האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: אתמול ב-16:18

שם הפאנפיק: HeadCanons
עודכן ב: אתמול ב-0:45

שם הפאנפיק: אהבת השמש והצללים
עודכן ב: 28.04.2024

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

פיליוס פליטיק

פיליוס פליטיק "אם כבר מדברים על תימהוניים, תשמח לשמוע על ראש הבית שלנו, פרופסור פיליוס פליטיק. פעמים רבות אנשים ממעיטים מערכו, מכיוון שהוא ממש פצפון (אנחנו חושבים שהוא כנראה גמד חלקי, אך מעולם לא היינו חצופים מספיק כדי לשאול) ויש לו קול חורק, אבל הוא מורה הלחשים הטוב והמשכיל ביותר שחי כיום עלי אדמות. דלת משרדו תמיד פתוחה לכל תלמיד רייבנקלו עם בעיה, ואם תהיו נוכחים במעמד יוצא דופן במיוחד הוא יוציא את העוגיות הקטנות והטעימות שהוא שומר בקופסת פח במגירת השולחן שלו, יגרום להן לעשות לך ריקוד קטן. למעשה, סביר להניח שצפייה בריקוד הג'ייב תהפוך את המעמד למיוחד עוד יותר."
- רוברט הילארד, מדריך רייבנקלו בשנת 1991, ב-Pottermore.


פרופסור פיליוס פליטיק (נולד ב-17 באוקטובר) היה קוסם עם קורטוב של דם גובלינים. פליטיק למד בצעירותו בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, שם היה בבית רייבנקלו, מאחר שהיה בחור אינטליגנטי ותלמיד למופת. בשלב מסוים לאחר שסיים את לימודיו, פליטיק חזר להוגוורטס ומונה לפרופסור ללחשים ולראש בית רייבנקלו.
במהלך מלחמת הקוסמים הראשונה והשנייה, פליטיק התנגד ללורד וולדמורט. בשנת 1995 הוא התנגד גם לדולורס אמברידג', המפקחת העליונה על הוגוורטס, ובשנת 1997 הוא נלחם בקרב על מגדל האסטרונומיה, ולאחר מכן נכח בהלווייתו של אלבוס דמבלדור. הוא גם הגן על התלמידים מפני האחים קארו בשנת הלימודים של 1997-1998. בסוף אותה שנה, הוא השתתף בקרב על הוגוורטס והביס אוכלי מוות רבים. פליטיק שרד את המלחמה, וככל הנראה המשיך ללמד את הדורות הבאים בהוגוורטס לחשים.


ביוגרפיה


חיים מוקדמים

"[...] כף רגלם של דמבלדור ושל פליטיק - אשר היו מן הסתם מופת להתנהגות טובה בימיהם כתלמידים - [...]"
- הארי חושב לעצמו בזמן חיפוש העטרת האבודה, הספר השביעי.
פיליוס פליטיק נולד למשפחת קוסמים בעלת קשר דם קדום עם גובלין. הוא החל ללמוד בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות לאחר ששרביטו נרכש, סביר להניח, מחנות השרביטים של אוליבנדרס. במהלך המיון, פיליוס פליטיק ניהל וויכוח עם מצנפת המיון לגבי הבית אליו יתמיין- רייבנקלו או גריפינדור. מצנפת המיון בחרה בסופו של דבר ברייבנקלו, ופליטיק נשלח לשם. מאוחר יותר בחייו הוא גילה שוויכוח דומה ניהלה גם מינרווה מקגונגל (שני הפרופסורים מצאו את הדבר כמשעשע במיוחד, שכן מצנפת המיון הייתה יכולה באותה מידה לבחור בבית גריפינדור לפיליוס ובבית רייבנקלו למינרווה, וייתכן שהם היו מחליפים בעמדות ראשי הבית שלהם).
בשלב מסוים בתקופת לימודיו, פליטיק שאל את הגבירה באפור על מיקומה של העטרת האבודה של רוונה רייבנקלו, שלפי השמועות העניקה חוכמה למי שיענוד אותה, אך הגבירה באפור נמנעה מלתת מידע (מה שכן עשתה עבור טום רידל בשנות הארבעים של המאה העשרים ועבור הארי פוטר בשנת 1998). צוין גם כי פליטיק, שהיה תלמיד למופת שלא הסתיר דבר, מעולם לא נכנס אל חדר החפצים הנסתרים- חדר הנחיצות.
ככל הנראה, פליטיק קיבל ציונים גבוהים במבחני הבגרות והכשיפומטרי בלחשים, מכיוון שמאוחר יותר הוא לימד את המקצוע למעלה משלושים שנה. סביר להניח שהוא עבר בהצלחה גם את המבחן בהתגוננות מפני כוחות האופל, שכן מעט זמן אחרי שגמר את לימודיו ועזב את בית-הספר הוא הפך לאלוף בקרבות קוסמים.

אלוף דו-קרב

"מעניין מי ילמד אותנו," תהתה הרמיוני, כשהם הצטופפו יחד עם שאר התלמידים. "מישהו סיפר לי שפליטיק היה אלוף בדו-קרב כשהוא היה צעיר, אולי זה יהיה הוא."
- הרמיוני גריינג'ר מעלה השערות על מועדון הדו-קרב, הספר השני.

לאחר שסיים את לימודיו בהוגוורטס וגמר את מבחני הכשיפומטרי שלו בשנתו השביעית, פליטיק הפך לאלוף בקרבות קוסמים וזכה לתואר "אלוף דו-קרב". סביר להניח שפליטיק העמיק בלימודי הקוסמות, שכן בסופו של דבר הוא הפך להיות קוסם משכיל ביותר בעל שליטה בקסמים, לחשים וקסמי הגנה, ואולי אף זכה בתואר "דוקטור" כשהפך לקוסם בעל השכלה יוצאת דופן לפני שהחל את קריירת ההוראה שלו כשחזר להוגוורטס, ככל הנראה בסביבות שנות ה-70.

קריירה בהוגוורטס

שנים ראשונות

"[...] אל תשכחו אף פעם את הקוסם בארופיו, שאמר 'ס' במקום 'פ', ומצא את עצמו משוטח על הריצפה עם תאו על החזה שלו."
- אחת משיטותיו של פליטיק; למידה תוך סיפור סיפורים, הספר הראשון.

