האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

רופוס סקרימג'ר

רופוס סקרימג'ר המחשבה הראשונה והטיפשית אשר עלתה בדעתו של ראש הממשלה הייתה שרופוס סקרימג'ר נראה קצת כמו אריה זקן. פסים אפורים עיטרו את רעמת שערו הזהוב ואת גבותיו העבותות; עיניו, מאחורי זוג משקפיים דקי-מסגרת, היו צהבהבות וחדות-אבחנה, והיה משהו אצילי בפסיעותיו הארוכות, למרות צליעתו הקלה. הרושם המיידי שעשה היה של פיקחות וקשיחות; ראש הממשלה יכול היה להבין למה קהילת הקוסמים מעדיפה את סקרימג'ר על פני פאדג' כמנהיג בתקופה מסוכנת כזאת.
- תיאורו של סקרימג'ר דרך מחשבותיו של ראש ממשלת בריטניה, הספר השישי.


שר הקסמים, רופוס סקרימג'ר, הצטרף באופן רשמי למשרד הקסמים בתור הילאי. כבר בתחילת הקריירה שלו היה עובד ברצינות ובמחויבות, ורוב זמנו הוקדש ללחימה בקוסמים אפלים. לאחר זמן מה קודם סקרימג'ר לתפקיד ראש מחלקת ההילאים. במהלך המלחמה השנייה נגד וולדמורט ואוכלי המוות, סקרימג'ר כיהן במקומו של קורנליוס פאדג' כשר הקסמים. מינויו של סקרימג'ר הוצא לפועל כדי להקנות למשרד הקסמים מראה קשוח ותקיף, היות שמשרד הקסמים רצה לעורר רתיעה בוולדמורט ובתומכיו.
למרות סיבת מינויו, חזר סקרימג'ר על טעותו של קודמו בתפקיד – נסיון לשדר שלווה וביטחון כלפי האזרחים, למרות כשלונו במלחמה נגד וולדמורט. מדיניות זו גבתה את חייו של סקרימג'ר, שכן היא השאירה את משרד הקסמים חסר הגנות כנגד פלישת אוכלי המוות. אוכלי המוות, אשר השתמשו בבכירי משרד הקסמים שהיו תחת שליטתם, פתחו במתקפה, ובכך אפשרו את השתלטותו של הלורד וולדמורט על המשרד. וולדמורט, שרצה לקבל מידע אודות הארי פוטר, חטף ועינה את סקרימג'ר באכזריות. סקרימג'ר סירב להסגירו ונרצח.


ביוגרפיה

חיים מוקדמים

"ואתה, קורמק," הוא אמר, "אני במקרה יודע שאתה דווקא נפגש עם הדוד שלך טיבריוס, כי ראיתי אצלו תמונה ממש נהדרת של שניכם במהלך ציד נוגטיילים, נדמה לי שזה היה בנורפולק?"
"אה, כן, זה היה ממש כיף," אמר מקלאגן. "יצאנו עם ברטי היגס ורופוס סקרימג'ר - זה היה לפני שמינו אותו לשר הקסמים, כמובן -"
"אה, גם את ברטי ואת רופוס אתה מכיר?" אמר סלגהורן בחיוך גדול והעביר בין יושבי התא מגש קטן של מאפים.
- הוראס סלגהורן מקיים ארוחת צהריים קלה בהוגוורטס אקספרס עם מועמדי מועדון הסלג-סלבז, הספר השישי.

רופוס סקרימג'ר נולד באחד מהאיים הבריטיים, ככל הנראה בסקוטלנד, למשפחת קוסמים בשם סקרימג'ר. הוא הצטרף לבית-ספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, בו הוא סיים את לימודיו ועבר את מבחני הכשיפומטרי בציונים מוצלחים - לפחות 5 ציונים קס"מ וללא ציון מתחת לט"מ.

בשלב מסויים לאחר יום הולדתו השבעה עשר, סקרימג'ר הצטרף למשרד הקסמים ועבר בחינות קפדניות של אופי ושל כישרון, כדי להצטרף למחלקת ההילאים.

בשלב מסויים לפני שהפך לשר הקסמים, רופוס הצטרף לקורמק מקלאגן, לטיבריוס ולברטי היגס לציד נוגטיילים בנורפולק.

