האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

ברטמיוס קראוץ' האב

ברטמיוס קראוץ' האב ברטמיוס קראוץ' עמד בראשה של המחלקה לאכיפת קסמים במהלך מלחמת הקסמים הראשונה. ברטמיוס היה ידוע במוניטין שלו, "נלחמים באש בעזרת אש".
הוא הפגין את אותה אכזריות וברוטליות נגד פושעים כמו חלק שמאוכלי המוות הפגינו כלפיי הקורבנות שלהם.
ברטמיוס קראוץ' ובנו, ברטי קראוץ' הם הצאצאים של קספר קראוץ' ואישתו צ'אריס בלק ואחרוני טהורי הדם שנשארו לבית קראוץ'.
ברטמיוס נרצח על ידי בנו, אוכל המוות ברטי קראוץ' הבן שתיעב אותו, ב-24 במאי, 1995.


חיים מוקדמים
סיפור ילדותו של ברטמיוס לא ידוע, אך מהמעט שכן הוא שהוא נישא ל"מכשפה קטנת מראה" ונולד להם בן שנקרא על שמו, ברטי קראוץ' הבן.
קראוץ טיפס בדרגות במשרד הקסמים במהרה, הוא נהיה שופט גבוה בבית-המשפט של הקוסמים, ובאותה עת הוא שימש גם כראש המחלקה לאכיפת קסמים. קראוץ' הקדיש את כל חייו לקריירה שלו ומשום כך זנח את משפחתו, ובעיקר את בנו.


מלחמת הקוסמים הראשונה
ברטמיוס היה אחראי למאסר של כמות לא מבוטלת של אוכלי מוות בכלא הקוסמים, אזקבאן, במהלך נפילתם במלחמת הקוסמים הראשונה, כולל את סיריוס בבלק שנאסר ללא משפט.
הוא הוסמך להיות הילאי, הורשה להשתמש בקללות שאין-עליהן-מחילה נגד יריבים במקרים הכרחיים והלך לפי הכללים, "להרוג עדיף מאשר ללכוד" ו-"תתקוף עכשיו ותשאל שאלות מאוחר יותר."
קראוץ' פיקח על המשפט של אוכל המוות איגור קארקוף שבו הוא מסר שמות של אוכלי מוות תמורת שיחרורו, כולל את שמו של אוגוסטוס רוקווד.
הוא נכח גם במשפטו של לודו באגמן אשר זוכה מכל אשמה ושוחרר לחופשי על ידי חבר המושבעים, למורת רוחו של ברטמיוס.
הטקטיקות של קראוץ' היו אכזריות, אבל הציבור האמין שהוא עושה את הדבר הנכון ושזו הדרך היחידה בה אפשר להביס את הלורד וולדמורט. הרבה אנשים חזו שקראוץ' יהיה השר הבא של משרד הקסמים, מאז שאלבוס דמבלדור סירב לתפקיד.
לאחר נפילתו של הלורד וולדמורט קראוץ' קיבל חדשות שבנו היחיד היה אחד מאוכלי המוות שעינו עד לידי שיגעון את זוג ההילאים, אליס ופרנק לונגבוטם.
במהלך משפטו של בנו, קראוץ' לא שינה את גישתו חסרת הרחמים ונהג בבנו ככל נאשם אחר, ושלח את קבוצת אוכלי המוות יחד עם בנו למאסר עולם.

החבאת בנו
לפי בקשתה האחרונה של אשתו הגוססת, ברטמיוס הבריח את בנו ברטי קראוץ מאזקבאן. לפני מותה, אשתו הכינה שיקוי פולימיצי שעזר לאם ולברטי להתחלף, ובכך להבריח את ברטי קראוץ' מבית-הכלא. לבסוף אשתו מתה באזקבאן, כדמותו של ברטי קראוץ' הבן.
לאחר מות בנו המדומה, ברטמיוס איבד את הפופולאריות של ואת אהדת הקהל וביחד איתם את הסיכוי להיות שר הקסמים הבא, וכך נדחק הצידה לאחת המחלקות הפחות חשובות במשרד.
קראוץ' החזיק את בנו ברטי בביתו במשך 12 שנה, כלוא תחת קללת האימפריות ומוחבא תחת גלימת ההיעלמות. ברטמיוס ביים את מותה של אישתו זמן קצר לאחר שבנו מת לכאורה וערך הלוויה קטנה ופרטית עם קבר ריק.

