האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

דובי

דובי

"לדובי אין אדונימים!" צייץ הגמדון. "דובי הוא גמדון חופשי!"
- "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 432.

דוֹבִּי (28 ביוני, שנה לא ידועה – מרץ 1998) היה גמדון בית ששירת את משפחת מאלפוי. אדוניו היו קוסמים אפלים והתייחסו אליו באכזריות. בשנת 1992, לא ציית לאדוניו וניסה להזהיר את הארי פוטר מפני הכוונה לפתוח מחדש את חדר הסודות, עליה נודע לו בשל הקשר של אדוניו ללורד וולדמורט. בסוף אותה השנה, לאחר שהארי מחק את זיכרונו של טום רידל מהיומן והרג את הבסיליסק בחדר הסודות, הוא רימה את לוציוס מאלפוי כדי שישחרר את דובי משירותו, זאת באמצעות הטמנת הגרב שלו בתוך היומן ומסירתו ללוציוס. לוציוס זרק את הגרב בגועל כאשר מצא אותה, ודובי תפס אותה.

דובי היה מחוסר עבודה לתקופה, מה שהוביל לנידוי מצד גמדוני הבית האחרים בטענה שעליו להתבייש בעצמו. באופן כללי הוא שמח להיות חופשי, אם כי נהנה לעבוד כתחביב. הוא היה נלהב מכך שהיה משוחרר מידיהם האכזריות של בני משפחת מאלפוי, אך באותה מידה גם היה נלהב להצטרף לצוות הוגוורטס. בהוגוורטס הוא יכול היה ללכת ולשוב מתי שירצה, לא היה צריך לבצע משימות רבות, ואלו שהיה מבצע היו פשוטות יחסית. הוא ביקש משכורת על עבודתו, ואף הגיע עם דמבלדור להסכמה – הוא עבד במטבחים, קיבל אוניה לשבוע ויום חופש פעם בחודש. חברתו ווינקי – ששוחררה במקביל מעבודתה – התלוותה אליו להוגוורטס, והוא החל חיים חדשים ושמחים בקרבת חבריו הקרובים: הארי, רון והרמיוני.

בשנת 1997 דובי החל לרגל אחר דראקו מאלפוי בהוראתו של הארי פוטר, יחד עם גמדון הבית קריצ'ר. בשנת 1998, לפי הוראותיו של אברפורת' דמבלדור, הוא נשלח להציל את חייהם של הארי וחבריו מידי אוכלי מוות באחוזת מאלפוי. במהלך החילוץ הוא נפצע אנושות על ידי סכינה של בלטריקס לסטריינג', אך הצליח להביא את הארי וגריפהוק אל בקתת הצדפים. הארי חפר את קברו של דובי ללא עזרת קסמים בגן של בקתת הצדפים, וחרט עליו את המילים, "כאן נח דובי, גמדון בית חופשי".

ביוגרפיה

שירות בבית משפחת מאלפוי (? – 1993)

"דובי רגיל לאיומימים על חייו, אדונילי. דובי שומע אותם חמש פעמימים ביום אצלו בבית."
- דובי על שירותו בבית משפחת מאלפוי, הסרט "הארי פוטר וחדר הסודות".

דובי גר בבית משפחת מאלפוי ושירת את לוציוס מאלפוי, אשתו נרקיסה מאלפוי ובנם דראקו מאלפוי. הם התייחסו לדובי ברוע ואכזריות, ולעתים הורו לו להעניש את עצמו בעונשים מחמירים אם חשבו שהוא אינו מציית להם. אף על פי שהוא תמיד עשה את מה שנאמר לו, הוא ידע שהתנהגותם שגויה והשתוקק להיות חופשי מהם.

פתיחתו המחודשת של חדר הסודות

"דובי בא לכאן כדי להגן על הארי פוטר, להזהיר אותו, אפילו אם אחר-כך הוא באמת יהיה חייב לסגור את הדלת של התנור על האוזנַיימים שלו... אסור שהארי פוטר יחזור להוגוורטס."
- דובי מזהיר את הארי פוטר מפני הסכנה האורבת בהוגוורטס, "הארי פוטר וחדר הסודות", עמ' 24.

דובי ידע על התוכנית לפתוח את חדר הסודות מחדש בשנתו השנייה של הארי, מן הסתם כיוון שמשפחת מאלפוי ראתה בדובי עבד חסר חשיבות וידעה כי גמדוני בית לא יכולים להפר את הוראות האדונים שלהם, מבלי לחשוב שדובי אפילו ינסה להתערב. דובי הגיע אל ביתם של הדרסלים כדי להזהיר את הארי לא לחזור לבית ספר, וחשף כי הוא זה שמנע מהארי לקבל את מכתביו בקיץ. הארי סירב לציית לבקשתו של דובי, ולכן דובי ביצע קסם ריחוף על הקינוח של דודה פטוניה, שזוהה על ידי המעקב של משרד הקסמים.

מפלדה הופקירק מהלשכה לטיפול בהפרת השימוש בקסמים שלחה להארי מכתב על העבירה שכביכול בוצעה, שהיא שימוש בקסם על ידי קוסם קטין, וכך חשפה שהארי לא אמור להשתמש בקסמים מחוץ לבית הספר למשפחת דרסלי. הארי ננעל בחדרו אך רון, פרד וג'ורג' וויזלי הגיעו באמצעות המכונית המעופפת של אביהם כדי לשחרר אותו. למרות זאת, דובי המשיך לעקוב אחרי הארי פוטר והטיל קסם על המעבר לרציף תשע ושלושה רבעים כדי שהארי ורון לא יוכלו להגיע להוגוורטס. גם זה נכשל, כיוון שהשניים השתמשו שוב במכונית המעופפת – והפעם כמעט וסולקו בגלל המפגש עם הערבה המפליקה והשימוש הלא זהיר שלהם במכונית. דובי היה כל כך מופתע שהשניים הצליחו להגיע להוגוורטס שהוא בטעות שרף את ארוחת הערב של משפחת מאלפוי, ונאלץ להעניש את עצמו.