כשחזר לבית-ספרו לשעבר, פרופסור פליטיק מונה למורה ללחשים. כיתתו הייתה הכיתה E2 שהייתה ממוקמת במסדרון הלחשים שבקומה השלישית, במגדל המשקיף על חצרות האימונים.
שיטת הלימוד של הפרופסור פליטיק נראתה כנינוחה יותר משאר שיטות הלימוד של מורים אחרים בהוגוורטס, כמו שיטתם של מינרווה מקגונגל וסוורוס סנייפ; בניגוד לאחרים, הוא אפשר לתלמידים לשחק משחקים בזמן השיעורים שהיו לפני חופשת חג המולד, ובו בזמן לא היה מורה גרוע, כפי שציין פרד וויזלי כשאמר שלא ניתן להפחית מערכו של פליטיק כמורה. בדרך כלל, הוא עזר לתלמידיו לפתור את המבחנים בצורה טובה ולא נתן עונשים רבים או הוריד הרבה נקודות בית, אפילו לא על איחורים. לפליטיק היה גם חוש הומור עשיר. הוא היה תמיד הוגן כלפי תלמידיו, גם לאלה שלא שובצו בבית רייבנקלו. על אף מוצאו, פליטיק מעולם לא הפלה תלמידים שבאו ממוצאים שונים. הוא עודד תלמידים להתנסות בקסמים השונים, ולא העניש על עבודה מרושלת; במקום זאת, הוא העניק לתלמידים שיעורי-בית בכדי שיוכלו להבין ולהיות בקצב של הכיתה. העונש היחיד שהוא נתן היה כתיבת שורות (שיימוס פיניגן נענש בכך כשהפיל אותו בטעות מערימת הספרים עליה ישב כששחרר את שרביטו באוויר).

תקופת הקונדסאים

"להניח עטים, בבקשה!" צייץ הפרופסור פליטיק. "גם אתה, סטבינס! אנא הישארו לשבת עד שאאסוף מכולם את הדפים! אציו!"
- פרופסור פליטיק מנהל את בחינת הבגרות בהתגוננות מפני כוחות האופל בשנת 1976, הספר החמישי.

בשנת 1971, פליטיק לימד את לילי אוונס, סיריוס בלק, ג'יימס פוטר, רמוס לופין וסוורוס סנייפ.
בשנת 1976, פליטיק ניהל את מבחני התיאוריה של מבחני הבגרות בהתגוננות מפני כוחות האופל; הוא התהלך בין מאות השולחנות הקטנים באולם הגדול בזמן הבחינה, וכשהזמן נגמר הוא הורה לתלמידים להניח את הטפסים (הוא נאלץ לומר זאת לפעמיים תלמיד בשם סטבינס לפני שזה יישם זאת). פליטיק השתמש אז בלחש זימון כדי לאסוף את הדפים, אך נפל על הרצפה כשמאות גיליונות קלף טסו היישר לתוך ידיו המושטות לרווחה.
מאוחר יותר, פליטיק שרד את מלחמת הקוסמים הראשונה, בה רבים מתלמידיו לשעבר (וביניהם לילי וג'יימס פוטר) נהרגו. למרות התקופה הקשה- או אולי דווקא בגללה, פליטיק המשיך ללמד בהוגוורטס.

ההגנה על אבן החכמים

"הפרופסור פליטיק, המורה ללחשי קסם, היה קוסם זערורי שנאלץ לעמוד על ערימת ספרים כדי שראשו יגיע מעל לשולחן שלו. בתחילת השיעור הראשון שלהם הוא נטל את מחברת הנוכחות, וכשהגיע לשמו של הארי פלט צפצוף נרגש, נפל ונעלם."
- הפרופסור פליטיק בשיעור הלחשים הראשון של שנת הלימודים 1991-1992, הספר הראשון.

פרופסור פליטיק עדיין לימד בהוגוורטס בשנת הלימודים של 1991-1992, אף על פי שהיה כבר מבוגר למדי. לפני תחילת שנת הלימודים, אלבוס דמבלדור, שבטח בפליטיק, ביקש ממנו לתרום להגנות על חדרי אבן החכמים. בתור המורה ללחשים, פליטיק כישף כמות גדולה של מפתחות מעופפים וגרם להם לעוף באוויר.

ההגנות שהציב פליטיק סביב אבן החכמים
ההגנות שהציב פליטיק סביב אבן החכמים

בתחילת שיעורו הראשון באותה שנה, פליטיק הביט ברשימת השמות, ובראותו את שמו של הארי פוטר צייץ בהתרגשות ונפל מערימת הספרים עליה ישב. בנוסף, פליטיק התרשם מאוד כשפרופסור מקגונגל, חברתו ועמיתתו, סיפרה לו כי רכשה להארי פוטר מטאטא מדגם נימבוס 2000 לאחר שנבחר לשחק בעמדת המחפש בקבוצת הקווידיץ' של בית גריפינדור.
פרופסור פליטיק נכח במשחק הקווידיץ' הראשון של השנה; גריפינדור נגד סלית'רין. הוא ישב גבוה ביציעים, ליד סוורוס סנייפ וקוויריניוס קווירל. הוא היה בהלם והביע דאגה רבה כשהארי כמעט איבד את שליטתו על המטאטא (וגם כשגלימתו של סנייפ עלתה באש) ומחא כפיים בשמחה כשהארי השתלט שוב על המטאטא שלו ותפס את הסניץ' המוזהב.
פרופסור פליטיק לא הרשה לתלמידי השנה הראשונה לבצע קסמים עד ליל כל הקדושים, ולאחר מספר אימונים העניק לכל תלמיד נוצה והטיל עליהם לגרום לה לרחף תוך שימוש בלחש הריחוף "וינגארדיום לביוסה". התלמידים חששו להשתמש בלחש לאחר שפליטיק השתמש בו על טרבור, קרפדו של נוויל לונגבוטום. הרמיוני גריינג'ר, שבמשימה הייתה בת-זוגתו של רונלד וויזלי, ביצעה את הלחש בצורה מושלמת, ופרופסור פליטיק הכריז על הצלחתה בפני כל הכיתה.
בערב חג המולד, הפרופסורים פליטיק ומקגונגל היו אחראים על קישוט האולם הגדול. פליטיק השתמש בלחש כדי ליצור בועות זהובות לקישוט ענפי עצי האשוח (ייתכן כי מדובר ב"באוביליאוס"). בקישוט הוא השתמש גם בפיות חיות, דבר שנהנה לעשות במיוחד. בסופם של כל ההכנות, האולם היה נראה נפלא. הוא השתתף בסעודה שהייתה בחג והפעיל בשיאה נפץ הפתעה עם אלבוס דמבלדור. המנהל החליף את כובעו המחודד למגבעת פרחונית וצחק עוד יותר לאחר שפליטיק סיפר לו בדיחה.
כשהבחינות של אותה שנה התקרבו, פליטיק חילק לתלמידי השנה הראשונה שיעורי-בית שבמסגרתם למדו התלמידים לחשים וקסמים בעל-פה. כשהמבחנים הגיעו, פליטיק קרא לכל תלמיד להגיע לכיתתו וביקש מהם לגרום לאננס לרקוד סטפס על שולחנו. הוא גם חילק מספר דפים שעסקו בחומר עיוני, ככל הנראה, אותו מילאו התלמידים בחדר לוהט במיוחד. בתום המבחנים, הרמיוני גריינג'ר חיפשה את פליטיק בחדר המורים כי היא חששה שטעתה בשאלה אחת בחלק התיאורטי. פליטיק, שלא יכול היה להתאפק, לחש לה בסודיות שקיבלה 112.

