האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

קייטי בל

קייטי בל

"כולם שואלים אותי, אבל אין לי מושג. הדבר האחרון שאני זוכרת זה שנכנסתי לשירותי הנשים בפונדק שלושת המטאטאים. [...] אני יודעת שפתחתי את הדלת, אז אני מניחה שמי שהטיל עלי את האימפריוס עמד בפנים, מאחורי הדלת. אחר־כך – אני לא זוכרת כלום בערך עד לפני שבועיים, כשהתעוררתי בבית־החולים. תקשיבו, אני חייבת ללכת. מקגונגל מסוגלת להטיל עלי עונש אפילו ביום הראשון שלי בחזרה בלימודים..."
- קייטי בל משחזרת את תקרית הענק, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 468.

קֵייטי בֶּל (נולדה בין השנים 1978–1979) הייתה מכשפה ותלמידת בית גריפינדור בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות משנת 1990 עד שנת 1997. היא הייתה רודפת בקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור. במהלך שנותיה בהוגוורטס, היא הפכה חברה קרובה מאוד של אנג'לינה ג'ונסון ושל אליסיה ספינט, תלמידות בית גריפינדור שלמדו שנה מעליה. בשנתה השישית הצטרפה לצבא דמבלדור, ארגון בהובלתו והדרכתו של הארי פוטר. בשנתה השביעית עונתה על־ידי ענק מקולל משובץ אבני לשם, והחלימה בבית־החולים של הקדוש מנגו למחלות ולפציעות קוסמים.

קייטי עזבה את הוגוורטס בשנת 1997, אך חזרה בשנת 1998 כדי להילחם בקרב על הוגוורטס נגד לורד וולדמורט ואוכלי המוות שלו. היא שרדה את מלחמת הקוסמים השנייה וחייה המאוחרים אינם ידועים בשלב זה.

ביוגרפיה

שנים מוקדמות
קייטי נולדה בשנת 1978 או 1979 בבריטניה או באירלנד. היא חיה עם הוריה במקום לא ידוע.

שנותיה בהוגוורטס

שנתה הראשונה
קייטי בל התחילה את לימודיה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בשנת 1990. בסעודת תחילת השנה קייטי מוינה לבית גריפינדור. ראש הבית שלה הייתה מינרווה מקגונגל.

שנתה השנייה

"וגריפינדור לוקחת את הקואפל – זאת הרודפת קייטי בל מגריפינדור שם, צלילה יפה מתחת לפלינט, מעלה מעל למגרש, ו – איה – זה בטח כאב."
- קייטי במשחק קווידיץ' נגד סלית'רין, "הארי פוטר ואבן החכמים", עמ' 197.

בשנתה השנייה, החל הארי פוטר המפורסם ללמוד בהוגוורטס. הוא, כמוה, מוין לבית גריפינדור. קייטי הצטרפה לקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור באותה השנה, בתפקיד רודפת. במהלך משחק הקווידיץ' הראשון שלה נגד קבוצת הקווידיץ' של בית סלית'רין היא נפגעה בעורף ממרביצן. למרבה המזל, היא לא סבלה מפציעות חמורות והמשיכה לשחק. קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור ניצחה במשחק בתוצאה של 170 נקודות מול 60 נקודות בלבד לקבוצת הקווידיץ' של סלית'רין כשהארי תפס את הסניץ'.

שנתה השלישית
בשנתה השלישית בהוגוורטס, קפטן קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור אוליבר ווד נאם בפני קבוצתו על ביצועיה. לפני שהספיקו להתאמן, הקבוצה גורשה ממגרש הקווידיץ' בידי קבוצת הקווידיץ' של סלית'רין, על־אף ששוריין במקור עבור קבוצת גרפינדור, מאחר שלטענתם היו צריכים לאמן את המחפש החדש שלהם – דראקו מאלפוי.

