האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

גרגורי גויל

גרגורי גויל "אנחנו אמורים לתרגל את קללת הקרושיאטוס על תלמידים שנענשו... סירבתי, לא רציתי לעשות את זה. אבל יש אנשים שעשו את זה. קראב וגויל אהבו את זה. זאת הפעם הראשונה שהם היו במעמד גבוה, אני מניח."
- נוויל לונגבוטום, הספר השביעי.


גרגורי גויל (נולד בשנת 1980) היה תלמיד סלית'רין בן שכבתו של הארי בהוגוורטס. הוא היה בנו של אדון גויל - שהיה אוכל מוות - ואשתו. גויל, יחד עם וינסנט קראב, הפך להיות לחברו הטוב של דראקו מאלפוי לפני שנתם הראשונה בהוגוורטס. בסדרת הספרים, הוא וקראב מוצגים כ"משרתים" יותר מאשר כחברים אמיתיים, ולעיתים קרובות עשו את מה שמאלפוי ציווה עליהם לעשות. גויל מוצג כחסר אינטליגנציה, כישרון בקסמים או חשיבה עצמאית, ורק הגודל שלו מייצג כוח שבעזרתו הוא מפחיד תלמידים אחרים ונאבק בכל קוסם שמאיים על מאלפוי.


ביוגרפיה

חיים מוקדמים
גרגורי גויל נולד למשפחה טהורת דם בשנת 1980. אביו - אדון גויל - היה אוכל מוות שפעל במהלך המלחמה הראשונה והיה תומך נלהב ונאמן של הלורד וולדמורט עד נפילתו בשנת 1981, בו הוא טען שוולדמורט פעל תחת קללת אימפריוס כדי למנוע מעבר לאזקבאן. סביר להניח שגויל הכיר את דראקו מאלפוי ווינסנט קראב לפני שלמד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, מכיוון שאביו היה אוכל מוות - וכך גם לוציוס מאלפוי ואביו של קראב. בשלב מסוים בשנת 1991, לפני תחילת לימודיו של גויל בהוגוורטס, הוא קנה את שרביטו בחנות "אוליבנדרס" בסמטת דיאגון שבלונדון.

לימודיו בהוגוורטס

השנה הראשונה
גויל התחיל את לימודיו בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בשנת 1991, עם טהורי דם אחרים נוספים. הוא מיהר להתחבר עם דראקו מאלפוי, בנו של אוכל המוות העשיר לוציוס מאלפוי, ולשמש לו כשומר ראש. גויל התחבר עם דראקו מאלפוי ועם וינסנט קראב בזמן הנסיעה ברכבת האקספרס של הוגוורטס. שלושתם פגשו בהארי פוטר והציעו לו להצטרף לחבורה שלהם. עם זאת, הארי דחה את הצעתם והשאיר את דראקו מאלפוי, מנהיג הקבוצה, מבולבל מכך שהארי בחר לעצמו חברים כמו רון וויזלי במקומו. לאחר שנדחו, גויל ניסה לגנוב חלק מהממתקים של הארי ורון, ובסופו של דבר ננשך על ידי החולדה של רון, סקאברס. כשהגיע להוגוורטס, הוא התקבל לבית סלית'רין יחד עם חבריו - וינסנט ודראקו. לאורך כל שנת הלימודים, גויל ניסה להוריד להארי פוטר ולרון וויזלי, שלא אהבו אותו וקיוו שהוא טיפש כשם שהוא מתנהג, את הציונים בתעודות סוף השנה. למורת רוחו, הוא הצליח לגרום להם לעבור את השנה הראשונה של הלימודים.

גרגורי גויל בשנתו הראשונה, יחד עם וינסנט קראב ודראקו מאלפוי
גרגורי גויל בשנתו הראשונה, יחד עם וינסנט קראב ודראקו מאלפוי

השנה השנייה

"אוו, אתה הרבה יותר מעורר תיאבון מאשר קראב וגויל, הארי," אמרה הרמיוני, ואז ראתה את גבותיו המורמות של רון, הסמיקה קלות ואמרה, "אוך, אתה הבנת את הכוונה - השיקוי של גויל נראה כמו נזלת."
- הרמיוני גריינג'ר מספרת על שיקוי הפולימיצי של גויל, הספר השביעי.

