האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד

מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: אני חוששת שאני אוהבת אותו
עודכן ב: היום ב-1:03

שם הפאנפיק: ה''מערכת''
עודכן ב: 28.06.2025

שם הפאנפיק: רומאנס,מאנסקין ומוזיקה
עודכן ב: 26.06.2025

שם הפאנפיק: הדתיים באים
עודכן ב: 26.06.2025

שם הפאנפיק: מקוללים
עודכן ב: 23.06.2025

 

מה חדש?
בעקבות ביצוע שיפורים בשרת, תיתכן בעיה בצפייה בחלק מהתמונות באתר. הבעיה צפויה להיפתר בימים הקרובים
 

היסטוריית ההתעתקות

תלמידים, התיישבו מהר במקומותיכם, אנחנו קצרים בזמן. בלי שתדעו את העבר, לא תוכלו להבין את העתיד ואיך ההתעתקות הפכה למה שהיא היום. אני כבר רואה מהפרצופים המאוכזבים שלכם שהבנתם את נושא השיעור היום, אך אל תדאגו, אשתדל להעביר לכם את החומר בצורה המעניינת ביותר. הוציאו את ספרי הלימוד והקשיבו היטב בזמן שאספר לכם את היסטוריית ההתעתקות.

האגדה והחוקר
עוד כשהסתובבנו בין מוגלגים בעולמם ולא התחברנו לחברת הקוסמים שאנו היום, עוד לפני שהתחלנו לכתוב ולתעד קסמים ולחשים שונים ועוד לפני שהתחלנו לייצר שרביטים, קוסמים בכל רחבי העולם העבירו בעל פה ומדור לדור את אגדת ההתעתקות. כן, תלמידים, אגדה. הקוסמים היו בטוחים שלא ייתכן שדבר זה אמיתי, וההתעתקות הייתה רק אגדה שהומצאה לפני מיליוני שנים שסופרה לקוסמים צעירים בגיל קטן. כך זה היה עד שהגיע התלמיד אליוט דיקסון.
דיקסון לא היה העיפרון הכי מחודד בקלמר, ויש אלו שאומרים שאף היה הכבשה השחורה במשפחתו. הוא היה חכם, כמובן, אך לא הצליח ברוב מקצועות הלימוד ולכן לא היה תלמיד טוב. הוא לא הקשיב בכיתה, לא הכין שיעורי בית ולא הצליח במבחנים כלל. הוא לא היה תלמיד מופרע, הוא טען כי התנהג כך מכיוון שלא מצא סיבה מדוע הוא צריך לשבת בכיתה ולהקשיב לדברים כאלו. אולם אליוט מאוד התעניין באגדות ובהיסטוריית הקסם. הוא אהב לשמוע סיפורים והשיעור היחיד שאהב היה שיעור תולדות הקסם. ואני מניחה שכבר ניחשתם מה הייתה האגדה האהובה עליו.
אליוט היה אובססיבי לאגדת ההתעתקות ואף אמר כל הזמן שזה לא הגיוני שההתעתקות לא אמתית. בשנה החמישית שלו התחיל לחקור את הנושא. במשך שנה שלמה הוא קרא עשרות ספרים וביקר אצל סופרים מפורסמים וחוקרי קסם רבים, עד שהחליט שבידו כל המידע הדרוש כדי להוכיח שהתעתקות באמת קיימת. הוא פנה אל משרד הקסמים עם מחקרו בבקשה להקים צוות שיחקור גם הוא את הנושא וינסה להבין איך לבצע התעתקות. לאחר מאבק ממושך דיקסון וחבריו ללימודים הצליחו לשכנע את משרד הקסמים, והוקמה קבוצה לחקר ההתעתקות.
לאחר שלוש שנים נוספות של ניסויים הצליח הצוות ביחד עם אליוט לבצע התעתקות. ההתעתקות אמנם הייתה קצרה, במרחק של שני מטרים בלבד, אבל הניסוי הזה פתח את החוקרים למגוון רחב של אפשרויות ודברים ללמוד מהם להמשך המחקר. לבסוף צוות המחקר הגיע למטרה הסופית של הניסוי וגילה מהי השיטה להתעתקות.
לא ידוע מתי ההתעתקות נעלמה ומדוע היא הפכה לאגדה, אך השערות רבות אומרות שעקב העובדה שהקוסמים לא היו מאוחדים וחברת הקוסמים לא התגבשה למה שהיא שהיא היום, דרך תחבורה זו לא הייתה נפוצה מספיק ולא הייתה דרך לשתף אותה עם שאר הקוסמים. אליוט דיקסון לא היה הראשון שהעלה את ההשערה שאגדת ההתעתקות היא אמיתית, אבל הוא היה הראשון שהעז לנסות להוכיח אותה.