פתיחתו המחודשת של חדר הסודות

"היורש של סלית'רין," אמרה הפרופסור מקגונגל, שהייתה חיוורת כסיד, "השאיר כתובת נוספת. מתחת לזו הראשונה. 'השלד שלה יירקב לנצח בידר הסודות'."
הפרופסור פליטיק פרץ בדמעות.
– פליטיק עקב חטיפתה של ג'יני וויזלי, הספר השני.

פרופסור פליטיק המשיך ללמד בשנת הלימודים של 1992-1993.
במהלך אחד משיעורי הלחשים, שרביטו של רון וויזלי נשמט מידיו ופגע בפליטיק בדיוק בין שתי עיניו, מה שהשאיר לו חבורה רצינית, שככל הנראה נעלמה בעזרת שימוש בלחש "אוונסקו". פליטיק נתן לתלמידי השנה השנייה שיעורי-בית שכללו שימוש ב"ספר הכשפים הבסיסי - רמה ב'". אחד מהשיעורים הראשונים שלימד פליטיק במהלך תחילת הלימודים חזר על לחש הריחוף: "וינגארדיום לביוסה".
בהמשך של אותה שנה, גברת נוריס, חתולתו של ארגוס פילץ', נמצאה מאובנת בקומה הראשונה. פרופסור פליטיק היה בין שאר התלמידים והמורים שראו אותה שם. לאחר זמן קצר, קולין קריווי, ג'סטין פינץ'-פלצ'לי ורוח הרפאים של בית גריפינדור: ניקולס דה-מימזי פורפינגטון, נמצאו מאובנים גם הם. פרופסור פליטיק, עם שאר צוות המורים, הצטרף לקהל הצופים מעט לאחר שהמאובנים נמצאו. יחד עם הפרופסור לאסטרונומיה, אורורה סיניסטרה, פליטיק לקח את ג'סטין למדאם פומפרי, לאגף המתאים בבית-החולים.
לקראת סוף השנה, פרופסור פליטיק ושאר חברי צוות המורים נקראו אל חדר המורים על-ידי פרופסור מקגונגל. מקגונגל סיפרה להם שמפלצתו של סלית'רין חטפה תלמיד, אותו לקחה לחדר הסודות. למשמע הדברים, פליטיק מיד השמיע יללה, ולאחר שמקגונגל סיפרה גם כי יורשו של סלית'רין השאיר הודעה נוספת, מתחת לראשונה, בה נכתב: 'השלד שלה יירקב לנצח בחדר הסודות' הוא פרץ בבכי. למעשה, ג'יני וויזלי הייתה אותה התלמידה שנחטפה (היא למדה גם אצל פליטיק). כשלוקהרט נכנס לחדר, המורים כולם התייצבו נגדו. בזמן שהמורים דיברו אליו בתקיפות, פליטיק צייץ שלוקהרט עצמו סיפר שהוא די בטוח שהוא יודע מה נמצא בחדר הסודות.
ביום הבא, פרופסור פליטיק קיבל הוראה לשלוח את תלמידי רייבנקלו לביתם דרך רכבת האקספרס של הוגוורטס, אך לאחר שהארי פוטר הרג את המפלצת, אטם את חדר הסודות והציל את ג'יני, הוגוורטס המשיכה להתנהל כרגיל. פליטיק השתתף בסעודת סוף השנה ומחא כפיים בעליזות כשרובאוס האגריד חזר מאזקבאן, לאחר שנשלח לשם כשנחשד בפתיחת החדר.
במידה וחדר הסודות לא היה נפתח, פרופסור פליטיק היה מחבר את מבחני סוף השנה, אך בשל המאורעות המיוחדים פרופסור דמבלדור הודיע בסעודת סוף השנה שכל המבחנים בוטלו.

פיליוס פליטיק ופילץ לאחר חטיפתה של גיני וויזלי לחדר הסודות
פיליוס פליטיק לאחר חטיפתה של ג'יני וויזלי לחדר הסודות

בריחתו של סיריוס בלק

"אה, העלמה גריינג'ר, הואילי בטובך להביא גם את אדון פוטר ואת אדון וויזלי לקדמה? היום זהו תורכם לאסוף את ספרי הקרפה רטרקטום. "
- פיליוס פליטיק, משחק המחשב השלישי.

מעט לפני תחילת שנת הלימודים של 1993-1994 הוצבו סוהרסנים מחוץ לקרקעות הוגוורטס בכדי להגן על התלמידים, כתוצאה מבריחתו של סיריוס בלק מאזקבאן. פרופסור פליטיק המשיך בתפקידו כפרופסור ללחשים ובנוסף, בעיבוד הקולנועי לספר, הוא היה המנצח של מקהלת בית-הספר. במהלך סעודת הפתיחה, פליטיק ומקהלתו שרו שיר.

