האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

קאת'ברט בינס

"נושא השיעור הוא תודלות הקסם," אמר בקולו היבש, החלול. "אני עוסק בעובדות, העלמה גריינג'ר, לא במיתולוגיה ובאגדות."
- פרופסור בינס לכיתתו, הספר השני.

פרופסור קאת'ברט בינס (נולד במאה ה-17), היה קוסם ופרופסור לתולדות הקסם בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. הוא לימד בבית הספר הוגוורטס תקופה ארוכה מאוד, עד שהזדקן ומת בשנתו. רוחו של פרופסור בינס המשיכה ללמד בבית הספר הוגוורטס את הנושא "תולדות הקסם", הכולל בתוכו: התקוממויות גובלנים, מלחמות קוסמים ונושאים נוספים אשר מצליחים לגרום לתלמידים משועממים להירדם.

מקצוע הלימוד של קאת'ברט בינס נחשב מאז ומתמיד למקצוע הלימוד המשעמם ביותר בכל רחבי בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. בכל תולדות מקצועו של קאת'ברט בינס הייתה רק פעם אחת ויחידה בה הוא הצליח לרתק את תלמידיו למקצוע. בין השנים 1991-1992, לימד הפרופסור קאת'ברט בינס את תלמידי השנה הראשונה אודות אמריק הגדול ויוריק המוזר. תלמידי השנה הראשונה נהגו להתבלבל בין השניים. בשנת הלימודים השנייה של אותם תלמידים, סיפר קאת'ברט בינס לתלמידיו על חדר הסודות. בתחילה, הפרופסור בינס סירב לספר לתלמידי כיתתו על האגדה, אך כאשר נוכח לדעת שלראשונה כל תלמידי כיתתו קשובים לו ומגלים עניין במקצועו, הסכים לספר. הפרופסור קאת'ברט בינס המשיך ללמד את הארי פוטר במשך שנים נוספות, עד שמקצוע תולדות הקסם ירד ממקצועות החובה.

ביוגרפיה

הפרופסור בינס בכיתתו, מתוך פוטרמור
הפרופסור בינס בכיתת תולדות הקסם, מתוך פוטרמור

ילדותו
קאת'ברט בינס נולד בשלהי המאה ה-16 או ה-17 למשפחת בינס. מר בינס היה אביו. לא פעם נאמר שאביו של קאת'ברט בינס נהג לדבר עם בנו, קאת'ברט, אשר תמיד נהג להירדם באמצע השיחה. קאת'ברט בינס רכש את יכולות השליטה בקסם תוך למידה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, אך עם זאת עדיין קיימת סברה האומרת כי קאת'ברט בינס קיבל את השכלתו וידיעותיו בקסם בעזרת משפחתו ולמד בבית מהוריו. קאת'ברט בינס הצליח לעבור בהצלחה את מבחני הבגרות ואת מבחני הכשיפומטרי. הוא עזב את בית הספר לקוסמות בנקודה כלשהי בין שנת לימודיו השישית לשביעית. במשך תקופה מסוימת התמקד בתחום תולדות הקסם תוך שהוא הופך להיסטוריון מבריק ומשכיל במיוחד. קאת'ברט בינס חזר לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות והחל את הקריירה שלו כפרופסור לתולדות הקסם.

קריירת הלימוד בהוגוורטס

שנים מוקדמות

הפרפסור בינס פרש את הניירות שלו, והתחיל לקרוא בקול שטוח שזימזם כמו שואב אבק ישן, עד שכל התלמידים בכיתה שקעו בתרדמת עמוקה, מתאוששים מדי פעם רק כדי לרשום איזה שם או תאריך, ואז חוזרים לישון.
- תיאור שיעוריו של קאת'ברט בינס, הספר השני.

לאחר שרכש קאת'ברט בינס השכלה בתחום היסטוריית הקסם, חזר לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, במטרה לקבל את משרת הפרופסור לתולדות הקסם. את המשרה השיג עוד באותו היום.

