האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

רולנדה הוץ'

מדאם הוץ' מדאם הוץ' היתה השופטת. היא עמדה באמצע המגרש והמתינה לשתי הקבוצות עם המטאטא ביד.
"שימו לב, אני מצפה למשחק הוגן משני הצדדים," היא אמרה כשכולם נאספו סביבה.
- מדאם הוץ' לפני פתיחתו של משחק קווידיץ', הספר הראשון.


מדאם רולנדה הוץ' הייתה מכשפה שעבדה בתור פרופסור לתעופה, שופטת ומאמנת קווידיץ' בבית-ספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, לכל הפחות במהלך שנות ה-90 של המאה העשרים. סביר להניח שמדאם הוץ' למדה בעצמה בבית הספר כשהייתה תלמידה, וקרוב לוודאי שהיא הייתה שחקנית בקבוצת הקווידיץ' של הבית שלה לפני שסיימה את לימודיה. היא למדה כיצד לטוס על מטאטא 'חץ הכסף' שלה במהלך מלחמת העולם המוגלגית הראשונה וחזרה להוגוורטס, שם היא עבדה תחת ניהולם של המנהלים אלבוס דמבלדור, דולורס אמברידג' וייתכן שגם תחת ארמנדו דיפט, סוורוס סנייפ ומינרווה מקגונגל.

מדאם הוץ' לימדה בין היתר את הארי פוטר ואת חבריו לכיתה כיצד לעוף על מטאטא, בתחילת 1991. באותה שנה היא שפטה במשחק הקווידיץ' בין גריפינדור, שבסופו של דבר ניצחה, לבין סלית'רין. בשנת 1993, אחד ממשחקי הקווידיץ' האחרים בוטל, בשל התאבנותן של הרמיוני גריינג'ר ושל פנלופה קלירווטר. בשנת הלימודים הבאה, הוץ', יחד עם פרופסור פליטיק, הייתה אחראית על בדיקתו של מטאטא 'אש המחץ' שנשלח להארי פוטר, כדי לבדוק אם הוא מקולל. בשנת 1995, שיעורי התעופה שלה עברו ככל הנראה את פיקוחה של דולורס אמברידג'. באותה שנה, היא עצרה קטטה שהתפרצה בין הארי וג'ורג' וויזלי לבין דראקו מאלפוי. סביר להניח ששנתיים אחר-כך, מדאם הוץ' לקחה חלק בקרב על הוגוורטס, כפי שעשו מורי הוגוורטס האחרים.


ביוגרפיה

חיים מוקדמים


לימודים בהוגוורטס
רולנדה הוץ' נולדה לכל המאוחר בשנת 1901, וככל-הנראה רכשה את שרביטה בחנות השרביטים של אוליבנדרס בגיל אחת-עשרה, כשהיא טרם קיבלה הכשרה קוסמית כלשהי. סביר להניח שהיא נרשמה לבית-ספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בסקוטלנד, בו היא למדה תחת ניהולו של פיניאס ניגלוס בלק. ייתכן מאוד שהיא הייתה שחקנית בקבוצת הקווידיץ' של הבית שלה לפני שסיימה את לימודיה, ושהיא הצטיינה בשיעורי התעופה בהם לקחה חלק בשנה הראשונה.

בסיום לימודיה

"לחש! השפלה שכזאת לא חשתי מאז שהמטאטא שלי נחרך בידי נ"מ נלהב מדי במלחמת העולם הראשונה!"
- מדאם הוץ' מספרת על עברה, משחק הוידאו הראשון.

רולנדה סיימה את לימודיה לפני סוף מלחמת העולם הראשונה, ורכשה מטאטא מסוג 'חץ הכסף'. באחד מלילות המלחמה המטאטא נחרך כאשר עבר בדרכו של טיל נ"מ מוגלגי, ומדאם הוץ' נותרה פגועה ומושפלת. כשאחד מתלמידיה ירה לעברה קללה ב-1991, היא הצהירה שרק אותה תאונה פגעה בה יותר מאשר אותה התקרית (על-פי גרסת משחק הוידאו).

