האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים



קפיצה לעמוד (2) [1] 2  קפיצה לעמוד V    ( עבור להודעה החדשה ביותר שלא קראת )
הגב לנושא זה פרסם נושא חדש פרסם סקר

 דיון|| הארי פוטר- טוב או רשע?, לחשוב הפוך
פורסם ב: Jan 22 2013, 13:52 PM
צטט הודעה




קוסם מתחיל
****

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 1753
פיבסונים: 40065
מגדר:female
משתמש מספר: 42262
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 09.12.2012


כולנו (או כמעט כולנו) בטוחים שהארי הוא הטוב, המסור, האמיץ, וכו'; ושוולדמורט הוא רשע, מתנשא, וכו'. ואנו משוכנעים בצדקתנו.

אבל האם ניסיתם פעם לחשוב הפוך?
יתכן שתפיסתנו נכונה, אך אם נחפור עמוק בתוך דפיו של הספר, נגלה עולם שונה ומופלא לא פחות.
יתכן שהארי דווקא מתנשא כמו אביו לפניו, ולא הגון וטוב ואמיץ. ויתכן שוולדמורט הוא אדם טוב, שהיה מוכרח, להגנתו, להתגונן- בצורת האופל.
יתכן שהרמיוני היא מתוקה ויפה, אך יתכן גם כי היא שוויצרית ושחצנית (כפי שללא ספק חשבנו לא פעם).
יתכן שרון וויזלי הוא מנומש, עני, תמים וחברותי, ויתכן כי הוא סתם נער שאוהב ממתקים ולא מכבד את הוריו.

נקודות לדיון:
1. נסו לחשוב על דמות "טובה" בסדרת ה"פ, וכתבו כיצד אפשר להסתכל עליה מנקודת מבט שונה.
2. נסו לחשוב על דמות "רעה" בסדרת ה"פ, וכתבו כיצד אפשר להסתכל עליה בנקודת מבט שונה.
3. כתבו לכל אחת מן הדמות שכתבתם לעיל- מה ג'יי קיי רולינג חשבה עליו כשכתבה- שהוא טוב או רע?



--------------------

אפריל

♦ ספרים שאהבתי: חלף עם הרוח, שומרת אחותי, הכול הכול, ג'יין אייר, בית הספר לטוב ולרע, נפילת הממלכות ♦

♦ "After all, tomorrow is another day" ♦


אז חברה שלי פתחה בלוג הורס (זה לחיץ אידיוטים)
וכדאי לכם לשמור אותו במועדפים כי היא מתכננת להעלות מלא דברים שלא תרצו להחמיץ!


מרוצה, איימי?
תשלמי לי אחר כך

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Jan 26 2013, 18:33 PM
צטט הודעה




סקיב
*

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 166
פיבסונים: 8493
מגדר:female
משתמש מספר: 40970
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 28.09.2012


דמות טובה- קולין קריווי.
הוא בדרך כלל נודניק ומעצבן אבל רולינג מתכוונת שהוא יהיה טוב, ורואים את זה כשקוראים את הספר.
נקודת מבט שונה- ייתכן שקולין נדבק להארי כי הוא עני ורוצה פרסום (נגיד ש).

דמות רעה- דראקו מאלפוי.
הוא האויב של הארי, אבל יכול להיות שהוא כזה רק כי הוא מפחד מוולדמורט.


--------------------
~ליעד~13~
~הארי פוטר~המשחק של אנדר~אשמת הכוכבים~פרסי ג'קסון~


User Posted Image

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Feb 15 2013, 18:27 PM
צטט הודעה




I Met A Man With A Dog
********

פרטי משתמש
קבוצה: הפלפאף
הודעות: 15195
פיבסונים: 138
מגדר:
משתמש מספר: 42788
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 28.01.2013


דמות טובה - נוויל לונגבוטום.
הוא תמיד נחמד כזה,מאמין בהארי.
נקודת מבט שונה - נוויל הוא סתם סתום,והוא נגרר אחרי סבתא שלו.