במהלך השנה השנייה בהוגוורטס, חדר הסודות נפתח בפעם השנייה, כשחמישים שנה לפני כן, לורד וולדמורט - שנקרא אז טום רידל - פתח אותו. היה חשש בקרב התלמידים לגבי "היורש של סלית'רין" כשהוא כתב הודעות על הקירות בדם. חלק חשבו שהיה זה הארי פוטר ואחרים סברו שדראקו מאלפוי הוא שכתב את ההודעות על הקירות. הארי, רון והרמיוני רצו לקבל מידע נוסף והחליטו להכין שיקוי פולימיצי כדי שיוכלו לקחת את המדים של גויל, של קראב ושל מיליסנט בלסטרוד ולתחקר את דראקו. כשהשלישיה ניסו לגנוב חפצים ממחסנו האישי של סוורוס סנייפ לשיקוי הפולימיצי, הארי זרק על גויל חזיז שיגרום לו לפריחה מבחילה כדי להסיח את דעתו. במהלך חופשת חג המולד, הארי, רון והרמיוני סיימו להכין את שיקוי הפולימיצי ונאלצו לקחת חתיכת שיער של התלמידים אליהם רצו להפוך. להרמיוני כבר היו שערות מהגלימה של מיליסנט בלסטרוד, אותן השיגה במהלך אימון אלים במועדון הדו קרב - אך לא ידעה שהשערות הללו היו שייכות לחתול של מיליסנט. הארי ורון היו צריכים לקחת כמה משערות ראשם של קראב וגויל - ולשם כך שמו סם שינה בתוך העוגות שלהם כדי שיאכלו אותן וירדמו. ברגע שקראב וגויל נפלו לתרדמת, רון והארי הצליחו לקחת מראשם כמה שערות. בתגובה לשיער ראשו של גויל, הפך שיקוי הפולימיצי לנוזל בצבע חאקי.

השנה השלישית
בדרך לשנת הלימודים השלישית בהוגוורטס, גויל וחבריו נכנסו לקרון של הארי פוטר כדי להציק לו, אך למרבה מזלו של הארי, הם לא יכלו לתקוף אותו כפי שרצו מכיוון שרמוס לופין - הפרופסור החדש להתגוננות מפני כוחות האופל - ישן בתוך התא. בתחילת שנת הלימודים היה ברור לכל התלמידים שהסוהרסנים, ששמרו על הוגוורטס מפני סיריוס בלק, היו הדבר שהפחיד את הארי במהלך משחק הקווידיץ' - מה שגרם לכך שקראב, מאלפוי והוא התחזו לסוהרסנים בניסיון להפחיד את הארי שוב. מעשה זה גרם לו להטיל לחש פטרונוס בתגובה. נקמתו של הארי לא איחרה להגיע - גויל הושפל מאוחר יותר כאשר הארי, שהיה מתחת לגלימת ההיעלמות שלו, הגן על חבריו הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי על ידי זריקת כדורי שלג לעברו. בנוסף לכך, הארי הוריד את מכנסיו של גויל.


השנה הרביעית
במהלך שנת הלימודים הרביעית, נערך בהוגוורטס טורניר הקוסמים המשולש. לאחר שהארי נבחר כנציג הוגוורטס בנוסף לסדריק דיגורי, הוא קראב ומאלפוי הכינו תגים מיוחדים שהבהבו את הצירוף 'פוטר מסריח'. מאלפוי ציין בפני כל התלמידים שהוא מהמר שהארי לא יצליח לשרוד יותר מכמה דקות עם דרקונים. בסוף השנה, הארי כמעט נהרג על ידי וולדמורט וראה כי אביו של גויל היה אוכל מוות.

השנה החמישית

גויל: "אבא שלי חושב שדודה שלך עושה צרות, מישהו צריך ללמד אותה לקח!"
סוזן: "מה אתה רוצה? הארי, רון, הרמיוני! בבקשה תעזרו לי!"
קראב: "אוי תראו, הם באו כדי להציל את החברה ההפלפאפית שלהם."
— קראב וגויל מפחידים את סוזן בונז, משחק המחשב החמישי.

בשנתו החמישית של גויל בהוגוורטס, הוא הצטרף לנבחרת הקווידיץ' של סלית'רין כחובט, אנג'לינה ג'ונסון טענה שנבחרת הקווידיץ' של גריפינדור יצאה מכלל שליטה אך עדיין תומכת בה, והארי גרם למעצרם של לוציוס מאלפוי ואביו של קראב. גויל עקב אחריו בכדי לנקום בשם חבריו וניסה לארוב לו ברכבת האקספרס של הוגוורטס, אך כבר היה מקולל על ידי אוכלי מוות. אירוע דומה התרחש בסוף השנה, כאשר הארי, רון, הרמיוני, פרד וג'ורג' השתמשו בחומרים כשהם היו ברכבת.

השנה השישית
במהלך שנת הלימודים השישית בהוגוורטס, קראב השתמש בשיקוי הפולימיצי כדי לשמור על חדר הנחיצות בזמן שמאלפוי תיקן שם את הארון שקנה מבורגין ובארקס. גויל הפך לילדה קטנה שהחזיקה זוג כפכפים, והיה יורד בכל פעם שמישהו היה עובר או שהיה רעש במקום קרוב. באחת מהשמירות שלו, גויל תפס את הארי וחיכה למאלפוי אך לא יצא מחדר הנחיצות. הוא וקראב הרגישו בודדים מכיוון שהמנהיג שלהם, דראקו מאלפוי, עזב את בית הספר זמן קצר לפני סוף הלימודים.

