האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

פופי פומפרי

פופי פומפרי גברת פומפרי, האחות, היתה אשה נחמדה מאוד, אך לא פחות מכך נוקשה.
- התיאור של פופי פומפרי, הספר הראשון.


גברת פופי פומפרי (תאריך לידה משוער בסביבות שנת 1950) הייתה אחות ואחראית על המרפאה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. מתוארת בספר כאישה מקצועית שלוקחת את עבודתה ברצינות רבה. גברת פומפרי נחשבת כמרפאת בעלת יכולות ראויות לציון, ולפיה, היא מסוגלת לאחות עצמות במהירות של פעימת לב. מסופר כי היא חברה טובה של מינרווה מקגונגל.
פומפרי הייתה אחות בית הספר עוד בתקופתם של הקונדסאים, כפי שצוין שליוותה את רמוס לופין אל הערבה המפליקה, אשר נשתלה בכניסה לצריף המצווח. משום שהארי פוטר וחבריו יצאו להרפתקאות רבות בהוגוורטס, פומפרי טיפלה בהם לעיתים קרובות.


ביוגרפיה

חיים מוקדמים
פופי פומפרי נולדה בסביבות שנות החמישים של המאה העשרים. היא קנתה את שרביטה אצל "אוליבנדרס" ולמדה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. ציוניה ותוצאותיה בבחינות הבגרות והכשיפומטרי נותרו לא ידועים, למרות שניתן לשער כי הפגינה כישרון בלחשי ריפוי ושיקויים.

עבודתה בהוגוורטס
"הארי, הירגע, בבקשה ממך, או שגברת פומפרי תדאג שאסולק מכאן."
- דמבלדור על גברת פומפרי, הספר הראשון.


פופי פומפרי (אשר ידועה בתור גברת פומפרי בפני תלמידיה) החלה את עבודה בהוגוורטס בתור אחות בית הספר ואחראית אגף המרפאה כשהייתה צעירה. היא אישה מכובדת בקרב צוות הוגוורטס, וניתן להסיק כי היא מקורבת לאלבוס דמבלדור ומינרווה מקגונגל. בשנת 1971, דמבלדור בטח בה בליווי איש הזאב רמוס לופין לצריף המצווח.
במסגרת תפקידה, פומפרי ליוותה את לופין אל הערבה המפליקה, אשר שימשה כמעבר סודי לצרי, המצווח, שם הוא ננעל במשך כל הלילה בעת הוא השתנה לאדם זאב. פעולה זו ננקטה בשביל לשמור על בטחון תלמידי בית הספר ובטחון לופין עצמו.

פומפרי נאמנה ומתייחסת לעבודתה ברצינות, בקושי שואלת שאלות על הדרך בה התלמידים נפצעו (למרות שרבות מהן מחשידות למדי), אלא מקדישה את עצמה לטיפול בחולים והפצועים בהם היא מטפלת. היא נוהגת לכפות על מטופליה להשאר במיטה באגף המרפאה כמה שיותר בשביל שיוכלו לנוח ולהתאושש.

1991-1992

"הרשית לפרופסור דמבלדור להיכנס..."
"כן, כמובן. הוא המנהל, זה סיפור אחר לגמרי. אתה זקוק למנוחה."
"אני נח, אני נח, תסתכלי, שוכב והכל. נו, בבקשה, גברת פומפרי..."
- הארי מבקש מגברת פומפרי לתת לרון והרמיוני לבקר אותו במרפאה, הספר הראשון.

בשנת 1991, אחרי שביקר את רובאוס האגריד, רון וויזלי נאלץ ללכת אל המרפאה לאחר שננשך על ידי הדרקון נורברט. רון אמר לה שננשך על ידי כלב, אך לגברת פומפרי היו ספקות לגבי נסיבות הנשיכה, בגלל הצבעים המוזרים שהיו סביב מקום הנשיכה. גברת פומפרי לא שאלה דבר, ולמעשה, היא עזבה את העניין והמשיכה לטפל ברון.

מאוחר יותר באותה שנה, הארי פוטר נלחם בפרופסור קווירל במרתפי הוגוורטס עבור אבן החכמים. הוא היה מחוסר הכרה באגף המרפאה במשך שלושה ימים תחת טיפולה של גברת פומפרי. היא אסרה על מבקרים לראות את הארי ואפילו לחבריו, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר היא לא הרשתה להכנס.

