנייפ המושפל השתלח בה וקרא לה "בוצדמית קטנה ומטונפת". בהמשך הוא התחנן לסליחתה והיא, בתגובה, שאלה אותו אם הוא עדיין מתכוון להצטרף לאוכלי המוות. כשלא הכחיש זאת, לילי הבינה שסנייפ לא מבין מה לא בסדר עם אוכלי המוות. זה הוביל להיפרדות דרכיהם של לילי וסנייפ, בין היתר בגלל העובדה שלילי הייתה מיואשת מתשוקתו של סנייפ לאומנויות האופל ומהתיידדותו עם חבריו לבית סלית'רין מאליסבר ואייברי, ששאפו להיות אוכלי מוות.

בשנתה החמישית של לילי, לג'יימס היה קראש עליה אך היא השיבה את פניו ריקם משום שסברה כי הוא אפס יהיר עקב התעללותו בתלמידים אחרים, ובעיקר בסוורוס סנייפ. החבר הכי טוב של ג'יימס, סיריוס בלק, ציין לאחר מכן שג'יימס לא יכול היה לעצור את עצמו מלהשוויץ ולעשות מעצמו צחוק כל פעם שלילי הייתה בסביבה. היא לא שנאה את ג'יימס למרות הכל. היא לא אהבה את הבריונות שלו, אך היא העריצה את עמידתו למען חבריו ולצד אנשים אחרים שסבלו מידיהם של השואפים להיות אוכלי מוות, חבריו של סנייפ.

במהלך שנתם השביעית, ג'יימס התבגר והוכיח כי הוא אחראי ואמיץ. נרמז כי הוא עדיין נהנה להציק לסנייפ, אך לא הייתה לו בעיה להפסיק לעשות זאת למען לילי. שינוי זה הוביל אותה להסכים לצאת איתו, ומשיכתה של לילי אליו הפכה לחיבה אמיתית ובסופו של דבר לאהבה. השניים נבחרו להיות מדריך ומדריכה ראשיים.

לקראת סוף שנת 1977, לשניים היה פגישה הרסנית עם פטוניה ומי שהיה אז הארוס שלה, ורנון דרסלי. הפגישה נערכה בסביבות חופשת חג המולד, שכן שניהם עדיין היו בהוגוורטס. כשוורנון ניסה להרשים את ג'יימס עם המכונית שלו, הקוסם השוויץ בעושר החומרי שלו, והתפתח ריב. הערב נגמר בכך שוורנון ופטוניה יצאו בסערה מהמסעדה ולילי פרצה בבכי, בעוד ג'יימס מבטיח שהוא יתנצל ויתקן את מה שקרה (מה שבעקבות המוות המוקדם של שניהם לא קרה לעולם). פטוניה התחתנה בסוף 1977. לילי וג'יימס הוזמנו לחתונה, אך פטוניה לא הסכימה שלילי תהיה שושבינה ולילי נפגעה מאד. בקבלת הפנים, ורנון לא דיבר עם ג'יימס, אך ג'יימס שמע אותו מתאר אותו כ"פעלולן קסמים".

"לא התכוונתי לקרוא לך בוצדמית, זה פשוט -"
"יצא?" לא הייתה טיפת רחמים בקולה של לילי. "מאוחר מידי. כבר שנים אני מתרצת בשבילך תירוצים. אף אחד מהחברים שלי לא מבין למה אני בכלל מדברת איתך. אתה והחברים היקרים שלך, אוכלי המוות הקטנים. [...] אני לא יכולה להעמיד פנים. אתה בחרת בדרך שלך, אני בחרתי בשלי."
- לילי מסיימת את החברות שלה עם סוורוס סנייפ, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 611.

מלחמת הקוסמים הראשונה

נישואין ומסדר עוף החול
לאחר שסיימו את לימודיהם בהוגוורטס ב-1978, לילי וג'יימס התחתנו בין הקיץ של 1978 והסתיו של 1979. סיריוס היה השושבין, ופטוניה ובעלה סירבו להגיע. מאז, הקשר של לילי עם אחותה התרופף.

חיים מהכסף הרב של משפחת פוטר, הפוטרים הפכו לחברים באופן מלא במסדר עוף החול – ארגון שהוקדש ללחימה בלורד וולדמורט ואוכלי המוות – יחד עם חבריהם סיריוס, רמוס לופין ופיטר פטיגרו. במהלך המלחמה, הם הצליחו להתחמק מוולדמורט לפחות שלוש פעמים, כאשר הפעם הראשונה הייתה כשסירבו להצטרף אליו כשניסה לגייס אותם.

"הוא חושב שהכוונה לבנה, הוא מתכוון לצוד אותה - להרוג את כולם -"
- סנייפ מזהיר את דמבלדור מהסכנה הנשקפת למשפחת פוטר, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 612.

חייה במחתרת ומותה

"לא את הארי, בבקשה, לא את הארי!"
"עמדי בצד, ילדה טיפשה... עמדי בצד, ועכשיו..."
"לא את הארי, בבקשה לא, קח אותי, הרוג אותי במקומו-"
"זאת האזהרה האחרונה-"
"לא את הארי! בבקשה... רחמנות... רחמנות... לא את הארי! לא את הארי! בבקשה - אני אעשה כל דבר -"
- לילי נעמדת בין וולדמורט והארי, הארי פוטר ואוצרות המוות, עמוד 316.

לילי נכנסה להיריון בסתיו 1979. בערך באותו הזמן, סיביל טרלוני התנבאה מול אלבוס דמבלדור, מספרת כי "זה שבכוחו להביס את אדון האופל קרב ובא..." ושיוולד לאלו "שחמקו ממנו (מוולדמורט) כבר שלוש פעמים". החלק הראשון של הנבואה נשמע על ידי חברה לשעבר של לילי, סנייפ, שהפך לאוכל מוות. הוא דיווח בנאמנות על מה ששמע לאדונו, והזדעזע כשוולדמורט האמין שהבן של לילי הוא הילד עליו מדברת הנבואה. האיום על חייה של לילי הוא זה שגרם לסנייפ לשנות צד. הוא הזהיר את דמבלדור מפני התוכניות של אדון האופל, ונשבע לעשות כל מה שיוכל כדי לשמור על בטחונה של האישה שאהב ועדיין אוהב. המסירות המתמשכת של סנייפ ללילי היא זו שגרמה לדמבלדור לבטוח בנאמנותו האמיתית של הסוכן הכפול.

