האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

ארגוס פילץ'

ארגוס פילץ' "אני רואה שבעתיד תחשבו פעמיים לפני שתעברו שוב על חוקי בית-הספר, מה?" הוא אמר בלגלוג. "כן, כן... עבודה קשה וכאב הם המורים הטובים ביותר, אם תשאלו אותי... חבל רק שזנחו את שיטות העונש העתיקות... היינו תולים אתכם עם הידיים מהתיקרה ליום-יומיים, השלשלאות עדיין אצלי במשרד. אני דואג לשמן אותן היטב למקרה שיתעורר הצורך... הנה, יצאנו לדרך, ושלא יעלה על דעתכם לברוח, כי זה רק יחמיר את מצבכם."
- ארגוס פילץ' מלווה את הארי פוטר, את הרמיוני גריינג'ר, את נוויל לונגבוטום ואת דראקו מאלפוי ליער האסור, כדי לרצות את עונשם. הספר הראשון.


ארגוס פילץ' היה סקיב שעבד בתפקיד השרת בבית-ספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות מתחילת שנות השבעים של המאה ה-20. פילץ' נהג להלך במסדרונות עם חתולתו - גברת נוריס - במטרה לתפוס תלמידים שעוברים על חוקי בית-הספר, וכמו כן הרבה לקטר על מעלליו של פיבס המפחידן. הוא היה קרוב מאוד לחתולתו, וכשהיא אובנה על-ידי הבסיליסק של סלזאר סלית'רין בשנת 1992, פילץ' נכנס לטירוף; אך למרבה המזל חתולתו חזרה לקו הבריאות בסוף אותה שנה. בשנת 1995, כשדולורס אמברידג' מונתה לתפקיד המפקחת העליונה על הוגוורטס, פילץ' תמך בה בהתלהבות. בשנה הבאה אחריה, הוא היה אחראי על זיהוי חפצים אפלים שהוברחו להוגוורטס. הוא עזר לתלמידים לצאת מבית-הספר בקרב על הוגוורטס בשנת 1998. את תפקידו כשרת הוא המשיך גם לאחר מלחמת הקוסמים השנייה.

ביוגרפיה

חיים מוקדמים
על חייו המוקדמים של פילץ' ידועים פרטים מעטים. הוא נולד להורים קוסמים באזור בריטניה, ככל הנראה לפני שנת 1956. למרות שנולד למשפחת קוסמים, פילץ' היה סקיב, ועל-כן לא היה מסוגל לבצע קסמים.


קריירה בהוגוורטס

שנים ראשונות

"כן, פיבס, טיפש שכמוך, פיבס! אותו פיבס שאתה מתלונן עליו כבר חצי יובל! לך והבא אותו, מייד!"
- מינרווה מקגונגל בשנת 1998, על זמן שהותו של פילץ' בטירה. הספר השביעי.

בסביבות שנת 1973, פילץ' הצטרף לבית-ספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, והמשיך את עבודתו של אפוליון פרינגל כשרת. בזמן עבודתו בתפקיד זה, פילץ' טיפל בחתולתו - גברת נוריס. מאז ומעולם שנא פילץ' את התלמידים ואת פיבס, המפחידן של בית-הספר. הוא תיעב את התלמידים, התייצב נגדם לאחר כל מעשה שובבות קטן, ושמח מאוד כשהזדמן לו לכתוב דו"חות על עונשים חמורים. בסוף שנות ה-70, פילץ' הספיק למלא כבר אלפי קופסאות שהכילו רישומים של דו"חות ענישה.

בשעת לילה, פילץ' נהג להלך במסדרונות, מחפש תלמידים שמשוטטים מחוץ למעונותיהם, וניסה למצוא תירוצים לנתינת עונשים. בשנים שבהן תפקד כשרת, פילץ' ידע על המעברים הסודיים שבטירה ועל הדלתות החבויות בה טוב יותר מכל נפש חיה אחרת בהוגוורטס.

פילץ' התגורר בחדר אפלולי וחסר חלונות שהכיל ארונות מלאים בפרטים מדוייקים על כל תלמיד שהעניש אי-פעם. אוסף נקי ומצוחצח של שרשראות ואזיקים היה תלוי על הקיר שמאחורי שולחנו של פילץ', והוא לא הפסיק להתחנן בפניו של המנהל אלבוס דמבלדור שירשה לו להעניש תלמידים בתלייתם מקרסוליהם מהתקרה.

במהלך שנות השבעים, פילץ' כתב דו"חות רבים על ג'יימס פוטר ועל סיריוס בלק, ולעתים גם על רמוס לופין ועל פיטר פטיגרו. הוא החרים מהם את מפת הקונדסאים, אותה הוא שמר במגרה שסומנה בתווית 'חומרים מוחרמים ומסוכנים ביותר'. סביר להניח שפילץ' לא ידע על שימושיה של המפה, כיוון שבשל היותו סקיב לא היה ביכולתו להפעיל אותה.

המפה נשמרה במשרדו של פילץ' עד שפרד וג'ורג' וויזלי שלפו אותה במהלך שנתם הראשונה בבית-הספר (1989-1990), לאחר שנגררו למשרדו כששחררו פצצת סירחון במסדרון.

בשנות ה-90, פילץ' הורה לחתולתו, גברת נוריס, לעקוב אחר רובאוס האגריד בכל פעם שייכנס לטירה.

שנת הלימודים 1991-1992

"תלמידים משוטטים!" צעק פיבס. "תלמידים משוטטים במסדרון ליד כיתת הלחשים!"
[...] "לאיזה כיוון הם הלכו, פיבס?" אמר פילץ'. "מהר, ספר לי."
"תגיד 'בבקשה'."
"אל תתעסק איתי, פיבס, רק תגיד – לאן הם הלכו?"
"לא אגיד שום דבר אם לא תגיד בבקשה," אמר פיבס בקול המעצבן שלו.
"טוב, נו, בבקשה."
"שום דבר! אמרתי לך שאני לא אגיד שום דבר אם לא תגיד בבקשה! חה חה! חההההה!" והם שמעו את אוושת האוויר של פיבס המתרחק ואת פילץ' מסנן קללה.
- ארגוס פילץ' נתקל בפיבס בזמן שהוא מנסה לתפוס את הארי, את רון, את הרמיוני ואת נוויל. הספר הראשון.

במהלך סעודת תחילת השנה שבערב ה-1 בספטמבר, פילץ' עמד לצד הדלתות הכפולות שהובילו לאולם הכניסה בזמן שהמנהל אלבוס דמבלדור נשא את דבריו, והודיע כמה הודעות ותזכורות של תחילת השנה.