קריירה בהוגוורטס

שנים ראשונות

"צהריים טובים, תלמידים."
"צהריים טובים, מדאם הוץ'."
- מדאם הוץ' בתחילת שיעור תעופה, הסרט הראשון.

בשלב מסוים לאחר סיום לימודיה, רולנדה חזרה אל הוגוורטס והתמנתה למדריכת התעופה של תלמידי השנה הראשונה, לשופטת הקווידיץ' ולמאמנת; היא הייתה אחראית על כלל פעילויות התעופה של בית הספר. בתוקף תפקידיה, פנו אליה בלשון "מדאם הוץ'", והיא הייתה לאישיות מוערכת על התלמידים בשל יושרה והיצמדותה הקפדנית לחוקי המשחק. הוענק לה משרד בטירה, בתוכו היא שמרה על ארגז נעול במנעול שהכיל את סניץ' הזהב, הקואפל והמרביצנים. את שיעורי התעופה שהעבירה לתלמידי השנה הראשונה, היא ניהלה במדשאות האימונים שמאחורי הטירה, בקרבת מגרש הקווידיץ' וחממות תורת הצמחים.

שנת הלימודים של 1991-1992

"שימו לב, אני מצפה למשחק הוגן משני הצדדים," היא אמרה כשכולם נאספו סביבה. הארי שם לב שהיא מדברת במיוחד אל הקפטן של נבחרת סלית'רין, מרקוס פלינט, תלמיד שישית. הארי חשב שפלינט נראה כמו קרוב-רחוק של טרול. מזווית עינו הוא ראה את הדגל המתנוסס מעל לצופים, פוטר לשלטון. ליבו קפץ. הוא הרגיש הרבה יותר אמיץ.
"התכבדו לעלות על המטאטאים."
- מדאם הוץ' בתחילתו של משחק הפתיחה של עונת הקווידיץ', הספר הראשון.

מדאם הוץ' המשיכה ללמד בהוגוורטס בשנת הלימודים של 1991-1992. בשנה זו, שערה היה קצר ואפור. היא נכחה בסעודת הפתיחה של שנת הלימודים ובטקס המיון, בו היא צפתה במיונם של ארבעים תלמידי הוגוורטס חדשים - ביניהם גם הארי פוטר. היא ישבה לצידו של הפרופסור ללחשים, פיליוס פליטיק, ולצד הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל, קוויריניוס קווירל, שלימד עד לפני כן את שיעור חקר המוגלגים. הוץ' מחאה כפיים בנימוס בעת שהתלמידים שובצו בבתים השונים.

היא לימדה את תלמידי השנה הראשונה של הבתים גריפינדור וסלית'רין במדשאות האימונים ביום חמישי, ה-12 בספטמבר, בשבוע השני מאז תחילת שנת הלימודים. לפני הגעתם של התלמידים, היא הצליחה לארגן עשרים ממטאטאי בית הספר, שהיו לרוב רועדים בגובה רב, ונטו תמיד במעט לצד שמאל. סביר להניח שהיא הכירה את אחת מהתלמידות, אמנדה, אותה היא ברכה לשלום באופן אישי. בתור התחלת השיעור, הוץ' הורתה על התלמידים לעמוד בצידו השמאלי של המטאטא שלהם, כשידם הימנית מונחת מעליו. על התלמידים היה לומר 'עלה!' כדי להעלות את המטאטאים עד לידיהם, ואחר-כך לרחף באוויר בקצרה. למרבה הצער, תלמיד בית גריפינדור בשם נוויל לונגבוטום יצא לדרכו מוקדם מדי ואיבד את שליטתו במטאטא, וכתוצאה מכך נפל ושבר את מפרק כף-ידו. לאחר שבחנה את שברו, מדאם הוץ' הובילה את נוויל אל אגף בית החולים כדי לקבל את עזרתה של מדאם פומפרי, אחות בית הספר, שהיתה מסוגלת לטפל בו בקלות רבה. לפני עזיבתה, הודיעה הוץ' לכיתתה שכל תלמיד אחר שייתפס עף יגורש מבית הספר מיידית.