הפוטרים ירדו למחתרת בזמן שלילי עדיין הייתה בהיריון. בנם, הארי ג'יימס פוטר, נולד ב-31 ביולי 1980. בעקבות הסכנה שהיו בה, לילי וג'יימס הטבילו אותו לנצרות בצורה "חפוזה ושקטה" עם סיריוס בלק כאורח היחיד. הזוג גם בחר בסיריוס כסנדק של הארי. לילי שלחה הודעה על הלידה לפטוניה; זו היא פיסת המידע האחרונה שלילי שלחה לאחותה אי פעם, למרות שפטוניה שלחה ללילי אגרטל לכבוד חג המולד מאוחר יותר.

במכתב לסיריוס שנשלח בסביבות יום ההולדת הראשון של הארי ביולי 1981, לילי ציינה כי למשפחה יש חתול מחמד, ושיתפה סיפור על הארי רוכב על מטאטא הצעצוע שסיריוס נתן לו כמתנה. לחש פידליוס הוטל על ביתם במכתש גודריק. שומר הסוד שלהם, פיטר פטיגרו, נבחר כיוון שהיה פחות חשוד לתפקיד מסיריוס בלק, אך הוא בגד בפוטרים וסיפר לוולדמורט היכן הם נמצאים שבוע לאחר מכן.

התקיפה במכתש גודריק (1981)

ב-31 באוקטובר 1981, וולדמורט נכנס לביתם. ג'יימס אמר ללילי לקחת את הארי ולברוח בשעה שהוא יעכב אותו. בפועל, ג'יימס נרצח לפני שלילי והארי ברחו מהמקום. כולא את השניים בחדר של הארי, וולדמורט, בתור כבוד לבקשתו של סנייפ לחוס על חייה של לילי, הציע ללילי לזוז הצידה. היא סירבה בעקשנות ושימשה כמגן אנושי לבנה, ולכן וולדמורט רצח אותה.

כיוון שהמוות של הארי הייתה הקרבה עצמית טהורה לחלוטין מאהבה (היא התכוונה למות ולא רצתה להציל את עצמה), הארי סומן עם מגן של אהבתה. הקללה ההורגת של וולדמורט חזרה אליו מהילד בן השנה. הקללה החוזרת הרסה את גופו של אדון האופל, והביסה אותו באופן זמני. הארי נשאר ללא פגע, פרט לצלקת בצורת ברק על מצחו. לכן, הארי נודע בתור "הילד שנשאר בחיים" וגורלו נקבע. לולא אהבתו של סנייפ ללילי, מותה לא היה הקרבה עצמית במודע, והמגן לא היה מתקיים.

לאחר מותה ומורשת (1991–1998)

"ממשיים פחות מגוף חי, אבל הרבה יותר מרוחות רפאים, הם נעו לקראתו, ועל פני כולם נראה אותו חיוך אוהב. (...) חיוכה של לילי היה הרחב מכולם. היא הסיטה את שערה הארוך לאחור כשהתקרבה אליו, ועינייה הירוקות, הדומות כל-כך לשלו, סקרו את פניו בצימאון כאילו לעולם לא תוכל להרוותן."
- לילי מקבלת הצצה למראה בנה דרך אבן האוב, הארי פוטר ואוצרות המוות, עמודים 630-631.

לאחר שלילי וג'יימס נרצחו, פטוניה הייתה אחראית לסידורי ההלוויה, כיוון שלג'יימס לא נשארה משפחה. לאחר מכן היא החלה לטפל, בחוסר רצון מוחלט, בבנה היחיד של אחותה.

הארי פוטר ואבן החכמים

מותה של אימו לא היה הדבר האחרון שהארי ראה מאמו למרות הכל. במהלך שנתו הראשונה בהוגוורטס, הארי נתקל בראי של ינפתא. במראה הוא ראה את הוריו בפעם הראשונה, יחד עם סביו, סבותיו וקרובי משפחה נוספים. בסוף אותה השנה, האגריד נתן לו אלבום תמונות מלא בתמונות של הוריו ושלו כשהיה תינוק.

תקיפת הסוהרסנים

בשנתו השלישית של הארי, כאשר הוא נפגש עם סוהרסן, הארי נאלץ להיזכר במות הוריו, וספציפית במות אימו.

הנגלטון הקטנה

בשנתו הרביעית של הארי, כאשר נלחם בוולדמורט בבית הקברות בהנגלטון הקטנה, השרביט של וולדמורט פלט את הקסמים הקודמים שלו, וצללים של אביו, אימו ואחרים שרצח הופיעו כדי לעזור להארי לברוח מבית הקברות.

הלטת הכרה

בשנתו החמישית של הארי, הוא נכנס בעזרת ההגיגית לזיכרון של סוורוס סנייפ בו האחרון עובר התעללות על ידי ג'יימס וסיריוס בלק. שם, ראה הארי את אימו נעמדת לצידו של סנייפ.

הקרב על הוגוורטס

ב-1998, הארי גילה את אותו הזיכרון שוב, יחד עם זיכרונות רבים אחרים שכללו את אימו, דרך צפייה בהגיגית לאחר מותו של סנייפ. הזיכרונות חשפו כי היא וסנייפ היו החברים הכי טובים מילדות וגם את אהבתו החד צדדית והמתמשכת של סנייפ ללילי, שנים לאחר מותה.

בסופו של דבר, בקרב על הוגוורטס, הארי הלך אל מותו שלו, והשתמש באבן האוב כדי להחזיר את נשמותיהם של לילי, ג'יימס פוטר, סנדקו סיריוס בלק ורמוס לופין. לילי וג'יימס אמרו שניהם להארי שהם "מאד גאים בו", גאים על הכוח והאומץ היוצאים מן הכלל שלו, ומרגיעים אותו שיהיו שם עד הרגע האחרון. הארי תיאר את נוכחותם כמקור האומץ שלו, והסיבה שיכול היה להמשיך לצעוד, עם לילי מחייכת אליו וג'יימס מניד בראשו בעידוד.

שנים רבות לאחר מותה של לילי, בנה התחתן עם ג'ינברה וויזלי, ולשניים שלושה ילדים. בתו היחידה של הארי, לילי לונה פוטר, נקראה לילי לזכר סבתה.

מראה חיצוני

לילי הייתה אישה נאה מאד. היה לה שיער אדום כהה עבה שנפל על כתפיה ועיני שקד ירוקות בוהקות. ככל הנראה, העיניים הירוקות שלה היו ייחודיות מאד, כיוון שכל מי שהכיר את לילי ראה את העיניים הללו מיד בהארי.