עוד בבוקר הראשון שלהם בהוגוורטס, ב-2 בספטמבר 1991, הארי פוטר ורונלד וויזלי הצליחו להרגיז את פילץ', כאשר הוא מצא אותם מנסים לעבור בכוח בדלת שהתברר שהייתה דלת הכניסה למסדרון האסור בקומה השלישית. פילץ' לא האמין לטענותיהם הנכונות שהם הלכו לאיבוד, ואיים לנעול אותם במרתפים. הם נצלו כשקוויריניוס קווירל עבר במקום.

ב-12 בספטמבר, דראקו מאלפוי הזמין את הארי פוטר לדו-קרב בחדר הגביעים בשעת חצות. בניגוד לציפיותיהם, מאלפוי לא הופיע, ובמקום זה רמז לפילץ' שתלמידים ישוטטו בחדר הגביעים בשעות הלילה. פילץ' כמעט תפס את הארי פוטר, את רונלד וויזלי, את הרמיוני גריינג'ר ואת נוויל לונגבוטום, אך אלה הצליחו להסתתר במסדרון האסור כשפיבס הסיח את דעתו של פילץ' ומתח אותו.

ב-8 בנובמבר, פילץ' עזר לסוורוס סנייפ לרפא את הפציעות שעל רגלו והעביר לו תחבושות, לאחר שסנייפ ננשך בידי פלאפי.

בחג המולד, אלבוס דמבלדור העניק להארי פוטר את גלימת ההיעלמות של אביו. הארי עשה שימוש בגלימה באותו לילה כדי לחמוק אל תוך מדור הספרים המוגבלים ולמצוא מידע אודות ניקולס פלאמל. הארי ידע שפלאמל היה קשור לאבן החכמים. לאחר שפתח ספר מסוים שהחל לצרוח, פילץ' הגיע למקום כמעט מיידית, אך לא הצליח להבחין בהארי. מיד אחר כך פילץ' הזהיר את סנייפ בנוגע לכך. הארי, שניסה להסתתר מהם, התחבא בכיתה חסרת שימוש, ונתקל לראשונה בראי של ינפתא.

לאחר שהארי פוטר והרמיוני גריינג'ר נשאו את נורברט הנורווגי הנקוד למגדל האסטרונומיה, כדי שצ'ארלי וויזלי ועמיתיו יוכלו לקחת את הדרקון לרומניה, פילץ' תפס את השניים מתהלכים במסדרון האסטרונומיה בדרכם חזרה למגדל גריפינדור, בשעות הלילה המוקדמות שב-10 במאי 1992. השרת הוביל אותם למשרדה של מינרווה מקגונגל, שם הם פגשו את נוויל לונגבוטום ואת דראקו מאלפוי, ששוטטו גם הם מחוץ למעונותיהם. הארבעה נענשו ונאלצו להיכנס ליער האסור, ולבתיהם הופחתו נקודות רבות. ב-26 במאי, פילץ' הביא את הארבעה לרובאוס האגריד, שיצא איתם ליער האסור. פילץ' ניסה להפחיד את הילדים, כשסיפר להם שיצורים מסוכנים רבים שוכנים ביער, אך ניסיונותיו נכשלו לאחר שהאגריד, שהתנהג בידידותיות, הבטיח להם שהם בטוחים.

ארגוס פילץ' מלווה את הארי, את הרמיוני, את נוויל ואת דראקו אל היער האסור
פילץ' מלווה את הארי, את הרמיוני, את נוויל ואת דראקו אל היער האסור

שנת הלימודים 1992-1993

"מה קורה פה? מה קורה?"
ארגוס פילץ' הגיע, נזעק ללא ספק לקול צעקתו של מאלפוי, ופילס את דרכו בתוך ההמון. ואז הוא ראה את גברת נוריס ונעצר, לופת את ראשו באימה.
"החתולה שלי! החתולה שלי! מה קרה לגברת נוריס?" הוא צרח. עיניו הבולטות נפלו על הארי.
"אתה!" הוא צווח, "אתה!" אתה רצחת את החתולה שלי! הרגת אותה! אני אהרוג אותך! אני – "
"ארגוס!"
- ארגוס פילץ' מאשים את הארי פוטר ברציחתה של גברת נוריס, הספר השני.

בתחילת השנה, הארי פוטר ורונלד וויזלי הגיעו לבית-הספר במכונית המעופפת של ארתור וויזלי במקום ברכבת ההוגוורטס אקספרס. בשל כך, מינרווה מקגונגל, ראש הבית של השניים, הטילה עליהם עונשים שונים. רון נאלץ לעזור לפילץ' בצחצוח כל כלי הכסף שבחדר הגביעים, ללא שימוש בקסם. בערב ה-5 בספטמבר, רון היה יחד עם פילץ', כשקיבל התקף נוסף של קיא חשופיות, אותן הוא הקיא על פרסו המיוחד של טום רידל על תרומה לבית-הספר.

במהלך שנת הלימודים של 1992-1993, פילץ' ניסה לשפר את יכולות הקסם שלו, מאחר והיה סקיב. הוא הצטרף לקורס בשם שצף-כשף כדי לעשות זאת. מכיוון שפילץ' ירש יכולות מעטות וזניחות, לקורס זה לא הייתה השפעה יעילה עבורו. לאחר אימוני קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור ב-24 באוקטובר, גברת נוריס הבחינה בהארי פוטר, שהיה מכוסה בבוץ. במהרה, פילץ' עלה על עקבותיו של הארי והוביל אותו למשרדו. עם זאת, לפני שהספיק להעניש את הארי, פילץ' שמע רעשים, והבין כי פיבס פגע בארון היעלמות יקר מאוד. הוא השאיר את הארי לבדו ורץ לתפוס את פיבס. בעקבות זאת, פילץ' קיווה שסוף כל סוף דמבלדור יחליט לסלק את פיבס מבית-הספר, והותקף בפרץ התרגשות. תחושה זו הוחלפה במבוכה אדירה כשחזר למשרדו וגילה כי הארי פוטר קרא את מכתבו בנוגע לקורס השצף-כשף. פילץ' הזועם גירש את הארי ממשרדו, תוך כדי שניסה לגרום לו להאמין שהמכתב לא שייך לו, וציווה עליו שלא לספר על הקורס לאף אחד.

