האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: אהבת השמש והצללים
עודכן ב: היום ב-1:03

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

הקרב על מגדל האסטרונומיה

"- המגדל מוכה הברק," היא לחשה. "משבר. אסון. זה הולך וקרב..."
- פרופסור טרלוני לפני שהקרב מתחיל (הספר השישי).

הקרב על מגדל האסטרונומיה, הידוע גם כקרב על המגדל מוכה הברק, היה אחד מן הקרבות במלחמת הקוסמים השנייה שהתקיים בבית ספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות ב-30 ביוני 1997. הקרב התרחש כפועל יוצא למשימה שהטיל לורד וולדמורט על אוכל המוות בן ה-16 דראקו מאלפוי, לרצוח את אלבוס דמבלדור, מייסד מסדר עוף החול ומנהל בית הספר. מאלפוי הצליח להחדיר אוכלי מוות לשטח בית הספר, אך לא היה מסוגל לרצוח את המנהל. כאשר חברי מסדר עוף החול וצבא דמבלדור נלחמו באוכלי המוות, סוורוס סנייפ הרג את דמבלדור, אך מאוחר יותר התגלה כי הפעולה תוכננה בידי דמבלדור עצמו.

הקרב על מגדל האסטרונומיה
האות האפל מתנוסס מעל למגדל האסטרונומיה

רקע

מבוא ספינר
כתוצאה מהכישלון של לוציוס מאלפוי בניסיון להשיג את הנבואה בקרב על מחלקת המסתורין ביוני 1996, לורד וולדמורט מחליט שבנו, דראקו, שרק עתה הצטרף לשורות אוכלי המוות, יירצח את דמבלדור כמשימתו הראשונה. נרקיסה מאלפוי חושדת שמדובר בנקמה, ושאדון האופל לא מצפה מדראקו להצליח במשימה. נחושה להגן על משפחתה, נרקיסה פונה לביתו של סוורוס סנייפ במבוא ספינר, כדי לבקש ממנו לעזור לדראקו להשלים את המשימה במידה שלא יוכל להשלים אותה בעצמו. כדי לתת תוקף להבטחתו, סנייפ מבקש מבלטריקס לסטריינג', שמלווה את אחותה בחוסר רצון, לכבול אותו ואת נרקיסה בנדר הכובל.

1996-1997 בהוגוורטס ומערת ההורקרוקס
דראקו מבלה את רוב השנה השישית שלו בהוגוורטס בתיקון ארונית מעלימה בחדר הנחיצות, כדי ליצור שער שמקשר בין הארונית בהוגוורטס לבין התאומה לה בחנות "בורגין וברקס" - זאת במטרה להכניס אוכלי מוות לשטח הטירה.
בתקופות של ייאוש, דראקו מנסה לרצוח את דמבלדור בדרכים נוספות. הוא מטיל קללת אימפריוס על מדאם רוזמרטה, שבתורה מטילה את אותה הקללה גם על קייטי בל, ומאלצת אותה למסור ענק מקולל לדמבלדור; קייטי נוגעת בענק בשוגג וסובלת מהקללה במקומו. דראקו אף מביא את רוזמרטה למכור להוראס סלגהורן בקבוק יין מורעל, כדי שייתן אותו לדמבלדור כמתנת חג מולד, אך רון וויזלי הוא שמורעל בסופו של דבר. הארי מציל את חיי חברו בעזרת בזואר.

לאורך השנה, לומד הארי פוטר בשיעורים פרטיים אצל אלבוס דמבלדור על עברו של לורד וולדמורט ועל חיפושו אחר חיי-נצח. בין היתר לומד הארי על ההורקרוקסים, ועל שאיפתו של וולדמורט ליצור שישה מהם לפחות, במטרה לחלק את נשמתו לשבעה חלקים. דרך זכרונותיו על ילדותו של וולדמורט, מסיק דמבלדור כי אחד מן ההורקרוקסים מוחבא במערה בה ביקר טום רידל הצעיר בטיול מטעם בית היתומים.

