האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

משפחת פוטר

פוטר הוא שם משפחה של משפחת קוסמים ותיקה וטהורת דם בעבר. עם נישואיהם של ג'יימס פוטר טהור הדם ולילי אוואנס בת-המוגלגים, הפכה המשפחה לחצוית-דם.
באופן מסורתי וקבוע, הפוטרים ממוינים לבית גריפינדור בבית ספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות.
בני משפחת פוטר הם קוסמים עשירים וברשותם כספת בבנק הקוסמים גרינגוטס שמכילה כמות גדולה של זהב. הם קשורים בקשר דם למשפחת בלק, משפחת וויזלי ומשפחת פברל, וכמו כן גם למשפחות המוגלגיות אוואנס ודרסלי.
בזמן מלחמת הקוסמים הראשונה והשנייה, הפוטרים סיעו למסדר עוף החול והתנגדו ללורד וולדמורט ולאוכלי המוות שלו. לילי וג'יימס פוטר היו שניהם חברי המסדר שהתחמקו מוולדמורט שלוש פעמים. בנם הוא שהקים את צבא דמבלדור, שמטרתו הייתה להביס את וולדמורט אחת ולתמיד.

דורותיה האחרונים של המשפחה
ג'יימס פוטר היה בנם היחיד של אדון וגברת פוטר. יש לשער שהם היו קרלוס פוטר ודוראה בלק, או שלחילופין, היו להם יחסים קרובים מאוד עם בני הזוג פוטר.
לג'יימס וללילי יש בן אחד, הארי, שמפורסם בהבסת הלורד וולדמורט. בסופו של דבר הארי נישא לג'יני וויזלי, ונולדו להם שלושה ילדים: ג'יימס סיריוס, אלבוס סוורוס, ולילי לונה פוטר.

אנשי משפחה ידועים

  • ג'יימס פוטר - טהור-דם גריפינדורי שהצטרף למסדר עוף החול. הוא ואשתו נרצחו על-ידי וולדמורט בלילה של ה-31 באוקוטובר, 1981. הוא השאיר אחריו את בנו (הארי פוטר), שני נכדים (ג'יימס ואלבוס פוטר), נכדה אחת (לילי פוטר), כלה (ג'ינברה וויזלי), גיסה וגיס מוגלגים (פטוניה אוואנס וורנון דרסלי), ואחיין (דאדלי דרסלי).
  • ליל אוואנס (בת אוואנס) - בת מוגלגים גריפינדורית שהצטרפה למסדר עוף החול. היא ובעלה נרצחו על-ידי וולדמורט בליל ה-31 באוקטובר, 1981. היא השאירה אחריה את בנה (הארי פוטר), שני נכדים (ג'יימס ואלבוס פוטר), נכדה אחת (לילי פוטר), כלה (ג'ינברה וויזלי), אחות וגיס מוגלגים (פטוניה אוואנס וורנון דרסלי), ואחיין (דאדלי דרסלי).
  • הארי פוטר - חצוי-דם גריפינדורי שהתפרסם בזכות הבסת הלורד וולדמורט. הוא ייסד והנהיג את צבא דמבלדור. יש לו אישה (ג'ינברה וויזלי), שני בנים (ג'יימס ואלבוס פוטר), בת (לילי פוטר), שני הורים מתים (ג'יימס ולילי פוטר), בן סנדקות (טדי לופין), דודה ודוד מוגלגים (פטוניה וורנון דרסלי), בן דוד מוגל (דאדלי דרסלי), ועוד הרבה אחיינים, אחייניות, וחתנים דרך אחותו.
  • ג'יני פוטר (בת וויזלי) - טהורת-דם גריפינודרית הנשואה להארי פוטר. יש לה שני הורים (מולי וארתור וויזלי), שישה אחים גדולים (ביל, צ'ארלי, פרסי, פרד, ג'ורג', ורון וויזלי), אחיינים ואחייניות רבים, וכן ארבע גיסות. היא הייתה חברה בצבא דמבלדור. יש לה שני בנים (ג'יימס ואלבוס פוטר), ובת (לילי פוטר).
  • ג'יימס סיריוס פוטר - חצוי-דם גריפינדורי ובנם הבכור של הארי פוטר וג'יני פוטר. יש לו אח ואחות צעירים (אלבוס ולילי פוטר), והוא נהנה להתגרות בהם. הוא נקרא על שם סבו מצד אביו, וסנדקו של אביו.
  • אלבוס סוורוס פוטר - חצוי-דם שימוין בשנת 2017. הוא בנם האמצעי של הארי וג'יני פוטר. יש לו אח גדול ואחות קטנה (ג'יימס סיריוס פוטר ולילי פוטר). הוא נקרא על שמם של אלבוס דמבלדור וסוורוס סנייפ.
  • לילי לונה פוטר - בתם היחידה (והקטנה) של הארי וג'יני פוטר. יש לה שני אחים גדולים (אלבוס וג'יימס פוטר). היא קרויה על שם סבתא שלה מצד אביה, ועל שם חברה וותיקה של הוריה.
  • דוראה פוטר (בת משפחת בלק) - אשתו של קרלוס פוטר. ביתם של סיגנוס בלק השני וויולטה בולסטרוד. התגוררה בבית בלק. יש לה בן אחד.
  • קרלוס פוטר - בעלה של דוראה בלק. יש לו בן.
  • בנו של קרלוס פוטר (השם לא ידוע) - בנם של קרלוס פוטר ודוראה בלק.
  • אדון פוטר - קוסם טהור דם, אביו של ג'יימס פוטר וסבו של הארי פוטר.
  • גברת פוטר - מכשפה טהורת דם, אמו של ג'יימס פוטר וסבתו של הארי פוטר.