לפי העיבוד הקולנועי של "הארי פוטר וחדר הסודות", נראה כי קייטי הייתי חברה במועדון הדו־קרב והשתתפה בהתכנסותו הראשונה עם חברותיה אליסיה ואנג'לינה. שלושתן נלחמו על הגלימה שהשליך גילדרוי לוקהרט לעבר הקהל לפני הקרב שלו עם פרופסור סנייפ. בהמשך קייטי נכחה גם כשהארי דיבר לחשננית עם הנחש שניסה לתקוף את ג'סטין פינץ'-פלצ'לי. בגרסת משחק הוידאו של הסרט קייטי מוזכרת כמי שחלתה ב־Mumblemumps (בתרגום חופשי, חזרת מלמולים) ונצפתה לעיתים קרובות נחה באגף המרפאה, מתלוננת שהיא משועממת. היא גם לימדה את עמיתה לקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, הארי פוטר, את קללת נעילת הגוף המלאה.

שנתה הרביעית

"זה התלמיד הגבוה, החתיכי ההוא, נכון?" שאלה אנג'לינה.
"הטיפוס השתקן," אמרה קייטי, ושלושתן התחילו שוב לצחקק.
- קייטי, אנג'לינה ואליסיה על המראה החיצוני של סדריק דיגורי, "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", עמ' 176.

בשנתה הרביעית של קייטי בהוגוורטס אוליבר ווד נעשה תחרותי יותר, כיוון שבית גריפינדור לא זכה בגביע הקווידיץ' שבע שנים ברציפות – והוא היה נחוש לשבור את רצף ההפסדים. במהלך אחד האימונים התייחס ווד לשלוש הרודפות בקבוצה – אנג'לינה, אליסיה וקייטי – באומרו שהן רודפות "מעולות". משחק הקווידיץ' הראשון של העונה תוכנן להתקיים בין גריפינדור לסלית'רין, אך עקב פציעתו של דראקו מאלפוי נאלצה נבחרת הקווידיץ' של גריפינדור להתמודד מול בית הפלפאף. כאשר ווד דיבר על קפטן קבוצת הקווידיץ' של הפלפאף, סדריק דיגורי, שלוש הרודפות ציחקקו "בקלילות־דעת" והתייחסו למראה הטוב של סדריק. המשחק עצמו לא הוכתר כהצלחה מבחינת גריפינדור, מכיוון שהשחקנים נאלצו להיאבק בתנאי מזג האוויר ומאחר שהארי, המחפש של גריפינדור, התעלף בנוכחות סוהרסן ונפל מהמטאטא שלו, מותיר את סדריק לתפוס את הסניץ' ואת גריפינדור להפסיד במשחק. קייטי נכחה גם בלילה שבו פרץ סיריוס בלק למגדל גריפינדור (31 באוקטובר). סביר להניח שגם היא נותרה מבוהלת מהאירוע, כמו חבריה לספסל הלימודים.

"הכדור אצל גריפינדור, לא, אצל סלית'רין – לא! – הכדור שוב אצל גריפינדור, בידיים של קייטי בל. הקואפל אצל קייטי בל מגריפינדור, היא חוצה את המגרש – זה היה מכוון!"
 - עבירה מכוונת נגד קייטי במשחק הקווידיץ' מול סלית'רין, "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", עמ' 315.

בהמשך שיחקה קייטי יחד עם הקבוצה שלה נגד קבוצת הקווידיץ' של רייבנקלו. קייטי ביצעה את הקליעה הראשונה במשחק, ותוך זמן קצר הקבוצה של גריפינדור הובילה בשמונים נקודות. קבוצת רייבנקלו התחילה לצמצם את הפער, אך הארי תפס את הסניץ'. אנג'לינה, אליסיה וקייטי נישקו אותו כשניצחו במשחק. המשחק האחרון של העונה, נגד סלית'רין, היה נבזי ומלא בעבירות. כשבית גריפינדור הוביל בעשרים נקודות, מוֹנטַגיוּ, אחד הרודפים של סלית'רין, לפת את ראשה של קייטי וגרם לה לעשות סלטה באוויר. היא הצליחה להישאר על המטאטא אך שמטה את הקואפל. קייטי קלעה כדור עונשין שחלף על פני השומר של סלית'רין, והעלתה את היתרון של גריפינדור ל-30 נקודות. קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור זכתה במשחק ובגביע הקווידיץ'. בסוף שנתה הרביעית, היא וחבריה השחקנים נפרדו מהקפטן ווד כיוון שסיים את לימודיו בהוגוורטס.

