האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

פונדק ראש החזיר

פונדק ראש החזיר "לאן אנחנו הולכים בכלל?" שאל הארי. "לשלושת המטאטאים?"
"אה - לא," אמרה הרמיוני, והקיצה מתוך הרהוריה, "לא, תמיד מלא ורועש שם כל-כך. אמרתי לאחרים לפגוש אותנו בראש החזיר, הפונדק השני, אתם יודעים, זה שלא נמצא ברחוב הראשי. אני חושבת שזה מקום קצת... איך להגיד... בעייתי... אבל תלמידים אחרים לא מרבים להגיע לשם, אז אני לא חושבת שיאזינו לשיחה שלנו."
- הרמיוני מסבירה מדוע בחרה בפונדק ראש החזיר כמקום הפגישה הסודי של צבא דמבלדור, הספר החמישי.


פונדק ראש החזיר הוא פונדק ופאב שנמצא בכפר הקוסמים הוגסמיד. הבר בפונדק כולל חדר אחד קטן, מתואר כמלוכלך מאוד וחלונותיו מצופים בלכלוך כך שבקושי אפשר לראות דרכם. המקום מלא בשולחנות עץ גסים, ובדרך כלל אין עליהם כלום חוץ מנרות. רצפת האבן של המקום כל כך מלוכלכת שנראה כאילו אין רצפה בכלל, אלא שהמבנה פשוט בנוי על שטח פתוח. הפונדק בבעלות אברפורת' דמבלדור ומופעל על ידו.

היסטוריה ותדמית
ראש החזיר הוא מקום שהטיפוסים המפוקפקים אוהבים לבקר בו לעתים קרובות. מנדנגוס פלצ'ר נזרק מהפונדק לפני כמה שנים בגלל עבירה בלתי מוגדרת אך אפשר להניח שהוא משתמש במקום כמקום להתעסקות בסחורה מפוקפקת וגנובה. למרות מיקומו של הפונדק, קרו בו הרבה אירועים חשובים, הכוללים: קבלת הנבואה על הארי פוטר, ההתגלות של איך להגיע לאבן החכמים והכינוס הראשון של צבא דמבלדור. לא היה אף אחד בפונדק חוץ מדולוחוב ונוט כשטום רידל הגיע להוגסמיד כדי לדבר עם מנהל הוגוורטס, אלבוס דמבלדור.

הנבואה

"זה שבכוחו להביס את אדון האופל קרב ובא... הם שחמקו ממנו כבר שלוש פעמים, להם ייוולד הוא בשלהי החודש השביעי... ואדון האופל יסמן אותו כשווה לו, אך ברשותו יעמוד כוח שאדון האופל אינו מכיר... ואחד מהם יומת בידי השני, כי איש מהם לא יוכל לחיות כל עוד ימשיך השני להתקיים..."
- הנבואה שהגיעה לאלבוס דמבלדור מסיביל טרלוני, הספר החמישי.

בשנת 1979, אלבוס דמבלדור, מנהל בית ספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות הגיע לפונדק ראש החזיר כדי לראיין מועמדת לתפקיד המורה לגילוי עתידות: סיביל טרלוני. הריאיון התרחש בפונדק ראש החזיר - סיביל טרלוני ניבאה לאלבוס דמבלדור על "אדון האופל והארי פוטר". כפי שהתברר, אוכל מוות ריגל אחריהם, סביר להניח שזה היה סוורוס סנייפ, שהקשיב לשיחתם של טרלוני ודמבלדור. סנייפ נזרק מהבניין לפני שהספיק לשמוע את כל הנבואה. אך לעומת זאת, הוא שמע הרבה דברים שגרמו לאדון האופל לנסות להרוג את הארי ולהרוג את הוריו, והוא ניסה להרוג את הארי כשהמידע נמסר אליו.

פונדק ראש החזיר
פונדק ראש החזיר

אבן החכמים

"אני זכיתי בזה," אמר האגריד. "אתמול בלילה. אני ירדתי שמה לכפר לשתות כמה כוסיות, ואני נסחפתי למשחק קלפים עם זר אחד. אני חושב שהוא די שמח להיפטר מזה, למען האמת."
- האגריד מספר על מה שקרה לו בפונדק, הספר הראשון.