ב-31 באוקטובר, מדאם הוץ' נכחה בסעודת ליל כל הקדושים שבאולם הגדול וישבה שוב לצד פיליוס פליטיק וגם לצד הפרופסור לשיקויים, סוורוס סנייפ. פרופסור קווירל נעדר בתחילת הסעודה, ומקום ישיבתו, שהיה בסמוך להוץ', נותר ריק. באמצע האירוע, פרץ קווירל את תוך האולם, והזהיר את כולם שטרול נכנס למרתפים. הוץ', בדומה לשאר הנוכחים, נראתה מבוהלת ואף מעט מפוחדת, והלכה אחרי אלבוס דמבלדור, מנהל בית הספר, אל המרתפים. רק אחר כך הבין צוות המורים שהטרול היה למעשה שתי קומות מעל למרתפים, והתגלה שהארי פוטר ורונלד וויזלי, שני תלמידי שנה ראשונה מגריפינדור, תקפו אותו.

זמן קצר לאחר ליל כל הקדושים, התקיים המשחק הראשון של עונת הקווידיץ', בו התחרו ביניהן נבחרות גריפינדור וסלית'רין. מדאם הוץ' שפטה במשחק, והפצירה בשתי הנבחרות לשחק בהוגנות, אך הפנתה את דבריה בעיקר לנבחרת סלית'רין. תחילה היא שחררה את המרביצנים, אחר-כך את סניץ' הזהב, וכשזרקה לבסוף את הקואפל, החל המשחק. במהלכו, ביצעו הסלית'רינים עבירות רבות על נבחרת גריפינדור, שזכתה - בהתאם לשיפוטה של הוץ' - למספר זריקות עונשין. גריפינדור נצחה במשחק כשמחפש הנבחרת, הארי פוטר, תפס את סניץ' הזהב. הוץ', רכובה על מטאטא, שרקה במשרוקית והכריזה על גריפינדור כזוכים לפני קהל הוגוורטס.

בהמשך אותה השנה, מדאם הוץ' חשה הקלה מאחריותה כשופטת במשחק בין גריפינדור להפלפאף, כיוון שפרופסור סנייפ התעקש שהוא עצמו ישפוט, במטרה למנוע קללה שנית ממטאטא הנימבוס 2000 של הארי פוטר.

מדאם הוץ' בשיעור תעופה לתלמידי השנה הראשונה בשנת הלימודים 1991-1992
מדאם הוץ' בשיעור תעופה לתלמידי השנה הראשונה בשנת הלימודים 1991-1992

שנת הלימודים של 1992-1993

מדאם הוץ', המורה לקווידיץ', ביקשה מווד ומפלינט ללחוץ ידיים, תוך שהם מחליפים מבטים מאיימים ולוחצים מעט חזק יותר ממה שהיה הכרחי.
- מדאם הוץ' בשיפוטה, הספר השני.

באוגוסט 1992, הוץ' נסעה לסמטת דיאגון ומיהרה לחנות כרך ודף בע"מ כדי לראות את גילדרוי לוקהרט, שמונה על-ידי דמבלדור לפרופסור החדש של התגוננות מפני כוחות האופל לאותה השנה. לכן סביר להניח שהיא הייתה מעריצה שלו.

בשנת הלימודים הבאה, מדאם הוץ' שפטה במשחק שבין גריפינדור לסלית'רין, במהלכו הארי פוטר, מחפש נבחרת גריפינדור, הותקף על-ידי מרביצן מקולל. אירוע זה היה מפתיע ביותר, כיוון שמדאם הוץ' שמרה על המרביצנים נעולים במשרדה. היא נאלצה לעצור את המשחק על-מנת שהגריפינדורים יוכלו לדון בנושא המרביצן הבלתי חוקי. בסופו של דבר החליטה להמשיך, באזהרה שאם לא ימשיכו, יצטרכו הגריפינדורים להפסיד באופן אוטומטי.

