האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

רומילדה ויין

רומילדה ויין "אפשר לחשוב שלאנשים כבר אין על מה לרכל," אמרה ג'יני, שישבה על רצפת המועדון ונשענה על רגליו של הארי תוך קריאה בנביא היומי. "היו שלוש התקפות סוהרסנים בשבוע האחרון, וכל מה שרומילדה ויין מסוגלת לעשות זה לשאול אותי אם באמת יש לך קעקוע של היפוגריף על החזה."
- ג'יני וויזלי להארי פוטר (הספר השישי).


רומילדה ויין (נולדה בין השנים 1981-1982) הייתה תלמידה בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. היא החלה את לימודיה בבית-הספר בשנת 1993, ושובצה בבית גריפינדור.

ביוגרפיה

שנותיה בהוגוורטס
כאמור, רומילדה ויין החלה את לימודיה בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בספטמבר שנת 1993, ומוינה על-ידי מצנפת המיון לבית גריפינדור.

שנתה הרביעית
בשנת 1996 הייתה רומילדה ויין בשנתה הרביעית בבית-הספר. רומילדה ויין הייתה אחת מבין האנשים המעטים שהאמינו בכך שהארי פוטר הוא באמת "הנבחר" - האדם שנועד להשמיד את אדון האופל, הלוא הוא הלורד וולדמורט. בעקבות אמונתה בו, רומילדה פיתחה חיבה אובססיבית כלפי הארי פוטר.

בספר השישי, רומילדה ויין הופיעה ברכבת האקספרס להוגוורטס; היא עמדה מחוץ לתאו של הארי פוטר עם שלוש חברותיה, והתווכחה עימן מי מביניהן היא זו שצריכה להציע להארי פוטר המפורסם לשבת בתא שלהן. בסופו של דבר, רומילדה ויין הייתה היחידה שהיה לה מספיק אומץ להיכנס לתאו של הארי ולהזמין אותו להצטרף אליהן, תוך פגיעה ברגשותיהם של שאר יושבי התא - נוויל לונגבוטום ולונה לאבגוד - "התמהוניים המוזרים", לדבריה.
בניגוד אליה, הארי פוטר החשיב את נוויל ואת לונה לחבריו הטובים (במיוחד לאחר התקרית במחלקת המסתורין שבמשרד הקסמים, בה היו מעורבים יחד), ולכן הוא דחה את הצעתה של רומילדה בקרירות והותיר אותה מופתעת לצד שלוש חברותיה המצחקקות. על אף סירובו התקיף של הארי לרומילדה, נוויל ולונה נפגעו מדבריה ותהו בליבם האם ייתכן כי אינם שווים או ראויים מספיק כדי לשהות במחיצתו של הארי פוטר המפורסם, "הנבחר".

בהמשך השנה, רומילדה ניסתה להתקבל לנבחרת הקווידיץ' של בית גריפינדור. במהלך מבחני הקבלה, היא וחבריה צחקו ולא ביצעו את המשימה באופן רציני: הקבוצה שלה התבקשה לטוס פעם אחת מסביב לכל מגרש הקווידיץ'; במקום לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר, הם עשו ממנה צחוק: הם עפו לכל עבר, התנגשו זה בזה בקריאות צחוק רמות ונפלו אחד על השני בצחקוקים בלתי-פוסקים. הארי פוטר, אשר זועזע מהזלזול שהפגינו במעשיהם, דרש מהם לעזוב את המגרש, כפי שאכן עשו לאחר שעלבו במועמדים האחרים.