היסטוריית המשפחה

הארי פוטר צופה בהוריו הצעירים שלוש מבני משפחת פוטר - ג'יימס, לילי והארי הצעיר בית משפחת פוטר בעת שוולדמורט מטיל קללת אבדה קדברה בתוכו
הארי פוטר מביט בהוריו הצעירים, תצלום של בני משפחת פוטר, בית משפחת פוטר וקללת אבדה קדברה

מלחמת הקוסמים הראשונה
הארי פוטר נולד בעיצומה של מלחמת הקוסמים הראשונה. שני הוריו, ג'יימס ולילי פוטר, היו חברים במסדר עוף החול, אירגון שהוקם על-ידי אלבוס דמבלדור ומטרתו להילחם בלורד וולדמורט ואנשיו, אוכלי המוות.
בשנת 1979, דמבלדור היה עד לנבואה שנובאה על-ידי סיביל טרלוני, שבה נאמר שהילד שלו יהיה הכוח להביס את הלורד וולדמורט יוולד להורים שנמלטו ממנו שלושה פעמים, ב"שלהי החודש השביעי" (חודש יולי). נאמר לוולדמורט על הנבואה מפיו של סוורוס סנייפ, שנתפס מצוטט מחוץ לדלת לאחר שהיא נאמרה.
בסוף יולי של שנת 1980, שני תינוקות שעונים לתיאור הזה נולדים: הארי פוטר ונוויל לונגבוטום. וולדמורט החליט לרדוף אחרי הארי, ולהרוג אותו, וכך סימן את הארי כשווה לו, כפי שניבאה הנבואה. הפוטרים הוחבאו על-ידי לחש פידליוס. תחילה הם בחרו את סיריוס בלק להיות שומר הסוד, אך בלק שיכנע אותם להשתמש בפיטר פטיגרו כמחליף, במחשבה שזו אינה בחירה מובנת מאליה להגנה על הפוטרים. פטיגרו, מכל מקום, בגד בפוטרים וסיפר לוולדמורט את הסוד, שתקף את המשפחה במכתש גודריק, ב-31 באוקטובר 1981. וולדמורט רצח את ג'יימס ולילי בקללה ההורגת, אך קודם נתן ללילי את האפשרות להינצל, על-פי בקשתו של סנייפ, שהיה מאוהב בה שנים. כשהיא סירבה, וולדמורט הרג אותה, מבלי לדעת שהיא מגייסת לעזרתה קסם עתיק שיגן על הארי כשוולדמורט ינסה לרצוח אותו. הקללה חזרה אל מטילה, משאירה על הארי רק את צלקתו המפורסמת, ווולדמורט הובס באופן זמני.
בנוסף, התאונה תלשה חלק מנשמתו של וולדמורט, שנכנסה לתוך צלקתו של הארי, הופכת אותו להורקרוקס.
סיריוס גילה מה קרה ורדף אחרי פטיגרו, שביים את מותו וברח. סיריוס נעצר, ולאחר מכן נשלח לכלא אזקבאן, מואשם בביצוע הפשעים של פטיגרו.
הארי, שהודבק לו הכינוי "הילד שנשאר בחיים" על הנס שבהינצלותו, נלקח לטיפול על-ידי אחות של אמו, פטוניה דרסלי, בעלה ורנון ובנם דאדלי. הארי גודל כמוגל על-ידי הדרסלים, שרימו אותו ולא סיפרו לו על עולם הקוסמים. היות והם היו קשורים בקשר דם עם אמו, הם יכלו גם להנות מההגנה שלה כל עוד הארי קורא למקום הזה "בית".