לפני שהוא עוזב את הטירה עם דמבלדור, כדי לחפש ואולי גם להשמיד את ההורקרוקס המוסתר במערה, פוגש הארי את סיביל טרלוני, שמספרת לו שלא הצליחה להיכנס לחדר הנחיצות, וששמעה ממנו קריאות ניצחון. במערה, דמבלדור נאלץ לשתות שיקוי שמחליש אותו מאוד, והוא והארי נאלצים להילחם בצבא של חיז"לים. בסופו של דבר הצליחו התלמיד והמורה להשיג את ההורקרוקס, אבל מאוחר יותר מגלה הארי שההורקרוקס מזוייף ושמישהו אחר כבר הניח ידו על ההורקרוקס האמיתי. באותו הזמן בהוגוורטס, המסדר משגיח על המסדרונות ועל השטחים כשדראקו פונה לחדר הנחיצות כדי לאפשר לאוכלי המוות לחדור לבית הספר.

הקרב

סנייפ בסמוך לביתו השרוף של האגריד האות האפל מעל למגדלי הוגוורטס אוכלי המוות בחדר הנחיצות
בלטריקס מקפצת על שולחן גריפינדור באולם הגדול אוכלי המוות על מגדל האסטרונומיה דראקו מאלפוי במגדל האסטרונומיה

אוכלי המוות חודרים להוגוורטס
הארי מזהיר את רון ואת הרמיוני, כי ייתכן שאוכלי המוות ינסו לפלוש לבית הספר בזמן היעדרותו של דמבלדור. לפיכך הוא נותן להם שיקוי פליקס פליציס ומורה להם לזמן את חברי צבא דמבלדור כדי לפטרל במסדרון שבפתח חדר הנחיצות ובקרבת המשרד של סנייפ. נוויל לונגבוטום ולונה לאבגוד הם היחידים שנענים לזימון (ואולי גם ארני מקמילן בשלב מאוחר יותר). בעוד שרון, ג'יני ונוויל מפטרלים מחוץ לחדר הנחיצות, הרמיוני ולונה עומדות על המשמר מחוץ למשרדו של סנייפ. דמבלדור עצמו אף פורש כמה מחברי מסדר עוף החול במסדרונות.

בתוך חדר הנחיצות, דראקו צופה באוכלי המוות אלקטו ואמיקוס קארו, יאקסלי, ת'ורפין ראול, גיבון, בלטריקס לסטריינג'1 ופנריר גרייבק מגיחים מהארונית המעלימה. כאשר דראקו מבין שיש תלמידים שמשגיחים על המסדרון, הוא משתמש באבקת חושך אינסטנט מפרו כדי למנוע מרון, מג'יני ומנוויל לראות את אוכלי המוות עוזבים את החדר. תוך שימוש ביד התהילה, שמביאה בידו להתגבר על החשכה, הוא מוביל את אוכלי המוות מהחדר. התלמידים מזעיקים מיד את חברי המסדר, וקרב פורץ בקומות העליונות. כדי למשוך את תשומת ליבו של דמבלדור, אוכל המוות גיבון מציב את האות האפל מעל למגדל האסטרונומיה, אך לאחר שהוא חוזר לקרב הוא נהרג במקרה על-ידי אוכל המוות ת'ורפין ראול, שיורה קללות ממיתות לכל עבר. פיליוס פליטיק נשלח כדי לבקש מסוורוס סנייפ להצטרף לקרב, אך הפרופסור ללחשים משותק בידי סנייפ, שמבקש מהרמיוני ומלונה לדאוג לו.

1 בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" בלטריקס לסטריינג' היא דמות מרכזית בקרב, אך בספר אינה מוזכרת כלל כאחת המשתתפות או הנוכחות בו. עם זאת, ייתכן שהיא אחת מאוכלי המוות שמסתתרים תחת ברדס ומסכה בפרקים הרלוונטים בספר.

מותו של דמבלדור

"סוורוס... אנא ממך..."
- דמבלדור מתחנן בפני סנייפ שישים קץ לסבלו (הספר השישי).