--------------------
בלוברי ||הוא\אתה היא\את || הכינוי הכי סגיד אבררר|| פנטזיה של פעם || מרגרט וייז וטרייסי היקמן במיוחד ||וגם קוסמיר, סטאר טראק ונינטנדו || פרשתי? אולי

User Posted Image
QUOTE
אני משתמש בזכר ונקבה במעורבב ולכן מתארת את עצמי במספר שמות תואר ברצף, חלקם ככה וחלקם כה
אם הדקדוקיות של זה לא נוחה לך אתה יכול להשתמש בפניות רציפות לאורך משפט אחד אבל חשוב לי שלא רק נקבה כי זה גורם לי להרגיש לפעמים לא בנוח

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Feb 17 2013, 03:06 AM
צטט הודעה




פיבס המלך
*******

פרטי משתמש
קבוצה: הפלפאף
הודעות: 10386
פיבסונים: 15340
מגדר:male
משתמש מספר: 13362
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 27.08.2008


תראי, ברור שהמציאות מורכבת ויש בכל דמות גם וגם.
כשיוצרים דמות שיש בה רק צדדים טובים זה בד"כ לא אמין - אפילו דמבלדור מתגלה כאדם בעל עבר מפוקפק, ופחדנות שגורמת לו להסתיר מהארי דברים שעליו לדעת.
וכן להיפך - אפילו וולדמורט הוא ילד טוב כזה בביה"ס, והייתה לו אישיות מדהימה שהרשימה את כולם.
אגב, בקראב וגויל לא כ"כ הצלחתי למצוא טוב - ואני חייב לציין שהן אכן דמויות לא-מי-יודע-מה אמינות.

הכותב, של כל סיפור בעולם - צריך תמיד לגרום לקורא להבין האם באופן כללי האדם הוא טוב או רע. שהרי אפילו להיטלר ימ"ש היה הסברים והצדקות כביכול ל - אין לי מילה מספיק נוראה - מה שהוא עשה. כנראה גם שברמה מסוימת הוא האמין בהסברים הללו. אבל ודאי שזה לא הופך אותו לטוב, ואפילו לא מקרב אותו לכיוון הזה.
(איך מגדירים האם אני אדם טוב או רע? שאלה עצומה, שלא המקום להתעסק בה)

אז אני חושב שברור למדי איזה דמות היא טובה ואיזו רעה, ובכל זאת אפשר למצוא טוב ורע כמעט בכל דמות.
וזה מה שמוכיח שרולינג כתבה טוב.


--------------------
אלידע ♦ 23 ♦ חייל קרבי משוחרר ♦ הישיבה הגבוהה "אור עציון" ♦ ישל"צניק, בזמנו

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Feb 18 2013, 08:13 AM
צטט הודעה




קוסם מתחיל
****

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 1776
פיבסונים: 23747
מגדר:female
משתמש מספר: 41690
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 31.10.2012


אבל אני חושבת שדראקו טוב
ומלא חושבים שהוא רע


--------------------
User Posted Image User Posted Image
User Posted Image User Posted Image

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Feb 18 2013, 19:24 PM
צטט הודעה




פוטי מאוהב במגנונה
*****

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 4577
פיבסונים: 1552
מגדר:
משתמש מספר: 41075
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 03.10.2012


אבי את זה משהו מיוחדXD


--------------------

I don't wanna look at anything else now that I saw you
I don't wanna think of anything else now that I thought of you



User Posted Image


---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Feb 22 2013, 17:45 PM
צטט הודעה




השנוז בידינו
***

פרטי משתמש
קבוצה: סלית'רין
הודעות: 803
פיבסונים: 3059
מגדר:female
משתמש מספר: 41904
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 18.11.2012


טוב אני ממשיכה קמו שצריך
דמות "טובה" פרד /ג'ורג'
הם מצחיקים אמיצים חכמים טובי לב.
מנקודת מבט שניה
הם שובבים אפשר להגיד מופרעים חושבים בעיקר על עצמם ועל איזה תעלול הם יכולים לעשות ולמי אפשר להגיד גם קצת שטניים.
דמות "רעה"דראקו מאלפוי
הוא שחצן מתנשא מפונק פחדן מרושע
מנקודת מבט שניה
הוא מרגיש קצת בודד ובסך הכל הוא מנסה שיוהבו אותו וזה לא מממש מצליח לא והוא מרושע רק כי הוא פוחד מוולדמורט והוא מפונק רק בגלל שאבא שלו הרגיל אותו לזה.


