האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

נרקיסה מאלפוי

נרקיסה מאלפוי "נשארו מעט מאוד דברים שאני לא מסוגלת לעשות!"
- נרקיסה לאחר שבנה נקלע לסכנה.


נרקיסה מאלפוי (נולדה בשם 'בלק'), הידועה גם בשם קיסי, הייתה מכשפת-אופל טהורת-דם, הנשואה ללוציוס מאלפוי ואמא לדראקו מאלפוי. היא הייתה אחותם הצעירה של בלטריקס לסטריינג' ואנדרומדה טונקס, אלו שהעניקו לה את שם החיבה "קיסי". על אף שהיא לעולם לא נחשבה כאוכלת-מוות רשמית, נרקיסה האמינה בחשיבות טוהר-דם ואף תמכה בחסדיו של בעלה ללורד וולדמורט במהלך מלחמת הקוסמים הראשונה והשנייה. דבר זה השתנה במידה מסוימת לאחר שחייו של בנה הועמדו בסכנה על-ידי הלורד וולדמורט. נרקיסה עשתה הכל בכדי להגן על משפחתה; היא אפילו שיקרה לוולדמורט בנוגע למותו של הארי פוטר בקרב על הוגוורטס, ולמעשה ההחלטה הזו הצילה את משפחת מאלפוי ממאסר באזקבאן לאחר סיום המלחמה.


ביוגרפיה

ילדותה
נרקיסה בלק הייתה ילדתם הצעירה של סיגנוס ודרואלה בלק (נולדה בשם 'רוזייר'), ונולדה בשנת 1955. היו לה שתי אחיות גדולות יותר - בלטריקס ואנדרומדה. נרקיסה למדה את פילוסופית טוהר-הדם בגיל צעיר ולכן כשגדלה ייחסה חשיבות רבה לנושא. היא ניתקה את הקשר עם אחותה אנדרומדה עקב נישואיה של אנדרומדה לבן-מוגלגים בשם טד טונקס, ובנוסף היא שרפה את פניה של אחותה בעץ משפחת בלק.
נרקיסה למדה בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות במשך השנים 1966-1973 ומוינה לבית סלית'רין, שם היא פגשה את בעלה לעתיד, לוציוס מאלפוי.

חיי משפחה
בשלב מסוים לאחר סיום לימודיה בהוגוורטס, סביר להניח שבשנות ה-70 המאוחרות, נרקיסה התחתנה עם לוציוס מאלפוי. המאלפויים חיו חיי יוקרה באחוזת מאלפוי, הממוקמת בדרום אנגליה במחוז ווילטשייר. בעלה הציג לנרקיסה את חיי אוכלי-המוות הנאמנים ללורד וולדמורט, למרות שהיא מעולם לא אימצה את החותם האפל. היה להם בן אחד ושמו דראקו, ובכך נמשכה מסורת קריאת ילדי המשפחה על שם הכוכבים וגרמי השמים.

בן-דודה של נרקיסה, רגולוס בלק, נהרג במלחמת הקוסמים הראשונה, בעוד שעל בן-דודה השני סיריוס ואחותה בלטריקס נגזר מאסר בכלא אזקבאן לאחר מפלתו של וולדמורט בשנת 1981. לוציוס הצליח להימנע מהמאסר לאחר שטען כי הוא היה תחת קללת אימפריוס, והמאלפויים נשארו בעלי מעמד חברתי גבוה. כאשר נרקיסה נכחה באליפות העולם בקווידיץ' בשנת 1994 עם בעלה ובנה, הם צפו במשחק ממושבו היוקרתי של קורנליוס פאדג'. כאשר דראקו היה צריך כבר להתחיל את לימודיו בשנת 1991, לוציוס מאלפוי רצה שבנו ילמד במוסד דורמשטרנג הממוקם אי-שם בצפון אירופה, בו רק טהורי-דם או חצויי-דם יכולים ללמוד, ובו ניתן ללמוד אומניות אפלות. נרקיסה היא זו שהתעקשה שדראקו ילמד בהוגוורטס, בכדי שהוא יהיה קרוב מספיק לביתו. היא אהבה מאוד את דראקו, ולכן שלחה לו ממתקים ועוגיות בעזרת ינשוף בשנתו הראשונה בהוגוורטס.

