האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

אוליבר ווד

אוליבר ווד "חדשות לא טובות, הארי. הרגע הלכתי לדבר עם פרופסור מקגונגל על אש-המחץ. היא - אה - דיברה איתי לא כל-כך יפה. אמרה לי שסדר העדיפויות שלי מעוות, היא כאילו חושבת שאכפת לי יותר לזכות בגביע מאשר שאתה תישאר בחיים. רק בגלל שאמרתי לה שלא אכפת לי אם אתה תיפול מהמטאטא, כל עוד קודם הוא יעזור לך לתפוס את הסניץ'." ווד ניענע בראשו כלא מאמין. "ברצינות, איך שהיא דיברה אליי... אפשר לחשוב שאמרתי משהו ממש נורא. ואז שאלתי אותה כמה זמן הם עוד מתכוונים להחזיק במטאטא..."
- אוליבר ווד, הספר השלישי.


אוליבר ווד (נולד ב-1975 או ב-1976) היה קוסם שכיהן כשומר וכקפטן בקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור. הוא למד בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בין השנים 1987 עד 1994, ומיומנויות המשחק שלו בקווידיץ' והנחישות שלו במשחקים, היו ידועות ברחבי בית-הספר, וכן הנאומים הארוכים שסיפק בתחילת המשחקים. אוליבר הוביל את הקבוצה לזכות בגביע הקווידיץ' בשנתו האחרונה, ולאחר שעזב את בית-הספר הצטרף לקבוצת המילואים של פאדלמיר יונייטד. ב-1998 חזר אוליבר להוגוורטס על מנת להילחם בקרב על הוגוורטס ביחד עם שאר חבריו מימי בית-הספר.

ביוגרפיה

שנותיו בהוגוורטס


שנותיו הראשונות
אוליבר ווד למד בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בין השנים 1987 עד 1994. הוא מוין לבית גריפינדור, וכנראה שחלק את חדר השינה שלו עם פרסי וויזלי. הוא הצטרף לקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור בתור שומר, ובמהלך משחקו הראשון מרביצן התנגש בראשו כעבור שתי דקות בלבד, והוא התעורר שבוע לאחר מכן במרפאה.

שנתו החמישית

"אנחנו יודעים בעל-פה את הנאום של אוליבר," הסביר פרד להארי, "היינו בקבוצה בשנה שעברה."
"סתמו, שניכם," אמר ווד. "זאת הקבוצה הטובה ביותר שהייתה לגריפינדור כבר שנים. אנחנו הולכים לנצח. אני מרגיש את זה." הוא הביט בכולם בנחישות, כאילו כדי להוסיף: "אחרת עוד תשמעו ממני."
- פרד וויזלי ואוליבר ווד, הספר הראשון.

בשנת 1991, בשנתו החמישית של אוליבר, הוא מונה להיות קפטן קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור. למרות שהצליח להרכיב קבוצה מיומנת וטובה, הוא לא מצא שחקן מיומן מספיק שיחליף את צ'ארלי וויזלי בתור המחפש, אך חיפושו הסתיים כשראש הבית שלו, מינרווה מקגונגל, הבחינה בהארי פוטר בעודו תופס את כדור הזיכרון של נוויל על מטאטא בגובה חמישים מטרים. מקגונגל טענה שזה היה מהלך שאפילו צ'ארלי וויזלי לא יכול היה לבצע, ושיכנעה את אוליבר שהארי הוא אכן שחקן משובח. הוא הבחין מיד שמבנה גופו של הארי היה מושלם בתור מחפש, וביקש ממקגונגל שתארגן להארי מטאטא טוב לתעופה.
בעודו מנהיג את קבוצתו במשחק הראשון של העונה נגד סלית'רין, אוליבר היה מאושר כשהארי תפס את הסניץ', אך היה מודאג לקראת המשחק השני, נגד בית הפלפאף, כששמע ששופט המשחק יהיה סנייפ במקומה של מדאם הוץ'. עקב החשש שסנייפ לא יהיה הוגן ויחפש הזדמנות להכשיל את הקבוצה, הוא הורה להארי לתפוס את הסניץ' כמה שיותר מהר. הארי הצליח לתפוס את הסניץ' תוך חמש דקות. במידה וגריפינדור הייתה מנצחת את רייבנקלו במשחק האחרון של העונה, סביר להניח כי הם היו זוכים בגביע הקווידיץ'.
זמן מה לאחר מכן, בית גריפינדור איבד 150 נקודות בית בשל מעשיהם של שלושה מתלמידי השנה הראשונה, לרבות הארי פוטר. הארי הגיש את התפטרותו לאוליבר, אך אוליבר ביקש ממנו להישאר, ואמר שאם הוא לא ישחק קווידיץ' לא תהיה להם הזדמנויות להחזיר את הנקודות שירדו. למרות זאת, אוליבר ודאי כעס במקצת על הארי, שכן, במהלך האימונים, כששאר חברי קבוצת הקווידיץ' דיברו עליו, הם כינו אותו "המחפש", ולא קראו לו בשמו.
משחק הקווידיץ' האחרון של העונה היה אסון; הארי היה באגף המרפאה בזמן המשחק, לאחר שהתייצב מול פרופסור קווירל ומול הלורד וולדמורט, במטרה להגן על אבן החכמים. ווד נאלץ לשחק עם שישה שחקנים בלבד, וקבוצתו ספגה את ההפסד הגדול ביותר שלה זה שלוש-מאות שנה.