כאשר דמבלדור והארי שבים להוגסמיד, מדאם רוזמרטה - שנמצאת תחת השפעת קללת האימפריוס - מעדכנת אותם מיד בהופעת האות האפל מעל למגדל האסטרונומיה. השניים עפים למגדל על-גבי המטאטאים של רוזמרטה. כשהם נוחתים, הם מגלים את דראקו ניצב מולם, ולפני שהארי יכול היה לחשוף את עצמו, דמבלדור משתק אותו באמצעות קללת נעילת גוף מלאה שהוא מטיל באופן אילם. במקביל, דראקו פורק את דמבלדור מנשקו, ומודה שהוא האחראי לסדרת ההתקפות על אנשי הוגוורטס בשנה האחרונה, ושוולדמורט הטיל עליו את משימת ההתנקשות במנהל בית הספר. דמבלדור בתגובה טוען שהיה מודע לאורך כל השנה למשימה שהוטלה על דראקו, כולל נסיונות ההתנקשות הכושלים שלו, ושאיפשר לדראקו להישאר בבית הספר כדי להגן עליו מפני וולדמורט. הוא אף מציע לדראקו הזדמנות לעבור לצד המתנגד לוולדמורט, ומבטיח לו שיסתיר אותו ואת אימו מפניו. דראקו לא מצליח להביא את עצמו לרצח המנהל, אפילו תחת העידוד של אוכלי המוות שחסמו את הגישה למגדל. פנריר גרייבק מנסה להרוג את דמבלדור בדרכו שלו, אבל יאקסלי הודף אותו. דראקו לא מסוגל להשלים את המשימה, וסנייפ - שפרופסור פיליטק העיר כדי שיסייע למסדר עוף החול - מצליח להגיח מבעד למחסום. אחרי שדמבלדור מדרבן אותו בדרך שלא תחשוף את הנאמנות האמיתית שלו, סנייפ מטיל את הקללה הממיתה ומסיים את חייו של הקוסם הגדול בכל הזמנים.

כשהגופה של דמבלדור צונחת במורד המגדל, מוארת באורו של האות האפל, סנייפ גורר את דראקו בצווארונו, מורה לשאר אוכלי המוות לנטוש את המגדל באופן מיידי, ויורד מטה כדי להורות לשאר הלוחמים לעקוב אחריו. הארי, שנאלץ לצפות במחזה הנורא תחת קללת נעילת גוף מלאה, יצא לחופשי עם מותו של דמבלדור, ובשאיפה זועמת לנקמה, אץ מיד בעקבותיו של סנייפ, מטיל קללת נעילת גוף מלאה על יאקסלי כדי לקבל גישה מלאה למדרגות.

דמבלדור צונח אל מותו סנייפ ואבדה קדברה

המרדף

"אז תהרוג אותי" התנשף הארי, שלא חש שום פחד, רק זעם ובוז. "תהרוג אותי כמו שהרגת אותו, פחדן שכמוך – "
"אל –" צרח סנייפ, ופניו נראו פתאום מוטרפים, לא אנושיים, כאילו הוא מתייסר כמו הכלב המייבב והמיילל הלכוד בבית הבוער מאחוריו, "
תקרא לי פחדן!"
- הארי מתעמת עם סנייפ (הספר השישי).

אחרי שקילל את יאקסלי, שהיה אוכל המוות האחרון במגדל, הארי פונה לרדוף אחר סנייפ. מיד כשהוא נכנס לטירה, הוא מוצא את עצמו בעיצומו של קרב: חברי מסדר עוף החול וצבא דמבלדור לוחמים באוכלי המוות הנמלטים. הארי מבחין בגופתו של גיבון ובביל וויזלי, פצוע קשה כתוצאה מנשיכתו של גרייבק, מוטלים שניהם על הרצפה. כשהארי נפטר מאיש הזאב שהתנפל עליו, הוא מבחין גם בג'יני נלחמת מול אמיקוס, ובנימפדורה טונקס מנסה לעקב את ראול, שעדיין גרם נזק רב. שאר אוכלי המוות, עם זאת, החלו לסגת לפי פקודתו של סנייפ, במטרה לצאת משטח הטירה לפני בואם של אנשי משרד הקסמים. מתוסכל מהידיעה שסנייפ נמלט מהקרב ללא פגע, הארי משתמש במעברים הסודיים של הטירה כדי להדביק אותו.

