האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

טד טונקס

"ידעתי שהם יבואו לחפש אותי," השיב טד בעל הקול הנעים, ולפתע ידע הארי מי זה: אבא של טונקס. "בשבוע שעבר שמעתי שיש אוכלי-מוות בסביבה, והחלטתי שזה הזמן להסתלק. סירבתי להירשם כבן-מוגלגים מתוך עיקרון, אתם מבינים, אז ידעתי שזה רק עניין של זמן; שבסוף אצטרך לברוח. אשתי תהיה בסדר. היא טהורת-דם. אחר-כך פגשתי את דין פה, לפני כמה ימים."
- טד בבריחה מהחטפנים בשנת 1997.

טד טונקס (נפטר ב-1998) היה קוסם יליד מוגלגים, בעלה של אנדרומדה ואביה של נימפדורה טונקס. משפחתה של אנדרומדה (משפחה טהורת דם) התנהגו אליו בבוז בשל דעות קדומות. לזוג נולדה ילדה אחת, אשר הפכה להיות חברה במסדר עוף החול במלחמת הקוסמים השנייה. טד ואנדרומדה לא היו חברים במסדר, אך סייעו להם מדי פעם, כמו בפעם שאפשרו למסדר להשתמש בביתם כאמצעי הגנה. כאשר הולרד וולדמורט הצליח להשתלט על משרד הקסמים בשנת 1997 והוקמה הנציבות להרשמה של ילדי המוגלגים, טד נמלט. בסופו של דבר, הוא נתפס ונהרג על ידי חטפנים.

ביוגרפיה

חיים מוקדמים
רוב הפרטים על חייו של טד אינם ידועים. בשלב מסוים, בסביבות שנות ה-70 המוקדמות, נישא טד לאנדרומדה בלק, שאותה כינה בשם חיבה: דרומדה, בכדי להרגיז את בני משפחתה שהאמינו בטוהר דם. היא אמנם התכחשה להיותה טהורת דם, ושרפה את עץ משפחתה בכדי לא לעשות "נישואי כבוד לדם-הטהור" כמו אחיותיה נרקיסה מאלפוי ובלטריקס לסטריינג'.
נולדה להם בת שאנדרומדה בחרה לקרוא לה נימפדורה.
ביתו של טד, שאותה כינה בשם "דורה", הייתה חסרת כישרון לכישופי ניקיון לעומת אנדרומדה. נראה כי הוא יצר קשרי ידידות עם ארתור וויזלי, והכיר את תחביבו לאיסוף חפצי מוגלגים.

מלחמת הקוסמים השנייה

"האגריד בסדר, בן," אמר האיש. "אשתי מטפלת בו עכשיו. איך אתה מרגיש? יש עוד איברים שבורים? סידרתי לך את הצלעות, את השן ואת הזרוע. אני טד, דרך אגב, טד טונקס – אבא של דורה."
הארי התרומם מהר מדי: אורות קטנים נצנצו בשדה הראייה שלו והוא חש בחילה וסחרחורת.
"וולדמורט -"
"לאט-לאט," אמר טד טונקס. הוא הניח יד על כתפו של הארי והדף אותו קלות בחזרה אל הכריות. "התרסקות רצינית הייתה לכם שם. מה קרה? משהו באופנוע התקלקל? ארתור וויזלי שוב קפץ מעל הפופיק? הוא ומכשירי המוגלגים שלו."
- טד והארי פוטר לאחר הקרב מעל ווינינג הקטנה.

כאשר הלורד וולדמורט חזר לשלטון, בתו של טד הצטרפה למסדר השני של עוף החול בכדי להילחם נגד האיום ההולך וגדל. גם טד ואנדרומדה לא היו חברים בו רשמית, אך בכל זאת תמכו בבת שלהם, ואפשרו להשתמש בביתם כמקום בטוח. בשנת 1997 נישאה טונקס לרמוס לופין, ויש כאלו שחושדים שטד ואנדרומדה פסלו אותו בגלל המצב שלו כזאב, אך לא ידוע אם זה נכון.
לאחר הקרב מעל ווינינג הקטנה, הארי פוטר ורובאוס האגריד התרסקו בגינת הבית של טד, שניהם פצועים. טד הכניס אותם הביתה ושם תיקן את הצלעות השבורות של הארי, את השן ואת הזרוע שלו. הוא ואנדרומדה היו מודאגים ביותר לביטחונה של בתם כאשר הארי הודיע להם שאוכלי המוות ארבו לקבוצה. טד ניסה להרגיע את אנדרומדה ואמר שדורה התמודדה עם דברים גרועים בהרבה במהלך עבודתה כהילאית. זמן מה לאחר שהארי והאגריד לקחו את מפתח המעבר למחילה, טד שלח את חתיכות האופנוע המעופף של סיריוס בלק לארתור וויזלי, ושם נשמרו בשארית המלחמה.