שנתה החמישית

"תוכל להחזיר לדיגורי על משחק הקווידיץ' ההוא, הארי!" צרחה קייטי בל, עוד אחת מהרודפות של גריפינדור.
- התלהבותה של קייטי מהתמודדותו של הארי בטורניר הקוסמים המשולש, "הארי פוטר וגביע האש", עמ' 264.

בשנתה החמישית של קייטי בוטלו כל משחקי הקווידיץ' עקב אירוח טורניר הקוסמים המשולש בבית־הספר. כשהארי נבחר למתחרה הרביעי בטורניר לצד סדריק דיגורי, ויקטור קרום ופלר דלאקור, קייטי, ככל הגריפינדורים, הייתה נרגשת. היא הייתה נלהבת מהאפשרות שהארי ישיב לבית הפלפאף כגמולו, לאחר התבוסה שנחלה קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור בשנה הקודמת להפלפאף בהובלתו של הקפטן סדריק דיגורי. הארי אכן זכה בגביע הטורניר, אך איש לא הביע אושר, שכן בית־הספר שקע באבל על מותו של סדריק. בסוף שנת הלימודים, דמבלדור ערך אירוע לזכרו של דיגורי, והשמיע בגלוי את קולו לגבי עליית האופל ופתיחתה של מלחמת הקוסמים השנייה.

שנתה השישית
אנג'לינה מונתה לקפטן החדשה של קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, והתבררה כתובענית לא פחות מאוליבר ווד. הוגוורטס הייתה תחת הפיקוח של המפקחת העליונה דולורס אמברידג', שלא רכשה חיבה כלפי הארי והענישה אותו מספר פעמים, עד כדי כך ששיבשה את לוח הזמנים של אימוני הקווידיץ' של גריפינדור. קייטי השתתפה בבחינות שערכה קבוצת הקווידיץ' לתפקיד השומר החדש, ואף הצליחה לקלוע את הקואפל פעמיים בבחינתו של אחד המועמדים. בסופו של דבר נבחר רון וויזלי לתפקיד. באימון הראשון של השנה, רון מסר את הקואפל לקייטי בהתלהבות כה רבה עד שהכדור חלף על־פני ידיה ופגע בה חזק בַּפּנים. האף של קייטי דימם לקול תרועתם של חברי קבוצת הקווידיץ' של סלית'רין שצפו באימון מהיציע. פרד וויזלי מסר לה משהו קטן וסגול מהכיס שלו כדי לעצור את הדימום, שבפועל רק הגביר אותו. בשלב מסוים קייטי הייתה לבנה כסיד, ומכוסה כולה בדם. האימון התבטל והתאומים וויזלי ליוו את קייטי למרפאה. מאוחר יותר במהלך השנה, בית־הספר היה תחת מרד של התלמידים והסגל.

בניסיון להתנגד לדולורס אמברידג', הארי, בעזרתה של הרמיוני, הקים ארגון בשם "צבא דמבלדור" בו תלמידים יוכלו לתרגל הגנה עצמית באופן מעשי. קייטי וחברותיה הצטרפו לצבא דמבלדור ונכחו במספר פגישות. בסמוך לפגישה הראשונה פיבס ריחף מעל קייטי וזרק כמוסת דיו שפגעה לה ישר באוזן. קייטי זינקה על רגליה והתחילה לזרוק עליו דברים, ופיבס בתורו שעט לכיוונה ורוקן על ראשה קסת שלמה של דיו. במשחק הפתיחה נגד סלית'רין, חברי קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור הושמו ללעג בידי דראקו מאלפוי וקבוצתו עקב איכות המשחק הירודה של רון וויזלי. קבוצת גריפינדור זכתה לאחר שהארי תפס את הסניץ', אך במהלך עימות שהתקיים לאחר המשחק בין הארי לדראקו, שלוש הרודפות נאלצו לעצור את פרד בכוח מלתקוף את מאלפוי לאחר שזה העליב את משפחתו. בסוף השנה, קייטי נאלצה להיפרד מאנג'לינה ג'ונסון ומאליסיה ספינט חברותיה, שכן השתיים היו תלמידות שנה שביעית שסיימו את לימודיהן בהוגוורטס.