שנתו השישית

"זה תלוי בך, הארי, להראות להם שמחפש צריך משהו מלבד אבא עשיר. תפוס את הסניץ' לפני מאלפוי, או מות בניסיון, הארי, בגלל שאנחנו חייבים לנצח היום. אנחנו פשוט חייבים."
- אוליבר ווד, הספר השני.

אוליבר העביר את חופשת הקיץ בשנת 1992 בתכנון תוכניות אימון חדשות לקבוצתו, הכוללות אימונים מהשעות המוקדמות של הבוקר. הוא היה נחוש בדעתו לזכות בגביע, והעביד את קבוצתו באימונים ללא הרף, וכעס מכך שהיה נראה שקבוצתו לא לקחה את העניין ברצינות כמוהו. בשבת הראשונה של השנה הוא שריין את מגרש הקווידיץ' בכדי להספיק לאמן את קבוצתו לפני שתגענה קבוצות אחרות, אך תוכינתו העלתה חרס כשהגיעה קבוצת הקווידיץ' של סלית'רין, שקיבלו אישור מסנייפ להתאמן במגרש בכדי לאמן את המחפש החדש שלהם, דראקו מאלפוי.
קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור ניצחה במשחק הראשון של העונה נגד סלית'רין, אך תקיפות בלתי מוסברות כנגד תלמידים ילידי-מוגלגים (תקיפות שהתברר מאוחר יותר שנגרמו בעקבות פתיחתו המחודשת של חדר הסודות ושחרור הבסיליסק), גרמו לכך שיתר משחקי הקווידיץ' באותה השנה בוטלו. כשמינרווה מקגונגל נכנסה לחדר המועדון של בית גריפינדור והכריזה כי יש בפיה חדשות טובות, אחדים מהתלמידים סברו כי מדובר בחזרתו של דמבלדור לניהול בית-הספר או בתפיסתו של יורשו של סלית'רין. ווד, לעומת זאת, הראה את אהבתו למשחקי הקווידיץ' בכך שחשב שהיא מתכוונת להגיד שמשחקי הקווידיץ' יחזרו.

שנתו השביעית

"זאת ההזדמנות האחרונה שלנו - ההזדמנות האחרונה שלי - לזכות בגביע הקווידיץ'," הוא אמר, פוסע לפניהם הלוך ושוב. "אני עוזב בסוף השנה הזאת. לעולם לא תהיה לי הזדמנות נוספת."
- אוליבר ווד, הספר השלישי.

בשנתו האחרונה היה אוליבר נחוש במיוחד לזכות בגביע הקווידיץ' הנכסף. הוא ידע שהנהיג את הקבוצה הטובה ביותר בבית-הספר, וחשב שקבוצתו הייתה צריכה לזכות בגביע הקווידיץ' בשנתיים האחרונות, לולא האירועים שלא היו תחת שליטתם. הוא אימן את קבוצתו קשה במיוחד לקראת המשחק הראשון שהיה אמור להיות נגד סלית'רין, אך נדהם לגלות כי סלית'רין הצליחו לדחות את המשחק בשל פציעתו של המחפש שלהם, דראקו מאלפוי, שנפגע מבקביק ההיפוגריף במהלך שיעור טיפול בחיות פלא, דבר שהיה באמת תירוץ לכך מכיוון שלא רצו לשחק במזג האוויר הסוער שהיה מתוכנן. במקום זאת, גריפינדור שיחקו נגד הפלפאף.

"אוליבר, תירגע," אמר פרד, ונראה מעט מבוהל. "אנחנו לוקחים את הפלפאף מאוד ברצינות. ברצינות."
- פרד וויזלי, כשאוליבר ווד חשב שהם לא לוקחים את המשחק ברצינות, הספר השלישי.

