האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

פאיוס ת'יקנס

פאיוס תיקנס "בתור שר הקסמים החדש שלכם, אני מבטיח להשיב מקדש סובלנות זה לימיו המפוארים. לכן, החל מהיום, כל עובד יתייצב... לצורך הערכה. אבל זכרו: אין לכם ממה לחשוש כל עוד אין לכם מה להסתיר."
- פאיוס ת'יקנס במשרד הקסמים, הסרט השביעי.


פאיוס ת'יקנס היה שר הקסמים של בריטניה במשך כחצי שנה, במהלך שנת 1990. בזמן מלחמת הקוסמים השנייה כיהן פאיוס ת'יקנס כראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם, ובהמשך שנות עבודתו במשרד הקסמים קיבל את משרת שר הקסמים, שהייתה שייכת לפני כן לרופוס סקרימג'ר, אשר נרצח על ידי הלורד וולדמורט במסגרת התוכנית להשתלט על משרד הקסמים. פאיוס ת'יקנס היה שר הקסמים הראשון שבמשך כהונתו היה נתון תחת קללת האימפריוס, ועמד לרשות אוכלי המוות ואדונם.

כאמור, במהלך מלחמת הקוסמים השנייה עמד ת'יקנס לצידם של אוכלי המוות בשל קללת האימפריוס שאחזה בו. לאחר שירד אדון האופל מכוחו, הודח ת'יקנס מתפקידו כשר הקסמים ונעלמו עקבותיו. שר הקסמים שהחליפו היה ההילאי הנאמן קינגסלי שאקלבולט.


ביוגרפיה


חיים מוקדמים
ת'יקנס נולד למשפחת קוסמים בעלת סיווג דם בלתי מוגדר. סביר להניח כי למד בבית הספר הוגוורטס ואף סיים את לימודיו בהצלחה, כשהוא מצטיין במבחני הכשיפומטרי והבגרויות.
לאחר שסיים פאיוס ת'יקנס את לימודיו, בגיל 17, הוא החל לעבוד במשרד הקסמים.

ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם

"[...] תור ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם, ת'יקנס בא במגע קבוע לא רק עם השר עצמו אלא גם עם ראשי שאר המחלקות במשרד הקסמים."
- יאקסלי מתאר את מעמדו של פאיוס ת'יקנס, הספר השביעי.

לאחר מות ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם, אמיליה בונז, שנרצחה בדם קר על ידי הלורד וולדמורט בקיץ של שנת 1996, ירש פאיוס ת'יקנס את מקומה והפך לראש המחלקה. במקביל למינוי של ת'יקנס, התמנה רופוס סקרימג'ר לשר הקסמים של בריטניה.

כראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם זכה פאיוס ת'יקנס למעמד וכוח רב, בשל היותו המפקח על חמש מחלקות שלמות (ייתכן שאפילו שש, אם מחלקת המסתורין גם הייתה בהשגחתו). פאיוס ת'יקנס בעצם היה אחראי המחלקה הגדולה ביותר הקיימת במשרד הקסמים.

תחת קללת האימפריוס

"נו, יאקסלי?" קרא וולדמורט לעבר קצה השולחן, ואור האש שבאח ריצד מוזרות בעיניו האדומות. "משרד הקסמים ייפול לפני השבת הקרובה?"
כל הראשים פנו שוב. יאקסלי זקף את גבו.
"אדון, בעניין זה יש לי חדשות טובות. הצלחתי - בקושי מסוים ובמאמץ רב - להטיל קללת אימפריוס על פאיוס ת'יקנס."
רבים מבין היושבים מסביב ליאקסלי הפגינו התפעלות; שכנו, דולוחוב, אדם בעל פנים מוארכים ועקומים, טפח על שכמו.
"זאת התחלה," אמר וולדמורט. "אבל ת'יקנס הוא רק אדם אחד. סקרימג'ר צריך להיות מוקף באנשינו לפני שאפעל. ניסיון כושל להתנקש בחיי השר יחזיר אותנו דרך ארוכה לאחור."
- הלורד וולדמורט ויאקסלי במהלך ההתכנסות באחוזת מאלפוי, הספר השביעי.