שנתה השביעית

בבת־אחת התרוממה קייטי באוויר, לא כפי שרון עשה כשנתלה על קרסול אחד בהיתוליות, אלא בתנועה חיננית וחלקה, זרועותיה פשוטות לצדדים כאילו היא עומדת לעוף. אבל היה בזה משהו לא טוב, משהו מפחיד... שערה התנפנף ברוח העזה, אבל עיניה היו עצומות ופניה ריקים מכל הבעה. הארי, רון, הרמיוני וליאן נעצרו כולם ועמדו במקום להביט בה.
ואז, שני מטרים מעל הקרקע, פלטה קייטי צרחה מעוררת חלחלה. עיניה נפקחו, אבל מה שהן ראו, או משהו שהרגישה, גרם לה ככל הנראה סבל נוראי.
- קייטי אחרי שנגעה בענק הלשם המקולל, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 227.

בשנתה השביעית והאחרונה של קייטי, היא הייתה החברה הוותיקה ביותר בקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור. למרות זאת, היא הפסידה את תפקיד קפטן קבוצת הקווידיץ' להארי פוטר. כשנודע לה שהארי קיבל את התפקיד היא דרשה להשתתף במיונים ולהרוויח את מקומה בקבוצה למרות שהייתה רודפת ותיקה, וציינה בפני הארי שעליו לבחור שחקנים לפי כישוריהם ולא לפי הוותק שלהם או חברותם עימו – הערה שהסבה לרון חוסר נוחות רבה. קייטי אכן השתתפה במיונים, גברה על יריביה במבחן שהוגדר "מעולה" ונבחרה להיות רודפת לצידן של ג'יני וויזלי ודֶמֶלְזָה רוֹבִּינְס.

ב-12 באוקטובר, בעת ביקור בהוגסמיד, הוטלה על קייטי קללת אימפריוס על ידי בעלת פונדק שלושת המטאטאים, מדאם רוזמרטה (שהייתה נתונה בעצמה להשפעת קללת אימפריוס שהטיל דראקו מאלפוי). קייטי תומרנה להעביר ענק מקולל משובץ אבני לשם משירותי הנשים לאלבוס דמבלדור, כחלק מהניסיון להתנקש בו. במהלך עימות בינה לבין חברתה ליאן, נקרעה החבילה וקייטי באה במגע עם הענק בעצמה. למרבה המזל, היות שהיא נגעה בענק רק דרך חור קטן בכפפה שלה, הקללה גרמה לה לכאב נורא אך לא למוות. היא נשלחה לבית־החולים של הקדוש מנגו למחלות ולפציעות קוסמים לתקופת החלמה בת כחצי שנה.

קייטי בל בהשפעת ענק הלשם המקולל הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר, רון וויזלי וליאן צופים בחרדה בקייטי בל המעונה
מימין: קייטי בל בהשפעת ענק הלשם המקולל; הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר, רון וויזלי וליאן צופים בחרדה בקייטי בל המעונה

דין תומאס החליף את קייטי באופן זמני כרודף בקבוצת הקווידיץ', אך היא הייתה בריאה מספיק כדי לחזור למשחק הגמר נגד רייבנקלו, וסייעה לגריפינדור לזכות בגביע הקווידיץ' בפעם השלישית מאז הצטרפה לקבוצה. עוד קודם למשחק הארי ניסה לדובב אותה לגבי תקיפתה, אך זו השיבה לו שאינה זוכרת מי מסר לידיה את הענק המקולל. בעיבוד הקולנועי, דראקו מאלפוי עד לשיחה ביניהם וחושש שקייטי סיבכה אותו. הוא מנסה לחמוק מהארי ולהסתתר בשירותי הנשים, אך הארי מוצא אותו ומשתמש בקללת סֶקְטוּמְסֶמְפְּרָה בניסיון להתגונן מפני קללת הקרושיאטוס של דראקו.