אליוט דיקסון בבגרותו

התעתקות לאורך השנים
בשנת 467 לפני הספירה, כאשר אליוט דיקסון וצוותו סיימו את עבודתם והצליחו להבין ולבצע את דרך ההתעתקות, נכנס תהליך ההתעתקות לרשימת ההיבטים השונים בתחבורת הקסם של משרד הקסמים. בזמן זה היחידים שידעו איך לבצע את דרך ההתעתקות היו הילאים בלבד, אשר עברו אימונים מיוחדים ע"י צוות ההתעתקות. בעקבות זאת התקיימו סדרת הפגנות שהקימו מספר קוסמים, אשר התלוננו שגם להם מגיע ללמוד את השיטה ולא רק להילאים. רוב ההפגנות היו מול משרד הקסמים בלונדון, אך חלקן היו במקומות של ההילאים, כגון שטחי אימונים מיוחדים. הם בחרו במקומות אלה כדי להפריע להילאים בעבודתם ולהעלות את המודעות לצורך הציבור לדרך תחבורה יותר יעילה משאר דרכי התחבורה שהיו להם אז, וכן ליידע אותם עד כמה הביקוש ללמידת ההתעתקות גדל.
לבסוף שיעורים בעלות הועברו בבתי הספר ע"י מורה מוסמך מטעם משרד הקסמים. בהתחלה התקיים אך ורק שיעור אחד המלמד בפשטות איך לבצע התעתקות, אך ככל שעברו השנים התגלו עוד ועוד גילויים וחידושים בתחום ההתעתקות. סכנות נחשפו, מקרים חדשים קרו וגילו דברים חשובים ללמידה. לכן גדלה כמות החומר הנדרשת לתלמידים ללמוד, ומקצוע ההתעתקות כלל בין ארבעה לשמונה שיעורים למשך כשנים עשר שבועות, כמו שאתם לומדים השנה.
לאחר חודשים ספורים הפכה ההתעתקות לדרך התחבורה הנפוצה ביותר, ואליוט דיקסון זכה במגוון פרסים על תרומתו הרבה לעולם הקוסמים, בעודו בן ארבעים וחמש בלבד. הוא וצוותו זכו לצרור תודות וברכות והם מוערכים מאוד בקרב חברת הקוסמים.
"איני המושיע ואיני רוצה להיקרא 'החוקר האגדתי'. אני לא ממציא ההתעתקות ולעולם לא אהיה. אני מי שלא הסכים להתבגר ולוותר על ילדותו, מי שלא היה מוכן שיגידו לו שכל הסיפורים והאגדות ששמע מגיל קטן היו לא יותר מפרי דמיונו של סופר משועמם. יכולתי ליפול, ויכולתי ליפול חזק. כל העובדות הצביעו על כך שההתעתקות לא קיימת. לא עבר יום בו הלכתי ברחוב ולא העירו לי כי אני משוגע ושאני צריך להתבגר ולוותר על הדבר עליו חלמתי כמציאותי מאז שאני זוכר את עצמי, אך אם יש דבר אחד שלמדתי מכל מסעי הוא לא לוותר על מה שאחרים ויתרו עליו", אמר אליוט הצנוע באחד מנאומיו.
על אף הוללות ההתעתקות בכל רחבי העולם, לאורך השנים התגלה כי למרות שההתעתקות היא דרך התחבורה היעילה ביותר, היא גם דרך התחבורה המסוכנת ביותר. בתחילת דרכם של לימודי ההתעתקות בבתי הספר, לאט לאט החל משרד הקסמים להבין שאולי היה אפשר לנקוט בלימודים קשוחים יותר. המורים אשר לימדו את המקצוע לא הדגישו בצורה הנכונה כמה מסוכנת ההתעתקות, ותלמידים לא נזהרו כפי שהיו אמורים, וקרו אלפי מקרים בהם תלמידים נפצעו ואף נהרגו כיוון שלא ידעו איך למנוע דברים אלו ואיך לטפל בפגיעות באופן מיידי. כל המקרים הללו הובילו לאחת מההתקוממויות הגדולות ביותר נגד משרד הקסמים, הידועה בשמה "מחאת ההתעתקות הגדולה."

שיעורי בית
1. מדוע אגדת ההתעתקות היא התיעוד האחרון שנשאר להתעתקות ומדוע ההתעתקות נשכחה? הסבירו במילים שלכם. (150 נק')
2. פרטו על הקשיים בהם נתקל אליוט במהלך מחקרו וכיצד הצליח להתגבר עליהם. (200 נק')
3. כיצד פעלה קבוצת לאונרד ואיך החלוקה עזרה למחקר להתבצע בצורה יעילה? הסבירו ונמקו. (200 נק')
4. מהו ההבדל העיקרי בין ההפגנות ללימודי ההתעתקות לבין מחאת ההתעתקות הגדולה? הסבירו והביאו דוגמאות. (250 נק', בונוס של 160 נק' לתשובה מושקעת ומפורטת)




  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
3797 7004 4217 2219


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2025