האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

 
הגב לנושא זה פרסם נושא חדש פרסם סקר

 יהדות בהוגוורטס / דיון
פורסם ב: Dec 13 2017, 20:05 PM
צטט הודעה




חיים לפני מוות. כוח לפני חולשה. מסע לפני יעד.
********

פרטי משתמש
קבוצה: מסדר מרלין
הודעות: 18934
חרמשים: 107133
מגדר:
משתמש מספר: 62638
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 22.05.2017


יהדות בהוגוורטס
דיון

ביהדות יש מצוות רבות ולמרות שבארץ וגם בכמה קהילות בחו"ל החיים כדתי נוחים ונעימים, עדיין במקומות אחרים החיים קשים יותר. האוכל לא כשר, יש דברים בשבת, אין לך מקום להתפלל וכדומה. זה לא סוד שזה קשה, אבל יש דרכים להתגבר.

משהו שנתקלתי בו מאוד עיניין אותי, זאת הייתה השאלה מה יעשה יהודי דתי בהוגוורטס? איך הוא יסתדר עם האוכל, עם קסם בכללי ועם כל שאר הדברים הקשים. בטוח יהיו לו בעיות רבות וקשיים שונים. בהתחלה חשבתי רק על הבעיות איתם הוא צריך להתמודד אבל אז עלתה לי שאלה נוספת. האם בכלל יתכן יהודי בהוגוורטס? מבחינת היהדות כל הקסם בהארי פוטר הוא קצת עבודה זרה, קצת נוגד את היהדות. אולי בגלל זה גם אם יש יהודים קוסמים הם ידחיקו את כוחם? כי זה לא מסתדר עם הדת.

1. אילו בעיות יכולות להיווצר לילד דתי בהוגוורטס? איזה פתרונות יש לבעיות האלה?
2. האם בכלל יתכן ילד דתי בהוגוורטס?
3. האם לדעתכם קוסמים דתיים פשוט ידחיקו את כוחם? אולי הם יפסיקו להיות דתיים?
4. האם הקסם בהארי פוטר מסתדר עם הדת היהודית? האם זה לא עבודה זרה?



--------------------
אורי Ori

Life before death, strength before weakness, journey before destination
I will protect those who cannot protect themselves
I will protect even those I hate so long as it is right
I accept that there will be those I cannot protect


---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Dec 13 2017, 21:23 PM
צטט הודעה




טרול
**

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 457
חרמשים: 2247
מגדר:male
משתמש מספר: 64261
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 05.09.2017


1. אילו בעיות יכולות להיווצר לילד דתי בהוגוורטס? איזה פתרונות יש לבעיות האלה?כשרות ושבת כמו להיכנס לחדרים וכשרות כלים ואוכל ומי מבשל ומדליק את האש פתרונות דלת שבת ליהודים דלת רגילה עם מפתח ולעשות עירוב סביב הוגוורטס וכשרות א' שיהיה איזה רב בהוגוורטס אבל עם לא אז הורים של הילדים יקנו את האוכל ומי שיבשל יהיה אחד התלמידים הדתיים בהוגוורטס וצריך לאפשר להם שלא יעשו כשפים
2. האם בכלל יתכן ילד דתי בהוגוורטס? יכול חשבתי לכתוב על זה פאניפיק
3. האם לדעתכם קוסמים דתיים פשוט ידחיקו את כוחם? כן אבל כדי שלא יעלם הם יעשו לא לבד זה עדיין בעיה אבל לחיות כמו בן אדם עיין אפשר אולי הם יפסיקו להיות דתיים?מה שבא להם עדיף שלא
4. האם הקסם בהארי פוטר מסתדר עם הדת היהודית? לי נראה שכן אני יצא לי לחשוב לא מעט על זה אבל הכשפים שמדובר ביהדות זה בעיקרון כל אחד יכול לעשות עם הוא יודע מה עושים ואו אומרים גם מוגל יכול לעשות האם זה לא לא משהו שנולדים איתו כמו בהארי פוטר אז זה ממש איסור אבל כניראה זה גורף להכול כי אם תתיר את זה אז זה יתיר את הכשפים של הגמוגלגים עבודה זרה? לא זה לא עבודה זרה אבל זה יכול להיות תלוי איך ובשביל מה?


--------------------

אין כמו גריפנדור בעולם
ג'וניסנייפ

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Dec 13 2017, 21:55 PM
צטט הודעה




סקיב
*

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 102
חרמשים: 2638
מגדר:male
משתמש מספר: 58210
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 21.07.2016


אני חושב שאם יהודי דתי יגיע להוגוורטס הוא יצטרך להסתדר עם מה שיש שם, לכן כנראה הוא לא יילך מלכתחילה. אולי הוא יילמד בחינוך ביתי או אולי בבית ספר יהודי לקוסמים באנגליה, אולי הוא בכלל יישלח לבית ספר בארץ ישראל. מה שבטוח זה שבהוגוורטס הוא לא יוכל לשמור על המנהגים והמצוות שלו.