במהלך שנת לימודים זו, מפלצת מסתורית ומסוכנת שוטטה ברחבי מסדרונות הטירה והתקיפה רבים. הראשונה שהותקפה הייתה גברת נוריס, חתולתו של פילץ', שהייתה קרובה אליו במיוחד. החתולה נמצאה מאובנת מתחת לכתובת שעל הקיר, לפיה "חדר הסודות נפתח. גורו לכם, אויבי היורש", ובשל כך פילץ' נכנס לסוג של אטרף; הוא האמין שהארי פוטר היה זה שאיבן אותה, כיוון שידע על היותו סקיב. סוורוס סנייפ הסכים עם פילץ', לא כי חלק איתו את אותה הדעה, אלא מכיוון שרצה שהארי ייענש. דמבלדור הצליח לשכנע את פילץ' שהארי איננו אשם, כיוון שצעיר בגיל שתים-עשרה לא יכול היה לבצע קסמים כה אפלים.

לאחר ההתקפה, פילץ' פיטרל במקום התקיפה, כאילו קיווה שהתוקף ישוב. הוא אף הוסיף כיסא והעמיד אותו לצד הקיר, לנוחיותו. לעתים, הוא קירצף את הכתובת בעזרת "מסיר הכתמים המכושף הרב-שימושי של גברת קרצף", אך ללא הועיל. בתקופה זו פילץ' התאכזר לתלמידים עוד יותר מתמיד - הוא הטיל עליהם עונשים בשל "נשימה קולנית במיוחד" או "חזות שמחה מדי".

בינואר 1993, מירטל המייללת הציפה את חדר השירותים שלה לאחר שג'יני וויזלי ניסתה להיפטר מיומנו של טום רידל והשליכה אותו לשירותים. פילץ' צעק בהיסטריה על שיאלץ לנקות במשך כל הלילה, ורץ להתלונן בפני המנהל דמבלדור, בעוד הוא טורק מאחוריו את הדלת.

בתחילת פברואר, פרופסור ספראוט הבטיחה לפילץ' בחביבות שגברת נוריס תתרפא במהרה, שכן הדודאים בהם תוכנן לעשות שימוש על-מנת לרקוח את שיקוי השיקום כבר התחילו לסבול מהתקפי מצב-רוח רע, מהסתודדויות תכופות ומפצעי בגרות.

פילץ' נכח בסעודת סוף השנה והתאחד שוב עם חתולתו, שנרפאה באמצעות שיקוי השיקום, אותו רקח פרופסור סנייפ. הוא התוודע לכך שהתוקף של גברת נוריס היה זיכרונו של טום רידל, ששלט בבסיליסק של סלזאר סלית'רין.

ארגוס פילץ' והארי פוטר מתחת לכתובת על הקיר
ארגוס פילץ' והארי פוטר מתחת לכתובת על הקיר

שנת הלימודים 1993-1994

"מה אתה עושה פה?" נהם פילץ' בחשדנות.
"כלום," אמר הארי.
"כלום!" סינן פילץ', ולחייו רטטו בצורה מעוררת דחייה. "ואתה מצפה שאני אאמין לך! מתגנב במסדרונות לבדך – למה לא הלכת להוגסמיד לקנות פצצות סירחון ואבקת גיהוק ותולעים מעופפות יחד עם כל החברים הקטנים והמבחילים שלך?"
הארי משך בכתפיו.
"טוב, אז חזור למועדון שלך!" נבח פילץ' ונעמד על מקומו בזעף עד שהארי יצא משדה-הראייה שלו.
- פילץ' חושד בהארי פוטר, שהתהלך במסדרונות בית-הספר. הספר השלישי.

במהלך שנת הלימודים הבאה, סיריוס בלק, שנחשב אז לרוצח המוני, נמלט מאזקבאן. בעקבות זאת, משרד הקסמים הציב סוהרסנים מסביב לכניסות שהובילו לשטחי בית-הספר, במטרה להגן על הארי פוטר, שהיה כביכול מטרתו של בלק.

ב-1 בספטמבר 1993, פילץ' נכח בסעודת תחילת השנה, ועמד על הבמה המוגבהת לצד שולחן המורים, בזמן שהמקהלה והתזמורת של בית-הספר שרו את "משהו זדוני מתקרב".

ב-31 באוקטובר, פילץ' עמד באולם הכניסה ובדק את שמותיהם של אלה שהצטרפו ליציאה הראשונה להוגסמיד. לאחר מכן הוא פקד על הארי פוטר לחזור לחדר המועדון שלו, לאחר ששיטוטיו של הארי ברחבי הטירה עוררו את חשדו. בשעות הערב, סיריוס בלק פרץ אל תוך הטירה וניסה לחדור למגדל גריפינדור. תמונתה של האישה השמנה הושחתה. בהתאם להוראותיו של פרופסור דמבלדור, פילץ' לקח חלק באבטחת הטירה; הוא הוריד את השער המתרומם ונעל את הדלתות הראשיות של מגדל השעון. פילץ' ערך חיפושים בשני המרתפים, במגדל האסטרונומיה ובינשופיה, אך לא מצא אף לא סימן למיקומו של בלק. פילץ' היה אחראי גם על שיקום התמונה של האישה השמנה, וביצע את מטלתו במומחיות רבה.

באותה השנה, פרד וג'ורג' וויזלי מסרו לידיו של הארי את מפת הקונדסאים, כדי שיוכל לחמוק בעזרתה לעיירה הוגסמיד, מבלי שיחשוש מהיתקלות בפילץ'.

בדצמבר של אותה שנה, פילץ' לקח חלק בסעודת חג המולד, בה הוא הסיר את המעיל החום הרגיל שלו. מתחתיו לבש פראק ישן ומעט מעופש למראה.

לאחר חדירתו השנייה של סיריוס בלק, בערב ה-5 בפברואר, פילץ' התהלך במסדרונות, וחסם בלוחות עץ כל פתח או חור, החל בסדקים זעירים וכלה בחורי עכברים.

ארגוס פילץ' ואלבוס דמבלדור חוזים בהשחתת תמונת האישה השמנה
ארגוס פילץ' ואלבוס דמבלדור חוזים בהשחתת תמונת האישה השמנה

שנת הלימודים 1994-1995

"ועכשיו!" אמר דמבלדור, וחייך סביב לכולם. "עכשיו, כשכולם אכולים ושתיים," ("חה!" אמרה הרמיוני) "עלי לבקש מכם שוב את תשומת-ליבכם בזמן שאקרא כמה הודעות.
"אדון פילץ', השרת, ביקש ממני לספר לכם שרשימת החפצים האסורים בטירה הורחבה השנה, וכעת היא כוללת גם יויואים מצווחים, צלחות מעופפות עם שיניים, ובומרנגים תוקפים. הרשימה המלאה מכילה כארבע-מאות שלושים ושבעה פריטים, אם אינני טועה, וניתן למצוא אותה במשרדו של אדון פילץ', אם מישהו מעוניין לעיין בה."
- אלבוס דמבלדור פותח בהודעותיו בסעודת תחילת השנה, הספר הרביעי.