שיעוריו של קאת'ברט בינס היו מוכרים כשיעורים המשעממים ביותר בהוגוורטס כולה. קאת'ברט בינס נהג להקריא לתלמידיו מאוסף הניירות שברשותו. הוא מעולם לא הקדיש תשומת לב יתרה לעובדה שקולו השטוח, אשר נשמע כמו זמזום שואב אבק, יגרום לתלמידיו לשקוע בשינה עמוקה; שינה אשר ממנה הם מקיצים לפעמים רק בשביל לכתוב שמות או תאריכים ואז להירדם מחדש.

שנים מאוחרות ומותו

הפרופסור בינס היה כבר איש קשיש ביותר, כשיום אחד הוא נרדם אל מול האח בחדר המורים, וכשהתעורר למחרת בבוקר לא היה לו גוף.
- תיאור מותו של קאת'ברט בינס, הספר הראשון.

הפרופסור בינס לימד את תלמידיו את מקצוע "תולדות הקסם" גם בזקנתו. הפרופסור בינס היה מורה מבוגר מאוד בעל חזות מקומטת. באחת מהפעמים בהן הוא שהה בחדר המורים בהוגוורטס, הוא נרדם מול האח. הפרופסור בינס מת בשנתו בלי לשים לב לכך. למחרת אותו היום, בינס הקיץ משנתו ויצא ללמד את כיתתו - הפעם כרוח רפאים. יש האומרים שהוא לא הבחין בכך שהוא מת. לעתים, נהג הפרופסור בינס להיכנס אל כיתתו דרך הלוח (כרוח רפאים, זה לא היווה עבורו כל בעיה). עם זאת, השיעורים שלו עדיין נחשבו לשיעורים המשעממים ביותר בעולם. ככל הנראה, גופתו של בינס נקברה מחוץ לטירת הוגוורטס ונערכה עבורו הלוויה, אך על כך מעולם לא צוין בספרים.

שנת הלימודים 1991-1992

השיעור המשעמם ביותר היה השיעור בתולדות הקסם.
- דעתו של הארי פוטר על שיעוריו של בינס בשנת לימודיו הראשונה בהוגוורטס, הספר הראשון.

במהלך שנת הלימודים אשר חלה בין השנים 1991-1992, פרופסור בינס לימד את הארי פוטר המפורסם. בינס מעולם לא הבחין בתלמיד האגדי אשר נמצא בכיתתו כיוון שמעולם לא התייחס לכיתתו יתר על המידה, אלא קרא בקולו השטוח מתוך הניירות הרבים אשר ברשותו. הפרופסור בינס ציפה שהתלמידים השוהים בכיתתו יקשיבו בריכוז לשיעור ויעתיקו מידע חשוב אודות קוסמים דגולים ותאריכים חשובים. הוא לימד את תלמידי השנה הראשונה בהוגוורטס על צמד הקוסמים אמריק הגדול ויוריק המוזר; תלמידיו תמיד התבלבלו בין שמותיהם. הארי ציין ואמר שתולדות הקסם הוא "השיעור המשעמם ביותר" בבית הספר.

שנת הלימודים 1992-1993

"אבל, אדוני," אמר שיימוס פיניגן, "אם רק היורש האמיתי של סלית'רין יוכל לפתוח את החדר, אז ממילא אף אחד אחר לא יוכל לפתוח אותו, נכון?"
"שטויות, או'פלהרטי," אמר הפרופסור בינס בקול עצבני, "אם שורה ארוכה של מנהלים ומנהלות בהוגוורטס לא הצליחו למצוא את החדר -"
"אבל, הפרופסור," צייצה פרבאטי פאטיל, "ודאי אפשר לפתוח אותו רק בעזרת קסם אפל, ו..."
"העובדה שקוסם בוחר שלא להשתמש בקסמים אפלים אינה אומרת שאין ביכולתו לעשות זאת, העלמה פניפית'ר" גער הפרופסור בינס. "אני שב ואומר, אם אנשים כמו פרופסור דמבלדור - "
"אבל אולי זה חייב להיות צאצא של סלית'רין, כך שדמבלדור לא יכול -" התחיל דין תומאס, אבל הפרופסור בינס כבר שמע יותר מדי.
"מספיק עם זה," הוא אמר בכעס. "זאת אגדה! זה לא קיים! אין אפילו פיסת ראייה אחת לרפואה לכך שסלת'רין אי-פעם ולו ארון סודי לחומרי ניקוי! אני מתחרט על זה שסיפרתי לכם סיפור מטופש כל-כך! נשוב, אם כך, להיסטוריה, לעובדות המצוקות, האמינות, המוכחות!"
- הפרופסור בינס לאחר שסיפר לכיתתו על חדר הסודות, הספר השני.