בקיץ של שנת 1997, במסגרת תוכניתו של הלורד וולדמורט להשתלט על עולם הקסמים, הוא הציב כמה מתומכיו במשרד הקסמים, על מנת שיוכל להפיל את רופוס סקרימג'ר מהשלטון מבלי להסתכן יתר על המידה.
באופן נועז ואמיץ, אוכל המוות יאקסלי הטיל את קללת האימפריוס על פאיוס ת'יקנס. למרות כוחו ועוצמתו של ראש המחלקה, יאקסלי ביצע את משימתו נאמנה ולאחר קרב עיקש עם ת'יקנס, שניסה בכל מאודו להשתחרר מהקללה, נחל ת'יקנס תבוסה וסר למרותם של אוכלי המוות ואדונם.

לאחר שיאקסלי מילא את משימתו, והיה בידיו הכוח לשלוט בראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם, אוכלי המוות הביעו כלפיו הערכה ואהדה, ושכנו, אנטונין דולוחוב, אף טפח על כתפו בהבעת הערכה. ואולם, הכבוד שחלקו אוכלי המוות ליאקסלי והערכתם אליו לא נגעה באדונם, הלורד וולדמורט, שנותר חמור סבר וטען כי הישג זה אינו מספיק ודרושה עבודה מאומצת נוספת כדי להוריד את שר הקסמים הנוכחי מכיסאו, ובין היתר גם להחדיר למשרד הקסמים אנשים נוספים תחת סמכותו.
למרות היחס המזלזל וחוסר ההערכה שהפגין הלורד וולדמורט כלפי השגת השליטה על ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם, התברר כי פאיוס ת'יקנס היה שימושי ביותר, מפאת שכראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם, היה קשר ישיר בינו לבין שר הקסמים ויתר ראשי המחלקות שבמשרד הקסמים. קשרים אלו הועילו מאוד לאוכלי המוות, שתכננו להשתלט על משרד הקסמים. במשרד לא היה ולו אדם אחד שהטיל ספק במעשיו של פאיוס ת'יקנס, ואף אחד לא העלה בדעתו כי הוא אינו שולט במעשיו כבר תקופה ארוכה. לסיכומו של דבר, הרשלנות מצד עובדי המשרד והממונים עליו, הובילה לכך שת'יקנס איפשר את הרצח של רופוס סקרימג'ר בידי הלורד וולדמורט.

פאיוס ת'יקנס מנע ממסדר עוף החול לבצע את תוכנית ההעברה של הארי פוטר מבית הדרסלים בעזרת מעברים קסומים כמו רשת פלו, מפתח מעבר או התעתקות. הוא קבע שחיבורו של בית הדרסלים בדרך פריווט מספר ארבע לרשת פלו, או שימוש באחת מדרכי המעבר המוכרות בעולם הקוסמים אל הבית וממנו, היא עבירה חמורה שדינה מאסר. חוק זה נועד כביכול להגן על הארי פוטר מפני חדירת הלורד וולדמורט אל בית הדרסלים, אך היה למעשה חסר טעם מכיוון שלחש ההקרבה של אמו של הארי פוטר מנע בלאו הכי את כניסתו של אדון האופל לבית הדרסלים. בנוסף לחוק זה, הארי היה נתון עדיין תחת העיקוב על קיטנים מטעם משרד הקסמים, כך שמשרד הקסמים היה מתוודע למקרה בו הוא או מישהו סביבו היה משתמש בקסם כדי להוציאו מבית הדרסלים, וכך היה המידע עובר גם לידיהם של אוכלי המוות.

בעקבות התנהלות משרד הקסמים בשלטונו של פאיוס ת'יקנס, מסדר עוף החול הבין שת'יקנס עבר לצידם של אוכלי המוות- דבר שהקשה עד מאוד על ביצוע התוכנית להעברת הארי פוטר מבית הדרסלים. בעקבות החוקים שקבע ת'יקנס, נאלץ המסדר לנטוש את תוכניתו המקורית, ולמצוא פתרון יצירתי בגלל בעיה נוספת, והיא שלא היה ניתן להעביר את הארי לאחר היגעו לגיל שבע-עשרה, כיוון שלמרות הסרת העיקוב ממנו הוא יאבד את ההגנה אותה קיבל מאימו. על פי דברי המסדר, ת'יקנס האמין כי המלכודת שפרש להארי דחקה אותו לפינה שממנה לא יוכל להיחלץ. החוק שהוציא ת'יקנס אמנם הותיר את מסדר עוף החול ללא אמצעי מעבר הדורשים שימוש בקסמים ולחשים, אך עדיין עמדו לרשותם אמצעי מעבר שלא דורשים שימוש בקסם, כמו מטאטאים, ת'סטראלים והאופנוע של סיריוס בלק. בסופו של דבר, הארי הצליח להגיע אל המחילה בשלום, אך ההילאי אלאסטור מודי נרצח על ידי הלורד וולדמורט במהלך המעבר, מה שגרם להלם ויגון עמוק בקרב חברי המסדר.

