האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

התעתקות

"הארי חש את זרועו של דמבלדור מתפתלת בידו, וחיזק את אחיזתו: הכל השחיר מיד; הוא חש לחץ כבד מכל הכיוונים; הוא התקשה לנשום, כבלי ברזל התהדקו סביב החזה שלו; גלגלי עיניו נלחצו לתוך גולגולתו; אור התוף של אוזניו נדחף אל תוך ראשו."

התעתקות היא שיטה קסומה לתעבורה, המבוססת על טלפורטציה, שבה המשתמש צריך להתרכז ביעד אליו רוצה להגיע במוחו, ולאחר מכן להעלם ממקומו הנוכחי ובו-בזמן להופיע במקום עליו חשב. זו בלי ספק השיטה הטובה ביותר להגיע למחוז חפצך, אך זה מסובך לעשות זאת נכון ואם משהו משתבש, התוצאות עלולות להיות הרות אסון. על פי דברי ווילקי טוויקרס, המורה להתעתקות מטעם משרד הקסמים, יש לזכור תמיד את שלושת הכפי"ם: כיוון, כוננות וכוונה. כדי להצליח צריך להיות מרוכזים בכוננות, להתרכז ללא הרף בכיוון, ולנוע, ללא חיפזון, אך עם כוונה.

ההתעתקות היא שיטה מאוד פופולרית למסעות, למרות שייתכן כי מטאטאים או מפתחות מעבר מועדפים יותר, מכיוון שההרגשה של התעתקות יכולה להיות לא נעימה לאנשים מסוימים. לפי דבריו של הארי פוטר, בהתעתקות אנו מרגישים כמו ב"הידחסות לתוך צינור גומי צר מאוד".

התעתקות משמיעה קול הנע בין "פוף" קטן וחלש, לבין קראק שיכול להישמע למוגלגים כמו התנגשות מכוניות.


התעתקות צד-לצד

"הרגע התעתקנו, לא אדוני?"
"כן, ובצורה מוצלחת למדי, אני חייב להוסיף. רוב האנשים מקיאים בפעם הראשונה שלהם."

וריאציה על התעתקות המשמשת להעברת שני אנשים או יותר בעת ובעונה אחת נקראת התעתקות צד-לצד. שיטה זו עשויה להיות בשימוש על ידי קוסמים בוגרים המבקשים להעביר קטינים, ובמקרים מסוימים אדם משתמש בשיטה זו גם כדי להעביר נפגע ממקום האירוע.
כשרוצים להשתמש בשיטה זו, השותף הראשון צריך להתעתק כשהוא אוחז בידו של השותף השני. שיטה זו מומלצת במשרד הקסמים בשביל הורים המעוניינים להעביר את ילדיהם במהירות ממקום סכנה.

התעתקות צד-לצד יכולה גם להעשות בכפיה, כמו שקרה כשאוכל המוות יאקסלי אחז בידה של הרמיוני גריינג'ר כשהיא, הארי פוטר, ורון וויזלי נמלטו ממשרד הקסמים ב-1997.
הוא הופיע לצידה כשהיא התעתקה לכיכר גרימולד מספר 12, והיא יכלה להמלט רק בעזרת קללת "רלאשיו" והעלמות מחדש.

רישיון התעתקות

"הו, היא הייתה מושלמת, ללא ספק. כפיתה, כוחנות, וכפילות מושלמים - או איך שלא קוראים לזה לעזאזל - ואז כולנו הלכנו לשתייה מהירה בשלושת המטאטאים והיית חייב לראות את טוויקרס מדבר עליה - אני אהיה מופתע אם הוא לא יציע לה נישואים בקרוב -"

דרוש רישיון התעתקות כדי להשתמש בהתעתקות באופן חוקי. כדי לקבל אחד כזה יש להמצא מעל גיל 17. ישנם שיעורים זמינים בהתעתקות, תמורת תשלום נוסף, כל עוד התלמידים יהיו תחת פיקוח במבחן. עוד תנאי הוא שכרגע, או במבחן עצמו, הם צריכים להימצא בגיל המתאים.

אומנם מבחינה פיזית ניתן להתעתק ללא רישיון, אך הדבר לא מומלץ כי הוא יכול לגרום לתאונה. תופעת הגזרור מתרחשת כאשר ישנה נחישות מספקת כדי להגיע ליעד מסוים, אך חלקים מסוימים בגוף נכשלים ואינם עוברים יחד עם הקוסם ליעד המבוקש. לדוגמא, סוזן בונז איבדה את רגלה כשהיא גזררה את עצמה במהלך שיעור התעתקות, למרות ששאר גופה עבר בהצלחה. תופעת הגזרור קרתה גם בשנת 1997 לרון וויזלי, שהתעתק מכיכר גרימולד מספר 12. במקרים של פגיעה בעת התעתקות ללא רישיון, המרכז לרישוי התעתקות מטעם משרד הקסמים יכול לתת קנסות כבדים.

"גזרור, או הפרדה של איברי גוף אקראיים. מתרחש כאשר אין די כוננות. עליכם להתרכז ללא הרף בכיוון, ולנוע, ללא חיפזון, אך עם כוונה..."

בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, תלמידים יכולים להירשם לשיעורי התעתקות מטעם משרד הקסמים בשנתם השישית. אלו שהגיעו לגיל 17 לפני תאריך המבחן בהתעתקות יכולים אף להירשם לאימונים נוספים בהוגסמיד.

שימוש בשרביט
בסדרת הספרים לא הוצהרה באופן ישיר העובדה שיש צורך בשרביט כדי להתעתק. הדרישה של שרביט להתעתקות עדיין פתוחה לדיון.

ישנם כמה קווי וויכוח בקשר לדרישת השרביט. במהלך ההסתננות למשרד הקסמים ע"י הארי, רון והרמיוני, ובעת תופעות הלוואי של האסון, הארי חושב על לשאול את הרמיוני אם מרי קטרמול תוכל להתעתק צד-לצד עם בעלה רג'ינלד קטרמול ללא שרביט, מה שמרמז על כך שהיא אינה יכולה. ובמהלך התגרה באחוזת מאלפוי, כשהארי ורון נכלאו במרתף בעוד הרמיוני נחקרה בעינויים על ידי בלטריקס לסטריינג', נאמר בצורה ישירה כי "כעת רון ניסה להתעתק ללא שרביט", אך ללא הצלחה, מה שמוביל להנחה שהתעתקות היא בלתי-אפשרית ללא שרביט. מוזכר גם רמז כאשר הם נמלטים מאחוזת מאלפוי, הארי ווידא שהוא זורק שרביט לרון וצעק "רון, תפוס, ורוצו!" לפני שרון התעתק משם.

באותה מידה, ישנם גם טיעונים נגד ההשערה שדרוש שרביט להתעתקות. התאוריה מציעה את השימושים הבאים לשרביט: תיעול הקסם או היכולת הקסומה על ידי החזקת השרביט ביד אחת (דבר זה נתון לוויכוח. במתקפת הסוהרסנים על ליטל ווינגינג בשנת 1995, הארי משתמש בלחש 'לומוס' כאשר הוא מחפש את השרביט שלו בחושך, וקצת שרביטו נדלק למרות שהוא אינו מחזיק בו). כל שימוש במתודה אחרת, כולל אחיזת שרביט לצורך התעתקות, זוהי השערה בלבד ואין שום עובדות שתומכות בזה. כשהארי תוהה אם מרי קטרמול תוכל להתעתק עם בעלה ללא שרביט, זה רק שיקוף של חוסר הניסיון שלו עם התעתקות. עוד עדויות שצד אחד לא חייב להחזיק בשרביט כשהוא מעוניין לבצע התעתקות צד-לצד, היא העובדה שהארי התעתק צד-לצד עם הרמיוני מביתה של בתחולדה בגשוט ללא שרביט, ודין תומאס התעתק או התעתק צד-לצד ללא שרביט בכלל.
באחוזת מאלפוי, בהקשר לכך שרון לא הצליח להתעתק משם ללא שרביט מצביעה על מצבו הנפשי המבוהל, היות והוא לא היה יכול להציל את הרמיוני, גם אם היה מצליח להתעתק ללא שרביט. אחוזת מאלפוי הייתה גם מוגנת בקסמים נגד התעתקות. אז נראה כי ישנה אפשרות לקיים התעתקות ללא שרביט, אך קשה יותר לבצע את זה בלעדיו.

טווח
ייתכן שלהתעתקות יש טווח מסוים. ב-1998, לורד וולדמורט נצפה על ידי הארי פוטר כשהוא עף אל אחוזת מאלפוי, כשבקרוב הוא יהיה קרוב מספיק לטווח התעתקות. זה מסביר את העובדה שוולדמורט היה צריך לעוף אל המקומות בהם נמצאו ההורקרוקסים כדי לבדוק אותם, כי הוא היה מחוץ לטווח ההתעתקות אליהם. אולם סביר יותר שיש כשפים נגד התעתקות במקום. אותו דבר יש בנירמנגרד, שהיות והוא היה בית סוהר גם שם נמצאו אותם קסמים.

התעתקות הופכת להיות קשה יותר ויותר ככל שהמרחק שצריך לעבור אותו גדל. התעתקות בין יבשתית יכולה לשמש לקוסמים בעלי יכולות גבוהות בלבד.

קללות נגד-התעתקות
קללות נגד התעתקות יכולות לשמש כדי למנוע מקוסם להתעתק מהיעד אליו הגיע. בהוגוורטס מוטלות קללות אנטי-התעתקות. ישנה מתודה של שיגור שבה משתמשים גמדוני הבית, שאינה מושפעת מהקללה, בגלל שהם מחויבים לכוחות קסם חזקים יותר כדי לענות לקריאת אדונם בכל פעם שהם מבקשים. עם זאת, ייתכן שכל קללות הנגד התעתקות משפיעות רק על בני אדם, ולא תקף לגבי יצורים כמו עופות חול וגמדוני בית.

מפתחות מעבר יכולים לשמש גם כדי לגשת או לצאת ממקומות שעליהם מוטלים קללות נגד-התעתקות.



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024