המשחק שבין גריפינדור להפלפאף, שנקבע למועד מאוחר יותר בשנה, בוטל על-ידי פרופסור מקגונגל זמן קצר לאחר שחרורם של כדורי המשחק. סיבת הביטול הייתה התאבנותם של הרמיוני גריינג'ר ופנלופה קלירווטר בסמוך לספרייה.

לקראת סוף השנה, מדאם הוץ' ושאר צוות המורים נקראו לחדר המורים על-ידי פרופסור מקגונגל, שמונתה באופן זמני למנהלת בית-הספר בעת היעדרותו של פרופסור דמבלדור. מקגונגל סיפרה לפרופסורים שתלמידה נחטפה בידי מפלצתו של סלזאר סלית'רין ונלקחה אל תוך חדר הסודות. לאחר חשיפה זו, מדאם הוץ' נחתה בייאוש אל תוך אחד הכיסאות, ושאלה אודות התלמידה שנחטפה. היא נענתה כי הייתה זו ג'ינברה וויזלי, אותה הוץ' לימדה שיעורי תעופה. למרות זאת, התלמידה נחלצה בסוף השנה בעזרתם של הארי פוטר ורונלד וויזלי, ובית הספר חזר אל קדמותו. מדאם הוץ' נכחה גם בסעודה שהתקיימה בסיום שנת הלימודים.

שנת הלימודים של 1993-1994

"נצטרך לבדוק שלא הטילו עליו קללה," אמרה הפרופסור מקגונגל. "אינני מומחית בעניינים האלה, אך אני מניחה שמדאם הוץ' ופרופסור פליטיק יצטרכו לפרק אותו – "
"לפרק אותו?" חזר רון, כאילו הפרופסור מקגונגל יצאה מדעתה.
"זה לא ייקח יותר מכמה שבועות," אמרה הפרופסור מקגונגל. "כמובן שתקבל אותו חזרה אם נהיה בטוחים שהוא לא מקולל."
- פרופסור מקגונגל זמן קצר לפני מסירתה את מטאטא 'אש המחץ' של הארי פוטר למדאם הוץ' ולפרופסור פליטיק, הספר השלישי.

זמן לא רב אחרי תחילת שנת הלימודים של 1993-1994, מדאם הוץ' שפטה במשחק הקווידיץ' בין גריפינדור לרייבנקלו, שנערך בתנאי מזג אוויר קשים ובראייה מוגבלת למדיי. המשחק הסתיים כשהארי פוטר תפס את סניץ' הזהב, ובזאת העניק לגריפינדור, שהובילה בכל אופן, מאה חמישים נקודות.

לאחר תקיפת האישה השמנה בידי סיריוס בלק, פרופסור מקגונגל ביקשה ממדאם הוץ' להשקיף על אימוני הקווידיץ' שבמגרש לצורך בטיחות, ולכך הוץ' ענתה בחיוב.

בנוסף, הארי קיבל בהפתעה מטאטא 'אש המחץ' לחג המולד, אשר מקגונגל חשבה שייתכן ונמסר מידיו של סיריוס בלק. במטרה לוודא את בטיחותו של המטאטא, מקגונגל העבירה אותו למדאם הוץ' ולפרופסור פליטיק, הפרופסור ללחשים, כדי שיוכלו לפרק אותו ולהעביר בו בדיקות בנוגע להימצאותם של קללות מסוגים שונים. כמה שבועות אחר-כך, לאחר שהוץ' ופליטיק הגיעו למסקנה שהמטאטא נטול קללות, 'אש המחץ' הוחזר להארי פוטר, שהשתמש בו לצורך אימוני נבחרת הקווידיץ' של בית גריפינדור.

מדאם הוץ' התפלאה מהמטאטא, אותו היא שיבחה במשך מספר דקות, עד שאוליבר ווד, קפטן נבחרת הקווידיץ' של גריפינדור והשוער שלה, הזכיר לה כי הם מחכים לפתוח באימון ולא באו בכוונה לשמוע את שיש לה להגיד בנושא 'חץ הכסף' הישן שלה. למרות שהייתה אמורה לשים עין על הארי, היא נרדמה בשמירתה בעוד שנבחרת גריפינדור התאמנה.