צוין על ידי בנה, הארי, כשחזר בזמן, כי היא הייתה יפהפייה אפילו כשהתייצבה מול המוות.

אישיות ותכונות

"לילי אוואנס. אחת התלמידות המבריקות שיצא לי ללמד. מלאת חיים, אתה יודע. בחורה מקסימה."
- הוראס סלגהורן מתאר את האישיות של לילי, הארי פוטר והנסיך חצוי הדם, עמוד 68.

לילי הייתה ידועה בתור תלמידה מלאת חיים, מוכשרת ופופולרית. היא הייתה המדריכה הראשית בשנתה האחרונה בהוגוורטס. היא גם הייתה התלמידה הכי אהובה בכל הזמנים על המורה שלה לשיקויים, הוראס סלגהורן. סלגהורן ציין כי הייתה שנונה ומקסימה, ובעלת כישרון טבעי לשיקויים. רמוס לופין תיאר אותה פעם כאדם נחמד להפליא, שראתה את הטוב באחרים, אפילו הם לא ראו זאת בעצמם.

לילי גם הייתה אישה בעלת עקרונות מוסריים, והיא נהגה על פניהם לא משנה באיזה מחיר: אפילו כשמעשיה היו חסרי השפעה. לפחות במקרה אחד היא יצאה כנגד ג'יימס פוטר וסיריוס בלק על התעללות בידיד שלה, סוורוס סנייפ. כשהיא הבינה – דרך עלבון שנתן לה סנייפ ברגע של כעס והשפלה – את המסירות של סנייפ לרצח העם שעשה וולדמורט (ובו גם היא הייתה מטרה באותה התקופה), וכמו כן את תשוקתו העמוקה של סנייפ לקסמים אפלים, היא סירבה לקבל את התנצלותו לעלבון וסיימה את הידידות שלהם לצמיתות.

אפילו שהייתה לה לשון חדה ושום בעיה להתנגד לאחרים כשכעסה, לילי עדיין הייתה מסוג האנשים שיתנו לאחרים הזדמנות שנייה כשהוכיחו שמגיע להם כזו. העדות הכי בולטת לתכונה זו הייתה כיצד היא הסכימה לצאת עם ג'יימס אחרי שהתבגר מדרכו הבריונית, אפילו שלא הייתה לה דעה טובה עליו בשנותיהם הקודמות בבית הספר.

הסגולות הבולטות ביותר של לילי ובעלה היו אומץ והיכולת להקריב את עצמם: הם ברחו מוולדמורט שלוש פעמים כחלק מחברותם במסדר עוף החול, ומתו כאשר הם מגנים על בנם. נאמר גם כי הארי דומה מאד לאימו, והכוח שלה צוין גם על ידי הנכד שלה, אלבוס, על כך שהבינה את הגורל שלה ואת העובדה שלעולם לא תזכה לראות את בנה מתבגר.

יכולות קסם ומיומנויות

"היא הייתה מוצלחת מאוד בשיקויים, לילי זאת!"
- פרופסור סלגהורן על הכישרון של לילי, הארי פוטר והנסיך חצוי הדם, עמוד 176.

כיוון שאפילו לורד וולדמורט היה מוכן להתעלם מהעובדה שלילי היא בת מוגלגים ולבקש ממנה להצטרף אליו, ניתן להבין כי הייתה מכשפה חזקה מאד. היא יכלה ליצור פטרונוס מגושם (סימן ליכולת קסם חזקה) ונאמר כי היה לה כישרון לשיקויים.

• אהבה: לילי העניקה כמות עצומה של אהבה במהלך חייה. היא הקריבה את חייה באהבה למען בנה היחיד כשהייתה בת 21 בלבד, והקרבן הזה הוא זה שעזר להארי לשרוד את הקללה ההורגת ולהיות מוגן אפילו שש עשרה שנה לאחר מותה.
• שיקויים: לילי הייתה רוקחת שיקויים מעולה, והייתה לה "הבנה אינטליגנטית" למקצוע זה.
• לחשים: נאמר כי השרביט של לילי טוב לכישופים, מה שמעיד על כך שכנראה הייתה מיומנת בתחום זה של הקסם. היא יכלה ליצור "קומקומים מזמרים" והייתה יכולה ליצור פטרונוס גשמי, שמראה על יכולת קסם גבוהה במיוחד.
• דו קרב: לילי (יחד עם בעלה) הצליחו לנצח ולברוח מלורד וולדמורט שלוש פעמים, מה שמראה את יכולת הקסמים החזקה שלה בתחום זה.
• שינוי צורה: לילי הייתה טובה בשינוי צורה. כשחזרה הביתה מהוגוורטס היא "הפכה כוסות תה לעכברים" ויכלה להפוך עלי כותרת לדגים.
• שליטה על כוחות קסם לפני גיל 11: לפני שלילי החלה ללמוד בהוגוורטס, כבר הייתה לה שליטה מסוימת על הכוח שלה, מה שנחשב לכישרון נדיר. היא יכלה להאט את נפילתה בשעה שהיא באוויר אחרי קפיצה מנדנדה, ולשלוט בעלי כותרת של פרחים.

רכוש

• שרביט: אורך השרביט של לילי היה עשרים ושישה ס"מ. הוא היה גמיש ועשוי מעץ של ערבה בוכייה. על פי מילותיו של גאריק אוליבנדר, הוא היה שרביט טוב לכישופים.
• בית משפחת פוטר: הבית היה שייך ללילי יחד עם בעלה ג'יימס בשבועות האחרונים למלחמת הקוסמים הראשונה. שם היא ובעלה נרצחו ובנה הארי סומן כ"ילד שנשאר בחיים". הבית עדיין עומד באותו המצב כתזכורת למה שקרה בליל כל הקדושים של 1981.
• חתול: לפוטרים היה חתול מחמד. לא ידוע מה קרה לו לאחר התקיפה.

מערכות יחסים

משפחה

משפחת אוואנס

"אתה לא רק איבדת אמא באותו הלילה במכתש גודריק, אתה יודע. אני איבדתי אחות."
- פטוניה מראה חיבה לאחותה, הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק אחד (סצנה שירדה בעריכה)

ללילי הייתה מערכת יחסים קרובה עם הוריה. הם היו מאד גאים לגלות שיש להם מכשפה במשפחה והעדיפו אותה על פני אחותה פטוניה. היו לה חיים שמחים בבית.