מלחמת הקוסמים השנייה
בשנת 1996 לוציוס לחם בקרב במחלקת המסתורין, בכדי להשיג ללורד וולדמורט שחזר לכוחותיו שנה קודם לכן נבואה בה חשק. המבצע סוכל על-ידי שישה מחברי צבא דמבלדור ועל-ידי מסדר עוף החול. וולדמורט זעם על לוציוס שהנהיג את המבצע; גם על כך שלא השיג עבורו את הנבואה וגם על התוצאות של אותו לילה, הכוללים את אישור שובו של הלורד וולדמורט על-ידי משרד הקסמים, ומאסרם של רבים מאוכלי-המוות שלו שנשלחו לאזקבאן, כולל לוציוס עצמו. נרקיסה הייתה במשבר עקב מאסרו של בעלה והיחס שוולדמורט נתן למשפחתה. באותו הקיץ היא ביקרה בביתו של סוורוס סנייפ שממוקם במבוא ספינר בחברתה של אחותה בלטריקס, בכדי לדון בתכניתו של וולדמורט - שדראקו ירצח את מנהל הוגורטס, אלבוס דמבלדור. נרקיסה הייתה היסטרית מתכניתו של וולדמורט להעניש את לוציוס בכך שיישלח את דראקו למשימת התאבדות. למרות שאחותה התחננה בפניה לפעול אחרת, נרקיסה שטענה כי "אדון האופל טועה", הצליחה לשכנע את סוורוס לנדור את הנדר הכובל, המבטיח את שמירתו של סנייפ על דראקו במהלך מאמציו לביצוע המשימה. היא אף הצליחה לשכנע את סוורוס לנדור כי הוא יבצע את משימתו של דראקו במידה והוא ייכשל. בהמשך החודש, היא ובנה דראקו יצאו לקניות בשביל בית-הספר ב"גלימות לכל עת-חנות הגלימות הידועה של מדאם מלקין", שם היה לה עימות סוער עם הארי פוטר. הוא הקניט אותה בכך שדיבר על מאסרו של לוציוס, והיא השיבה ברמז בולט במיוחד על מותו של סנדקו שהתרחש לאחרונה.

ביתה כמפקדה
בשנת 1997 אחוזת מאלפוי הפכה למפקדה עבור וולדמורט. מפגשים בין אוכלי-המוות התקיימו שם, ואף הרצח של צ'אריטי בורבאג' שהתרחש בחדר האורחים. למאלפויים היה מאוד לא נוח מכך שוולדמורט השתמש בביתם לצורך ארגון כל המבצעים שלו, אך לא הייתה להם כל ברירה. כלפי חוץ היה נראה כי המאלפויים נהנים מהדבר, אך החלטותיהם האחרונות מעידות ההפך. לאחר הרצח של בורבאג', נרקיסה שכנעה את בעלה להסכים לתת לוולדמורט את שרביטו שנשבר במהרה בקרב שבעת הפוטרים.

וולדמורט עדיין היה נוקשה עם המאלפויים עקב כישלונותיו של לוציוס, והוא נהנה להשפיל אותם דרך הקשר שלהם עם איש הזאב רמוס לופין, בעלה של אחייניתה של נרקיסה, נימפדורה טונקס. בנוסף נרקיסה הייתה מוטרדת מכך שוולדמורט אילץ את דראקו להשתתף במבצעים של אוכלי-המוות, כגון לענות משרתים שלא עמדו בדרישותיו של וולדמורט.