--------------------
ורד|ספרים|משקפיים|חתלתולים|מוזיקה קלאסית|סדרות מצויירות|פסנתר|גיטרה|יוטיוב|דיסני
User Posted Image
פאנפיק-אפילו בעולם הקסמים
User Posted Image
תבדקו את הערוץ שלי

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Apr 16 2013, 08:57 AM
צטט הודעה




קוסם מתחיל
****

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 1753
פיבסונים: 40065
מגדר:female
משתמש מספר: 42262
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 09.12.2012


לוקהרט - כישף אנשים חכמים ומוכשרים יותר ממנו כדי לקחת להם את הסודות ולכתוב על זה ספרים. אבל אולי הוא.. משוגע
-
דמבלדור - טרללה וטוב וקוסם גדול. אולי הוא לא באמת מוכשר וקוסם טוב, אלא (כמו לוקהרט) הוא לקח סודות מאנשים.


--------------------

אפריל

♦ ספרים שאהבתי: חלף עם הרוח, שומרת אחותי, הכול הכול, ג'יין אייר, בית הספר לטוב ולרע, נפילת הממלכות ♦

♦ "After all, tomorrow is another day" ♦


אז חברה שלי פתחה בלוג הורס (זה לחיץ אידיוטים)
וכדאי לכם לשמור אותו במועדפים כי היא מתכננת להעלות מלא דברים שלא תרצו להחמיץ!


מרוצה, איימי?
תשלמי לי אחר כך

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Apr 16 2013, 15:15 PM
צטט הודעה




מוגל


פרטי משתמש
קבוצה: רייבנקלו
הודעות: 22
פיבסונים: 5003
מגדר:
משתמש מספר: 43575
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 05.04.2013


QUOTE (elyadaro @ Feb 17 2013, 03:38 AM)
תראי, ברור שהמציאות מורכבת ויש בכל דמות גם וגם.
כשיוצרים דמות שיש בה רק צדדים טובים זה בד"כ לא אמין - אפילו דמבלדור מתגלה כאדם בעל עבר מפוקפק, ופחדנות שגורמת לו להסתיר מהארי דברים שעליו לדעת.
וכן להיפך - אפילו וולדמורט הוא ילד טוב כזה בביה"ס, והייתה לו אישיות מדהימה שהרשימה את כולם.
אגב, בקראב וגויל לא כ"כ הצלחתי למצוא טוב - ואני חייב לציין שהן אכן דמויות לא-מי-יודע-מה אמינות.

הכותב, של כל סיפור בעולם - צריך תמיד לגרום לקורא להבין האם באופן כללי האדם הוא טוב או רע. שהרי אפילו להיטלר ימ"ש היה הסברים והצדקות כביכול ל - אין לי מילה מספיק נוראה - מה שהוא עשה. כנראה גם שברמה מסוימת הוא האמין בהסברים הללו. אבל ודאי שזה לא הופך אותו לטוב, ואפילו לא מקרב אותו לכיוון הזה.
(איך מגדירים האם אני אדם טוב או רע? שאלה עצומה, שלא המקום להתעסק בה)

אז אני חושב שברור למדי איזה דמות היא טובה ואיזו רעה, ובכל זאת אפשר למצוא טוב ורע כמעט בכל דמות.
וזה מה שמוכיח שרולינג כתבה טוב.

אני מסכימה לגמרי!!
אבל בקשר לקראב וגויל, פשוט יש אנשים כאלו... da4c2d5e.gif

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Apr 17 2013, 16:55 PM
צטט הודעה




The cold never bothered me anyway.
****

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 1070
פיבסונים: 15134
מגדר:female
משתמש מספר: 41372
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 12.10.2012


בקשר לקראב וגויל- אני חושבת שהם פשוט לא דמויות מספיק עגולות. אני בטוחה שיש להם צד טוב, אבל רולינג לא התעמקה בהם מספיק כדי להראות אותו. זה בדיוק המקום של הפאנפיקים =)


--------------------
היי לכם.ן, אני בפרישה. כנראה תמידית.

