האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

חפציבה סמית'

"אתה יודע לשמור סוד, טום? תבטיח לי שלא תספר לאדון ברק שזה ברשותי? הוא לא ייתן לי מנוח אם יידע שהראיתי לך את זה, ואני לא מוכרת- לאלברק ולא לאף אחד אחר!"
- חפציבה סמית' לטום רידל על הגביע של הפלפאף.

חפציבה סמית' (נפטרה בסביבות שנת 1946) הייתה קוסמת טהורת-דם או חצוית-דם שטענה כי היא צאצאית של הלגה הפלפאף. בגלל היותה אישה עשירה מאוד, היא הייתה אספנית נלהבת של עתיקות קסומות. בבעלותה היו חפצים שהשתייכו למייסדי הוגוורטס; הפריטים היקרים ביותר ברשותה היו הספל של הלגה הפלפאף והקמע של סלאזר סלית'רין.

אין מידע רב על חייה המוקדמים של חפציבה סמית', אך ידוע שבתור אישה מבוגרת התיידדה עם הקוסם הצעיר טום רידל במהלך ביקוריה בחנות בורגין וברקס, שם עבד. לאחר שחפציבה חשפה את שני החפצים היקרים ביותר שלה בפניו של טום רידל במהלך אחד מביקוריו בביתה, הוא הרג אותה, והשתמש במותה כדי להפוך את הקמע והגביע להורקרוקסים. טום רידל מעולם לא הואשם ברצח מפני שגמדונת הבית של חפציבה, הוקי, שהייתה מאוד זקנה ושכחנית, הודתה שבטעות התבלבלה בין הסוכר לרעל בזמן שהכינה את השוקו של חפציבה.

ביוגרפיה

חפציבה סמית
חפציבה סמית'

חיים מוקדמים
אין הרבה מידע אודות חייה המוקדמים של חפציבה סמית', אבל סביר להניח כי למדה בבית הספר לכישוף ולקוסמות כשהייתה ילדה. לא ידוע אם היא טהורת-דם או חצוית-דם, אולם היות שטענה כי היא צאצאית של הלגה הפלפאף, לא ייתכן שהייתה בת-מוגלגים.

חיים מאוחרים
חפציבה טענה שהיא צאצאית של הלגה הפלפאף, שהייתה ממייסדי בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. היא הייתה מכשפה מאוד זקנה ועשירה שאספה עתיקות קסומות. הפריטים היקרים ביותר ברשותה היו ספל, שהיה שייך להלגה הפלפאף, וקמע שהיה שייך לסלאזר סלית'רין, אותו קנתה במחיר גבוה אצל קרקטרוס ברק.

פגישתה עם טום רידל ומותה
בזמן שעבד בחנות "בורגין וברקס", התיידד טום רידל עם חפציבה, שאהבה אותו למן הרגע הראשון.
כאשר רידל ביקר אצלה, לכאורה כמנהל משא ומתן הנוגע למכירת שיריון תוצרות גובלינים שהיה ברשותה, היא, בחוסר זהירות, הראתה לו שניים מגדולי אוצרותיה: הגביע של הפלפאף, והקמע של סלית'רין.
כשחפציבה לקחה בחזרה את הקמע מידיו של טום היא הבחינה במבט האדום, הזוהר והחמדני בעיניו- מה שגרם ל"חיוכה הטיפשי", לאובססיה שלה אליו ולהערצתה את טום, להפסק לרגע.

יומיים לאחר מכן, היא נמצאה מתה; רעל קטלני ולא מוכר התגלה בתוך השוקו שלה. טום רידל מעולם לא היה חשוד בהריגתה של חפציבה. גמדונת הבית שלה, הוקי, הודתה שהתבלבלה בין הסוכר לרעל ובטעות ערבבה את הרעל בכוס. גורלה לא ידוע.

לאחר המוות
למרות הודאתה של הוקי, אלבוס דמבלדור עקב אחריה במשך כמה שנים לאחר המקרה, וחילץ ממנה זיכרון שהטיל ספק בכך שהיא הרגה את חפציבה. הגביע והקמע נעלמו עם מותה של חפציבה והפכו להורקרוקסים של הלורד וולדמורט; מותה של חפציבה הפך את הגביע להורקרוקס. זה היה צעד נוסף בדרכו של וולדמורט לשלטון.