גילוי ותוצאות
סודו של ברטמיוס קראוץ' נחשף על ידי ברטה ג'ורקינס שכיהנה כראש מחלקה עובדת במשרד הקסמים. ברטה, אשר הגיעה לביתו של ברטמיוס כדי למסור לו ניירת, שמעה את שיחתה של גמדונת-הבית, וינקי, עם ברטי קראוץ' הבן, וזה היה מספיק כדי לדעת שזהו ברטי קראוץ' הבן המוחבא מתחת לגלימת היעלמות.
כאשר ברטי קראוץ' הגיע הביתה הוא שמע על המקרה וחשש כי היא תגלה את המצב לשר הקסמים המכהן. הוא הטיל עליה לחש שיכחה חזק מאוד שבטעות גרם לברטה נזקים במוח, אף על פי שברטה לא נראתה כאילו היא כושפה הייתה לה נטייה לשיחכה. לבסוף ברטה עזבה את המחלקה שלה ועברה למחלקתו של לודו בגמאן, המחלקה לספורט ומשחקים מכושפים.

גביע העולם בקווידיץ'
כעבור זמן מה מהמקרה עם ברטה ג'ורקינס, וינקי, גמדונת-הבית של בית קראוץ' הצליחה לשכנע את ברטמיוס לאפשר לבנו ללכת לגביע העולם בקווידיץ' שנערך באותה שנה באנגליה.
וינקי ליוותה את ברטי , שכל אותו הזמן היה תחת גלימת ההיעלמות למקומם ביציע, כאשר הוא תופס את מקומו של אביו, אשר נשאר באוהלו. בזמן שוינקי לא שמה לב, ברטי מהשפעת קללת האימפריות וגנב את שרביטו של הארי פוטר אשר ישב מלפניו. לאחר מכן, בעת ההתקפה של אוכלי המוות הוא זימן בעזרת השרביט את האות האפל.
לאחר זימון האות האפל, ברטמיוס התעתק למקום בו נעשה הזימון יחד עם עוד עובדים ממשרד הקסמים ומצא שם את הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'יר. לאחר שעשה חיפוש בשיחים הוא מצא את וינקי המשותקת ואת בנו מתחת לגלימת ההיעלמות, מחוסר הכרה. הוא שיחרר את וינקי מקללת השיתוק לעיני כל מי שנכח במקום ושיחרר אותה לחופשי. לאחר מכן הוא שיחרר את בנו ולקח אותו הביתה.
במהלך הקיץ ב-1994 ואירועי גביע העולם בקווידיץ', הלורד וולדמורט מצא ועינה את ברטה ג'ורקינס כדי להשיג מידע על מצב משרד הקסמים, וכך גילה כי ברטי קראוץ' חי ומוחבא בביתו של ברטמיוס. עם המידע בידיו, הלורד וולדמורט וזנב תולע הלכו לביתו של ברטמיוס ושיחררו את ברטי קראוץ', לא לפני שהטילו על ברטמיוס קללת אימפריוס.

טורניר הקוסמים המשולש ומותו
קראוץ', נשלט על ידי אדון האופל, צווה ללכת לעבודתו כרגיל ולהתנהג כאילו שום דבר מיוחד לא קורה, כולל כניסה לצוות השופטים בטורניר הקוסמים המשולש. קראוץ' הגיע להוגוורטס יחד עם לודו בגמן, מתוך תפקידו כשופט בטורניר הקוסמים המשולש, בזמן שבנו, ברטי קראוץ' נכח גם הוא בהוגוורטס כמתחזה לאלסטור מודי, בתור מרגל לאדון האופל. ברטמיוס לא הראה שום סימן של הפתעה או תגובה יוצאת מן הכלל כאשר שמו של הארי פוטר יצא מהגביע כמתמודד רביעי בטורניר הקוסמים המשולש, כחלק מתוכניתו של הלורד וולדמורט, ואף התעקש שכל שם שיוצא מהגביע, לא משנה מה, ישתתף בטורניר, ככל הנראה בעקבות השפעתו של הלורד.
קראוץ' החל להתנגד לקללת האימפריוס, בדיוק כמו שבנו התנגד כאשר היה תחת הקללה של אביו. וולדדמורט, אשר פחד שאנשים יחלו לחשוד, הורה לברטמיוס להישאר בביתו בטענה שהוא חולה ולשלוח מכתבים לעובדיו שיאמתו את הסיפור. זה הביא אנשים, כמו סיריוס בלק, לחשוד משום שידוע ברטמיוס לא ייקח יום חופש רק בגלל שהוא חולה.
לבסוף קראוץ' מצליח להימלט. הוא רץ להוגוורטס להזהיר את דמבלדור באשר לתוכניותיו של וולדמורט. מותש ועייף מקללת האימפריוס של וולדמורט, הוא התנודד דרך היער האסור לתוך המדשאות של הוגוורטס ולבסוף הגיע להארי פוטר וויקטור קרום. התנגדותו של קראוץ' לכישופיו של וולדמורט גרמו לו להזות ולחשוב שאשתו עודנה בחיים. ברגעיו הצלולים קראוץ' ביקש לדבר עם דמבלדור. בזמן שהארי הלך לקרוא לדמבלדור, ברטי קראוץ' הבן הגיע ושיתק את קרום.
ברטי הרג את אביו והפך את הגופה לעצם וקבר אותה בחצר של האגריד.