לפני תחילתה של שנת הלימודים, פילץ' הרחיב את רשימת החפצים האסורים בטירה, כך שהיא הכילה ארבע מאות שלושים ושבעה חפצים, ביניהם יויואים מצווחים, צלחות מעופפות עם שיניים ובומרנגים תוקפים.

באותה שנת לימודים, נערך בהוגוורטס טורניר הקוסמים המשולש. משלחות תלמידים מהאקדמיה לאומנויות הקסם בובאטון וממוסד דורמשטרנג הגיעו להוגוורטס כדי לצפות בטורניר וכדי לנסות ולהפוך לאחד מהמתמודדים בו.

באוקטובר, פילץ' ניקה את הטירה באופן יסודי מתמיד, והגיב בפראות לתלמידים ששכחו לנקות את נעליהם המלוכלכות - כך הבעית זוג תלמידות מהשנה ראשונה. במהלך סעודת ליל כל הקדושים ב-31 באוקטובר, פילץ' לבש את הפראק הישן והמעופש שלו, והוסיף כיסאות כדי לצרף לשולחן המורים את איגור קרקרוף, את אולימפה מקסים, את לודוביץ' בגמן ואת ברטמיוס קראוץ' האב. מאוחר יותר, פילץ' הביא איתו ארון משובץ אבני חן, שהכיל בתוכו את גביע האש.

במשך מספר פעמים בחודש דצמבר, פילץ' נאלץ להוציא את פיבס מתוך חליפות שיריון, שם הוא התחבא ושר לפילץ' את גרסותיו האישיות לשירי חג המולד, שהכילו מילים גסות במיוחד.

מר פילץ' נכח בנשף חג המולד, ועמד לבדו כשבידיו גברת נוריס, לה הוא זימזם את מנגינת הוואלס שנשמעה.

בליל ה-21 בינואר 1995, פילץ' כמעט ותפס את הארי פוטר, שהיה בדרכו חזרה אל מגדל גריפינדור, לאחר שנכנס למקלחת המדריכים במטרה לפצח את חידת ביצת הזהב במסגרת טורניר הקוסמים המשולש. אל פילץ' התלווה סוורוס סנייפ, והשניים הצליחו למצוא את ביצת הזהב ואת מפת הקונדסאים. כשסנייפ שוחח עם פילץ', הוא ביקש לקחת איתו את החפצים כדי לגלות למי הם שייכים (הוא שיער שהם של הארי), וסיפר לו שפרצו למשרדו. כשפרופסור אלאסטור מודי (שהיה למעשה ברטי קראוץ' הבן שעשה שימוש בשיקוי פולימיצי) הופיע, הוא הכריח את השניים לעזוב, וניסה לשכנע אותם שאף אחד לא התרחץ במקלחות. כך הוא חילץ את הארי מהמצב ומאוחר יותר מסר לידיו את החפצים המוחרמים.

בסוף השנה, סדריק דיגורי, אחד הנבחרים, נרצח, והכל שמעו על חזרתו של הלורד וולדמורט מפיו של הארי. בזאת פרצה מלחמת הקוסמים השנייה.

ארגוס פילץ' בנשף חג המולד
ארגוס פילץ' בנשף חג המולד

שנת הלימודים 1995-1996

"המנהלת מעוניינת לדבר איתך, פוטר," גיחך פילץ'.
[...] פילץ' היה במצב-רוח מרומם במיוחד; הוא זימזם לעצמו בקולו החורק שעה שטיפסו במדרגות השיש. כשהגיעו לקומה הראשונה אמר, "הדברים משתנים כאן, פוטר."
"שמתי לב," אמר הארי בקרירות.
"ת'מבין... כבר שנים על גבי שנים אני אומר לדמבלדור שהוא יותר מדי טוב אליכם, התלמידים," אמר פילץ' בצחקוק מרושע. "יצורים קטנים ומבחילים, לא הייתם מעיזים לזרוק פה פצצות סירחון אילו ידעתם שמותר לי להצליף בכם עד זוב דם, נכון? אף אחד לא היה חושב אפילו להשליך במסדרונות צלחות מעופפות נושכות אילו היה מותר לי לתלות אתכם מהקרסוליים מתקרת המשרד שלי, נכון? אבל כשייכנס לתוקפו תיקון מספר 29 לחוק החינוך, פוטר, יהיה מותר לי לעשות את כל הדברים האלה... חוץ מזה, היא גם ביקשה מהשר לחתום על צו גירוש לפיבס... הו, הדברים הולכים להתנהל אחרת, עכשיו כשהיא ממונה על הניהול..."
- פילץ' מוביל את הארי פוטר למשרד המנהלת דולורס אמברידג', הספר החמישי.

לאחר חזרתו של הלורד וולדמורט, משרד הקסמים מינה את דולורס אמברידג' לתפקיד הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל, כחלק ממסע התעמולה שלו להכפשת שמם של אלבוס דמבלדור ושל הארי פוטר.

לפני תחילת שנת הלימודים, פילץ' הצמיד את הרשימה של החפצים האסורים לדלת משרדו, כדי שתלמידים יקראו אותה. בנוסף, הוא ביקש מפרופסור דמבלדור, בפעם ה-462 לטענתו, להזכיר לתלמידים שעשיית כשפים במסדרונות בין שיעור לשיעור אסורה.

פילץ' נכח בסעודת תחילת השנה בערב ה-1 בספטמבר 1995, ובמהלכה עמד לצד הדלתות הכפולות שהובילו לאולם הכניסה, והקשיב בתשומת לב לנאומה של דולורס אמברידג'. הוא ככל הנראה הבין כי משרד הקסמים יחל להתערב בנעשה בהוגוורטס, ומחא כפיים בהתלהבות. אמברידג' הייתה אישה סדיסטית, וכמו פילץ', נהנתה לענות ולהעניש תלמידים. בשל כך, השרת החל לתמוך באמברידג', ומילא את פקודותיה.

ב-7 בספטמבר, פילץ' קיבל מידע לפיו הארי פוטר עמד להזמין משלוח גדול של פצצות סירחון. כשהוא הגיע לינשופיה, הוא מצא את הארי פוטר (שבדיוק הספיק לשלוח מכתב לסיריוס בלק) ואת צ'ו צ'אנג (ששלחה לאימה חבילה לכבוד יום הולדתה). הרמיוני גריינג'ר שיערה מאוחר יותר שאמברידג' היא זו שמסרה לפילץ' את המידע, כדי למצוא לעצמה תירוץ לקרוא את הדואר של הארי.