השנה השביעית והקרב על הוגוורטס
בשנה השביעית שלהם, גויל וקראב היו התלמידים המועדפים של הפרופסורים אוכלי המוות אלקטו ואמיקוס קארו. בפעם הראשונה, גויל היה מסוגל להצטיין בחלק מהשיעורים, ונוויל לונגבוטום ציין שגויל וקראב היו בקיאים בשיעורי ההתגוננות מפני כוחות האופל.
במהלך הקרב על הוגוורטס, גויל, קראב ומאלפוי לא ברחו עם סלית'רינים אחרים וניסו לארוב להארי, לרון ולהרמיוני בחדר הנחיצות. במאבק שהתפתח, גויל היה פחות אגרסיבי מקראב, שקרא תיגר על ההנהגה של דראקו וניסה להטיל קללות כבדות ואפלות. גויל פורק מנשקו על ידי הארי והרמיוני שלחה לעברו קללת שיתוק. כשקללת "שלהבת השדים" של קראב איבדה שליטה, הרמיוני ורון הצילו את גויל כשהעיפו אותו על המטאטא שלהם, והארי הציל את דראקו בזמן שקראב נלכד בתוך האש ונשרף.


מראה חיצוני

"אמא של גויל תהיה מרוצה, הוא נראה יותר טוב עכשיו."
- רון וויזלי להארי פוטר וארני מקמילן, הספר החמישי.

לגויל היו כתפיים רחבות וגדולות הרבה יותר מכתפיהם של הארי ודראקו. הוא וקראב תוארו כשומרי ראש שקטים ומגושמים. רגליו היו גדולות, עיניו קטנות, זרועותיו היו זרועות ארוכות, שריריות ומגושמות, פניו כוסו זיפים וקולו היה נמוך.

אישיות ותכונות

"לא ידעתי שאתה מסוגל לקרוא."
- דראקו מאלפוי להארי פוטר כשהיה מחופש לגויל, הסרט השני.

גרגורי גויל מוצג בדרך כלל כדמות פחות אינטליגנטית מווינסנט קראב - הוא תמיד עשה בעיות וכמעט ולא צלח את בחינותיו בשנתו הראשונה בהוגוורטס. הוא לא היה מסוגל לתת לדולורס אמברידג' תשובה פשוטה אחרי שחקרה אותו על השיעורים של האגריד, ותשובתו היחידה היתה חיוך טיפשי. יחד עם קראב, גויל,לא עברו את מבחני הבגרות של התגוננות בפני כוחות האופל בשנתם החמישית. בנוסף, לא היו לו נקיפות מצפון כשהטיל קללות קרושיאטוס על תלמידים אחרים.

יכולות קסם ומיומנויות

  • קללות שאין עליהן מחילה: לגויל היה קשר עם קללת הקרושיאטוס. נוויל לונגבוטום ציין שהמיומנות שלו עם הקללה הייתה כנראה הפעם הראשונה שהצליח במשהו.
  • קווידיץ': גויל היה אחד החובטים בנבחרת הקווידיץ' של סלית'רין, יחד עם קראב. כמו קראב, הוא נבחר בזכות הגודל והכוח שלו ולא בזכות המיומנות.

קלף צפרדע שוקולד

אטימולוגיה

  • משמעות השם גרגורי ביוונית היא "ערני, דרוך", מילה הקשורה גם למילה "גריגורי", קבוצה של מלאכים שהזדווגו עם נשים אנושיות כדי לפתח שושלת יצורים גדולים וחזקים. זה רומז שלעיתים קרובות גויל מתנהג כמו שומר הראש של דראקו ומדגיש את חזותו הבריונית.
  • משמעות שם המשפחה שלו היא "מפלצת": גרגוילים הן מפלצות קטנות המשמשות לקישוט מבנים, בעיקר כנסיות באירופה. "גרגויל" היה מפלצת המים האגדית שחיה בנהר הסיין בפריז, צרפת.

מאחורי הקלעים

  • ג'ושוע הרדמן משחק את גויל בכל אחד משמונת סרטי הסדרה. גרגורי גויל הוא אחד מ-15 דמויות אשר מופיעות בכל סרטי הסדרה.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", גויל תופס את מקומו של קראב, שלא הופיע בסרט עקב האשמות נגד ג'יימי וויילט (שמגלם את קראב בסדרת הסרטים) בגין אחזקת סמים בלתי חוקיים. גויל מת במקום קראב בעקבות הטלת קללת "שלהבת שדים" בחדר הנחיצות, עליה לא הצליח להשתלט. במשחק הוידאו הסיבה למותו של גויל לא ידועה. במשחק "לגו הארי פוטר: שנים 5-7", הרמיוני גריינג'ר מנסה לתפוס את ידו של גויל אך ללא הצלחה, וגויל נופל לתוך האש.
  • במשחק "לגו הארי פוטר: שנים 1-4", גויל מתואר כדמות חכמה יותר ותומכת בהארי על-פי רוב: כאשר מאלפוי וקראב רבו עם הארי אחרי שגברת נוריס התאבנה, גויל העיר להם על התנהגותם. בסוף שנת הלימודים, גויל משבח את הארי עד שמאלפוי עוצר בעדו. דבר דומה קרה גם בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר וחדר הסודות", כשמאלפוי עצר את וינסנט קראב מלהריע להארי.

גרגורי גויל צונח אל מותו בחדר הנחיצות (העיבוד הקולנועי בלבד)
גרגורי גויל צונח אל מותו בחדר הנחיצות (העיבוד הקולנועי בלבד)



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007