כשר הקסמים

"בתור שר הקסמים החדש שלכם, אני מבטיח להשיב מקדש סובלנות זה לימיו המפוארים. לכן, החל מהיום, כל עובד יתייצב... לצורך הערכה. אבל זכרו: אין לכם ממה לחשוש כל עוד אין לכם מה להסתיר."
- פאיוס ת'יקנס מודיע לעובדי משרד הקסמים על הרפורמה החדשה העומדת להתרחש במשרד הקסמים, הסרט השביעי.

משרד הקסמים נפל לידי כוחות האופל, ועל פי תיאורו של לופין, "ההפיכה הייתה חלקה, ופחות או יותר שקטה". ב-1 באוגוסט 1997, משרד הקסמים נפל רשמית לידיו של הלורד וולדמורט, ויחד עימו גם עיתון הנביא היומי. פאיוס ת'יקנס תפס את מקומו של רופוס סקרימג'ר, והגרסה הרשמית להיעלמותו של שר הקסמים הייתה שהוא התפטר; אנשי מסדר עוף החול היו בין הבודדים שידעו את האמת על ההתרחשויות במשרד הקסמים, על כך שרופוס סקרימג'ר נרצח על ידי אדון האופל ועל כך שפאיוס ת'יקנס היה לא יותר מאשר "בובת החוטים" של אוכלי המוות, שדאג וטיפל בענייניים היומיומיים במשרד- בעוד הלורד וולדמורט ואוכלי המוות חופשיים לפעול מעבר לגבולות משרד הקסמים.
ת'יקנס, על פי הוראותיו ורצונותיו של הלורד וולדמורט, שינה את אורח החיים הרגיל במשרד הקסמים. השינוי התבצע על פי אידיאולוגית טוהר הדם, אשר הייתה בסיס אמונתם של אוכלי המוות. צעדיו של פאיוס ת'יקנס כללו שינוי פיזי של פני משרד הקסמים: במקום מזרקת האחווה הקסומה, הוצב פסל כביר במרכז אולם הכניסה למשרד, שבבסיסו הופיע הכיתוב "קסם הוא כוח", ומעליו יושבים מכשפה וקוסם בכיסאות מלכות מגולפים. בנוסף לשינוי בחזות המשרד, נערכו גם שינויים במינויים לתפקידים: יאקסלי קיבל את תפקיד ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם, ומספר אוכלי מוות נוספים, כמו טראוורס וסלווין, קיבלו גם הם תפקידים מכובדים.

פאיוס תיקנס בתקופתו כשר הקסמים, תחת קללת האימפריוס
פאיוס ת'יקנס בתקופתו כשר הקסמים, תחת קללת האימפריוס

השינויים במדיניות משרד הקסמים שנערכו בתקופת כהונתו של ת'יקנס כשר, נתנו את אותותיהם גם במקומות נוספים שהושפעו מהמשרד; למשל, בהוגוורטס, מקצועות הלימוד חקר-המוגלגים והתגוננות מפני כוחות האופל הועברו בהתאמה על ידי אוכלי המוות אלקטו ואמיקוס קארו, אשר פעלו תחת חסותו של המנהל החדש, סוורוס סנייפ. מעבר לכך, הלימודים בהוגוורטס נקבעו כחובה לכל קוסם ומכשפה צעירים באנגליה, והתלמידים חויבו לעבור דירוג-דם.
בנוסף לשינויים הללו, הארי פוטר הוכרז כ"גורם שלילי מספר 1", אשר דרוש לחקירה אודות נסיבות מותו של אלבוס דמבלדור. הפרס על לכידתו היה עשרת אלפים אוניות, ולאחר שהחיפושים אחריו לא הניבו תוצאות- הפרס עלה לסכום עתק של 200 אלף אוניות זהב.