הקרב על הוגוורטס

"מדובר במאמצי סרק. לא תוכלו להילחם בי. אני לא רוצה להרוג אתכם. אני רוחש כבוד רב למורי בית־הספר הוגוורטס. אינני מעוניין לשפוך דם קוסמים."
- וולדמורט לאלו המתכוונים להילחם בו, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 552.

בשיאה של מלחמת הקוסמים השנייה ב-1998, נוויל לונגבוטום יצר קשר עם חברי צבא דמבלדור בעבר ובהווה באמצעות האוניות המזויפות וקרא להם לשוב לטירה כדי להילחם בקרב על הוגוורטס נגד לורד וולדמורט ואוכלי המוות שלו. למרות שקייטי נענתה לקריאתו והשתתפה בקרב בבירור, אנו לא יודעים אם סיימה את לימודיה כמתוכנן ב-1997 ושבה אל הטירה כדי להילחם, או שמא נאלצה לחזור על שנתה השביעית פעם נוספת במהלך 1998, מאחר והפסידה כחצי שנת לימודים כשהתאשפזה בקדוש מנגו. קייטי הוזכרה כמי שמשתתפת בסצנת רכבת האקספרס להוגוורטס בתסריט של הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1", מה שעשוי לשמש סימוכין לאפשרות השנייה. כך או אחרת, קייטי התאחדה בהוגוורטס עם חבריה אוליבר ווד, אנג'לינה ג'ונסון ואליסיה ספינט, והוכיחה את נאמנותה ואומץ לבה. בעיבוד הקולנועי אך לא בספר השביעי, מצטרפת גם חברתה ליאן לקרבות.

בספר "הארי פוטר ואוצרות המוות" לא מתוארים הקרבות המסוימים בהם השתתפה קייטי. בעיבוד הקולנועי, במהלך השלב הראשון של הקרב, היא נראתה נלחמת לצידם של אברפורת' דמבלדור, שיימוס פיניגן וליאן. הקרבות חדלו כאשר וולדמורט דרש שהארי פוטר ייכנע ויתייצב מולו ביער האסור. בשלב הסופי של הקרב, הארי נלחם בדו־קרב פנים אל פנים מול וולדמורט והביס אותו אחת ולתמיד. בעיבוד הקולנועי, קייטי ישבה לאחר הקרב באולם הגדול עם צ'ו צ'אנג, פדמה פאטיל וליאן, ככל הנראה אסירת תודה על כך שהמלחמה הסתיימה ושלורד וולדמורט הובס סופית. הן בגרסת הספר והן בגרסת הסרט, קייטי שרדה את הקרבות ואת מלחמת הקוסמים השנייה.

קייטי ואחרים עדים לשמחתו של וולדמורט לאיד על רקע מותו של הארי פוטר קייטי באולם הגדול לצד צ'ו צ'אנג, פדמה פטיל וליאן לאחר הקרב על הוגוורטס
מימין: קייטי ואחרים עדים לשמחתו של וולדמורט לאיד על רקע מותו של הארי פוטר; קייטי באולם הגדול לצד צ'ו צ'אנג, פדמה פטיל וליאן לאחר הקרב על הוגוורטס

אישיות ותכונות

"אני מכיר את קייטי. מחוץ למגרש הקווידיץ' היא לא תפגע בזבוב."
- הארי פוטר על קייטי בל, הסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם".

קייטי הייתה אדם ידידותי שהתעניין מאוד בקווידיץ'. היא הייתה גם טובת־לב ועדינה. בעיבוד הקולנועי לספר "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", אמר עליה הארי שמחוץ למגרש הקווידיץ' היא לא תפגע בזבוב. יתר על כן, היא לא אהבה את אלה שהייתה להם אובססיה לטוהר הדם. קייטי האמינה שאין הבדל בין טהורי־דם לבני־מוגלגים, מכיוון שהיא וחבריה כעסו מאוד כאשר דראקו מאלפוי כינה את הרמיוני גריינג'ר "בוצדמית מסריחה". בכך הפגינה סובלנות כלפי אנשים בעלי מעמד דם שונה משלה.