במהלך שנת הלימודים של 1992-1993, נפתח חדר הסודות מחדש; גברת נוריס, חתולתו של ארגוס פילץ', אובנה על ידי הבסיליסיק של סלזאר סלית'רין. למרות המאורעות, הלימודים בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות המשיכו כסדרם. לאחר המתקפה, הפרופסור בינס ביקש מתלמידיו להכין עבורו עבודה באורך מטר על "מועצת הקוסמים האירופיים בימי הביניים". בשיעור של תולדות הקסם שנערך לאחר מכן, לימד הפרופסור בינס אודות "כינוס המכשפים הבינלאומי של 1289". במהלך ההרצאה, הצביעה הרמיוני גריינג'ר וביקשה ממנו לספר להם על חדר הסודות. הפרופסור בינס לא הסכים בתחילה לספר על כך, אך בסופו של דבר מילא את מבוקשה וסיפר לכיתתו הקשובה לראשונה אודות חדר הסודות. לאחר שסיים את הסיפור על החדר המסתורי, החלו התלמידים לגלות עניין ולהשתתף בשיעור, תוך שהם טוענים שהחדר קיים ומציגים תאוריות בנושא. בינס סירב להמשיך להקשיב להם ותוך זמן קצר חזר לנושא ההרצאה המקורי של השיעור והשיב את תלמידי הכיתה ל"תרדמת הבינס." בהמשכה של אותה שנה, ביקרה אותו פרופסור מקגונגל, סגנית המנהל, ודיווחה לו שהארי פוטר ורון וויזלי יכולים להשתחרר מכיתתו על מנת לפגוש את הרמיוני גריינג'ר.

שנת הלימודים 1993-1994

"אה, כן," אמר לופין, כשהארי הזכיר לו בסוף השיעור את הבטחתו. "בוא נראה... מה בדבר שמונה בערב ביום חמישי? הכיתה של תולדות הקסם ודאי מספיק גדולה..."
- רמוס לופין מזכיר את כיתת תולדות הקסם במהלך שיחה עם הארי פוטר, הספר השלישי.

במהלך שנת הלימודים של 1993-1994, פרופסור בינס המשיך ללמד את הארי פוטר ואת תלמידי כיתתו. באחד הלילות הגשומים, אישר פרופסור בינס לרמוס לופין, הפרופסור למגננה, ללמד את הארי פוטר כיצד לבצע פטרונוס, בכיתה של שיעורי תולדות הקסם.

שנת הלימודים 1994-1995

ובינתיים, הפרופסור בינס, רוח הרפאים שלימד את השיעור בתולדות הקסם, דרש מהם להגיש מדי שבוע חיבור על מהפכות הגובלינים במאה השמונה-עשרה.
- בינס מכין את תלמידי כיתתו למבחני הבגרות, הספר הרביעי.

במהלך שנת הלימודים הרביעית של הארי פוטר ותלמידי כיתתו, הפרופסור בינס החל להכין את התלמידים למבחני הבגרות בהם ייבחנו בסוף שנת הלימודים החמישית שלהם. בעקבות כך, ביקש הפרופסור בינס מתלמידי כיתתו לכתוב עבורו כל שבוע מטלת כתיבה הנוגעת לתחום תולדות הקסם. הארי פוטר, אשר השתתף בטורניר הקוסמים המשולש, זכה לפטור ממבחני תולדות הקסם שנערכו בסוף השנה; זאת מפני שהם התקיימו במועד שבו חל השלב השלישי והאחרון בטורניר הקסמים המשולש. לכן, הארי הקדיש פחות תשומת לב לבינס ולשיעוריו מאשר בדרך כלל. במקום זאת, הארי התאמן בקללות בשביל טורניר הקסמים. ידוע לנו שלפני שהחלה המשימה הראשונה בטורניר, הוא נכח בשני שיעורים בתולדות הקסם ובשיעור שינוי צורה.

