האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

משרד הקסמים

משרד הקסמים הוא הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת של קהילת הקוסמים בבריטניה. המשרד ממוקם בלב ליבה של לונדון, מתחת לפני הקרקע, ומקביל לממשלת המוגלגים הבריטית. בראש משרד הקסמים עומד שר הקסמים, הממונה הראשי על קהילת הקוסמים. בהווה, שר הקסמים הוא קינגסלי שאקלבולט, הילאי לשעבר וחבר במסדר עוף החול. ידוע כי במדינות אחרות קיימים גופים שלטוניים נוספים לקהילות הקוסמים, כמו זה הקיים בנורווגיה.

הם ניצבו בקצה אחד של אולם ארוך ומפואר מאוד עם רצפת עץ כהה ומבריקה. התקרה, בצבע כחול טווס, היתה מעוטרת בסמלים זהובים בוהקים שנעו והתחלפו ללא הרף כמעין לוח מודעות שמימי ענק. הקירות משני המעברים היו ספונים עץ כהה וממורק, והיה בהם מספר רב של אחים בוערות מקושטות. כל כמה שניות היו מגיחים בשריקה רכה מכשפה או קוסם מתוך אחת האחים שבצד שמאל; בצד ימין נוצרו לפני כל אח תורים קצרים שהמתינו ליציאה.
באמצע האולם ניצבה מזרקה. קבוצה של פסלים זהובים, גדולים ממידת אדם, עמדה במרכז בריכה מעוגלת. הגובה מכולם היה קוסם אצילי למראה שהצביע בשרביטו אל על. סביבו היו מקובצים מכשפה יפהפייה, קנטאור, גובלין וגמדון-בית. שלושת האחרונים נשאו מבטים מעריצים לעבר הקוסם והמכשפה. זרמי מים מנצנצים קלחו מקצות שני השרביטים, מחוד חיצו של הקנטאור, מקצהו המחודד של כובעו של הגובלין ומשתי אוזניו של גמדון-הבית. צליל פכפוך המים הצטרף לרעש הדליפה והמפץ של המתעתקים ולקול הצעדים המהדהדים, שעה שמאות מכשפות וקוסמים, מרביתם עוטים פרצופים עגומים של שעת בוקר מוקדמת, צעדו לכיון זוג שערים זהובים בקצה הרחוק של האולם.

סקירה היסטורית
משרד הקסמים הוא התחליף לגוף השלטוני הקודם של קהילת הקוסמים בבריטניה, מועצת הקוסמים.
זמן קצר לפני פרישתה של מיליסנט בגנולד, רבים מאוכלוסיית הקוסמים תמכו ברעיון לפיו אלבוס דמבלדור ימונה לתפקיד שר הקסמים. העבודה הוצעה לו ארבע פעמים, אך הוא סירב הודות לניסיונו השלילי עם כוח מופרז.
המועמד הסביר ביותר לתפקיד מאותה הנקודה והילך היה ברטמיוס קראוץ' האב, שהיה פופלארי בקרב קהילת הקוסמים בעקבות מסע הטיהורים שערך כנגד אוכלי המוות לאחר נפילתו הראשונה של וולדמורט, זאת כולל מעצר בנו שלו בעקבות מעורבות בעינויים של אליס ופרנק לונגבוטום. עם זאת, הוא נפסל לאחר שרבים חשדו שפעולותיו של בנו ומותו באזקבאן היו תוצאות של ההזנחה וחוסר הטיפול של האב.

במהלך האירועים סביב עלייתו השנייה של הלורד וולדמורט, קורנליוס פאדג', אדם מושחת שניתן להטות בקלות, קיבל את המשרה והפך לאיש המשפיע ביותר על קהילת הקוסמים הבריטית. בעת כהונתו, ניסה להתערב בחיי היום-יום של מכשפות ושל קוסמים באופן קבוע. פאדג' סירב להכיר בהעצמת כוחו והשפעתו של לורד וולדמורט טרם פתיחת מלחמת הקוסמים השנייה, ועל-כן הוחלף בידי רופוס סקרימג'ר לאחר שעזב את המשרד בבושת פנים. למרבה הצער, סקרימג'ר לא הועיל יותר מאשר פאדג', למרות שפעל כדי להפגין תהליכי רפורמה שהתרחשו לכאורה.