ראש מחלקת ההילאים

לופין הביט רגע בהארי, ואמר לטונקס, "מה אמרת לגבי סקרימג'ר?"
"אה... כן... טוב, צריך להיזהר בסביבתו קצת יותר, הוא התחיל לשאול אותי ואת קינגסלי כל מיני שאלות מוזרות..."
- רמוס לופין ונימפדורה טונקס, כיכר גרימולד מספר 12, הספר החמישי.

בסופו של דבר, לאחר ששירת כהילאי במשך זמן רב ולחם בקוסמים אפלים מהחזקים ביותר, עלה סקרימג'ר לתפקיד ראש מחלקת ההילאים, תפקיד בו שירת מתחילת ועד סוף שנות ה-90 של המאה ה-20. בעמדה זו, סקרימג'ר עבד לצידם של ג'ון דוליש, פראודפוט, סאוואג', נימפדורה טונקס וקינגסלי שאקלבולט.

בתפקיד ראש מטה ההילאים, סקרימג'ר תיחקר את טונקס ואת שאקלבולט על סיריוס בלק לעתים קרובות, שכן הם היו אחראים על חקירת מיקומו לאחר בריחתו מאזקבאן.

שר הקסמים

"ללא ספק, אלה ימים קשים. ייתכן כי עולמנו לעולם לא התייצב בפני איום גדול יותר מאשר האיום מולו הוא ניצב כיום. אך עלי לומר זאת לאזרחים: אנו, עבדיכם הנאמנים, נמשיך להגן על חירותכם ולהדוף את הכוחות השואפים לקחת אותה מכם! משרד הקסמים שלכם... ממשיך להיות... איתן!"
- סקרימג'ר נואם על פעילות משרד הקסמים בזמן מלחמת הקוסמים השנייה, הסרט השישי.

בשישה ביוני 1996, לאחר הקרב במחלקת המסתורין ובעקבות הכרתו של משרד הקסמים בשובו של הלורד וולדמורט, שר הקסמים קורנליוס פאדג' עזב את תפקידו בלית ברירה. בשנה הקודמת, משרד הקסמים שהיה אז תחת שלטונו של פאדג' הכחיש את חזרתו של וולדמורט, והכפיש את שמם של אלבוס דמבלדור ושל הארי פוטר מפני שסברו הפוך. כתוצאה מכך, כאשר וולדמורט חשף את עצמוו והכריז על מלחמה הן על קהילת הקוסמים והן על קהילת המוגלגים של בריטניה הגדולה, עזב פאדג' את משרתו בבושת פנים והוחלף בידי רופוס סקרימג'ר, שהיה, לכאורה, החלטי, נחוש ונחרץ יותר.

רופוס סקרימג'ר בעת מינויו לתפקיד שר הקסמים
רופוס סקרימג'ר בעת מינויו לתפקיד שר הקסמים

"יהיו שיגידו כי זוהי חובתך המוסרית לתת למשרד הקסמים להשתמש בך!"
"כן, ואחרים יגידו שחובתך המוסרית היא לבדוק שאנשים הם באמת אוכלי-מוות לפני שאתה זורק אותם לכלא," אמר הארי, שכבר לא הצליח לכבוש את כעסו. "אתה עושה בדיוק מה שברטי קראוץ' עשה. אתם אף פעם לא לומדים, במשרד הקסמים. ואם זה לא פאדג', שמעמיד פנים שהכול נפלא בזמן שאנשים נרצחים לו מתחת לאף, זה אתה, שזורק לכלא חפים מפשע ומנסה להעמיד פנים שהנבחר עובד בשבילכם!"
- הארי פוטר מתעמת עם סקרימג'ר בחג המולד של 1996, הספר השישי.

סקרימג'ר, למרות שתחילה נראה כמתאים יותר מפאדג' כשר קסמים בזמן מלחמה, העדיף להעביר לקוסמים תחושת ביטחון שקרית במקום לספר את מה שקרה במציאות. סקרימג'ר הורה לאסור את סטן שנפייק, כרטיסן באוטונוס הלילה, כדי לתת את הרושם שהמשרד פועל וכולא אוכלי מוות, למרות שהארי היה בטוח לגמרי ששנפייק חף מפשע ופשוט מתנהג בחוסר אחריות. בדומה לפאדג', סקרימג'ר לא בטח באלבוס דמבלדור, לכן הוא שלח את ההילאי ג'ון דוליש כדי שיעקוב אחר דמבלדור ביציאותיו התכופות מהוגוורטס.