1992-1993
בשנת 1992, גברת פומפרי השתמשה בשיקוי "הפלא ושלד" בשביל לשחזר את עצמות ידיו של הארי לאחר שניסיונו של פרופסור לוקהרט לרפא את ידו נכשל. פומפרי כעסה שהארי לא הובל אליה מלכתחילה, משום שלפני מעשיו של לוקהרט עצמות ידו של הארי היו שבורות ולא נעלמו כליל, כפי שלחשו של לוקהרט עשה. באותה שנה, הרמיוני גריינג'ר אושפזה באגף המרפאה לחודש, לאחר התקרית בה השתמשה הרמיוני בשערת חתול בטעות כאשר הכינה שיקוי פולימיצי. גברת פומפרי לא שאלה שאלות גם הפעם, אך לא הרשתה לאף מבקר לראותה.

בסיום שנת 1992, בית הספר הוגוורטס עמד מול סכנת סגירה לאחר שתקיפות בני המוגלגים החלו ברחבי בית הספר. היה זה תפקידה של גברת פומפרי לוודא כי התלמידים אשר שותקו על ידי הבסיליסק יטופלו בצורה הטובה ביותר, למרות שפומפרי לא הייתה יכולה לבטל את השיתוק לגמרי עד ששיקוי הדודאים של פרופסור ספראוט היה מוכן. בנוסף, פומפרי סירבה לתלמידים לראות את קרבנות התקיפות, מהפחד שהתוקף אשר זהותו עוד לא התגלתה יגיע למרפאה בשביל לסיים את עבודתו. למרות זאת, פומפרי הרשתה להארי ורון לבקר את הרמיוני באישורה של פרופסור מקגונגל. לבסוף, היא הצליחה להשיג את השיקוי וריפאה את הרמיוני גריינג'ר, קולין קריווי, ג'סטין פינץ'-פלצ'לי, פנלופה קלירווטר, גברת נוריס וניק כמעט בלי ראש. בסוף שנת הלימודים, גברת פומפרי ופרופסור ספראוט זכו לתודתו של אלבוס דמבלדור על מאמציהן בטיפול בקורבנות.

פופי פומפרי קוראת בתדהמה את ההודעה על פתיחת חדר הסודות פופי פומפרי ליד הרמיוני המאובנת
פופי פומפרי: קוראת בתדהמה את ההודעה על פתיחת חדר הסודות, ליד הרמיוני המאובנת

1993-1994
בסוף שנת 1994, הארי, רון והרמיוני נפצעו במהלך חזרתו של סיריוס בלק להוגוורטס, אשר חשף את פיטר פטיגרו כאדם חי. השלושה התעוררו באגף המרפאה לאחר שרון שבר את רגלו באירועי אמש, והארי והרמיוני איבדו את הכרתם כתוצאה מהתעמתות עם הסוהרסנים. הארי והרמיוני השתמשו במחולל הזמן בשביל לחזור לעבר ולהציל את סיריוס בלק ובקביק ההיפוגריף. הם הצליחו לחזור למרפאה בזמן, לפני שגברת פומפרי שמה לב להיעדרותם.

פופי פומפרי בשנת הלימודים 1993-1994
פופי פומפרי בשנת הלימודים 1993-1994

1994-1995

"בשנה שעברה סוהרסנים, השנה דרקונים, מה עוד הם יביאו לכאן? יש לך מזל גדול... השריטה שטחית למדי... אבל צריך לנקות את זה לפני שארפא אותה..."
- גברת פומפרי מתלוננת על טורניר הקוסמים המרובע, הספר הרביעי.

כאשר מספר תלמידים, ביניהם פרד וג'ורג'י וויזלי החליטו "לבגר" את עצמם מעט על מנת שיוכלו להכניס את שמם לגביע האש, גברת פומפרי נאלצה להסיר את שיער הפנים אשר צמח לתאומים לאחר שחצו את קו הגיל שהוקם סביב הגביע על ידי דמבלדור. באותה שנה, היה על פומפרי לטפל בפציעות וחבלות אשר קיבלו במהלך המשימות ארבעת מתחרי הטורניר: הארי פוטר, פלר דלאקור, ויקטור קרום וסדריק דיגורי. בנוסף, היא זו שלקחה את גופתו של סדריק דיגורי אל אגף המרפאה לאחר שנרצח על ידי פיטר פטיגרו בהוראתו של לורד וולדמורט. לאחר שהארי נחקר על ידי פרופסור דמבלדור, הוא פונה אל המרפאה, וגברת פומפרי נתנה לו שיקוי לשינה חסרת חלומות, על מנת שיזכה במנוחה מרובה.