המשחק שבין גריפינדור להפלפאף נשפט על-ידי מדאם הוץ'. במהלך המשחק, הסוהרסנים, שהיו אמורים לשמור על גבולות בית הספר, פלשו למגרש וגרמו להארי פוטר ליפול ממטאטאו. בזאת הם אפשרו לסדריק דיגורי, מחפש נבחרת הפלפאף, לתפוס את סניץ' הזהב.

המשחק האחרון של עונת הקווידיץ' נערך בין גריפינדור לסלית'רין, משחק אותו שפטה כמובן מדאם הוץ'. המשחק היה אלים במיוחד, והוץ' הגיבה מספר פעמים שמעולם לא צפתה במשחק כה מחפיר ושערורייתי כשם שהיה משחק זה - משחק שהתבצעו בו אין-ספור עבירות. המשחק הסתיים כשהארי פוטר תפס את סניץ' הזהב, מה שהעניק לבית גריפינדור ניצחון ראשון בגביע הקווידיץ' זה שבע שנים.

שנת הלימודים של 1994-1995

"בצער רב עלי להודיע גם שגביע הבתים בקווידיץ' לא יתקיים השנה. זאת בגלל אירוע שיחל באוקטובר ויימשך לכל אורך שנת הלימודים, וידרוש מהמורים הרבה מאוד תשומת-לב וכוחות - אך אני משוכנע שכולכם תיהנו ממנו מאוד. אני שמח מאוד להכריז שטורניר הקוסמים המשולש יתקיים השנה בהוגוורטס."
- פרופסור דמבלדור מודיע על ביטולו של גביע הקווידיץ', הספר הרביעי.

שנת הלימודים הקרובה הוקדשה לחזרתו של טורניר הקסם המרובע, מה שמנע את קיומה של עונת הקווידיץ' של 1994-1995. ביטול זה נעשה בשל העובדה שמגרש הקווידיץ' של הוגוורטס הכיל בתוכו את המבוך של המשימה השלישית שבטורניר. על כן, כנראה שחובותיה היחידים של מדאם הוץ' בשנה זו היו לימודי התעופה של תלמידי השנה הראשונה, אם כי ייתכן ועזרה למורים האחרים בהכנות השונות.

שנת הלימודים של 1995-1996

"מה אתם חושבים שאתם עושים?" צרחה מדאם הוץ' כשהארי זינק שוב על רגליו; היתה זו היא שפגעה בו בקללה המכשילה. בידה האחת היא אחזה במשרוקית שלה ובידה השנייה בשרביט. המטאטא הושלך כמה מטרים משם. מאלפוי עצמו שכב על האדמה מקופל, מייבב וגונח, ואפו דימם; שפתו של ג'ורג' היתה נפוחה; פרד עוד היה לכוד בידיהן של שלוש הרודפות, וברקע קראב התפקע מצחוק. "בחיים לא ראיתי התנהגות כזאת – לחזור לטירה, שניכם, ומייד למשרד של ראש הבית שלכם! לכו! עכשיו!"
- מדאם הוץ', זועמת מתקיפתם של הארי פוטר ושל ג'ורג' וויזלי את דראקו מאלפוי, הספר החמישי.

במהלך שנת הלימודים של 1995-1996, לוח הזמנים של מדאם הוץ' לעונת הקווידיץ' הקרובה שובש על-ידי דולורס אמברידג', המפקחת העליונה על הוגוורטס; זאת כיוון שאמברידג' הענישה תלמידים אשר שיחקו בענף זה של ספורט.

