הקוסמים שתרמו להתפתחות עידן הלחשים המודרני
שלום לכולם.
אנא מכם, הסתדרו במקומותיכם. יש לנו המון חומר להספיק היום ואני לא רוצה לבזבז זמן על בעיות משמעת.
היום אנו נלמד על שני האנשים החשובים ביותר בעידן הכישוף החדש. הראשון הוא מקים עידן הלחשים והשני הוא ממציא הלחש. הראשון וכן גם השני הם אנשים שונים.
מקים עידן הלחשים
אז כמו שהקדמנו ואמרנו בשיעור הקודם, סירקין בליב היה האיש שסיים את עידן המכשפות והכישוף וכן הקים את עידן הקוסמים והלחשים. אז כעת, נרחיב עליו מעט.
סירקין נולד בשנת 10 לספירה לאמא מכשפה ואבא אנושי. אימו של סירקין הצטרפה לעולם הכישוף עוד הרבה לפני שהכירה את אביו של סירקין והמשיכה עם הכישוף גם לאחר שבנה התנגד לכך.
את הסיבה לכך שסירקין התנגד לכישוף ורצה לחסל את המכשפות אף אחד לא הבין עד שאחד ההיסטוריונים של ימינו מצא חלק מיומן אישי שהיה שייך לסירקין, בו מתועד שאימו של סירקין הייתה מכשפה ושהיא השתמשה בסירקין בתור "עכבר מעבדה", ואביו לא היה חזק מספיק בכדי להתנגד לה.
בזמן שאימו של סירקין לא הייתה בבית סירקין התחיל לבנות תוכנית אסטרטגית איתה יוכל לנסות ולהביס את המכשפות. כמובן שדרך זו לא הייתה קלה, ולא לקח לסירקין הרבה זמן כדי להבין שחלש דיו מהמכשפות ושרוב הסיכויים הם שהן יהרגו אותו עוד לפני שהוא יספיק להתקרב אליהן, לכן הוא החליט להיות קצת יותר חכם ולהשתמש במוח ולא בכוח.
הוא החל לצפות באימו מכינה שיקויים וראה ממה היא נזהרת ולמה היא נמשכת. במשך הזמן הוא היה בקיא בגינונים של המכשפות וידע כיצד להביס אותן. הבעיה היחידה הייתה שהוא לא היה יכול לצאת נגדן לבד, אז הוא התחיל להסתובב ולאתר אנשים, שכמוהו, מפחדים מן המכשפות ומעוניינים לנקום בהן.
באחד הימים אימו של סירקין גילתה מה הוא מתכנן וסילקה אותו מהבית, בהבטחה שהוא לא יצליח להשמיד את המכשפות.
סירקין הופתע מכך שאימו לא הרגה אותו אבל החליט לא להתגרות בגורלו ולבדוק. הוא הלך לכל האנשים שאסף עם הזמן ואמר להם שהמכשפות יודעות שהם מתקוממים נגדן. חלק מהאנשים השתפנו והחליטו לא להצטרף למלחמה, אך רובם נשארו והיו מוכנים לוותר על חייהם עבור מטרה זו. קבוצת המתקוממים ישבו לילות ארוכים בכדי להכין אסטרטגיה פשוטה וטובה. אחת כזאת שיצליחו לבצע.
כשהכל היה מוכן הם יצאו והחלו להילחם במכשפות. הם איתרו אותן והרגו אותן באחת משלושת הדרכים שפירטנו בשיעור הקודם. בעוד שכולם נלחמו סירקין הלך להביס את אימו. אחרי קרב ארוך ומייגע, הוא הצליח להביס את אימו, אך נפטר מפצעיו. סירקין השאיר אחריו דפים מלאי נוסחאות ללחשים שרק חברו הטוב ביותר יכל להבין. חברו של סירקין נקרא חוזס מולם.
.png)
ממציא הלחש הראשון
חוזס נולד בשנת 12 לספירה להורים אנושיים.
בילדותו הוריו לימדו אותו לא להאמין לדברים שזרים מספרים לו, ולכן הוא גדל באמונה שמכשפות לא באמת קיימות ושאנשים המציאו אותן בכדי להפחיד אחרים.
יום אחד הוא פגש ילד בשם סירקין והם נהיו לחברים טובים.
כשסירקין החליט לספר לחוזס את האמת על אימו חוזס נרתע ולא רצה יותר קשר עם סירקין, אך זמן מה לאחר שדודתו של חוזס באה לבקרו הוא ראה אותה מכשפת את כד התה והתחיל להאמין שמכשפות באמת קיימות. הוא הלך לאימו לשאול אותה מדוע היא שיקרה לו במשך השנים והיא אמרה לו שלא רצתה שהוא יחיה בפחד. חוזס הלך לסירקין לבקש ממנו סליחה ולשאול אותו מה דעתו על המכשפות.
סירקין סיפר לחוזס את כל האמת על אימו ועל כך שהוא מחפש דרך להרוג את כל המכשפות. בזמן שסירקין היה עסוק, חוזס ניסה להכין לחשים שיוכלו להביס את המכשפות, אבל דברים מהותיים בנוסחאות חסרו לו והוא לא יכל להשלים אותם.
חוזס הראה לסירקין את חלקי הנוסחאות וסירקין הבטיח לנסות ולהשלים את הנוסחאות. סירקין אכן השלים את הנוסחאות ימים ספורים לפני שהקרב במכשפות ולא הספיק לתת אותם לחוזס. בעת הקרב הנוסחאות היו אצל סירקין בתקווה שהוא יצליח לתפוס את חוזס, אך לא הספיק לראות אותו לפני שמת. חוזס, אשר מצא את גופתו של סירקין, מצא גם את חלקי הנוסחאות והשלים את הלחש הראשון.
הלחש שסירקין המציא היה: אִימְפֶדְיִמֶנְטָה. מטרתו של הלחש הוא להדוף את האויב.
ההנחה היא שסירקין רצה שחוזס ישלים את הלחש והם יוכלו להיעזר בו בכדי להילחם מול המכשפות.
הלחש הזה היה שונה מהלחשים של המכשפות, מכיוון שהוא נוצר בדרך הלוגית (עליה נלמד בשיעורים הבאים) ולא בדרך החומרית. חוזס התפרסם בעצמו בתור ממציא הלחש הראשון ולא סירקין למרות שהיה לו חלק גדול בכתיבת הנוסחא של הלחש.
טוב, אז אחרי שיעור ההיסטוריה המפרך הזה מגיעים שיעורי הבית. אנא כיתבו:
1. סכמו בחמש שורות את יחסיהם של סירקין וחוזס. (שש נקודות)
2. השוו בין סירקין לחוזס ע"פ הקריטריונים - מה הייתה מטרתם, ע"פ מה הם התפרסמו, מה הייתה תרומתם לעולם הקוסמים. (שבע נקודות)
3. מדוע לדעתכם, הצטרף חוזס לסירקין בציד המכשפות? (שבע נקודות)
בשיעור הבא נלמד את שני הסוגים ליצירת לחש.
אני מבקשת מתלמידים שאינם רציניים לא להיכנס לשיעור.
המשך יום טוב לכולם. משוחררים.