בתקופת כהונתו של פאיוס ת'יקנס כשר הקסמים, התבצע מחקר מזויף במחלקת המסתורין שכביכול הוכיח כי ילידי מוגלגים בעלי כוחות קסם גוזלים את כוחותיהם של מכשפות וקוסמים אחרים. בעקבות מחקר זה הוקמה הוועדה לרישום בני מוגלגים אשר רדפה וכלאה בוצדמים, וועדה אשר בראשה עמדה דולורס אמברידג'. כמו כן, אנשים שהיו ידועים בקשריהם עם מסדר עוף החול או בהיותם חובבי מוגלגים, כמו ארתור וויזלי, הושגחו תחת מעקב.

"מה מביא אותך הלום, רנקורן?" שאל שר הקסמים החדש. בשערו ובזקנו הארוכים והשחורים היו פסי כסף, ומצחו הרחב והבולט הצל על עיניו הבוהקות והעלה בדמיונו של הארי סרטן המציץ מתחת לאבן.
"אני צריך רגע להחליף מלה עם -" הארי היסס חלקיק שנייה, "ארתור וויזלי. מישהו אמר לי שהוא נמצא בקומה הראשונה."
"אה," אמר פאיוס ת'יקנס. "האם הוא נתפס ביצירת קשר עם גורם שלילי?"
"לא," אמר הארי, גרונו ניחר. "לא, שום דבר כזה."
"נו, טוב. זה רק עניין של זמן," אמר ת'יקנס. "אם תשאל אותי, בוגדי הדם גרועים לא פחות מהבוצדמים. יום טוב שיהיה לך, רנקורן."
"יום טוב, כבוד השר."
- פאיוס ת'יקנס והארי פוטר במשרד הקסמים, הספר השביעי.

כאשר הארי, רון והרמיוני הגיעו אל משרד הקסמים בחיפושם אחר אחד ההורקרסים של הלורד וולדמורט, נתקל הארי פוטר בפאיוס ת'יקנס, אשר היה לבוש באותו רגע בגלימה מפוארת בגווני שחור וזהב. ת'יקנס לא ידע שהוא מדבר אם הארי פוטר וטעה לחשוב כי הוא שח עם אלברט רנקורן.
הארי, תחת מסווה זהותו של רנקורן, הבחין בשינוי בהתנהגותו של פאיוס ת'יקנס, ובכך שכעת השר מביע איבה ושנאה כלפי ילדי המוגלגים, אותם כינה בכינוי הגנאי "בוצדמים". יתרה מכך, פאיוס ת'יקנס הפגין שנאה גם כלפי בוגדי הדם, אשר לטענתו אינם טובים יותר מבוצדמים. כאשר הארי פוטר היה במשרדה של דולורס אמברידג', בחסות גלימת ההיעלמות, נכנס לחדר פאיוס ת'יקנס כדי לכתוב פתק. ת'יקנס כמעט וגילה את הארי, ואף בחן לזמן מה את האוויר באזור בו הוא עמד, אך בסופו של דבר עזב את החדר מבלי לעשות דבר בנידון.

בהמשך שנת 1997 נחטפה בתו של קסנופיליוס לאבגוד כדי לאלץ את אביה לפרסם בעיתונו "הפקפקן" פרסומים פוגעים ומסיטים נגד הארי פוטר, וזאת בניגוד לרוח העיתון ולדברי התמיכה שנכתבו בו עד עתה. כאשר הארי, רון והרמיוני ביקרו אצל קסנופיליוס, האבה מודאג שלח אל משרד הקסמים ינשוף, על מנת שיבואו לחטוף את הארי פוטר ובתמורה יחזירו לו את בתו ללא פגע. ת'יקנס, שקיבל את הינשוף, שלח אל המקום את טראוורס וסלווין, אך השניים לא תפסו את השלישייה ולקחו את קסנופיליוס לחקירה מעמיקה.

הקרב על הוגוורטס

"ערב טוב, כבוד השר!" שאג פרסי וכיוון לחש היישר אל גופו של ת'יקנס. ת'יקנס שמט את שרביטו והחל למשש את חזית הגלימה שלו, במצוקה ניכרת. "כבר אמרתי לך שאני מתפטר?"
- פרסי וויזלי ופאיוס ת'יקנס בקרב על הוגוורטס, הספר השביעי.