בניסיון אחרון ונואש, דובי ביצע מעשה מסוכן וגרם למרביצן לרדוף אחרי הארי במשחק קווידיץ', בתקווה שזה ישלח אותו פצוע אך חי חזרה לדרך פריווט. גם תוכנית זו לא כללה מחשבה עמוקה, שכן תחת תנאים נורמליים יכולה מאדם פומפרי, אחות בית הספר, לרפא את הארי ללא בעיה מפציעותיו. למרות זאת, המקרה של הארי הסתבך בעקבות קסם לא טוב שהטיל גילדרוי לוקהרט וגרם להארי לאבד את כל העצמות בידו. מאדם פומפרי הייתה מסוגלת לטפל בכך בעזרת שיקוי "הפלא ושלד", אך הטיפול דרש לילה שלם. במהלך הלילה של הארי במרפאה, דובי הופיע והתוודה על מעשיו, מה שהכעיס את הארי כל כך שהוא איים לחנוק אותו. דובי התחנן שהארי יעזוב את הוגוורטס, והודה ללא כוונה שחדר הסודות כבר נפתח בעבר. כאשר הארי דרש לדעת מי פתח אותו דובי סירב לספר, ונעלם כאשר שמע קולות של אנשים מתקרבים.

דובי מפציר בהארי פוטר לא לשוב להוגוורטס דובי והארי באגף המרפאה לאחר התקרית עם המרביצן הסורר
דובי מקבל גרב ומשוחרר משירות בני משפחת מאלפוי דובי מגן על הארי מפני לוציוס מאלפוי לאחר ששוחרר משירותו
מימין, למעלה: דובי מפציר בהארי פוטר לא לשוב להוגוורטס, דובי והארי באגף המרפאה לאחר התקרית עם המרביצן הסורר, דובי מקבל גרב ומשוחרר משירות בני משפחת מאלפוי, דובי מגן על הארי מפני לוציוס מאלפוי לאחר ששוחרר משירותו

גמדון בית חופשי (1993 – 1998)

"האדון נתן לדובי גרב," אמר הגמדון בפליאה, "האדון נתון-נתן את זה לדובי."
- דובי משוחרר משירותו, "הארי פוטר וחדר הסודות", עמ' 347.

לקראת סוף השנה השנייה של הארי, לוציוס מאלפוי הגיע עם דובי להוגוורטס כדי לראות האם השמועה שאלבוס דמבלדור חזר להוגוורטס נכונה. כאשר הארי הבין כי דובי הוא המשרת של משפחת מאלפוי, הוא הניח את אחד הגרביים שלו בתוך היומן של טום רידל ונתן את היומן ללוציוס, מאשים אותו שהוא זה שגרם ליומן להגיע להוגוורטס. בספר, לוציוס פתח את היומן, ראה את הגרב של הארי וזרק אותו, והוא נתפס על ידי דובי. בסרט, לוציוס, בשעה שהכחיש את ההאשמות, זרק את היומן לדובי עם הגרב בתוכו. כיוון שגמדוני בית משוחררים כאשר האדונים שלהם נותנים להם בגדים, דובי שוחרר כאשר הוא קיבל את היומן. לוציוס ניסה לתקוף את הארי כאשר הבין זאת, אך דובי הפיל אותו לאחור בגרם המדרגות באמצעות קסם. על אף שגמדוני בית נחשבים למשרתים בני מעמד נמוך, יש להם קסם חזק מאוד – אפילו חזק יותר משל קוסמים. דובי שאל את הארי מה יוכל לעשות למענו על כך שהעניק לו חופש, והארי ביקש בתגובה שלא ינסה להציל את חייו שוב.

העבודה במטבחים

"פרופסור דמבלדור הציע לדובי עשר אוניות לשבוע, וחופש בכל סוף שבוע," אמר דובי, ופתאום נתקף מעין רעד קטן, כאילו המחשבה על כל־כך הרבה כסף וזמן פנוי מפחידה אותו, "אבל דובי הצליח להוריד אותו, עלמתילי... דובי אוהב חופש, עלמתילי, אבל הוא לא רוצה יותר מידי, עלמתילי, הוא יותר אוהב עבודה."
- דובי מתאר בפני הרמיוני את המשא ומתן על תנאי העסקתו, "הארי פוטר וגביע האש", עמ' 348.

דובי התקשה למצוא עבודה בשנית, זאת כיוון שהוא רצה תשלום, מה שלא מקובל אצל גמדוני הבית. בסופו של דבר הוא התקבל לעבוד בהוגוורטס על ידי אלבוס דמבלדור, שהסכים לשלם לו אוניה אחת בשבוע ולתת לו יום חופש אחד בחודש. הרמיוני הייתה ממורמרת בהתחלה על שכרו, אך דובי הבהיר לה שהוא ביקש סכום זה ושדמבלדור הציע לו 10 אוניות בשבוע וסופי שבוע חופשיים. היה זה באותה התקופה שהרמיוני הקימה אל אלרג"ה, שנקראה על ידי רון, בכוונה בדרך כלל - "אלרגיה".

כאשר ווינקי שוחררה על ידי אדונה ברטי קראוץ' האב, היא לא ראתה את זה כפרס כמו דובי אלא כבושה ועונש נוראי כמו רוב גמדוני הבית. היא החלה לעבוד בהוגוורטס כמו דובי, אך הפכה לשתיינית רצינית של בירצפת, ודובי דאג לה. במשך זמן מה, דובי היה היחיד שניקה את המגדל של גריפינדור, זאת כיוון שהרמיוני החביאה כובעי צמר וגרביים יחד עם האשפה במטרה לשחרר את גמדוני הבית. כל גמדוני הבית האחרים לא הסכימו לנקות את המגדל, וראו את הבגדים כמעליבים. דובי לעומת זאת היה מאושר, כיוון שכך יכול היה לראות את חבריו הקרובים, כולל רון וויזלי, לו קרא דובי "הוִּויזי של הארי פוטר".

במהלך המשימה השנייה של טורניר הקוסמים המשולש, ברטי קראוץ' הבן שהתחזה לאלאסטור מודי, גרם לדובי לגנוב אצות זימיזים כדי לעזור להארי פוטר במשימה. בסרט לעומת זאת הסצנה שונתה. דובי לא מופיע כלל בסרט, ומי שנותן את אצות הזימיזים להארי הוא נוויל לונגבוטום, שקרא עליהן בספר שנתן לו מודי.

דובי המשיך לעבוד במטבחים של הוגוורטס, אך לא היה מקובל בקרב גמדוני הבית. במהלך עבודתו בהוגוורטס, התיידד דובי עם אברפורת' דמבלדור ובילה זמן רב בביתו של אברפורת' בהוגסמיד. נראה כי אברפורת' נקשר מאוד לדובי, שכן הוא הצטער מאוד כשנודע לו שדובי נהרג.

צבא דמבלדור

"דובי מכיר את המקום המושלם, אדונילי!" הוא אמר בשמחה. "כשדובי בא להוגוורטס הוא שמע את שאר הגמדונים-בית מדברים על זה. קוראים לו החדר-שבא-והולך, או חדר הנחיצות!"
- דובי מספר להארי פוטר על חדר הנחיצות, "הארי פוטר ומסדר עוף החול", עמ' 399.