הקרב באחוזת מאלפוי

בלטריקס: "דראקו, פנה את הזבל הזה מכאן, אם אין לך אומץ לטפל בהם, פשוט תשאיר אותם בחצר ואני אדאג לזה."
נרקיסה: "שלא תעזי לדבר אל דראקו כאילו -"
בלטריקס: "שתקי! המצב פה חמור ממה שאת מסוגלת לדמיין, קיסי! יש לנו בעיה רצינית מאוד!"
- בלטריקס ונרקיסה באחוזת מאלפוי.

כשהארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר נלכדו על-ידי קבוצה של חטפנים שהונהגה על-ידי פנרייר גרייבק, הם הובאו לאחוזת מאלפוי. נרקיסה לא חיבבה במיוחד את גרייבק, אך בכל זאת נתנה להם להיכנס לביתה, שם היא קראה לבנה דראקו לזהות את האסירים, והיא אף זיהתה בעצמה את הרמיוני מ"גלימות לכל עת-חנות הגלימות הידועה של מדאם מלקין". היה נראה כי בינה לבין אחותה היה עימות על התואר "בעלת הסמכות בבית", אך הן גם נטו לריב על הגוננות המרובה של נרקיסה על בנה דראקו. במרתף של משפחתה כבר נכחו: אוליבנדר, לונה לאבגוד, דין תומאס וגריפהוק, כל אחד מהם נכלא מהסיבות שלו. מאוחר יותר, נרקיסה נדהמה לראות את גמדון הבית לשעבר של משפחתה, דובי, מנסה לשחרר את האסירים.

לאחר שהארי וחבריו נמלטו לבקתת הצדפים, וולדמורט העניש את בלטריקס ומשפחת מאלפוי בחומרה. נרקיסה נתנה לבנה דראקו את השרביט שלה כשחזר להוגוורטס לאחר חג הפסחא, משאירה אותה ואת בעלה ללא שרביט.

הקרב על הוגוורטס וחיים מאוחרים
במהלך הקרב על הוגוורטס וולדמורט ניסה להרוג את הארי פוטר, כשהוא משתמש נגדו פעם נוספת בקללה ההורגת. נרקיסה נאלצה לבדוק סימני חיים כלשהם אצל הארי, וכשהיא ראתה כי הוא חי היא ניצלה את ההזדמנות לשאול אותו האם הוא יודע לשלומו של דראקו. בלחישה, היא שאלה אותו האם דראקו חי. כשהארי השיב בשקט שדראקו אכן חי, נרקיסה הערימה על אדון האופל ואמרה לו כי הארי פוטר מת. כשהקרב התחיל בשנית, נרקיסה ולוציוס נטשו את אוכלי-המוות וחיפשו בקדחנות אחר דראקו. כשהקרב הסתיים, כל המשפחה נפגשה באולם הגדול. שם, הם לא ידעו מה לעשות עם עצמם. משום שנרקיסה הערימה על וולדמורט, משפחתה זכתה לחנינה ולא נשלחה למאסר בכלא אזקבאן. מאוחר יותר בחייה של נרקיסה, היא נהיית סבתא לסקורפיוס מאלפוי, בנם של בנה ואשתו אסטוריה גרינגראס.

נרקיסה מאלפוי מחייבת את סוורוס סנייפ לנדור את הנדר הכובל כדי להציל את בנה נרקיסה באסיפת אוכלי המוות שנערכת בביתה, יחד עם אחותה ובעלה בעת הופעתם של הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי באחוזת מאלפוי
מגנה את בנה באמצעות הנדר הכובל, באסיפת אוכלי המוות שנערכת בביתה, בעת הופעתם של הארי וחבריו באחוזת מאלפוי

מראה חיצוני
נרקיסה מתוארת כאישה גבוהה, רזה, "יפת מראה", מאוד חיוורת, עיניים כחולות, שיער ארוך בצבע בלונדיני ובעלת קול ברור וקר. גוון שיערה שונה מאוד מזה של מרבית ממשפחת בלק, שהם בדרך-כלל בעלי צבע שיער כהה. למרות שנרקיסה כן ירשה את המראה הטוב והיהיר שיש למשפחתה, ולמרות השוני בינה לבין בלטריקס ואנדרומדה, הארי פוטר תיאר אותה כדומה לאחיותיה. אך למרות זאת, היופי שלה היה נפגם כאשר היא הייתה מביעה הבעה של גועל מפני אנשים הנחותים ממנה. הארי פוטר העליב פעם אחת את בנה דראקו כששאל אותו האם לאימו יש את אותה הבעת גועל כשהוא נמצא על ידה.