בחג המולד, כאשר הארי הוזמן למסיבה המפורסמת של הפרופסור סלגהורן והתבקש להביא עימו בת זוג לנשף, ניסו רומילדה וחברותיה לרמות את הארי פוטר על-ידי שימוש בשיקוי אהבה אותו רכשו בחנות של האחים וויזלי. הבנות שאפו להיות בנות הזוג של הארי לנשף, שיבחר בהן כאשר יהיה נתון תחת השפעת השיקוי. הרמיוני גריינג'ר, שבאותו רגע שהתה באזור ושמעה במקרה את דבריהן על מזימתן הנבזית, מיהרה להזהיר את הארי פוטר. לכן, כאשר רומילדה ויין הציעה להארי בקבוק של מי ג'לי, הוא סירב לקבלו. למרות סירובו העיקש, רומילדה ויין לא נסוגה ולא ויתרה, אלא להיפך: היא מיהרה להציע לו קדרות שוקולד ממולאות בוויסקי אש, שאותן הארי לקח רק מתוך נימוס. רומילדה אף רמזה להארי שהיא רוצה ללכת איתו לנשף, אך הוא התעלם מרמיזותיה. לבסוף, היא דחפה לידו את קופסת השוקולדים, ועזבה אותו.

"אני חושב... הארי, אני חושב שאני מאוהב בה," אמר רון בקול חנוק.
-רון וויזלי על רומילדה ויין (הספר השישי).

הארי החליט לשמור את חבילת השוקולדים הרחק מהישג ידם של אחרים, ולכן טמן אותה עמוק בתוך המזוודה שלו. לדאבונו, כאשר הוא תר אחר מפת הקונדסאים, הוא השליך את חבילת השוקולדים מהמזוודה, וזו האחרונה עפה לערימת המתנות של רון וויזלי, שהיה בטוח כי נועדה לו מלכתחילה. בשל כך, הוא פתח את החבילה ואכל בהנאה את השוקולדים. בהשפעת שיקוי האהבה, רון התאהב ברומילדה ויין; הארי ניסה להסביר לו פעמים רבות שהוא כושף ושהשוקולדים שאכל היו רוויי שיקוי אהבה, אך רון כתגובה נתן לו אגרוף בפרצוף וטען שהוא פשוט מקנא ורוצה אותה לעצמו. הארי המופתע לא וויתר לחברו בקלות, ומיהר לקחת אותו אל המורה לשיקויים, הוראס סלגהורן. סלגהורן הכין סם-נגד לשיקוי האהבה, ולאחר מכן החליט לתת לרון לשתות יין דבש, במטרה להרגיע את עצביו של הנער. בקבוק היין ניתן לרון כדי לעודד אותו, אך למעשה היה מורעל ולכן גרם נזק.

כאשר הארי וג'יני התנשקו לראשונה, לאחר ניצחונם במשחק הקווידיץ', המבט שהתנוסס על פניה של רומילדה היה מבט זועף, והיא נראתה כמשתוקקת לזרוק דבר-מה על הארי המאוהב. בסופו של דבר, רומילדה ויין ויתרה על המאבק העיקש על ליבו של הארי פוטר, אך לא הפסיקה לתחקר את ג'יני וויזלי אודות מערכת היחסים שלה איתו; באחת הפעמים שאלה רומילדה את ג'יני האם יש להארי קעקוע של היפוגריף על החזה.

חיים מאוחרים
המשך קורות חייה של רומילדה ויין לא מתואר. קרוב לוודאי שהיא סיימה את לימודיה בהוגוורטס ושרדה את מלחמת הקוסמים השנייה - בסרט היא מוצגת לצד שורדי הקרב על הוגוורטס.

מראה חיצוני
רומילדה ויין מתוארת כנערה בעלת עיניים גדולות וכהות, שיער ארוך, שחור ומקורזל, וסנטר בולט. היא מוצגת כדמות בעלת ביטחון עצמי מופרז הנוהגת לעיתים תכופות לדבר בקול רם ודרמטי.