בשנת 1995, כאשר דולורס אמברידג' הטילה איסור על מועדון מכל סוג שהוא בהוגוורטס, הארי שאל את דובי כבדרך אגב אם הוא יודע על מקום בו יוכלו לקיים את פגישות צבא דמבלדור. דובי סיפר לו על חדר הנחיצות וכיצד להגיע אליו, והסביר שהיה לוקח לשם את ווינקי לאחר שהייתה משתכרת מבירצפת. הארי מצא את החדר, והצליח להשתמש בו כדי לקיים פגישות של צבא דמבלדור.

כאשר מריאטה אדג'קום בגדה בצבא דמבלדור וגילתה עליהם, דובי מיד הגיע והזהיר את הארי שפלוגת הפיקוח בדרך אליהם, זאת למרות שעל גמדוני הבית נאסר לדווח על כך. דובי בחר לעשות זאת משום שהוא נאמן להארי פוטר יותר מאשר לאמברידג' או להוגוורטס באופן כללי. נוסף על כך, כיוון שהוא גמדון חופשי, אף אחד לא יכול לחלק לו הוראות. כאשר הארי שמע על כך, הוא נתן לדובי הוראה לא להעניש את עצמו על כך שהפר את הוראותיה של אמברידג'. למרות האזהרה של דובי, חברי צבא דמבלדור נתפסו ונענשו.

ריגול אחר דראקו מאלפוי

"טוב, אז... אני רוצה שתעקבו אחרי דראקו מאלפוי."
הארי התעלם מהבעת ההפתעה והייאוש שהופיעה על פניו של רון, והמשיך, "אני רוצה לדעת לאן הוא הולך, את מי הוא פוגש ומה הוא עושה. אני רוצה שתעקבו אחריו עשרים וארבע שעות ביממה."
"כן, הארי פוטר!" אמר דובי מייד, ועיניו הגדולות זרחו מרוב התרגשות.
- הארי פוטר מטיל על דובי וקריצ'ר משימה לפרק זמן ארוך, "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", עמ' 383.

תחת הוראותיו של הארי, דובי ריגל אחרי דראקו מאלפוי יחד עם גמדון הבית קריצ'ר, שהיה שייך למשפחת בלק ועבר לבעלותו של הארי לאחר מותו של סיריוס. דובי גילה להארי שדראקו משתמש בחדר הנחיצות, וקריצ'ר העליב את הארי ואמר לאחר מכן שדראקו יכול היה להיות אדון הרבה יותר טוב מהארי. למשמע מילים אלו התנפל דובי על קריצ'ר ושבר מספר משיניו, ואמר בדמעות כי הארי הוא קוסם מעולה ומשפחת מאלפוי הם אדונים לא טובים לגמדוני בית. הוא הרגיש שלעזור להארי זה כבוד, ואפילו לא ישן כחלק ממשימתו.

אחוזת מאלפוי ומותו

עיניו של הגמדון מצאו אותו, ושפתיו רעדו במאמץ להגות את המילים.
"הארי... פוטר..."
רטט קל, והגמדון השתתק. עיניו לא היו עוד אלא כדורי זכוכית גדולים, המשקפים את נצנוץ הכוכבים שאותם שוב לא יראה.
- מילותיו האחרונות של דובי בשעה שמת בזרועותיו של הארי, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 433.

לאחר שחבורה של חטפנים שהונהגו על ידי פנריר גרייבק תפסו אותם, הארי, רון, הרמיוני, דין תומאס והגובלין גריפהוק הגיעו לאחוזת מאלפוי. שם, בלטריקס לסטריינג' ראתה כי בידיהם החרב של גריפינדור ועצרה את לוציוס מאלפוי מלזמן את לורד וולדמורט, מתוך פחד שהם הגיעו אל הכספת שלה בגרינגוטס. היא השאירה את הרמיוני לחקירה ועינויים, ואת השאר שלחה לנעול במרתף האחוזה, שם הם פגשו גם את לונה לאבגוד וגאריק אוליבנדר. הם היו קשורים, אך לונה מצאה מסמר שבעזרתו היא שחררה את הקשירה.

מתוך ייאוש למשמע צעקות הכאב של הרמיוני, הארי זע בעצבנות בחדר והתעסק עם שבר המראה שסיריוס נתן לו שנים לפני כן, וראה עין בצבע כחול שמיים. הוא התחנן לעזרה מבעל העין, שהיה למעשה אברפורת' דמבלדור, וזמן קצר לאחר מכן הופיע דובי במרתף. כיוון שיכול היה להתעתק מתוך האחוזה, הארי הורה לו לקחת את לונה לאבגוד, גאריק אוליבנדר ודין תומאס לבקתת הצדפים שם גרו ביל וויזלי ואשתו פלר דלאקור, ולאחר מכן לחזור. דובי עשה כך, ובזמן שבלטריקס חקרה את גריפהוק לגבי האם חרב גריפינדור שבידיהם היא אמיתית או מזויפת, היא שמעה את דובי מתעתק ושלחה את פיטר פטיגרו לברר מה מתרחש. הארי ורון גברו על פיטר פטיגרו משום שהיסס עקב העובדה שהוא חב את חייו להארי, ויד הכסף שוולדמורט הכין למענו חנקה אותו למוות על חוסר נאמנותו.

במהלך הניסיון לחלץ את הרמיוני וגריפהוק, רון והארי נאלצו להיכנע כיוון שבלטריקס איימה לחתוך את גרונה של הרמיוני עם סכין כסף. דובי חזר והפיל נברשת על בלטריקס, ולאחר מכן הארי פרק את דראקו מאלפוי משרביטו ושיתק את גרייבק. רון תפס את הרמיוני והתעתק לבקתת הצדפים, ואילו הארי תפס את גריפהוק ועשה כך גם.

בעוד הארי מתעתק החוצה מן האחוזה, בלטריקס זרקה את סכין הכסף שלה לכיוונו. הארי חש הקלה כשהבין במהלך ההתעתקות שדובי לצידו, כשהרגיש את ידיו של הגמדון תופסות בידו שלו בחוזקה. כאשר הגיעו לבקתת הצדפים, הארי גילה שהסכין שזרקה בלטריקס פגעה בחזהו של הגמדון ופצעה אותו אנושות. דובי מת לאחר מספר רגעים בזרועותיו של הארי, מביט בעיניו, ומילותיו האחרונות שמו של חברו שהציל, הארי פוטר.