בהתחלה, לילי הייתה קרובה לאחותה הגדולה פטוניה. שתי הבנות שיחקו יחד וכאשר לילי החלה להפגין יכולות קסם, פטוניה הייתה "קרועה בין סקרנות למרות רוח". פטוניה בזה לחברות שלילי פיתחה עם סוורוס סנייפ, הקוסם העני והצעיר שריגל אחרי לילי והיה הראשון לומר לה שהיא מכשפה; בתגובה, סנייפ לגלג על פטוניה ועל היותה מוגלגית. כשלילי הוזמנה ללמוד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, פטוניה כתבה מכתב למנהל בית הספר, אלבוס דמבלדור. במכתב, היא ביקשה שיאשרו לה ללמוד בהוגוורטס גם כן. התשובה שלו אליה הייתה עדינה ונחמדה, אך פטוניה הפכה למרירה מאד, ותייגה את אחותה בקנאה כ"מופרעת".

מערכת היחסים שלהן הידרדרה מאד לאחר מכן, ואפילו בתור אדם בוגר, פטוניה כעסה על ההורים שלהן שהיו גאים ביכולות הקסם של לילי והוציאה את כעסה על הבן של לילי, הארי. למרות המרירות מצידה של פטוניה, לשתיים עדיין היה קשר כלשהו; הארי, בתור תינוק, התנגש ב"אגרטל מזוויע שפטוניה שלחה (ללילי) לכבוד חג המולד". פטוניה גם לקחה את הארי באי רצון, עקב בקשתו של דמבלדור, לאחר מותה של לילי.

ג'יימס פוטר

"אז למה היא התחתנה איתו?" שאל הארי באומללות. "היא שנאה אותו!"
"לא, היא לא שנאה אותו," אמר סיריוס.
"היא התחילה לצאת עם ג'יימס בשנה השביעית," אמר לופין.
- רמוס וסיריוס מספרים להארי על הוריו, הארי פוטר ומסדר עוף החול, עמוד 687.

מערכת היחסים של לילי עם ג'יימס פוטר הייתה בתחילה תנודתית מאד. הם נפגשו לראשונה בהוגוורטס אקספרס קצת לפני השנה הראשונה שלהם, שם כעסה לילי על הזלזול שהפגינו ג'יימס וסיריוס בלק כלפי ידידהּ סוורוס סנייפ. אפילו שג'יימס היה שחקן קווידיץ' מוכשר ואהוב על ידי רבים, לילי החשיבה אותו לבריון מתנשא והתייחסה אליו בבוז. זה ככל הנראה היה חלק מהסיבה ליחס העוין של ג'יימס כלפי סנייפ.

בשנתם החמישית, ג'יימס החל לפתח רגשות רומנטיים כלפי לילי והוא ניסה להרשים אותה – ללא הצלחה. לא ידוע האם ביקש ממנה לצאת איתו יותר מפעם אחת. נראה כי כאשר ג'יימס הפסיק להיות "כל כך מלא בעצמו" והפסיק "להטיל קללות על אנשים לכיף", היא הסכימה לצאת איתו, התאהבה בו והתחתנה איתו. השניים הצטרפו למסדר עוף החול לאחר סיום לימודיהם, התחתנו והביאו לעולם את בנם, הארי ג'יימס פוטר.

הפטרונוס שלה היה איילה, בעוד של בעלה הוא אייל.

הארי פוטר

ב-31 ביולי 1980, נולד בנם הראשון והיחיד של הפוטרים והם אהבו אותו יותר מכל דבר אחר. בליל כל הקודשים ב-1981 הם הקריבו את עצמם בגיל 21 במטרה להציל אותו מידי הלורד וולדמורט, כאשר היה בסך הכל פעוט. אלבוס דמבלדור תמיד ציין כי האהבה של הארי להוריו ואהבת הוריו אליו הם הכוח הגדול ביותר שלו.

הארי בקושי הכיר אותם, אך אף על פי כן התייחס אליהם ביראת כבוד והגן על כבודם בפני כל מי שפגע בזכרם. ב-1995 הוא הרביץ לדראקו מאלפוי מפני שלגלג על אימו. נוסף על כך, היו לו מספר עימותים עם פרופסור סנייפ, שהקניט רבות את הארי וטען שג'יימס לא היה האדם הנהדר שהפכו אותו להיות. תקרית שסנייפ השתמש בה כדוגמה נחשפה להארי באביב 1996, כשבטעות ראה את ג'יימס מתעלל בסנייפ ללא סיבה (פרט לאיבה שכבר הייתה בין השניים) באחד מזיכרונותיו של סנייפ עצמו בשיעורי הלטת הכרה. הארי החל לשאול כיצד אימו בכלל הגיעה למצב שהתחתנה עם ג'יימס כיוון שתיעבה בבירור את ההתנהגות שלו, למרות שלאחר מכן רמוס וסיריוס הרגיעו את הארי שאביו שינה את דרכיו, ואפילו התבגר מספיק כדי להפוך למדריך ראשי.

הפעמים המעטות שהארי ראה את הוריו היה בתמונות שנתן לו רובאוס האגריד, בחיזיון בראי של ינפתא, כאשר השרביט של וולדמורט פלט את קסמיו האחרונים, בזיכרונות בהגיגית וכאשר "קרא" להם בקרב על הוגוורטס דרך אבן האוב. הנשמה של לילי תוארה כמסתכלת על הארי כאילו לא יכלה לעשות זאת מספיק, והארי ביקש ממנה להישאר קרוב אליו בשעה שצעד אל מחנה אוכלי המוות. שניהם אמרו שהם גאים בו מאד על כך שהיה כה אמיץ וחזק למרות כל הכאב והסבל שעבר, ונתנו לו את הכוח שהזדקק לו כדי להקריב את עצמו לוולדמורט.

ניתן לראות כי לילי קוראת להארי בחיבה, וקראה לו במספר פעמים "ילד מתוק שלי". הארי בסופו של דבר קרא לשניים מילדיו על שם ההורים והסנדק שלו, ג'יימס סיריוס פוטר ולילי לונה פוטר. כאשר נכבדה הצעיר, אלבוס, חזר בזמן ליום לפני מותה, הוא שם לב לאהבתה להארי כשכיסתה אותו והיה ניתן לראות בקלות כמה יקר היה לה וכמה חזקה הייתה אהבתה אליו.