במהלך הקרב על הוגוורטס, פאיוס ת'יקנס סייע לאוכלי המוות ונלחם לצידם. כמו יתר אוכלי המוות, הוא עטה גלימה עם ברדס והצליח לחדור אל תוך הוגוורטס. הוא נלחם מול פרסי וויזלי, ובמהלך עימות זה הברדס שכיסה את פניו נפל וחשף את פניו, מה שגרם לפרסי ללעוג לו ולשלוח לעבור קללה שגרמה לו ליפול ארצה כשמגופו פורצים אלפי קוצים זעירים, דבר ששיווה לו מראה של קיפוד-ים. לאחר שקללתו של פרסי פגעה בשר, המסדרון בו נלחמו התמוטט בשל קללה מפציצה שגרמה גם למותו של פרד וויזלי, אותה שלח אוכל המוות אוגוסטוס רוקווד.
בהמשך הקרב פעל ת'יקנס על פי הוראות אדונו כמו שאר עמיתיו, ולקראת סוף הקרב הוא שותק על ידי ארתור ופרסי וויזלי.

חיים מאוחרים

[...] לשמוע את הידיעות המגיעות מכל פינות הארץ, ככל שהבוקר התארך, על כך שכל מי שהוטלה עליו קללת אימפריוס בכל רחבי המדינה התעורר וחזר אל עצמו, שאוכלי-המוות נמלטים על נפשם ושרבים מהם כבר נלכדו, שהחפים-מפשע באזקבאן משוחררים באותם הרגעים ממש, ושקינגסלי שאקלבולט מונה לשר הקסמים הזמני...
- תיאור אחרית הקרב על הוגוורטס, הספר השביעי.

אין אנו יודעים הרבה על קורות חייו של פאיוס ת'יקנס לאחר הקרב, אך סביר להניח שהוא שרד אותו מפני שארתור ובנו, פרסי וויזלי, שיתקו אותו ולא פגעו בו לצמיתות, כי ידעו, כמו כל חברי המסדר, שהשר היה תחת השפעתה של קללת אימפריוס. לאחר תבוסתו של אדון האופל ומותו, כל הקוסמים ברחבי העולם התוודעו לכך שת'יקנס היה תחת השפעת הקללה. הפרט הוודאי היחיד אודות המשך חייו הוא שהוא לא זכה להמשיך ולכהן כשר הקסמים, ואת מקומו מילא באופן זמני- ובהמשך גם באופן קבוע- קינגסלי שאקלבולט.

מראה חיצוני
ת'יקנס מתואר כאדם בעל שיער וזקן שחורים וארוכים שבהם שזורים פסי כסף, ומצחו רחב ובולט ומצל על עיניו הבוהקות. הארי פוטר ראה דמיון כלשהו בין ת'יקנס לבין סרטן המציץ מתחת לאבן.

אישיות ותכונות
אין אנו יודעים דבר על אישיותו של ת'יקנס לפני שקללת האימפריוס שלטה בו, ואין בידינו אף פיסת מידע אודותיו לאחר מות אדון האופל והתפוגגות הקללה. אנו יודעים שכאשר הוא היה נתון להשפעת הקללה, הוא נתפס כבעל אישיות מפחידה ומאיימת שנבעה מכוחו הרב וממראהו. כאשר היה נתון תחת הקללה, הוא היה מרוצה מהרפורמה החדשה במשרד וטען שבוגדי-דם מתועבים וגרועים לא פחות מהבוצדמים עצמם.

בשל העובדה שהוא התנהל בהשפעת קללת האימפריוס, לא יהיה זה הוגן לשפוט אותו על פי מעשיו בתקופה זו, כי אנו יודעים שיאקסלי התקשה בהטלת הקללה עליו, ומכך ניתן להסיק שהוא לא היה אוהד של אוכלי המוות ולא בהכרח האמין באידיאולוגיות שלהם. אנו יכולים להניח שבתור אחד שכיהן כראש המחלקה הגדולה ביותר במשרד הקסמים, הוא היה בעל כוחות עצומים שאפשרו לו לעמוד בתפקיד מעין זה. בנוסף, אנו יכולים להסיק גם שהיה לו כוח רצון עז, כיוון שיאקסלי עצמו העיד שהמאבק נגדו היה מאבק עיקש וקשה במיוחד.