דובי מתייצב לצד חבריו בקרב באחוזת מאלפוי דובי בקרב באחוזת מאלפוי
דובי לאחר שחילץ את חבריו ונפצע אנושות מהסכין של בלטריקס רגעיו האחרונים של דובי בזרועותיו של הארי פוטר
מימין, למעלה: דובי מתייצב לצד חבריו בקרב באחוזת מאלפוי, דובי בקרב באחוזת מאלפוי, דובי לאחר שחילץ את חבריו ונפצע אנושות מהסכין של בלטריקס, רגעיו האחרונים של דובי בזרועותיו של הארי פוטר

לאחר מותו

"כאן נח דובי, גמדון חופשי."
- המצבה על קברו של דובי, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 438.

הארי, בצער עמוק, החליט לחפור את קברו של דובי בידיו ללא שימוש בקסמים. רון וויזלי ודין תומאס הצטרפו להארי ועבדו איתו על חפירת הקבר. הם מיקמו את דובי בתוך הקבר ונתנו לו גרביים, נעליים וכובע. עומדת מעל הקבר, לונה לאבגוד סגרה בעדינות את עיניו של דובי והודתה לו על כך שהציל אותם. ביל וויזלי מילא את הקבר, בעוד הארי השתמש בשרביט הקודם של דראקו וגילף "כאן נח דובי, גמדון חופשי" על סלע שטוח שהניח על תל הקבורה. גריפהוק הושפע לטובה ממעשה הענווה והאהבה לגמדון הבית, אשר סייע להחלטתו לעזור להארי להשיג את ההורקרוקס אשר שכן בכספת בבנק הקוסמים גרינגוטס. מותו גם סייע לסגור את מוחו של הארי מוולדמורט והעניק לו שליטה רבה יותר כאשר הוא ניסה לגשת אל מחשבותיו של אדון האופל.

המצבה שעל קברו של דובי
המצבה על קברו של דובי - "כאן נח דובי, גמדון חופשי"

מראה חיצוני
דובי היה גמדון בית – גזע אשר נמוך יותר מבני אדם, והתנשא לגובה של כמטר. היו לו עיניים גדולות כמו כדורי טניס, בצבע ירוק, אף שהזכיר עיפרון ואוזניים גדולות דמויות אוזני עטלף. לפני ששוחרר לחופשי, הוא לבש ציפית בתור בגד. לאחר מכן, בהוגוורטס, הוא לבש מגוון של אפודות, מכנסיים וגרביים לא תואמים.

גרביים היו פריט הלבוש האהוב עליו לאחר ששוחרר על ידי הגרב של הארי. הוא העדיף גרביים צבעוניים ולא תואמים. כאשר הרמיוני גריינג'ר החלה להחביא בגדים שהכינה ברחבי חדר המועדון של גריפינדור בניסיון לשחרר את גמדוני הבית של הוגוורטס, דובי שמר את הבגדים והחל ללבוש אותם, כיוון שכל גמדוני הבית האחרים סירבו לנקות את המגדל של גריפינדור.

אישיות ותכונות

"הארי פוטר," הוא צייץ בקול דקיק ורוטט, "דובי בא בשביל להציל אותך."
- דובי מגיע לאחוזת מאלפוי כדי להציל את הארי וחבריו, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 426.

דובי היה גמדון בית אמיץ ונאמן, שהציב את עצמו במצבים מסוכנים כאשר ידע כי זה הדבר הנכון לעשות. הוא היה מאוד נאמן לחברים המעטים שהיו לו, והגדיר את עצמו כגמדון בית מוצלח על אף שגמדוני הבית האחרים מצאו את תשוקותיו והצהרותיו על היותו גמדון בית חופשי מבישות. למרות זאת, הוא היה עובד מתמיד. הוא סירב להצעתו של דמבלדור לקבל 10 אוניות וסופי שבוע חופשיים והציע במקום זאת אוניה אחת וחופש פעם בחודש. הוא הסביר להארי, רון והרמיוני שהוא אוהב את החופש מאוד, אבל מעדיף לעבוד. הוא החשיב את הארי לחבר הכי טוב שלו.

בגלל שדובי כל כך נאמן לחבריו, הוא יעשה הכול כדי להציל אותם כאשר הם בסכנה, גם אם זה יכלול פגיעה בהם (מה שמוביל את הארי לבקש מדובי לא לנסות להציל את החיים שלו שוב לאחר ששחרר אותו לחופשי), והוא אפילו פצע את הארי באופן קשה, בתקווה שפציעתו תהיה כה קשה שיאלץ לחזור הביתה. הוא לא שלח את המרביצן אחרי הארי מתוך רשעות, אלא משום שניסה להצילו מהתוכנית של לוציוס מאלפוי לפתוח מחדש את חדר הסודות. כאשר הארי גילה זאת הוא רתח מזעם, אך דובי הסביר מדוע שלח את המרביצן אחרי הארי. בסוף אותה השנה, הארי סלח לו.

אחת מהתכונות הבולטות ביותר של דובי הייתה נטייתו לפגיעה עצמית בכל פעם שהאמין שעשה מעשה פסול, בדרך כלל באמצעות שימוש בחפץ כדי להכות את ראשו או אפילו באמצעות גיהוץ כפות הידיים שלו. היה לו בבירור מצפון חזק, והוא העניש את עצמו גם אם הדברים הפסולים שעשה היו שגויים עבור גמדון בית אך בוצעו מהסיבות הנכונות.

המתנה האהובה על דובי הייתה גרביים, ככל הנראה בגלל שהוא שוחרר מהשעבוד שלו לבית משפחת מאלפוי באמצעות גרב. הוא היה מתבלבל כאשר קיבל גרביים מאותו הסגנון, כיוון שהוא העדיף גרביים בצבעים בוהקים או דפוס לא זהה. הוא אף הביא גרביים כמתנות הרבה פעמים.

דובי דיבר על עצמו בגוף שלישי ונטה לבלבל שמות עצם – אדונימים, גמדונימים-בית וכדומה. דוגמאות לחלק משגיאות הדיבור שלו: "האדון נתוֹן-נתן את זה לדוֹבִּי", "דוֹבִּי הסתובב במדינה שנתיימים שלמות, אדונילי, וניסה לחפש עבודה!", "דוֹבִּי אוהב לעבוד, אבל הוא רוצה ללבוש בגדימים ולקבל תשלום", "לדוֹבִּי אין אדונימים!".

הוא היה מאוד מסור להארי לאחר שזה שיחרר אותו בשנת 1993. הוא סייע לו במספר הזדמנויות, מה שבסופו של דבר עלה לו בחייו. הוא גם ניסה לעזור לווינקי אחרי ששוחררה על ידי קראוץ', השיג לה עבודה בהוגוורטס, והשגיח עליה בכל פעם שהשתכרה מבירצפת.