בין סקרימג'ר לאלבוס דמבלדור נוצר קרע כאשר סקרימג'ר רצה להשתמש בהארי פוטר, שהיה "הנבחר" ונתפס כסמל ההתנגדות לוולדמורט, בתור כלי לעודד קוסמים להמשיך לשתף פעולה ולסמוך על משרד הקסמים.

בחג המולד הראשון לכהונתו כשר הקסמים, ביקר סקרימג'ר את הארי פוטר, ששהה באותו הזמן במחילה. סקרימג'ר הזמין את הארי לטיול בגינת המחילה ופתח בשיחה שמטרתה הייתה לברר מהם מעשיהם שלו ושל אלבוס דמבלדור בזמן שהייתם בהוגוורטס. באותה שיחה הציע סקרימג'ר להארי להפוך למזוהה עם משרד הקסמים. הארי, שהתקומם כנגד צביעותו של משרד הקסמים, התנגד בתוקף לעזור, ואמר שהמשרד העכשווי אינו טוב יותר מהמשרד הקודם, שהיה תחת פיקודו של פאדג'.

לאחר מותו של דמבלדור בקיץ 1997, הגיעו סקרימג'ר וקבוצה מעובדי משרד הקסמים להלווייתו של המנהל. לאחר הטקס, שוב ניסה סקרימג'ר לשכנע את הארי לתמוך בפומבי בפעולות המשרד, אך הארי סירב בשנית.

ב-31 ביולי, כחודש לאחר מותו של דמבלדור, סקרימג'ר ביקר שוב במחילה, כדי להעביר את הפריטים מצוואתו של אלבוס דמבלדור לבעליהם - הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר, קוטע את מסיבת יום ההולדת של הארי.

בביקור זה סקרימג'ר נראה רע, זקן יותר ועייף. נראה כי ניסיונותיו לשלוט בקהילת הקוסמים, שהייתה נתונה לשינויים פוליטיים ועמדה בפתחה של מלחמה, גבו ממנו כוח רב. סקרימג'ר, שלא סמך על אלבוס דמבלדור, דחה את יישום בקשותיו של דמבלדור בצוואתו בשלושים ואחד ימים, תחת שימוש בתקנה בדבר החרמה מוצדקת, כדי לבחון את החפצים אותם הוריש דמבלדור. סקרימג'ר תקף את השלישייה בשאלות רבות, במטרה לגלות את סיבותיו של דמבלדור להורשת החפצים: המעמעם לרון, הסניץ' המוזהב להארי והספר "מעשיות בידל הפייטן" להרמיוני. סקרימג'ר סירב לתת להארי את החפץ השני שהוריש לו דמבלדור - חרבו של גודריק גריפינדור. טענתו הייתה שהחרב היא ממצא היסטורי חשוב ושהיא רכוש הציבור ולא רכושו של דמבלדור, ולכן הוא אינו יכול להוריש אותה.

רופוס סקרימג'ר מוריש את חפציו של דמבלדור לבעליהם החדשים
רופוס סקרימג'ר מוריש את חפציו של דמבלדור לבעליהם החדשים

כשהארי ביקר את סקרימג'ר על בחינת חפציו של דמבלדור ועל הכחשת בריחתם של עשרות אוכלי מוות מאזקבאן, השניים נכנסו לעימות סוער, למרות טענותיו של סקרימג'ר כי הוא עצמו שואף לעבוד יחד עם הארי כדי להילחם בוולדמורט.

רצח

"משרד הקסמים נפל. סקרימג'ר מת. הם באים."
- הפטרונוס של קינגסלי שאקלבולט מודיע על מותו של סקרימג'ר בחתונתם של ביל ופלר וויזלי, הספר השביעי.