סוורוס סנייפ

"זה משנה שאני בת מוגלגים?"
סנייפ היסס רגע. עיניו השחורות, הנלהבות באפלולית הירקרקה סקרו את פניה החיוורים ואת שערה הג'ינג'י הכהה.
"לא," הוא אמר. "זה לא משנה בכלל."
- סנייפ ולילי דנים על דירוג הדם של לילי כבת מוגלגים, הארי פוטר ואוצרות המוות, עמוד 602.

סוורוס סנייפ גר ליד משפחת אוואנס בתור ילד, ומהר מאד החל לרגל אחרי לילי כשהבין שהיא מכשפה. השניים הפכו לחברים כשסיפר לה על עולם הקוסמים, והם נשארו החברים הכי טובים עד שנתם החמישית על אף שמוינו לבתים שונים. לילי נהייתה יותר ויותר מבוהלת מהחברות של סנייפ עם אנשים כמו אייברי ומאליסבר, שזלזלו בבני מוגלגים והתאמנו באומנויות האופל.

אין שום הוכחה שלילי ידעה על הרגשות הרומנטיים של סנייפ כלפיה, אך היא הייתה החברה הכי טובה שלו. אף על פי כן, כשסנייפ קרא ללילי "בוצדמית מטונפת" ברגע של כעס והשפלה, זה היה הקש האחרון בשביל לילי. כששאלה לאחר מכן אם הוא עדיין רוצה להפוך לאוכל מוות והוא לא הכחיש, היא סיימה כל קשר איתו.

למרות שמערכת היחסים החברית ביניהם נגמרה, סנייפ עדיין אהב את לילי. כשגילה שהארי הוא הילד שסומן על ידי וולדמורט כשווה לו בנבואה, סנייפ התחנן בפני וולדמורט שירחם על לילי. הוא לא הראה שום דאגה כלפי חיי בנה או בעלה. וולדמורט הסכים לבקשתו והציע ללילי מספר פעמים לזוז הצידה, והסירוב שלה לעשות כך אפילו שהייתה לה בחירה הוא מה שיצר את הקסם המגן על הארי.

האהבה העמוקה והחד צדדית של סנייפ ללילי כמעט כל חייו השפיעה על הפטרונוס שלו, שהיה בצורה של איילה – בדיוק כמו שלה. הוא הסכים לרגל אחרי וולדמורט למענה. הוא הגן על בנה עד למותו שלו, שם ביקש מהארי "להסתכל עליו" כדי לראות את עיניה של לילי פעם אחת לפני מותו, שכן זה היה החלק היחיד בהארי שהיה דומה לאימו בעוד כל השאר היה דומה לאביו.

הנכד השני של לילי, אלבוס סוורוס, נושא את העיניים של לילי והארי ונקרא סוורוס לזכרו של סנייפ.

הקונדסאים

לילי פגשה את סיריוס בלק בהוגוורטס אקספרס באותו המפגש עם ג'יימס. היא לא אהבה את שניהם כיוון שמיד החלו להציק לסנייפ, החבר הכי טוב שלה באותה התקופה (על אף שסנייפ היה האחד שהחל את הויכוח על ידי לגלוג על העדפת הבתים של השניים). כשלילי וסיריוס שניהם מויינו לגריפינדור, היא זכרה אותו מהרכבת וסובבה אליו את הגב כשפינה לה מקום בשולחן של גריפינדור.

למרות זאת, בהמשך שנות לימודיהם כנראה הפכו לחברים טובים, ולילי התחתנה בסופו של דבר עם החבר הכי טוב של סיריוס, ג'יימס פוטר. סיריוס, לילי ושאר הקונדסאים הפכו לחברים במסדר עוף החול במהלך מלחמת הקוסמים הראשונה ונלחמו במספר קרבות בוולדמורט ובאוכלי המוות. כאשר דמבלדור הטיל קסם את ביתם כדי להסתיר את לילי ומשפחתה מוולדמורט, הוא במקור רצה שסיריוס יהיה שומר הסוד. הם ידעו כי סיריוס הוא אדם שניתן לסמוך עליו במאה אחוז, ולילי שלחה לו לפחות פעם אחת מכתב עם תמונה של משפחתה בזמן שלהם במחבוא. סיריוס הציע שימנו את פיטר פטיגרו להיות שומר הסוד, מאמין כי וולדמורט לא יצפה מאדם "חלש וחסר כישרון" כמו פיטר להיות בתפקיד כה קריטי. זו הייתה טעות קטלנית, שכן פיטר הפנה את גבו למסדר והפך למרגל של אוכלי המוות. בקושי שבוע לאחר שהוטל הקסם, פיטר בגד בלילי וג'יימס ומסר את מיקומם לוולדמורט, מה שהוביל לרצח הטרגי. סיריוס נשבר מכך; הוא תקף את פיטר וניסה להרוג אותו.

סיריוס היה סנדקו של הבן של לילי, הארי פוטר, והייתה להם מערכת יחסים קרובה; הארי התייחס אליו כשילוב של חבר ואח בוגר, וסיריוס ראה אותו כאדם אמיץ ומבוגר באופן יוצא דופן לו הזכות לדעת אמת קשה, אשר יכול לשאת על כתפיו עול שהרבה קוסמים ומכשפות גדולים וחכמים ממנו לא יכלו.

מערכת היחסים של לילי עם רמוס לופין לא ידועה. בסרטים, לילי ורמוס היו חברים, על אף שאין שום מידע על מערכת היחסים שלהם בספרים. כאשר סנייפ התעקש שיש משהו מוזר לגבי רמוס, לילי התעקשה שלא אכפת לה מה הקונדסאים עושים; היא ככל הנראה ניחשה שרמוס הוא אדם זאב אך זה לא עניין אותה. לאחר שסיימו ללמוד בהוגוורטס, רמוס עזר ללילי וג'יימס להתחבא והיה מוכן למות למען חבריו במקום לנטוש אותם ולהציל את עצמו. כאשר לילי וג'יימס מתו רמוס היה מזועזע, והאמין כמו שאר עולם הקוסמים שסיריוס היה הסיבה לכך.

בהמשך, רמוס התקרב לבנה של לילי, הארי פוטר. הוא לימד אותו את לחש הפטרונוס והגן עליו במהלך מלחמת הקוסמים השנייה, ואילו הארי הפך להיות הסנדק של הבן שלו.