לאחר העברתו של תיקון מספר 23 לחוק החינוך, שמינה את דולורס אמברידג' למפקחת העליונה על הוגוורטס, משרד הקסמים החל להשפיע מאוד על הנעשה בבית-הספר. אמברידג' החלה להעביר תיקונים לחוק החינוך, במטרה לשנות נהלים מסוימים אשר משרד הקסמים לא הסכים להם.

בבוקר שלפני היציאה הראשונה להוגסמיד, פילץ' התאים בין שמותיהם של המבקרים בעיירה לבין הרשימה הארוכה של התלמידים שקיבלו היתר מהוריהם או מאפוטרופוסיהם לגבי היציאה. כשהארי פוטר התקרב לפילץ', השרת ריחרח את האוויר סביבו במטרה להריח פצצות סירחון.

ב-7 באוקטובר, פילץ' תלה עותק של תיקון מספר 24 לחוק החינוך באולם הכניסה. סביר להניח שהוא היה האחראי על תליית ההודעות עם התיקונים על לוחות המודעות שבחדרי המועדון.

ביום האוהבים של 1996, הארי פוטר וצ'ו צ'אנג יצאו יחד להוגסמיד. פילץ' החתים את התלמידים והעמיד אותם בתור באולם הכניסה. בהמשך אותו החודש, לאחר ההופעה המשפילה של גריפינדור במשחק הקווידיץ' בינם לבין הפלפאף, תלמידי סלית'רין שרו את "וויזלי הוא המלך" בקול כה רם ובתדירות כל כך גבוהה, עד שפילץ' אסר על שירת השיר במסדרונות.

בערב ה-20 באפריל, מריאטה אדג'קום הלשינה לדולורס אמברידג' על ארגון 'צבא דמבלדור' שלא עבר את אישורה. אמברידג' ופלוגת הפיקוח שלה הצליחו לתפוס את התלמידים עוזבים את חדר הנחיצות, והארי פוטר, שעמד בראש הארגון, נלקח למשרדו של המנהל, כשהוא מלווה באמברידג', באדג'קום, בסגנית המנהל מינרווה מקגונגל, בשר הקסמים קורנליוס פאדג', בעוזרו הזוטר פרסי וויזלי ובשני הילאים. פרופסור דמבלדור לקח אחריות מלאה על הארגון, ובעקבות זאת היה אמור להיות מובל למשרד הקסמים, שם היה נכתב נגדו כתב אישום באופן רשמי, והוא היה נשלח לאזקבאן כדי לרצות את עונשו על הסתה ובגידה. אך דמבלדור הפיל את פקידי המשרד, וברח במהרה מכותלי בית הספר. בין לילה, משרד הקסמים העביר את תיקון מספר 28 לחוק החינוך, שהפך את דולורס אמברידג' למנהלת בית-הספר.

תחת ניהולה של אמברידג', פילץ' התהלך בבית-הספר במצב רוח מרומם במיוחד. הוא זימזם לעצמו בקולו החורק בשל התקווה החדשה שבניהולה של אמברידג', שנתנה לו אישור להחזיר את צורות הענישה הישנות - ביניהם הצלפות. כמו כן, אמברידג' אף ביקשה משר הקסמים לחתום על צו גירוש לפיבס, המפחידן של בית-הספר. עם זאת, מרבית התלמידים התנגדו לאמברידג' ולפילץ' ונקטו בצעדים חריפים; עוד בצהריי היום הראשון לכיהונה בתפקיד המנהלת, פרד וג'ורג' וויזלי הדליקו ארגז ענקי של זיקוקין דה-נזיקין של האחים וויזלי, שהתפשטו ברחבי הטירה. בסוף היום, אמברידג' נראתה פרועת שיער, מיוזעת ושחורה מפיח מניסיונותיה לכבות את הדליקה שפרצה, ופילץ' הבעיר בטעות את אחד ממטאטאיו כשניסה גם הוא לחבוט בזיקוקים. בהמשך, הארי פוטר עזר לדין תומאס לבלגן את השעון שבמגדל השעון, לקולין קריווי לשלוח לפלוגת הפיקוח כמה צרחנים גסים בקופסאות שוקולד, ולפרוואטי ולפדמה פאטיל לשפוך משקה פטפוט על הרמקולים של בית-הספר.

מעט אחרי חופשות חג הפסחא, פרד וג'ורג' וויזלי יצרו ביצה במסדרון שבקומה החמישית, והשאירו את התלמידים שמחים עד השמיים. התאומים לא השאירו מאחוריהם הוראות לייבושה של הביצה, ולכן, אמברידג' ופילץ' ניסו ללא הועיל להיפטר ממנה בדרכים שונות. שאר המורים, שהיו יכולים ככל הנראה לייבש את הביצה בין רגע, העדיפו לצפות באמברידג' מתקשה. האזור גודר, ולפילץ' ניתנה המשימה להפעיל דוברה כדי להשיט את התלמידים לכיתותיהם.

תלמידים רבים קיבלו השראה מבריחתם הפלאית של התאומים, והביאו עוד הרס על בית-הספר; לי ג'ורדן החדיר ניפלר שעיר-חוטם למשרדה של אמברידג', שמיד הפך המקום בחיפוש אחר חפצים נוצצים. כשאמברידג' נכנסה למשרדה, הניפלר קפץ עליה וניסה ללעוס את הטבעות שעל אצבעותיה. פצצות סירחון הוטלו במסדרונות בתדירות גבוהה כל כך עד שתלמידים ביצעו לחשי בועית-קסדה כדי לקבל מנה של אוויר צח. בשל כל מעשי קונדס אלה, פילץ' פיטרל במסדרונות כשבידו שוט, מוכן לתפוס תלמידים בשעת מעשה, רק שאלה התרחשו כל כך הרבה עד שלא ידע לאיזה כיוון לפנות. הוא קיבל עזרה מפלוגת הפיקוח, אך דברים משונים ביותר אירעו לחבריה, כמו למשל צמיחה של קרני אייל על ראשם.

אף על פי כן, אף אחד לא יכול היה להתחרות בפיבס, שעמד בראש האנדרלמוסיה. בשתי ההזדמנויות שניתנו לו הוא לכד את גברת נוריס בחליפת שריון, משם היא חולצה ביללות רמות על-ידי פילץ' הזועם.

