האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

אנג'לינה וויזלי ג'ונסון

אנג'לינה ג'ונסון "וג'ונסון פותחת, ג'ונסון עם הקואפל, איזו שחקנית מצוינת, אני אומר את זה כבר שנים אבל היא לא מוכנה לצאת איתי - "
- לי ג'ורדן בפרשנות למשחק קווידיץ', הספר החמישי.


אנג'לינה וויזלי (ג'ונסון לשעבר) נולדה בין ה-19 ל-25 באוקטובר, בשנת 1977. אנג'לינה הייתה מכשפה וחברה בצבא דמבלדור - ארגון קוסמים מיוחד אשר יוסד והונהג על-ידי הארי פוטר. בשנת 1998, כשנתיים לאחר שסיימה את לימודיה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, היא חזרה לבית הספר ונלחמה בקרב על הוגוורטס נגד אוכלי המוות והלורד וולדמורט. בשלב מסוים לאחר הקרב על הוגוורטס, אנג'לינה ג'ונסון נישאה לג'ורג' וויזלי. לזוג נולדו שני ילדים, ושמותיהם פרד ורוקסן וויזלי.

ביוגרפיה


חיים מוקדמים
אנג'לינה ג'ונסון נולדה בין ה-19 ל-25 באוקטובר בשנת 1977 למשפחת קוסמים. סיווג דמה של ג'ונסון נע בין טהורת דם לחצוית דם. כשקרבה ג'ונסון לגיל 12, בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות קיבל אותה אל שורותיו. היא, כמו תלמידים נוספים בני גילה, רכשה בסמטת דיאגון ציוד ללימודיה בהוגוורטס.


לימודיה בהוגוורטס

שנותיה הראשונות

"זה התלמיד הגבוה, החתיכי ההוא, נכון?" שאלה אנג'לינה.
"הטיפוס השתקן," אמרה קייטי, ושלושתן התחילו שוב לצחקק.
- אנג'לינה ג'ונסון, אליסיה ספינט וקייטי בל משוחחות על סדריק דיגורי, הספר השלישי.

אנג'לינה ג'ונסון נולדה בשלהי חודש אוקטובר, בשנת 1977. אנג'לינה החלה את לימודיה בהוגוורטס בשנת 1989, כאשר היא הייתה קרובה לגיל 12. ג'ונסון מוינה לבית גריפינדור. קרוב לשנת לימודיה השלישית, היא הפכה לרודפת בנבחרת הקווידיץ' של בית גריפינדור. אנג'לינה ג'ונסון הייתה תלמידה מקובלת מאוד וחברה של תלמידים נוספים מבית גריפינדור; ביניהם נמצאים אליסיה ספלינט, פרד וג'ורג' וויזלי, קייטי בל ולי ג'ורדן. חבריה של אנג'לינה העריכו והעריצו אותה. במשחקי הקווידיץ' בהם לי ג'ורדן היה פרשן, הוא לא שכח להחמיא לאנג'לינה על ביצועיה.

אנג'לינה לא חיבבה את הדרך בה אוליבר ווד התייחס לקבוצת הקווידיץ'; היא שנאה במיוחד את הפעמים בהן הוא כינה אותה ואת הקבוצה "גברים" ו"בחורים", למרות העובדה שלצידה בקבוצה שיחקו גם אליסיה ספינט וקייטי בל. לא פעם אנג'לינה תיקנה אותו בנאומי העידוד שלפני משחק. בשנת 1991, כאשר הצטרף הארי פוטר המפורסם לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, הפרופסור מקגונגל החליטה להוסיף אותו כמחפש לקבוצת הקווידיץ' בזכות כישורי התעופה שלו; אנג'לינה ג'ונסון שיחקה לצידו במשחקו הראשון. במהלך אחד המשחקים, סוורוס סנייפ עמד כנגד מדאם הוץ' והתעמת אתה; לטענתו, אנג'לינה פעלה שלא כהלכה בעת המשחק בין גריפינדור להפלפאף.