במהלך המשחק הארי הותקף על-ידי סוהרסנים שהגיעו למגרש. הוא נפל מהמטאטא שלו בזמן שתר אחר הסניץ' המוזהב, שנתפס רגע לאחר שנפל על-ידי המחפש של קבוצת הפלפאף, סדריק דיגורי. כשהבין מה קרה, סדריק מיד הציע לווד לקיים משחק חוזר, אך ווד דחה את ההצעה בידיעה שסדריק ניצח במשחק בזכות ולא בחסד, והבטיח להארי שאינו מאשים אותו על כך שלא תפס את הסניץ'.
עם זאת, אוליבר ידע שעדיין נותר סיכוי שקבוצתו תזכה בגביע הקווידיץ', כל עוד הם ינצחו בכל המשחקים הנותרים. הוא דחק בהארי לקנות מטאטא חדש לאחר שהנימבוס 2000 שלו התרסק כשהתנגש בערבה המפליקה במשחק האחרון, וכן חשש מכך שיגיעו סוהרסנים גם למשחק הבא; הארי הבטיח לו שפרופסור לופין לימד אותו כיצד להתמודד עם הסוהרסנים, וסיפר לו שקיבל מטאטא חדש, אש-המחץ, כמתנה לחג המולד. אוליבר נדהם, אך התאכזב לשמוע שפרופסור מקגונגל החרימה אותו על מנת לבדוק אם הוא מקולל, מחשש שמא סיריוס בלק שלח אותו להארי. אוליבר ניסה לפנות למקגונגל ולהגיד לה שאש-המחץ יישפר את סיכוייהם לזכות, אך מקגונגל נזפה באוליבר על כך שהניצחון חשוב לו יותר מחייו של הארי. בסופו של דבר, אש-המחץ הוחזר להארי, למרבה שמחתו של אוליבר.
לפני משחק הקווידיץ' השני נגד בית רייבנקלו, אוליבר הגביר את מספר האימונים השבועיים לחמש פעמים בשבוע, וכן סיפר לקבוצתו על המחפשת החדשה של בית רייבנקלו - תלמידה בשם צ'ו צ'אנג. הוא סיפר שהיו לה בעבר בעיות של פציעות, וקיווה שהיא עדיין לא תהיה בכושר. במהלך המשחק אוליבר אמר להארי להפסיק להתנהג כמו ג'נטלמן ולהפיל אותה מהמטאטא במידת הצורך.
גריפינדור ניצחה את רייבנקלו, וכעת נותר להם לנצח את סלית'רין; הם היו צריכים לנצח אותם ביותר מ-160 נקודות, אחרת הם היו מנצחים במשחק אך לא זוכים בגביע הקווידיץ'. אוליבר הזכיר להארי ללא הרף שעליו לא לתפוס את הסניץ' לפני שהקבוצה הובילה בלפחות 60 נקודות, וכן ציווה על שאר חברי הקבוצה ללוות את הארי במסדרונות עד למשחק כדי למנוע ממישהו לפגוע בו לפני המשחק.
במהלך המשחק נגד בית סלית'רין, שני מרביצנים פגעו בבטנו של אוליבר כבר בהתחלה; הארי, לעומת זאת, הצליח לתפוס את הסניץ' לאחר שקבוצתו הובילה ב-60 נקודות, וכך קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור זכתה בגביע הקווידיץ'. אוליבר הניף את הגביע באוויר בשמחה, מצליח להגשים את חלומו.

חיים מאוחרים
לאחר שעזב את הוגוורטס, חתם אוליבר על חוזה עם קבוצת המילואים של פאדלמיר יונייטד. בקיץ 1994 הוא צפה במשחקי גביע העולם בקווידיץ', שם פגש את הארי והציג אותו בפני הוריו.

"קדימה!"
- אוליבר בקרב על הוגוורטס, הסרט השמיני.

בשנת 1998 חזר אוליבר להוגוורטס יחד עם חבריו מקבוצת הקווידיץ' - אנג'לינה ג'ונסון, קייטי בל ואליסיה ספינט - על מנת להילחם בקרב על הוגוורטס נגד הלורד וולדמורט ונגד אוכלי-המוות שלו. במהלך ההפוגה בין הקרבות שניתנה להם על-ידי הלורד וולדמורט בכדי שיוכלו לאסוף את המתים, הוא סייע לנוויל לסחוב את גופתו של קולין קריווי לאולם הגדול.

אוליבר ווד במהלך לימודים בהוגוורטס אוליבר ווד מסביר להארי פוטר את משחק הקווידיץ אוליבר ווד כקפטן קבוצת הקווידיץ של גריפינדור אוליבר ווד בקרב על הוגוורטס
אוליבר ווד: כתלמיד בהוגוורטס, מסביר להארי פוטר את משחק הקווידיץ', כקפטן קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, בקרב על הוגוורטס

מראה חיצוני
ווד היה נער חסון וחזק בעל חזות מרשימה, במיוחד בפני חברי קבוצתו. ידוע היה שהיה לו מבט מטורף בעיניים כשהתלהב ממשחקי קווידיץ'.