פיליוס פליטיק מנצח על מקהלת בית הספר
פיליוס פליטיק מנצח על מקהלת בית הספר, 1993

סמוך לחג המולד, פרופסור פליטיק ישב בפונדק שלושת המטאטאים יחד עם מקגונגל, האגריד, מדאם רוזמרטה וקורנליוס פאדג'. הם שוחחו על מותם של ג'יימס ולילי פוטר, וכמו כן על בריחתו של סיריוס בלק. כשצוין כי הפוטרים השתמשו בלחש הפידליוס בכדי להגן על ביתם שבמכתש גודריק, פליטיק הסביר ופירט על השימוש בלחש ועל תפקיד שומר הסוד.
יום אחד, כשהטירה הייתה מכוסה בשלג, הרמיוני גריינג'ר נכנסה באיחור לאחד משיעוריו של פליטיק, כאשר השתמשה במחולל הזמן כדי לחזור בזמן משיעור רונות עתיקות שלימדה הפרופסור באבלינג. דבר זה קרה שוב לאחר חופשת חג הפסחא, כשהרמיוני המשיכה לישון עד מאוחר וכך הפסידה את שיעור הלחשים שבו נלמדו מספר לחשי עידוד.
מעט לאחר מכן, פרופסור מקגונגל החרימה את מטאטא אש המחץ שאותו הארי פוטר קיבל מאדם אנונימי. היא העבירה את המטאטא לפרופסור פליטיק ולמדאם רולנדה הוץ', מדריכת התעופה. השניים בחנו אותו היטב כדי לבדוק אם מוטלים עליו לחשים אפלים או מסוכנים, שכן הם טענו כי ייתכן שהמטאטא נשלח על-ידי סיריוס בלק המקווה להרוג את פוטר.
במהלך אותה שנה, סיריוס בלק פרץ בהצלחה לתוך הטירה ופלש למעונות הבנים במגדל גריפינדור. פליטיק גרם לדלתות האלון של בית-הספר לזהות תמונה של בלק, וכך ימנעו ממנו להיכנס במידה וינסה. באותם ימים פליטיק בחן את תלמידי השנה השלישית, בין היתר על לחש העידוד.
לקראת סוף השנה, בלק נתפס ונכלא במשרדו של הפרופסור פליטיק שבקומה השביעית, אך למרות זאת הוא הצליח לברוח באותו לילה.

טורניר הקוסמים המשולש

בשל האפשרות הסבירה להתרחשותן של תאונות לא-נעימות כשחפצים שונים מתעופים כה וכה ברחבי החדר, חילק הפרופסור פליטיק לכל תלמיד ערימה של כריות לאימון, במחשבה שכריות הסוטות ממטרתן לא יוכלו לפצוע אף אחד. המחשבה היתה טובה, אך בפועל הדברים נראו קצת אחרת. נוויל היה כל-כך גרוע, עד שכל הזמן הוא שלח בטעות דברים הרבה יותר כבדים שהתעופפו באוויר החדר - את הפרופסור פליטיק, למשל.
- הספר הרביעי.

פרופסור פליטיק המשיך בתפקידו בשנת 1994, כשנערך טורניר הקוסמים המשולש. כשתלמידי האקדמיה לאומנויות הקסם בובאטון ותלמידי דורמשטרנג הגיעו להוגוורטס הוא מחא להם כפיים בכניסתם ולאחר מכן, יחד עם דמבלדור, הוא הוביל את שירת ההמנון "הוגי הוגי הוגוורטס", אותו שרו כל תלמידי בית-הספר. בשולחן המורים, האגריד בטעות דקר את ידו של פליטיק במזלג.
פליטיק לימד את תלמידי השנה הרביעית את לחש הזימון סמוך לליל כל הקדושים, אך לפני שהחל ללמד אותו הוא הטיל על התלמידים לקרוא שלושה ספרים. הארי פוטר השתמש כבר באותו לחש; במהלך המשימה הראשונה של טורניר הקוסמים המשולש הוא השתמש בלחש, והגיע בזכותו למקום ראשון.
מאוחר יותר, פרופסור פליטיק החל ללמד את תלמידי השנה הרביעית את לחש הדחייה. הוא הקל על התלמידים בשבוע שלפני חג המולד והנשף שנערך בו, ובמקום ללמד את לחש הדחייה הוא לימד את לחש הזימון שבו השתמש הארי במשימה הראשונה, והתגאה בכך מאוד.
במשימה השלישית, פרופסור פליטיק, יחד עם מינרווה מקגונגל, רובאוס האגריד וברטמיוס קראוץ' הבן שהתחזה לאלאסטור מודי, מונה לפטרל מסביב למבוך. הוא ענד כוכב נוצץ על כובעו והתכונן להגיב לקריאות העזרה של הנבחרים, במידה וישחרו גיצים אדומים משרביטם. בסוף המשימה, סדריק דיגורי נרצח והלורד וולדמורט חזר וקיבל שוב כוח; מלחמת הקוסמים השנייה נפתחה. פליטיק נכח בסעודה שנערכה לזכר דיגורי בסוף השנה.

פיליוס פליטיק בנשף חג המולד של טורניר הקוסמים המשולש
פיליוס פליטיק בנשף חג המולד של טורניר הקוסמים המשולש

מלחמת הקוסמים השנייה: התערבות משרד הקסמים בהוגוורטס

"לא כל-כך נורא. אמברידג' רק עמדה בפינה ורשמה בפנקס שלה. אתם מכירים את פליטיק, הוא התייחס אליה כאל אורחת, בכלל לא נראה שזה מטריד אותו."
- פרד וויזלי על שיעור הפיקוח של פליטיק, הספר החמישי.

שנה לאחר מכן, דולורס אמברידג' מונתה לתפקיד הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל. עד מהרה היא מונתה להיות המפקחת העליונה על הוגוורטס והשיגה את היכולת לבחון את יכולות הלימוד של עמיתיה לעבודה.
בזמן שבחנה את שיעור הלחשים של הפרופסור פליטיק, אמברידג' ישבה בפינת הכיתה וכתבה לעצמה הערות, תוך כדי שיעור שהעביר לתלמידי השנה השביעית. הוא התייחס אליה כאל אורחת ולא נראה כי דעתו הוסחה מנוכחותה, שכן היא כמעט ולא דיברה, למעט שאלה שהופנתה לתלמידה אליסיה ספינט לגבי הנעשה בשיעורים.
כשאמברידג' בחנה את שיעורו של פליטיק עם מקהלת בית-הספר היא נראתה מורשמת לטובה, אך בשלב מסוים הוציאה סרט מדידה ומדדה את גובהו של פליטיק, שהובך ונראה פגוע.
בהמשך השנה, אמברידג' החרימה את הפקפקן כתוצאה מראיון שהעיתון ערך עם הארי פוטר. שאר המורים נראו דווקא מרוצים מהראיון והיו גאים בהתייצבותו נגדה, אך מאחר שלא הורשו להעלות את הנושא, פרופסור פליטיק העניק להארי קופסת עכברוני סוכר מצייצים, מילמל "ששש!" וברח.
מאוחר יותר באותה שנה, פרופסור אמברידג' מונתה להיות מנהלת בית-הספר, לאחר שפרופסור דמבלדור עזב אותו. ביומה הראשון בתפקיד, פרד וג'ורג' וויזלי הפעילו זיקוקים בתוך הטירה, בין היתר בכיתתו של פליטיק, שכמו שאר צוות המורים רצה להטריחה ורץ לקרוא לעזרתה. כשהיא הצליחה לכבות את הזיקוקים פליטיק הודה כי הוא היה יכול להיפטר מהזיקוקים בעצמו, אך לא עשה זאת מאחר ולא היה בטוח אם הייתה לו הסמכות, ואז טרק בפניה את הדלת.
לאחר חופשת חג הפסחא, פרד וג'ורג' השתמשו בהמצאתם- תעלול שיצר ביצה במספר מסדרונות בבית-הספר, ולאחר מכן ברחו מבית-הספר בכדי להקים חנות תעלולים ומתיחות. פרופסור פליטיק עודד אותם אחרי שהם החלו להקיף את אמברידג' ואת ארגוס פילץ' בסיבובים ותמך בבריחתם. כשפליטיק התבקש לנקות את הביצה ואת שאר הבלגן שהותירו אחריהם התאומים, הוא ביצע את העבודה הזו בצורה חלקית; היה כתם קטן מתחת לחלון, אותו (לטענתו) לא הצליח להוריד. למעשה, הוא השאיר את הכתם כהנצחה למעשה של התאומים וויזלי, שהיה לטעמו מעשה שהצריך יכולות קסם גבוהות מאוד.

