האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

החרב של גריפינדור

החרב של גודריק גריפינדור הייתה חרב מתוצרת גובלינים השייכת לקוסם גודריק גריפינדור, אחד מארבעת מייסדי בית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. היא הייתה יצירת מופת שחושלה בידי גובלינים, והורכבה מלהב העשוי כסף ומידית המעוטרת באבן אודם בגודל ביצה. שמו של גודריק גריפינדור אף היה חרוט ממש מתחת לידית.

החרב ומצנפת המיון (שתיהן שייכות לגריפינדור), הן השרידים היחידים הידועים מארבעת מייסדי הוגוורטס שלא נהפכו להורקרוקסים; החרב היא אחת מהחפצים המעטים שיכולים להשמיד הורקרוקס, והארי וחבריו השתמשו בה למטרה זו.

חישול החרב
לפי גריפהוק, החרב חושלה במקור על-ידי הגובלין הידוע בשם רגנהוק. במהלך הסכסוכים בין הגובלינים לבני-האדם, הגובלינים האמינו כי החרב נגנבה, בעוד שבני-האדם טענו שהחרב נקנתה באופן הוגן מהגובלינים. הגובלינים טענו כי גריפינדור גנב את החרב מהגובלינים מתוך אמונה כי כל חפץ שנעשה בידי גובלין שייך ליוצרו המקורי ויש להחזירו לאחר שהרוכש המקורי מת, ולכן הם רואים את החרב בתור רכוש גנוב.

היסטוריה

1993

"רק תלמיד גריפינדור אמיתי היה יכול לשלוף את זאת מהכובע, הארי."
- אלבוס דמבלדור להארי פוטר.

לא ידוע מה היו שימושיו של גודריק גריפינדור בחרב בזמן שהייתה ברשותו, אך נאמר שהחרב מופיעה בפני כל תלמיד גריפינדור אמיתי שזקוק לה. בחודש מאי 1993, החרב הופיעה בתוך מצנפת המיון הישנה של בית-הספר בזמן שהארי היה בתוך חדר הסודות. הארי השתמש בה אז בכדי להרוג את הבסיליסק של סלזאר סלית'רין שהסתובב בחדר. בעקבות אירוע זה החרב הייתה נגועה בארס הבסיליסק (היות והחרב חושלה בידי גובלין, החומרים שבאים איתה במגע יכולים לחזק אותה), ולכן הייתה יכולה להשמיד הורקרוקסים. לאחר אירועי השנה החרב הייתה במשרד המנהל.

1997-1998

"האם הסיבה היא כי דמבלדור האמין שרק חרבו של גודריק גריפינדור תוכל להביס את היורש של סלית'רין? האם הוא ביקש להעניק לך את החרב, פוטר, מפני שהאמין, כפי שמאמינים רבים, שאתה הוא מי שנועד להשמיד את זה-שאין-לנקוב-בשמו?"
"תיאוריה מעניינת," אמר הארי. "מישהו ניסה אי-פעם לדקור את וולדמורט בחרב?"
- רופוס סקרימג'ר והשלישייה מתווכחים על תכולת צוואתו של אלבוס דמבלדור.

לפני שמת, דמבלדור העניק להארי את החרב בצוואתו. עם זאת, רופוס סקרימג'ר קבע כי החרב אינה רכושה של דמבלדור, ולכן סירב לתת אותה להארי. דמבלדור מיקם העתק זהה של החרב במשרדו מכיוון שידע שמשרד הקסמים ינסה להחרימה, ולכן החביא את החרב האמיתית בחור הנמצא בקיר מאחורי דיוקנו. ואכן, ההעתק המזויף של החרב נלקח לבדיקה על-ידי רופוס סקרימג'ר.
כשהחרב הוחזרה למשרדו של דמבלדור, התלמידים ג'יני וויזלי, נוויל לונגבוטום ולונה לאבגוד ניסו לגנובה בשביל הארי. בעקבות תקרית זו, סוורוס סנייפ העביר את החרב המזויפת לבלטריקס לסטריינג', שאכסנה אותה בכספתה בגרינגוטס וחשבה שהיא אמיתית.
עם תפיסתם של הארי וחבריו, דיוקנו של דמבלדור הורה לסנייפ לתת להארי את החרב האמיתית מבלי שידע כי סנייפ הוא העוזר לו, בהנחה שוולדמורט עלול לקרוא את מחשבותיו של הארי. סנייפ החביא את החרב האמיתית בקרקעיתו של אגם קפוא ביער דין, והשאיר את פטרונוס האיילה שלו להנחות את הארי. כשהארי ניסה לשלוף את החרב, התליון ובו הקמיע של סלזאר סלית'רין חשש שסופו קרב והוא נסגר סביב צווארו של הארי וניסה לחנוק אותו. רון וויזלי הגיע לעזור להארי, הוציא את החרב מהאגם והשתמש בה כדי לדקור את התליון וכדי להשמיד את ההורקרוקס.
מאוחר יותר, הארי, רון והרמיוני נתפסו על-ידי אוכלי-המוות והובאו לאחוזת מאלפוי; הארי ורון נכלאו במרתף יחד עם לונה לאבגוד, עם דין תומאס, עם מר אוליבנדרס ועם הגובלין גריפהוק, בזמן שהרמיוני נחקרה ועונתה על-ידי בלטריקס לסטריינג'. בלטריקס דרשה לדעת מהיכן החרב הגיעה לידי השלישייה במחשבה שהם פרצו לכספת שלה; היא זימנה את גריפהוק על מנת לאמת את גרסתה של הרמיוני כי החרב מזויפת, ולבקשתו של הארי גריפהוק שיקר וטען כי החרב הינה רק העתק.
כשהארי ושאר האסירים נשלחו לבקתת הצדפים בעזרת דובי, הארי ביקש מגריפהוק לסייע להם לפרוץ לכספת של בלטריקס לסטריינג' מכיוון שחשד שאחד ההורקרוקסים חבוי בה. גריפהוק התרשם מיחסו של הארי לגמדוני הבית, והסכים לעזור בתנאי שיקבל את החרב האמיתית בתמורה; הארי הסכים בחוסר רצון. כשפריצתם לגרינגוטס התגלתה, גריפהוק תפס את החרב וברח איתה. למרות שלקח איתו את החרב האמיתית, בפריצתו של וולדמורט לגרינגוטס, וולדמורט שיגר קללות ממיתות רבות לעבר הגובלינים ואפילו לגריפהוק עצמו, ולכן החרב נעלמה מידיו של גריפהוק.
בקרב על הוגוורטס החרב הופיעה מחדש במצנפת המיון עבור נוויל לונגבוטום, שהשתמש בה כדי להשמיד את נגיני, הנחשית של וולדמורט וגם ההורקרוקס האחרון שלו, ובכך וולדמורט הפך לשווה לשאר הקוסמים. החרב הוזכרה בפעם האחרונה כשוכבת לצידו של נוויל באולם הגדול, סמוך למועד סיום המלחמה.

