האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

קולין קריווי

קולין קריווי (נולד ב-1981 ונפטר ב-2 במאי 1998) היה קוסם יליד-מוגלגים, בנם של אדון וגברת קריווי ואחיו הגדול של דניס. הוא היה מעריץ גדול של הארי פוטר. במהלך שנתו הראשונה בהוגווטרס הוא נהג לצלם תמונות רבות של הארי ושל תלמידים אחרים. במהלך שנתו הרביעית, הוא ודניס (אחיו הצעיר) הצטרפו ל"צבא דמבלדור", ארגון שהארי ייסד והנהיג. קולין הושעה מהלימודים בשנתו השישית, עקב כך שהמשטר החדש של וולדמורט לא אפשר לבני-המוגלגים ללמוד בהוגווטרס. ב-2 במאי 1998 הוא התגנב לחדר הנחיצות יחד עם שאר חברי צבא דמבלדור ונלחם בקרב על הוגוורטס, שבמהלכו נהרג על-ידי אוכל-מוות.

ביוגרפיה

חייו המוקדמים
קולין קריווי גדל במשפחה מוגלגית רגילה; אביו היה חלבן. הוא הופתע לגלות שהוא קוסם וכמו כן התפלא לגלות את דרכו של עולם הקוסמים. לקולין היה אח צעיר בשם דניס שהיה אף הוא קוסם, דבר לא נפוץ מכיוון שהיה נדיר מאוד למצוא שני קוסמים בני-מוגלגים באותה משפחה.

שנותיו בהוגוורטס

שנתו הראשונה

קולין: "וואו, אתה יכול לסובב אותו, הארי?"
הארי: "לא, קולין! זוז מהדרך!"
- קולין מבקש מהארי לסובב את רון כך שיוכל לצלם אותו (הסרט השני).

בשנתו הראשונה בהוגרוורטס קולין נשא מצלמה לעיתים קרובות ועקב אחר כל צעדיו של הארי. פעם אחת הוא ביקש מהארי תמונה חתומה שלו, ומיד קפץ דראקו מאלפוי וסיפר לכולם שהארי מחלק תמונות חתומות שלו. קולין תירץ את מעשיו בכך שאמר שהוא מקנא. לבסוף הוא קיבל תמונה של המורה המפורסם להתגוננות מפני כוחות האופל, גילדרוי לוקהרט, אך למרות מאמציו של לוקהרט לגרור את הארי למרכז התמונה הארי סירב להצטלם, וכשקולין חזר וביקש מהארי תמונה חתומה הוא מיהר ללכת לאימון קווידיץ' ואמר לו שצפייה באימון הקווידיץ' תהיה משעממת מאוד (כדי להתנער ממנו), אך קולין לא ויתר והמשיך לשאול את הארי שאלות; על הקשיים בתעופה, על שייכותו של הנימבוס 2000 להארי, על טיבו של המטאטא (באותו זמן המטאטא הטוב ביותר היה נימבוס 2001, מה שהתחלף כעבור שנה באש המחץ), ולבסוף על חוקי הקווידיץ'. הארי התייאש והחל להסביר לו. לאחר מכן, הוא ישב באזור היציעים והמשיך לצלם תמונות של אימון הקווידיץ'. זמן קצר לאחר מכן, בזמן שרון כישף את עצמו בטעות והקיא חלזונות (הוא ניסה לכשף את מאלפוי כדי להגן על הרמיוני, אך הקללה חזרה אליו), קולין שאל את הארי על מצבו הבריאותי של רון ואף ביקש ממנו לעזור לו על-מנת שיוכל לצלם אותו בעודו מקיא את החלזונות. כשגברת נוריס הותקפה, קולין סיפר להארי שתלמיד מכיתתו אמר שהוא חושב שהארי הוא היורש של סלית'רין. הופעתו הבאה של קולין הייתה במשחק הקווידיץ' בין גריפינדור לסלית'רין, שם צילם את הארי תמונות רבות, גם כשהיה שרוע על הקרקע ומכוסה בבוץ. זמן קצר לאחר מכן הוא התאבן על-ידי הבסיליסק של סלזאר סלית'רין, אך למרבה המזל הוא לא נהרג מהמבט של הבסיליסק מכיוון שהסתכל עליו דרך עדשת המצלמה.

שנתו השניה
שנתו השנייה של קולין הייתה שקטה יותר מהראשונה, כנראה בגלל שהיה עדיין המום מאירועי השנה הקודמת. קולין היה בין התלמידים שנאלצו להישאר בטירה בשל גילם הצעיר מכדי לסייר בהוגסמיד, והוא נשאר מאחור עם הארי פוטר, שלא היה לו אישור חתום לצאת לעיירה.