למרות האופי הפחדני של פיטר פטיגרו, לילי הפכה להיות ויותר חברותית כלפיו בדומה להתקרבות שלה לג'יימס ואף קראה לו "תולעוני" במקום "זנב תולע". כשג'יימס ולילי התחבאו מהלורד וולדמורט, לילי וג'יימס בטחו בפיטר מספיק כדי שיהיה שומר הסוד שלהם, אפילו שרק בעקבות ההצעה של סיריוס לבחור מישהו פחות חשוד ממנו לתפקיד. בפועל, עד אז פיטר כבר הפך להיות מרגל של וולדמורט, והוא בגד בחבריו הקרובים מתוך חשש לחייו; פעם אחת, כאשר פיטר פגש אותם במחבואם, לילי ציינה כי הוא נראה מדוכדך. אחרי שוולדמורט רצח את לילי וג'יימס, ניתן להסיק כי פיטר חש חרטה על מעשיו הבוגדניים חסרי הלב; ב-1998, פטיגרו הציל את הארי שלא בכוונה מלורד וולדמורט, כשהיסס מעט לאחר שהארי הזכיר לו שהוא חב לו את חייו. הדחף הקטן הזה של רחמים, הוביל את פטיגרו להיהרג על ידי היד שלורד וולדמורט העניק לו.

הוראס סלגהורן

"אמא שלך הייתה אחת התלמידות האהובות עליי אי פעם!"
- הוראס סלגהורן על חיבתו לאימו של הארי, הארי פוטר והנסיך חצוי הדם (סרט)

במהלך זמנה בהוגוורטס, לילי הראתה כישרון יוצא דופן לשיקויים, והפכה להיות אחת מהתלמידות "הכי אהובות אי פעם" על הפרופסור סלגהורן וחברה במועדון הסלג סלבז. סלגהורן החשיב אותה לאחת התלמידות הכי טובות שלימד, בזמן שהיה ידוע שלימד גם תלמידים כמו טום רידל, והחשיב אותה לנערה מלאת חיים, מקסימה, מוכשרת ולעתים חצופה. הוא אפילו אמר כי "אני לא יכול לדמיין מישהו שפגש אותה ולא אהב אותה... מאד אמיצה.... מאד מצחיקה..." אפילו שהופתע מדירוג הדם שלה כבת מוגלגים.

לילי נתנה לסלגהורן מתנה, ככל הנראה מתוך כבוד ואהבה אליו בתור המורה שלה: קערת מים, בה היה עלה לילי, וכשעלה הכותרת שקע הוא הפך לדג לפני שפגע בקרקעית. הוא תיאר זאת כ"קסם יפה, מופלא לעיניים" וקרא לדג פרנסיס. כשפרנסיס נעלם יום אחד, סלגהורן הבין כי היא מתה, ומותה רדף אותו במשך שנים רבות. יום אחד, הארי ניצל את אהבתו וצערו של סלגהורן על מותה של אמו לטובתו תחת השפעת שיקוי הפליקס פליציס, ושכנע את סלגהורן לתת לו את הזיכרון האמיתי של תחקירו של טום רידל על הורקרוקסים, מעודד אותו להיות אמיץ כמו אימו וטוען כי זה יבטל כל טעות גדולה שאי פעם עשה.

אלבוס דמבלדור

אלבוס דמבלדור היה מנהל בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות כאשר לילי למדה בו. כאשר דמבלדור הזמין את לילי ללמוד בהוגוורטס, אחותה, פטוניה, החלה לקנא. היא שלחה לדמבלדור מכתב בו ביקשה ללמוד גם בהוגוורטס. דמבלדור ענה לפטוניה שהיא לא יכולה, ולילי מצאה את תשובתו "מאד נחמדה". במהלך שנותיה של לילי בהוגוורטס, דמבלדור חיבב אותה מאד וראה אותה כמכשפה מוכשרת עם לב טהור וטוב, ובסופו של דבר בחר בה למדריכה ראשית.

אחרי שלילי וחבריה סיימו ללמוד, הם הפכו לחברים במסדר עוף החול – ארגון שדמבלדור הקים והנהיג. כאשר לילי וג'יימס הפכו למטרה של וולדמורט, דמבלדור הציע להיות שומר הסוד שלהם כדי להגן עליהם, אבל פיטר פטיגרו זכה בתפקיד במקומו, בעקבות הצעתו של סיריוס. הצעה זו הייתה הסיבה למותם, שכן פיטר מסר אותם לוולדמורט שמצא אותם והרג אותם. דמבלדור הושפע מאד ממותם, והקדיש את שארית חייו לשמור על בנם. הוא הפך להיות מורה הדרך של הארי, סיפר לו על האהבה וטוב הלב של הוריו, והתעקש שוב ושוב כי האהבה של הארי להוריו היא הכוח החזק ביותר ומקור כוח אותו לורד וולדמורט לעולם לא יבין.

מינרווה מקגונגל

[i]"לילי וג'יימס... אני לא מאמינה... אני לא רציתי להאמין..."
- פרופסור מקגונגל על מותם של לילי וג'יימס, הארי פוטר ואבן החכמים, עמוד 20.

נראה כי למינרווה מקגונגל הייתה מערכת יחסים קרובה עם לילי במלחמת הקוסמים הראשונה. היא הייתה המורה לשינוי צורה וראש בית גריפינדור כשלילי למדה בהוגוורטס. לא ידועים פרטים נוספים על מערכת היחסים שלהן.

לאחר שלילי סיימה ללמוד בהוגוורטס, היא ומקגונגל שתיהן הפכו להיות חברות במסדר עוף החול הראשון ונלחמו בוולדמורט ואוכלי המוות. לאחר שוולדמורט מצא והרג את הפוטרים, מקגונגל הייתה שבורה כששמעה על מותה של לילי ובעלה ג'יימס, ואף פרצה בבכי. מקגונגל חיבבה מאד את בנה של לילי, והגנה עליו כמה שיכלה בשנותיו בהוגוורטס.

מסדר עוף החול

במהלך מלחמת הקוסמים הראשונה, לילי הייתה חברה במסדר עוף החול ונלחמה לצד חברים רבים בו. היא הייתה חברה קרובה של חלק מחברי המסדר כמו רובאוס האגריד, אלפיאס דודג' ומרלין מקינון. ידוע כי היא לקחה קשה את מותם של משפחת מקינון ובכתה כל הלילה.


