האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

איגור קרקרוף

איגור קרקוף, מתוך הסרט הרביעי בסדרת הסרטים פרופסור איגור קרקרוף נולד בשנת 1950 והיה למנהל בית ספר דורמשטרנג.
בזמן מלחמת הקוסמים הראשונה היה אוכל מוות בשירותו של הלורד וולדמורט, ולאחר מכן נתפס ונכלא לתקופה קצרה בכלא הקוסמים אזקבאן, עם מות אדונו. הוא שוחרר זמן קצר לאחר-מכן, לאחר שמסר לקסמהדרין שמות של אוכלי מוות בתמורה לחירותו.
מאוחר יותר הפך להיות מנהל דורמשטרנג, והנחה את המתמודד מטעם בית ספרו בטורניר הקוסמים המשולש שהתרחש בשנת 1994 בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. בטורניר, קרקרוף עשה הכל כדי שהמתמודד מבית ספרו, ויקטור קרום, יונחה אל הניצחון, ונכנס לפאניקה כשהאות האפל על זרועו החל לצרוב.
כשוולדמורט חזר שנית, קרקרוף ברח.
קרקרוף נרצח בשנת 1996 על-ידי וולדמורט כנקמה על בוגדנותו בלורד וולדמורט.

קרקרוף מתואר כבעל הליכות, עליז ופזיז בהחלטותיו. חיוכו "לא זז עם העיניים שלו", שנשארו קרות ללא תזוזה. הוא מתואר בתור אדם מעורער במקצת. יש לו סנטר חלש שלא מוסתר לגמרי מאחורי זקן-התיש שלו, שמסתיים בסלסול קטן.


מלחמת הקוסמים הראשונה
בימי צעירותו קרקרוף היה חבר של סוורוס סנייפ ועמיתו כאוכל מוות. באותם ימים, בזמן מלחמת הקוסמים הראשונה, קרקרוף עזר לאנטונין דולחוב לענות מוגלגים וקוסמים שאינם תומכים בלורד וולדמורט. בסופו של דבר הוא נתפס על-ידי ההילאי אלאסטור מודי ונכלא לתקופה קצרה באזקבאן.
לאחר זמן מה, קרקרוף הופיע לפני הקסמהדרין, והציע מידע תמורת הקלות בתנאים שלו. בין השמות שנתן הופיעו דולחוב, אבאן רוזייר, טראוורס, מאלסיבר וסנייפ.
הוא נהיה נואש יותר כשכל השמות שחשף היו חסרי ערך; אוכלי המוות שהוא הזכיר כבר נתפסו, נהרגו, או, במקרה של סנייפ, החליפו צדדים. אז, תוך כדי גימגומים, קרקרוף העלה את השם אוגוסטוס רוקווד שריגל במשרד הקסמים בשביל וולדמורט. מידע זה היה חדש למשרד, והוא נשלח בחזרה לאזקבאן עד קבלת החלטה בקשר למקרה שלו. סיריוס בלק סיפר ש"במקום קרקרוף נכנסו הרבה אנשים לאזקבאן." ניתן להניח מזה שקרקרוף נקב בשמות נוספים חוץ משל רוקווד לאחר השימוע הראשוני שלו.

"אתה חייב להבין," אמר קרקרוף בחיפזון, "שזה-שאין-לנקוב-בשמו פעל תמיד בסודיות מוחלטת... הוא העדיף שאנחנו, אני מתכוון לומר, תומכיו, וכעת אני מתחרט מעומק ליבי שאי פעם נמניתי עימם, מעולם לא ידענו את שמות כל עמיתינו, רק הוא לבדו ידע בדיוק מי הוא כל אחד מאיתנו –"
"וזה באמת היה צעד חכם מצידו, כי כך הוא מנע את האפשרות שמישהו כמוך, קרקרוף, יסגיר את כולם," מילמל מודי.