אישיות ותכונות

"היי, הארי, אני רומילדה, רומילדה ויין," היא אמרה בקול חזק ובטוח. "למה שלא תצטרף אלינו לתא שלנו? אתה לא חייב לשבת איתם," היא הוסיפה, כאילו בלחישה, והחוותה לעבר הישבן של נוויל המבצבץ שוב מתחת למושב לאחר שחזר לחפש את טרבור, ואל לונה, המרכיבה כעת את המשקפלציים שקיבלה בחינם, אשר שיוו לה מראה של ינשוף מטורלל ורבגוני.
-רומילדה ויין להארי, פוגעת ברגשותיהם של נוויל ושל לונה (הספר השישי).

רומילדה ויין, בדומה לקורמאק מקלאגן, מציגה את התכונות הסטריאופיות הנוגעות לבית גריפינדור. היא עקשנית, נחושה, יהירה, שחצנית ובעלת ביטחון עצמי מופרז. עם זאת, יש בה גם תכונות המייחדות את בית סלית'רין, כגון תחמנות וערמומיות (כפי שאנו למדים מהספר השישי, כאשר היא וחברותיה רוצות לכשף את הארי פוטר בעזרת שיקוי אהבה). למרות כל התכונות הבולטות - הנחישות, העקשנות והיהירות, היא ויתרה בסופו של דבר על המאבק על ליבו של "הנבחר", מפני שידעה שאין לה סיכוי לנצח מול אהבת האמת בינו לבין ג'יני.

רומילדה ויין מתוארת גם כסנובית, רכלנית ומפונקת הנוטה להסתגר לעיתים קרובות. בספר השישי באים לידי ביטוי תכונות האומץ והיהירות שלה: היא הפגינה את האומץ הרב ביותר מבין שלוש חברותיה בכך שפנתה אל הארי והציעה לו לשבת איתן; יהירותה התבטאה במקרה זה בכך שפגעה ברגשותיהם של נוויל ושל לונה, כאשר קראה להם "חבורת מוזרים תמהוניים".

יכולות קסם ומיומנויות

  • שיקויים: ייתכן שלרומילדה ויין יש יכולת להכין שיקוי אהבה, אם כי לפי דבריה של הרמיוני גריינג'ר היא רכשה את השיקוי מחנות האחים וויזלי.

אטימולוגיה
מקור השם "רומילדה" הוא בשפה הגרמנית, מהמילה "Hrom" (תהילה) ו"Hild" (קרב). פירוש שמה יכול לרמוז על אופיה האגרסיבי. שם משפחתה ויין יכול לתאר את אופיה גם כאשר אנו מתייחסים לשם התואר Vain – "יהיר/מודאג יתר על המידה לגבי מראהו, תכונותיו והישגיו".

מאחורי הקלעים

  • רומילדה ויין גולמה על-ידי השחקנית אנה שאפר, בסרטים "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2". בנוסף לכך, ראוי לציין שבסרטים רומילה ויין היא בת-גילו של הארי פוטר, ולא קטנה ממנו בשנתיים.
  • בתחילת הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות", אנו יכולים לראות ברפרוף את רומילדה ויין יושבת לצד לין, לבנדר בראון וקורמאק מקלאגן ברכבת האקספרס להוגוורטס.
  • בתחילת הסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", מועברת התחושה שהארי מרגיש מוחמא מהרגשות שיש לרומילדה כלפיו, אך התחושה הזו מתפוגגת עד מהרה כאשר הרמיוני אומרת לו שרומילדה מעוניינת בו רק בשל אמונתה בכך שהוא "הנבחר", כפי שסברו קוסמים רבים. בתגובה לדבריה של הרמיוני, הארי עונה שהוא באמת "הנבחר". הרמיוני עוצרת את הדיון כשהיא מכה אותו עם עיתון "הנביא היומי". בספר, לעומת זאת, הארי פוטר לא מחבב את רומילדה ויין מלכתחילה.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", אנו עדים לכך שרומילדה שרדה את הקרב על הוגוורטס. אנו יודעים זאת מפני שבסיום הקרב מוצגים דין, שיימוס ואברפורת', ולצידם צ'ו ופדמה, מדברות עם קייטי, לין ורומילדה.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007