שנתו השלישית
במהלך טקס המיון של שנת 1994 קולין ביקש מהארי בהתלהבות רבה להחזיק אצבעות לדניס, אחיו הצעיר, בכדי שיתמיין לבית גריפינדור כמו קולין. לפני המשימה הראשונה בטורניר הקסמים המשולש, הוא ודניס השיגו קופסה של תגי "הידד לסדריק דיגורי!" וניסו לכשף אותם כך שיציגו "הידד להארי פוטר!", אך הם רק הצליחו לגרום להם להיתקע על "פוטר מסריח", או לשנות אותם ל"פוטר מסריח ממש". מאוחר יותר, ריטה סקיטר הצליחה להוציא ממנו מידע לגבי חיי האהבה של הארי, והוא צוטט בעודו אומר לה שהרמיוני היא החברה של הארי. בסוף השנה, כשסדריק דיגורי נרצח בידי משרתו של הלורד וולדמורט, פיטר פטיגרו, וכשהודיעו שהלורד וולדמורט עלה בשנית, קולין היה וודאי מפוחד, מכיוון שללורד וולדמורט הייתה סלידה עמוקה כלפי בני-המוגלגים.

שנתו הרביעית

"זה יהיה בסדר אם אני אביא את המצלמה שלי? אה, רגע, אנחנו לא רוצים תמונות של הפגישה החשאית. אז אני לא אביא אותה, נהדר, אין בעיה. תודה שוב, הארי, אני אראה אותך מאוחר יותר.
- קולין קריווי להארי פוטר על פגישת חברי צבא דמבלדור (משחק המחשב החמישי).

שנתו הרביעית של קולין הייתה שנה המלווה במרד של תלמידים; שנת הלימודים הקודמת הסתיימה בתחילתה של מלחמת הקוסמים השנייה, חזרתו של הלורד וולדמורט ומותו של סדריק דיגורי. אולם, עדויותיו של הארי על חזרתו של וולדמורט הוכרזו כשקרים, והידיעה על מותו של סדריק הוכרזה בציבור כלא אמיתית. בשל האירועים שהתרחשו בשנת הלימודים השלישית של קולין (שנת 1995), דולורס אמברידג' מונתה להיות האחראית מטעם משרד הקסמים על הוגוורטס. אך אמברדיג' לא הסתפקה בתפקידה; היא הייתה מורה רעה ומגעילה שסירבה ללמד לחשי הגנה מעשיים.
יחד עם תלמידים נוספים שלא למדו התגוננות מפני כוחות האופל באופן מעשי, הרמיוני גריינג'ר, רון וויזלי והארי פוטר ייסדו ארגון בשם "צבא דמבלדור", שתכליתו הייתה ללמוד כיצד להגן על עצמם. קולין ואחיו השתתפו בפגישה הראשונה ושניהם הופתעו לשמוע מה הארי עשה במהלך שנותיו בבית-הספר, במיוחד מהבסת הבסיליסק שבגללו קולין התאבן. קולין ודניס אחיו הצטרפו שינהם לצבא דמבלדור, אך שניהם לא היו טובים במיוחד; הם גרמו למספר ספרים לטוס מעל המדפים בזמן התרגולים, אך לאחר מספר פגישות הם הצליחו להתמודד עם קללת המכשול.

שנתו החמישית
לא ידועים פרטים רבים על מעשיו של קולין בשנתו החמישית. כאשר אוכלי-המוות פרצו להוגוורטס והקרב במגדל האסטרונומיה החל, הרמיוני גריינג'ר קראה לכל חברי צבא דמבלדור בעזרת האוניות המכושפות שלהם, וקולין קריווי לא היה אחד מהחברים המעטים שלקחו חלק פעיל בקרב; לא ברור אם הוא לא נלחם בכוונה או שפשוט לא נשא את מטבע האוניה המכושפת שלו, אך סביר להניח שקולין נשאר להלוויה של אלבוס דמבלדור כדי לחלוק לו כבוד אחרון, אם כי לא היה שום אזכור על ניסיון לצלם במהלך האירוע, כפי שהיה עושה בדרך-כלל.

הוצאה מחינוך
בשנת 1997 הוגווטרס נשלטה בידי סוורוס סנייפ ואוכלי-המוות. עקב משטרו החדש של וולדמורט שלא אפשר לבני-המוגלגים ללמוד בטירה, קולין ואחיו לא הורשו ללמוד וסולקו בשנת הלימודים השישית והרביעית שלהם (בהתאמה). סביר להניח שהקריווים ירדו למחתרת בשל החקירות שנערכו לילידי-המוגלגים על דרך השגת שרביטם.