סקרימג'ר נרצח בראשון באוגוסט בשנת 1997, שעה שאוכלי המוות השתלטו על המשרד. פיוס ת'יקנס, תחת קללת האימפריוס, כיהן כשר הקסמים משך תקופה קצרה במהלך מלחמת הקוסמים השנייה. בשליטתו, כלי בידי אוכלי המוות, משרד הקסמים הפך טוטליטרי אף יותר מאשר בתקופותיהם של פאדג' ושל סקרימג'ר. דוגמאות לכך ניתן לראות בפיקוח הכבד שהוצב על אלו שהיו חשודים כבוגדים וביצירת הוועדה לרישום בני מוגלגים, שהועמדו לדין היות והיו חשודים בגניבת הקסם של קהילת הקוסמים. המוטו של המשרד בתקופה חשוכה זאת היה "קסם הוא כוח", כפי שנחרט על פסל הקוסם והמכשפה היושבים על כיסאות המלכות עשויי המוגלגים ברחבת הכניסה למשרד. עוד ידוע כי אוכלי מוות כגון יאקסלי צברו כוח בעמדות גבוהות במשרד, זאת כתוצאה ישירה של מעורבות ת'יקנס בעיניין.

רחבת הכניסה הגדולה נראתה חשוכה יותר מכפי שזכר אותה. בעבר ניצבה במרכז הרחבה מזרקה זהובה, שהטילה כתמי אור מרצדים על רצפת העץ הממורקת ועל הקירות. כעת חלש על החלל פסל כביר עשוי אבן שחורה. הוא היה די מפחיד, הפסל הענקי הזה, שנראו בו מכשפה וקוסם יושבים בכיסאות-מלכות המגולפים בפרוטרוט ומשקיפים על עובדי משרד הקסמים שנשפכו מהאחים מתחתיהם. בבסיס הפסל, באותיות בגובה שלושים סנטימטר, הייתה חרוטה הכתובת קסם הוא כוח.
"חה חה, מצחיק מאד... מזעזע, לא?" היא שאלה את הארי, שעוד עמד והביט בפסל. "שמת לב על מה הם יושבים?"
"מוגלגים," לחשה הרמיוני.

לאחר נפילתו הסופית של הלורד וולדמורט ב-1998, קינגסלי שאקלבולט קיבל את תפקיד שר הקסמים והוביל רפורמה מסיבית בכל הקשור למשרד. זו כללה מאמצים של הארי פוטר ושל רון וויזלי בלשכת ההילאים, וכמו כן גם קידום זכויות האל-אנושיים והשמדת החוקים אשר באו לטובת טהורי הדם במחלקה לרישוי ופיקוח על חיות הפלא ומאוחר יותר במחלקה לאכיפת חוקי הקסם, פעולות שבוצעו על-ידי הרמיוני גריינג'ר.

אולם הכניסה - משרד הקסמים
אולם הכניסה המפואר - משרד הקסמים

מבנה המשרד
משרד הקסמים בנוי משבע מחלקות, שמופקדות על התמודדות עם היבטים שונים בקהילת הקוסמים.

  • המחלקה לאכיפת חוקי הקסם.
  • המחלקה לתאונות ולאסונות קסם.
  • המחלקה לרישוי ולפיקוח על חיות הפלא.
  • המחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי בקסמים.
  • מחלקת התחבורה הקסומה.
  • המחלקה לספורט ולמשחקי קוסמים.
  • מחלקת המסתורין.