--------------------
After all this time? always

User Posted Image

!Dobby Is A Free Elf

User Posted Image



---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Dec 13 2017, 23:52 PM
צטט הודעה




So tell my friends that I'll be over here
*********

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 20901
חרמשים: 9443
מגדר:male
משתמש מספר: 58753
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 21.08.2016


דיון נחמד, מתווסף ללינקיה ^^
יהודים יש בכל מקום, חייב להיות לפחות תלמיד אחד מהוגוורטס שהוא ממוצא יהודי אבל דתיים אין בהוגוורטס ולא נראה לי שיהיו. הוגוורטס הוא אמנם בית ספר קסום ללא מנהגים ודת קבועה, אבל לרוב הוגוורטס פונה לדת הנוצרית. עכשיו אענה על השאלות שלך:
1) אם זה יתכן, יכול להיות שהילד יהיה פחות מקובל מכיוון שהרוב בהוגוורטס הוא נוצרי, יכול להיות שלא מגישים כשר ואז בלגן, יכול להיות שהוא בנבחרת קווידיץ' של הבית שלו ובשבת יש את משחק הגמר אבל אסור לו, המון המון בעיות. אבל למרות זאת אין דרך לפתור אף אחת מן הבעיות, אלא אם יעבור בית ספר או משהו כי הרי הוא רק מאית אחוז מהוגוורטס למה שיתחשבו רק בו (אם איכשהו העלבתי מישהו/י, אני ממש מצטער) ? ובקיצור הבעיות מגיעות מהשמים ואין פתרונות.
2) כפי שאמרתי, לא. לדעתי הסבירות שזה ליטרלי יקרה קטן הרבה הרבה יותר ממאית אחוז (קצת הזגמתי חח).
3) אני לא כל כך מבין מה זאת אומרת 'ידחיקו את כוחם'? ובכל מקרה, למה שקוסם דתי יפסיק להאמין רק בגלל הקסם? וחוץ מזה, ההבדל בין קוסמים לקוסמים דתיים הוא שהם דתיים, וזהו.
4) זה לא כל כך מסתדר, אני מודה. עדיין אני לא מבין מה זאת אומרת עבודה זרה, אם באמת אפשרי שקוסמים דתיים יגיעו להוגוורטס הסוג - של - נוצרי מה כבר יקרה להם? אם כבר יכול לקרות רק טוב, אבל לא אכנס לזה.
(כל זה מהטלפון יא) דיון נחמד, ח"ח ^^


--------------------

ראיין/תומר || הוא/אתה || מנהל הקלחת הרותחת & ראש בית גריפינדור בדימוס || פרשתי

איש אשכולות של ממש

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Dec 14 2017, 10:29 AM
צטט הודעה




טרול
**

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 457
חרמשים: 2247
מגדר:male
משתמש מספר: 64261
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 05.09.2017


*המקור לדברים הם בעריכת ויקיפדיה

בתורה ישנה קבוצת איסורים שנכתבו בפרשייה אחת (דברים, י"ח, ט'-י"א) ועוסקים כולם בענייני מאגיה: "כִּי אַתָּה בָּא אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ – לֹא תִלְמַד לַעֲשׂוֹת כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם. לֹא יִמָּצֵא בְךָ מַעֲבִיר בְּנוֹ וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ, קֹסֵם קְסָמִים, מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף. וְחֹבֵר חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי, וְדֹרֵשׁ אֶל הַמֵּתִים." איסורים אלו נשנים במקומות נוספים בתורה.
אז בית ספר יהודי בארץ זה בלתי אפשרי על גבול האסור ואו לעסוק בזה כל מה שכתוב בפסוק עם משהו גם מוגל יודע איך עושים את זה אז הוא יכול לעשות(בתאוריה בלבד כי זה איסור)

