האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: אהבת השמש והצללים
עודכן ב: היום ב-1:03

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

קסנופיליוס לאבגוד

קסנופיליוס לאבגוד [...] קוסם מוזר ביותר. הייתה לו פזילה קלה ושיער לבן דמוי צמר-גפן מתוק שגלש עד הכתפיים; הוא חבש כובע עם ציצית שהתנדנדה לפני אפו, ולבש גלימה בגוון צהוב-חלמון מסנוור. סמל מוזר, דמוי לעין משולשת, היה תלוי על שרשרת זהב סביב צווארו.
- התרשמותו של הארי פוטר בחתונתם של ביל ופלר מקסנופיליוס לאבגוד, ענוד בתליון של אוצרות המוות. הספר השביעי.


קסנופיליוס "קסנו" לאבגוד הוא עורך עיתון "הפקפקן", בעלה של גברת לאבגוד ואביה של לונה לאבגוד. אשתו של קסנופיליוס מתה כאשר לונה הייתה בת תשע שנים בלבד, ולכן נשא בנטל גידולה בכוחות עצמו. הוא הטמיע את דעותיו התמהוניות גם בבתו. קסנופיליוס האמין, בין היתר, בקיומם של אוצרות המוות, ותמך בהארי פוטר באמצעות עיתונו "הפקפקן", למרות שרבים חששו לתמוך בו והאמינו בתדמית השלילית של הארי.

קסנופיליוס ולונה לאבגוד התגוררו בבית מוזר - מגדל גדול ושחור דמוי צריח, הניצב בראש אחת הגבעות הסמוכות לכפר אוטרי סנט קצ'פול. בני משפחת לאבגוד היו חברים טובים מאוד של משפחת וויזלי שגרה בסמוך לביתם. בקיץ של שנת 1997, קסנופיליוס ולונה הוזמנו לחתונה של ביל וויזלי ופלר דלאקור במחילה. בשנת 1998 נחטפה בתו, לונה, בידי אוכלי המוות. כדי להציל אותה מידיהם, קסנופיליוס הצליח לרמות את הארי פוטר ולזמן את אוכלי המוות בזמן ששהה בביתו, בתקווה שישיבו את בתו. אבל הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי הצליחו לגלות את מזימתו בזמן, ולהימלט מהמקום לפני שאוכלי המוות פקדו אותו. אוכלי המוות אסרו את קסנופיליוס וכלאו אותו לזמן מה בכלא אזקבאן. בתום מלחמת הקוסמים השנייה הוא עזב את הכלא וחזר להיות עורך עיתון "הפקפקן". כאשר בתו לונה נישאה לרולף סלמנדרה, זכה קסנופיליוס לשני נכדים זכרים מקסימים, העונים לשמות לורקן וליסנדר סלמנדרה.

ביוגרפיה

חיים מוקדמים
קסנופיליוס הוא בן למשפחת לאבגוד. כנראה שגם הוא, כמו בתו, למד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. כמו-כן, סביר להניח שהוא מוין לבית רייבנקלו, כמוה. בנקודת זמן מסויימת לאחר סיום לימודיו נשא אישה, ונולדה להם בת - לונה לאבגוד. הוא גידל את לונה בכוחות עצמו, לאחר שאשתו נהרגה בגלל ניסוי שלא פעל כהלכה.

קסנופיליוס היה העורך של כתב העת "הפקפקן". ברבים מגליונות העיתון הוא כתב על יצור בדיוני שהאמין בקיומו: השנורקק פחוס הקרן.

משחקי גביע העולם בקווידיץ'
בשנת 1994 קסנופיליוס לאבגוד ובתו לונה נכחו באליפות העולם בקווידיץ', בה שיחקה נבחרת אירלנד נגד נבחרת בולגריה.

"הפקפקן"
בשנת 1996, קסנופיליוס פרסם את גרסתו של הארי ללילה בו היה נוכח לחזרתו של הלורד וולדמורט. הוא שלח להארי פוטר עותק חינמי של הגיליון בו פורסם הסיפור. הגיליון הזה היה הגיליון המבוקש ביותר מבין כל גליונות העיתון שנמכרו עד לאותה עת, וכל עותקיו נמכרו במהרה. בהמשך הוא מכר את הראיון לנביא היומי, ובכסף שקיבל תמורתו נסע יחד עם בתו לונה בחופשת הקיץ לשוודיה, במטרה לחפש אחר השנורקק פחוס הקרן.