המחלקות השונות מתקשרות אחת עם השנייה באמצעות טיסני נייר הצבועים סגול בהיר ועפים בכוחות עצמם אל היעדים השונים. לפני השימוש בטיסנים נהגו עובדי המשרד להשתמש בינשופים, אולם חוסר הסדר וההיגיינה היו בלתי אפשריים.

אחת מדרכי הכניסה האפשריות למשרד הקסמים היא כניסת המבקרים, הממוקמת בלונדון, בתוך תא טלפון ציבורי בצד הדרך. קוד הכניסה שיש להקיש בטלפון הציבורי כדי להיכנס אל שטחי המשרד הוא 62442. בקשת הקוסם המפעיל תגרום לפתיחת המעבר. תא הטלפון הציבורי ירד דרך הקרקע אל הלובי שבקומה השמינית.
יותר מעשרים מעליות שירות עוצרות בכל קומות המשרד למעט בקומה העשירית. גרם מדרגות מוביל אל הכניסה לקומה העשירית של המשרד, והשימוש בו הכרחי כדי להגיע אל אולם המשפט שנמצא בקומה זו.
לאחר שהלורד וולדמורט לקח את השליטה על משרד הקסמים במלחמת הקוסמים השנייה, העובדים נאלצו להיכנס למשרד בכך ששטפו עצמם דרך האסלות בשירותים תת קרקעי. הנכנסים אל המשרד סווגו לפי מינם. מטבעות זהובים של משרד הקסמים שימושו כדי לפתוח את דלתות תאי השירותים. פעולת השטיפה העצמית גורמת לאדם להופיע באחד מהאחים הנמצאים בצד השמאלי של אולם הכניסה הפונה אל פסל הקוסם והמכשפה.
היציאה מהמשרד באותה התקופה דרשה ביצוע פעולה הפוכה - יש להשתמש באחד האחים שנמצאים מצד ימין כדי להגיע לתאי השירותים שבמעבה האדמה.

כמו בכל מבנה תת-קרקעי, ככל שמדובר בקומה שמספרה גבוהה יותר אנו יורדים למפלס נמוך יותר בבטן האדמה.

הקומה הראשונה - שר הקסמים ואנשי הצוות
קומה זו כוללת את הלשכות המפוארות ביותר במשרד הקסמים, השייכות לעובדים במשרות הגבוהות ביותר. בין היתר כוללת הקומה הראשונה את לשכת שר הקסמים, לשכת יועץ השר ולשכות בכירים נוספים.

הקומה השנייה - המחלקה לאכיפת חוקי הקסם
המחלקה לאכיפת חוקי הקסם היא המחלקה הגדולה ביותר במשרד הקסמים. ניתן לטעון כי היא גם המחלקה החשובה ביותר מבין מכלול המחלקות במשרד, מעין שילוב של המשטרה ושל שירותי הצדק. המחלקה לאכיפת חוקי הקסם שוות ערך למשרד הפנים בממשלה המוגלגית בבריטניה או למשרד המשפטים שבארצות הברית. הארי פוטר הצטרף למחלקה כהילאי לאחר שהביס את הלורד וולדמורט, ובעקבותיו גם רון וויזלי. אחת מראשי המחלקה הידועות ביותר היא אמיליה בונז. המחלקה לאכיפת חוקי הקסם כוללת את תת-המחלקות הבאות:

  • מטה ההילאים (הארי פוטר עומד בראש המטה החל משנת 2007).
  • הלשכה למניעת שימוש לרעה בחפצי מוגלגים.
  • שירותי הרישום לקסמהדרין.

הקומה השלישית - המחלקה לתאונות ולאסונות קסם
המחלקה לתאונות ולאסונות קסם אחראית על תיקונם של נזקי הקסם המקריים. המחלקה כוללת את תת-המחלקות הבאות:

  • הצוות לטיפול במעשי קסם בלתי מכוונים.
  • מטה המשכיחים.
  • הוועדה לתירוצים ראויים למוגלגים.