יכולות קסם ומיומנויות

  • התעתקות: כיוון שהיה גמדון בית, דובי היה יכול להתעתק גם למקומות שבדרך כלל לא מאפשרים התעתקות, כמו הוגוורטס. אפילו לאחר שנדקר מהסכין של בלטריקס לסטריינג', הוא הצליח להביא את הארי פוטר למחוז חפצו לפני שמת.
  • הרחפה: דובי הראה יכולת להרחיף את הקינוח בבית משפחת דרסלי כשניסה למנוע מהארי לחזור להוגוורטס. משרד הקסמים ראה זאת ככישוף-רחף.
  • חבלה בקסמים: דובי הראה יכולת חבלה קסומה בחפצים. הוא חיבל במרביצן כדי שירדוף אחרי הארי, זאת בתקווה שהוא ייפצע קשה מספיק כדי לחזור הביתה. הוא לא עשה זאת מכוונה רעה, אלא כדי להציל את הארי מתוכניתו של לוציוס מאלפוי לפתוח מחדש את חדר הסודות. הוא הצליח גם למנוע את המעבר לרציף תשע ושלושה רבעים, שהוא מעבר בעל קסם חזק במיוחד.
  • פיצוצים קסומים: דובי יכול לפרוק פיצוצים חזקים של קסם על יצורים אחרים או על קוסמים ומכשפות. הוא השתמש ביכולתו זו בשנת 1993, כאשר יצר פיצוץ שהדף את אדונו לשעבר לוציוס מאלפוי מניסיונו לתקוף את הארי פוטר, ושלח אותו במורד המדרגות. בסדרת הסרטים הפיצוצים נלווים בדרך כלל להכאה באצבע צרדה.
  • פריקת נשק: דובי הציג יכולת לפרוק מנשקם קוסמים ומכשפות, למשל כשפרק את נרקיסה מאלפוי משרביטה באחוזת מאלפוי ב-1998.
  • יכולת כללית: בסך הכול, לדובי הייתה כמות גבוהה מאוד של מיומנות קסומה. למרות שגמדוני בית מקבלים יחס של עבדים בדרך כלל, יש להם כוח קסם עוצמתי מאוד, לעתים אף יותר משל קוסמים ומכשפות. גמדוני בית לא צריכים להשתמש בשרביט כדי לבצע קסמים, כפי שעושים רוב הקוסמים. בנוסף, הגבלות שונות כמו הגבלה על התעתקות במקומות מסוימים אינן חלות עליהם, כך שבמובן זה, כוח הקסם שלהם עולה על זה של בני האדם. דובי יכול היה לפרוק קוסמים ומכשפות מנשקם באמצעות מחשבתו או על ידי הכאה באצבע צרדה, לשגר פיצוצים קסומים חזקים כדי להמם ולהדוף את יריביו, לבצע ביעילות רבה לחשים כמו כישוף-רחף וגם לחבל בחפצים קסומים. דובי אפילו הצליח להציל את גאריק אוליבנדר, גריפהוק הגובלין, לונה לאבגוד, דין תומאס, רון וויזלי, הרמיוני גריינג'ר והארי פוטר מאחוזה מלאה בכמה מאוכלי המוות החזקים ביותר, גם אם זה היה במחיר חייו שלו. למעשה, לולא דובי, הארי פוטר לא היה נשאר בחיים ולורד וולדמורט לעולם לא היה מובס. דובי שיחק תפקיד משמעותי מאד בתבוסתו של וולדמורט, אם כי למרבה הצער בקושי זכה להכרה, ככל הנראה, לפחות באופן חלקי מאחר שהיה גמדון בית. למרות שהיה די קטן וצנוע, כאשר נלקח בחשבון בפרספקטיבה מתאימה, דובי היה עוצמתי מאד ובתרומתו לעולם הקוסמים הייתה גבורה נשגבת.

רכוש

  • הגרב של הארי פוטר: גרב שהיה שייך בעבר להארי פוטר, וניתן לדובי על ידי לוציוס מאלפוי (אדונו). הארי הערים על לוציוס ומסר לו את היומן של טום רידל כשבתוכו הגרב, וכאשר לוציוס לקח את היומן וזרק את הבגד המלוכלך, דובי תפס את זה ולמעשה השתחרר משירות משפחת מאלפוי. דובי שמר על הגרב עד יום מותו.
  • זוג גרביים ישן בצבע צהוב חרדל שהיו שייכים בעבר לוורנון דרסלי, ובהם שמר הארי את מלשינוסקופ-הכיס שלו. בחג המולד של 1994 ניתנו הגרביים לדובי.
  • "שבע גרביימים" שלטענתו של דובי היו ברשותו עת קיבל את הזוג האחרון מהארי פוטר.
  • זוג גרביים בצבע סגול מרון וויזלי בחג המולד 1994.
  • סוודר חום־סגלגל מרון וויזלי בחג המולד 1994.
  • הרבה צעיפים, גרביים וכובעים שיוצרו על ידי הרמיוני גריינג'ר.

מערכות יחסים

הארי פוטר

"מקום כל כך יפה... להיות בו עם חברים. דובי שמח להיות עם החבר שלו... הארי פוטר..."
- מילותיו האחרונות של דובי לפני מותו בזרועותיו של הארי פוטר, הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 1".

"הארי... פוטר..."
- מילותיו האחרונות של דובי לפני מותו בזרועותיו של הארי פוטר, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 433.

לדובי והארי פוטר הייתה מערכת יחסים מאוד קרובה. דובי אהב וכיבד את הארי פוטר כל כך, שהחשיב אותו לחבר הכי טוב שלו. כשהארי פגש לראשונה את דובי הוא היה קצת מבולבל. הארי זעם כשהוא גילה שדובי מנע ממנו לקבל את כל המכתבים של החברים שלו, ודרש אותם בחזרה תוך כדי סירוב להבטיח שלא יחזור להוגוורטס. במהלך השנה, דובי עשה מספר ניסיונות להרחיק את הארי מהוגוורטס, מה שבעיקר גרם לכמה תוצאות לא נעימות. הארי אף איים על דובי, אם כי לא מימש את איומיו. לקראת סוף שנת הלימודים 1992–1993, הארי שיחרר את דובי מעבדות משפחת מאלפוי. לוציוס התעצבן מאוד וניסה להרוג את הארי אבל דובי הגן על הארי בשימוש בקסם מגן. דובי כנראה הבין שהוא לא העריך נכון את הארי פוטר, כאשר הארי הצליח לעצור את התוכנית של לוציוס מאלפוי ולשרוד את חדר הסודות.