כוחות מיוחדים
מעצם היותה תוצרת גובלינים יש לה איכויות הנמצאות בחפצים המיוצרים על-ידי גובלינים בלבד, כגון הכוח לספוג רק את החומרים המחזקים אותה, ולדחות אבק ולכלוכים. כשהארי השתמש בה כדי להרוג את הבסיליסק, החרב הייתה ספוגה בארס הבסיליסק, מה שאפשר לה להשמיד הורקרוקסים (מכיוון שארס הבסיליסק הוא אחר מהחומרים המיוחדים שיכולים לפגוע בהם).
בנוסף, לחרב היה קשר מיוחד עם מצנפת המיון עוד בימיו של גודריק גריפינדור. היא תבוא לעזרתו של כל תלמיד גריפינדור אמיתי שיהיה זקוק לעזרתה, ללא קשר למיקומה הנוכחי של החרב. נוויל לונגבוטום הצליח להוציא את החרב מהכובע בשנת 1998, למרות שהייתה אמורה להיות בידי גריפהוק באותו הזמן. לפי אלבוס דמבלדור, רק תלמיד גריפינדור אמיתי יכול להוציא אותה מהמצנפת.

החרב של גריפינדור מונחת במשרדו של אלבוס דמבלדור שמו של גודריק גריפינדור על החרב גריפהוק הגובלין עם חרבו של גריפינדור נוויל לונגבוטום עם חרבו של גריפינדור, הקרב על הוגוורטס
חרב גריפינדור: במשרדו של דמבלדור, נושאת את כיתוב בעליה, נאחזת בידי גריפהוק, נאחזת בידי נוויל לונגבוטום בקרב על הוגוורטס

מאחרי הקלעים

  • תפקידה של החרב בסרט "הארי פוטר וחדר הסודות" זהה לתפקידה בספרים. עם זאת, בגרסאות משחקי המחשב המבוססים על הסרט, לחרב יש תפקיד ארוך בהרבה יותר.
  • החרב של גריפינדור מוצגת בידו של גריפהוק על עטיפת הגרסה הבריטית לסרט, וכן החרב נראית על העטיפה הגרמנית של הספר.
  • איור של החרב מוצג גם כשדמבלדור מחזיק אותה בראשית פרק שמונה-עשרה בספר "הארי פוטר וחדר הסודות". בתמונה לחרב יש להב עקום במעט, בעוד שבסרט יש לה להב ישר לגמרי.
  • לחרב היו שני שימושים במהלך הסדרה (על-ידי הארי פוטר ועל-ידי נוויל לונגבוטום), ושניהם היו במטרה להרוג נחשים; את הבסיליסק של סלזאר סלית'רין ואת נגיני בהתאמה. זה יכול לסמל את העוינות ששררה בין גודריק גריפינדור לסלזאר סלית'רין, שהיה לו קשר הדוק עם נחשים.
  • החרב היא אחד מהשרידים היחידים מימי מייסדי הוגוורטס שלא הפך להורקרוקס; הקמיע של סלית'רין, הגביע של הפלפאף והעטרת של רייבנקלו הם שרידים נוספים, אך הם הפכו להורקרקוסים.
  • מאז שהחרב ספגה את ארס הבסיליסק, חומר היכול להשמיד הורקרקוסים ולהתרפא רק מדמעות עוף חול, נוצרה הקבלה בינה לבין החרב המורעלת באחד ממחזותיו של שייקספיר, המלט.
  • החרב מוצגת באופנים רבים; על העטיפה הבריטית לספר השביעי היא מוצגת בתור פגיון גדול, אך נראית כמו חרב באיורים המעטרים את הגרסה האמריקאית ואת הגרסה הישראלית. בסרטים נראה שהידית באורך של כיד אחת, אך כשנוויל אוחז בה היא נראית ארוכה יותר, באורך של כיד וחצי.
  • החרב הייתה החפץ החביב על מת'יו לואיס (המגלם את דמותו של נוויל לונגבוטום) מסדרת הסרטים.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024