האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: Between The Stars / בין הכוכבים
עודכן ב: אתמול ב 4:53 pm

שם הפאנפיק: המסע (בזמן) של ג'יני וויזלי
עודכן ב: 16.01.2019

שם הפאנפיק: המטריה הקסומה של אבא
עודכן ב: 15.01.2019

שם הפאנפיק: בת השאול
עודכן ב: 13.01.2019

שם הפאנפיק: דבי מייקלסון - המאומצת, הסיוט או סתם דבי
עודכן ב: 12.01.2019

 

שנת לימודים מוצלחת!
פורטל הארי פוטר הישראלי מאחל שנת לימודים מוצלחת, מהנה ופורייה!


חוזרים ללימודים עם HPortal
 

אציו, אוונסקו והרישיון

שלום לכם תלמידים! כפי שאתם יודעים, השיעור הזה הוא השיעור האחרון שלנו, ובקרוב מאוד תבחנו על חומר הלימוד שליווה אותנו בשנת הלימודים הנוכחית. כהכנה למבחן, אני ממליצה לכם לחזור על דברים חשובים שנאמרו בשיעורים ולהיעזר בעיקר בספר הלימוד, שם תמצאו את כל המידע הדרוש. אני מאחלת לכם בהצלחה במבחן ומקווה שנהנתם בשיעורים שלנו. השיעור האחרון יעסוק באחד הניסויים שהסתבכו של קבוצת ההתעתקות עליה למדנו בשיעור שעבר ועל תהליך קבלת רישיון ההתעתקות. בואו נתחיל!

שימוש בלחשים
השיעור היום מתבסס על מידע משיעורי הבית, לכן אם לא עשיתם אותם, פתחו את ספר הלימוד בפרק ג' וקראו במהרה. להזכירכם, קבוצת לאונרד שהוזכרה בפרק הייתה הקבוצה שביחד עם אליוט חקרה אפשרויות למציאת דרך ההתעתקות. כחלק מנסיונות המחקר אחד מהניסויים כלל שימוש בלחשים, כפי שהוצע ע"י אלקסיס פיליפס מיחידת הרעיון. אלקסיס העלתה את הרעיון לאחר שדיברה עם חוקר קסם שהציע לה להשתמש במרכיבים קיימים בקסם שכבר היו ידועים לחוקרים באותה תקופה. היא התייעצה עם יחידתה ועם רובין מקליין מיחידת הביצוע, שדאג לשמור על כללי הבטיחות ולבדוק האם הרעיונות שהועלו בדיון היו אפשריים לביצוע. הדיון "התגלגל" למספר אמצעיים אפשריים, עד שלסוף הוחלט לנסות להשתמש בלחש הזימון "אציו" ולחש ההעלמות "אוונסקו", מפני שהם היו נראים קשורים ודומים לעיקרון ההתעתקות.

ניסוי הלחשים היה הקרוב ביותר לפתרון מציאת דרך ההתעתקות משאר הניסויים ויכל בקלות להיחשב לדרך הרשמית שלומדה לציבור, אך הוא לא נבחר לבסוף ממספר סיבות.
הראשונה והעיקרית היא שביצוע התעתקות עם לחשים דורש ידע רב וניסיון קודם, כיוון שהדרך כללה שלבים מרובים וארוכים. הילאים היו מסוגלים לבצע את הדרך הזו, אבל הם בחרו להשתמש בדרך שלושת הכ"פים, מפני שמצאו אותה נוחה ויעילה יותר לשימוש. כמו כן, טווח התעתקות לחשים, בשונה מהדרך הרגילה, הוא מוגבל. קבוצת לאונרד לא הצליחה להאריך את הטווח ולמלא את המטרה של התעתקות - להגיע מכל מקום לכל מקום אפשרי ברגע - כיוון שהלחשים "מתוכנתים" לעבוד על חפצים ולא על בני אדם. סיבה נוספת היא שדרך ההתעתקות עם הלחשים כללה סיכונים רבים, ביניהם תוצאה שגויה של הלחש על אובייקט אחר, פגיעה באדם המתעתק ואי יכולת של הלחש לזהות את האדם ולהעביר אותו בבטחה.

את החסרונות האלו ניתן לראות גם בתכנון המקורי לתהליך ההתעתקות עם לחשים:
בשימוש בלחש האציו, המתעתק היה צריך להיעזר בקוסם נוסף. הקוסם נדרש להטיל את הלחש מספר פעמים ובתנועות שונות ומרובות על מנת למשוך את כל גוף המתעתק, מפני שכמו שהזכרתי - הלחש מתוכנת לעבוד על חפצים שכלל לא מגיעים לסדר גודל ומורכבות של בן אדם. לאחר ביצוע הלחש, המתעתק היה "עף" לזרועות הקוסם, מה שיכול לגרום לפגיעה בשניהם. בנוסף, לא ניתן לזמן דברים רחוקים מדי, ולכן טווח הלחש הוא יחסית נמוך.
השימוש בלחש אוונסקו היה יותר מורכב, כיוון שתפקידו הוא להעלים חפצים. לכן, הבעיה הניצבת מול קבוצת לאונרדו הייתה להבין לאיפה נעלמים החפצים וכיצד ניתן להחזיר אותם, כדי שיוכלו לנסות את אותו העיקרון על הקוסם המתעתק. לאחר מחקר ממושך מול מומחים, הקבוצה פתרה את הבעיה והצליחה לבצע התעתקות עם אוונסקו, אבל שוב, זו חייבה אדם נוסף לעזר וכללה מאמץ רב ושלבים מורכבים, המונים את העלמת המתעתק והחזרתו במקום אחר, והייתה בעלת סיכון עצום לאי הצלחה בהחזרת המתעתק והיעלמותו.