דובי התקבל לעבודה במטבחים של טירת הוגוורטס בתשלום על ידי מנהל הוגוורטס אלבוס דמבלדור, ואפילו כאשר היה גמדון בית חופשי, הנאמנות שלו תמיד הייתה בעיקר כלפי הארי. כאשר הארי ביקר במטבחים ולמעשה ביקר את דובי, דובי חיבק אותו כל כך חזק שהארי הרגיש שיש סיכוי שישבור צלע. דובי גם שאל אם זה בסדר שהוא יבקר את הארי מדי פעם, והארי ענה בחיוב. דובי ביקר את הארי בחג המולד והביא לו גרביים במתנה, וכשהארי ניסה ללבוש אותם עיניו התמלאו דמעות. בשנת 1994 דובי אף נתן להארי אצות זימיזים לטורניר הקוסמים המשולש.

"הארי פוטר, אדונילי! הארי פוטר!"
כעבור שנייה נעתקה נשימתו כשהגמדון המצפצף פגע בו בכוח בבטנו, וחיבק אותו כל־כך חזק עד כי חשב שצלעותיו עומדות להיסדק.
- דובי פוגש את הארי פוטר בשנת 1994, "הארי פוטר וגביע האש", עמ' 345.

בשנת 1995, דובי סיפר להארי פוטר על חדר הנחיצות וכיצד להיכנס לשם. זהו חדר סודי בתוך טירת הוגוורטס ואינו מופיע במפת הקונדסאים. הארי וחבריו השתמשו בחדר הנחיצות בשביל פגישות צבא דמבלדור ואימונים. כשמריאטה אדג'קום הלשינה על צבא דמבלדור לאמברידג', דובי מיד הזהיר את הארי שפלוגת הפיקוח בדרך לתקוף, אפילו שעל גמדוני בית נאסר לספר על כך, כיוון שהיה נאמן הרבה יותר להארי פוטר מאשר לאמברידג' או להוגוורטס בכלל. כששמע על כך, הארי הורה על דובי לא להעניש את עצמו על כך שהפר הוראה ישירה מאמברידג'.

בשנת 1996, דובי רב עם גמדון בית אחר, קריצ'ר, לאחר שקריצ'ר העליב את הארי. בשנת 1998, כאשר הארי, רון, הרמיוני, דין תומאס, אדון גאריק אוליבנדר והגובלין גריפהוק נלכדו ונלקחו כבני ערובה לאחוזת מאלפוי, דובי הופיע כדי להציל אותם. במהלך הניסיון שלהם להתעתק לבקתת הצדפים, בלטריקס לסטריינג' זרקה סכין כסף, שפגע בדובי בצורה קשה בחזה. כאשר הגיעו לבקתת הצדפים, הבית של הנשואים הטריים ביל וויזלי ופלר דאלקור, הארי גילה את הפצע של דובי וזעק לעזרה בשעה שדובי מת בזרועותיו. הארי היה שבור ממותו של דובי. הוא חפר את הקבר של דובי ללא עזרת קסמים וערך לוויה קטנה למענו בגן של בקתת הצדפים. על המצבה בקברו של דובי כתוב "כאן נח דובי, גמדון בית חופשי".

משפחת מאלפוי

"אתה גרמת לי לאבד משרת, ילד!"
- לוציוס מאלפוי מתייחס לשחרורו של דובי משירותו, "הארי פוטר וחדר הסודות", עמ' 348.

דובי היה גמדון הבית של משפחת מאלפוי. לוציוס, נרקיסה ודראקו מאלפוי התייחסו אל דובי באכזריות. הוא נאלץ להעניש את עצמו בתדירות רבה וקיבל איומים על חייו מספר פעמים ביום. דובי פחד מהם, אבל עשה כל דבר שהם אמרו לו לעשות. בשנת 1993, הארי פוטר שיחרר את דובי לחופשי על ידי כך שרימה את לוציוס מאלפוי להעניק לדובי גרב ללא ידיעתו. לוציוס כעס מאוד וניסה לתקוף את הארי, אך דובי העיף אותו למטה בגרם המדרגות. הפעם האחרונה שלוציוס ראה את דובי הייתה בשנת 1998, כאשר דובי הגיע אל אחוזת מאלפוי כדי להציל את הארי פוטר וחבריו. דובי בסופו של דבר נהרג על ידי בלטריקס לסטריינג'. לא ידוע כיצד משפחת מאלפוי הגיבה כאשר שמעה על כך.

רון וויזלי

"אדונילי טוב כל־כך!" הוא צייץ תוך שהשתחווה אפיים לרון, ועיניו נמלאו דמעות. "דובי ידע שאדונילי קוסם גדול-גדול, כי הוא החבר הכי-הכי טוב של הארי פוטר, אבל דובי לא ידע שהוא גם כל־כך נדיב, אצילי, צדיק..."
- דובי מודה לרון על מתנת חג המולד שנתן לו, "הארי פוטר וגביע האש", עמ' 375.

דובי פגש את רון לראשונה בשנת 1994, במטבחים של הוגוורטס. כאשר דובי סיפר על חייו כגמדון חופשי, הוא התחבב על רון מאוד, עד שרון הציע לו את הסוודר החום־סגול שאימו סורגת לו באופן מסורתי לכבוד חג המולד, מחווה שריגשה את דובי מאוד. כאשר רון שימש "בן ערובה" במשימה השנייה של טורניר הקוסמים המשולש, דובי, שנודע לו על המשימה מאלאסטור מודי המתחזה, דמע מהמחשבה שהארי יאבד את "הוִּויזי שלו" (כך כינה דובי את רון) לבני-הים ותומרן על ידי פרופסור מודי המתחזה למסור להארי אצות זימיזים כדי להציל את רון. רון ודובי נפגשו שוב שלוש שנים לאחר מכן, בשנת 1997, כאשר הארי ורון היו במרפאה; הארי רצה שדובי ירגל אחר דראקו מאלפוי כיוון שהאמין שהוא אוכל מוות. רון לעומת זאת לא הסכים עם הרעיון של הארי. בשנת 1998, הארי, רון, הרמיוני ואנשים נוספים הוחזקו כבני ערובה באחוזת מאלפוי ודובי הגיע כדי להציל אותם. בסופו של דבר, הוא נהרג על ידי בלטריקס לסטריינג'. רון כיבד את דובי מאוד והודה לו על כך שהציל את חייו. לפני קבורתו של דובי רון חלץ את נעליו וגרביו שלו ושם אותן על רגליו של הגמדון.