לאחר התגרה שהתרחשה ביער האסור בין אמברידג' לעדר הקנטאורים, והקרב במחלקת המסתורין שאירע ב-18 ביוני, אמברידג' רותקה למרפאה בחוסר רצון ובזעזוע מוחלט, כפי שציינה פופי פומפרי. אמברידג' עזבה את הוגוורטס יום לפני סוף שנת הלימודים, כשחמקה בשעת ערב בתקווה שתוכל לברוח בשקט. תקוותיה נופצו כשהיא נתקלה בפיבס, שרדף אחריה וגירש אותה אל מחוץ לקרקעות הטירה, תוך כדי שהוא מכה בה בעזרת מקל ההליכה של מינרווה מקגונגל ובעזרת גרב מלאה בגיר, לעיניהם של המורים ושל התלמידים. פילץ' הביא לה את מזוודותיה, בזמן שהתקהלו סביבה כתבי 'הנביא היומי', שקיוו לצלמה בשעת מעשה. פילץ' היה במצב רוח קודר במיוחד, שכן הוא האמין שאמברידג' הייתה מתנה משמיים שניתנה להוגוורטס.

תיקוניה של אמברידג' לחוק החינוך בוטלו, וכך גם אישוריו של פילץ' להצלפה ולדרכי ענישה מחרידות, כיוון שאלבוס דמבלדור חזר לכהן כמנהל בית-הספר.

ארגוס פילץ' עם דולורס אמברידג' ועם פלוגת הפיקוח
ארגוס פילץ' עם דולורס אמברידג' ועם פלוגת הפיקוח

שנת הלימודים 1996-1997

"אבל איך, הארי?" שאלה הרמיוני והניחה את העיתון בהבעת הפתעה. "הרי ערכו חיפושים על כולנו כשרק נכנסנו, לא שמת לב?"
"באמת?" אמר הארי, מופתע. "לא עלי!"
"אה, לא עליך, ברור, שכחתי שאיחרת... טוב, אז פילץ' בדק את כולנו בגלאי חשאיות איך שנכנסנו לאולם הכניסה. אם מישהו היה מנסה להכניס חפץ אפל, הוא היה מוצא אותו ומחרים אותו. אני יודעת שהחרימו לקראב ראש מכווץ. אז אתה מבין, מאלפוי לא היה יכול להכניס לכאן משהו מסוכן!"
- הרמיוני גריינג'ר והארי פוטר, הספר השישי.

לאור המלמחה שהתנהלה באותו זמן, בהגעתם של התלמידים להוגוורטס ב-1 בספטמבר 1996 ננקטו אמצעי זהירות. פילץ' היה אחראי על בדיקת התלמידים וחפציהם האישיים בעזרת גלאי חשאיות, כדי לוודא שאין בידיהם חפצים אפלים כלשהם, ובמסגרת זו החרים ראש מכווץ שהיה בבעלותו של וינסנט קראב. על פילץ' הוטלה גם האחריות לבדוק את כל הינשופים, כדי למנוע כניסה עתידית של חפצים מסוכנים אל הוגוורטס. במהלך סעודת תחילת השנה, אלבוס דמבלדור הודיע לתלמידים שפילץ' ביקש ממנו ליידע אותם שחל איסור גורף על שימוש בכל מוצרי השעשוע שנרכשו בחנות 'הוקוס מוקוס של האחים וויזלי'. עם זאת, מערכת הינשופים של פרד וג'ורג' הערימה על פילץ', והכניסה כמה ממוצריהם של התאומים בצורת בשמים ושיקויי שיעול.

לאחר שהארי פוטר גילה את עותק הספר "רקיחת שיקויים למתקדמים" של הנסיך חצוי-הדם, הוא למד כמה לחשים חדשים, כמו למשל 'לנגלוק' - קללה שהדביקה את לשונו של הקורבן לחיכו. הארי הטיל את הקללה הזו על ארגוס פילץ' התמים, לתשואות הקהל.

באוקטובר, פילץ' עמד כרגיל באולם הכניסה כדי לבדוק את שמותיהם של התלמידים שקיבלו היתר לבקר בהוגסמיד בסוף השבוע. בדיקה זו לקחה זמן רב יותר מן המצופה, כיוון שפילץ' בדק את כל היוצאים כשלוש פעמים בעזרת גלאי החשאיות שלו. רונלד וויזלי דרש לדעת מה הטעם לבדוק אם התלמידים יוציאו חפצים אפלים אל מחוץ להוגוורטס, ובעקבות זה לחיו נדקרה כמה פעמים מהגלאי. כשהתלמידים חזרו לטירה לאחר ההתקפה שנעשתה על קייטי בל, שנגעה בענק מקולל, פילץ' הוציא שוב את גלאי החשאיות שלו. הוא הפסיק בבדיקה לאחר שמינרווה מקגונגל פקדה עליו לקחת את הענק, לעטוף אותו בצעיף ולהביאו לסוורוס סנייפ, המומחה לענייני התגוננות מפני כוחות האופל.

ב-19 בדצמבר, הארי פוטר והרמיוני גריינג'ר התווכחו ביניהם על השערה לפיה פילץ' ומדאם פינס מנהלים רומן סודי.

ב-20 בדצמבר, ערב מסיבת חג המולד של מועדון הסלג-סלבז, פילץ' תפס את דראקו מאלפוי מסתתר במסדרון שבקומה העליונה, ככל הנראה במהלך הליכה אל עבר חדר הנחיצות במטרה לתקן את הארונית המעלימה. במטרה להתחמק מעונש, דראקו סיפר לפילץ' שהוא הוזמן למסיבתו של פרופסור סלגהורן, ופילץ' גרר אותו מאוזנו למשרדו של סלגהורן. בהגיעם לשם, סלגהורן הסביר שהוא כלל לא הזמין את מאלפוי, אך מכיוון שהיה זה ערב חג המולד, הוא הרשה לו להישאר מבלי שיצטרך לקבל עונש.

בערב ה-1 במרץ 1997, כשרובאוס האגריד ליווה את הארי פוטר ואת הרמיוני גריינג'ר בחזרה מהמרפאה, בה שהה רונלד וויזלי לאחר ששתה יין דבש מורעל, פילץ' עבר לידם ואיים להעניש את התלמידים. האגריד אישר את יציאתם המאוחרת, אך פילץ' לא העריך את האגריד ואת סמכויותיו כפרופסור, והשניים החלו לריב בקולניות, בזמן שהארי והרמיוני התרחקו מהמקום, בהתאם להוראותיו של האגריד.

ב-17 במרץ, פילץ' המשיך את מנהגו ובדק עם גלאי החשאיות כמה מתלמידי השנה השישית שעזבו את בית-הספר לשיעור התעתקות בהוגסמיד.