ומדוע הינכם לומדים על התעתקות עם אציו ואוונסקו אם לא תתנסו בכך בכלל? ובכן, לטענת קוסמים רבים, תוך כדי הסתכלות על הרעיון של התעתקות עם לחשים ניתן לראות ולהבין כיצד דרך ההתעתקות יכלה להתפתח ולנבוע ממקומות רבים. דבר זה משקף את תפיסתו של אליוט, בה כל אדם בעולם רואה רעיון בצורה שונה מהזווית שלו ויכול לקחת אותה לכיוונים שונים ואחרים, כל עוד הוא דובק בדרך שלו.


לחש זימון (אציו)

רישיון התעתקות
אז למדנו ותרגלנו התעתקות במשך ארבעה שיעורים מופלאים, ועכשיו הגיע הרגע שכולכם חיכיתם אליו, בו תעברו את המבחן ותקבלו את הרישיון כדי שתהיו חופשיים להתעתק מתי שאתם רוצים ולאיפה שאתם רוצים (כל עוד אתם עומדים בכללים!).

כדי לקבל רישיון התעתקות, אתם נדרשים לעבור את המבחן. המבחן כולו בנוי שני חלקים: חלק עיוני וחלק מעשי. בני המוגלגים שביניכם יזהו דמיון לתהליך קבלת רישיון הנהיגה בעולם המוגלגים, כי להזכירכם, מעלי רעיון רישיון הנהיגה קיבלו השראה מרישיון ההתעתקות, בדיוק כמו שלמדנו בשיעורנו הראשון.
החלק העיוני מורכב משתים עשרה שאלות על חומר הלימוד - כללים, סכנות, היסטוריה - ובודק את הידע וההבנה שלכם בנושא. זאת כדי לבדוק את בקיאותכם בכללים והחוקים, ולדעת שבעתיד תוכלו להתמודד עם בעיות כמו פציעות. חלק זה מתקיים בבית הספר בתום השיעורים בפיקוח נציג ממשרד הקסמים, ולא לפני ביצוע החלק המעשי שמתקיים בשלב מאוחר יותר, על מנת לתמוך בתלמידים ולאפשר להם להיות מוכנים ובטוחים לקראת המבחן כשהם יכולים לחזור על חומר הלימוד בצורה מסודרת עם חבריהם ולהתייעץ עם המורה במקרה ועולות בעיות או חששות. כמובן, במידה ותלמיד לא מצליח לעבור את המבחן, ניתנות לו אפשרויות נוספות לעבור אותו במועדים שונים תוך קבלת תגבור ועזרה מתאימה כדי שיוכל לעבור אותו.
בנוסף, קוסמים שלא יכלו לממן את שיעורי ההתעתקות בזמן היותם תלמידים, מוזמנים לגשת לקורסים דומים לשיעורי ההתעתקות בבית הספר שניתנים מטעם משרד הקסמים ופתוחים לכל גיל כדי שאף קוסם לא יפספס את ההזדמנות.

לחלק המעשי ניתן לגשת ולהיבחן בכל רגע החל מגיל שבע עשרה, כל עוד בידכם טופס שמוכיח שעברתם את החלק העיוני בהצלחה. בחלק המעשי תבחנו ע"י קוסמים ממשרד הקסמים שיבדקו את היכולות הפיזיות שלכם בביצוע התעתקות נכונה. על מנת לעבור את המבחן עליכם לבצע התעתקות מושלמת - חריגה של ס"מ בנחיתה ביעד או גזרור של אפילו שערה תפסול אתכם ככשירים לקבלת רישיון ותורשו לעבור שוב את המבחן לאחר פרק זמן מסוים שיקבע לכם בהתאם לטעויותכם, כדי שיהיה לכם הזמן הדרוש להתכונן מחדש.
בסופו של דבר, אם עברתם את המבחנים והוסמכתם כמתעתקים מצטיינים, אתם מקבלים את רישיון ההתעתקות שלכם ושמכם נרשם במאגר הקוסמים המורשים להתעתקות של משרד הקסמים!

שיעורי בית
א. מדוע לדעתך אליוט היה מופתע כאשר נאמר שהשיטה מותרת לשימוש רק לקהילת ההילאים? (200 נק')
ב. על כמה שאלות יש לענות נכונה בחלק העיוני על מנת לעבור בהצלחה את בחינת ההתעתקות העיונית? (80 נק')
ג. מהם הסיכונים הכרוכים בשימוש בלחש האוונסקו? (120 נק')
ד. איזה ניסוי התקיים ב- 17/10, ומה הייתה תוצאתו? (200 נק')
ה. מדוע תלמידי בית הספר לכישוף ניסו ליצור שיטה נפרדת למעבר ממקום למקום? (200 נק')




  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
83580 31618 97546 42724


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | כיסא פנוי | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס
טיול לגאורגיה

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2018 - 2007