מחקתי חלק מהפאנפיקים שלי, מוזמנים ליהנות מאלו שלא.

מעכשיו אני כותבת בוואטפד (לחיץ), בעיקר בפאנדום שרלוק (עם סיכוי לדראריים תקופתיים. כי מי יכול לומר לא לדרארי).
תהנו לכם בפורטל D: מוזמנים לשלוח הודעה (עדיף בוואטפד, יש יותר סיכוי שאענה ^^)
I'M OUTTA HERE~

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Apr 17 2013, 19:51 PM
צטט הודעה




קוסם מתחיל
****

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 1753
פיבסונים: 40065
מגדר:female
משתמש מספר: 42262
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 09.12.2012


מסכימה בהחלט^^
---------------
גודריק גריפינדור - רולינג מתארת שהוא אמיץ וכל זה, אבל בכל בן אדם יש גם רע, ז"א שגם לו.


--------------------

אפריל

♦ ספרים שאהבתי: חלף עם הרוח, שומרת אחותי, הכול הכול, ג'יין אייר, בית הספר לטוב ולרע, נפילת הממלכות ♦

♦ "After all, tomorrow is another day" ♦


אז חברה שלי פתחה בלוג הורס (זה לחיץ אידיוטים)
וכדאי לכם לשמור אותו במועדפים כי היא מתכננת להעלות מלא דברים שלא תרצו להחמיץ!


מרוצה, איימי?
תשלמי לי אחר כך

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Apr 20 2013, 23:42 PM
צטט הודעה




סקיב
*

פרטי משתמש
קבוצה: רייבנקלו
הודעות: 124
פיבסונים: 7128
מגדר:
משתמש מספר: 43717
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 18.04.2013


ג'יי קיי דיברה על משו כזה...
ציטוט:
ספר:הארי פוטר והנסיך חצוי הדם.
פרק:הורקרוקסים
עמוד: 464 (אחרון לפרק )
"זה כמו ההבדל, חשב לעצמו, בין להיות מובל בכוח לזירה שבה תיאבק על חייך, לבין כניסה לזירה מיתוך בחירה, בראש מורם.
אולי יהיו מי שיגידו שלמעשה אין פה בחירה, אבל דמבלדור יודע - וגם אני יודע זאת, חשב הארי בפרץ של גאווה עזה, וגם הורי ידעו זאת - שזה כל ההבדל שבעולם.

בקיצור החיים שלנו הם זירה!
ואני אדבר על הזירה של בינינו לבין עצמנו...והבחירה בידנו!!
אנחנו נולדים עם תכונות טובות ורעות גם יחד וכשגדלים אוספים עוד קצת מהסביבה שלנו תכונות טובות וגם רעות!
טובות למשל:
ביטחון עצמי,שליטה מחושבת,גמישות,קבלת אחריות,תקשורת בינאישית גבוהה, אמינות,מוטיבציה,שאפתנות וסבלנות

רעות למשל:
קנאי,ביקורתיות (יתר על המידה),עקשנות (גם כשאני לא צודק),שקרן,עצלנות,קמצנות,כעס וכו וכו וכו

הבחירה שלנו:
האם להשלים עם זה ולחיות עם זה
או להבין את זה ולשנות את זה ולהפוך לאנשים יותר טובים!
שזה עושה טוב לנו לאוהבים אותנו ולסביבה שלנו בכלל!
בקיצור:
רעים: ולדמורט,אוכלי מוות וכו וכו...משפחת מאלפוי אולי בסוף לא....בעצם לא סגור על זה!
טובים: טוב נו כבר תפסנו תקטע
מקווה שעזרתי (:


--------------------
User Posted Image

The Black Eyed Peas - Where Is The Love?