שנת הלימודים 1995-1996

היום הם סבלו 45 דקות של הרצאה חדגונית על מלחמות הענקים. בעשר הדקות הראשונות של השיעור שמע הארי בדיוק מה שנחוץ לו כדי להגיע למסקנה העמומה, שהנושא היה יכול להיות טיפונת מעניין בידיו של כל מורה אחר, אבל אז התנתק מוחו מהשיעור, ואת 35 הדקות הנותרות הוא העביר במשחק "איש תלוי" עם רון על פינת גליון הקלף שלו, בעוד הרמיוני יורה בהם מבטי חימה מזווית עינה.
- הפרופסור בינס ותלמידיו, הספר החמישי.

באחד מימי השני של שנת 1995-1994, פרופסור בינס לימד את תלמידי השנה החמישית שנכחו בכיתה על מלחמות הענקים. חומר זה יכול היה להיות מעניין עד מאוד אם מורה אחר היה מלמד אותו. כשעה לאחר תחילת ההרצאה, עזב בינס את הכיתה דרך הלוח. באחד מימי השני הנוספים של אותה שנה, לימד הפרופסור כיתה נוספת את שיעור תולדות הקסם. כמו יתר שיעוריו, גם שיעור זה היה משעמם. זה היה השיעור האחרון שנתן לפני כניסתה של דולורס אמברידג' לתפקיד מנהלת בית הספר. באותה שנה, נערכו בחינות הבגרות בנושא בבית הספר הוגוורטס. פרופסור בינס הכריח את תלמידי כיתתו לכתוב פתקיות בנושא תולדות הקסם על מנת להכין אותם לבחינת הבגרות. ייתכן שדולורס אמברידג' פיקחה גם על השיעורים של בינס במהלך השנה, אם כי הדבר לא סביר; בינס לימד נושאים תיאורטיים בלבד בתולדות הקסם שללא ספק לא סייעו לתלמידי צבא דמבלדור להכין צבא.

שנת הלימודים 1997-1998
ישנה סברה האומרת שגם פרופסור בינס השתתף בקרב על הוגוורטס כנגד אוכלי המוות.

מראה חיצוני
רוחו של הפרופסור בינס תוארה כבעלת מראה עתיק ומקומט. כאשר הוא מניע את שפתיו, הוא מזכיר צב זקן מאוד. הוא ענד משקפיים קטנים ועבים, והיה בעל קול שטוח מזמזם אשר הזכיר צליל של שואב אבק ישן. קול זה נשמע כשהוא קורא בניירת שלו.

אישיות ותכונות
בסדרת הספרים המכושפת לא נאמר הרבה אודות אישיותו של בינס. פרופסור בינס נהג לקרוא בקול שטוח ומזמזם מידע מהניירות אשר היו ברשותו. עם זאת, אנו יכולים להסיק שבינס היה אדם קצר רוח מהעובדה שמעולם לא טרח לזכור את שמותיהם של תלמידיו: הוא נהג לקרוא להרמיוני ג'ריינגר "גברת גרנט", לפרוואטי פאטיל בשם "העלמה פניפית'ר", לשיימוס פינגין "או'פלהרטי" ואפילו את שמו של כוכב הכיתה שלו לא זכר – הוא קרא להארי פוטר "פרקינס". בנוסף, דמותו של בינס הוצגה כדמות המאמינה בעובדות מוצקות בלבד ומתעלמת ודוחה את כל המיתולוגיות והמיתוסים. הוא קורא למקצועו "מקצוע של עובדות בלבד".