הקומה הרביעית - המחלקה לרישוי ולפיקוח על חיות הפלא
המחלקה לרישוי ופיקוח על חיות הפלא היא המחלקה השנייה בגודלה במשרד. לאחר שעזבה את בית הספר לכישוף ולקוסמות, הרמיוני גריינג'ר הועסקה במחלקה משך תקופה קצרה טרם העברתה למחלקה לאכיפת חוקי הקסם. המחלקה לרישוי ופיקוח על חיות הפלא כוללת את תת-המחלקות הבאות:

  • אגף החיות.
  • אגף הישויות.
  • אגף הרוחות.
  • לשכת הקישור עם גובלינים.
  • מרכז הייעוץ לנפגעי מזיקים.

הקומה החמישית - המחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי בקסמים
המחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי בקסמים עושה מאמצים כדי להשיג את שיתוף הפעולה של קוסמים ממדינות שונות בפעולות קסומות בתחום הפוליטי והציבורי. עד לרגע מותו, ראש המחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי בקסמים היה ברטימוס קראוץ' האב. פרסי וויזלי החל את הקריירה המפוארת שלו במשרד מאותה המחלקה. המחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי בקסמים היא הקרובה ביותר למשרד החוץ המוגלגי, אמנם נראה כי הערך והמיומנות שלה פחותים באופן משמעותי בעולם הקסמים. המחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי בקסמים כוללת את תת-המחלקות הבאות:

  • גוף תקנות הסחר הבינלאומי בקסמים.
  • לשכת חוק הקסם הבינלאומי.
  • קונפרדציית הקוסמים הבינלאומית, נציגות בריטניה.

הקומה השישית - מחלקת התחבורה הקסומה
מחלקת התחבורה הקסומה היא האחראית להיבטים השונים בתחבורת הקסם. מחלקת התחבורה הקסומה כוללת את תת-המחלקות הבאות:

  • רשות הפולו.
  • האחראי על התקנים למטאטאים.
  • לשכת מפתחות המעבר.
  • המרכז לרישוי התעתקות.

הקומה השביעית - המחלקה לספורט ולמשחקי קוסמים
המחלקת לספורט ולמשחקי קוסמים נראית כמחלקה הרגועה ביותר. פוסטרים של קבוצות קווידיץ' מועדפות נעוצים על הקירות. המחלקה עוסקת בארגונם של אירועי ספורט כמו גביע העולם בקווידיץ' וטורניר הקוסמים המשולש. אחד מראשי המחלקה לספורט ולמשחקי קוסמים הנודעים ביותר הוא לודו בגמן, אמנם בעית ההימורים והחובות שלו אילצו אותו לפרוש מן התפקיד. המחלקה לספורט ולמשחקי קוסמים כוללת את תת-המחלקות הבאות:

  • מטה ליגות הקווידיץ' של אנגליה ואירלנד.
  • מועדון הג'וג'ואים הרשמי.
  • הלשכה לפטנטים מופרכים.

הקומה השמינית - אולם הקבלה
אולם הקבלה הוא אזור המקדם בברכה את המבקרים במשרד הקסמים. בין היתר כוללת הקומה השמינית שטח קבלה מוגדר, מזרקה קסומה המציינת את אחוות יצורי הקסם ומשרד עובדי תחזוקה.

הקומה התשיעית - מחלקת המסתורין
מחלקת המסתורין היא חלק ממשרד הקסמים אשר מבצע חקירה סודית. רוב פעולותיה של המחלקה מבוצעות בסודיות מוחלטת. קוסמים מעטים בלבד במשרד הקסמים יודעים מה מתבצע במחלקה, אלה נקראים שושואיסטים בשל האופן הסודי בו מתבצעת עבודתם.
בספר החמישי בסדרת הספרים המכושפת, הארי פוטר ומעגל החברים הקרוב ביותר אליו בצבא דמבלדור, יוצאים למחלקת המסתורין כדי לחלץ את סיריוס בלק מזרועותיו של לורד וולדמורט. בסופו של דבר מתברר כי אוכלי המוות טמנו להם מארב מתוכנן כדי לנסות ולהשיג את הנבואה שמתארת את הקשר המיוחד הקיים בין הלורד וולדמורט לבין הארי פוטר. בנקודה זאת אנו מגלים את רוב המידע אודות מחלקת המסתורין, ובין היתר עדים להיכל נבואות עצום המכיל את נבואותיהם של רבים מהקוסמים והמכשפות.