בחוץ, רובאוס האגריד מנסה לעצור את אוכלי המוות הנמלטים, ובתגובה הבקתה שלו עולה באש כתוצאה מלחש שמשגר ראול. כשהארי מסתער בשטח הפתוח ומנסה לתקוף את סנייפ, קללה פוגעת בו מאחור. הוא מסתובב ותוקף את האחים קארו בקללת אימפדימנטה. כשהארי מתקרב מספיק לדמותו הנמלטת של סנייפ, הוא תוקף אותו במגוון רחב של לחשים, ביניהם גם לחשים אפלים, אך סנייפ הודף את כולם באמצעות ביאור הכרה. לאחר שסנייפ מודה שהוא הנסיך חצוי-הדם, הבעלים של ספר לימוד השיקויים שהארי נעזר בו לאורך כל השנה, הוא משתמש בכישוף לא ידוע, שמכה בהארי כמו הצלפת שוט בפנים ומטיח אותו על הקרקע. בקביק מופיע, דולק אחר סנייפ ותוקף אותו בפראות, אך זה האחרון מצליח להגיע בסופו של דבר לשערי בית הספר ולהתעתק.

המרדף

תוצאות

"אני – אני יודעת שמשאלתו של דמבלדור הייתה לנוח מנוחת עולם פה, בהוגוורטס –"
"אז זה מה שיקרה, נכון?" אמר הארי בתקיפות.
- אנשי הוגוורטס דנים בגורל הוגוורטס ובקבורתו של דמבלדור (הספר השישי).

בזכות השימוש בפליקס פליציס, חברי צבא דמבלדור שהשתתפו בקרב יצאו ממנו ללא פגע. ביל וויזלי, לעומת זאת, נותר מצולק להחריד כתוצאה מהעימות הגופני עם פנריר גרייבק. היות וגרייבק לבש את צורתו האנושית בעת שנשך אותו, ביל סבל רק מתסמיני הזדאבות מתונים, כמו תשוקה לבשר נא. ארוסתו, פלר דלאקור, חזרה ואישרה את רצונה להינשא לו, מרוויחה את הערכתם של חותניה וממריצה את נימפדורה טונקס להכריז על אהבתה לרמוס לופין.

לקרב ולמותו של אלבוס דמבלדור בו היו השפעה רבה על עולם הקוסמים. הקוסם היחיד שוולדמורט אי-פעם ירא מפניו ושהיה בכוחו לגבור עליו, חדל כעת מלהתקיים. יתר על כן, הקרב המחיש לקהילת הקוסמים כי אין מקום בטוח מפני אוכלי המוות, עכשיו כשהם הצליחו לפלוש אפילו להוגוורטס. חלק מסגל בית הספר אף העלה בדעתו את האפשרות לסגור את המוסד החינוכי. חלק מן ההורים, כמו אביו של זכריה סמית' והורי התאומות פדמה ופרוואטי פאטיל, הגיעו כדי לקחת את ילדיהם מהטירה. אחרים, כמו אימו של שיימוס פיניגן, המתינו בהוגסמיד עד לאחר הלוויתו של אלבוס דמבלדור כדי לאסוף את ילדיהם.

הארי, הרוס בעקבות מותו של מורהו האהוב, החליט לוותר על שנתו האחרונה בהוגוורטס כדי לאתר ולהשמיד את ההורקרוקסים של לורד וולדמורט, לפי הוראתו של דמבלדור. רון והרמיוני ראו עצמם מחויבים להצטרף אליו.

