האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

יאקסלי

יאקסלי מרי קטרמול: "הם מפחדים, הם חושבים שאולי לא אחזור הביתה-"
יאקסלי: "תחסכי לנו את כל זה, זרע בוצדמים לא מעורר בנו רגשות הזדהות."
- חקירתה של בת המוגלגים, מרי קטרמול.


יאקסלי היה קוסם ואוכל-מוות שנלחם במלחמת הקוסמים הראשונה. הוא לא חיפש אחר וולדמורט לאחר מפלתו הראשונה, אך דבר זה נסלח לו לאחר שובו של וולדמורט לשלטון ב - 1995. יאקסלי השתתף בשלל מהקרבות במלחמת הקוסמים השנייה, דוגמא לאחד מהם הוא הקרב במגדל האסטרונומיה. כאשר וולדמורט שלט על משרד הקסמים, יאקסלי מונה להיות ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם. יאקסלי אף השתתף בקרב על הוגוורטס, ושותק על ידי ג'ורג' וויזלי ולי ג'ורדן. גורלו של יאקסלי לאחר מפלתו האחרונה של וולדמורט נותר לא ברור.

ביוגרפיה

מלחמת הקוסמים הראשונה
יאקסלי היה אחד מאוכלי-המוות הרבים שהשתתפו במלחמת הקוסמים הראשונה. לאחר מפלתו הראשונה של וולדמורט, יאקסלי הצליח להתחמק ממאסר באזקבאן. כמו עוד רבים אחרים, יאקסלי האמין כי וולדמורט חוסל סופית, ולפיכך, הוא לא ניסה למצוא אותו.

 
מלחמת הקוסמים השנייה 
יאקסלי חזר לעבוד תחת פיקודו של וולדמורט לאחר שובו. הוא חזר לתפקד כאוכל-מוות פעיל במהלך מלחמת הקוסמים השנייה. מאוחר יותר הוא גם חזר לעבוד תחת פיקודו של פנרייר גרייבק במהלך חטיפתו של אוליבנדר. לצד גרייבק ואוכלי-מוות נוספים, יאקסלי מוטט את גשר המילניום בלונדון.

הקרב במגדל האסטרונומיה

"קיבלנו פקודה. דראקו בעצמו חייב לעשות את זה. עכשיו, דראקו, ומהר!"
- יאקסלי מלחיץ את דראקו.

ביוני 1997, יאקסלי היה חלק מקבוצת אוכלי-המוות שהוכנסו טירת הוגוורטס בכדי לתוף אותה. בחברת פנרייר גרייבק ואלקטו ואמיקוס קארו, יאקסלי הגיע למגדל האסטרונומיה, שם הוא לחץ על דראקו מאלפוי לבצע את המשימה שהטיל עליו וולדמורט: לרצוח את אלבוס דמבלדור. יאקסלי היה נחוש לבצע את המשימה, ולכן הוא לא היסס לתקוף את גרייבק כאשר הסתער על דמבלדור. לפני שדראקו הספיק להכין את עצמו לקראת הרצח, סוורוס סנייפ הגיע למקום ורצח את המנהל, שגופתו הועפה מהמגדל. אוכלי-המוות נמלטו מהמקום לפני שחברי מסדר עוף החול הספיקו לזמן את משרד הקסמים כתגבורת. בעוד שהוא מנסה להימלט ממגדל האסטרונומיה, יאקסלי נפגע בקללת ההשתקה על ידי הארי פוטר. מאוחר יותר, כשפקידי החיפוש של משרד הקסמים הגיעו למגדל, הם מצאו את יאקסלי, והוא נשלח למאסר באזקבאן.

ההשתלטות על משרד הקסמים

"סוורוס, לכאן, יאקסלי - ליד דולוחוב."
- וולדמורט לסוורוס סנייפ וליאקסלי כאשר הם כמעט מאחרים לפגישה.

לאחר מספר שבועות יאקסלי שוחרר מאזקבאן. הוא השתתף בפגישה שהתרחשה באחוזת מאלפוי ביולי 1997. במהלך הפגישה הוא דיווח על כך שהטיל על פאיוס ת'יקנס, ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם, את קללת אימפריוס כחלק מהתוכנית של לורד-וולדמורט להשתלט על משרד הקסמים. רבים מאוכלי-המוות הופתעו מכך שוולדמורט בטח בסנייפ, שטען כי העברתו של הארי פוטר תתבצע בתאריך שונה מזה שטען יאקסלי. יאקסלי נפל בתחבולתו של אלאסטור מודי בכך שהוא מסר לוולדמורט תאריך העברה שגוי, בעוד שסנייפ, שידע את התאריך האמיתי, היה מוכן להתקפה.

