האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

הבית הזוכה בתחרות הבתים לשנת ההיפוגריף 2024 הוא...

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: גמד ענק - המשחק של וולדי
עודכן ב: היום ב-7:36

שם הפאנפיק: אם מצנפת המיון הייתה ב...
עודכן ב: היום ב-6:55

שם הפאנפיק: הוגוורטס החדש
עודכן ב: 17.04.2024

שם הפאנפיק: הנכד של וולדמורט-הגרסה שלי
עודכן ב: 17.04.2024

שם הפאנפיק: על ספת הפסיכולוג
עודכן ב: 16.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

היכרות עם יצורי פלא

ברוכים הבאים לשיעור הראשון בטיפול בחיות פלא! אבקש מהתלמידים האחרונים שמגיעים באיחור להצטופף סביב השולחן ולצפות בשני ייצורי פלא שונים מאוד זה מזה. אחד מהם הוא מבין הייצורים המסוכנים ביותר, ולכן נהיה רשאים לצפות בו רק באמצעות מראה שתשקף אותו ממקום המחייה שלו. השני הוא אחד מייצורי הפלא הנפוצים והישנוניים ביותר אותו תהיו יכולים לראות ממש מולכם.

גזע-עץ דקיק
גזע-עץ דקיק (ארבול) הוא יצור פלא מלאכותי הנוצר מהכלאה לא-מוצלחת בין צמחים לבין חיות פלא או בין שני מיני צמחים, וכן מכשפי טבע חלשים או כשפים שהשפעתם פגה. מדובר בחלק מסוים בגזע העץ או בקליפתו שמתפקדים כייצור פלא עצמאי לכל דבר, אם כי ללא יכולת להתנתק מהעץ או לנוע. כיוצא מכך, בית הגידול העיקרי של גזעי העץ הדקיקים הוא יערות ואזורים מרובי-עצים, בהם הם מקבלים הסוואה טבעית מציינת. הם נפוצים בעיקר ביערות מחטניים בצפון אמריקה, אם כי השם ניתן להם דווקא בשפה הספרדית שמדוברת ביערות האמזונס שבדרום אמריקה.

הארבול מסוגל לשאוב מים, מזון ומשאבים אחרים שהעץ מקבל וכך לגרום להתייבשותו, אך פרט לכך אין לו השפעה מזיקה על העץ, על הסביבה או על הקוסמים, והוא יהיה כמעט תמיד רדום וחסר תנועה. בנוסף לכך, הארבול יאכל חרקים קטנים שיטפסו עליו, ביניהם נמלים, תולעים קטנות ולעיתים אף פרפרים. עם זאת, כאשר העץ עליו מתגורר הארבול יהיה נתון לסכנה הוא עשוי להתפרץ ולפזר מסביבו ענפים ועלים מורעלים. גזעי העץ הדקיקים לעולם לא יצרו קשר עם פרטים אחרים ממינם, גם אם יחיו לצידם או אף ייפגשו איתם. בשל היכולות ההגנתיות החלשות שלו נתון הארבול בשנים האחרונות לפגיעה מאסיבית מצד הקוסמים: העצים עליו הוא חי נכרתים בקצב מסחרי לצרכים שונים וכך כמות הארבולים ותפוצתם מצטמצמת מאוד. באזורים מסוימים אוכלוסיית הארבולים אף נתונה לסכנת הכחדה חמורה.

כאשר משתמשים בגזע העץ הדקיק לצורך הכנת שרביטים, עלולים להתרחש פגמים רבים והשרביט יהווה סכנה לקוסם: כפי שכל סוג עץ משפיע על השרביט, על התכונות שלו ועל יכולות הקסם שלו, כך גם גזע העץ הדקיק עשוי להשפיע על השרביט ולגרום לאי-יציבותו, להשפיע על איכות הקסמים שיוצאים ממנו ולעיתים אף לשנות את מהלך התפשטותם או לשנות אותם. רק יוצרי השרביטים המוכשרים והמיומנים ביותר יוכלו להפריד גזעי-עץ דקיקים מתוך חתיכות עצים שיגיעו לבית המלאכה שלהם.