מלחמת הקוסמים השנייה: ההגנה על הוגוורטס מאוכלי המוות

"…היה כבר כמעט חצות כשפרופסור פליטיק הופיע פתאום בריצה. הוא צעק משהו על זה שאוכלי-המוות חדרו לטירה, לא נראה לי שהוא בכלל הבחין בי ובלונה עומדות שם, הוא פשוט התפרץ למשרד של סנייפ, ושמענו אותו אומר לסנייפ שהוא חייב לחזור איתו לעזור, ואז שמענו חבטה חזקה וסנייפ יצא מהחדר בריצה וראה אותנו, ו - ו -"
"מה?" דחק בה הארי.
"הייתי כל-כך טיפשה, הארי!" צייצה הרמיוני בלחש. "הוא אמר שפרופסור פליטיק התמוטט, ושכדאי שאנחנו ניכנס לטפל בו בזמן שהוא - שהוא יילך להילחם באוכלי-המוות-" היא כבשה את פניה בבושה והמשיכה לדבר אל תוך אצבעותיה, כך שקולה היה מעומעם.
"נכנסנו למשרד שלו כדי לראות אם אפשר לעזור לפרופסור פליטיק, ומצאנו אותו מחוסר הכרה על הרצפה... ו, אוי, עכשיו זה כל-כך ברור, סנייפ כנראה שיתק את פליטיק, אבל אנחנו לא קלטנו את זה, הארי, לא קלטנו את זה, ופשוט נתנו לסנייפ ללכת!"
- הרמיוני מתארת את מה שארע לפליטיק בליל חדירתם של אוכלי המוות להוגוורטס, הספר השישי.

בשנת 1996, הוגוורטס הייתה תחת הגנתם של מספר הילאים. פרופסור פליטיק וארגוס פילץ' השרת התבקשו לבדוק ולספור את כל התלמידים שנכנסו לבית-הספר דרך שער הכניסה המרכז, ולבדוק אם חפציהם מכילים חומרים או נשקים אפלים. כשכל התלמידים נבדקו, פליטיק כישף את שער הכניסה למעין מחסום מכושף כדי למנוע כל כניסה דרכם. כשהארי פוטר הגיע לשערי הטירה עם נימפדורה טונקס, הוא נאלץ לחכות עד שסוורוס סנייפ הגיע ופרץ את המחסום.
אחד מהשיעורים הראשונים שפליטיק לימד את תלמידי השנה השישית היה הפיכת חומץ ליין. כשהוא התקרב אל הארי, רון והרמיוני במהלך השיעור וביקש מהם לבצע את הלחש; הרמיוני ביצעה את הלחש בשלמותו כבר בפעם הראשונה, הארי הפך את החומץ לקרח, ורון פוצץ את שלו. פליטיק נתן לשניים שיעורי-בית עקב ביצועיהם, בהם היה עליהם לתרגל את הלחש.
במהלך אחד הטיולים להוגסמיד, פרופסור פליטיק ביקר גם הוא בעיירה, יתכן בשל סיבות ביטחוניות. כשהוא חזר לטירה, הוראס סלהגורן, המורה לשיקויים, הזמין אותו לשתות משהו בפונדק שלושת המטאטאים, אך פליטיק טען כי יש לו חזרה דחופה עם המקהלה ועזב את המקום.

בהמשך של אותה שנה, פליטיק היה באולם הגדול יחד עם מקהלת בית-הספר בעת שאוכלי המוות פלשו להוגוורטס; כאשר מינרווה מקגונגל הורתה לו לקרוא לסוורוס סנייפ והוא נכנס למשרדו של סנייפ, סנייפ שיתק אותו ואמר להרמיוני גריינג'ר וללונה לאבגוד שפליטיק התמוטט ושעליהן לטפל בו.
זמן קצר לאחר ששיתק את פליטיק, סנייפ הרג את פרופסור דמבלדור. כשפליטיק התאושש מתקיפתו של סנייפ, הוא התעקש להגן על תלמידי רייבנקלו. הוא השתתף בשיחה על עתיד בית-הספר, שכן רציחתו של מנהל הוא כתם איום להיסטוריית הוגוורטס. דעתו של פליטיק הייתה להתייעץ עם חבר המנהלים. מינרווה מקגונגל, שהפכה להיות המנהלת החדשה, הסכימה איתו. הוא גם חשב שעל דמבלדור להיקבר בתוך קרקעות הוגוורטס, מה שלעולם לא נעשה לאף מנהל או מנהלת. פרופסור פליטיק, יחד עם שאר צוות המורים והתלמידים, נכח בהלווייתו של אלבוס דמבלדור שהתקיימה בסמוך לאגם הגדול בסוף השנה.

"ברוך הבא, אדון פוטר. איזה לחש תרצה ללמוד?... טוב מאוד, אדון פוטר. חזור לכאן ברגע שתצטרך עזרה עם לחשים אחרים."
- פרופסור פליטיק בכיתת הלחשים, משחק המחשב השישי.