כאשר רופוס סקרימג'ר התמנה לשר הקסמים, קסנופיליוס תיכנן לפרסם בכתב העת שלו, "הפקפקן", תאוריה תמהונית לפיה סקרימנג'ר הוא בעצם ערפד, אך משרד הקסמים עצר בעדו מלפרסם את הסיפור. קסנופיליוס האמין שהסיבה לכך שמשרד הקסמים מנע ממנו לפרסם את הסיפור, היא שהם לא רצו שהאמת תצא לאור.

מלחמת הקוסמים השניה

החתונה של ביל ופלר

"מה הוא לובש, הקסנופיליוס לאבגוד הזה? הוא נראה כמו חביתה."
- מיוריאל מותחת ביקורת על קסנופיליוס בחתונתם של ביל ופלר וויזלי, הספר השביעי.

בקיץ של שנת 1997 קסנופיליוס ולונה נכחו בחתונה של ביל וויזלי ופלר דאלקור, שהתקיימה במחילה. במהלך החתונה קסנופיליוס וויקטור קרום ניהלו ויכוח סוער אודות התליון אותו ענד קסנופיליוס. ויקטור פירש בתחילה את סמל התליון כסמלו של הקוסם האכזר גלרט גרינדלווד, למרות שמקור הסמל הוא למעשה אוצרות המוות.

"אם אתה מחפש עובדות, נסה את הפקפקן."
נשמעה מעין התפוצצות של מחנק, והשתנקות, וטפיחות מרובות; אם לשפוט לפי הרעשים, דרק כנראה בלע עצם דג. לבסוף הוא פלט, "הפקפקן? הצהובון המטורף ההוא של קסנו לאבגוד?"
"לא כל-כך מטורף בימינו," אמר טד. "שווה להעיף בו מבט. קסנו מדפיס את כל החומר שהנביא פוסל. בגיליון האחרון לא הוזכרו שנורקקים פחוסי-קרן אפילו פעם אחת. לא שאפשר לשער כמה זמן ירשו לו להמשיך עם זה, אבל קסנו כותב, בעמוד הראשי של כל גיליון, שכל קוסם שמתנגד לאתה-יודע-מי צריך להפוך את הסיוע להארי פוטר למשימה מספר אחת בסדר העדיפיות שלו".
- טד טונקס ודריק דנים על "הפקפקן" בעת מנוסתם מהחטפנים, הספר השביעי.

לאחר נפילת משרד הקסמים בידי הלורד וולדמורט, הנביא היומי היה תחת שלטון אוכלי המוות. בניגוד אליו, כתב העת "הפקפקן" לא היה תחת פיקוחו של המשרד, ולכן הוא המשיך לפרסם את האמת. בגליונות שפורסמו במהלך המלחמה הביע קסנופיליוס את תמיכתו בהארי פוטר באופן חד משמעי.

קסנופיליוס לאבגוד וביתו לונה רוקדים בחתונתם של ביל ופלר
קסנופיליוס לאבגוד וביתו לונה רוקדים בחתונתם של ביל ופלר

הצלת בתו

"הם לקחו את לונה שלי," הוא לחש, "בגלל הדברים שכתבתי. הם לקחו את לונה שלי ואני לא יודע איפה היא, אני לא יודע מה עשו לה. אבל אולי יחזירו לי אותה אם רק- אם רק- אני חייב ללכת להציל את לונה. אני לא יכול לאבד אותה. אסור לכם ללכת".
- קסנופיליוס מסביר להארי פוטר את הסיבה למעשיו בשנת 1998, לאחר חטיפתה של לונה. הספר השביעי.