יאקסלי כראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם

"אתה מבין שאני בדרכי למטה כדי לחקור את אשתך, קטרמול? למען האמת, אני מופתע שאתה לא שם למטה, מחזיק את ידה בזמן שהיא ממתינה. החלטת שהיא מקרה אבוד? מין הסתם צעד חכם. בפעם הבאה הקפד להתחתן עם אישה טהורת דם [...] אם אשתי הייתה מואשמת בהיותה בוצדמית, - לא שמישהו היה מסוגל לחשוב אפילו בטעות שאיזושהי אישה שהייתי מתחתן איתה היא טינופת שכזאת - וראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם היה זקוק לעבודת תחזוקה במשרדו, אני הייתי שם את זה בראש סדר העדיפויות שלי קטרמול, הלוא כן?"
- יאקסלי מאיים על רג'ינלד קטרמול (למעשה, רונלד וויזלי בתחפושת).

ב-1 לאוגוסט, 1997, התכניות של וולדמורט ויאקסלי יצאו לפועל כשרופוס סקרימג'ר נרצח, ופאיוס ת'יקנס מונה לשר הקסמים החדש, כ"בובה" שנשלטה על ידי וולדמורט. משרד הקסמים נפל תחת שליטתו של וולדמורט, ויאקסלי ושלל אוכלי-המוות נכנסו אל תוך המערכת הפנימית של משרד הקסמים. יאקסלי עצמו אף נעשה לראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם. בתפקיד זה הוא השתתף בשלל חקירות והטרדות של בני-המוגלגים יחד עם דולורס אמברידג', השופטת החדשה לשיפוט בני-מוגלגים, ותוך כדי נהג יאקסלי להטיל אימה דרך מעמדו החדש על עובדים פשוטים כמו רג'ינלד קטרמול. משרד הקסמים גם שכר קבוצה של חטפנים, שמשימתם היא לתפוס בני-מוגלגים. הקבוצה הונהגה על ידי סקאביור, והם אלו שרדפו אחר הארי פוטר. אוכלי-המוות הוביל את משרד הקסמים להשתלטות על הוגוורטס. סוורוס סנייפ מונה למנהל, בעוד שאמיקוס ואלקטו קארו מונו לפרופסורים.

ההסתננות למשרד הקסמים
יאקסלי היה שחקן מרכזי בכל חקירות בני-המוגלגים לצידה של דולורס אמברידג'. במהלך אחת מהחקירות של מרי אליזבת קטרמול, יאקסלי ישב והתבונן בתיק המשפטי שלה. כאשר השלושה הגיעו לבית המשפט (רון, הרמיוני והארי), הם ראו את הקמע התלוי סביב צווארה של אמברידג', והחליטו לפעול באופן מידי. הארי, שהיה תחת גלימת ההיעלמות, השתיק את יאקסלי בקללה. כאשר הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי שחררו את כל בני-המוגלגים, יאקסלי מיהר לנסות לעצור בעדם. הוא החל לרדוף אחר השלישייה, ואף הורה לסגור את כל המעברים ברשת הפלו. ברגע האחרון הוא תפס את זרועה של הרמיוני, אך השלישייה בכל זאת הצליחה להתעתק משם. הרמיוני הצליחה להתחמק ממנו באמצעות קללת ה'רלשיו', אך בכך היא חשפה את מיקומו של כיכר גרימוולד מספר 12, ולכן הבית כבר לא היה עוד מקום מסתור בטוח להשארתו של רון הפצוע. לאחר מכן השלישייה הייתה צריכה למצוא מקום מסתור אחר.

הקרב על הוגוורטס

יאקסלי: "בהחלט שמעתי משהו, חיה, אתה חושב?"
דולוחוב: "המטורף הזה האגריד גידל פה כל מיני דברים. הזמן כמעט נגמר. פוטר קיבל את השעה שלו. הוא לא יבוא."
יאקסלי: כדאי שנחזור, נברר מה התוכנית עכשיו."
- יאקסלי ודולוחוב מחכים להארי פוטר ליד היער האסור.

ב-2 במאי, 1998, יאקסלי השתתף בקרב על הוגוורטס. הוא ואנטוניו דולוחוב עמדו על המשמר בקרבת היער האסור וחיכו להארי פוטר. הם היו תחת מעקבו של הארי, שהסתתר תחת גלימת ההיעלמות, בדרכם חזרה למחנה אוכלי-המוות. במהלך הרגעים האחרונים של הקרב, יאקסלי הובס על ידי לי ג'ורדן וג'ורג' וויזלי. גורלו לא ידוע, ואף לא בטוח כי הוא שרד, אך ככול הנראה הוא נתפס והובא בחזרה לאזקבאן כמו שאר אוכלי-המוות.