בהמשך, פרופסור פליטיק נשאר בכיתתו ולימד את תלמידיו, בין היתר את אלדון פמברוק, את הלחשים אציו, אינסנדיו, וינגארדיום לביוסה, רדוקטו ודפולסו.

פיליוס פליטיק לאחר מותו של אלבוס דמבלדור
פיליוס פליטיק לאחר מותו של אלבוס דמבלדור

מלחמת הקוסמים השנייה: פלישתו של וולדמורט להוגוורטס
לפני תחילת שנת הלימודים של 1997-1998, סוורוס סנייפ מונה לתפקיד מנהל בית-הספר, בזמן שעמיתיו אוכלי המוות אלקטו ואמיקוס קארו מונו לתפקיד המורים לחקר המוגלגים ולהתגוננות מפני כוחות האופל, בהתאמה. למרות שבית-הספר היה תחת שלטונו של הלורד וולדמורט, או אולי דווקא מסיבה זו, פרופסור פליטיק חזר לטירה בכדי ללמד ולהגן על התלמידים.
האחים קארו היו האחראים על המשמעת והעונשים, אך פליטיק ושאר צוות המורים מעולם לא שלחו אליהם תלמידים כל עוד היה באפשרותם למנוע זאת, שכן שיטות הענישה של הפרופסורים החדשים כללו קללות נוראיות כמו קללת קרושיאטוס.

מלחמת הקוסמים השנייה: הקרב על הוגוורטס

"לא!" צייץ פליטיק והרים את שרביטו. "לא תרצח שוב כאן בהוגוורטס!"
- פרופסור פליטיק נלחם בסוורוס סנייפ מעט לפני הקרב על הוגוורטס, הספר השביעי.

לקראת סוף השנה, אלקטו ציוותה על הפרופסור פליטיק לתת לה להיכנס לתוך מגדל רייבנקלו. הוא נענה לבקשתה בחיוב בכך שענה על החידה שנדרש היה לענות עליה כדי להיכנס. כשהיא לא הצליחה לצאת, אמיקוס אמר למקגונגל לצוות על פליטיק לפתוח בשבילו את הדלת, אך היא עשתה זאת בעצמה.
באותו לילה, פליטיק, ספראוט וסלגהורן שמעו רעשים מאחד המסדרונות, והם הלכו לחפש את מקור הרעש, עדיין לבושים בפיג'מות. הם מצאו את מקגונגל נלחמת בסנייפ עד המוות, ולאחר שצייץ את שמה בהלם, פליטיק אמר לסנייפ שהוא לא ירצח שוב בטירה. מקגונגל המשיכה והטילה לחש שהאניש את חליפת השריון בה סנייפ השתמש כדי להגן על עצמו. סנייפ רץ לתוך אחת הכיתות כשפליטיק, ספראוט ומקגונגל רודפים אחריו, קפץ מהחלון וכך הצליח לברוח.

"אני יכול לפעול כבר כאן," אמר פליטיק, ואף שהוא לא היה די גבוה להביט דרך החלון המנופץ, הוא כיוון את שרביטו אליו והחל למלמל לחשים מורכבים. הארי שמע איוושה מוזרה, כאילו פליטיק שיחרר רוח חזקה במדשאות.
- פרופסור פליטיק מגן על הטירה מאוכלי המוות ומהלורד וולדמורט, הספר השביעי.

פליטיק, שהיה מודע לכך שבזמן הקרוב וולדמורט יתקוף את הטירה, התכונן עם שאר הפרופסורים להגן על בית-הספר ותלמידיו. הוא כיוון את שרביטו אל מחוץ לחלון והטיל לחשי הגנה מורכבים, ביניהם פרוטגו. אחר כך הוא נשאל בידי הארי פוטר (אותו הופתע מאוד לראות, בהתאם לנסיבות) על העטרת האבודה של רוונה רייבנקלו. הוא סיפר להארי שהעטרת אבודה מזה שנים רבות, והוסיף שמציאתה לא כל-כך תעזור; הוא לא היה מודע לכך שמדובר בהורקרוקס.
אחרי שיחה קצרה על דרכי הלחימה מול אוכלי המוות, הוסכם שפליטיק, מקגונגל וספראוט יאספו קבוצות של תלמידים בוגרים וילכו איתם למגדל רייבנקלו, למגדל גריפינדור ולמגדל האסטרונומיה. פליטיק לקח את קבוצתו למגדל רייבנקלו, ככל הנראה מכיוון שהיה זה מקום נוח מאוד להטלת לחשים וכישופים.
פרופסור פליטיק נלחם ביאקסלי בקרבת שערי הכניסה של אולם הכניסה, זמן קצר לפני שוולדמורט ציווה על כולם להפסיק את הלחימות והציע שלום בתמורה להארי פוטר. הקרב חזר להתנהל לאחר שהארי התחזה למת. באולם הגדול אנטונין דולוחוב נפל ארצה בצרחה לאחר שהובס (וייתכן שאף נהרג).
פליטיק נכח בקרב בין הארי לוולדמורט שהתרחש באולם הגדול, ולאחר שקללתו של וולדמורט התהפכה, פליטיק, ספראוט ומקגונגל רצו שלושתם לחבק יחדיו את הארי, לפני שכולם הצטרפו אליהם.
לאחר הניצחון, פליטיק דיבר עם הוראס סלגהורן ופומונה ספראוט. בסעודה שחגגה את הניצחון, אף אחד לא ישב במקומו התקין; מורים, הורים ותלמידים ישבו כולם בערבוביה. סביר להניח שפליטיק ישב סמוך לתלמידי רייבנקלו, מאחר שהיה ראש-הבית שלהם.

פיליוס פליטיק בקרב על הוגוורטס פיליוס פליטיק בקרב על הוגוורטס
פיליוס פליטיק בקרב על הוגוורטס

חיים מאוחרים
ככל הנראה, פרופסור פליטיק המשיך לעבוד בתפקיד המורה ללחשים לאחר המלחמה, אך ייתכן שפרש לפני 2017, מאחר והיה מבוגר מאוד.

מראה חיצוני

"הפרופסור פליטיק, המורה ללחשי קסם, היה קוסם זערורי שנאלץ לעמוד על ערימת ספרים כדי שראשו יגיע מעל לשולחן שלו."
- תיאור של פליטיק, הספר הראשון.

פליטיק, בשל הדם הגובליני שזרם בעורקיו, היה נמוך בצורה יוצרת דופן ותואר פעמים רבות כ"פרופסור פליטיק הזערורי". בשנותיו המאוחרות הוא היה בעל שיער לבן, שבצעירותו היה חום. בנוסף, בתחילת דרכו הוא לבש בגדים שחורים, בניגוד לגלימות הירוקות אותן לבש בהמשך.