אטימולוגיה

  • מקור המילה "בינס" הוא מהמילה "Binoculars", שהיא מילת סלנג למילה "משקפיים". כידוע, הפרופסור בינס הרכיב משקפיים עבים מאוד.
  • פירושה של המילה "Bin" הינו מיכל אחסון. המילה "Dustbin" מקבילה בבריטניה למילה "פח אשפה". יכול להיות שהפרופסור המשעמם נתפס בעיני תלמידי בית הספר כמיכל אחסון מידע - רוח רפאים אשר רבים מתייחסים לידע שלה כאל שטויות.

מאחורי הקלעים

  • הפרופסור בינס לא הופיע בסדרת הסרטים או בסדרת משחקי המחשב. הקטע בו מסביר הפרופסור לתלמידיו על חדר הסודות בוצע בסרט על-ידי הפרופסור מקגונגל, ובמשחק הווידאו על-ידי הפרופסור פליטיק. המשחקים היחידים בהם הופיע פרופסור בינס היו משחקים לגיימבוי ו"לגו הארי פוטר: שנים 1-4". בגרסת המשחקים לגיימבוי נטה הפרופסור להירדם במהלך הרצאותיו.
  • במשחק הווידאו "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", מופיעה כיתת הלימוד של "תולדות הקסם" במסדרון הקומה הרביעית. לדאבונו של בינס, בשונה מכיתת הלימוד שלו הוא עצמו לא זכה להופיע במשחק הווידאו.
  • הקטע בו פרופסור בינס מספר לתלמידיו על חדר הסודות רווי אירוניה. הוא אומר "אין אפילו פיסת ראייה אחת לרפואה לכך שסלת'רין אי-פעם ולו ארון סודי לחומרי ניקוי!" באופן אירוני, התאומים לבית וויזלי מספרים להארי שקיים חדר ניקוי סודי ברחבי הוגוורטס, אותו מצאו כאשר ברחו מפילץ'. בהמשך נקרא חדר זה "חדר הנחיצות". בהמשך, מכריז בינס "אני מתחרט על זה שסיפרתי לכם סיפור מטופש כל-כך! נשוב, אם כך, להיסטוריה, לעובדות המצוקות, האמינות, המוכחות!" - השימוש המוגזם במילים כגון "עובדות מוצקות, אמינות, מוכחות" אירוני במיוחד לאור העובדה שנעשה על-ידי רוח רפאים חסרת ממשות.
  • שמו הפרטי של פרופסור בינס הופיע רק ברשימת השמות של הפרופסורים בהוגוורטס אשר פורסמה באתרה של ג'יי. קיי. רולינג.
  • בסדרת הספרים המכושפת, פרופסור בינס הוצג כסטריאוטיפ לאדם זקן טיפוסי: הוא שוכח דברים, קולו איטי ושטוח והוא מתעצבן לעתים קרובות.
  • הפרופסור בינס מחלק גם הוא שיעורי בית ומשימות הגשה, אך מכיוון שהוא רוח, לא ידוע איך הוא נותן עליהן ציונים. לכן זה אפשרי שיש לו תלמיד עוזר, כמו אלה בשיעורי המוזיקה וחקר המוגלגים.
  • פרופסור בינס המשיך ללמד את כיתתו את מקצוע תולדות הקסם גם לאחר מותו. מכך אנו יכולים להסיק שנגזר עליו להיות לעולם ועד בעולם בני האדם וללמד את המקצוע לנצח (עם זאת ראוי לציין שעדיין ישנה האפשרות לפטר אותו מתפקידו).
  • מאחר שפרופסור בינס בחר להמשיך ללמד את מקצוע תולדות הקסם ולהיות רוח רפאים, אנו יכולים להניח שהוא בעצם חושש מהמוות וממה שנמצא מעבר לחיים עצמם.
  • ברכבת ההרים שבפארק הארי פוטר באורלנדו שבפלורידה, מציין דמבלדור שפרופסור בינס ימשיך ללמד בבית הספר הוגוורטס את מקצוע תולדות הקסם במשך עידנים ותקופות רבות. הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר מתגנבים מכיתת המגננה לפני שהפרופסור בינס מופיע.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024