האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

פנריר גרייבק

פנריר גרייבק "פנריר גרייבק הוא אחד מאנשי הזאב האכזריים ביותר החיים בימינו. הוא קיבל על עצמו כייעוד לנשוך ולהדביק כמה שיותר בני אדם; הוא רוצה שיהיו מספיק אנשי זאב כדי למרוד בקוסמים ולהביס אותם. וולדמורט הבטיח לו טרף בתמורה לשירותיו. גרייבק מתמחה בילדים... לנשוך אותם כשהם קטנים, הוא אומר, ולגדל אותם בנפרד מהוריהם, לגדל אותם לשנוא קוסמים רגילים. וולדמורט כבר איים בעבר שייתן לגרייבק יד חופשית לנשוך את בני ובנות הקוסמים; זה איום שבדרך כלל מביא תוצאות."
- רמוס לופין על גרייבק, הספר השישי.


פנריר גרייבק היה אדם זאב ידוע לשמצה עקב פראותו ותקיפותיו על ילדים. הוא היה המנהיג של להקתו, ושאף לנגע כמה שיותר אנשים בליקנתרופיה - היכולת לשנות צורה לאדם זאב, במטרה ליצור צבא ענקי של אנשי-זאב על-מנת שבסופו של דבר יוכל להשתלט על עולם הקוסמים. גרייבק הוא אדם הזאב שניגע את רמוס לופין בליקנתרופיה.
במהלך מלחמת הקוסמים השנייה גרייבק ולהקת אנשי-הזאב שלו כרתו ברית עם הלורד וולדמורט, אף על פי שהם לא נחשבו לאוכלי מוות. גרייבק נלחם במלחמה במגדל האסטרונומיה והשאיר ממנה, בין היתר, את ביל וויזלי מצולק ופצוע. בהמשך של אותה שנה, גרייבק הוביל חבורת חטפנים (לאחר שוולדמורט השתלט על משרד הקסמים). גרייבק נלחם בקרב על הוגוורטס ובמהלכו התקיף את לבנדר בראון, אך נעצר על-ידי קללה של הרמיוני גריינג'ר ועל-ידי כדור בדולח שזרקה הפרופסור סיביל טרלוני על ראשו. בחלק השני של הקרב, באולם הגדול, הוא הובס על-ידי רון וויזלי ונוויל לונגבוטום. סביר להניח שלאחר המלחמה פנריר נהרג או נכלא בכלא אזקבאן.


ביוגרפיה

חיים מוקדמים
בשלב מסוים בחייו המוקדמים גרייבק ננשך על-ידי אדם זאב, וכך חלה בליקנתרופיה. במשך מרבית חייו מטרתו היחידה הייתה לנגע כמה שיותר אנשים, בכדי ליצור מספיק אנשי-זאב בעזרתם יוכל להשתלט על עולם הקסמים. פעמים רבות דאג שקורבנותיו יהיו בקרבת מקום לפני הופעת הירח המלא, בכדי להבטיח שיתקוף אותם לאחר שינוי הצורה. אחד מקורבנותיו היה רמוס לופין, שהותקף היות ולופין האב עלב בו.

מלחמת הקוסמים הראשונה
בשלב מסוים לפני פרוץ מלחמת הקוסמים הראשונה, גרייבק הצטרף לשורותיו של הלורד וולדמורט. הוא לא הצטרף לאוכלי המוות מתוך הסכמה עם מעשיו של וולדמורט, אלא מתוך הבנה שברית כזאת תגדיל את סיכוייו להתקיף קורבנות. למרות שהיה נחשב לאוכל מוות, האות האפל לא נחתם על זרועו; וולדמורט לא קיבל אותו כאוכל מוות רשמי משום שאחז בדעות קדומות על אנשי-זאב וליקנתרופיה. וולדמורט ניצל את בריתו עם גרייבק והשתמש בו פעמים רבות מול אנשים שלא צייתו לו; הוא איים עליהם שגרייבק יתקיף את ילדיהם.
בשנת 1981, כאשר הניחו שוולדמורט מת מהתמודדותו עם הפוטרים במכתש גודריק, גרייבק היה בין תומכיו שהאמינו כי הוא אכן מת, ולכן לא עשה כל מאמץ לחפש אותו.