נראה כי המוות של דובי גרם לרון להכיר סוף סוף בחייהם העצובים של גמדוני הבית. בקרב על הוגוורטס, רון הציע ליידע את גמדוני הבית על הסכנה המתקרבת, שמא אחרים יהרגו כמו דובי. דובי, בצורה לא מכוונת, הוביל למערכת היחסים של רון והרמיוני; כאשר רון התגבר על חוסר ההתחשבות שלו כלפי גמדוני בית, הרמיוני נישקה את רון בפעם הראשונה.

הרמיוני גריינג'ר
הרמיוני גריינג'ר גם פגשה את דובי בפעם הראשונה במטבחים של הוגוורטס, שם החל לעבוד לאחר מכן. הרמיוני חיבבה את דובי, משום שהוא אהב את החופש שלו ומשום שרצה לגרום לגמדוני בית לאהוב חופש גם כן. במהלך שנתה החמישית בהוגוורטס, הרמיוני העבירה את רוב זמנה בהכנת בגדים והחבאתם במקומות רבים במגדל גריפינדור. לכן, גמדוני הבית הפסיקו לנקות את המקומות הללו לאחר שמצאו את הבגדים בפעם הראשונה, מפני שלא רצו לקחת אותם. לכן, דובי ניקה את מגדל גריפינדור לבדו, ולקח את כל הבגדים שהרמיוני הכינה.

דובי והרמיוני לא נפגשו שוב עד 1997, כאשר הארי שלח את דובי לרגל אחרי דראקו מאלפוי. כאשר דובי בא לאחוזת מאלפוי כדי להציל אותם, הרמיוני עונתה על ידי בלטריקס לסטריינג'. דובי הביא אותם אל בקתת הצדים אבל נהרג על ידי בלטריקס שזרקה את סכין הכסף שלה ודקרה את דובי במהלך ההתעתקות.

ווינקי
דובי ראה את ווינקי גמדונת הבית לראשונה בשנת 1994. לפני כן באותה השנה, הארי חשב שווינקי היא דובי בטעות במהלך גביע הקווידיץ' העולמי. ווינקי סיפרה בהתלהבות להארי כי היא מכירה את דובי, וכי הם היו חברים לפני שנת 1994, אפילו שחברותם מוצגת רק בשנה ההיא. הם ככל הנראה נפגשו כאשר האדונים שלהם נפגשו, כיוון שהאדון של ווינקי היה ברטי קראוץ' שהוא בעל דרגה גבוהה במשרד הקסמים והאדונים הקודמים של דובי היו מחוברים מאוד ומשפיעים בחברה זו.

בניגוד לדובי, שאהב את החופש שלו, ווינקי הייתה מדוכאת וחשבה שהיא חסרת תועלת. כאשר דובי הביע את דעתו על כך שחייו כגמדון בית חופשי טובים יותר משהיו כאשר היה משרת, הוא גרם לה להאמין שהוא "גמדון בית רע". לכן, דובי ניסה לשווא לשכנע אותה שהיא יכולה לחיות מבלי לשרת את משפחת קראוץ', על ידי כל שמצא לשניהם עבודה בהוגוורטס. ידוע כי ווינקי הצליחה להתגבר בסופו של דבר על העובדה שפוטרה, אפילו שדובי מת עד אז.

קריצ'ר

"קריצ'ר לא יפגע בכבודו של הארי פוטר כשדובי מקשיב, לא ולא, או שדובי סתום-יסתום את הפה של קריצ'ר בשבילו!" קרא דובי בקולו הצייצני.
- דובי לקריצ'ר לאחר שהאחרון דיבר לא יפה על הארי, "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", עמ' 382.

דובי פגש את קריצ'ר, גמדון בית אחר, בסוף שנת 1996 כאשר הארי שלח את קריצ'ר לעבוד במטבחים של הוגוורטס, ולא הייתה להם מערכת יחסים טובה. בהתחלה, קריצ'ר שנא את הארי מאוד, מפני שהיה חבר של הרבה בני מוגלגים ו"בוגדי דם" ומפני שהארי בתחילה גם לא היה נחמד אליו. דובי אהב וכיבד את הארי מאוד ממספר סיבות שונות; הבדלים אלו בראייתו של דובי את הארי כגיבור או החבר הכי טוב היו הסיבה העיקרית לכך ששני גמדוני הבית רבו לעתים קרובות.

ב-1996, הם רבו במרפאה כיוון שקריצ'ר דיבר על הארי בצורה לא נאותה. הארי ניסה לגרום להם להפסיק, אבל פיבס הופיע ועודד אותם להכות אחד את השני. במהלך הריב, דובי הצליח להכות את קריצ'ר בפה מספיק חזק כדי להעיף חצי מהשיניים שלו - לא ידוע כיצד קריצ'ר גידל את השיניים בחזרה אם בכלל. יתר על כן, הארי אמר לשניהם ללכת ולרגל אחרי דראקו מאלפוי; אפילו אז הם התווכחו: כאשר הם הופיעו בשנית לתת דוח, דובי כעס שקריצ'ר לא הודיע לו שהוא הולך להארי. דובי לא רצה לגרום למצב להיראות כאילו הוא לא עוזר, כפי שקריצ'ר ניסה לעשות. למרות זאת, קריצ'ר החל לאחר מכן לכבד את הארי ולהיות בעל פחות דעות קדומות באופן כללי. ייתכן שזה קרה היות שלקריצ'ר היה קשר עם גמדוני הבית בהוגוורטס, וביניהם דובי, והסביבה המשותפת גרמה להם להסתדר, אך זה לא ודאי. יש סיכוי שדובי לא גילה על השינוי בהתנהגות של קריצ'ר לפני שנהרג בשנת 1998. קריצ'ר נראה כמו דובי, רק כועס ושלילי יותר.

גמדוני הבית במטבחים של הוגוורטס
דובי החל לעבוד במטבחי הוגוורטס בשנת 1994, שנה לאחר ששוחרר על ידי הארי פוטר. הוא אהב את חייו כגמדון בית חופשי, דבר שלא היה משותף לגמדוני הבית האחרים שעבדו במטבחי הוגוורטס. הם האמינו שדובי היה משוגע והיה הבדל גדול בין האידיאולוגיה שלהם לשל דובי על חיי גמדוני הבית. בנוסף, לא הייתה לו מערכת יחסים כל כך טובה עם שותפיו לעבודה כי הם האמינו שלגמדוני בית לא צריכים להיות חיים אישיים כאשר הם צריכים לעבוד ולשרת את האדונים שלהם. למרות זאת, יכול להיות שדעתם על דובי השתנתה במהלל השנים הבאות בהוגוורטס. במהלך הקרב על הוגוורטס כל גמדוני הבית, בהנהגת קריצ'ר, לחמו באוכלי המוות מבלי הוראה של אף אחד לעשות כך. מהלך זה רומז על כך שהחלו להאמין שלגמדוני בית יכולה להיות דעה אישית, ושזכויותיהם שוות לזכויות בני האדם. לרוע המזל, דובי היה כבר מת אז.