קסנופיליוס פרסם ב"פקפקן" את תמיכתו בהארי פוטר, דבר שהוביל בסוף לכך שאוכלי המוות חטפו את בתו היחידה לונה, והחזיקו אותה כאסירה באחוזת מאלפוי. קסנופיליוס היה מוכן לעשות כל דבר שעלה על דעתו כדי לשחרר את בתו, ובין היתר גם לפרסם כתבות נגד פוטר בכתב העת שלו "הפקפקן". כאשר הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר ביקרו מאוחר יותר באותה שנה בביתו, קסנופיליוס מיהר לזמן באופן מיידי את אוכלי המוות, בתקווה שאם ייתן להם את "הנבחר" וחבריו, הם ישחררו לחופשי את לונה. במהלך ההמתנה לאוכלי המוות, קסנופיליוס סיפר לשלישייה על אוצרות המוות. בעודו מספר להם את האגדה, החלה השלישיה לחשוד בו, ולתהות למה לונה לא הייתה בבית זמן רב. כאשר קסנופיליוס הבין שהם חושדים בכך שמשהו אינו כשורה, הוא ניסה לשתק אותם, אך פגע במקום זאת בקרן ארומפנט וגרם לקריסת הבית.

אוכלי המוות טראוורס וסלווין הגיעו במהרה לזירת האירוע ולא ראו את הארי וחבריו במקום. בשל כך, הם עינו את קסנופיליוס מתוך אמונה שהוא רימה אותם ושיקר להם לגבי שהייתו של הארי פוטר בביתו.

לאחר עינויים רבים, אוכלי המוות בדקו בעזרת הלחש "הומנום רבליו" אם דבריו של קסנופיליוס היו אמת, ולהפתעתם הרבה הלחש אכן חשף את נוכחותם של אנשים נוספים בבית מלבד הישיש. אוכלי המוות שלחו את קסנופיליוס במעלה המדרגות, שם חיכתה לו הרמיוני ושינתה את זיכורונתיו של קסנופיליוס על הפגישה שלהם ועל הסיפור אותו סיפר להם. לאחר שהרמיוני סיימה לבצע את הלחש, היא פערה חור ברצפת הבית וברחה ממנו יחד עם הארי ורון. הרמיוני ברחה לעיני אוכלי המוות כדי שהם יראו שקסנופיליוס לא שיקר להם ולא יפגעו בו או בלונה לרעה.

קסנופיליוס לאבגוד מדבר אל השלישייה קסנופיליוס לאבגוד המבוהל בפתח ביתו קסנופיליוס לאבגוד מספר לשלישייה על אוצרות המוות
קסנופיליוס לאבגוד: מדבר אל השלישייה, מבוהל בפתח ביתו לאחר ביקורם של אוכלי המוות, מספר לשלישייה על אוצרות המוות

מאסר קסנופיליוס ושחררו
לאחר שהשלישייה ברחה, קסנופיליוס נאסר ונשלח לכלא אזקבאן. הסיבה למאסרו של קסנופיליוס לא ברורה. מפאת מאסרו, כל גליונות "הפקפקן" שבהם נכתב מידע המסיט נגד הארי פוטר נותרו מתחת לשברי הבית ההרוס, ולא הופצו מעולם בפומבי. במאי 1998, שוחרר קסנופיליוס מכלא אזקבאן בעקבות תבוסת אדון האופל וולדמורט.

חיים מאוחרים
כאשר לונה התבגרה, היא גילתה את האמת על אביה ואמונותיו, והבינה שחלק מהיצורים בהם האמינה בלב שלם בצעירותה לא היו קיימים כלל. היא נישאה לרולף סלמנדרה, נכדו של הסופר ניוט סלמנדרה. לשניים נולדו שני בנים תאומים: לורקן וליסנדר סלמנדרה, וכתוצאה מכך קסנופיליוס הפך לסב. המשך קורות חייו אינו ידוע.

מראה חיצוני
קסנופיליוס לאבגוד מתואר כאדם בעל מראה תמהוני וקסום. עיניו של קסנופיליוס פוזלות, ושערו המאפיר בעל מרקם של צמר גפן מתוק, ומגיע לכתפיו.

בחתונה של ביל וויזלי ופלר דלאקור במחילה הוא חבש כובע עם גדיל שהתנדנד לעתים מול אפו, וענד תליון זהב על צווארו שנשא את סמל אוצרות המוות. בגלל הסמל הזה הוא נכנס לוויכוח סוער עם ויקטור קרום, שהאמין בכל מאודו כי מדובר בסמלו של הקוסם הנורא גלרט גרינוולד. בנוסף לאביזרים אלה, קסנופיליוס עטה גלימה בעלת צבע של חלמון ביצה, אשר על פי דבריה של מיוריאל שיוותה לו מראה של חביתה.