בערב לווייתו של הרעגוג, הארי פוטר, ככל הנראה מכיוון שלגם משיקוי הפליקס פליציס, התהלך לו בטירה בדרכו לבקתתו של האגריד, מבלי שפגש באיש. כשהגיע לאולם הכניסה, הוא ראה שפילץ' שכח לנעול את דלתות הכניסה. הארי נתקל בהוראס סלגהורן ליד החממות, וסיפר לו את מה שראו עיניו. הפרופסור הודיע שהוא ידווח על פילץ', כיוון שלפיו, "יותר מעניין אותו לדאוג לניקיון מאשר לבטיחות של התלמידים". כתוצאה מהשיקוי ששתה, הארי הצליח להוציא מסלגהורן מידע על ההורקרוקסים שיצר וולדמורט במטרה להפוך לבן אלמוות, ועל דרך השמדתם.

פילץ' חיפש ברחבי הטירה מישהו שיוכל לסדר את דו"חות הענישה הישנים שלו. כשסוורוס סנייפ העניש את הארי פוטר על שפגע קשות בדראקו מאלפוי, פילץ' הכריח את התלמיד להעתיק מחדש את העבירות ואת העונשים ולסדרם בסדר אלפביתי, ללא שימוש בקסם.

ב-30 ביוני 1997, חבורה קטנה של אוכלי מוות הצליחה לחדור מבעד להגנות הקסומות שמסביב לטירה הודות לעזרתו של דראקו מאלפוי, והחל קרב במגדל האסטרונומיה ובמסדרונות שמתחתיו. סוורוס סנייפ הצטרף לאוכלי המוות, ורצח את אלבוס דמבלדור על ראש המגדל (למעשה, סנייפ היה מעין סוכן כפול, ועבד על פי הוראותיו של דמבלדור).

ביולי, ארגוס פילץ' נכח בהלווייתו של דמבלדור, כשהוא לובש עניבה וחליפה שחורה שהסריחו מנפטלין. הוא נתן כבוד אחרון לאיש, שלמרות המחלוקות ביניהם על דרכי ענישת התלמידים, הסכים להעסיק אותו על אף היותו סקיב.

ארגוס פילץ' לאחר שתפס את דראקו מאלפוי, מול סוורוס סנייפ
ארגוס פילץ' לאחר שתפס את דראקו מאלפוי, מול סוורוס סנייפ

שנת הלימודים 1997-1998

"פיירטוטום - אוך, לכל הרוחות, פילץ', לא עכשיו –"
השרת הזקן צלע לקראתם וצעק, "תלמידים מחוץ למעונות! תלמידים במסדרונות!"
"שם הם אמורים להיות, אידיוט בן אידיוט שכמוך!" צעקה מקגונגל. "עכשיו לך ותמצא לך משהו מועיל לעשות! תמצא את פיבס!"
"פ – פיבס?" גימגם פילץ', כאילו זו הפעם הראשונה שהוא נתקל בשם הזה.
"כן, פיבס, טיפש שכמוך, פיבס! אותו פיבס שאתה מתלונן עליו כבר חצי יובל! לך והבא אותו, מייד!"
- מינרווה מקגונגל וארגוס פילץ', רגע לפני פרוץ הקרב על הוגוורטס, הספר השביעי.

ב-1 באוגוסט 1997, אוכלי המוות של הלורד וולדמורט השתלטו על משרד הקסמים. חודש לאחר מכן, ב-1 בספטמבר, סוורוס סנייפ מונה לכהן כמנהל הוגוורטס, בעוד שעמיתיו אוכלי המוות, אלקטו ואמיקוס קארו, מונו לתפקיד הפרופסור לחקר המוגלגים והפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל, בהתאמה, בנוסף להיותם סגני מנהל.

הקארואים נהיו אחראים על המשמעת והענישה, שהייתה לרוב אלימה, וכללה הצלפות ואף הטלת קללת קרושיאטוס על התלמידים.

פילץ' המשיך לעבוד בהוגוורטס בתפקיד השרת. לא נתונים פרטים נוספים על מה שקרה לפילץ' בימים אלה, או אם הוא נפגע על-ידי הקארואים בשל היותו סקיב. ככל הנראה, כמה מהמטלות שהוטלו על פילץ' קודם לכן כבר לא היו באחריותו - הענישה למשל הייתה נחלתם של הקארואים ושל סנייפ בלבד.

בערב ה-1 במאי, ארגוס פילץ' פיטרל במסדרונות בזמן שהארי פוטר ולונה לאבגוד התקדמו לכיוון מגדל רייבנקלו. מאוחר יותר, לאחר שהלורד וולדמורט קיבל מידע מאלקטו קארו על כך של הארי פוטר הופיע בשטחי הטירה, ראשי הבתים החלו להטיל לחשי מגננה מסביב לטירה כהכנה לקראת הקרב, והעירו את התלמידים. פילץ', שלא היה מודע לכך, רץ לפרופסור מקגונגל בעודו צועק שתלמידים משוטטים במסדרונות ומחוץ למעונותיהם. מקגונגל שלחה אותו לעשות משהו מועיל ולמצוא את פיבס, כיוון שהמפחידן יכול היה להועיל בלחימה מול אוכלי המוות.

בהמשך הערב, פילץ' ומדאם פומפרי פיקחו על פינויים של התלמידים הקטינים ושל אלה שהעדיפו לא להילחם דרך חדר הנחיצות. השרת נשאר בטירה במהלך הקרב, והשאלה כיצד הוא השתתף בו על אף היותו סקיב נשארת ללא מענה; ייתכן שהוא טיפל בפציעות הלוחמים או שעזר לכוחות הוגוורטס בכך שהעביר להם את המידע הרחב שהיה בידו אודות מבנה הטירה והמעברים הסודיים שבה.

במהלך הקרב, פילץ' נפצע וחתך עמוק הופיע בזרועו השמאלית. בזמן הפסקת האש בת השעה, פילץ' שהה באולם הגדול, כשהוראס סלגהורן מטפל בפציעותיו.

כשאוכלי המוות צעדו להוגוורטס עם "גופתו" של הארי פוטר, פילץ' עמד לצידם של פומונה ספראוט, פופי פומפרי והוראס סלגהורן, כשעל פניו הבעה קודרת במיוחד. הקרב התחדש שוב זמן קצר אחר כך, ונגמר כשלורד וולדמורט הובס סופית בידי הארי פוטר באולם הגדול.

מיד לאחר הקרב, פילץ' הביט בערימה אדירה של אבנים שבורות באולם הכניסה, והחל לטאטא אותה, בעוד שהלוחמים התכנסו באולם הגדול, התאבלו על מות יקיריהם וחגגו את ניצחונם.