אטימולוגיה

שמה של לילי הוא מהפרח לילי (בעברית: שושן) שמסמל טוהר. באופן ספציפי, פרח השושן משויך פעמים רבות לקדושה מריה הבתולה (מרים, אימו של ישו). סוג הפרח הזה ידוע כמדונה (גברתי) לילי. התרבות היוונית מחברת את פרח הלילי למוזות ולאלה הרה, והפרחים ממשיכים לייצג טוהר ואהבה גם באירופה. בסין, פירוש המילה לילי היא "באהבה לנצח" והפרחים נחשבים לבעלי סגולות הרחקת רוע.

שם המשפחה של לילי לפני הנישואים היה אוואנס. אוואנס זה שם משפחה וולשי או אנגלי הלקוח מהשם אוואן. בתור שם וולשי, פירוש השם אוואן הוא לוחם צעיר או לוחמת צעירה. שם זה יכול להיות גם צורה של השם ג'ון (על שם השליח ג'ון, או בשמו העברי יוחנן בן זבדי, שהיה אחד מ-12 השליחים של ישו) שפירושו "אלוהים אדיב ורחום".

שם המשפחה לאחר הנישואים של לילי הוא פוטר, שם משפחה אנגלי נפוץ. שם זה מתייחס בתרבות לעיסוק בייצור כלי חרס. כמו כן, ביאטריקס פוטר הוא שם של סופרת אנגלית ידועה. שדה פוטר הוא אזור קבורה למתים שלא זוהו או שקרוביהם לא יצרו קשר, בדרך כלל חיילים ויתומים. משפחת פוטר קשורה לאנשים רבים שיכלו להתאים לתיאור זה. תיבת פוטר היא מודל לקבלת החלטות אתיות באוניברסיטת הרווארד. ג'יי קיי רולינג ציינה שהיא אהבה את שם המשפחה מילדות, כיוון שזה היה שם משפחתם של השכנים שלה ושל שני חברים קרובים שלה, ויקי ואיאן פוטר.

