האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

אליס לונגבוטום

אליס לונגבוטום בלטריקס לסטריינג': "נוויל לונגבוטום? מה שלום ההורים שלך?"
נוויל לונגבוטום: "יותר טוב עכשיו שאני עומד לנקום את מותם!"
- בלטריקס לסטריינג' ונוויל לונגבוטום, 1996.


אליס לונגבוטום הייתה קוסמת טהורת-דם. במהלך עלייתו של אדון האופל הידוע כלורד וולדמורט, אליס לונגבוטום עבדה כהילאית במשרד הקסמים. בזמן מלחמת הקוסמים הראשונה, חברו היא ובעלה, פרנק לונגבוטום, אל מסדר עוף החול שנלחם באוכלי-המוות. בתום מלחמת הקוסמים הראשונה, קבוצת אוכלי-מוות עינתה את בני הזוג עד כדי שיגעון, דבר שהוביל לכך שהם נשלחו אל בית-החולים על שם הקדוש מנגו והותירו את המשמורת על בנם התינוק בידי סבתו.

ביוגרפיה


חיים מוקדמים
ידוע לנו מעט מאוד על חייה המוקדמים של אליס לונגבוטום.
היא נולדה למשפחת קוסמים טהורת-דם ולמדה בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. בתום שנות לימודיה היא התחתנה עם פרנק לונגבוטום.

מלחמת הקוסמים הראשונה

"זה שבכוחו להביס את אדון האופל קרב ובא... הם שחמקו ממנו כבר שלוש פעמים, להם ייוולד הוא בשלהי החודש השביעי... ואדון האופל יסמן אותו כשווה לו, אך ברשותו יעמוד כוח שאדון האופל אינו מכיר... ואחד מהם יומת בידי השני, כי איש מהם לא יוכל לחיות כל עוד ימשיך השני להתקיים... זה שבכוחו להביס את אדון האופל ייוולד בשלהי החודש השביעי..."
- נבואתה של סיביל טרלוני.

לאחר שאליס לונגבוטום סיימה את לימודיה, היא הפכה להילאית מוכשרת ומכובדת מאוד כמו בעלה. בעת עליית כוחם של הלורד וולדמורט ושל אוכלי-המוות, אליס ובעלה הצטרפו אל מסדר עוף החול על מנת למנוע מכוחות האופל להתעצם.
מתוקף תפקידה כהילאית וכחברה במסדר עוף החול, הזדמן לאליס לונגבוטום ולבעלה, פרנק, להילחם בלורד וולדמורט פנים אל פנים שלוש פעמים. מכאן, נבעה הסברה הרווחת כי בנה התינוק של אליס הוא אותו התינוק עליו מדברת הנבואה. מלבדו ישנו תינוק נוסף שיכול להתאים לנבואה והוא לא אחר מהארי פוטר, בנם של לילי ושל ג'יימס פוטר, חברים נוספים במסדר עוף החול. נבואתה של טרלוני התפשטה בגלל אוכל-המוות סוורוס סנייפ, שחשף בפני וולדמורט את דבר הנבואה. וולדמורט האמין כי הנבואה מדברת על הארי פוטר ועל כן יצא להשמידו.

הפגיעה בזוג לונגבוטום
זמן קצר לאחר מפלתו של אדון האופל, הותקפו בני הזוג לונגבוטום על-ידי אוכלי-המוות: בלטריקס, רודלפוס וראבסטאן לסטריינג' וברטמיוס קראוץ' הבן. אוכלי-המוות עינו את בני הזוג לונגובוטום בקללת הקרושיאטוס. עקב כך נשלחו אוכלי-המוות למאסר עולם בכלא אזקבאן.

בעקבות העינוי המתמשך שנגרם לאליס עקב קללת הקרושיאטוס היא השתגעה, איבדה את יכולת התפקוד שלה בחברה ונשלחה יחד עם בעלה אל בית-החולים על שם הקדוש מנגו. בכל זמן שהותם בבית-החולים באגף למחלות ופגיעות הנגרמות עקב קסם, לא זיהו בני הזוג לונגבוטום את בנם, נוויל.

"שוב?" אמרה גברת לונגבוטום ונשמעה מעט מיוגעת. "בסדר, אליס, בסדר - נוויל, קח את זה ממנה, מה שזה לא יהיה..." אבל נוויל כבר הספיק להושיט את ידו, ובכף ידו הפשוטה תחבה אמו עטיפה ריקה של המסטיק הכי מתנפח של דרובל. "נחמד מאוד, יקירתי," אמרה סבתא של נוויל בעליצות מאולצת וטפחה לאמו על כתפה. אבל נוויל רק אמר בשקט, "תודה, אמא."
- אליס ובנה, 1995.