הוראס סלגהורן מטפל בפצעיו של ארגוס פילץ' מהקרב על הוגוורטס ארגוס פילץ' מטאטא ערימת שברי אבנים מיד בסיום הקרב
הוראס סלגהורן מטפל בפציעתו של פילץ' מהקרב על הוגוורטס, ארגוס פילץ מטאטא ערימת שברי אבנים מיד בסיום הקרב

חיים מאוחרים
לאחר הקרב, פילץ' המשיך את תפקידו כשרת בית-הספר, וככל הנראה המשיך במה שעשה קודם לכן: העניש את התלמידים והתעמת עם פיבס המפחידן, תחת ניהולה של המנהלת מינרווה מקגונגל.

מראה חיצוני
פילץ' סבל ממחלות ראומטיות (מחלות שמקורן במפרקים), והיה בעל גב וכתפיים שפופים. פניו היו מלאות, עיניו היו בהירות ומוטרפות, שיערו היה אפרפר, ולחייו השקועות התאפיינו בוורידים הבולטים שנראו בהן ורטטו לעתים קרובות מאוד. קרסוליו של פילץ' היו גרומים, ובהליכתו הוא נהג לגרור את רגליו ולשרוק בקול חורק. ידיו היו מחוספסות, וכשהוא חלה בשפעת, אפו גדל והפך לסגלגל.

בדרך כלל, פילץ' לבש מעיל חום, ובאירועים מיוחדים הצטייד בפראק ישן ומעופש או בעניבה וחליפה שחורה שהסריחו מנפטלין. בלילה, כשהוא פיטרל במסדרונות, פילץ' לבש חלוק לילה ישן ומלוכלך.

אישיות ותכונות
אישיותו של פילץ' הייתה לא נעימה במיוחד. למרות שעבד בבית-ספר, נראה כי פילץ' תיעב את התלמידים, ששנאו אותו בחזרה, בדומה לכמה חברים בסגל. פילץ' היה בעל אופי סדיסטי, ושמח מאוד להעניש. הוא הצטער על כך שדרכי הענישה הישנות אינן מותרות. פילץ' העדיף את הטירה נקייה ומצוחצחת, ולכן כעס מאוד כשתלמידים לכלכו אותה במרכיבי שיקויים, או כששכחו לנקות את רגליהם.

כמו כן, הוא היה אדם שתלטני מאוד, כפי שניתן לראות במקרים בהם הוא חשד בתלמידים שרק הסתובבו להם בטירה.

נראה כי הוא היה ממורמר ונבוך מהעובדה שלא יכול היה להשתמש בקסם, כמו למשל כשהארי פוטר גילה בטעות את מכתב השצף-קצף שלו ב-1992. רון וויזלי פיתח תאוריה לפיה מצב רוחו של פילץ' מושפע מהיותו סקיב. פילץ' התקשה מאוד בזיהוי שיקויים, שכן הוא לא זיהה את שיקויי האהבה שהוסוו בצורת בשמים ובצורת שיקויי שיעול בידי 'הוקוס מוקוס של האחים וויזלי', וגם לא את יין הדבש המורעל ששלחה מדאם רוזמרטה (בזמן שהייתה תחת השפעת קללת אימפריוס).

אטימולוגיה
מקור השם "ארגוס" (Argus) במיתולוגיה היוונית. שם זה היה שמו של ענק בעל מאה עיניים, ששירת את האלה הרה בתור שומר (בדומה לפטרוליו של מר פילץ' במסדרונות הוגוורטס). משמעות שם המשפחה "פילץ'" באנגלית (Filch) הוא "לגנוב", בדרך כלל באופן חשאי וערמומי.

מאחורי הקלעים

  • מר פילץ' מגולם בידי השחקן הבריטי דייוויד בראדלי בעיבודים הקולנועיים של הספרים "הארי פוטר ואבן החכמים", "הארי פוטר וחדר הסודות", "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", "הארי פוטר וגביע האש", "הארי פוטר ומסדר עוף החול", "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2".
  • הופעותיו של פילץ' בסרטים דומה מאוד להופעותיו בספרים. לעומת זאת, בסרט הרביעי נעשה בו שימוש למטרות קומיות; הוא משחרר מוקדם מדי את התותח שמסמל פתיחה של שלב בטורניר הקוסמים המשולש, רוקד עם חתולתו, ורץ ברחבי האולם הגדול בצורה משונה. גם בסרט החמישי ובסרט השמיני דמותו של פילץ' הייתה מקום ללעג; פילץ' לא הפסיק לנסות ולגלות את צבא דמבלדור אך ללא הועיל, וסומם על-ידי פרד וג'ורג' וויזלי. בסרט השמיני, פילץ' צעק בקולי קולות שתלמידים שוטטו אל מחוץ למעונותיהם רגעים אחרי סילוקו של סוורוס סנייפ, ובסופו של הקרב ניסה מיד לטאטא ערימה ענקית של אבנים שבורות.
  • הפקת הסרטים השמיטה את הופעותיו של פיבס המפחידן, וכתוצאה מכך היריבות בינו לבין פילץ' הושמטה גם היא.
  • מעמדו של פילץ' כסקיב לא מוזכר במרבית הסרטים – הסצנה ב"הארי פוטר וחדר הסודות" בה הארי מתוודע לכך נחתכה בעריכה. בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", דראקו ציין את העובדה שפילץ' הוא סקיב כשהשרת תפס אותו במסדרון והוביל אותו למסיבת חג המולד של סלגהורן.
  • בסרטי הארי פוטר הראשונים, פילץ' נראה תומך בקבוצת הקווידיץ' של בית סלית'רין במהלך המשחקים.
  • פילץ' משחק תפקיד משני ב"לגו הארי פוטר: שנים 1-4". לרוב הוא מופיע בתור מכשול שיש לעבור, ומופיע לראשונה בשלב "הקומה האסורה". הוא מופיע גם בשלב הבונוס. ברוב השלבים הכוללים את פילץ', השרת מהלך עם מנורתו, אלא אם כן חתולתו גברת נוריס מייללת לעבר המשחק. במקרה כזה, פילץ' רץ לעברו של המשחק שנתפס בידי גברת נוריס וחונק אותו. בתור סקיב, פילץ' לא יכול לעשות שימוש בקסם, ונתונות לו רק שתי פעולות: להילחם עם מנורתו או לשחרר את גברת נוריס, שיכולה לחפור ולקפוץ לשטחים רחוקים.
  • בעוד שבספרים פילץ' לא מוזכר כמי שהשתתף באופן ישיר בקרב על הוגוורטס, בסרט נראה כי הוא השתתף בצורה כשלהי. הוא נראה פצוע בזרועו הימנית, וטופל בידי הוראס סלגהורן.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007