מלחמת הקוסמים השנייה

"אוי לא, לא את אוליבנדרס - כולם רכשו את שרביטם הראשון מפה."
- הרמיוני גריינג'ר, הסרט השישי.

עם שובו של וולדמורט ב-1995, גרייבק אסף את להקתו הישנה בכדי לחדש את מלחמתו מול עולם הקסמים ושב לצדו של אדון האופל. בקיץ 1996, זמן קצר לאחר הקרב במחלקת המסתורין, גרייבק ומספר אוכלי מוות פרצו לסמטת דיאגון וחטפו את גריק אוליבנדר, יצרן השרביטים. גרייבק אף היה חלק מקבוצת אוכלי מוות שהחריבו את גשר המילניום שבלונדון.
גרייבק המשיך לבצע את תפקידו כאחד שמיישם את מילותיו של וולדמורט ומשמש כאיום. כשאדון האופל הטיל על דראקו מאלפוי את משימת הריגתו של אלבוס דמבלדור, מאלפוי השתמש בגרייבק כאיום כאשר רצה להבטיח את שיתוף הפעולה של מר בורגין עם תכנית שבה יוכלו אוכלי מוות להיכנס לתוך מתחם בית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות ולצאת ממנו דרך זוג ארוניות מעלימות. באפריל 1997 גרייבק התקיף את בנה בן החמש של גברת מונטגומרי לאחר שסירבה לשתף פעולה עם אוכלי המוות. ימים ספורים לאחר מכן הילד מת מפצעיו.

פנריר גרייבק בסמטת דיאגון, מלחמת הקוסמים השנייה
פנריר גרייבק במלחמת הקוסמים השנייה

הקרב על מגדל האסטרונומיה

"זה אתה, פנריר?" שאל דמבלדור.
"נכון מאוד," חירחר השני בתשובה. "שמח לראות אותי, דמבלדור?"
"אם לומר את האמת, לא..."
פנריר גרייבק חייך וחשף שיניים מחודדות. דם נטף במורד סנטרו והוא ליקק את שפתיו לאט, בתנועה מעוררת סלידה.
"אבל אתה יודע כמה אני אוהב ילדים, דמבלדור."
"אפשר להסיק שאתה כבר לא מחכה לירח מלא כדי לתקוף? כמה יוצא דופן... פיתחת תשוקה לטעם של בשר אדם, שאי-אפשר לספק אותה פעם בחודש בלבד?"
"נכון מאוד," אמר גרייבק. "מזעזע אותך, דמבלדור? מפחיד אותך?"
"לא אעמיד פנים שזה לא מעורר בי דחייה," אמר דמבלדור.
- דמבלדור ואוכלי המוות במגדל האסטרונומיה, הסרט השישי.

גרייבק פרץ להוגוורטס ב-30 ביוני 1997, יחד עם אוכלי מוות נוספים. אוכלי המוות סגרו על אלבוס דמבלדור בראש מגדל האסטרונומיה, להפתעתו של דראקו מאלפוי ולסלידתו של דמבלדור. גרייבק היה בין אלה שקראו למאלפוי להרוג את המנהל; הוא אף ניסה לעשות זאת בעצמו, עד התערבותו של סוורוס סנייפ. במהלך הקרב נגד חברי מסדר עוף החול וצבא דמבלדור שהתפתח לאחר מכן, גרייבק תקף את ביל וויזלי והשאיר צלקות על פניו. למזלו של וויזלי, גרייבק לא לבש צורת זאב, ולכן הוא לא נהפך לאדם זאב שלם, אלא לבעל התנהגות "זאבית". בהמשך הקרב גרייבק ניסה לתקוף גם את הארי פוטר, אך הארי מנע זאת בעזרת לחש נעילת גוף.