באחד באוגוסט 1997, אוכלי מוות התקיפו בהפתעה את משרד הקסמים מבפנים, תוך שימוש בסוכנים המקורבים לשר הקסמים. פאיוס ת'יקנס, ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם, ומספר בכירים נוספים, היו תחת השפעת קללת האימפריוס. סקרימג'ר נחטף ועונה באכזריות בידי וולדמורט, שניסה לקבל מידע על מקום הימצאו של הארי פוטר, אך סירב לשתף פעולה. בהודעה הרשמית שנמסרה על היעלמותו של שר הקסמים נאמר שהוא החליט להתפטר, ושת'יקנס מונה להחליף אותו.

הארי, רון והרמיוני למדו להעריך את סקרימג'ר על הקרבתו. סביר להניח שלאחר תבוסתו של לורד וולדמורט הרצח של סקרימג'ר נחשף, אך העניין מעולם לא הובהר.

פאיוס ת'יקנס, מחליפו של סקרימג'ר, בעת מינויו
פאיוס ת'יקנס, מחליפו של סקרימג'ר, בעת מינויו

מראה חיצוני
רופוס סקרימג'ר תואר כבעל שיער זהוב וגבות עבותות, שניהם מפוספסים בשערות שיבה אפורות – דבר שמשווה לו מראה של אריה זקן. לסקרימג'ר היו עיניים צהובות וחדות-אבחנה, והוא הרכיב זוג משקפיים דקי-מסגרת. הליכתו מתוארת כפסיעות ארוכות ואציליות, המלוות בצליעה קלה שכנראה נגרמה מלחימה בקוסמים אפלים; לעתים השתמש במקל הליכה. במשך הזמן, ניסיונותיו הכושלים להתגבר על וולדמורט ועל אוכלי המוות השפיעו על מראהו החיצוני, ובפעם האחרונה בה תואר הוא תואר כ"יותר זקן, מרוט ועגום".

אישיות ותכונות

"נזכרת שאתה לא בבית-הספר, הא?" אמר סקרימג'ר, מתנשף בכבדות אל תוך פניו של הארי. "נזכרת שאני לא דמבלדור, שהעלים עין מהחוצפה שלך ומכל הפרות-החוקים? אתה אולי עונד את הצלקת הזאת כמו כתר, פוטר, אבל שום נער בן שבע-עשרה לא יגיד לי מה לעשות! הגיע הזמן שתלמד לתת כבוד!"
"הגיע הזמן שתרוויח את הכבוד שלי," אמר הארי.
- סקרימג'ר והארי פוטר, לאחר ששוחחו על צוואתו של אלבוס דמבלדור, הספר השביעי.

לפי דמבלדור, סקרימג'ר היה אדם פועל, נמרץ ושאפתן. הוא העביר רושם קשוח והיה החלטי ותקיף הרבה יותר מקודמו בתפקיד, קורנליוס פאדג'. בנוסף, סקרימג'ר מעולם לא פקפק בכוחו של וולדמורט, דבר שפאדג' עשה ושילם עליו מחיר כבד. סקימג'ר ייחס חשיבות רבה לשם שיצא למשרד הקסמים, ולכן התנהג בתקיפות ובחוסר סבלנות כלפי פושעים וקוסמים אפלים; הוא אף הרשה לעצמו לאסור חפים מפשע, כמו סטן שנפייק, כדי לתת רושם שהמשרד פועל כנגד וולדמורט. חלק מניסיונותיו של סקרימג'ר לקדם את משרד הקסמים היו ניסיונות לשכנע את הארי פוטר לעבוד עם משרד הקסמים ולהפיץ בפומבי את תמיכתו בפעולותיו, דבר שלא צלח. דעתו של סקרימג'ר על הארי הייתה שלילית, שכן הוא חשב שהוא נער צבוע ושחצן. למרות זאת, סקרימג'ר הוכיח את אומץ ליבו ואת אופיו החזק כאשר סירב למסור לוולדמורט מידע על מקום הימצאותו של הארי, אף על פי שסבל עינויים קשים שהביאו למותו.