 יאקסלי יחד עם ראשי משרד הקסמים, לאחר מפלת המשרד יאקסלי בעת פריצתם של הארי, רון והרמיוני אל משרד הקסמים
עם ראשי משרד הקסמים לאחר מפלת המשרד, בעת פריצתם של השלישיה אל המשרד הקסמים

יאקסלי בעת הפריצה להוגוורטס, הנסיך חצוי-הדם יאקסלי באסיפת אוכלי המוות, אחוזת מאלפוי
בעת פריצת אוכלי המוות להוגוורטס (הנסיך חצוי-הדם), באסיפת אוכלי המוות באחוזת מאלפוי

מראה חיצוני
יאקסלי תואר כאדם בעל מבנה פנים עמום וחיוך לא נעים. הוא היה גבוה יחסית.

אישיות ותכונות
ליאקסלי, כמו לרבים מאוכלי-המוות, הייתה אובססיה לטוהר-דם. ב-1997, הוא מונה להיות ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם, ובשיתוף עם דולורס אמברידג' הוא כלא המוני בני-מוגלגים באזקבאן. במהלך המשפט של מרי קטרמול, צחק יאקסלי על חשבונה של מרי, שפחדה מפני גורלם של ילדיה, ואמר לה כי "זרע בוצדמים לא מעורר בנו רגשות הזדהות", ואף הוסיף כי הוא מתעב גם חצויי-דם למרות שוולדמורט מרשה להם להמשיך לחיות בין שאר הקוסמים.

יאקסלי הוא אדם גאה ושאפתן. אנו למדים זאת מתיאור הדרך בה הוא הביס את ת'יקנס, ומהדרך בה הוא דיבר על התוכנית להעברת הארי פוטר בהתלהבות כה רבה בכדי לקבל יותר שבחים מוולדמורט ומשאר אוכלי-המוות. בנוסף לכך, יאקסלי היה אדם מעורר אימה; כאשר הוא השתמש במעמדו בכדי להפחיד את רון וויזלי, שהיה מחופש באותה העת לרג'ינלד קטרמול, בכדי שייבש את משרדו לפני שיקבע את גזר-דינה של אישתו של קטרמול.

יכולות קסומות ומיומנויות
קללת אימפריוס: יאקסלי היה מיומן בשימוש בקללת האימפריוס, בעיקר בכדי שיוכל לשלוט בפאיוס ת'יקנס למשך כל המלחמה. עם זאת, יאקסלי התקשה להכניע את ת'יקנס.
לחשים אילמים: יאקסלי פגע בגרייבק בקללה חזקה ביותר, כנראה 'ונטוס', כשהוא לא משתמש במילים.
מיומנויות דו-קרב: יאקסלי נהג בקרבותיו במקצועיות, ואף הצליח להחזיק מעמד בקרב נגד פיליוס פליטיק, אלוף הקרבות לשעבר, בשונה מאנטוניו דולוחוב, אחד מאוכלי-המוות החזקים ביותר של וולדמורט, שהובס על ידי פליטיק. יאקסלי היה אחד מאותם אוכלי-מוות שהצליחו לשרוד עד סופו של הקרב על הוגוורטס, אך לבסוף הוא הובס על ידי ג'ורג' וויזלי ולי ג'ורדן.

מאחורי הקלעים

  • יאקסלי מגולם על ידי השחקן הסקוטי פיטר מולאן בסרטים "הארי פוטר ואוצרות המוות" - חלק א' וחלק ב'.
  • סביר להניח כי יאקסלי קשור לליסנדרה בלק (בת למשפחת יאקסלי), אשתו השנייה של ארקטורוס בלק, וסבתו מצד אימו של ארתור וויזלי. לכן יש לה קשר רחוק גם למשפחת בלק, קראוץ', לונגבוטום, פוטר ווויזלי.
  • במשחק המחשב "הארי פוטר ואוצרות המוות" יאקסלי לא מופיע ואף לא מוזכר. תפקידו בעת החדירה למשרד הקסמים נלקח על ידי פקיד בכיר במשרד הקסמים (אותו פקיד שלוקח את רג'ינלד קטרמול ומפלדה הופקירק לפגישה), ועל ידי אוכל-מוות (אותו אוכל-מוות שתופס את הרמיוני גריינג'ר באחד האחים).

הופעות

  • "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" (הופעתו הראשונה)
  • "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" (משחק המחשב)
  • "הארי פוטר ואוצרות המוות"
  • "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק א'"
  • "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק ב'"
  • "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק ב'" (משחק המחשב)


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024