אישיות ותכונות

"עכשיו, כשאני יודעת איזו טינופת עושה קניות בחנות הזאת... עדיף לקנות אצל שתי וערב."
- נרקיסה בחנותה של מדאם מלקין בעימות עם הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי.

נרקיסה היא אישה מאוד גאה הנוהגת לעתים קרובות ביחס סנובי כלפי אחרים. באותה המידה בה היא מאמינה בחשיבות של טוהר-הדם ובעושר משפחתה, כך היא גם מאמינה בהשפלת ילידי-מוגלגים, ובהשפלתם של אחרים שהם לא טהורי-דם (בדומה לפנריר גרייבק), ובנוסף היא מאמינה כי צריך להשפיל גם את בוגדי-הדם. למשל, פעם היא אמרה למאדם מלקין בגסות כי היא מעדיפה לקנות ב"שתי וערב" בגלל שבחנותה של מאדם מלקין קונים גם טינופות כגון: הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי. למרות נאמנותה של משפחתה ללורד וולדמורט ולשאר אוכלי-המוות שלו, נרקיסה לא הצטרפה אליהם בעצמה, ואף לא נשאה עמה את האות האפל. בעוד שהיא התייחסה לרוב האנשים בקרירות, אל משפחתה היא נהגה באהבה רבה. היא עשתה כל מה שנדרש בכדי להגן על בנה במלחמת הקוסמים השנייה, ואף הצליחה לשכנע את סוורוס סנייפ לנדור את הנדר הכובל בכדי לעזור לדראקו. בנה ובעלה היו חשובים לה עד מאוד, ובמידה והיא הרגישה כי הם בסכנה, היא מיד הייתה מציגה אכזריות ותוקפנות בכדי לשמור עליהם בטוחים. לא ידוע עד כמה היא הייתה מסורה למשפחת בלק, אך הקשר בינה לבין אחותה בלטריקס רק התדרדר עם הזמן, וזאת כי לבלטריקס לא היה אכפת מדראקו; במידה ודראקו כן היה חשוב לה, הן יכלו להיות בקשר טוב. נרקיסה שנאה את תכונתם של הבלקים לבגוד במשפחתם, כגון אחותה אנדרומדה טונקס ואחיינה סיריוס בלק, ולכן היא התכחשה לקשר ביניהם.

יכולות קסומות ומיומנויות
אומניות האופל: נרקיסה תוארה כמכשפה אפלה על-ידי גמדון הבית שלה לשעבר, ואף יכול להיות כי הייתה מתרגלת עליו קסמים אפלים.
הלטת הכרה: אומנם מעולם זה לא נאמר בבירור, אך נרמז כי נרקיסה ידעה להשתמש בהלטת הכרה, וכנראה אף הייתה מיומנת בכך, כי היא הצליחה לשקר לוולדמורט עצמו, שידע להשתמש בביאור הכרה, ואף היה הטוב ביותר בזמנו. למרות שייתכן כי וולדמורט לא השתמש בביאור הכרה כשנרקיסה שיקרה לגבי מותו של הארי.
יכולות דו-קרב: אומנם היא לא הייתה חזקה כפי שאחותה הייתה, אך היא הייתה מספיק מיומנת בדו-קרב בכדי להילחם בהארי פוטר וברון וויזלי ולצאת ללא פגע. היא אף השתמשה בקסם שהצליח להדוף את אחותה בלטריקס, שהייתה חזקה מאוד, דבר שמאוד נדיר עקב הפחד של רוב האנשים מאחותה.