יכולות קסם ומיומנויות

  • דו-קרב: רופוס סקרימג'ר לחם בקוסמים אפלים רבים במהלך הקריירה שלו כהילאי, דבר שדרש מיומנות דו-קרב גבוהה. סקרימג'ר גם נלחם בגבורה מול הלורד וולדמורט, אם כי לא ידוע אם הכוונה לחימה ישירה בדו-קרב או חוסר הכניעה לעינויים, אך סביר להניח ששניהם התקיימו.
  • דמגוגיה וכריזמה: ראש הממשלה הבריטי "יכול היה להבין למה קהילת הקוסמים מעדיפה את סקרימג'ר על פני פאדג' כמנהיג בתקופה מסוכנת כזאת". סקרימג'ר הצליח להנהיג את קהילת הקוסמים ולסחוף אחריו את חבריה בתקופה הקשה ביותר עבור שר קוסמים אי-פעם. הנאומים שנשא השיגו על-פי רוב את מטרותיהם, והוא שידר תחושה של ביטחון ושל שליטה במצב.
  • שינוי צורה: לפי מינרווה מקגונגל, להילאים יכולות שינוי צורה הדרושות לעתים תכופות במשימותיהם. מכיוון שסקרימג'ר היה ראש מטה ההילאים, נראה כי היה מיומן מאוד בתחום.
  • רקיחה: לפי מינרווה מקגונגל, להילאים נחוצה מיומנות ברעלים, בשיקויים ובשיקויי נגד. כיוון שסקרימג'ר היה ראש מטה ההילאים, נראה כי היה מיומן מאוד בתחום.

אטימולוגיה
"רופוס" הוא שם לטיני שמשמעותו "אדום". זה היה כינוי רומי, כמו גם כינויו של ויליאם השני, מלך אנגליה, שהיה לו מוניטין של חייל יעיל אך שליט אכזרי ולא פופולרי. "סקרימג'ר" הוא שם משפחה סקוטי שמקורו ככל הנראה במילה האנגלית "
Skirmish" (תגרה, התנגשות), אשר לה מקור במילה הצרפתית "Escrimeur" (לוחם חרב). שמו של סקרימג'ר יכול להיות מתורגם, אפוא, באופן רופף, למונחים "היתקלות אדומה" או "סייף אדום".

מאחורי הקלעים

  • ביל ניי גילם את דמותו של רופוס סקרימג'ר בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1".
  • בסרט, לסקרימג'ר אין זקן, והוא אינו נראה כה קשוח ותקיף כפי שהוא מתואר בספר. למרות שהוזכר בספר שסקרימג'ר מרכיב משקפיים, בסרט הוא לא, אף על פי שניי עצמו דווקא כן מרכיב משקפיים.
  • תחילה, ניי היה אמור להופיע גם בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", מה שלא יצא לפועל עקב גניזת הסצנה בה השתתף סקרימג'ר. מכיוון שדמותו של סקרימג'ר לא מופיעה בסרט השישי, מערכת היחסים בין סקרימג'ר לדמבלדור כלל אינה מוזכרת, ומערכת היחסים בינו לבין הארי אינה כה עוינת.
  • לונה לאבגוד סיפרה להארי פוטר שסקרימג'ר הוא ערפד, סיפור שאביה היה אמור לפרסם ב'פקפקן'. האמינות של סיפור זה כלל אינה ודאית, הרי 'הפקפקן' ידוע בתור כתב-עת שמפרסם ידיעות לא סבירות ושנויות במחלוקת. דבר מעניין הוא שביל ניי גילם את ויקטור, ערפד בסדרת הסרטים "מלחמת האופל".
  • ייתכן שסקרימג'ר מקורב משפחתית לברוטוס סקרימג'ר, מחבר הספר 'תנ"ך החובטים' ומבקרו של הספר "קווידיץ' בראי הדורות".
  • רופוס סקרימג'ר חולק את שמו הפרטי עם אחיינו של קודמו בתפקיד.
  • בעיבוד הקולנועי, ההיבטים השליליים באישיותו של סקרימג'ר אינם זהים לאלו המופיעים בספר.
  • התעמולה של סקרימג'ר נגד אוכלי המוות, במיוחד יחסו כלפי סטן שנפייק, מזכירים את הרעיונות האנטי-קומוניסטיים של הסנטור ג'וזף מקארתי (סנטור אמריקאי שהפך לסמל הפחד האמריקני בתקופת המלחמה הקרה מהתפשטות הקומוניזם בארצות הברית).
  • העובדה שסקרימג'ר הגן על מקום הימצאו של הארי פוטר בזמן שנפל בשבי של וולדמורט, מוכיחה שהגן עליו, על אף העימותים הרבים וחוסר ההסכמה בין השניים.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024