במהלך המשחק נגד בית סלית'רין, אנג'לינה ג'ונסון הייתה אחת מהמטרות של הקבוצה הירוקה. שני החובטים של סלית'רין ניסו במהלך המשחק להפיל אותה מהמטאטא. בשנת 1992, בית הספר הוגוורטס היה תחת איום פתיחת חדר הסודות; התלמידים שהיו ילידי מוגלגים היו שרויים בסכנה ומעטים אף הותקפו. כאמצעי התגוננות נגד המצב, הוקם מועדון הדו-קרב, אליו מיהרו אנג'לינה וחברותיה - קייטי בל ואליסיה ספינט - להצטרף. שלוש הבנות, כמו תלמידים נוספים מהקהל, הסתערו על גלימתו של לוקהרט כשזה השליך אותה אל קהל מעריציו.

במהלך שנת לימודיה החמישית, אוליבר ווד הפעיל לחץ מוגזם על קבוצת הקווידיץ' כיוון שזו הייתה שנת לימודיו האחרונה בבית הספר. אוליבר רצה שבית גריפינדור יזכה תחת פיקודו בגביע הקווידיץ'. אנג'לינה ג'ונסון וקייטי בל דנו אודות מראהו של השחקן מהפלפאף, סדריק דיגורי; נראה היה כאילו לשתיהן היה עניין בו. במהלך משחק הקווידיץ', סערת רעמים השתוללה באזור והמטאטא של אנג'לינה נפגע מברק ועלה בלהבות. מאוחר יותר באותו היום, היא הייתה במרפאה יחד עם הארי פוטר. באותה שנה, בית גריפינדור זכה בגביע הקווידיץ'.

אנג'לינה ג'ונסון בהוגוורטס אנג'לינה ג'ונסון במהלך משחק קווידיץ' בהוגוורטס אנג'לינה ג'ונסון בהוגוורטס
אנג'לינה ג'ונסון במהלך שנותיה הראשונות בהוגוורטס

שנתה השישית

פרד: "אוי! אנג'לינה! האם את, רוצה לבוא לנשף, איתי?"
אנג'לינה: "טוב, בסדר."
- פרד וויזלי מזמין את אנג'לינה ג'ונסון לנשף חג המולד בפני רון וויזלי והארי פוטר, הסרט הרביעי.

בשנת 1994 התקיים בהוגוורטס טורניר הקוסמים המשולש - תחרות אשר מאתגרת את האומץ ואת יכולות הקסם של מתמודדים משלושה בתי ספר בעזרת משימות מסוכנות. בגלל הסיכון הכרוך בהשתתפות, נקבע גיל 17 כגיל המינימום לנרשמים. אנג'לינה הייתה בין תלמידי הוגוורטס אשר הכניסו את שמם לגביע האש. היא חגגה את יום הולדתה כשבוע לפני תחילת התחרות, אך לדאבונה הרב, היא לא נבחרה לייצג את בית הספר בטורניר. חבריה, פרד וג'ורג' וויזלי, ניסו להצטרף לתחרות על-אף גילם הצעיר, אך שניהם לא צלחו את הכשפים שהציב דמבלדור סביב הגביע. בעקבות טורניר הקוסמים, בוטלו משחקי הקווידיץ'; על-אף שאוליבר ווד עזב את הוגוורטס, לא זכתה אנג'לינה לפקד על הקבוצה באותה שנה.

במהלך הטורניר, אנג'לינה ג'ונסון הייתה אחת מהתומכים בהארי פוטר: היא עודדה אותו בקולי קולות עם פרד וג'ורג' במהלך המשימה הראשונה - המשימה בה הציג את יכולת התעופה שלו כשהוא נלחם נגד דרקון כדי להשיג את ביצת הזהב. אל נשף חג המולד המסורתי של הטורניר הגיעה אנג'לינה ג'ונסון עם פרד וויזלי; זאת לאחר שהיא הסכימה להזמנתו בארוחת הבוקר על-אף שלא הייתה ביניהם מערכת יחסים רומנטית.

במשימה האחרונה של הטורניר, התבקשו המתמודדים להיכנס למבוך מכושף ולהילחם את דרכם אל גביע הניצחון. הארי פוטר וסדריק דיגורי הצליחו להגיע אל הגביע, אך זה כושף כמפתח מעבר שהשליך אותם אל בית הקברות של הנגלטון הקטנה. סדריק דיגורי נרצח על-ידי פיטר פטיגרו, בהוראתו של וולדמורט, ואילו בדמו של הארי נעשה שימוש כדי להשיב את אדון האופל לחיים. מאוחר יותר, החזיר הארי פוטר את גופתו של סדריק דיגורי חזרה לבית הספר, ואנג'לינה הייתה בין התלמידים הראשונים שהבחינו בכך שמשהו אינו כשורה. עידודה הרועם והצוהל הפך עד מהרה לצרחות אימה.
בסוף שנת הלימודים, אנג'לינה השתפפה בסעודה לזכרו של סדריק דיגורי, וצוין שהיא הייתה קצת רגשנית - אחרי הכל, סדריק דיגורי למד איתה באותה השכבה, וכמוה גם הוא היה אהוד וחובב קווידיץ'. במהלך הסעודה, סיפר אלבוס דמבלדור לתלמידיו על שובו של לורד וולדמורט, למרות הכחשות משרד הקסמים.

