האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

מעשיות בידל הפייטן

"מעשיות בידל הפייטן" הינו ספר שנכתב בשנת 2007 ע"י הסופרת הבריטית המצליחה, ג'יי קיי רולינג.
הספר נקרא באנגלית "The Tales of Beedle the Bard", והוא מכיל 157 עמודים בגרסת כתב היד.
במקור רולינג כתבה 7 עותקים של הספר בכתב ידה, מאוירים בציורים פרי עטה. כל ספר נכרך בכריכת עור ועוטר באבנים יקרות-למחצה. שישה מתוך שבעת הספרים רולינג נתנה במתנה לחבריה ולמכריה, בעוד שאת הספר השביעי מכרה במכירה פומבית. הספר נרכש במחיר של 1,950,000 יורו בידי חברת "אמאזון".
לבסוף, הוחלט להדפיס את הספר לקהל הרחב, ומאז דצמבר 2008 ניתן לרכוש אותו בחנויות. הספר תורגם לעברית בידי
גילי בר-הלל סמו, מתרגמת סדרת ספרי
הארי פוטר.

"מעשיות בידל הפייטן" הוא הראשון מבין כל ספרי הסדרה שגרסתו העברית שווקה לחנויות במקביל לגרסה האנגלית. עובדה זאת היא תוצאה של שיתוף פעולה פורה בין ההוצאה הישראלית לבין זו הבריטית.


הספר הוזכר מספר פעמים
בסדרת ספרי הארי פוטר כספר ילדים פופולארי בעולם הקוסמים המכיל בתוכו קובץ של סיפורי מעשיות קצרים.
בשבעת הספרים
, "מעשיות בידל הפייטן" מוזכר
בספר השביעי, כאשר דמבלדור מוריש בצוואתו את הספר להרמיוני. בעזרתו של קסנופיליוס לאבגוד, השלישיה מבינה שהמעשייה "מעשה בשלושה אחים" משקפת את תוכניותיו של הלורד וולדמורט בנוגע לאוצרות המוות.

החלק העיקרי של ההכנות מן מכירת הספר מיועד ל-"Children's High Level Group" - הקרן המיוחדת שאותה הקימו
ג'יי קיי רולינג
והברונית אמה ניקולסון לעזרה לילדים נזקקים הגדלים במוסדות חסות.
הספר בנוי מחמש מעשיות קצרות בעלות מוסר השכל כל אחת.
כריכת הספר - הגירסה האמריקאית
"הקוסם והקדרה המקפצת" עוסק בקדרה בעלת רגל אחת עם חמש אצבעות, שבעליה - אדם זקן ונדיב - משתמש בה כדי לרקוח שיקויים למען אנשים הזקוקים לעזרתו. כאשר הזקן נפטר הוא מוריש את הקדרה לבנו, שמתאכזב ומסרב לעזור לאנשים אחרים. בכל פעם שהבן מסרב לעזור, הקדרה מקבלת את תסמיניו של האדם המבקש עזרה, עד שלבסוף הבן נכנע ועוזר לכל אנשי העיר. כתוצאה מכך מופיע בקדרה סנדל מסתורי, המתאים בדיוק לרגלה.

"מעין המזל הטוב" מספר על שלוש נשים - אשה, הסובלת ממחלה; אלת'דה, הסובלת מעוני; אמאטה, הסובלת מלב שבור. שלושתן, יחד עם אביר שפגשו, מחליטות למצוא את מעיין המזל הטוב שיירפא את סבלן. בדרכה, פוגשת החבורה שלושה מכשולים, עד שבמכשול האחרון אמאטה מוותרת על כל זיכרונותיה כדי להציל את החבורה, וכך ליבה השבור נרפא.
מעט לפני שהגיעו למעיין אשה אינה יכולה להמשיך במסע, וכדי להצילה רוקחת אלת'דה שיקוי שיירפא אותה. למרבה הפלא השיקוי מצליח לרפא גם את אלת'דה עצמה, והיא מגלה שהיא יכולה להתפרנס מכישוריה כרוקחת שיקויים. האביר נושא את אמאטה לאישה, וכך כל הארבעה שמחים ומאושרים, בלי לדעת שלמעיין כלל אין כוחות קסם.