בין המלחמות

"סוורוס, אתה לא יכול להעמיד פנים שזה לא קורה!" קולו של קרקרוף נשמע מודאג ומהוסה, כאילו הוא משתדל שדבריו לא יגיעו לאוזניים זרות. "זה הולך ומתחזק כבר חודשים, ואני כבר מתחיל להיות מודאג מאוד, אני לא יכול להכחיש-"
"אז ברח," אמר קולו של סנייפ בקור. "ברח, אני אמציא בשבילך תירוצים. אבל אני, לעומת זאת, מתכוון להישאר בהוגוורטס".

איגור קרקרוף מגיע להוגוורטס קרקרוף מוסר עדות כנגד אוכלי המוות קרקרוף ופרופסורים נוספים - טורניר הקוסמים המשולש
איגור קרקרוף מגיע להוגוורטס, מוסר עדות כנגד אוכלי המוות ונוכח בטורניר הקוסמים המשולש

בתור מנהל דורמשטרנג
בנקודה מסויימת לאחר שחרורו מאזקבאן, קרקרוף התמנה למנהל במכון דורמשטרנג. בית הספר היה ידוע לשמצה בהוראת התגוננות מפני כוחות האופל. עם זאת, ישנה אפשרות שהמוניטין היה קיים לפני שהתחיל לנהל את בית הספר.

טורניר הקוסמים המשולש
בשנת הלימודים 1994-1995, טורניר הקוסמים המשולש התקיים בפעם הראשונה מזה זמן רב בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. קרקרוף הגיע להוגוורטס בטורניר בתור מנהל בית-ספר דורמשטרנג וכדי לפקח על תלמידיו ולוודא שהמתמודד מבית דורמשטרנג ינצח, וגם שימש כאחד מתוך חמשת השופטים. מרגע שכף רגלו דרכה בהוגוורטס, היה ברור שקרקרוף נוטה לטובת המתמודד מבית הספר שלו, וויקטור קרום.

בערב הגעתו להוגוורטס, נתקל קרקרוף בהילאי לשעבר עין הזעם מודי (שבעצם היה ברטי קראוץ' הבן בתחפושת), שכעת היה הפרופסור החדש להתגוננות מפני כוחות האופל. היה ברור שקרקרוף ומודי לא רק הכירו אחד את השני, אלא שגם הייתה להם היסטוריה לא נעימה פעם. קרקרוף ניסה ללא הצלחה להתחמק ממודי לאחר הערב הראשון.
קרקרוף בחר את השולחן של סלית'רין כי הוא ידע שבעבר סוורוס סנייפ היה אוכל מוות נאמן. הוא וסנייפ נטשו את וולדמורט לאחר מלחמת הקוסמים הראשונה והיו לאחר מכן ביחד רוב הזמן.

כמו מדאם מקסים, המנהלת של האקדמיה לאומנויות הקסם בובאטון, קרקרוף הזדעזע כששמו של הארי פוטר עלה מגביע האש, ונתן להוגוורטס שני מתחרים במקום אחד. כשהוא היה צריך להעניק נקודות על-פי נוכחותו של הארי בתחרות, הוא נתן ניקוד נמוך ולקרום, המועמד המועדף עליו, נתן ניקוד גבוה. הוא גם הסתובב מסביב בכוונה למצוא מידע על המשימות בתקווה לתת לקרום יתרון.
לקראת סוף שנת הלימודים, פעולותיו של קרקרוף נעשו יותר ויותר חשודות. בנשף חג המולד ולאחר שיעור השיקויים הוא התעמת על עניין האות האפל עם פרופסור סנייפ בסוד. התנהגותו הנסערת והחשודה עוררה את חשדותיו של הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר. סיריוס בלק, סנדקו של הארי, הזהיר את הארי להיזהר בקרבת איגור קרקרוף בגלל עברו כאוכל מוות.