הארי מגלה מאוחר יותר שמותו של דמבלדור התרחש בהתאם לתוכניתו של דמבלדור עצמו, אותה חלק עם סוורוס סנייפ, שהיה נאמן למסדר עוף החול מתוך אהבתו הנצחית ללילי אוונס, אימו של הארי. ביום מותו של דמבלדור, למעשה, הוא היה בשלבי גסיסה מתקדמים, והוא רצה להעניק לעצמו סוף רחום יותר מאשר היו מעניקים לו אוכלי המוות, ולהימנע מלפגוע בנפש של דראקו מאלפוי הצעיר. סנייפ מילא את משאלתו, ולמרות שהמסדר החשיב אותו לבוגד, הוא סייע להארי באופן חשאי, ובכך תרם לתבוסתו של הלורד וולדמורט.

מאחורי הקלעים

  • לדברי דיוויד היימן, הקרב על מגדל האסטרונומיה נשאר מחוץ לסרט השישי מאחר וקיים קרב נוסף בטירה (הקרב על הוגוורטס), בסרט השמיני, וההפקה מנסה למנוע חזרות. לפיכך, בסרט אין קרב ממשי בין חברי מסדר עוף החול וצבא דמבלדור לבין אוכלי המוות. אוכלי המוות עוברים בטירה ללא התנגדות ממשית, והיחיד שפותח בדו-קרב כלשהו הוא הארי, כנגד סנייפ, במדשאות ולא בטירה עצמה.
  • בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", בלטריקס לסטריינג' מופיעה בסצנת הקרב, על אף העובדה שהיא כלל אינה מופיעה בו בספר. בדרכה החוצה בלטריקס מתהלכת על שולחן גריפינדור באולם הגדול ומטילה לחש שהורס חלונות רבים באולם. בסרט, בלטריקס היא זו שאומרת את השורה "כל הכבוד, דראקו", לאחר שדראקו הצליח לדחוק את דמבלדור לפינה. בספר, אמיקוס קארו הוא זה שמברך את דראקו על הצלחתו. לאחר מכן, בלטריקס דוחקת בדראקו למהר ולהרוג את דמבלדור; בגרסת הספר, יאקסלי הוא שעושה זאת (יאקסלי כלל אינו מופיע בעיבוד הקולנועי של ספר זה). כמו כן, בסרט בלטריקס היא שמטילה את האות האפל לאחר מותו של דמבלדור, בעוד שבספר, גיבון הוא שמטיל את האות, ולפני מותו של המנהל. לבסוף, בעיבוד הקולנועי, בלטריקס מבצעת כמה מעשי הרס ופשע, אותם ת'ורפין ראול ביצע בגרסת הספר. מעשים אלה כוללים את שריפת בקתתו של האגריד (אם כי בסרט, תהליך השריפה ממושך ורציני יותר מאשר בספר), ועינוי קצר של הארי פוטר בעזרת קללת הקרושיאטוס.
  • שמו של פרק 27 בספר "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", שבו מתרחש הקרב, הוא "המגדל מוכה הברק". מוקדם יותר בספר, פרופסור טרלוני שולפת מחפיסת קלפי הטארוט שלה קלף שנושא את אותו השם, ומציינת שדמבלדור מתעלם מאזהרותיה בדבר "משבר. אסון. זה הולך וקרב". בחיזוי, קלף טארוט זה מסמל בדרך כלל קטסטרופה וכאוס, ממש כמו עלילת הקרב על מגדל האסטרונומיה. הקלף בדרך כלל מופיע כמגדל שנפגע ממכת ברק, ושתי דמויות נופלות ממנו. באופן אירוני, בקרב על מגדל האסטרונומיה היו שני הרוגים - אלבוס דמבלדור ואוכל המוות גיבון.
  • כאשר הארי פוטר רודף אחר סוורוס סנייפ, הוא מבחין בשעון החול של גריפינדור מנופץ ובאבני האודם שלו מפוזרים על הרצפה. התנפצות שעון החול יכולה להיות סמלית לאובדן של בית גריפינדור את ידידו הטוב ביותר, אלבוס דמבלדור, כפי שבקרב על הוגוורטס אנו עדים לשעון החול של סלית'רין מנופץ לאחר מותו של וולדמורט (או אולי לאחר מותו של סנייפ). יחד עם זאת, יכול להיות שמדובר בצירוף מקרים וששעון החול נופץ כתוצאה מפגיעת לחש תועה.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007