אישיות ותכונות

"זאת אומרת, אפשר לטעון על כל דבר שהוא קיים אם הבסיס היחידי להאמין בו הוא שאיש עוד לא הפריח את קיומו!"
"כן, את צודקת," אמר קסנופיליוס. "אני שמח לראות שאת מגלה קצת פתיחות."
- קסנופיליוס מספר להרמיוני גריינג'ר על אוצרות המוות, הספר השביעי.

קסנופיליוס שמר בקפידה על בתו היחידה, לונה, וגרם לה להאמין בכל ליבה באמונות שונות וייחודיות. קסנופיליוס גם האמין בכך שהנביא היומי הוא עיתון נוראי המפרסם פרטים שקריים, רק מפני שהוא חושב שהציבור צריך לדעת אותם. יתרה מכך, בעיניו, עיתון הנביא היומי הוא עיתון צר אופקים ומוגבל עד כאב. על פי דבריה של לונה, לאביה לא אכפת מן הרווח שבפרסום עיתון "הפקפקן", והוא אינו משלם לכתבים בעיתון, בטענה ששכרם הוא הכבוד שחשים כאשר הם רואים את שמם בין יוצרי העיתון. לונה גם הוסיפה ואמרה שאביה תומך בפעולות נגד משרד הקסמים. כהוכחה לכך, ניתן לראות כי מר לאבגוד תמך לחלוטין בהארי פוטר ואף עודד אחרים לתמוך ב"נבחר", עד הרגע בו אוכלי המוות החליטו לנקוט בצעדים חמורים ולחטוף את בתו. מאותו רגע ואילך הוא היה מוכן לכתוב אפילו כתבות שמסיתות נגד הארי פוטר, או להסגיר את ה"נבחר" לאוכלי המוות - הכל למען שיחרורה של לונה.

לקסנופיליוס היו אמונות משונות רבות, ביניהן האמונות בקיומם של דברים מוזרים, כמו אוצרות המוות (אשר במהלך הספר התגלו כקיימים באמת) והשנורקק פחוס הקרן. הוא גם האמין בכך שנומים ניחנים ביכולת קסם רבת עוצמה, ובכך ששזיף דיריג'יבילי מחזק את הפתיחות לדברים מיוחדים ויוצאי דופן.

אטימולוגיה

  • השם קסנופיליוס מקורו בשפה היוונית, והוא צירוף של שתי מילים; המילה 'Xenos', שמשמעותה "שונה", והמילה 'Phile', שמשמעותה "אוהב". ההפך מהמילה "קסנופוב", אחד שמפחד מן האחר, פירוש שמו של קסנופיליוס הוא "אדם שאוהב ומקבל את השונה".
  • השם קסנופיליוס גם עשוי להילקח מהסדרה "תיקים באפלה". כמו פוקס מאלדר, הדמות המרכזית בסדרה, קסנופיליוס מגדיר את עצמו כאדם "מאמין". שתי הדמויות חוקרות ומאמינות בתאוריות קונספירציה רבות אשר אינן מוכרות ומקובלות בקרב החברה של תקופתם.

מאחורי הקלעים

  • בעיבוד הקולנועי לספר "הארי פוטר ואוצרות המוות", מגולם קסנופיליוס על-ידי השחקן ריס איפנס.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1", אומר קסנופיליוס את מילת הטבו שמובילה בהמשך ללכידתם של השלישייה (הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר). זה באופן שונה מהמתואר בספר, שבו הארי פוטר הוא שאומר את מילת הטבו.
  • בספר לקסנופיליוס היה שרביט שבו השתמש בקרב קצר אשר נערך בינו לבין הרמיוני גריינג'ר. בחלק הראשון של הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות" אין כלל אזכור או הופעה לאותו שרביט.
  • ישנה סברה האומרת שייתכן שקסנופיליוס, יחד עם ביתו לונה, נלחם נגד אוכלי המוות במחילה, בזמן שחתונתם של ביל וויזלי ופלר דלאקור נקטעה.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007