אוכלי המוות על מגדל האסטרונומיה
פנריר גרייבק בקרב על מגדל האסטרונומיה

כחטפן

"וויזלי?" נבח גרייבק. "אז גם אם אתה לא בוצדם בעצמך, אתה קרוב של בוגדי דם. ואחרונה חביבה, החברה היפה שלך..." השקיקה בקולו שילחה צמרמורת בגוו של הארי.
"לאט לאט, גרייבק," נשמע קולו של סקאביור מעל צחוקי הלעג של יתר הגברים.
"אה, לא כל כך מהר אני נושך אותה. בואו נראה אם היא מצליחה לזכור את השם שלה קצת יותר מהר מבַּרני. איך קוראים לך, ילדונת?"
- גרייבק מתחקר את רון וויזלי ואת הרמיוני גריינג'ר, הספר השביעי.

חודשים אחר כך, לאחר נפילת משרד הקסמים, גרייבק התמנה למנהיג הראשי של ארגון החטפנים והוביל קבוצה מתוכם לסביבות האזורים הכפריים, בחיפוש אחר בני-מוגלגים, בוגדי-דם ותלמידים מבריזים שנמלטו מבית-הספר. קבוצתו של גרייבק היא זו שתפסה את דרק קרסוול, טד טונקס, דין תומאס והגובלינים גריפהוק וגורנוק. תומאס וגריפהוק נלקחו, בעוד קרסוול, טונקס וגורנוק נהרגו בזמן שהתנגדו לחטיפה.
באביב 1998 גרייבק וקבוצתו לכדו את הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי, לאחר שהפעילו טאבו על שמו של וולדמורט. אחרי שתיחקרו אותם וכמעט והאמינו לשקריהם, גרייבק וקבוצתו הביאו אותם לאחוזת מאלפוי, שם שהו לוציוס, נרקיסה ודראקו מאלפוי, יחד עם בלטריקס לסטריינג'. גרייבק קיווה לקבל את מאתיים אלף האוניות שהוצעו עבור חטיפת פוטר (יחד עם השרביט שחשב שהיה שרביט עוף החול) ואף קיווה לנשוך את גריינג'ר, אך למרות תקוותיו, בלטריקס לסטריינג' הבחינה בחרבו של גודריק גריפינדור שהיה בין חפצי הנחטפים ונרעשה מאוד, שכן היא האמינה כי החרב שמורה בכספת שלה בגרינגוטס. כשהחטפנים מנעו ממנה לקחת את החרב היא הכניעה את ארבעתם יחד, לדאבונו של גרייבק. בסופו של דבר, החטפנים ואוכלי המוות הותקפו בידי דובי, גמדון הבית לשעבר של משפחת מאלפוי. פוטר וכל שאר הכלואים במרתף האחוזה ברחו, אך דובי נהרג.

פנריר גרייבק כחטפן פנריר גרייבק בתקופתו כחטפן, באחוזת מאלפוי
פנרייר גרייבק כחטפן: לוכד את הרמיוני גריינג'ר, באחוזת מאלפוי

הקרב על הוגוורטס

שני גופים נפלו מן המרפסת מעליהם ופגעו ברצפה, ומשהו מטושטש ואפור, שנראה להארי כמו חיה כלשהי, מיהר על ארבעותיו לחצות את האולם ולנעוץ את שיניו באחד הנופלים.
"לא!" צווחה הרמיוני, ובפיצוץ מחריש אוזניים משרביטה נזרק פנריר גרייבק לאחור מגופה המתנועע חלושות של לבנדר בראון. הוא הוטח במעקה השיש והתאמץ לקום שוב על רגליו. בהבזק אור לבן ובקול פיצוח נפל על ראשו כדור בדולח, והוא קרס ולא זז עוד.
- התקפות נגד פנריר גרייבק במהלך הקרב על הוגוורטס, הספר השביעי.

פנריר גרייבק נכח בקרב על הוגוורטס, בו הוא הותקף על-ידי הרמיוני גריינג'ר בזמן שניסה לתקוף את לבנדר בראון; הוא נזרק לעבר המעקה של מדרגות השיש וכשניסה לקום נפגע שוב על-ידי כדור בדולח שהשליכה עליו סיביל טרלוני. מאוחר יותר, באולם הגדול, רון וויזלי ונוויל לונגבוטום הפילו אותו.

