האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: גמד ענק - המשחק של וולדי
עודכן ב: היום ב-10:16

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: אתמול ב-10:02

שם הפאנפיק: טליה אוואנס
עודכן ב: 22.04.2024

שם הפאנפיק: הוגוורטס החדש
עודכן ב: 21.04.2024

שם הפאנפיק: קסם של אלים
עודכן ב: 21.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

רוקחי שיקויים מיומנים
שלום תלמידים, אני שמחה ומתרגשת לראות אתכם! לאורך כל השיעורים שלנו השנה למדנו על שיקויים קיימים ועל ההיסטוריה שעומדת מאחוריהם, הכרנו רוקחי עבר שונים זה מזה אבל שאפתנים כאחד. זכיתי לראות אתכם עונים על שאלות שיעורי הבית בצורה כמעט מושלמת ורוקחים שיקויים בעצמכם, ללא עזרה ממני כלל.
אני רואה את התשוקה העצומה שלכם למקצוע, ולכן לכבוד השיעור האחרון שלנו אני הולכת להעניק לכם מספר כלים ומיומנויות שישמשו אתכם ברקיחת שיקויים, כדי שאולי בעתיד אתם תהיו אלו שימציאו את השיקוי הגדול הבא. אתם אמנם יודעים לקצוץ שורשי דודא ולכתוש קרני דו־קרן, אבל אין זה אומר שהבנתם בצורה מלאה את החלקים שמרכיבים את עולם השיקויים ואת עבודתם המפרכת של הרוקחים והממציאים אותם.

מרכיבים
תחילה נתמקד בעיקר של השיקוי, מי שיחדיו בונים אותו ומבדילים אותו משיקויים אחרים - המרכיבים. כידוע, בעולם השיקויים קיימים מאות על גבי מאות של רכיבי שיקויים, החל מצמחים ופרחים, ועד דם וביצי יצורי פלא. ניתן, בתיאוריה, ליצור מיליוני שיקויים מהשילובים השונים של המרכיבים האלו, ואכן זה המצב. בכל יום נרקחים שיקויים חדשים, חלקם שיקויים משני חיים וחלקם קלילים ופשוטים אך יעילים. אולם המצאה של שיקוי חדש היא לא כל כך פשוטה. כל אחד, אפילו מוגל, מסוגל לערבב כמה מרכיבים ביחד, להרתיח על אש קטנה ולשים בבקבוקון. אבל לא לכל ניסיון כזה של שילוב רכיבים אפשר לקרוא ״שיקוי״.

בכל שיקוי, ישנו ״בסיס השיקוי״ שהוא בדרך כלל המרכיב הראשון שנוסיף לקדירה בתחילת הרקיחה. אל תוך בסיס השיקוי נוסיף חומרים נוספים, ולמעשה תפקיד הבסיס הוא לחבר את כל המרכיבים האחרים אחד לשני. תמצית בלדונה, למשל, היא בסיס שכיח לשיקויים וניתן למצוא אותה כמרכיב הראשון במתכונים רבים.
בהמשך למה שאמרנו על שילוב רכיבים, חשוב לציין כי לכל רכיב יש תפקיד מסוים, תכונה כלשהי שהוא תורם לשיקוי. רק השילוב המתאים בין המרכיבים הנכונים ייצור את השיקוי המושלם. למשל, ידוע כי שדרת סהרון היא מרכיב עיקרי בהרבה משיקויי המרפא, שכמו שאמרנו אלו השיקויים הכי נפוצים והכרחיים בעולם הקוסמים. אזכיר שוב את מה שלמדנו בשיעורים הקודמים – אחד המרכיבים שמתווספים באופן טבעי לשיקוי הוא למעשה הקסם שלכם. זוהי גם הסיבה שמוגלגים לא מסוגלים להכין שיקויים.

בנוסף למרכיבים שחייבים להיות בשיקוי כדי לתרום לו את התכונות המתאימות, ישנה אפשרות להוסיף תכונות רצויות באמצעות מרכיבים שלא באמת נחוצים כדי שהשיקוי יעבוד, אשר נהוג לקרוא להם ״מרכיבי בונוס״. מרכיבים אלו נועדו כדי לאפשר לרוקח לשנות תכונות מסוימות של השיקוי שהמציא או אפילו רקח מתוך מתכון קיים. למשל, ריר לשלושים מאפשר לעבות שיקויים נוזליים, שניתן לצרוך כמשקה או זריקה. בכך הריר הופך את השיקויים לקרם או משחה כדי שיהיו יעילים יותר ויעבדו לטווח קצר יותר, שכן כאשר שותים את השיקוי הוא נספג יותר טוב בגוף, וחודר מיידית למערכות בגוף הקוסם.
 