אישיות ותכונות

"נפלא! כל הכבוד, יקירתי!"
- פרופסור פליטיק מברך את הרמיוני גריינג'ר, הסרט הראשון.

פליטיק היה אדם רגיש, בעל אופי נינוח ועדין.
במהלך שנת הלימודים של 1992-1993, כשג'יני וויזלי נלקחה אל תוך חדר הסודות, הוא פרץ בדמעות, וביום האהבה, כשגילדרוי לוקהרט קרא לו "זקן ערמומי", הוא טמן את ראשו בידיו. במהלך אחד משיעורי הלחשים, נוויל לונגבוטום ניסה להטיל את לחש הדחייה שנלמד, אך דחף בטעות את פליטיק שהתעופף בחדר. פליטיק השלים עם המעשה ולא התרגז.
פליטיק היה גם מעט שובב. כשהוא דיבר עם דולורס אמברידג' הוא הוסיף שהוא היה מצליח לנקות בקלות את בית-הספר מזיקוקיהם של פרד וג'ורג' וויזלי, אך הוא לא עשה זאת מכיוון שלא ידע אם הייתה לו הסמכות. הוא עודד את בריחתם מבית-הספר בחשאי והשאיר כתם קטן מהביצה אותה יצרו, שלפי הפירוש של רון היה אות זיכרון לפרד וג'ורג'. בנוסף, פליטיק העניק להארי בחשאיות עכברוני סוכר מצייצים על הראיון בפקפקן בו דיבר על שובו של וולדמורט. מכיוון שלא היה יכול לעשות זאת בקול, הוא לחש להארי "ששש!" וברח.
למרות היותו רגיש ונמוך קומה, פליטיק הוערך על-ידי כולם ומילא את תפקידיו בשלמותם. כשהוא פגש בהארי פוטר ובדראקו מאלפוי ששוחחו במדרגות על מטאטא הנימבוס 2000 של הארי, מאלפוי התייחס לפליטיק כמו לכל שאר המורים ולא גילה כלפיו ציניות כפי שעשה עם רמוס לופין.

יכולות קסם ומיומנויות
למרות היותו נמוך, פליטיק היה קוסם חזק ובעל עוצמה רבה.

"ייתכן כי שמעתם שהייתי אלוף בדו-קרב"!
- פרופסור פליטיק מאיים על תלמידים חסרי משמעת, משחק המחשב החמישי.

  • לחשים - בתור המורה ללחשים, פרופסור פליטיק היה מסוגל להשתמש בלחשים, כשפים וקסמים רבים ומגוונים, החל מיצירת קישוטים פשוטים ועד לכשפי ההגנה המורכבים ביותר. ייתכן כי הוא אף יצר כמה לחשים בעצמו.
  • דו-קרב - בשלב מסוים לאחר שעזב את הוגוורטס, פליטיק הפך לאלוף בדו-קרב. אף על פי שלא התאמן זמן רב, הוא עדיין היה טוב מספיק כדי לעזור לרדוף אחרי סוורוס סנייפ ולהוציאו מהטירה, וכמו כן להגן על עצמו מיאקסלי ולהכניע את אנטונין דולוחוב, לוחם דו-קרב מיומן שבין היתר הכניע את אלאסטור מודי והרג את רמוס לופין.
  • קסמים אילמים - פרופסור פליטיק היה מיומן גם בהטלת קסמים אילמים. בשנת 1996, כשכל התלמידים נכנסו לתוך אדמות הוגוורטס, פליטיק כישף את שערי הכניסה ומנע כל אפשרות להיכנס דרכם, ללא שימוש במילות הקסם.
  • שינוי צורה - פרופסור פליטיק היה מיומן בענפים שונים של שינוי צורה, שכללו בין היתר העלמה ויצירה מהאוויר בלבד. פליטיק השתמש בענפים אלה כאשר יצר תכשיטים וקישוטים כדי לקשט את עצי האשוח של חג המולד, וכאשר העלים את הביצה אותה יצרו האחים וויזלי.
  • ניצוח - פרופסור פליטיק נעשה המנצח של מקהלת הוגוורטס בשנת הלימודים 1993-1994. הוא לימד את המקהלה, בין היתר, את "משהו זדוני מתקרב" ואת "בלילה". בנוסף, הוא הוביל את המקהלה והתזמורת בנשף חג המולד.
  •  אינטליגנציה - פליטיק התמיין לבית רייבנקלו, מה שמראה כי הוא היה בעל השכלה וידע רב. ככל הנראה, היה עליו לפתור חידה בכל פעם שנכנס לחדר המועדון. מצנפת המיון התלבטה אם לשלוח את פליטיק לרייבנקלו או לגריפינדור, אך בסופו של דבר נשלח לרייבנקלו, כך שסביר להניח שבבעלותו יותר חכמה מאשר גבורה ואומץ.

אטימולוגיה

  • פיליוס היא מילה לטינית שמשמעותה "בן", והצירוף "Filius Philosophorum" משמעותו "בן הפילוסוף", הסמל של האלכימיה הקשורה רבות לאבן החכמים.
  • שם המשפחה - פליטיק (באנגלית: Flitwick) בא ככל הנראה מעצותיו של פליטיק עצמו באשר להנפת השרביט בעת ביצוע לחש: "נפנוף וטפיחה" (באנגלית: Flick and Swish). פליטיק הוא גם שמה של עיירה אנגלית. הפועל Flit באנגלית משמעותו לזוז במהרה ממקום למקום. משמעות המילה Wick היא פתיל, שצורתו דומה לצורת מקל או שרביט.

מאחורי הקלעים

"אני מוכרחה להודות, שדי נבהלתי כשראיתי את פליטיק של הסרטים, שנראה דומה מאוד לגובלין או לשדון (מעולם לא שאלתי את יוצרי הסרט מה הוא בדיוק), כי פליטיק אותו אני דמיינתי היה פשוט זקן נמוך מאוד".
- ג'יי קיי רולינג.