גזע עץ דקיק

ענק מערות
ענק מערות (טרספילייה) הוא ייצור פלא קדמון ושאר-משפחה של ענקים. מדובר במין נמוך, רחב ואגרסיבי ביחס לענק מצוי המתגורר במערות ובנקיקי אבן באזורים הררים. עדויות לענקי המערות, בדומה לענקים המצויים ולענקים ירוקי-הראש, מצויות כבר במיתוסים שבמיתולוגיה היוונית - כבר בהם הוזכר כי מדובר בזן החזק והאגרסיבי ביותר מבין השלושה, אם כי גם התמים ואיטי-המחשבה. מעניין לציין כי מספר הענקים מכל סוג זהה.

בדומה לשאר סוגי הענקים, גם ענקי המערות חיים בשבטים גדולים של כמה עשרות עד כמה מאות בודדות של ענקים החיים באותו בית גידול ולעיתים גם חולקים משאבים ומזון. אף על פי כן, ממעיטים הענקים ליצור קשר עם שכניהם ועם משפחותיהם. ענקי המערות מתייחדים בכך שהם מעבירים את מרבית חייהם במערות - בהן הם מרבים להתבודד, להדליק מדורות ולהשחיז את ציפורניהם על הקירות. לענקי המערות ישנה היכולת לעבור דרך דפנותיהן של מערות - יכולת שבה הם מרבים להשתמש במטרה להטריד את מנוחתם של הענקים האחרים; עם זאת, הם משתמשים בכוחם בעיקר כדי לגרש קוסמים פולשים או יצורי פלא אחרים בהם הם נתקלים. הם עשויים להשתמש באלות, אבנים, ענפים ולעיתים אף בכוח פיזי בכדי להבטיח את שלמות בית הגידול שלהם.

בדומה למרבית היצורים הקדמוניים, ענקי המערות אינם נוהגים לטבול במים או להירטב באופן קבוע. יתר על כן, כאשר הם נרטבים מגשם, תופעה נדירה יחסית בבית הגידול ההרריים שלהם, או נוגעים בשכבת מים תת-קרקעית במערות שלהם, גופם יתפצל ויצור במים ענק מערות זעיר. כל ענק יכול ליצור גור מכל שלושת סוגי הענקים, אם כי ענקי המערות ישליכו את אלו השונים מהם. הגורים שיוולדו להם באותו המין יוזנחו וייאלצו לגדול ולהתבגר לבד, תהליך שאורך מספר חודשים. רק אחד מכל עשרה גורים בממוצע שורד את תקופת ההתבגרות ויהפוך לענק בוגר - אם כי לעולם לא יתקשר עם ההורה שלו.

כעת, אם אינכם רוצים שאנטוש אתכם כפי שהיה עושה ענק-מערות טיפוסי, אנא הוציאו את המחברות, פתחו את הספרים וענו על שאלות שיעורי הבית שאתן לכם לשיעור הבא:

ענק המערות

שיעורי בית
1. נסו להתאים את שני יצורי הפלא שהוזכרו בשיעור לשמות קטגוריות יצורי הפלא בחלוקת יצורי הפלא בהתאם לקשר שלהם לקוסמים, והסבירו (6 נקודות בית).
2. סכמו את ההבדלים בין ענק המערות לבין שאר מיני הענקים (5 נקודות בית).
3. ציינו נקודת דמיון אחת ונקודת שוני אחת בהשוואת תשעת המימדים לחקר יצורי הפלא של גזע העץ הדקיק ושל ענק המערות (4 נקודות בית).
4. ציינו שלושה הבדלים בין הבוטראקל לבין גזע העץ הדקיק (3 נקודות בית).
5. במידה ותיתקלו בטיול בענק המערות, מה תראו ומה תעשו? תארו. בשאלה זו עליכם להפעיל את הדמיון שלכם ולאו דווקא להסתמך רק על החומר הנלמד (2 נקודות בית).



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
53 285 282 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007