תכונות אישיות
קראוץ' היה קוסם חזק ובעל אינטליגנציה גבוהה, אך יחד עם זאת הוא היה קוסם צמא לכוח ומאוד קפדן. הגאווה אצלו הייתה דבר אובססיבי והוא ציית לכל החוקים שנכתבו. בנוסף, הוא תיעב את אומנויות האופל. נחישותו לחסל את אוכלי המוות והנטייה שלו להלחם באש עם אש הופכת אותו לאכזרי כמעט כמוהם.
קראוץ' דיבר יותר ממאתיים שפות, כולל את שפת בני הים, שפת הגובלינים ושפת הטרולים. הרבה מהכישורים של קראוץ' זכו להערצה על ידי עוזרו פרסי וויזלי.
חוץ מהמסירות הרבה שלו לחוקים, אהבתו לאישתו שיכנעה אותו להוציא את בנם מאזקבאן כטובה אחרונה בשבילה, למרות העובדה שלא אהב את בנו. הוא היה מוכן להשתמש בקללת האימפריות, אחת מהקללות שאין-עליהן-מחילה, אותה הוא תיעב, בכדי לרסן את בנו שלא יחזור לדרכיו הנלוזות.

יכולות קסם וכישורים
קראוץ' נחשב לקוסם דגול, ידוע על ידי סיריוס בלק כקוסם בעל כוח יוצא מן הכלל.
קללת אימפריוס - למרות העובדה שתיעב את אומנויות האופל, קראוץ' ידע להטיל קללת אימפריוס מדהימה בכוחה. למעשה, לבנו של קראוץ', שהיה בקבוצת אוכלי המוות ועסק באומנות האופל, לקח 12 שנה לאסוף מספיק כוחות בכדי להתנגד לקללה של אביו.
קללת זיכרון - קראוץ' היה מוכשר מאוד בהטלת קללת זיכרון, כך שלאחר שהטיל את הקללה על ברטה ג'ורקינס, היא נשארה עם נזק מוחי ונטייה לשכוח דברים במהרה. הכוח המוגזם הזה נוצר בעקבות כך שקראוץ' לא היה בקיא באומנות מחיקת הזיכרון.
התנגדות לקללת אימפריוס - קראוץ' הצליח להתנגד במהירות לקללת אימפריוס שאדון האופל הטיל עליו בעצמו, אבל המאמץ שהשקיע בכך השאיר אותו הוזה ומותש.
שפות קסומות - כמו אלבוס דמבלדור, קראוץ' היה מסוגל לדבר בשפתם של מגוון יצורים קסומים. למעשה, קראוץ' היה מסוגל לדבר יותר ממאתיים שפות שונות, כולל בולגרית, שפת בני הים, שפת הגובלינים ושפת הטרולים.

"הוא קוסם גדול, ברטי קראוץ' - יש לו הרבה מאוד כוח קסם - והרבה תאווה לכוח."

קראוץ' לומד על כך שהארי נבחר כמתמודד בטורניר הקוסמים המשולש קראוץ' בנשף ליל כל הקדושים בהוגוורטס קראוץ' בבית-המשפט
ברטמיוס לצידם של אלבוס דמבלדור וסוורוס סנייפ, בנשף ליל כל הקדושים, קראוץ' בבית-המשפט



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024