הקרב על הוגוורטס

ואז נוויל כמעט התנגש בו. הוא היה אחד משניים שנשאו פנימה גופה מהמדשאות. הארי הציץ, ושוב חטף מהלומה כבדה: קולין קריווי, על אף היותו קטין, התגנב כנראה בחזרה לטירה כפי שעשו מאלפוי, קראב וגויל. גופו המת היה כה קטן.
- הארי עד לנשיאת גופתו המתה של קולין קריווי.

עם זאת, סוג הדם שלו לא מנע ממנו לחזור להוגווטרס; קולין חזר כשנוויל קרא לו ולעוד מספר חברים מצבא דמבלדור בעזרת האוניה המכושפת. למרות שמינרווה מקגונגל פטרה אותו מהקרב בשל היותו קטין, קולין חזר והשתתף בקרב על הוגוורטס. סביר להניח כי הוא נלחם מחוץ לטירה, שכן גופתו נמצאה מחוץ לבית-הספר על-ידי נוויל לונגובוטום ואוליבר ווד והוצבה באולם הגדול לצד האחרים שנפלו בקרב. לאחר מותו, מותו של הלורד וולדמורט מיהר לבוא וכמו רוב הנופלים גם מותו של קולין לא היה לשווא; הם ניצחו במלחמת הקוסמים השנייה.

מראה חיצוני
קולין תואר כרזה הרבה יותר מהארי פוטר, בעל שיער חום-עכברי ועיניים חומות.

קולין קריווי יחד עם הרמיוני גריינג'ר, האולם הגדול קולין קריווי ומצלמתו קולין קריווי במשחק המחשב החמישי
קולין קריווי: עם הרמיוני גריינג'ר באולם הגדול, עם מצלמתו, במשחק המחשב החמישי

אישיות ותכונות
קולין היה בן אדם שמתלהב במהירות: כשהגיע בפעם הראשונה הוגוורטס, הוא התרגש מכל דבר. קולין העריץ כמה מהקוסמים המפורסמים, למשל הארי פוטר וגילדרוי לוקהרט. במהלך שנתו הראשונה הוא נהג להסתובב עם מצלמה ולהשתמש בה לעיתים קרובות, דבר שהיה לרוב מעצבן ובלתי נסבל. קולין היה גם אמיץ, בהתחשב בעובדה שנלחם בקרב על הוגוורטס נגד הלורד וולדמורט ואוכלי-המוות שלו ונהרג במהלך הקרב.

יכולות קסם ומיומנויות
התגוננות מפני כוחות האופל: לקולין הייתה מידה מסויימת של מיומנות בהתגוננות מפני כוחות האופל; הוא שלט בקללת המכשול שלמד בצבא דמבלדור ובנעילת גוף מלאה. הוא נלחם בנחישות רבה, ורכש מיומנות בגיל צעיר.

רכוש
המצלמה של קולין קריווי: קולין השתמש במצלמה שלו במהלך שנתו הראשונה בהוגוורטס; הוא נהג לצלם תמונות של הארי פוטר.

אטימולוגיה

  • "קולין" הוא הפירוש האנגלי של השם הגאלי "קאלין" או "קולין", שמשמעותו "גור", "כלבלב" או "גור צעיר". ייתכן ששמו נגזר מהשם "ניקולס", שמשמעותו "העם המנצח".
  • "קריווי" הוא שם משפחה אנגלי ממוצא קלטי, שהוא קיצור של השם "מקקריווי" שפירושו "בנו של ריווי".

מאחורי הקלעים

  • יו מישל גילם את דמותו של קולין בעיבודו הקולנועי של "הארי פוטר וחדר הסודות", ודיבב את דמותו במשחק הוידאו "הארי פוטר ומסדר עוף החול".
  • יו לא גילם את דמותו בסרטים הבאים; דמות מומצאת, נייג'ל וולפרט, מילאה את מקומו בסרטים האחרים. יו אמר שהוא שוכנע שקולין אכן מת בקרב על הוגוורטס, וכי הוא מרוצה מדמותו של נייג'ל.
  • בגרסת PS1 של משחק המחשב "הארי פוטר וחדר הסודות", בסצנה שבה קולין מתגלה כמאובן, הוא לבוש במדי רייבנקלו, דבר שהיה מוזר מכיוון שהוא היה תלמיד גריפינדור.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024