המסדרון המוביל למחלקה  קשת ריקה באחד החדרים במחלקה
המסדרון המוביל למחלקת המסתורין, קשת ריקה באחד מהחדרים של המחלקה

הקומה העשירית - אולמי הקסמהדרין (גישה באמצעות גרם מדרגות בלבד)
המקום בו קוסמים ומכשפות מועמדים לדין על-ידי חברי הקסמהדרין. אולמות אלו שימשו במהלך מלחמת הקוסמים הראשונה לשפיטתם של אוכלי המוות. בשנת 1995, כאשר קורנליוס פאדג' שינה את אופן המשפט של עבירה פעוטה שביצע קטין (ממשפט מצומצם לשימוע בהרכב מלא של חברי הקסמהדרין), הארי פוטר התבקש להגיע לאולם מספר עשר במקום למשרדה של אמיליה בונז.

יחסי ציבור
בעוד שלקוסמים ולמכשפות יש כשרונות ברורים, ניהול מערכת ממשל הוא לא אחד מהם. משרד הקסמים נראה כגוף שאינו פועל בשיטת ההצבעה ומצטייר כמתבסס על שיטת האוליגארכיה. נראה כי הפרדת הכוחות היא קטנה אך עקבית. מערכות המשפט לא פועלות באופן אוביקטיבי ונוהגות להטות את החוק בכבדות.
בזמנים שונים, משרד הקסמים מפגין בלבול, חוסר יעילות או זדון מוחלט. המשרד ערוך לחלוטין לאכיפת חוקים חמורה ללא הבחנה. מעט הזכויות שנקבעו על-ידי הקוסמים נשללות אם מדובר על יצורים שאינם אנושיים. אפילו אנשים שהתגלו מאוחר יותר כאנשים תמימים נשלחו אל זוועות אזקבאן, מה שבממשלות מודרניות היה נחשב כשיקול אכזרי ולא אנושי.
בניצוחו של קורנליוס פאדג', המשפטים היו קצרים ולא הועסקו מושבעים. לא הייתה אפשרות לערער על פסק הדין, והעסקת עורכי-דין לא הורשתה. אין זה ידוע אם התנאים שופרו עם הממשל החדש.

היחסים עם המוגלגים
מהשימוש במונח 'משרד' אנו עשויים להבין כי משרד הקסמים כפוף באופן מוצהר לכתר הבריטי. בפועל, ברור לחלוטין כי משרד הקסמים ניצב במישור זהה לשלטון המוגלגים הבריטי, זאת כתוצאה מהפעלת סמכות ושיפוט מלא (ולמעשה, לעיתים גם דיקטטורי ואכזרי) על קהילת הנתינים לו. מגעים בין משרד הקסמים לבין שלטון המוגלגים בבריטניה לא קיימים, אלא בשעות חירום וכאשר ראש ממשלה חדש מתמנה לתפקידו. בזמנים אלו, שר הקסמים יוצר קשר עם ראש הממשלה של הממלכה המאוחדת באמצעות דיוקן קסום שנמצא במשרד ראש הממשלה. הדיוקן מקובע על קיר באמצעות לחשי קיבוע, כך שלא יהיה ניתן להסירו. זמן קצר לפני ביקור מיוחד של שר הקסמים, מודיע הדיוקן ברשמיות על הביקור המיוחל.

קלף צפרדע שוקולד



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007