אף על פי כן, הוץ' שפטה במשחק שבין נבחרת הקווידיץ' של גריפינדור לזו של סלית'רין, משחק בו נעשו עבירות רבות ומלוכלכות. לקראת סיומו של המשחק, וינסנט קראב, מחובטי נבחרת סלית'רין, חבט במרביצן לכיוונו של הארי פוטר - שהבחין בסניץ' הזהב - והפיל אותו לרצפה. כיוון שפעל בניגוד לחוקי הקווידיץ', מדאם הוץ' נזפה בקראב, ובסיום המשחק, הבחינה בהארי פוטר ובג'ורג' וויזלי מתקיפים את דראקו מאלפוי. לאחר שהשתמשה בקללת המכשול כדי להפיל את הארי לקרקע, היא שלחה את שניהם למשרדה של מינרווה מקגונגל, שם דולורס אמברידג' הודיעה להם על השעייתם מנבחרת הקווידיץ'. השעיה זו בוטלה בסופו של דבר כאשר אמברידג' עזבה את הוגוורטס.

ייתכן ששיעורי התעופה של מדאם הוץ' עמדו תחת פיקוחה של דולורס אמברידג'. במידה שכן, סביר להניח שהיא הייתה מרוצה מהתנהלות השיעורים, כיוון שלא פיטרה אותה.

שנת הלימודים של 1996-1997

הארי ניגש אל מדאם הוץ', השופטת, שהתכוננה לשחרר את הכדורים מהארגז.
- מדאם הוץ' בתחילתו של משחק, הספר השישי.

בשנת הלימודים של 1996-1997, מדאם הוץ' שפטה במשחק שבין נבחרות הקווידיץ' של גריפינדור וסלית'רין ועמדה מוכנה לשחרר את הסניץ', המרביצנים והקופאל לפני צעידתם של השחקנים על המגרש. זמן קצר אחר-כך, הרפר, מחפשה של סלית'רין, התנגש בהארי בתקווה שיסיט אותו מכיוונו. כיוון שביצע עבירה, הקהל הגריפינדורי צעק אל עבר הוץ' כי יש להעניק לקבוצה זריקת עונשין, אך כיוון שגבה הופנה לכיוון ההפוך, היא לא ראתה את העבירה ונמנעה מלשרוק. המשחק הסתיים כשהארי פוטר תפס את סניץ' הזהב.

בסוף שנת הלימודים, פלשו אל הטירה חבורה של אוכלי-מוות שלחמו במורי הוגוורטס ותלמידיו ובהילאים שהגנו גם כן על הטירה. ייתכן שמדאם הוץ' השתתפה בקרב זה. בסיומו של הקרב, אלבוס דמבלדור נמצא מת בתחתית מגדל האסטרונומיה, וכל הנוכחים הרימו את שרביטיהם כאות הערכה.

שנת הלימודים של 1997-1998

כל העיניים, חיות כמתות, היו נעוצות בפרופסור מקגונגל, שדיברה אליהם מן הבמה המוגבהת שבקצה האולם. מאחוריה עמדו המורים הנותרים, לרבות הקנטאור הצהבהב, פירנזה, ושאר חברי מסדר עוף החול שהגיעו במטרה להילחם.
- מורי הוגוורטס לפני הקרב, הספר השביעי.

במהלך שנת הלימודים של 1997-1998, סוורוס סנייפ מונה למנהל בית הספר, ואלקטו ואמיקוס קארו נהפכו שניהם משנים לו. בחודש מאי של אותה השנה, סנייפ והאחים קארו הותקפו על-ידי צוות בית-הספר. בכך החל הקרב על הוגוורטס, בו סביר להניח שהשתתפה גם מדאם הוץ', בהיותה מורה בבית הספר הוגוורטס.

מדאם הוץ' שופטת במשחק קווידיץ' בהוגוורטס מדאם הוץ' בשולחן הסגל באולם הגדול מדאם הוץ' בשרביט שלוף
מדאם הוץ': שופטת במשחק קווידיץ' בהוגוורטס, בשולחן הסגל באולם הגדול, בשרביט שלוף

חיים מאוחרים
במידה שמדאם הוץ' שרדה את המלחמה, ייתכן שהמשיכה בתפקידיה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בתור מורת שיעורי התעופה, מדריכת התעופה ושופטת הקווידיץ'. בשל גילה הרב, ייתכן גם שפרשה מתפקידיה לפני 2017, כפי שעשו עמיתיה לעבודה - מינרווה מקגונגל ופומונה ספראוט.