עקב הטעיות שהייתי צריך לצפות!
חבר'ה, אני (נדר), אחותי (סופיה) ואחי (מרק) משתמשים באותו יוזר!!!
לרוב נכתוב את מי שכתב את הנושא/תגובה בסוף עם סוגריים(מרק כל הזמן שוכח)
אוהב אותכם :)


---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Apr 22 2013, 14:12 PM
צטט הודעה




קוסם מתחיל
****

פרטי משתמש
קבוצה: גריפינדור
הודעות: 1753
פיבסונים: 40065
מגדר:female
משתמש מספר: 42262
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 09.12.2012


כן, את צודקת מאוד, לגמרי...
בעצם, כל דמות בהארי פוטר - יש בה גם רע וגם טוב. כמו שסנייפ התגלה כטוב ואפילו אמיץ במיוחד, אני בטוחה שאם רולינג היתה ממשיכה את הסדרה, היו מתגלות תכונות טובות נוספות בכל הדמויות ה'רעות'.


--------------------

אפריל

♦ ספרים שאהבתי: חלף עם הרוח, שומרת אחותי, הכול הכול, ג'יין אייר, בית הספר לטוב ולרע, נפילת הממלכות ♦

♦ "After all, tomorrow is another day" ♦


אז חברה שלי פתחה בלוג הורס (זה לחיץ אידיוטים)
וכדאי לכם לשמור אותו במועדפים כי היא מתכננת להעלות מלא דברים שלא תרצו להחמיץ!


מרוצה, איימי?
תשלמי לי אחר כך

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Apr 22 2013, 14:27 PM
צטט הודעה




We should just kiss like real people do
***********

פרטי משתמש
קבוצה: רייבנקלו
הודעות: 30440
פיבסונים: 60435
מגדר:female
משתמש מספר: 38365
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 21.04.2012


זה קל ^^
ג'יימס פוטר הוצג בצורה טובה יחסית ברוב הספרים - תלמיד מוצלח וחכם, נער מקובל ואהוב. כשהמורותים משבחותים את הארי הםן מוסיפותים בחיבה "בדיוק כמו אבא שלך". אבל למעשה, ג'יימס לא היה דמות חיובית במיוחד - לפחות לא בתקופה שבה הוא היה בהוגוורטס. הדרך שבה הוא התייחס לסוורוס סנייפ, וללילי - מוכיחות את זה. בעצם, בתקופת הנערות שלו - כפי שהיא מוצגת ב"זיכרון הגרוע ביותר של סנייפ" - ג'יימס מזכיר לי מאוד את הדמות של הבריון הטיפוסי שמציק לא.נשים כדי להרגיש חזק.


--------------------

I will not ask you where you came from
I will not ask you and neither should you
Honey just put your sweet lips on my lips
We should just kiss like real people do

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Apr 22 2013, 16:17 PM
צטט הודעה




סקיב
*

פרטי משתמש
קבוצה: רייבנקלו
הודעות: 124
פיבסונים: 7128
מגדר:
משתמש מספר: 43717
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 18.04.2013


QUOTE (מלשינהסקופ @ Apr 22 2013, 02:44 PM)
כן, את צודקת מאוד, לגמרי...
בעצם, כל דמות בהארי פוטר - יש בה גם רע וגם טוב. כמו שסנייפ התגלה כטוב ואפילו אמיץ במיוחד, אני בטוחה שאם רולינג היתה ממשיכה את הסדרה, היו מתגלות תכונות טובות נוספות בכל הדמויות ה'רעות'.

התכוונת אליי??
אם כן..אני בן.. onion28.gif
פעם שניה שפונים אלי בלשון נקבה..
d16c4689.gif


חחחחח


--------------------
User Posted Image

The Black Eyed Peas - Where Is The Love?

עקב הטעיות שהייתי צריך לצפות!
חבר'ה, אני (נדר), אחותי (סופיה) ואחי (מרק) משתמשים באותו יוזר!!!
לרוב נכתוב את מי שכתב את הנושא/תגובה בסוף עם סוגריים(מרק כל הזמן שוכח)
אוהב אותכם :)


---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
1 משתמשים צופים באשכול זה (1 אורחים ו 0 משתמשים אנונימיים)
0 משתמשים:

אפשרויות נושאקפיצה לעמוד (2) [1] 2  קפיצה לעמוד V 
הגב לנושא זה פרסם נושא חדש פרסם סקר

 


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד אכילת הפיצות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
432 1600 868 544


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | הודעה לירין | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
365 לפני הספירה - אבטיח