מראה חיצוני

" (...) אשה זקנה ושמנה מאוד עם פיאה ג'ינג'ית מפוארת וגלימה בצבע ורד עז, שהשתפלה מגופה ושיוותה לה מראה של עוגת קרם נמסה. היא הביטה במראת-יד קטנה משובצת אבני חן, ובכרית איפור גדולה מרחה סומק על לחייה, שכבר היו אדומות. באותו זמן, גמדונת-הבית הכי קטנה והכי זקנה שהארי ראה מימיו התאמצה לקשור את השרוכים בזוג נעלי בלט עשויות סאטן, שאליהן ניסתה לדחוק את רגליה הבשרניות של האישה."
- תיאור של חפציבה סמית'.

בשנת 1996, דמבלדור והארי צפו בזכרונה של הוקי, ובו פגישתה של חפציבה עם טום רידל, כאשר הראתה לו את הגביע ואת הקמע. בהגיגית, הערכתו של הארי היא שחפציבה הייתה מכשפה שמנה מאוד ועשירה מאוד, החובשת פאה ג'ינג'ית מצועצעת. היא לבשה גלימה בצבע ורוד עז, ששיוותה לה מראה של עוגת קרם נמסה. היא גם נעלה נעלי בית מסאטן, שהיו קטנות מלהכיל את רגליה הבשרניות- ולכן גמדונת הבית שלה, הוקי, שרכה לה אותן. חפציבה נראתה כאישה הנוהגת להגזים ולהפריז. כשהארי ראה אותה, היא הביטה בעצמה דרך מראה מעוטרת בתכשיטים ומרחה סומק על לחייה. חפציבה התעניינה בחפצים יקרים ובעתיקות, דבר שהוכח באמצעות בעלותה על שני חפצים יקרים עד מאוד: הקמע של סלית'רין והגביע של הלגה הפלפאף. נראה שחפציבה סמית' השקיעה מאמצים רבים כדי להראות צעירה ומושכת יותר מכפי שהיא, ונסתה להרשים את טום רידל במהלך ביקוריו בביתה.

הארי שמע את הוקי קוראת לחפציבה "מקסימה", ומתוך כך הסיק שההסכם של הוקי וחפציבה חייב את הוקי 'לשקר במצח נחושה' כאשר חפציבה שואלת את הוקי מה דעתה על בגדיה. לדעתו של הארי, חפציבה רחוקה מאוד מלהיות "מקסימה". נאמר כי היה לה "חיוך טיפשי" בנוכחות טום רידל, שנעלם לרגע כשהבחינה בטבעו האמיתי.


תכונות אופי
חפציבה הייתה אספנית עתיקות, וביתה היה עמוס בהן עד כדי מצב שגרם להארי לתהות לגבי יכולות התזוזה בו. בנוסף לכך, היא הייתה מאוד גאה בעתיקות שלה, עד כי לא סיפרה לאיש היכן הן מוחבאות. למרות זאת, היא לא הייתה חכמה במיוחד- היא הראתה את שני חפציה היקרים ביותר לטום רידל, ולא הבינה שהוא יפגע בה כדי לקחת אותם לעצמו. היא התאהבה בחזות הילד המנומס והנאה שהציג, ומעולם לא שמה לב למבט החמדני שבפניו, עד הרגע האחרון בו ראתה אותו. ברגע שבו הבחינה בכך, היא לא הצליחה להתעלם מהזוהר האדום בעיניו. כמו כן, חפציבה הייתה מאוד רברבנית והאמינה שיופייה רב, אם כי הארי פוטר סבר בדיוק ההפך ממנה. בגלל תמימותה ויהירותה, דמבלדור כינה אותה "אישה זקנה, עשירה ומבולבלת".

אטימולוגיה
השם חפציבה הוא שם עברי נקבי אשר מורכב מהצירוף "חפץ בה". בתנ"ך, חפציבה הייתה אישתו של חזקיה ואמו של מנשה, שמלכו שניהם על ממלכת יהודה ככתוב בספר מלכים ב', פרק כ"א. שם זה רומז על אישיותה של חפציבה סמית', מציג את עניינה בחפצים עתיקים ובעלי ערך רב. כמו כן, שם זה יכול לרמוז על רצונו של וולדמורט להרוג אותה כדי לפצל את נשמתו ולגנוב את הגביע של הפלפאף ואת הקמע של סלית'רין.

מאחורי הקלעים

  • סצנה בהשתתפותה של חפציבה סמית' צולמה כחלק מהסרט השישי, אך נפלה בעריכה. דמותה של חפציבה לא הופיעה באף אחד מסרטי הסדרה.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007