מאחורי הקלעים

• בסרטים, ג'רלדין סאמרוויל משחקת את לילי הבוגרת, סוזן שינר את לילי הנערה ואלי דרסי-אלדן את לילי הצעירה בהארי פוטר ואוצרות המוות. זה הופך אותה לאחת מ-14 הדמויות שמופיעות בכל 8 הסרטים. הציעו לג'יי קיי רולינג לשחק את לילי בראי של ינפתא בהארי פוטר ואבן החכמים, אך היא סירבה בטענה שהיא "לא שחקנית ותהרוס בצורה כלשהי".
• טכנית, ג'רלדין סאמרוויל היא רק אחת ממאות שחקנים ושחקניות שהופיעו בכל שמונת הסרטים ושיחקו את אותה הדמות, אך רק אחת משלושה כאשר מדובר בשחקנים מבוגרים (פרט לרובי קולטריין ואלן ריקמן). יש לציין כי רוב הסרטים לא באמת כוללים תוכן חדש שלה אלא קטעים קצרים מהסרטים הקודמים.
• את לילי שיחקה השחקנית הבריטית אנאבל בלדווין (משחקת גם את מירטל המיללת במחזה) בהפקה להארי פוטר והילד המקולל.
• דמותה הושפעה מהסופרת המפורסמת מארי אן אוואנס, שכתבה תחת שם העט הגברי ג'ורג' אליוט.
• בספרי הארי פוטר נאמר כי לילי מתה בגיל 21, אבל בסרטים היא מבוגרת בהרבה. אפשר לחשוב שבראי של ינפתא היא נראת בגיל שבו הייתה אמורה להיות אם הייתה בחיים (31) אפילו שזה לא מסביר מדוע היא נראת יותר מבוגרת מ-21 בסצנות הפלאשבקים, בתמונות ואף כאשר השרביט של וולדמורט פולט את הקסמים האחרונים שלו. סביר להניח שמדובר באותו המקרה שקרה עם סוורוס סנייפ בסרטים (הדמות בסביבות גיל 30 בעוד אלן ריקמן היה בן חמישים-שישים); הדמות עצמה עדיין בשנות העשרים לחייה, על אף שהיא נראית לפחות בשנות השלושים המוקדמות.
• בספרים נאמר כי ללילי יש עיניים ירוקות בוהקות ולהארי יש את אותן העיניים. בסרטים נאמר כי להארי יש את העיניים של אמא שלו כמה פעמים, אך לא נאמר באיזה צבע הן. בסרטים, להארי יש עיניים כחולות וללילי הצעירה יש עיניים חומות.
• בסרט של הארי פוטר והאסיר מאזקבאן, רמוס לופין מציין כי לילי הייתה שם בשבילו כשאף אחד אחר לא היה. זה יכול להיחשב קאנוני, כי בספרים לא נאמר כלום על טיב מערכת היחסים של השניים לפני שהחלה לצאת עם ג'יימס.
• סוזי שינר לא מופיעה בתור לילי ב"זיכרון הגרוע ביותר של סנייפ" בסרט הארי פוטר ומסדר עוף החול, אך תמונה שלה בסצנה פורסמה.
• בסרט הארי פוטר וגביע האש וולדמורט מתגרה בהארי וקורא ללילי "אימך המוגלגית המטונפת" במקום "בוצדמית", אפילו שלילי היא מכשפה בת מוגלגים. יש לציין כי בסרט של הארי פוטר וחדר הסודות, טום רידל משתמש במילה בוצדמים. יכול מאד להיות שוולדמורט ואמונתו בטוהר דם, לא התייחס לעובדה שבני מוגלגים הם קוסמים ומבחינתו הם היו גרועים בדיוק כמו המוגלגים עצמם.
• בידע העם האירופאי ובמסמך ידוע לשמצה על מכשפות, שיער אדום ועיניים ירוקות בוהקות נחשבו לסימן של מכשפות, ומעניין לציין כי ללילי היו בדיוק את המאפיינים הפיזיים הללו.
• בעיבוד לסרט של הארי פוטר והנסיך חצוי הדם, יש סיפור לאחר ההלוויה של הרגעוג בו הוראס סלגהורן מתאר מתנה שניתנה לו על ידי אמא של הארי, לילי. יום אחד, הוא מצא קערה עם מים במשרד שלו ועלה כותרת יחיד של הפרח לילי. בשעה שהסתכל, עלה הכותרת שקע למים, וקצת לפני שפגע בקרקעית הפך לדג. סלגהורן היה נלהב ממה שהגדיר כקסם יפהפה, ושמר את הדג, לו קרא פרנסיס, שנים רבות. בליל 31 באוקטובר, הלילה בו לילי פוטר מתה, פרנסיס נעלם מהקערה, וסלגהורן ידע מיד מה קרה ללילי.
• הנכד הצעיר של לילי הוא היחיד מילדי משפחת פוטר פרט להארי שירש את העיניים של לילי. ברור מאד כי אלו העיניים שלה. רוב האנשים ציינו כי להארי יש את העיניים שלה ושאר מראהו החיצוני דומה מאד לג'יימס. כשהארי התבונן בעיניו של אלבוס, הוא ציין כי הן אכן עיניה של לילי.
• לילי וחברת מסדר עוף החול נימפרודה טונקס מאד דומות: שתיהן התחתנו עם קונדסאי – לילי עם ג'יימס ונימפדורה עם רמוס לופין; שתיהן קשורות למוגלגים (ההורים של לילי והסבים של נימפדורה מצד אביהּ) ולשתיהן היה בן אחד – הארי פוטר וטדי לופין; שני הילדים היו תינוקות כאשר הוריהם מתו בעודם נלחמים בכוחות האופל ושניהם ירשו משהו מאימותיהם: הארי ירש את העיניים של לילי וטדי ירש את היכולת המטאמורפאגוסית של אימו.
• לילי וכלתה ג'יני וויזלי גם מאד דומות אחת לשניה: לשתיהן שיער אדום; שתיהן התחתנו עם פוטר: לילי התחתנה עם ג'יימס וג'יני התחתנה עם הארי; שתיהן היו מאד פופולריות בבית הספר; שתיהן לא פחדו לעמוד לצד חבריהן: לילי כשהקונדסאים הציקו לסוורוס סנייפ וג'יני כשאנשים צחקו על לונה לאבגוד וקראו לה לונה המג'נונה.
• לילי ונכדהּ אלבוס פוטר גם מאד דומים: שניהם הילדים השניים במשפחה; אלבוס ירש את העיניים הירוקות הבורקות שלה; שניהם היו בקשר הפכפך עם אחיהם: פטוניה קינאה ביכולות הקסם של לילי וקראה לה מופרעת וג'יימס הציק לאחיו אלבוס.
• רובאוס האגריד גילה כי וולדמורט ניסה לגייס את ג'יימס פוטר ולילי אוואנס לפני שסיימו ללמוד בהוגוורטס. בעוד שזה הגיוני במקרה של ג'יימס, רולינג הסבירה כי גם בני מוגלגים כמו לילי יכולים להצטרף לאוכלי המוות, אבל רק במקרים ממש נדירים.
• רולינג אמרה שכמו ג'יני, לילי הייתה פופולרית בימי בית הספר.
• מהלך החיים של לילי דומה מאד לדמות ליליאס קרבן במופע המוזיקלי של מרשה נורמן לספר "הגן הסודי": שתיהן מתו בגיל צעיר, שתיהן היו חלק ממשולש אהבה שלא ביקשו בו ושתיהן העבירו את צבע העיניים שלהן לבן משפחה צעיר.
• השם של לילי ממשיך תבנית של שמות על שם פרחים בסדרה. בדור של מלחמת הקוסמים הראשונה, יש אותה ואת פטוניה אוואנס - לילי ופטוניה הם שמות של פרחים. במלחמת הקוסמים השניה יש את נרקיסה מאלפוי, פנסי פרקינסון, פלר דלאקור, פופי פומפרי ולבנדר בראון. בדור שלאחר המלחמה יש את הבת של רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר – רוז וויזלי גריינג'ר. ישנה גם הבת של הארי פוטר וג'יני וויזלי – לילי לונה פוטר.
• פרט למינרווה מקגונגל, לילי היא הבת היחידה שידוע שהייתה מדריכה ראשית. ניתן להניח שכמו מדריכים, מדריכה ראשית נבחרת יחד עם מדריך ראשי בכל שנה על ידי המנהל.
• למרות שהארי דומה מאד לאביו, הרבה פעמים מציינים שהעיניים שלו הן העיניים של אימו. בראיון משנת 1999, רולינג ציינה כי "להארי יש את המראה הטוב של אביו ואימו, אך העובדה כי יש לו את העיניים של אימו חשובה מאד לספר עתידי". הספר העתידי היה הארי פוטר ואוצרות המוות. בסצנת המוות של סנייפ בספר, אחרי שהוא מעביר את זיכרונותיו להארי, מתגלה באותם זיכרונות שדמבלדור משכנע את סנייפ להגן על הארי אחרי מותה של לילי בכך שהזכיר את העובדה שיש לו "בדיוק" את אותן העיניים של אימו. מילותיו האחרונות להארי היו פשוט תשוקה לראות את עיניה של לילי לפני מותו.
• הדעה ההתחלתית הלא חיובית של לילי על ג'יימס לא נראית בסרטים, והרומנטיקה ביניהם חזקה וקרובה יחד עם מה שנראה כמו משיכה אחד לשנייה שהחלה בשלב מוקדם בהרבה מהספרים.
• בסרטים, במיוחד בגביע האש והארי פוטר ובאוצרות המוות: חלק שתיים, ללילי יש נטייה לקרוא להארי "ילד מתוק שלי".
• ג'יי קיי רולינג אמרה שאם סוורוס לא היה כל כך שקוע באומנויות האופל ובעל דעות קדומות כלפי קוסמים שאינם טהורי דם, לילי אולי הייתה שוקלת לעבור את קו הידידות איתו ולצאת איתו.
• באופן מעניין, משמעות שם המשפחה של לילי לוחמת צעירה או לוחם צעיר, רמז מתרים לבנה, הארי, שתואר כלוחם צעיר. יתר על כן, גם לילי עצמה היא לוחמת צעירה, כיוון שנלחמה במלחמת הקוסמים הראשונה בגיל 21 בלבד.
• כאשר נשאלה האם לילי ידעה על האפקט שנגרם מהעמידה שלה בין הארי לוולדמורט, ג'יי קיי רולינג אמרה בראיון; "לא – כי כמו שניסיתי להבהיר בסדרה, זה לעולם לא קרה לפני כן. אף אחד אף פעם לא שרד קודם. ואף אחד, בגלל זה, לא יכול היה לדעת מה יקרה." בנוסף, כאשר שאלו אותה אם וולדמורט או כל אדם אחר כבר נתן בעבר בחירה לפני שהשתמש בקללת האבדה קדרה והאדם בחר למות כמו לילי, היא ענתה כי "יכול להיות שהייתה להם אפשרות והם בחרו למות, אך זה לא היה בדרך הספציפית הזו".



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007