  • פליטיק מגולם על-ידי השחקן הבריטי ווריק דיוויס בעיבודים הקולנועיים של הספרים. דייויס דיבב את קולו של הגובלין גריפהוק בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר ואבן החכמים", אותו הוא גילם שוב (הן את גופו והן את קולו) בעיבודם הקולנועי של "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2". דייויס הוא אחד מ-15 השחקנים שהופיעו בכל שמונת הסרטים.
  • דמו הגובליני של פליטיק, בנוסף לקומתו הנמוכה, מעיד על חוכמתו ושקדנותו; התכונות שהודות להן התמיין לבית רייבנקלו.
  • פליטיק קישט את הטירה (במיוחד את האולם הגדול) לקראת חג המולד, עם עוד חמש פיות-חיות.
  • המשקה האהוב על פליטיק הוא סירופ דובדבנים בסודה עם קרח ומטרייה.
  • במשחק הוידאו של "הארי פוטר וחדר הסודות", הנאום ההיסטורי על חדר הסודות נאמר מפיו של פליטיק, בניגוד לספר בו פרופסור בינס הוא זה שאומר אותו.
  • באופן מוזר, למרות שנאתה כלפי יצורי כלאיים, לא נראה כי דולורס אמברידג' שונאת את פרופסור פליטיק, שכן התאומים וויזלי ציינו כי פליטיק קיבל ככל הנראה תוצאות גבוהות בביקורת של אמברידג'. למרות זאת, ייתכן כי אמברידג' לא שנאה אותו מכיוון שקרוב המשפחה הגובליני שלו רחוק מאוד. בסרט, אמברידג' נראת מודדת את גובהו.
  • השם "ד"ר. פליטיק" מופיע מחוק בדף הטיוטה של "הארי פוטר ואבן החכמים".
  • בסצנה שנמחקה בעריכה מהסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", פליטיק נלחם בנחשית נגיני על מדרגות השיש במהלך הקרב על הוגוורטס.

גילומו בסרטים

"כשהגענו לסרט השלישי, המראה של סדרת הסרטים כולה השתנה. אלפונסו (אלפונסו קוארון, במאי הסרט השלישי) רצה מאוד להשאיר את חותמו על הסרטים, ודברים רבים השתנו: ממראה של כל דמות כלשהי, ועד למבנה של הוגוורטס. דבר נוסף קרה באותו הזמן. לפליטיק לא בדיוק היו הופעות בתסריט, ויום אחד טלפן אלי העורך, שבערך אמר "אין בשבילך שום דבר, ובכל זאת נשמח שתופיע בסרט. מה דעתך שתגלם דמות אחרת?", ועניתי, "מעולה, תודה ששאלת. אני אשמח להיות חלק מכל זה, בכל אופן". כך קרה שנכנסתי לפגישה עם אלפונסו ועם ניק דוגלנד, שאחראי על האיפור, וביחד המצאנו מראה חדש לדמות שתהיה המנצח של מקהלת בית הספר באולם הגדול. בסופו של דבר הלכנו עם זה."
- ריאיון עם ווריק דיוויס.

למרות שדמותו של פליטיק חשובה ומרכזית בספרים, הופעותיו בעיבודים הקולנועיים מועטה ומבולגנת.
בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר ואבן החכמים", יש לו סצנה גדולה במהלך אחד משיעורי הלחשים בו הוא מלמד את הלחש "וינגארדיום לביוסה". בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר וחדר הסודות", הופעתה של הדמות מצטמצמת והיא הופכת לדמות רקע.
דמותו של פליטיק כלל לא מופיעה בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", אך הוצע לדיוויס תפקיד קטן של מנצח מקהלת הוגוורטס, דמות נמוכה בעלת שיער חום ושפם, המיוחסת בתודות ל"קוסם" בלבד. למרות הופעתו של ווריק בסרט השלישי כמנצח, במשחק המחשב התואם פליטיק מופיע כמורה, ובזאת מסתיים מראהו החיצוני הראשון והמבוגר. אותה דמות משופמת וצעירה הופיעה שוב בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר וגביע האש", אם כי זוהתה הפעם כפרופסור פליטיק ולא כ"קוסם". לפי הראיונות, הבמאי מייק ניואל אהב את מראהו הצעיר של פליטיק.
בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר ומסדר עוף החול", הוא נראה בזמן שיעור של המקהלה באולם הגדול וכשפרד וג'ורג' וויזלי בורחים מבית-הספר. במשחק המחשב החמישי, פיליוס פליטיק נראה בדמותו החדשה בזמן שיעור.
מראהו החדש של פיליוס מאושר סופית בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", שם הדמות החדשה הוצגה באופן רגזני יותר מאשר בסרטים הראשונים. מכיוון שפליטיק הופיע גם בשני הסרטים האחרונים, הוא הופיע בכל סרט בסדרה.
חשוב לציין שפליטיק מופיע בשני הסרטים הראשונים בדמותו המבוגרת בלבד, בעוד שבחוברת המדבקות של "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" הוא מופיע הן בדמותו הצעירה המופיעה על עטיפת הספר והן בדמותו המבוגרת. ווריק דיוויס, השחקן שמגלם את דמותו של פליטיק, מאמין כי שתי הדמויות (המנצח והמורה) הן אנשים שונים, אולי קרובי משפחה. למרות אמונתו של די
וויס, בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" התייחסותו של הארי אל הדמות הצעירה כאל הפרופסור פליטיק מוכיחה אחרת, וכך גם התייחסותה של הפרופסור מקגונגל ב"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2" והתייחסותו של הפרופסור סלגהורן בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם". פליטיק חוזר בצורה מעטה לצורתו המבוגרת בסצנת זיכרונותיו של סנייפ, בה הוא נראה מוחא כפיים בטקס המיון.

קיימת האפשרות שמראהו החיצוני של פליטיק השתנה בעזרת שימוש בקסם שאינו מתואר במפורש, כמו לדוגמה האפשרות שהוא ביקש מפרופסור מקגונגל לשנות את מראהו למראה צעיר יותר לאחר שנמאס לו מהמראה המבוגר. למרות זאת, מכיוון שהנושא לא הובהר מעולם, שינוי המראה של פליטיק נשאר בגדר תעלומה ויצר בלבול ובלגן בקרב הצופים.

בתוך כך, נעשה שימוש קומי בדמותו של פליטיק (למשל בעידוד התאומים וויזלי בעת שברחו מבית-הספר, בשיחתו עם הארי ועם לונה בסרט השישי, או בבריחתו ובטיסתו בעת סגירתם של הענקים על הוגוורטס בחלק השני של הסרט השביעי).

פיליוס פליטיק בשני הסרטים הראשונים פיליוס פליטיק בסרט השלישי והילך
פיליוס פליטיק: חזות שני הסרטים הראשונים, חזות הסרט השלישי והילך



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007