מראה חיצוני

המורה שלהם, מדאם הוץ', הגיעה למקום. היה לה שיער אפור קצר ועיניים צהובות כמו של נץ.
- תיאורה החיצוני של מדאם הוץ' ב-1991, הספר הראשון.

בגילה המופלג, במהלך שנות ה-90 של המאה ה-20, למדאם הוץ' היה שיער אפור, קוצני וקצר, ועיניים נוקבות וצהובות כשל נץ - שהיו לרוב מוחבאות מאחורי משקפי מגן. בדרך כלל, היא לבשה חולצת צווארון לבנה ומכופתרת ועניבה שחורה עליה הופיע סמל הוגוורטס, ובנוסף לכך גלימה שכיסתה אותם. כשישבה באולם הגדול, נהגה ללבוש לבוש רשמי יותר - גלימות שחורות וכובע.

אישיות ותכונות

"נו, למה אתם מחכים?!" היא נבחה. "כולם לעמוד ליד מטאטא. קדימה, להזדרז."
- מדאם הוץ' חסרת סבלנות בשיעור תעופה של תלמידי השנה הראשונה, הספר הראשון.

מדאם הוץ' קיבלה תדמית של מכשפה הוגנת וספורטיבית בקרב תלמידי בית-הספר - תכונות שהתבטאו בשיפוטה במשחקי הקווידיץ'. עם זאת, היא נראתה חסרת סבלנות בלימוד תלמידי השנה הראשונה בשנת הלימודים של 1991-1992, כשצעקה עליהם להזדרז ואף שאלה אותם בגסות "למה הם מחכים".

אף על פי כן, היא הייתה עדינה ואימהית, מה שמוכח בתאונתו של נוויל לונגבוטום שגרמה לשבירת מפרקו, לאחר שפצע את עצמו במהלך שיעור תעופה. דוגמה נוספת להתנהגות זו נראית כשמדאם הוץ' שמעה על חטיפתה של ג'יני וויזלי אל תוך חדר הסודות, ידיעה אשר בעקבותיה היא השתקעה בעצב אל תוך כיסאה בחדר המורים. הוץ' הייתה קפדנית מאוד ולא היססה להטיל את קללת המכשול על הארי פוטר וג'ורג' וויזלי, לאחר שהשניים התקיפו את דראקו מאלפוי.

יכולות קסם ומיומנויות

הוא שמע את צעקותיהן של הבנות, את צרחותיו של מאלפוי, את גידופיו של ג'ורג', את שריקת המשרוקית ואת שאגות הקהל סביבו, אבל זה לא היה אכפת לו, ורק כשמישהו בקרבת מקום צעק "אימפדימנטה!" והוא הועף אחורנית מעוצמת הכישוף, הוא ויתר על הניסיון לפוצץ במכות כל סנטימטר בגופו של מאלפוי...
- מדאם הוץ' מטילה קללת מכשול רבת עוצמה, הספר החמישי.

  • תעופה: מדאם הוץ' הייתה מיומנת מאוד בתעופה. היא למדה כיצד לעוף על מטאטא 'חץ הכסף', והתעופפה מסביב למגרש הקווידיץ' בסיומו של משחק בין גריפינדור לסלית'רין ב-1991, בעודה מכריזה על גריפינדור כזוכים.
  • ידע בנושא מטאטאים: הוץ' הייתה בקיאה בנושא מטאטאים. ידע זה בא לידי ביטוי כשמינרווה מקגונגל מסרה לידיה ולידי פיליוס פליטיק את מטאטא 'אש המחץ', על-מנת לוודא שלא הוטלו עליו קללות מסוגים שונים; פליטיק עשה שימוש בידע שלו בנושא לחשים, והוץ' בידע שלה. בנוסף, בעודה בוחנת את 'אש המחץ' של הארי לפני טיסתו הראשונה עליו, היא ציינה בקצרה את נטייתם של מטאטאי סדרת 'נימבוס' להיגרר לאחר כמה שנות תעופה.
  • התגוננות מפני כוחות האופל: מדאם הוץ' הראתה גם כישורים רבים בהתגוננות מפני כוחות האופל - היא הייתה מסוגלת להטיל קללת מכשול חזקה במיוחד על הארי פוטר ועל ג'ורג' וויזלי בעת ובעונה אחת, היא חקרה מטאטא בקפידה כדי לוודא שלא מוטלת עליו קללה או לחש לא ידידותי מסוג כלשהו, והיה גם ביכולתה להטיל לחש פטרונוס בלתי-גשמי, לחש מתקדם.