1995-1996

"לא פלא שאתה המום, פוטר," אמרה מדאם פומפרי. על פניה היתה הבעה של מעין תמיכה מתרעמת. "כאילו מישהו מהם היה מסוגל לשתק את מינרווה מקגונגל פנים-אל-פנים לאור היום! פחדנות, זה מה שהלך שם... פחדנות מתועבת... לולא דאגתי מה יקרה לכם התלמידים בלעדי, הייתי מתפטרת לאות מחאה..."
- גברת פומפרי על תקיפת משרד הקסמים את מינרווה מקגונגל, הספר החמישי.

בשנת 1996, בית הספר הוגוורטס היה תחת שליטתו של משרד הקסמים. אלבוס דמבלדור ברח אחרי שעמד מול כליאה אפשרית באזקבאן, ודולורס אמברידג' השיגה את שליטתה על בית הספר. מינרווה מקגונגל, חברתה הטובה של גברת פומפרי, הותקפה על ידי ארבע קללות שתק שונות שנורו על ידי ארבעה הילאים שונים שנשלחו על ידי משרד הקסמים, כאשר התערבה בפשיטתה של אמברידג' על ביתו של האגריד. היא הועברה לבית החולים על שם הקדוש מנגו, שם היא קיבלה טיפול טוב יותר על ידי מרפאים מוסמכים. לאחר שמריאטה אדג'קום, חברתה של צ'ו צ'אנג שבגדה בצבא דמבלדור קוללה בקללה שהרמיוני הטילה עליה, גברת פומפרי לא הצליחה לעשות שום שיפור במצב פניה של מריאטה, עליהם נכתבה המילה "בוגדת!".

גברת פומפרי שקלה להתפטר מתפקידה כאות מחאה לאחר ההתקפה של מקגונגל, אבל היא לא עשתה זאת מתוך דאגה לתלמידיה. היא טיפלה בלונה לאבגוד, נוויל לונגבוטום, ג'יני וויזלי, הרמיוני גריינג'ר, רון וויזלי והארי פוטר לאחר הקרב במחלקת המסתורין שבמשרד הקסמים. היא איחתה קרסול שבור, אף שבור והעלימה את השפעותיה של קללה שפגעה בהרמיוני והייתה יכולה לפגוע בה בצורה קטלנית.

פופי פומפרי מטפלת ברון וויזלי
פופי פומפרי מטפלת ברון וויזלי

1996-1997
בשנת 1997, גברת פומפרי טיפלה בקייטי בל לאחר שנפגעה מהשרשרת המקוללת שקיבלה מדראקו מאלפוי תחת השפעת קללת האימפריוס. היא לא הצליחה להסיר את הקללה ולטפל בבל עד תום, לכן היא הועברה לבית החולים על שם הקדוש מנגו. מאוחר יותר באותה שנה, הוגוורטס נקלעה למתקפה של אוכלי מוות. מספר מסוים של תלמידים והילאים השתתפו בקרב על מגדל האסטרונומיה, קרב שהוביל למותו של מנהל בית הספר, פרופסור אלבוס דמבלדור. גברת פומפרי טיפלה בפצועי הקרב. ביל וויזלי נפגע יותר מכל, כשאיש הזאב, פנריר גרייבק, נשך אותו בצורתו האנושית, כך שביל לא הפך לאיש זאב לגמרי, אך כן קיבל צלקת ארוכה על פניו. גברת פומפרי אמרה שאין טיפול או תרופה לנשיכה של איש זאב. לופין, אשר היה איש זאב בעצמו, הניח כי ביל לא יקבל את צורתו האמיתית של איש הזאב, אך כן יפתח התנהגות דמוית זאב. משום שביל היה מקרה מיוחד, אף אחד לא היה יכול לדעת מה יקרה לו ברגע שיתעורר. כאשר התעורר, כל שקרה הוא שביל פיתח אהבה לאכילת בשר נא.
מעט לאחר מכן, גברת פומפרי הגיעה להלווייתו של אלבוס דמבלדור בשביל לחלוק את כבודה העמוק לחברה ושותפה לעבודה.

פופי פומפרי לאחר מותו של אלבוס דמבלדור
פופי פומפרי לאחר מותו של אלבוס דמבלדור

הקרב על הוגוורטס
בעקבות מותו של אלבוס דמבלדור, לורד וולדמורט השתלט על הוגוורטס ועל משרד הקסמים. הוא נתן לסוורוס סנייפ את משרת המנהל של הוגוורטס. העונשים והמטלות נעשו קשים ואכזריים משום שהאחים אוכלי המוות, אמיקוס ואלקטו קארו נהיו מורים. תלמידים לא פונו לאגף המרפאה לעתים קרובות, לא משנה מהי חומרת מצבם, בייחוד במקרה של שיימוס פיניגן, שלא פונה למרפאה למרות שפניו עטו פציעות וחתכים לא מזוהים.
מאוחר יותר באותה שנה הארי, רון והרמיוני חזרו להוגוורטס במטרה למצוא את ההורקרוקס האחרון שנמצא בחדר הנחיצות. הגעתם גרמה לקרב על הוגוורטס להתחיל. תלמידי בית הספר (למעט בית סלית'רין), המורים, צוות ההנהלה, הילאים וחברים במסדר עוף החול נלחמו בגבורה מול וולדמורט וצבא אוכלי המוות שלו, בעוד הארי חיפש אחר ההורקרוקס. בסוף הקרב, פצועים ומתים טופלו על ידי גברת פומפרי.

