האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: היום ב-10:02

שם הפאנפיק: גמד ענק - המשחק של וולדי
עודכן ב: אתמול ב-17:41

שם הפאנפיק: טליה אוואנס
עודכן ב: אתמול ב-9:50

שם הפאנפיק: הוגוורטס החדש
עודכן ב: 21.04.2024

שם הפאנפיק: קסם של אלים
עודכן ב: 21.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

לא הבטן, לא הלב - רק העין
שיעור שלישי

שלום תלמידים יקרים, וברוכים הבאים לשיעור השלישי בגילוי עתידות! אנחנו כבר מתקרבים לסופה של שנת הלימודים, כך שאני מצפה מכל אחד מכם לקחת אחריות על הלימודים שלו, ולא לזלזל במקצוע. הרי אתם לא מעוניינים להיכשל במבחן המסכם, נכון?
אל תחששו, אני בטוחה שתהיו מצוינים. כעת, נעבור לשיעור שלנו היום. בשיעור הקודם למדנו על הקשר הקסום של המוגלגים לגילוי עתידות, וכולכם הייתם נהדרים. בשיעור הנוכחי נעסוק בנושא שלא לומדים עליו ברוב בתי הספר לקוסמים, והוא העין הפנימית.
נא לפתוח מחברות, תלמידים, כדאי לסכם את החומר לקראת המבחן המסכם. הינה אנחנו מתחילים!
--------------
עד המאה הרביעית לספירה, היו בטוחים שכל מה שצריך כדי לחזות את העתיד הוא ניסיון, ידע בתחום ותחושות. אף אחד לא העלה בדעתו שיש גורם רביעי במשוואה הזו, עד שיום אחד קוסם מבוגר בשם אמברוסיאוס, שעסק בעיקר בכדורי בדולח, גילה דבר מה שבאותה התקופה הוא כינה "המוביל האישי".
הרעיון המוזר הזה צץ במוחו לאחר שחזה בכדור הבדולח שלו את עתידה של מכשפה צעירה, והרגיש משהו משונה מתחולל בתוכו. עד אותו היום, אמבוריסאוס לא נהג להתעמק בתחושותיו או בתנועותיו במהלך חיזוי העתיד - בזכות הניסיון הרב שלו, הוא כבר ידע לחזות עתידות במהירות, יעילות וללא צורך לחשוב על כל מה שהוא עושה. אולם, ביום שקדם ליום בו חזה למכשפה המדוברת את עתידה, אמברוסיאוס נקלע לתאונה שהייתה עלולה להסתיים בפציעה חמורה או מוות. כשהלך באותו היום לשוק שבעיר קנוסוס, הוא נפל לאחת מהתעלות העמוקות שבצידי השביל, והיה עלול לטבוע או לשבור את המפרקת.
 


התאונה הזו, שהייתה עלולה להיגמר באסון, גרמה לאמברוסיאוס להרהר מעט על חייו, וחלק מהרהוריו היו גם לגבי תעסוקתו: גילוי עתידות.
לאחר התחושה המשונה שחש במהלך חיזוי עתידה של אותה מכשפה, הוא החל לנסות להפנות את רוב תשומת ליבו לתחושותיו כשהוא חוזה עתידות. הוא בדק באילו איברים בגופו הוא משתמש במהלך ניבוי העתיד, מה הוא מרגיש, ולעיתים אף הציב מולו קערה מלאה במים על-מנת לבחון את השינויים בהבעת הפנים שלו.
לאחר בחינה מדוקדקת של כל הפרטים הללו, הוא הבין שהאיברים היחידים בגופו שפועלים בזמן חיזוי העתיד הם ידיו והמוביל האישי, שלהזכירכם, אמברוסיאוס עוד לא ידע האם המוביל האישי הוא איבר אמיתי בגופו, ואם כן, איזה איבר - או שמא משהו תיאורטי בלבד הקשור לתחושותיו.
תחשבו על זה, כשאתם מרוכזים במשהו, לרוב קשה לכם לעשות דברים אחרים באותו הזמן. כך גם לאמברוסיאוס היה קשה להבין מה בדיוק הוא מרגיש, וכמובן שהיה לו קשה להבחין בהבעות פניו המשתנות. אולם, הוא לא התייאש, והחליט לבקש מכמה מכרים שלו להביט בו בזמן שהוא חוזה את העתיד ללקוחותיו. הם סיפרו לו שעיניו זזות מצד לצד בפראיות, וחלקם אף מסרו שזה לא נראה אנושי.
למרות שאמברוסיאוס לא ידע הכול על המוביל האישי, הוא הניח שזמנו בעולם מוגבל, ולא רצה לחסוך משאר הקוסמים והמכשפות את התיאוריה שלו. לכן, הוא שיתף את מחשבותיו בפומבי.
ממש כמוהו, לכולם היו שאלות רבות בנושא, והשאלה העיקרית, זו שבכל שיחה על הנושא צצה לפחות פעם אחת, הייתה 'במה הידיעה על המוביל האישי תורמת לנו?'. אמברוסיאוס רצה לענות על השאלה הזו, אך בגלל חוסר במידע הוא לא יכל לענות עליה, והוא גם לא יענה, כיוון שבדיוק כפי שחזה - זמנו בעולם אכן היה מוגבל. אמברוסיאוס נפטר בשיבה טובה שלושה חודשים אחרי שהוא הפיץ את המידע על המוביל האישי.
דיסאוס, בנו היחיד של אמברוסיאוס, החליט להמשיך את מה שאביו לא הספיק לסיים. אמנם הוא לא עסק בגילוי עתידות בתור מקצוע רשמי, אך דיסאוס החליט לזנוח הכול ולהתמקד רק בחקר המוביל האישי. בזכות חודשים של צפייה ממושכת באביו חוקר את הנושא, דיסאוס זכה לדעת דברים ששאר הקוסמים והמכשפות לא ידעו, והידע הזה סייע לו רבות במהלך המחקר שלו.
לאחר מחקר מעמיק למדי, שנמשך זמן רב, דיסאוס הבין את כל מה שהוא היה צריך, ומיהר לפרסם הכול בכתב העת "עתידנו", שהיה מאוד מצליח באותה התקופה.