יכולות קסם ומיומנויות

  • דו קרב: במהלך הקרב על הוגוורטס, ת'יקנס נלחם בפרסי וויזלי, ולבסוף הובס כאשר צורתו שונתה למעין קיפוד– ים. בהמשך המאבק על טירת הוגוורטס ארתור וויזלי ובנו פרסי שיתקו אותו.
  • ניסיון להשתחרר מקללת האימפריוס: ת'יקנס ניסה להשתחרר מקללת האימפריוס כאשר יאקסלי הטיל אותה עליו, ויאקסלי עצמו העיד שהמאבק נגד ת'יקנס היה קשה, ושכוח רצונו היה חזק עד מאוד. המאבק הוכרע כאשר יאקסלי הצליח להטיל את הקללה על ת'יקנס, למרות ניסיונותיו להשתחרר ממנה.
  • כריזמה: ת'יקנס הוכיח את עצמו לא פעם כפוליטיקאי בעל יכולות כריזמטיות יוצאות מן הכלל.

אטימולוגיה

  • השם פאיוס נגזר מן המילה הלטינית "Pius", שמסמלת כבוד כלפי החוק, הממשלה והסדר. פירושה של המילה הלטינית מותאם לאופיו של ת'יקנס, אשר נחל כבוד כלפי החוק והממשלה וניסה לשמור על הסדר כראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם ובתפקיד שר הקסמים (אם כי ראוי לציין שבתקופת כהונתו כשר הקסמים לא הייתה לו דעה עצמאית).
  • פאיוס היה גם שמם של אפיפיורים רבים, דבר אירוני להפליא מפני שכשם שהייתה תקופה בה יצרו האפיפיורים אינקוויזיציה שפגעה ורדפה את המכשפות - בתקופתו של ת'יקנס הוא יצר את "הוועדה לרישום בני מוגלגים" אשר רדפה ופגעה בבני מוגלגים.
  • המשמעות של המילה "ת'יקנס" שונה ממשמעות המילה "פאיוס" והיא כפי הנראה נלקחה מהמילה הגרמנית "Nessieh" שפירושה "לשון". מכך ניתן להסיק כי שם המשפחה של ת'יקנס רומז לתעמולה שהוביל כנגד בני המוגלגים בעת כהונתו כשר הקסמים.
  • בגרסה השוודית של ספרי הארי פוטר, שם משפחתו של פאיוס ת'יקנס שונה ל"קרופלס", משמע "צר אופקים". בתרבות הסרבית שונה שמו ל"פאיוס גלוספיג'"; פירוש המילה "Glupsije" הינו טיפש. גם בשפה האיטלקית שינו את שם משפחתו של פאיוס, לשם "פאיוס אוטוסו" - פאיוס הטיפש. ייתכן שבארצות הללו שונו שמות המשפחה של פאיוס למילה "טיפש" מפני שבסלנג הבריטי פירוש המילה "Thick" הוא צר אופקים\טיפש\לא חכם במיוחד.

מאחורי הקלעים

  • השחקן המגלם את דמותו של פאיוס ת'יקנס בשני העיבודים הקולנועיים של "הארי פוטר ואוצרות המוות" הוא השחקן הבריטי גיא הנרי.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 1", פאיוס ת'יקנס הופיע בפגישת אוכלי המוות באחוזת מאלפוי, ומכאן שכבר אז היה נתון להשפעת קללת האימפריוס והיה חלק מצבא אוכלי המוות. במהלך הפגישה שאל אותו וולדמורט על הלילה בו מתכננים להעביר את הארי מבית הדרסלים שבדרך פריווט מספר ארבע. אף על פי שת'יקנס היה חלק מאוכלי המוות, הוא לא לבש בהתכנסות את גלימות אוכלי המוות אלא חליפת פסים פשוטה; יתרה מכך - ניתן להבחין בכך שת'יקנס לא חש בנוח, ואף היה מוטרד כאשר נגיני הייתה לידו על הרצפה - ידיו רעדו, מה שמוכיח כי נכפה עליו להיות במקום.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 2", פאיוס ת'יקנס נרצח באכזריות בידי הלורד וולדמורט, משום שהוא הפריע לו להתרכז בתוכניותיו והטריד אותו בעניינים פעוטים וחסרי חשיבות.
  • בלגו הארי פוטר, שנים 5-7, על אף העובדה שדמותו של פאיוס ת'יקנס לא מופיעה בקו העלילה הראשי, היא מופיעה במשחק באופן שולי יותר ופחות מדוייק. דמותו של ת'יקנס מתוארת במשחק כדמות אפלה בעלת יכולת להטיל את הקללות שאין עליהן מחילה ולהפעיל חפצים מקוללים.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007