אלבוס דמבלדור

"דובי אוהב את פרופסור דמבלדור מאוד-מאוד אדונילי, וגאה לשמור בשבילו את הסודותים שלו."
- דובי על פרופסור דמבלדור, "הארי פוטר וגביע האש", עמ' 350.

אלבוס דמבלדור, מנהל בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, נחשב בעיני רבים, ובכללם דובי, לאחד הקוסמים החזקים ביותר. דובי תמיד העריץ את דמבלדור, כיוון שהיה נחמד לכולם, אפילו לגמדוני בית, וכיוון שהתנגד ללורד וולדמורט. דמבלדור פגש את דובי ב-1993 כאשר שירת את משפחת מאלפוי. ב-1994, לאחר תקופה ארוכה במהלכה היה מחוסר עבודה, דמבלדור היה היחיד שהסכים לנהל עם דובי משא ומתן על העסקה בתשלום ועל זכויותיו כעובד. דמבלדור קיבל את דובי לעבודה ואף הציע לו שכר גבוה ממה שגמדון הבית ציפה לו, וזכה בהערכתו הרבה של דובי. דמבלדור גם הרשה לדובי לקרוא לו איך שירצה, אפילו "פסיכי זקן ומשוגע". דובי כיבד את דמבלדור מאוד וידע שהוא לא יוכל להעליב אותו לעולם, אך נמלא התפלאות מחופש הביטוי שדמבלדור היה מוכן להעניק לו. דמבלדור מת ב-1997; לא ידוע אם דובי היה בהלוויה שלו.

אברפורת' דמבלדור
במהלך עבודתו בהוגוורטס דובי התיידד עם אברפורת' דמבלדור ובילה זמן רב בביתו שבהוגסמיד, נכנס ויוצא מבית הספר באמצעות מנהרה סודית. היות שאברפורת' היה אדם מבוגר וזעוף, לא הייתה לו מערכת יחסים טובה עם הרבה אנשים. דובי, לעומת זאת, הציע חברות ואוזן קשבת. אברפורת' עצמו אמר שאהב את דובי. ב-1998, הארי פוטר וחבריו נלכדו על ידי חטפנים והוחזקו במרתף של אחוזת מאלפוי. הארי ביקש עזרה בזמן שהסתכל במראה הדו-צדדית; לאברפורת' היה החלק האחר של המראה. הוא שלח את דובי להציל אותם; דובי עשה כן, אך שילם על כך בחייו כשנהרג על ידי בלטריקס לסטריינג'. לאחר מכן אברפורת' אמר להארי, רון והרמיוני שהוא מצטער מאוד, ושהוא אהב את דובי.

אטימולוגיה
דוֹבִּי הוא תעתיק מדויק של שם הדמות באנגלית, Dobby.

על פי המילון האנגלי של אוקספורד, "Dobby" היא מילה אנגלית עתיקה לגמדון נדיב שעשוי לבצע מטלות בית בחשאי בשעות הלילה, כמו הגמדים באגדה על הסנדלר והגמדים. אולם, בדיוק כמו שהגמדים הללו נעלמו כשהסנדלר הכין להם נעליים, כך נאמר על הגמדונים שמכונים "Dobby" שהם נעלמים כאשר מציעים להם בגדים. הם מכונים גם "Brownie". השם "Dobby" הוא גם שמו של חלק מכני קטן בנול, המאפשר לאורג ליצור תבניות גיאומטריות קטנות.

מאחורי הקלעים

  • דמותו של דובי מדובבת על ידי טובי ג'ונס בסרטים "הארי פוטר וחדר הסודות" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1".
  • דובי מופיע בשניים משמונת הסרטים ובחמישה משבעת הספרים (כל הספרים למעט "הארי פוטר ואבן החכמים"; בספר "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" אזכור בלבד).
  • המילים הראשונות והאחרונות שדובי אמר להארי היו "הארי פוטר". הכלל נשמר גם בגרסת הספרים וגם בגרסת הסרטים.
  • הקסם שדובי השתמש בו כדי להדוף את לוציוס מאלפוי ולהגן על הארי לאחר ששוחרר מזכיר את הקסם פְליפֶנְדוֹ – הדיפת היריב לאחור.
  • במשחק "לגו הארי פוטר: שנים 1-4", דובי זורק את הספרים של הארי לפח בניסיון למנוע ממנו לחזור להוגוורטס.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1" דובי עדיין לובש את הציפית שלבש כששירת את משפחת מאלפוי, במקום את הבגדים שהוא לובש בספרים, אבל הוא גם נועל נעליים.
  • בסרט "הארי פוטר וחדר הסודות" העיניים של דובי בצבע ירוק בהיר. לעומת זאת, בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1" העיניים שלו בצבע כחול-ירוק כהה יותר.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1" דובי מדבר על עצמו בגוף ראשון, אבל בספרים כל גמדוני הבית, וביניהם דובי, מדברים על עצמם בגוף שלישי.
  • בספר "הארי פוטר וחדר הסודות", הארי מבקש מדובי להבטיח שיפסיק להציל את חייו. בספר "הארי פוטר ואוצרות המוות" דובי עושה זאת כיוון שזו התקווה האחרונה להציל את הארי וחבריו מאחוזת מאלפוי. פעולה זו מביאה למותו. על פי הארי, דובי הציל את חייו גם כשנתן לו את אצות הזימיזים בספר "הארי פוטר וגביע האש".
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1" דובי וקריצ'ר מסגירים את מנדנגוס פלצ'ר לידי השלישייה, מה שלא קורה בספרים.
  • ג'יי. קיי. רולינג רמזה בציוץ בטוויטר שפורסם ביוני 2016 שהיא בחרה את יום ההולדת של דובי בהתאמה ליום ההולדת של אחותה, דיאנה רולינג, שאהבה מאוד את הדמות.
  • דובי הוא בין הדמויות הבודדות בסדרה שנהרגו שלא באמצעות קסם, משום שהסכין שבלטריקס זרקה עליו לא ידוע כבעל יכולות קסם כלשהן.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024