בעמוד היחיד שעורכי כתב העת הסכימו להקדיש לו, דיסאוס כתב מספר דברים חשובים שמשמשים אותנו עד היום: ראשית, כפי ששיער אמברוסיאוס, המוביל האישי אינו משהו מוחשי, אלא משהו שקשור לתחושותינו במהלך חיזוי העתיד. שנית, ככל שאנחנו מודעים יותר למוביל האישי ומוכשרים יותר בכל מה שקשור לשימוש בו - כך נוכל לחזות העתיד בצורה מדויקת יותר, ולהימנע מסכנות מיותרות. שלישית, לא כולם מסוגלים להשתמש במוביל האישי שלהם. לרוב, הקוסמים והמכשפות שמצליחים להשתמש בו, מגיעים ממשפחות של חוזי עתידות. זה בטח מעט מפתיע אתכם, תלמידים יקרים, ולכן אסביר לכם. דיסאוס טען שקוסמים ומכשפות שהגיעו מבתים של חוזי עתידות, רגילים ופתוחים יותר למקצוע גילוי העתידות. במשך כל חייהם הם ראו אנשים חוזים את העתיד, ושמעו אנשים מדברים על מושגים בגילוי עתידות. הקרבה הזאת לגילוי העתידות מסייעת להם להשתמש במוביל הפנימי שלהם.
נוסף על כך, דיסאוס כתב שלאחר חקירת הנושא, הוא החליט להעניק למוביל האישי שם אחר: העין הפנימית.

התגובות על תיאוריית העין הפנימית
פרסום תוצאות המחקר של דיסאוס גרר אחריו תגובות רבות מידוענים ברחבי העולם. אחת התגובות הקיצוניות ביותר לגבי הנושא הייתה של דאריסה, מגדת עתידות מוכשרת מאיראן.
"המחשבה שמישהו שמעולם לא התעסק בגילוי עתידות, כמו דיסאוס, מסוגל להחליט מי יכול לחזות את העתיד בלי לגרום לאסון, ומי לא - פשוט מזעזעת אותי.
בתור מגדת עתידות שמתעסקת בתחום למעלה משלושים שנים, ואף אחד ממשפחתה לא עוסק או עסק בגילוי עתידות, אני חושבת שדיסאוס מגזים. מעולם לא פגעתי באף אחד כשחזיתי את עתידו, ומעולם לא נפגעתי כשחזיתי למישהו את עתידו. נוסף על כך, מעולם לא הרגשתי את מה שדיסאוס מתאר. אני סבורה כי הוא מרגיש כך רק בגלל שגילוי העתידות עדיין חדש לו, וקשה לו להבין שתחושותיו נורמליות לחלוטין ולא קשורות לשום מוביל אישי או עין פנימית."

-זו הייתה תשובה של דאריסה לאחר שביקשו שתביע את דעתה בנושא העין הפנימית.
תגובה נוספת בנושא הייתה של קוסם אלמוני, וזה מה שהיה לו להגיד: "התיאוריה הזו נחמדה, אפילו יש לה ביסוס מסוים, אבל אם דיסאוס ואמברוסיאוס היו טורחים לחקור מעט את היסטוריית גילוי העתידות, הם היו מגלים שהתיאוריה שלהם די מטופשת. היא לא תורמת בשום צורה לגילוי העתידות, ומעולם לא נוצר נזק בגלל חוסר שימוש בעין הפנימית. הנזקים היחידים שנוצרו במהלך חיזוי עתידות, היו קשורים לחוסר מיומנות או ניסיון, ולא לשום עין פנימית."

שיעורי בית
היי, לא לדאוג! שיעורי הבית שלכם היום קלילים, ואני בטוחה שמי שקרא היטב את השיעור והפרק יוכל לענות על כל השאלות בקלות.
1. האם אתם מסכימים עם דאריסה והקוסם האלמוני? האם אתם חושבים שתיאוריית העין הפנימית אכן נכונה? נמקו, הסבירו ותנו דוגמאות. מומלץ להיעזר בפרק שבספר הלימוד. (30 נקודות בית)

2. קוסמים ומכשפות חזו עתידות במשך שנים בלי להיות מודעים לעין הפנימית. לדעתכם, מדוע לא נגרמו הרבה נזקים בגין חוסר הידיעה הזו? האם חיוני להיות מודעים לעין הפנימית? (40 נקודות בית)

3. תנו דוגמאות ללפחות שני אסונות שנגרמו בגלל חוסר שימוש בעין הפנימית. לאחר מכן, בחרו אחד מהאסונות וכתבו כיצד לדעתכם ניתן להוכיח שהוא נגרם בגלל חוסר שימוש בעין הפנימית. (40 נקודות בית)



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
73 305 322 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007