האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

לודו בגמן

"תקשיב, הארי," הוא אמר (עדיין בקול נמוך מאוד), "אני מרגיש מאוד לא טוב עם כל העניין הזה... אתה נזרקת לטורניר הזה, לא התנדבת... ואם" (קולו כעת היה כל-כך שקט עד כי הארי נאלץ לרכון קדימה כדי להקשיב) "...אם אני יכול לעזור בכלל... לתת דחיפה בכיוון הנכון... אתה מצאת-חן בעיני... איך שעברת את הדרקון ההוא!... טוב, רק תגיד את המלה."
- לודו בגמן להארי פוטר, הספר הרביעי.

לודוביץ' "לודו" בגמן היה קוסם ועובד משרד הקסמים. בזמן הקריירה שלו במשרד, לודו קודם לראש המחלקה לספורט ולמשחקי קוסמים. הקריירה שלו במשרד הקסמים נקטעה באמצע שנת 1995, כאשר נאלץ לברוח מהגובלינים לאחר שהפסיד להם במספר התערבויות. לפני שהחל לעבוד במשרד, הוא היה חובט בקבוצת הקווידיץ' "הצרעות מווימבורן" ובליגה הארצית של אנגליה. היה לו אח בשם אוטו. בגמן נוטה לרמות ולשחק משחקים מלוכלכים בהימורים ובהתערבויות - הוא מנסה למצוא פרצות, ואף לשלם בכסף או בזהב מזויף.

ביוגרפיה

מלחמת הקוסמים הראשונה
בתקופת השלטון הראשונה של וולדמורט, לודו נשפט בעוון הדלפת מידע פנימי ממשרד הקסמים לאוכל-המוות אוגוסטוס רוקווד. לטענתו של לודו, הוא לא ידע שרוקווד היה אוכל-מוות; רוקווד היה חבר של אביו של לודו, והבטיח ללודו עבודה במשרד תמורת המידע שייתן לו. ברטי קראוץ' ניסה לשים את בגמן באזקבאן בגלל הדלפת המידע הנ"ל לתקופת זמן מסוימת, אך על אף חמתו של קראוץ', לודו נוקה מכל אשמה (באופן חלקי בשל היותו שחקן קווידיץ' מפורסם; מכשפה אחת מחבר המושבעים אף עמדה ושיבחה את לודו על הביצוע המעולה שלו במשחק הקווידיץ' האחרון, בעוד שהאחרים הריעו לו). לודו לא הואשם שוב בשיתוף פעולה עם אף אוכל-מוות נוסף מעולם.

אליפות העולם בקווידיץ'
למרות הזלזול שהפגין מר קראוץ' כלפיו, בגמן השיג במהרה עבודה במשרד הקסמים, והפך לראש המחלקה לספורט ולמשחקי קוסמים.
לודו לקח חלק בארגון אליפות העולם בקווידיץ' בשנת 1994. בכל הנוגע לביטחון, הוא לא היה זהיר במיוחד; הוא אפילו לא טרח להתלבש בבגדים מוגלגיים בזמן האירוע. לודו פירשן את אליפות העולם בעזרת הלחש המגביר את הקול - "סונורוס".

מעמדו של לודו במשרד רק הגדילה את התמכרותו להתערבויות - לדוגמה, לפני שהאליפות החלה, הוא התערב עם פרד ועם ג'ורג' בנוגע לתוצאות הגמר, על 37 אוניות, 15 חרמשים, 3 גוזים ושרביט מזויף. הוא פשט רגל לאחר האליפות, ולכן ניסה לרמות את פרד ואת ג'ורג' בכך ששילם להם בזהב לפריקונים. התאומים הציקו לבגמן במהלך כל אותה שנה בנסיון לקבל את הכסף המגיע להם בצדק, אך נסיונותיהם העלו חרס.
לאחר שהאליפות נגמרה, קבוצת גובלינים עיכבה את לודו ביער שליד המגרש, מפני ששאל מהם כמות גדולה של כסף, אך לא החזיר להם אותו. הגובלינים לקחו את כל הכסף שהיה עליו, אך הכמות לא הספיקה כדי להחזיר את כל חובותיו של לודו. לודו טייל ביער, לגמרי לא מודע לעובדה שהמחנה הותקף על-ידי קבוצה של אוכלי-מוות.