רובאוס האגריד היה ידוע כלקוח קבוע בפונדק ראש החזיר; זה היה המקום שבו גילה הזר איך לעקוף את פלאפי, הכלב של האגריד, חיה ענקית בעלת שלושה ראשים ששמרה על אבן החכמים. במהלך אותו מפגש, האגריד שיחק, ניצח במשחק הקלפים והרוויח כפרס ביצה של דרקון נורווגי נקוד.

צבא דמבלדור

"טוב... אמ... טוב, אתם יודעים מה אתם עושים פה. אמ... טוב, הארי העלה רעיון - כלומר" - הארי שלח בה מבט מרתיע - "אני העליתי רעיון - שאולי יהיה טוב אם אנשים שרוצים ללמוד התגוננות מפני כוחות האופל - ואני מתכוונת ממש ללמוד את זה, אתם יודעים, לא השטויות האלו שאמברידג' עושה איתנו" - (קולה של הרמיוני נעשה פתאום הרבה יותר חזק ובוטח) - "כי לזה אי-אפשר לקרוא התגוננות מפני כוחות האופל" - "נכון מאוד," אמר אנתוני גולדשטיין, והרמיוני נראתה מעודדת - "טוב, אז חשבתי שזה יהיה רעיון טוב אם אנחנו, כאילו, ניקח את העניינים לידיים שלנו."
- הרמיוני פותחת את הפגישה בפונדק. (מסדר עוף החול, עמ' 351)

פונדק ראש החזיר היה ידוע כמקום מפוקפק ולכן הרמיוני החליטה לבחור בו כמקום המפגש הראשון של צבא דמבלדור, לרעתם. מנדנגוס פלצ'ר, במסווה של מכשפה עם רעלה שחורה וסמיכה שמגיעה עד לאצבעותיה, ריגל אחרי התהליכים לפי פקודתו של אלבוס דמבלדור. בניגוד אליו, ווילי ווידרשינס, שהיה עטוף בתחבושות כבדות, שמע שהקבוצה מתכננת שיעורי הגנה מפני כוחות האופל ודיווח על כך לקורנליוס פאדג' ודולורס אמברידג'.

הרמיוני חשבה שמקום מבודד ומפוקפק יגרום להם לפגוש את התלמידים שרוצים להצטרף בלי שיבחינו בהם. לעומת זאת, סיריוס בלק הודיע להם שפגישתם הראשונה במקום שקט לא הייתה צעד חכם ואמר כי פונדק שלושת המטאטאים היה בחירה נבונה יותר לפגישה ראשונה. זה קרה במפגש הראשון, שבו כל חברי צבא דמבלדור חתמו על פיסת קלף את שמם בשביל להוכיח את נאמנותם.

חברי צבא דמבלדור בפונדק ראש החזיר
חברי צבא דמבלדור בפונדק ראש החזיר

מלחמת הקוסמים השנייה

"נקודה לבנה זעירה הופיעה שוב בקצה המנהרה המצוירת, וכעת אריאנה חזרה לקראתם, וגדלה ככל שהתקרבה. אבל עכשיו היה איתה מישהו, מישהו גבוה ממנה, שהתקדם בצליעה ונראה נרגש מאוד."
- נוויל לונגבוטום מגיע דרך המעבר הסודי כדי לפגוש את הארי פוטר, הספר השביעי.

כשבועיים לפני הקרב על הוגוורטס, המנהרה קישרה בין פונדק ראש החזיר לבין חדר הנחיצות בהוגוורטס. הפתח למנהרה היה מוסתר מאחורי תמונה של אריאנה דמבלדור. המנהרה תיפקדה כאמצעי המאפשר לאנשים מהעולם החיצון להגיע לחדר הנחיצות, שפעל כמקלט הבטוח ביותר לצבא דמבלדור. מנהרה זו נהרסה על ידי סבתו של נוויל ולאחר מכן כולם חשבו שאין דרך להשתמש בה. הפונדק היה בשימוש גם על ידי אוכלי מוות למסחר בשיקויים וברעלים, כפי שאברפורת' טען.

נוויל לונגבוטום והשלישייה בפונדק ראש החזיר נוויל לונגבוטום והשלישייה במעבר שבין הוגוורטס לבין פונדק ראש החזיר
המעבר שבין הוגוורטס לבין פונדק ראש החזיר

מאחורי הקלעים

  • לדברי הרמיוני גריינג'ר, בספר "אתרים היסטוריים בתולדות הכישוף", הוזכר שהפונדק בהוגסמיד שימש כמטה למרד הגובלינים ב-1612. לא ידוע אם הפונדק שמוזכר בספר הוא פונדק ראש החזיר.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024