מלחמת הקוסמים השנייה
למרות מאמציהם של הדרסלים לאלץ אותו להיות "נורמלי", הארי היה קוסם. עובדה זו נודעה לו על-ידי רובאוס האגריד, שהגיע כדי להגיד להארי שהוא צריך להיות נוכח בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בשנת הלימודים של 1991. הוא נכנס אל עולם הקוסמים, למד את היסטוריית המשפחה שלו, ובפעם השנייה הפך למטרתו של הלורד וולדמורט, שעוד היה בחיים, אך בצורתו הלא-גשמית, וחיפש דרך לצבור שוב כוח.
וולדמורט לא יכול היה לגעת בהארי, בשל ההגנה המתמשכת של אמו, שהמשיכה לפעול עד תחייתו המחודשת בשנת 1995.
פרופסור קווירל, ששימש כמאחסן נשמתו של וולדמורט, ניסה לתקוף את הארי כדי להשיג את אבן החכמים בשנת 1992, אך נכשל בגניבת האבן ברגע שעורו נגע בעור של הארי, שהכשיל את וולדמורט לחזרה לצורתו הגשמית.
וולדמורט הצליח לבסוף לחזור לגופו על-ידי שימוש בדמו של הארי בשנת 1995. ללא ידיעתו של וולדמורט, המעשה הזה קשר את גורלו של הארי בשלו. הקשר בין וולדמורט להארי יצר את האור כשהארי וולדמורט נלחמו בקרב הסופי שלהם בשנת 1998, בזמן הקרב על הוגוורטס. הארי העביר כמעט שנה בהשמדת ההורקרוקסים של וולדמורט יחד עם חבריו הטובים, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר, רק כדי לגלות במהלך הקרב על הוגוורטס שהוא בעצמו הורקרוקס שוולדמורט עשה בטעות באותו לילה גורלי של ליל כל הקדושים בשנת 1981.
הארי עמד מול וולדמורט מרצונו ונהרג מקללת ההריגה. בגלל זה, החלק של נשמתו של וולדמורט שהיה בתוך הארי נהרס, ובגלל שוולדמורט לקח את הדם של הארי, שהכיל את ההגנה של לילי בדמו, הארי שרד את הקללה ההורגת בפעם השנייה.
השניים נלחמו בפעם השנייה, והארי הביס את וולדמורט אחת ולתמיד.

לאחר המלחמה
לאחר סופה של מלחמת הקוסמים הראשונה, הארי פוטר הפך להילאי ונישא לג'יני וויזלי. לשניים נולדו שלושה ילדים - ג'יימס סיריוס, אלבוס סוורוס, ולילי לונה פוטר - וכך דור חדש של פוטרים נולד לעולם חדש ויפה יותר.

משפחת פוטר לאחר המלחמה
לאחר המלחמה

רכוש משפחתי
הפוטרים ירשו מאיגנוטוס פברל את גלימת ההיעלמות שלו, שהייתה אחד משלושת אוצרות המוות. שלא כמו גלימות היעלמות אחרות, היא נשמרה למשך כמה מאות, ועברה מדור לדור עד שהגיעה אל הארי פוטר. הארי הפך ל"אדון על המוות" באופן זמני בשנת 1998, כשהיו ברשותו גלימת ההיעלמות, אבן האוב, ושרביט הבכור. נאמנותו של האחרון הועברה להארי לאחר שהכריע בקרב את הלורד וולדמורט, בגלל ששרביט הבכור סירב לציית לבעליו הלא נכונים, וקללת ההרג ששלח חזרה אל וולדמורט. מתוך שלושת האוצרות, הארי שמר רק את גלימת ההיעלמות לעצמו, היות והיא שייכת למשפחתו באופן חוקי.

דרך משפחת פברל, הארי וולדמורט קשורים באופן מרוחק, בגלל שמשפחת גונט יצאה מקדמוס פברל, שהעביר את אבן האוב לצאצאיו כשהיא טבועה בטבעת.



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024