טורניר הקוסמים המשולש
עמדתו כראש המחלקה לספורט ולמשחקי קוסמים הביאה לכך שבשנת 1994 הוא אירגן את טורניר הקוסמים המשולש, ושפט בו עם ברטי קראוץ' האב. יחד הם עבדו קשה על-מנת לוודא שאף אחד מהמתחרים לא ימצא את עצמו בסכנת חיים.

כששהה בהוגוורטס, הגובלינים הטרידו את לודו כדי לקבל את הזהב שהיה חייב להם, אבל הוא לא היה יכול לשלם להם מאחר שאיבד את כל כספו בהימורים. בינתיים, פרד וג'ורג' חשבו שלודו נתן להם את זהב הלפריקונים בטעות, וניסו לרמוז לו על-כך בעדינות במשך השנה. בגמן התעלם מהמכתבים שלהם והמציא תירוצים, ובסופו של דבר הוא הפך להיות נבזי ואמר לתאומים שהם צעירים מכדי להמר, ושלא יקבלו בחזרה שום דבר. פרד וג'ורג' גילו על החובות של בגמן דרך לי ג'ורדן; בגמן רימה גם את אביו. פרד שקל לעדכן את משרד הקסמים על פעילויותיו של בגמן, אבל ג'ורג' אמר שזאת תהיה סחיטה.

כששמו של הארי פוטר יצא מהגביע, לודו בגמן נראה שמח, והיה הראשון שהודיע למתחרים האחרים שהארי הפך למתמודד. לודו תכנן לשלם לגובלינים בכך שינצח בהתערבות איתם - שהארי ינצח בטורניר הקוסמים המשולש. בשל כך, לודו ניסה לעזור להארי לנצח, אך הארי סירב לקבל עזרה, כי ידע שלקבל עזרה מלודו זוהי רמאות.

רגע לפני המשימה הראשונה, בגמן שאל את הארי אם הוא מעוניין לקבל "כמה רמזים" על איך לעבור את הזנבקרנית ההונגרית, אך הארי דחה את ההצעה. בזמן המשימה, בגמן תפקד כפרשן, והתרשם לטובה מכישרון התעופה הטבעי של הארי כאשר הוא עף מסביב לדרקונית. הוא נתן להארי 10 נקודות, על אף פציעתו, וזעם על חוסר הפרגון של קרקרוף כלפיו.
בינואר 1995, הגובלינים, שנראו "די מאיימים", עיקבו אותו שוב, הפעם בעיירת הוגסמיד- בפונדק "שלושת המטאטאים". כאשר לודו הבחין בהארי, הוא הציע לו את עזרתו בטורניר הקוסמים המשולש, אך הארי סירב.
במשימה האחרונה, על בגמן הוטל להכיר למתחרים את המבוך (היות שמר קראוץ' היה חולה, כביכול). הוא ניסה להציע להארי עזרה בפעם השלישית, אך הפעם נקטע על-ידי ויקטור קרום.

טורניר הקוסמים המשולש נגמר בניצחון של הארי, אבל בתיקו עם סדריק דיגורי, שמת. הגובלינים סירבו להודות שלודו ניצח בהתערבות, וטענו שהארי היה בתיקו עם סדריק. לודו נמלט מעט לאחר מכן.

החיים במנוסה
מה שקרה לבגמן לאחר מכן לא ידוע, אך שנה לאחר מכן שמו הוזכר בשימוע של הארי על שימוש בקסם מחוץ להוגוורטס. כשהארי אמר שהוא השתמש בקסם כדי לגרש את הסוהרסנים בשדרות מגנוליה, שר הקסמים - קורנליוס פאדג', קבע ש"אפילו בגמן לא יהמר על זה". מאוחר יותר, מסדר עוף החול התקשה להשיג את האמון של הגובלינים, משום שבגמן רימה אותם. סביר להניח שבגמן יצא מהארץ לזמן כלשהו, ומובן שאיבד את המשרה שהייתה לו במשרד הקסמים.