אנג'לינה מקבלת את הצעתו של פרד וויזלי ללכת עימה לנשף אנג'לינה חוזה בגביע האש עם חברותיה קייטי ואליסיה
אנג'לינה בשנתה השישית: מקבלת את הצעתו של פרד להתלוות אליו לנשף, חוזה בגביע האש עם חברותיה קייטי ואליסיה

שנתה השביעית

"תחזור למקום, היא בסדר! " נבחה אנג'לינה. "אבל כשאתה מוסר לחברה בקבוצה שלך, תשתדל לא להפיל אותה מהמטאטא שלה, בסדר? בשביל זה יש מרביצנים!"
- אנג'לינה מתרעמת על רון וויזלי במהלך אימון קווידיץ', הספר החמישי.

לאחר שאוליבר ווד סיים את לימודיו בהוגוורטס ב-1994, אנג'לינה ג'ונסון הפכה לקפטן קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור במשחקים שהתחדשו לאחר טורניר הקוסמים המשולש, והוכיחה את עצמה כתובענית לפחות כמו ווד לפניה. היא ייחסה את התנהגותה הנוקשה כלפי חברי הקבוצה ללחץ הנובע מהתפקיד, ואמרה שהיא מתחרטת על שהייתה קשה כלפי ווד בשעתו. אנג'לינה דגלה בעבודה קשה, ולא קיבלה טוב הפסדים. לכן, כאשר הארי, פרד וג'ורג' הורחקו ממגרש הקווידיץ' (למרות שההרחקה בוטלה מיד עם עזיבתה של דולורס אמברידג' את הוגוורטס), היה מאתגר עבורה אפילו יותר שלא לכעוס על חברי הקבוצה החדשים, בפרט על רון וויזלי, שלא היה הטוב ביותר על המגרש. אנג'לינה כעסה מאוד גם על הארי, החליטה שהוא אשם בריתוק שקיבל, ודרשה ממנו לעשות כל שביכולתו כדי להשתחרר מהריתוק ולהצטרף לאימונים. אחרי שהיא הלכה, הארי העיר שעליהם לנסוע לפאדלמיר יונייטד ולבדוק אם אוליבר ווד עדיין בחיים; נראה שרוחו דבקה כעת באנג'לינה ג'ונסון.

היות שהארי לא הצליח להשתחרר מהריתוק שלו ביום שישי, אף שהשתדל, אנג'לינה ג'ונסון כעסה עליו מאוד וטענה ששחקני קווידיץ' אמיתיים, המעוניינים להישאר בנבחרת הקווידיץ', היו מוצאים דרך להפוך שאיפה זו למעשית. ביום שישי בערב, התנצלה אנג'לינה ג'ונסון בפני הארי על התנהגותה, ואמרה שאמנם כעסה מאוד על ווד בעבר, אך שהיא מוצאת כעת את משימת ניהול הצוות למעט מלחיצה. רון וויזלי לא היה השומר המוצלח ביותר - היו שני תלמידים מוצלחים ממנו, אך האחד היה עמוס מכדי להתחייב לכמות מספקת של אימונים, והשני היה בכיין. אנג'לינה קיוותה שכיוון שרוב בני משפחתו של רון היו שחקני קווידיץ' מצויינים, הוא יתפתח ויהפוך לשחקן מוצלח עם הזמן.

"אני גם חושבת שכדאי שיהיה לנו שם," הרמיוני אמרה בעליזות, ידה עוד מורמת באוויר. "זה יעודד את הגיבוש ואת הרוח הקבוצתית, אתה לא חושב?"
"אפשר לקרוא לעצמנו 'הליגה נגד אמברידג''?" שאלה אנג'לינה בתקווה.
- אנג'לינה בשיחה על קביעת שמו של צבא דמבלדור, הספר החמישי.

