האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

ג'סטין פינץ'־פלצ'לי

גסטין פינץ פלצליגַ'סטין פִינץ'־פלֶצ'לי היה קוסם בן מוגלגים שלמד יחד עם הארי פוטר באותה שכבת הגיל בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. פינץ'־פלצ'לי החל את לימודיו בשנת 1991 ומוין לבית הפלפאף. בשנתו החמישית בהוגוורטס, הצטרף לצבא דמבלדור. חבריו הטובים ביותר של ג'סטין היו ארני מקמילן וחנה אבוט – תלמידי בית הפלפאף נוספים שלמדו גם הם באותה השכבה של הארי.

ביוגרפיה


חיים מוקדמים
ג'סטין פינץ'־פלצ'לי היה בן להורים מוגלגים, שרכש את כוחות הקסם שלו ממקור לא ידוע. לפני שקיבל את מכתב הקבלה לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, מקומו בפניימיית איטון היה מובטח. שם המשפחה הכפול של ג'סטין ופנימיית איטון האנגלית אליה התקבל, מעלים את הסברה שהוא נולד למשפחה אמידה ומבוססת ממעמד גבוה.


שנות הלימוד בהוגוורטס

השנה הראשונה
בשנת 1991, החל פינץ'־פלצ'לי את לימודיו בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, ומוין לבית הפלפאף. בניגוד לרצונה של אימו, בחר ג'סטין ללמוד בהוגוורטס ולא באיטון. ג'סטין התגאה בבחירתו והיה מרוצה ממנה. בחופשת הקיץ שהחלה בתום שנת לימודיו הראשונה בבית הספר הווגרטס, נתן ג'סטין לאימו לעיין בספריו של גילדרוי לוקהרט. ספרים אלה שינו את דעתה של האם והציגו בפנייה את היתרונות שבהימצאות קוסם מוסמך בסביבתה.

השנה השנייה
בשיעור תורת הצמחים הראשון שנערך בשלושה בספטמבר של שנת 1992, היה ג'סטין באותה קבוצת הלמידה עם הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר. כשהצטרף לקבוצה בשיעור, הציג את עצמו בהתלהבות מרובה והחמיא לכל אחד מהם – להארי פוטר על פרסומו, להרמיוני גריינג'ר על חוכמתה, ולרון על שהטיס את המכונית המעופפת המשפחתית לגמרי לבדו. בשונה מחבריו, רון לא הגיב לדבריו של ג'סטין, מפני שעדיין היה בהלם מהצרחן שקיבל מאימו קודם לכן. בהמשך שיבח ג'סטין את גילדרוי לוקהרט שבזכותו נתנה לו אימו לחזור לבית הספר הווגרטס לכישוף ולקוסמות. בנוסף, ג'סטין הציג בפני השלישייה את העובדה שהוא התקבל לפנימייה המפורסמת איטון. שיחתם של הרבעייה הופסקה כאשר נתבקשו להרכיב את מגיני האוזניים כדי שלא לשמוע את צווחות הדודאים.

מספר ימים לאחר השיעור הראשון בו שוחחה השלישייה עם ג'סטין לראשונה, נתקל הארי בג'סטין בשנית. כשהלך במסדרון, הבחין ג'סטין בהארי, ונס על נפשו, מבוהל עד עמקי נשמתו. כמו תלמידים נוספים, גם ג'סטין האמין לשמועות שהפיץ ארגוס פילץ', לפיהן הארי פוטר הוא יורשו של סלזאר סליתרין, וברצונו לטהר את בית הספר הוגוורטס מבני המוגלגים. כבן מוגלגים, ג'סטין ראה את עצמו כקורבן פוטנציאלי של יורשו של סלית'רין. הארי הופתע מאוד מתגובתו של ג'סטין ואף סיפר על כך לרון ווזילי, שביטל את דבריו במהירות בטענה שג'סטין חייב להיות אידיוט.

בהמשך שנת הלימודים, הצטרף ג'סטין למועדון הדו־קרב אשר הקים גילדרוי לוקהרט. הפגישה הראשונה במועדון הדו־קרב חלה בשבעה־עשר בנובמבר של שנת 1992. גילדרוי לוקהרט הציב את נוויל לונגבוטום כיריבו לדו־קרב של ג'סטין למשימת האימון הראשונה. לרוע המזל, שניהם לא היו מיומנים בלחשים הנלמדים, ועד מהרה מצאו את עצמם מתנשפים על הקרקע. בהמשך המפגש הראשון במועדון הדו־קרב, לוקהרט הציע שג'סטין ונוויל ידגימו לכיתה את המשימה הבאה, אך סנייפ עצר בעדו והחליט שבמקומם יציגו את המשימה הבאה דראקו מאלפוי והארי פוטר. במהלך הקרב, מאלפוי היה הראשון ששלח אל הארי קללה – "סרפנסורטיה" – שגרמה לכך שמתוך שרביטו יצא נחש שחור, ארוך ומתפתל. סנייפ שמח מהמצב אליו נקלע הארי בעוד שלוקהרט ניסה להרגיעו ולהעלים את הנחש, אך רק גרם לנחש לעוף באוויר ולנחות מול ג'סטין המבוהל. הארי ציווה על הנחש לעצור, וזה – למרבה הפלא – עצר. בהמשך התברר להארי שהוא דיבר אל הנחש בלחשננית. לאחר שהנחש התרחק מג'סטין, הארי חייך אל ג'סטין בביטחון, אך זה פשוט קם על רגליו וברח מהכיתה לאחר ששאל, "מה אתה חושב שאתה עושה?" – והארי לא הספיק לומר דבר בנדון.