"נדרש לחש קונפונדוס חזק במיוחד כדי לבלבל את הגביע עד כדי כך שיחשוב שרק שלושה בתי-ספר משתתפים בתחרות... הניחוש שלי הוא שהגישו את שמו של פוטר בתור תלמיד בבית-ספר רביעי, כדי לוודא שהוא המועמד היחיד מסוגו."
"נראה שהשקעת בזה הרבה מאוד מחשבה, מודי," אמר קרקרוף בקור.
"תפקידי הוא לחשוב כמו שקוסמי אופל חושבים, קרקרוף, אתה מכולם צריך לזכור."

שובו של הלורד וולדמורט ומוות
קרקרוף נס על נפשו ב-24 ביוני 1995, ערב המשימה השלישית בטורניר, והלילה בו לורד וולדמורט חזר אל גופו ואל כוחו. סנייפ הודה כי קרקרוף בא אליו, מודאג לגבי הסימן שמוטבע על ידו השמאלית, סימן שסנייפ נשא על גופו מאז היותו אוכל מוות. הסימן נהיה כהה יותר ויותר במהלך השנה, מה שמרמז ששובו של וולדמורט קרב. קרקרוף פחד משובו של וולדמורט בגלל בגדנותו בלורד וולדמורט ובאוכלי המוות, אך ברטי קראוץ' הבן הביע ספק אם הוא יצליח לברוח, כי "לאדון האופל יש דרכים להתחקות אחר אויביו."
בניגוד לאמונתו של קראוץ', קרקרוף הצליח להתחבא במשך שנה, וברח למקומות לא ידועים. לבסוף קרקרוף נרצח בבקתה בצפון בריטניה, על-ידי אחד מעמיתיו לשעבר, אוכל מוות. האות האפל התנוסס מעל הצריף, ובתוך הצריף נמצאה גופתו של קרקרוף עצמו שנרצח על אי ציות לאדון האופל.
הדבר התגלה במסיבת יום ההולדת ה-16 של הארי, על ידי רמוס לופין, שבין השאר הביע את הפתעתו על כך שהוא הצליח לשרוד כל כך הרבה זמן.

"גם האות של קרקרוף הולך ומתכהה. זה מלחיץ אותו, הוא פוחד מנקמה, אתה יודע איזה עזרה הוא הגיש למשרד הקסמים לאחר נפילתו של אדון האופל," סנייפ ליכסן מבט אל הפרופיל עקום-האף של דמבלדור, "קרקרוף מתכוון לברוח אם האות יתחיל לבעור."
"באמת?" שאל דמבלדור ברוך, "ואתה מתפתה להצטרף אליו?"
"לא, אני לא פחדן כזה," אמר סנייפ.
"לא," הסכים דמבלדור, "אתה אדם אמיץ הרבה יותר מאיגור קרקרוף. אתה יודע, לפעמים אני חושב שאנחנו מזדרזים מדי במיון." והוא התרחק משם והשאיר את סנייפ מאחור, המום כמוכה ברק.

תכונות ואישיות:
קרקרוף היה אכזרי, וזה מתבטא בכך שבנעוריו היה אוכל מוות ובגד מתי שזה התאים לו, וכן הראה פרוטקציה בוטה כשופט בטורניר הקוסמים המשולש כדי להגדיל את הסיכויים של האלוף מתאם בית הספר שלו, ויקטור קרום, לנצח. הוא בגד בעמיתיו לשעבר, אוכלי המוות, כדי להימנע ממאסר באזקבאן. כמו כן, ירידתו למחתרת לאחר שובו של הלורד וולדמורט, מראה כי הוא היה אדם פחדן ולא נאמן. פעולתו בתור אוכל מוות ויישום, או לפחות המשך, של מדיניות שנאת המוגלגים בדורמשטרנג מוכיחה שלקרקרוף הייתה דעה קדומה על אנשים שהיו ממעמדי דם שונים.

"אחד, מוג לב מכדי לחזור... הוא ישלם על כך." ~ הלורד וולדמורט



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007