במהלך שנת הלימודים השביעית שלה, הצטרפה אנג'לינה ג'ונסון יחד עם חבריה - קייטי בל, אליסיה ספינט, לי ג'ורדן והתאומים וויזלי - לארגון שהוקם במטרה להילחם בדולורס אמברידג' ובגזרותיה, "צבא דמבלדור". אנג'לינה הצטרפה לארגון היות ששנאה את דולורס אמברידג' על שהרחיקה מקבוצתה את השחקנים הטובים ביותר, ועל העדפתה את בית סלית'רין. במפגש האחרון של חברי הקבוצה לפני חופשת חג המולד, אנג'לינה סיפרה להארי שהיא הצליחה למצוא חובטים חדשים ומחפשת לקבוצת הקווידיץ'. המחפשת החדשה הייתה ג'יני וויזלי, שהייתה מוצלחת באופן מפתיע, אף שלא הגיעה לרמתו של הארי פוטר. אליסיה ספינט סיפרה להארי שהחובטים החדשים היו אנדרו קירק וג'ק סלופר. בסוף שנת הלימודים ערכו התאומים לבית וויזלי, חבריה של אנג'לינה, עזיבה דרמטית של בית הספר, מענים את אמברידג' תוך כדי כך. זמן קצר לאחר מכן, דמבלדור חוזר לתפקידו כמנהל בית הספר והסדר שב על כנו.

לאחר הוגוורטס
זמן קצר לאחר שסיימה את לימודיה בהוגוורטס, פרד וויזלי, שעזב את לימודיו, פתח בסמטת דיאגון חנות העונה לשם "חנות ההוקוס מוקוס של האחים וויזלי", בה נמכרו את המוצרים עליהם עמלו התאומים במהלך שנתם האחרונה בבית הספר. עם זאת, אין אנו יודעים מהו טיב היחסים בין פרד וויזלי לבין אנג'לינה ג'ונסון, שכן אנו מכירים רק פגישה רומנטית אחת שלהם - נשף חג המולד של טורניר הקוסמים המרובע. ייתכן שאנג'לינה נכחה בחתונתם של פלר דלאקור וביל וויזלי. היא המשיכה לעקוב אחר המטבע ששימש ערוץ תקשורת עבור חברי צבא דמבלדור גם לאחר לימודיה, והיא שמרה ככל הנראה על קשר עם חברותיה קייטי בל, אליסיה ספינט ואוליבר ווד, שכן הארבע הגיעו יחד לקרב על הוגוורטס.

קלף צפרדע שוקולד

הקרב על הוגוורטס

קינגסלי ולופין הביטו בו מלמטה, ואיתם אוליבר ווד, קייטי בל, אנג'לינה ג'ונסון ואליסיה ספינט, ביל ופלר, ואדון וגברת וויזלי.
- חברי מסדר עוף החול ותלמידי הוגוורטס מתייצבים לקרב, הספר השביעי.

בשיאה של מלחמת הקוסמים השנייה, שמרה אנג'לינה ג'ונסון על קשר עם חברי צבא דמבלדור מבחוץ באמצעות מטבע מכושף שיצרה הרמיוני גריינג'ר. מטבעות מכושפים חולקו לכל חברי הארגון, והיוו אמצעי תקשורת בין חבריו.

כשאנג'לינה קיבלה את האות כי בית הספר עומד להציב התנגדות ללורד וולדמורט בשנת 1998, היא שבה לטירה ונלחמה בצבא אוכלי המוות הפולש אליה. אנג'לינה שרדה את הקרב ההרסני. ייתכן שבשלב מסוים היא ישבה עם בני משפחת וויזלי והתאבלה על מותו של פרד.

חיים מאוחרים
בשלב מסוים לאחר מלחמת הקוסמים השנייה, אנג'לינה הקרבה לחברה הטוב ג'ורג' וויזלי. לאחר תקופה מסוימת, התחתנו השניים ונולדו להם שני ילדים: פרד וויזלי השני (נקרא כך על-שם דודו ומושא אהבתה של אנג'לינה בצעירותה) ורוקסן וויזלי.

מראה חיצוני

"הי, ג'ונסון, מה הסיפור עם התסרוקת הזאת?" צווחה פנסי פרקינסיון מלמטה. "למה שמישהו ירצה להיראות כאילו יוצאות לו תולעים מהראש?"
-פנסי פרינקסון מתגרה באנג'לינה ג'ונסון, הספר החמישי.