כלי עבודה
כידוע לכם, כמובן, חוץ ממרכיבי השיקוי אנחנו חייבים להשתמש בכלים מתאימים לרקיחת שיקויים. מי מכם שמכיר את עולם המוגלגים, יודע שהם כבר לא משתמשים בקדרות כמונו כי הם בטוחים שמשתמשות בהן רק מכשפות מסיפורי פנטזיה (ששש, אל תגלו להם!). הסיבה לכך היא שהם לא מבינים את הסגולות שלהן כמו שאנחנו מבינים.
כמובן שיש ביכולתנו להמציא כלי יותר מודרני, אבל מכיוון שהשתמשנו בקדרות מאז שהתחלנו לרקוח שיקויים, כלומר, כבר אלפי שנים, יותר נוח להוסיף ולשדרג את הקדרות הקיימות מאשר להמציא משהו חדש. דוגמאות טובות לשכלולים כאלה הן קדרת הבחישה העצמית והקדרה המתקפלת. כל שכלול של קדרה מתווסף לשכלולים קודמים, כך שכרגע יש בידינו את גרסאות הקדרות הכי מתקדמות שיש, שהן משוכללות פי אלף מהכלים הקיימים של המוגלגים. בנוסף, המצאנו לחשים רבים שמותאמים לקדרות ועוזרים לנו לשלוט עליהן בצורה שאנו רוצים.
נהוג להשתמש בקדרות עשויות חומרים שונים כאשר לכל חומר יש תכונות המייחדות אותו, וכמובן בכלים נוספים כמו כפות ערבוב, עלי ומכתש, מבחנות ובקבוקונים. תוכלו (ותצטרכו) להתעמק בכך בפרק המתאים בספר הלימוד.
 



ולסיכום...
היכולת להמציא ולרקוח תערובת קסומה שמסוגלת לעשות כרצון הרוקח היא יכולת מדהימה. כן, לשיקויים יש חשיבות עצומה בעולם הקוסמים, וכן, אפשר לרקוח שיקויים משמעותיים ומשני חיים. אך בסופו של דבר, אי אפשר להתעלם מכך שרקיחת שיקויים היא חוויה מהנה. יחד עם זאת, חשוב ביותר לא להיסחף ולזכור שקיימות סכנות רבות בעת הרקיחה. על הקוסם להיות מרוכז במאת האחוזים במשימה שהוא מבצע, כי הטעות הכי קטנה שיש יכולה להוביל להשלכות רציניות. קשה מאוד לא לאבד שליטה על רוב השיקויים, בין אם זה הטמפרטורה שיכולה להשתנות בשנייה ולגרום לשיקוי לעלות על גדותיו ובין אם זה כפית אחת יותר מדי של אבקת קרניים שהוכנסה לשיקוי, שגורמת לו להשפריץ לכל עבר ולסכן את כל מי שעומד ברדיוס שלו.

לקראת המבחן המסכם, אני מפצירה בכם לעבור על השיעורים שלנו ולקרוא לעומק את החומר בספר הלימוד, כיוון שהשאלות במבחן מתבססות על כך. הייתם מעולים בכל השיעורים ואני בטוחה שתצליחו לעבור אותו בהצלחה. תלמידים יקרים, נהניתי ללמד אתכם השנה ואני מקווה שגם אתם נהניתם כמוני. אני בטוחה שעוד אשמע עליכם בעיתונים בתור רוקחי השיקויים המוצלחים שאתם!

שיעורי בית:
קראו את הפרק הרביעי בספר הלימוד.
1) המציאו דרך לשדרג את הקדרות הקיימות והסבירו את ההמצאה שלכם. (45 נקודות בית)
2) כיצד לדעתכם יכלו סבסטיאן ודרבילה ליישב את הסכסוך בשלב מוקדם יותר? (45 נקודות בית)
3) נסחו 2 סעיפים שניתן להוסיף לקוד האתיקה של רוקחי השיקויים. (40 נקודות בית)



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
73 305 322 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007