פופי פומפרי בקרב על הוגוורטס פופי פומפרי בקרב על הוגוורטס
פופי פומפרי בקרב על הוגוורטס

אישיות ותכונות
פופי פומפרי מתוארת כאישה חזקה, שכמו מינרווה מקגונגל, אינה סובלת שטויות ותירוצים, ולוקחת את עבודתה במקצועיות ורציניות מרובה. לדוגמא, כאשר היא דאגה עד מאוד להארי כשהייתה צריכה להצמיח מחדש את העצמות בידו. היא מתייחסת לתלמידיה הפצועים כילדיה שלה, ומוודאת שכל המטופלים החלימו עד תום.

יכולות קסם ומיומנויות

  • לחשי ריפוי: סביר להניח כי לגברת פומפרי יש יכולות ריפוי ברמה גבוהה מאוד והבנתה בתחום לחשים רפואיים גבוהה ורצינית. לפי דבריה, היא מסוגלת לאחות עצמות שבורות בזמן הנדרש לפעימת לב, והיא תמיד מצליחה לרפא פצעים בינוניים במהירות רבה מאוד. רמוס לופין אמר פעם כי הוא מעולם לא יצליח לרפא עצמות כמו גברת פומפרי, אם כי סביר להניח כי הוא קיבל פחות אימון בנושא. למרות הבנתה המרובה, היא אינה מסוגלת לטפל בפציעות חמורות מאוד, כמו המקרה של קייטי בל או פציעתה של פרופסור מקגונגל. במקרים אלו המטופלים מועברים לבית החולים על שם הקדוש מנגו.
  • שינוי צורה: גברת פומפרי הצליחה להשתמש בשינוי צורה בשביל ליצור כיסא מאוויר על מנת שפרופסור מקגונגל תוכל לשבת, לאחר ששמעה את החדשות על מותו של דמבלדור.
  • לחש הפטרונוס: גברת פומפרי לא מסוגלת להפיק פטרונוס שלם בצורת חיה, אלא פטרונוס חלקי בלבד.
  • קרב קוסמים: גברת פומפרי הוכיחה את עצמה כלוחמת חזקה כאשר הביסה מספר אוכלי מוות בקרב על הוגוורטס.

אטימולוגיה

  • מיץ פרג האופיום, אשר מכונה באנגלית "Poppy juice", היה בשימוש כמשכך כאבים בתקופת ימי הביניים. סם האופיום מיוצר בחלקו ממרכיבי המיץ.
  • פומפרי נשמע כמו קומפרי, צמח אשר משמש כמשחה מרגיעה. ניתן להסיק כי שמה, הפרטי והמשפחתי, קשור לרפואה.

מאחורי הקלעים

  • השחקנית הבריטית ג'מה ג'ונס משחקת את גברת פומפרי בסרטים "הארי פוטר וחדר הסודות", "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" ו- "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2".
  • בניגוד לספרי הסדרה בהם מופיעה מדאם פומפרי כאחות היחידה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, בעיבודים הקולנועים לספרים "הארי פוטר ואבן החכמים", "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" ו"הארי פוטר וגביע האש" מופיעות אחיות נוספות אותן מגלמות שחקניות בלתי-מזוהות. בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", לגברת פומפרי מצטרפת האחות ווינסקוט, אשר מוזכרת רק בשמה.
  • בכל הסרטים בהם מופיעה גברת פומפרי, היא לובשת את אותם מדים שלבשו אחיות בריטיות בנקודות שונות במהלך ההיסטוריה.
  • המדים אותם לבשה מדאם פומפרי בסרט השני מכילים קווי דמיון רבים לבגדים שלבשו האחיות בתקופה הויקטוריאנית ובתקופה האדוארדית. כמו כן, ייתכן שלבושה בסרט השישי ובסרט השמיני הושפעו מלבוש האחיות של שירות הבריאות הלאומי (ה-NHS) בשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", גברת פומפרי נראתה נלחמת במספר אוכלי מוות, במערכה שהתרחשה באולם הגדול.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007