בגלל שאליס לא יכלה לתפקד בחברה ובכך גם לא יכלה לטפל בבנה, נוויל לונגבוטום נשלח אל סבתו מצד אביו - אוגוסטה לונגבוטום. נוויל ביקר את הוריו באופן קבוע בחג המולד ובמועדים נוספים. למרות שאליס לונגבוטום ובעלה לא הצליחו לזהות במפגשים הללו את בנם, נוויל לא הפסיק את ביקוריו. בכמה מהביקורים, אליס, אימו של נוויל, נתנה לו עטיפות של ממתקים, אותם הוא נהג לשמור כמזכרת.

במהלך הקרב במחלקת המסתורין, נוויל נלחם בבלטריקס לסטרינג', אחת מאוכלי-המוות שעינו את הוריו. במהלך מלחמת הקוסמים השנייה, נוויל היה עד למותה של בלטריקס לסטריינג' כשנרצחה על-ידי קללה ששילחה אליה מולי וויזלי.

מראה חיצוני
אליס מתוארת כאישה בעלת פנים עגולות, ואף מצוין דמיון בינה לבין בנה, נוויל. באמצע שנת 1990, שיערה החום והמדובלל האפיר.

אישיות ותכונות
אליס הייתה הילאית מכובדת ומצליחה מאוד. היא גם הייתה חברה במסדר עוף החול. אליס ופרנק לונגבוטום היו אהובים מאוד בקרב הקוסמים. לאחר שאליס ופרנק לוגבוטום השתגעו, אליס לא יכלה לזהות את בנה, אך למרות זאת היא אהבה אותו מאוד.

יכולות קסם ומיומנויות
יכולות הילאיות: אליס הייתה הילאית מכובדת מאוד, והיא עבדה יחד עם בעלה ועם אלאסטור מודי. אליס ופרנק לונגבוטום נלחמו שלוש פעמים מול הלורד וולדמורט. לאחר מפלתו של אדון האופל, אוכלי-המוות עינו את בני הזוג לונגבוטום עד כדי טירוף. בין אוכלי-המוות המענים היו – בלטריקס, בעלה, גיסה וברטימוס קראוץ' הבן.

אטימולוגיה
השם אליס נלקח מהשם הצרפתי 'אדאליס', שבמקור נלקח מהשם הגרמני 'אדלאדיס'. המילה 'אדאל' בגרמנית משמעותה "אציל" ו'איד' פירושה "סוג". השם 'אליס' היה גם השם שהסופר לואיס קרול נתן לגיבורת ספרו "אליס בארץ הפלאות".

מאחורי הקלעים

  • אליס לונגבוטום גולמה בסרט "הארי פוטר ומסדר עוף החול" על-ידי השחקנית ליסה ווד.
  • במהלך אחד מראיונותיה, רולינג ציינה את הסיבה שבגללה היא השתמשה במוטיב עטיפות הממתקים. היא סיפרה שהשימוש ברעיון העטיפות של הממתקים נגרם עקב סיפור אמיתי עליו היא שמעה. הסיפור העצוב מתאר את קורותיו של אדם, שאימו האהובה והקשישה חלתה במחלת האלצהיימר והגיעה למצב כה מר של טירוף עד שהיא אפילו לא יכלה לזכור את בנה. בעקבות מחלתה, נשלחה הקשישה אל בית-החולים ואושפזה במחלקה סגורה. בנה, שאותו היא לא זיהתה, נהג לבקר אותה בנאמנות מספר פעמים בשבוע ונהג להביא עמו בביקוריו ממתקים אותם נתן לה לאכול. וככה, בכל פעם שהוא נתן לה את הממתקים היא נתנה לו את העטיפות, וזו הייתה דרך התקשורת היחידה ביניהם; היא נהגה לזהות אותו כ"מביא הממתקים" ובכך נוצר ביניהם חיבור מיוחד במינו. רולינג טענה שהסיפור ריגש אותה מאוד והיא החליטה לרקום על פיו את טיב היחסים בין אליס לונגבוטום לבנה נוויל. היא החליטה להציג את הקשר בכך שנוויל מביא לאימו ממתקים, ואימו, שרוצה להודות לו בדרך כלשהי, נותנת לו את העטיפות של הממתקים. אולי מבחינת אנשים רבים אין משמעות לעטיפות הממתקים, אך בשביל נוויל הם בעלי ערך ובעלי משמעות רגשית רבה.

אליס לונגבוטום כחלק ממסדר עוף החול הראשון
אליס לונגבוטום כחברת מסדר עוף החול הראשון



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024