"ליבו השעיר של המכשף" מתאר את סיפורו של מכשף שמסרב להתאהב, ואף משתמש בקסם אפל כדי למנוע זאת מעצמו. לאחר שהוא שומע את משרתיו מרכלים על כך שהוא אינו נשוי, הוא מתחיל לחפש מכשפה צעירה ויפה שיוכל להינשא לה, וכך יקנאו בו כולם.
הוא אכן מצליח למצוא מכשפה הרוצה להינשא לו, אך היא דורשת לראות אם יש לו לב. המכשף מראה לה את ליבו,
המוחזק במרתף, והיא מבקשת
ממנו להחזיר את ליבו לגופו.
כריכת הספר - הגירסה הבריטית הוא מסכים, ומאחר שהלב היה זמן רב מחוץ לגופו, הלב נשבר מיופייה של המכשפה. הם נמצאו מתים מחובקים במרתף.

"באביטי ראביטי והגדם המגעגע" מספר על מלך המעוניין לדעת את כל סוגי הקסם הקיימים בעולם. הוא אוסף את כל הקוסמים בממלכה, ומתוכם בוחר את המורה שלו. לרוע המזל, האדם הנבחר הוא רמאי חסר כוחות קסם, אך המלך לא יודע על כך. לאחר שהרמאי מבצע כמה פעלולים, הכובסת של המלך - ראביטי - צוחקת על הפעלולים, והמלך מצווה על הרמאי להציגם בפומבי. הרמאי מגלה שראביטי מכשפה בעצמה, ומכריח אותה לעזור לו בביצוע הקסמים בפומבי - אחרת הוא ייגלה למלך על כוחותיה.
הרמאי מתבקש במהלך ההצגה הפומבית להחזיר כלב לחיים, אך ראביטי אינה מסוגלת לעשות זאת. הרמאי חושף את קסמיה, ומאשים אותה בכך שחיבלה בכוחותיו, ובעקבות כך ראביטי בורחת ליער ומסתתרת בתוך עץ עתיק. הרמאי, יחד עם שאר אנשי העיר, רודפים אחרי ראביטי, עד שלבסוף מחליטים שהפכה לעץ, וכורתים את העץ.
לפתע גדם העץ מתחיל להיסדק ודורש מהרמאי להודות ברמאותו. מהמלך העץ דורש להפסיק לפגוע בקוסמים, ולבנות לזכרה של ראביטי פסל. הרמאי מודה והמלך מסכים, ולאחר שההמון מתפזר יוצא מן העץ ארנב, ובפיהו מטה קסמים.

"מעשה בשלושה אחים" הוא הסיפור המודגש ביותר בסדרת
הארי פוטר. בסיפור מסופר על שלושה אחים אשר פוגשים את המוות. כפרס, המוות מעניק להם את הדבר שיירצו בו יותר מכל. הבכור ביקש שרביט בלתי מנוצח, האח האמצעי ביקש אבן המחזירה מתים, והצעיר ביקש גלימה שתגן עליו מן המוות.
הבכור נפטר כעבור ימים ספורים, לאחר שנרצח בידי קוסם אחר אשר חמד את שרביטו; האח האמצעי התאבד מצער היות והאישה שהחזיר לחיים לא הייתה באמת חיה, אלא רק רוח של האדם שהייתה בעבר. לעומת זאת הצעיר ניצל מן המוות בעזרת גלימתו, ומת לבסוף לאחר שוויתר מרצונו על הגלימה והוריש אותה לבנו.

כריכות הספר:

עברית (ישראל) גרמנית (גרמניה) רוסית (רוסיה) צרפתית (צרפת) אנגלית (בריטניה) אנגלית (ארה"ב)
הגירסה הצרפתית. גרמנית רוסית הגירסה הצרפתית. הגירסה הבריטית. הגירסה האמריקאית.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007