פנריר גרייבק בקרב על הוגוורטס פנריר גרייבק מתקיף את לבנדר בראון, הקרב על הוגוורטס
פנריר גרייבק בקרב על הוגוורטס, מתקיף את לבנדר בראון

לאחר המלחמה
לא ברור אם גרייבק שרד את הקרב על הוגוורטס. במידה וכן, סביר להניח שנשלח לאזקבאן על מעורבותו עם אוכלי המוות ועל פשעיו במלחמת הקוסמים השנייה בציווי משרד הקסמים, שהיה תחת שלטונו ההוגן והלא מושחת של קינגסלי שאקלבוט.

מראה חיצוני
פנריר גרייבק היה אדם גדול ממדים בעל מראה רשע. היה לו שיער אפור ומלא בקשרים, שפם עבות, שיניים מחודדות וציפורניים ארוכות וצהבהבות, שהוסיפו למראה החייתי שלו. כשלבש מדי אוכל מוות, צוין כי הם נראו עליו מהודקים באי נוחות. האות האפל מעולם לא נחקק על זרועו, על אף מעורבותו הרבה עם אוכלי המוות.

אישיות ותכונות

"נראה לכם שהיא תיתן לי קצת מהילדה אחרי שתגמור איתה?" הרנין גרייבק בשעה שהכריח אותם להתקדם במסדרון. "אני מתערב שאקבל איזה ביס או שניים. מה אתה אומר, ג'ינג'י?"
- גרייבק לרון וויזלי על הרמיוני גריינג'ר, הספר השביעי.

גרייבק, שנטש את האנושיות שבו לפני שנים רבות, נוהג בנהנתנות חייתית וברברית. נראה כי הוא אוהב את טעמו של בשר אדם גם כאשר הוא בצורתו האנושית, ולכן אולי התנהג אפילו בצורה קניבלית. כאשר חטף את הרמיוני גריינג'ר, איומיו כלפיה היו הן קניבליים והן מיניים. גרייבק היה גם קמצן, כפי שנראה בוויכוחו עם משפחת מאלפוי בנוגע לאחראי על לכידתו של הארי פוטר, זה שיקבל את הפרסים ואת הכבוד.
בשונה מרוב אנשי-הזאב, גרייבק ניצל את כוחותיו ואכזריותו כששינה צורה והעמיד את עצמו בקרבת קורבנותיו; הוא נהנה לתקוף אותם. הוא התמחה בנשיכת ילדים, אותם קיווה לנגע ולגדל עם ערכים של שנאת האנושות (אם כי מדי פעם הוא גם הרג אותם). למרות האידאולוגיה שלו כי לאנשי-הזאב יש את הזכות לדם וניסיונו לגייס עוד אנשי-זאב בכדי לממש את מטרתו, נראה כי גרייבק הוא פשוט אדם זאב אכזרי שנהנה להרוג. אכזריותו של גרייבק היא זו שמבדילה אותו ממרבית אנשי הזאב; בזמן שרובם נושכים ומנגעים אחרים שלא במתכוון ורק לאחר ששינו צורה לזאב, גרייבק מרחיק לכת ואף אוכל במלוא המודעות, גם כאשר הוא בצורתו האנושית.
כאדם זאב, גרייבק לא זכה לקבל את האות האפל, למרות שהצטרף לשורותיהם של אוכלי המוות, וכן לבש את מדיהם. ייתכן שעובדה זו נובעת מאמונותיו הקדומות של הלורד וולדמורט על בני תערובת, בדומה לאמונותיו על מוגלגים ובני-מוגלגים. מסיבה זו וולדמורט לא נתן לגרייבק להיות אוכל מוות רשמי; אמונותיו הקדומות היו חשובות מכדי להכניסו לשורותיהם.

פנריר גרייבק: מבוקש
פנריר גרייבק: מבוקש

יכולות קסם ומיומנויות

  • דו קרב: גרייבק היה מיומן בפירוק מנשק ובבלימת התקפות. הארי פוטר ניסה ללא הצלחה להביס אותו בשנת 1996, ולשם כך היו נחוצים כוחותיהם המשותפים של רון וויזלי ונוויל לונגבוטום, כפי שקרה בקרב על הוגוורטס. בנוסף, גרייבק חטף והרג מכשפות וקוסמים רבים בתקופה שבה היה חטפן.
  • לחשים אילמים: גרייבק היה יכול להטיל לחשים אילמים.
  • כישוף ללא שרביט: גרייבק היה מסוגל למוטט קוסמים בהינף יד.