מאחורי הקלעים

  • את דמותה של מדאם הוץ' מגלמת זואי וונאמייקר בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר ואבן החכמים". מדאם הוץ' איננה חוזרת בסרטים הבאים - וונאמייקר השתתפה בסרט הראשון בלבד.
  • בדומה לפרופסור קווירל, שמה הפרטי של מדאם הוץ' אינו מופיע בסדרת הספרים. ברשימת קלפי המשחק של הארי פוטר, שמה הפרטי הוא "רולנדה" (Rolanda). על-פי אתר האינטרנט IMDb, שמה הפרטי הוא "קסיומרה" (Xiomara). שני שמות אלה אינם מאומתים בסדרת הספרים.
  • באחד הפרקים של תכנית הטלוויזיה הבריטית 'BritCom', בה וונאמייקר מגלמת דמות בשם סוזן, אחד מבניה מוציא קלף משחק מאריזת דגני בוקר וקורא "הסתכלו, מדאם הוץ'!". בפרק מאוחר יותר, כשסוזן מחופשת למכשפה ומנסה לשכנע את בעלה להתחפש גם כן, הוא מדבר אליה בגסות ומערב בקללתו את מטאטא הנימבוס 2000 שלה.
  • בפרק של התכנית הבריטית 'The Paul O'Grady Show', זואי וונאמייקר סיפרה שהתאכזבה מכך שמעולם לא התבקשה להשתתף בסרטי הארי פוטר הנוספים, והודיעה שלא תתנגד לגלם את מדאם הוץ' בשני העיבודים הקולנועיים האחרונים.
  • זואי וונאמייקר הייתה אחת משלושת השחקנים האמריקנים ששחקו בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר ואבן החכמים". שני השחקנים האחרים היו אלינור קולומבוס שגילמה את דמותה של סוזן בונז, וורן טרויר, שגילם את גריפהוק. למרות שהיא יצרה לעצמה תדמית של שחקנית בריטית, וונמקר נולדה למעשה בניו-יורק.
  • במשחק הוידאו של "הארי פוטר ואבן החכמים" בגרסת ה-GBA, כשהארי מטיל לחש שפוגע בהוץ', היא מספרת שלעולם לא חשה כל-כך מושפלת מאז שפגע במטאטא שלה נ"מ במהלך מלחמת העולם הראשונה (1914-1918), וגרם לו להיחרך. עובדה זו מעידה על כך שהוץ' נולדה לפני 1918, אולי אף בתחילת המאה ה-20, כיוון שהייתה כבר בעלת יכולת תעופה. תיאוריה זו נתמכת בעובדה שהיה בבעלותה מטאטא מסוג 'חץ הכסף', שיוצר בתחילת המאה ה-20.
  • כדי ליצור את עיניה הצהובות והניציות של מדאם הוץ', נעשה שימוש בעדשות מגע מיוחדות.
  • מדאם הוץ' היא המורה היחידה בהוגוורטס (מבלי להחשיב את הצוות שאיננו מלמד, כמו מדאם פומפרי ומדאם פינס) אליה פונים התלמידים בלשון 'מדאם' במקום 'פרופסור'. לא נמסרו פרטים מדויקים על כך, אך ייתכן שהסיבה לצורת הפנייה 'מדאם' היא שמדאם הוץ' עסקה רק בלימוד תלמידי השנה הראשונה, ושמרבית זמנה סבב סביב משחקי הקווידיץ' ולא סביב לימוד התלמידים.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024