גסטין בשיעור תורת הצמחים גסטין מציג את עצמו בפני הארי במועדון הדו קרב
ג'סטין פינץ'־פלצ'לי: בשיעור תורת הצמחים, מציג את עצמו בפני הארי פוטר במועדון הדו־קרב

העובדה שהארי ידע לחשננית גרמה לכך שג'סטין וחבריו – תלמידי בית הפלפאף – האמינו שהארי הוא יורשו של סלזאר סליתרין, ושהוא בחר בו כקורבן הבא. ביום למחרת בוטל שיעור תורת הצמחים, וארני מקמילן וחבריו היו יחד בספריית בית הספר, בחשש שאם יהיו לבד במעונות יהיו הקורבנות הבאים. למרות האיום, החליט ג'סטין ללכת לבד למעונות. עד מהרה נמצאו ניק כמעט בלי ראש וג'סטין פינץ'־פלצ'לי באמצע המסדרון, ללא כל יכולת לזוז או לדבר; שניהם אובנו על ידי הבסיליסק. ג'סטין הביט בעיניה של המפלצת מעבר להשתקפותו של ניק כמעט בלי ראש, ובכך ניצל ממוות.

לפני שהארי מצא את ג'סטין מאובן, הוא רצה להסביר לו את אשר קרה במועדון הדו־קרב, ולכן חיפש אותו בכל רחבי הטירה. במהלך חיפושיו הוא מצא את תלמידי בית הפלפאף בספרייה מרכלים עליו, בטענה שהוא זה ששילח את הנחש אל ג'סטין. הארי ניסה לשכנע אותם בחפותו – אך לשווא; תלמידי בית הפלפאף לא האמינו לו. הארי הפגוע יצא מהספרייה והמשיך לחפש אחר ג'סטין, ובדרכו נתקל בהאגריד, אשר עבר במקום. לדאובונו הרב של הארי, פיבס ראה את ג'סטין ואת ניק המאובנים, והחל לצעוק באימה בכל רחבי המסדרון – מה שהוביל לכך שהמון סקרן ומבוהל החל להתקבץ סביבו. בין התלמידים שהתקהלו במקום, היה גם ארני מקמילן, שטען שהארי "נתפס על חם". ג'סטין נלקח למרפאה על ידי הפרופסור פליטיק והפרופסור סיניסטרה. הוא שהה במרפאה עד לצהרי העשרים ותשעה במאי. ג'סטין נרפא מקפאונו בזכות שיקוי הדודאים שנרקח מהדודאים שגדלו בחממה של הפרופסור ספראוט. בסעודה החגיגית שנערכה לאחר שהארי הביס את הבסיליסק, ג'סטין ניגש אל הארי ולחץ את ידו תוך כדי התנצלות על שחשד בו והאשים אותו בכך שהוא יורשו של סלית'רין.

גסטין פינץ פלצלי מאובן
ג'סטין פינץ'־פלצ'לי מאובן בהשפעת הבסיליסק

השנה השלישית והרביעית
שנתו השלישית של ג'סטין בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, החלה באחד בספטמבר 1993, ובמהלכה הארי והוא הסתדרו ביניהם. ידידותם של השניים התפוגגה כשהארי נבחר להיות הנציג השני של הוגוורטס בטורניר הקוסמים המשולש בשנת 1994. כמו תלמידי בית הפלאפף נוספים, בינהם ארני מקמילן, גם ג'סטין האמין שפוטר ניסה לגנוב את התהילה מסדריק דיגורי. בעקבות כך, הם הכריזו חרם על הארי ולא דיברו איתו בשיעורי תורת הצמחים. בנוסף, הם גם צחקו עליו כשאחד הצמחים חבט בפניו.

השנה החמישית
בחמישה באוקטובר של שנת 1995, ג'סטין, ארני מקמילן, חנה אבוט וסוזן בונז הלכו ל"פונדק ראש החזיר", שם שמעו את נאומה של הרמיוני בנוגע להקמת צבא דמבלדור, ארגון בו ילמדו את עצמם התגוננות מפני כוחות האופל. מנהיגו של צבא דמבלדור היה לא אחר מאשר הארי פוטר. כאשר הארי הודה בכך שהוא היה זה שהרג את הבסיליסק בעזרת חרבו של גודריק גריפנדור, ג'סטין שרק בהערצה. בסוף הפגישה, ג'סטין וחבריו החליטו להצטרף לצבא דמבלדור, ונשבעו שלא לספר על הקבוצה לאף אחד. במהלך מפגש צבא דמבלדור הראשון שנערך בתשעה באוקטובר בחדר הנחיצות, ג'סטין וחבריו הגיעו גם הם, ובמהלך האימונים, ג'סטין היה בן זוגה של לונה לאבגוד. השניים ניסו לבצע את הלחש "אקספליארמוס". בשונה מביצועיה של לונה, שהצליחה מספר פעמיים לפרוק את ג'סטין מנשקו, ביצועיו של ג'סטין לא היו יציבים במיוחד.