אטימולוגיה
כמו רבים מאנשי משפחת בלק, גם נרקיסה נקראת על שם כוכב או גרם שמים. השם "נרקיסה" נגזר מהשם Narcissus (בתרגום עברי: נרקיסוס), שם יפהפה אך דמות יהירה במיתולוגיה היוונית. שם המונח 'נרקיסיזם' מתייחס ליהירות, ומשם שמה נגזר. יכול להיות גם שהשם נגזר משמו של הפרח בעל שם זהה לזה של נרקיסה, הנקרא גם חבצלת. אפשרי ששמו של הפרח נגזר מהמילה היוונית narkoa (בתרגום עברי: נארקוא), "לעמעם", בהתחשב במאפיינים הנרקוטיים של הפרח.

מאחורי הקלעים

  • היו שמועות לכך שילידת בריטניה, השחקנית האוסטרלית נטלי ווטס, תגלם את דמותה של נרקיסה בעיבוד הקולנועי ל"הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם". אך זו הייתה רק שמועה שנוצרה על-ידי נציגיה של ווטס. לפני מותה בשנת 2009, הועמדה לתפקיד נטשה ריצ'רדסון, וכמוה גם ג'ניפר סונדרס והשחקנית האירית אליסון דודי. לבסוף, בנובמבר 2007, נבחרה לתפקיד הלן מקרורי שניסתה להיבחר במקור לתפקיד של בלטריקס לסטריינג' בעיבוד הקולנועי ל"הארי פוטר ומסדר עוף החול".
  • ג'יי. קיי. רולניג קבעה כי נרקיסה מאלפוי לא תהיה אוכלת-מוות, אך היא כן תסכים עם הפילוסופיה של טוהר-הדם.
  • בספר "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", נרקיסה היא זו ששכנעה את סוורוס סנייפ לנדור את הנדר הכובל שאומר כי הוא יגן על בנה, שעליו הוטלה המשימה המסוכנת על-ידי הלורד וולדמורט להביא את אוכלי המוות להוגוורטס. בעיבוד הקולנועי אחותה בלטריקס היא זו שמציעה לסנייפ לנדור את הנדר בכדי לסכן את סנייפ, לא מתוך דאגה לדראקו, בעוד שהיה נראה כי נרקיסה בכלל לא שקלה את האופציה הזו.
  • בספר "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", לנרקיסה יש שיער בלונדיני. בתמונות הראשונות של הלן מתוך הסרט, לנרקיסה יש שיער בלונדיני וארוך כפי שאמור להיות; אך בתמונות המאוחרות יותר ובסרט עצמו החלק העליון של שיערה הוא שחור, והחלק התחתון הוא בלונדיני. בכך נוצר שילוב בין הצבע הבלונדיני של משפחת מאלפוי, לבין הצבע השחור של משפחת בלק.
  • הלן מקרורי אמרה בראיון כי היא הייתה צריכה לבצע ארבע פעמים את הקטע שלה בסצנת הקרב על הוגוורטס בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2". לא ידוע איזו סצנה הבמאי יבחר להציג בסרט.
  • בעיבוד הקולנועי לקרב באחוזת מאלפוי, דובי פורק את נרקיסה מנשקה רק בעזרת נקישת אצבע.

הופעות

  • "הארי פוטר ואבן החכמים" (אזכור ראשון)
  • "הארי פוטר וגביע האש" (הופעה ראשונה) (זיהוי ראשון לנרקיסה מאלפוי)
  • "הארי פוטר ומסדר עוף החול"
  • "הארי פוטר ומסדר עוף החול" (הסרט) (הופיעה על עץ המשפחה של משפחת בלק)
  • "הארי פוטר ומסדר עוף החול" (משחק המחשב) (הופיעה על עץ המשפחה של משפחת בלק) (הוזכרה בלבד)
  • "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם"
  • "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" (הסרט)
  • "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" (משחק המחשב)
  • "הארי פוטר ואוצרות המוות"
  • "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1"
  • "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1" (משחק המחשב)
  • "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2"
  • "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2" (משחק המחשב)
  • ערכות הלגו של הארי פוטר


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024