אנג'לינה ג'ונסון תוארה כמכשפה גבוהה עם עיניים חומות ושיער שחור וארוך, שהיה לעתים קרובות קלוע. על-פי דבריו של לי ג'ורדן, אנג'לינה הייתה אטרקטיבית, וכנראה בעלת כושר גופני מצוין; זאת בעקבות משחקי הקווידיץ' הרבים לאורך השנים.

אישיות ותכונות

"אתם יודעים מה?" אמר הארי כשרון והרמיוני נכנסו לאולם הגדול. "אני חושב שכדאי לבדוק בפאדלמיר יונייטד אם אוליבר ווד נהרג במקרה במהלך האימונים, כי נראה לי שרוחו נכנסה באנג'לינה."
- הארי פוטר מדבר על אנג'לינה כקפטן קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, הספר החמישי.

אנג'לינה ג'ונסון הייתה שאפתנית מאוד. היא הייתה עושה כל שביכולתה כדי לנצח - בין אם מדובר בקווידיץ' או בניסיון להתקבל לטורניר הקוסמים המשולש. היא הראתה יכולת התמדה יוצאת דופן וכושר מנהיגות כקפטן קבוצת הקווידיץ' הביתית, כמו גם תחרותיות. אנג'לינה הייתה גם אמיצה מאוד - את זאת ניתן להסיק מכך שהיא מוינה לבית גריפינדור ומכך שהחליטה לחזור להוגוורטס ולהילחם בקרב על הוגוורטס לצד חבריה.

בהתחשב בידידותה ובקשר הרומנטי שלה עם שני התאומים וויזלי, סביר להניח שאנג'לינה ג'ונסון ניחנה גם בהומור ובשובבות. עם זאת, חוש ההומור שלה לא העפיל על הרצינות שלה בכל הנוגע לקווידיץ'. במהלך תקופתה כקפטן קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, אנג'לינה לא חששה להיות בוטה - היא הפגינה בפני הארי את מורת רוחה על כך שרון לא היה שחקן הקווידיץ' המוצלח ביותר שיכלה לגייס. כמו כן, היא זעמה על הארי בכל פעם שרותק על-ידי דולורס אמברידג' ופספס אימון או משחק, למרות שהתנצלה על כך מאוחר יותר. ניתן להגיד שאנג'לינה ג'ונסון לא תיפקדה טוב במצבי לחץ.

אטימולגיה
השם "אנג'לינה" היא הטייה של השם הלטיני "אנג'לה", הנגזר מהמילה היוונית "άγγελος" שפירושה "שליח" או "מלאך". פירוש שם משפחתה - "ג'ונסון", הוא "בנו של ג'ון".

מאחורי הקלעים

  • דניאל תבור היא שגילמה את דמותה של אנג'לינה ג'ונסון בסרטים "הארי פוטר ואבן החכמים", "הארי פוטר וחדר הסודות" ו-"הארי פוטר והאסיר מאזקבאן". בסרט "הארי פוטר וגביע האש", הוחלפה דניאל בשחקנית טיאנה בנג'מין, כך שאנג'לינה נראתה בת גילם של התאומים וויזלי.
  • טיאנה בנג'מין לא הייתה יכולה לגלם את דמותה של אנג'לינה ג'ונסון בסרט "הארי פוטר ומסדר עוף החול", כיוון שהיא הייתה במהלך צילומי הסרט "EastEnders" ולא הצליחה לפנות זמן לשני הסרטים במקביל. עם זאת, טיאנה תרמה את קולה לדמות של אנג'לינה במשחק הווידאו של הסרט.
  • אנג'לינה ג'ונסון השאילה את הספר "קווידיץ' בראי הדורות" מהספרייה של הוגוורטס. היא הייתה אמורה להחזיר את הספר ב-19 ביולי.
  • בסרט "הארי פוטר וגביע האש", אנג'לינה ופרד וויזלי היו בין משתתפי נשף חג המולד שרקדו הכי הרבה זמן ביחד.
  • דניאל תבור חזרה לשחק את דמותה של אנג'לינה ג'ונסון בסרט המוקרן במהלך הנסיעה במתקן "הארי פוטר והמסע האסור" בפארק השעשועים "עולמו הקסום של הארי פוטר".


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007