בנסיעתו חזרה ללנדון בסוף שנת לימודיו החמישית, ג'סטין חלק תא יחד עם ארני מקמילן, חנה אבוט, סוזן בונז, אנתוני גולדשטיין וטרי בוט; כל היושבים בתא היו חברי צבא דמבלדור. דראקו מאלפוי, וינסנט קראב וגרגורי גויל ניסו לפגוע בהארי ממש לצד התא שלהם, וכל יושבי התא שראו את המאורע יצאו מיד מהתאים ועמדו לצדו של הארי בעודם שולחים לעבר דראקו מאלפוי וחבריו את כל הלחשים שלמדו בצבא דמבלדור.

לאחר שנתו החמישית
כיוון שג'סטין היה יליד מוגלגים, הוא לא יכול היה עוד להגיע לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסומות בין השנים 1997-1998. ייתכן שבאותן שנים בהן לא היה בבית הספר המכושף, הלך ללמוד בבית ספר מוגלגי, או שהסתתר יחד עם הוריו מחוץ לבריטניה – הרחק מעולם הקוסמים שנשלט על ידי וולדמורט, שרצה להטהר את קהילת הקוסמים מבני מוגלגים כמו ג'סטין. אין אנו יודעים אם ג'סטין חזר להוגוורטס על מנת להשתתף בקרב על הוגוורטס, או אם בכלל שרד את מלחמת הקוסמים השנייה או לא.

אישיות ותכונות
ג'סטין היה נער בעל שיער חום מתולתל שאהב מאוד לצאת לבלות, לדבר, לעודד ולהיות יחד עם חבריו. ג'סטין תואר כדמות די נאיבית שמתלהבת ומושפעת מסביבתה. לדוגמה: הוא האמין לשקריו של לוקהרט והעריץ אותו בכל ליבו. בנוסף, הוא היה בין התלמידים הראשונים שהאמינו לשמועות שהארי פוטר הוא יורשו של סלזאר סליתרין – אפילו לפני שזה דיבר לחשננית. עם זאת, ג'סטין הודה בעצמו שהוא לא טיפוס אמיץ במיוחד. מצנפת המיון מיינה אותו לבית הפלפאף – בית החרוצים והנאמנים.

אטימולוגיה

  • השם האגלי ג'סטין, מקורו מהמילה היוונית "Iustinus", שמקורה מהמילה "Justus" (יוסטוס) אשר פירושה בלטינית הוא "רק, סתם". השם ג'סטין ניתן לשמונה אנשים קדושים לכל הפחות.
  • פינץ' הוא שמה של ציפור קטנה.
  • שם המשפחה "פלצ'לי" הוא לא שם משפחה מוכר במיוחד – בשונה מפלטשר (Fletcher) – השם הקרוב ביותר למילה פלצ'לי. פירוש השם פלטשר יכול להיות "יצרן חצים" או "אדם נאמן". המילה "Fletching" מציינת את החלק בחץ אשר עשוי מנוצות ציפור, מה שעשוי להתקשר לחלק הראשון בשם משפחתו של ג'סטין.

מאחורי הקלעים

  • הקבוצה של חנה אבוט, ארני מקמילן וג'סטין מזכירה מעט את הטריו – הארי, רון, והרמיוני: שתי הקבוצות מורכבות מחברים בעלי סיווג דם שונה – טהורי דם (ארני מקמילן ורון וויזלי), חצויי דם (הארי פוטר וחנה אבוט) וילידי מוגלגים (הרמיוני גריינג'ר וג'סטין פינץ' פלצ'לי).
  • במשחק הווידאו של חדר הסודות המותאם לפלייסטיישן 1, ג'סטין הוא תלמיד בית רייבנקלו – זאת למרות שבספר מצוין שהוא תלמיד בית הפלפאף.
  • בסרט "הארי פוטר וחדר הסודות", ג'סטין גולם על ידי השחקן הבריטי אדוארד רנדל.
  • במשחק "לגו הארי פוטר (שנים 1-4)", ג'סטין נראה דומה כמעט לחלוטין לטום רידל, וההבדלים המשמעותיים היחידים שהיו בינהם היו:
    • הדרך בה החזיקו את שרביטיהם.
    • ג'סטין הינו תלמיד בית הפלפאף, וטום רידל הינו תלמיד בית סליתרין.
    • לטום רידל הייתה היכולת לבצע לחשים אפלים.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007