אישיות ותכונות
בגמן הואשם במסירת מידע לאוכל-המוות אוגוסטוס רוקווד בתקופת השלטון הראשונה של וולדמורט. הוא לא הורשע, ולכן סביר להניח שאם הוא העביר מידע לרוקווד, הוא עשה זאת בתמימות ומחוסר ידיעה שרוקווד עובד בשביל וולדמורט.

חשוב לציין, אולם, כי שני אנשים האמינו שבגמן משחק משחק מלוכלך בשנת 1994; גם ריטה סקיטר (בלתי אמינה ככל שתהיה), וגם ברטי קראוץ' הבן (שהתחזה לעין-הזעם מודי) הזכירו את זה בנוכחותם של הארי, של רון ושל הרמיוני. ריטה סקיטר אמרה להרמיוני: "אני יודעת על לודו בגמן דברים שהיו גורמים לשערות שלך להסתלסל... לא שהן זקוקות לזה -" כאמור, מדובר בהאשמות לגבי העברת המידע לרוקווד.

לכל הסובבים אותו, בגמן נראה כאיש טוב והגון. אף על פי כן, הייתה לו חולשה להימורים שהכניסה אותו ללחצים כספיים, וכמו שג'ורג' וויזלי אמר: "הוא הפסיד כל מה שהיה לו בהימורים". הוא גם היה נבזי ביותר בכל הנוגע להחזרת כספים; הוא שילם בזהב לפריקונים חסר-ערך, ואף סירב לשלם כסף אמיתי כשהזוכים באו אליו בבקשות. הוא גם ניסה לרמות ולעזור להארי בטורניר, למרות שהיה אסור לו לעשות זאת.

יכולות קסם ומיומנויות

  • קווידיץ': לודו התפרסם כחובט בקבוצת "הצרעות מווימבורן", משום שהיה השחקן הכי טוב שאי-פעם שיחק בקבוצה.
  • התעתקות: בגמן הצטיין בהתעתקות.

אטימולוגיה

  • "לודוביץ’" ("Ludovic") זוהי הגרסה הלטינית לשם הצרפתי המלכותי "לואיס". לודוביץ' בגאלית זה "חסיד של אלוהים". לודו בלטינית זה חלק מהפועל "לודר" ("Ludere"), ומשמעותו "אני משחק".
  • "בגמן" ("Bagman") בסלנג בריטי הוא שליח שמטפל בהעברת כספים. לודו היה מהמר סודי שהפסיד את כל כספו.
  • "בגמן" ("Bagman") בסלנג של פושעי אמריקה, הוא מתווך שמעביר או מספק כסף, בדרך כלל שוחד שניתן על-ידי משפחות פשע למשטרה. השם יכול להתקשר לדמותו של לודו לא רק בגלל הכסף שהעביר ידיים בהימורים בהם עסק, אלא גם בגלל העברת המידע של לודו לאוכלי-המוות במלחמת הקוסמים הראשונה.

מאחורי הקלעים

  • לודו בגמן לא הופיע בדמותו כלל בסדרת הסרטים או בסדרת משחקי המחשב המקבילה להם. הסצינות בהן מופיע בגמן הושמטו מהעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר וגביע האש". במקום שהוא עצמו יפרשן בגמר גביע הקווידיץ', עשה זאת במקומו קורנליוס פאדג', שר הקסמים דאז. כמו כן, דמבלדור הסביר למתמודדים בטורניר הקוסמים המשולש את משימותיהם בכל פעם במקומו.
  • ההמחשה הוויזואלית היחידה לדמותו של לודו היא במשחק המחשב "הארי פוטר: גביע העולם בקווידיץ’" ("Harry Potter: Quidditch World Cup").

לודו בגמן מתוך משחק המחשב הארי פוטר: גביע העולם בקווידיץ'
לוגו בגמן מתוך משחק המחשב "הארי פוטר: גביע העולם בקווידיץ’"



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024