אישיות ותכונות
אוליבר ווד היה שאפתן. הוא התמקד בנחישות בהקמת קבוצת הקווידיץ' הטובה ביותר בבית-הספר. הוא אימן את השחקנים שלו ללא הרף, גם בשעות מוקדמות בבוקר ובמזג-אוויר סוער כשהיה נחוש לנצח. לעיתים קרובות רוח המשחק הייתה עולה לו לראש, מקרה שהתבטא בשנת 1992 כשאמר להארי "תפוס את הסניץ' או מות בניסיון", וב-1993 כשפרד וכשג'ורג' חשבו שווד ניסה להטביע את עצמו באמבטיה לאחר שהפסידו במשחק קווידיץ'. הם גם אמרו בשנת 1996 שווד היה בוודאי מחסל את קבוצת הקווידיץ' של סלית'רין לו היה יכול, לאחר שמישהו שאל אם מישהו מנסה לחבל בחברי קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור. הוא נהג לאמן את קבוצתו שלוש פעמים בשבוע, מספר שעלה לחמש פעמים לפני משחק חשוב. השאיפה העיקרית שלו הייתה לזכות בגביע הקווידיץ' לפני שיסיים את לימודיו, שאיפה שהצליח להגשים בשנת 1993.
עם זאת, אוליבר היה צנוע למדי ולא נהג להתפאר במיומנויות שלו, וכן לעיתים קרובות היה מודאג יותר לגבי שאר חברי קבוצתו מאשר לגבי עצמו, דבר שהתבטא, למשל, כשדרבן את חברי קבוצתו לאכול כשהוא לא אכל כלום בעצמו. הוא היה גם נאמן מאוד לבית גריפינדור, וראה את הניצחון של קבוצת הקווידיץ' כנצחונו של הבית כולו. ווד היה הוגן למדי, וזה שהתבטא בכך שלא הסכים לשחק משחק חוזר לאחר שהארי נפל מהמטאטא שלו במשחק ב-1993, מכיוון שידע שדיגורי ניצח במשחק בזכות ולא בחסד, וכן הבטיח להארי שאינו מאשים אותו שלא תפס את הסניץ' והזכיר לו כי זה היה המשחק היחיד בו הארי לא ניצח.

מאחורי הקלעים

  • בעיבוד הקולנועי לספר "הארי פוטר ואבן החכמים", כשאוליבר הסביר להארי פוטר על חוקי משחק הקווידיץ', הוא אמר שהקבוצה שתופסת את הסניץ' זוכה במשחק. זה הוכח כשגוי במשחקי גביע העולם בקווידיץ' ב-1994, כשויקטור קרום תפס את הסניץ', אך אירלנד זכתה כיוון שהובילו ביותר מ-15 שערים (150 נקודות). עם זאת, ייתכן שהוא התכוון לכך שבדרך-כלל הקבוצה שתופסת את הסניץ' זוכה, בהתחשב בכמות הנקודות הרבה שתפיסת הסניץ' מקנה.
  • דמותו של אוליבר גולמה על-ידי השחקן שון ביגרסטאף בעיבודים הקולנועיים לספרים "הארי פוטר ואבן החכמים", "הארי פוטר וחדר הסודות" ו-"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", למרות שדמותו לא תאמה את תיאורה ה"חסון" של רולינג. בנוסף, ביגרסטאף הציג את ווד כסקוטי, אף-על-פי שרולינג מעולם לא ציינה זאת בסדרה.
  • אף-על-פי כן שווד לא היה חבר בצבא-דמבלדור, מכיוון שסיים ללמוד בהוגוורטס שנתיים לפני הקמתו, הוא נלחם עם שאר חברי הקבוצה בקרב על הוגוורטס. סביר להניח שזה קרה מכיוון שהזעיק אותו אחד מחברי קבוצת הקווידיץ' לשעבר, שהיה חבר בצבא-דמבלדור.
  • אוליבר לא הכיר את המשחק 'כדורסל', דבר שיכול להעיד על כך שהגיע ממשפחה טהורת-דם וקסומה לחלוטין.
  • אוליבר שאל את הספר "קווידיץ' בראי הדורות" מספריית הוגוורטס, ותאריך החזרתו היה ב-6 באפריל.

אטימולוגיה
אוליב (Olive), הוא שמו של עץ הזית. ענף עץ הזית הוא סמל לשלום ולשלווה, וכן ענפי עץ הזית מסמלים חיים ארוכים.
שם משפחתו, ווד (Wood), יכול להעיד על כך שאבות אבותיו היו חוטבי עצים, או שהתגוררו בסמוך ליער, או בתוכו. ייתכן גם שווד נועד להיות ההפך של שמו של פלינט (Flint - בעברית אבן צור), קפטן קבוצת הקווידיץ' של סלית'רין ויריבו של ווד.



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007