בקשר לעבודה זרה
יש שיטות שכן זה עבודה זרה
הרמב"ם מסביר כי חומרתו של הציווי נובעת מחוסר הממש שבכישוף. הרמב"ם ייחס חשיבות רבה להיגיון, וראה בחומרה חריגה ממנו. נראה כי לשיטתו יש בעיה בעצם הטעיית הציבור והולכתו שולל על ידי מאחזי עיניים. כן קשר זאת הרמב"ם לעבודה זרה.(להזכיר הרמב"ם היתה לו בעייה אפילו עם מה שניקרא היום קבלה ואו{גם לכולם}קבלה מעשית אני אכתוב על הזה בסוף למרות זאת יש פרשנים מקובלים וכו' שסוברים שכשפים זה אמיתי ואסור לעשות ואו לעסוק בזה )
טעמים כלליים
חשש לעבודה זרה: האמונה בכוחו של אדם היא ייחוס כוח גדול מאוד לבן אדם, שאין לו כוח כזה, וכמו כל ייחוס כוח לא מתאים - יש לכך קשר לעבודה זרה. מעבר לכך, פרקטיקות המאגייה היו נפוצות בקרב כוהני העבודה הזרה, והשימוש בהן עלול היה לגרור גם הימשכות אחרי העבודה הזרה עצמה.
חשש לחבירה אל המכשפים בעת ביקור במקום מושבם, ולכן יש להתרחק ממושב מסוג זה.
במיוחד לגבי אפשרות חיזוי העתיד שבכשפים: חיזוי העתיד נוטל את האחריות מהאדם. אפשר להשליך טעם זה גם על שאר סוגי הכשפים - הכשפים הם פתרון קל מדי, המונע מהאדם לשנות את העולם בדרכים אחרות ורצויות.

קבלה מעשית
על פי רוב נוטה היהדות לדחות מקרבה יסודות מיתיים, אולם יסודות קרובים לכך מצאו את מקומם בלבה של תורת הסוד והקבלה – בראשם תפיסת הפילורמה, שלפיה בתוך שלמות האל ישנו ריבוי של כוחות שונים זה מזה. תפיסה זו מקבילה לתורת הספירות בקבלה, אולם שלא כמו בפילורמה הגנוסטית, שבה נמצאים הכוחות השונים שבאלוהות במאבק זה בזה ולעתים נתפסים כטובים או רעים, תפיסה זו נעדרת כליל מתורת הספירות.

יסוד נוסף הוא היסוד המאגי. להבדיל מהתאורגיה, שבה פועל המקובל בעולמות העליונים ומבקש להיטיב עם האלוהות, הפעולה המאגית מבקשת לפעול בעליונים ולהיטיב עם האדם. תחום זה של פעילות מאגית מתוחם בענף הקבלה המעשית. העוסקים בקבלה המעשית יוצאים מנקודת הנחה שלפיה העולם נברא ומונהג על ידי שמותיו של האל, והם מבקשים לשנות את סדרי הבריאה לטובתם באמצעות שימוש בשמות אלו. זאת על ידי הגיית שמות הקודש בפה או בכוח המחשבה, או על ידי יצירת קמעות שבהם שמותיו של האל (או צירופים אחרים של לשון הקודש) מועלים על הכתב.

ספרות ההלכה מתירה את השימוש בקמיעות לרפואה, ולעומתה ספרות הקבלה מרבה להזהיר, להרחיק ולסייג את השימוש בקבלה מעשית. זאת משום שעל פי דברי המקובלים לעוסק בקבלה המעשית נחוצה טהרה מטומאת מת, שאותה ניתן להסיר אך ורק באמצעות אפר פרה אדומה שמאז חורבן בית המקדש אינו נמצא ברשותנו. אזהרות אלה עומדות לכאורה בסתירה לשימוש שנעשה לאורך הדורות בקבלה מעשית ובקמעות. יישוב לסתירה זו מביא הרב יצחק כדורי: הוא מבדיל בין השימוש בשמות הקודש כדרך למציאת חן בעיני האל בעת התפילה, באופן שבו אין צורך להיטהר מטומאת מת, לבין השימוש הטכני בשמות קודש כדי לבקש מהכוחות האלוהיים לבצע את רצונו של המקובל[דרוש מקור].

פעולה מאגית מפורסמת באגדה היהודית הייתה יצירתו כביכול של הגולם, שעל פי המסורת יצר המהר"ל מפראג באמצעות שימוש באותיות הקודש. גם הגר"א, לדברי תלמידו ר' חיים מוולוז'ין, התחיל ביצירת גולם, אולם הפסיק לאחר שראה אות משמים.
בקיצור קבלה מעשית זה שימוש בצירופי שמותו של הקב"ה וגם בעשבעת מלאכים (שגם אותם אסור לבטא כשמותם )ניתן לראות עוד בויקיפדיה או בקישור לאתר מאקו
http://www.mako.co.il/spirituality-newage/...2235c641006.htm


--------------------

אין כמו גריפנדור בעולם
ג'וניסנייפ

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
1 משתמשים צופים באשכול זה (1 אורחים ו 0 משתמשים אנונימיים)
0 משתמשים:

אפשרויות נושא
הגב לנושא זה פרסם נושא חדש פרסם סקר

 


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007