בבריחה

"מכאן אני מבין שאתה מאמין לסיפור שמסתובב, טד?" שאל דרק. "אתה מאמין שסנייפ הרג את דמבלדור?"
"ברור שכן," אמר טד. "אתה לא מתכוון לשבת פה ולהגיד לי שפוטר אחראי לזה?"
"קשה לדעת במה להאמין בימנו..." מלמל דרק.
[...]
"קשה לעזור לנער שנעלם כאילו האדמה בלעה אותו," אמר דרק.
"שמע, עצם העובדה שעוד לא תפסו אותו היא חתיכת הישג," אמר טד. "אני אשמח לקבל ממנו כמה עצות. בסך הכל זה גם מה שאנחנו מנסים לעשות, לא? להישאר חופשיים?"
- דרק קרסוול וטד טונקס בזמן הבריחה.

כאשר משרד הקסמים נפל תחת השליטה של הלורד וולדמורט באוגוסט 1997, כל הבתים הבטוחים של חברי המסדר איבדו את קסמי ההגנה שלהם ונפשטו על ידי כמה עובדי המשרד שנשלטו בידי אוכלי המוות. טד ואנדרומדה עונו בשביל מידע על הארי, כמו משפחות רבות אחרות שהיו קשורות במסדר; מאוחר יותר רמוס דיווח כי הם "מזועזעים, כמובן, אך בסדר." כמה זמן לאחר זה, ביתם באה להישאר איתם כשגילתה שהיא בהריון. רמוס עזב אותה זמנית, מודאג מההפיכה לזאב.
כאשר במשרד החלה רדיפה של ילידי-מוגלגים, טד, מסיבות עקרוניות, סירב להירשם בנציבות. הוא נאלץ לעזוב בכדי למנוע פעולה של אוכלי המוות בסמוך לביתו. אנדרומדה לא התלוותה אליו, כי מעמד הדם הטהור שלה השאיר אותה בטוחה, והיא הייתה צריכה לדאוג לבת ההרה שלה.
טד המשיך בבריחה, ובסופו של דבר נפגש עם הנמלטים דרק קרסוול ודין תומאס, וגם עם הגובלינים גריפיהוק וגורנוק, ויחדיו המשיכו בתנועה סביב הכפר. בשלב מסוים בקבוצה הם דנו על הארי פוטר - ללא ידיעה שהוא מקשיב להם, יחד עם רון והרמיוני. טד דחה את הטענות של הנביא היומי בכך שהארי היה מעורב במוות של אלבוס דמבלדור, והצהיר על אמונתו כי הפקפקן הוא המקום היחיד שמוסר חדשות אמינות. בסופו של דבר, הקבוצה נתפסה על ידי קבוצה של חטפנים ובראשם פנריר גרייבק, ייתכן בגלל שבירת קללת הטאבו על השם של וולדמורט. טד, דרק וגריפיהוק נהרגו בהתנגדות ללכידתם.

לאחר מותו
מותו של טד טונקס וחבריו הוכרז במבט לפוטר, כאשר הנביא היומי חדל מלדווח על מקרי מוות שנגרמו על ידי משטרו של וולדמורט. כאשר נימפדורה ילדה את בנה, היא ורמוס החליטו לקרוא לו טדי לזכרו של אביה.

הופעה חיצונית
טד תואר כאדם בהיר-שיער, בעל כרס גדולה וקול רך ונעים.

מערכות יחסים

אנדרומדה בלק
טד ואנדרומדה למדו בבית הספר הווגורטס לכישוף ולקוסמות, אמנם סביר להניח שלא באותו הבית. ייתכן כי מערכת היחסים בין הזוג החלה במהלך תקופת בית הספר, כי הם נישאו זמן קצר לאחר שעזבו את הוגוורטס.
כאשר אנדרומדה הודיעה למשפחתה טהורת–הדם שהיא מתחתנת עם טד (יליד מוגלגים) , היא התכחשה אליהם ושרפה את עץ משפחת בלק. בהתחשב בכך , בין אנדרומדה ומשפחתו של טד היה קשר חזק ומלא חיבה. טד נתן לאישתו את כינוי החיבה "דרומדה."
בשנת 1973 ביתם היחידה של הזוג נולדה. אנדרומדה קראה לה בשם "נימפדורה" , אבל טד קרא לה "דורה".
אנדרומדה הייתה הרוסה כאשר בעלה נרצח על ידי החטפנים.

נימפדורה טונקס
נימפדורה הייתה הבת היחידה של טד ואנדרומדה, אשר נולדה בשנת 1973. שמה היה נימפדורה, אבל אביה כינה אותה "דורה". טד וביתו היו ככל הנראה קרובים, בהתחשב שנימפדורה קראה לבנה על שמו. גם לטד וגם לנימפדורה ישנה הנטייה להיות מרושלים ולא מאורגנים.

אטימולוגיה
השם טד נגזר משני שמות – תיאודור ואדוארד. תיאודור פירושו "מתנת האלוהים" ביוונית. השם אדוארד נגזר משתי מילים באנגלית העתיקה - ead, כלומר "מבורך", ו-weard, כלומר "השומר."


קלף צפרדע שוקולד



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024