אטימולוגיה

  • השם "פנריר" לקוח מ"פנריס" (או לפעמים "פנריר"), הזאב המפלצתי מהמיתולוגיה הנורדית. בדומה לגרייבק, פנריר הוא חייה אכזרית שעוסקת בעיקר בציד ובהרג.
  • השם "גרייבק", ככל הנראה, מתייחס לשיערו האפור ולפרוותו האפורה כשהוא משנה את צורתו (שכן באנגלית משמעות המילה- Greyback היא "אפור גב").
  • "גרייבק" הוא שמו של המין "הזאב האפור" השייך למשפחת הכלבים.

 

קלף צפרדע שוקולד

מאחורי הקלעים

  • גרייבק מגולם על-ידי דייב לגנו בעיבודו הקולנועי של הסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם". הקלסטרון שמופיע בסרט לבדו מסביר את אופיו של גרייבק - הסצנה בה הוא פוצע את ביל וויזלי הושמטה. בעיבודו הקולנועי של "הארי פוטר ואוצרות המוות", ביל מספר להארי פוטר שהותקף על-ידי פנריר גרייבק מעט זמן לפני קרב שבעת הפוטרים.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 1", סקאביור הוא שמקבל את תפקיד ראש החטפנים והוא שמעניק לגרייבק פקודות.
  • בניגוד להתנהגותו המרושעת אך הדומיננטית בספרים, לגרייבק אין הרבה מה לעשות, אם בכלל, בעיבוד הקולנועי. בכל שלושת הסרטים בהם הוא מופיע, הוא מדבר פעמיים: פעם אחת בסצנת מגדל האסטרונומיה שבסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", ופעם שנייה בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 1", כאשר הארי פוטר טוען ששמו הוא דאדלי ורנון והחטפנים אינם מוצאים את השם ברשימה.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 2", קללת השיתוק של הרמיוני גריינג'ר זורקת את גרייבק לתוך הערוץ שמתחת לאולם הכניסה לאחר שתקף את לבנדר בראון, מה שמוביל למותו. מכיוון שגרסה זו שונה מהגרסה המקורית שבספר, בו היא מעיפה אותו מלבנדר בראון, אך לא אל התהום, לא ניתן להתייחס לקטע הזה כאל אחד מהקטעים התואמים לספרים.
  • בגילום דמותו של גרייבק בעיבוד הקולנועי השתמשו בשיערות של בעלי חיים שונים (כמו עזים), אותן הדביקו על דייב לגנו (המגלם את הדמות בסרט).
  • סביר להניח שגרייבק היה טהור-דם או חצוי-דם, שכן הוא העליב בני-המוגלגים כשקרא להם "בוצדמים" ואחד בדעות קדומות עליהם.
  • ככל הנראה, גרייבק מבוסס על סיפורי "אדם-זאב" הצרפתיים (בצרפתית- Loup Garou), מהמאה ה-15 עד ה-17. אופי דיבורו ומראהו החיצוני מצביעים על דמיון לז'ן גרנייר, ילד צעיר שהואשם בהיותו אדם-זאב.
  • מכיוון שלא ברור מה קרה לגרייבק בתום הקרב על הוגוורטס, קיים סיכוי קלוש שהוא הצליח לברוח בחזרה ללהקתו (למרות שאפשרות זו לא סבירה, שכן תואר כי רון וויזלי ונוויל לונגבוטום הביסו אותו מעט לפני מותו של וולדמורט; סביר להניח שהם הרגו או שיתקו אותו).
  • בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", גרייבק בעל שיער ארוך ומוברש, בעוד שבסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 1" ובסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 2" יש לו מעין ראסטות.
  • ב"לגו הארי פוטר: שנים 5-7", כשגרייבק תוקף את לבנדר בראון, הוא נושך אותה ומנתק את רגלה. לאחר מכן, הרמיוני גריינג'ר זורקת עליו עצם וכשהוא תופס את העצם באוויר, גריינג'ר מביסה אותו על-ידי שימוש ברדקטו, קללת הפינוי.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024