קייטי הייתה גם אמיצה ונחושה, מכיוון שמוינה לבית גריפינדור והייתה חברה בצבא דמבלדור מתוך מטרה להתנגד לדולורס אמברידג'. היא נלחמה באומץ־לב לצד עמיתיה לצבא דמבלדור בקרב על הוגוורטס, תוך גילוי נאמנות ומסירות יוצאות דופן. במשחקי הקווידיץ' הפגינה קייטי תחרותיות רבה, אך נראה שהייתה בעלת מוסר גבוה שכן דחקה בהארי לערוך לה מבחן קבלה מחודש לקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, למרות שהייתה חברה ותיקה בקבוצה, וקראה לו לקבל חברים לפי כישוריהם ולא לתת יתרון לחבריו.

יכולות קסם ומיומנויות

"יש לנו שלוש רודפות מעולות."
ווד הצביע על אליסיה ספינט, אנג'לינה ג'ונסון וקייטי בל.
- כישורי הקווידיץ' של קייטי בל, "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", עמ' 151.

  • תעופה: קייטי שיחקה בתפקיד רודפת בקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, מה שמעיד על כישורי תעופה גבוהים ועל היותה שחקנית קווידיץ' מנוסה. נוסף על כך היא גם הבינה שקבוצות קווידיץ' טובות עלולות להיהרס בגלל קפטנים שנותנים עדיפות לחבריהם או לשחקנים ותיקים יותר, ולא רצתה שהארי פוטר יחטא בכך אפילו לא לגביה, מה שמעיד על מסירותה הגבוהה להצלחה בתחום זה.
  • דו־קרב: לפחות לפי העיבוד הקולנועי, קייטי למדה איך להילחם בדו־קרב במועדון הדו־קרב בשנתה השלישית. בנוסף היא גם למדה לחשי מגננה והתקפה בזמן שהשתתפה בכינוסים של צבא דמבלדור, בהוראתו של הארי פוטר עצמו. קייטי לחמה באומץ בקרב על הוגוורטס נגד צבאו של וולדמורט ושרדה, מה שמעיד על היותה לוחמת דו־קרב מיומנת מאוד.
  • שינוי־צורה: קייטי הייתה בקיאה בשינוי־צורה, ענף קסם מורכב ומסוכן מאוד, שכן היא בחרה להרחיב את השכלתה לדרגת כשיפומטרי – ומכאן שהיא הייתה חייבת להשיג בבחינת הבגרות קס"מ (קוסם סטודנט מעולה) או הל"מ (הצלחה למעלה מהמצופה).

אטימולוגיה

  • קֵייטי בֶּל הוא תעתיק מדויק של שם הדמות המקורי באנגלית, Katie Bell.
  • השם קייטי הוא נגזרת של השם קטרין, שהוא בעצמו נגזר מהשם היווני הֶקָטֶרִינִי (Αικατερίνη), משמה של האלה הֶֶָקָטֶה (שהיא, אולי במקרה, אלת הקסם במיתולוגיה היוונית). השם יכול להיות קשור גם למילה היוונית אַייקִיָה (αικία) שמשמעותה "עינוי" – מה שמתייחס אולי לכך שקייטי עונתה בשנתה השביעית.
  • בֶּל (Bell) הוא שם אנגלי עם מספר משמעויות: (1) אדם שגר בסמוך לפעמון של עיר או כנסייה; (2) אדם המצלצל בפעמוני כנסייה; (3) יפה או נאה (מרמז על החן שלה).

מאחורי הקלעים

  • קייטי בל גולמה על ידי אמילי דייל בשני הסרטים "הארי פוטר ואבן החכמים" ו־"הארי פוטר וחדר הסודות". שמה של השחקנית שגילמה את דמותה בסרט השלישי לא הוזכר בכתוביות הסיום. בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", גילמה את דמותה של קייטי השחקנית ג'ורג'ינה לאונידס, שהמשיכה בתפקיד גם בסרטים "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלקים 1,2".
  • את קייטי ניתן לראות בחטף בסרט "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן". המטאטא שלה מוכה ברק ועולה באש במהלך משחק קווידיץ', והיא שוכבת במיטה באגף המרפאה לאחר מכן. עם זאת, לא ניתן לראות את פניה ולא ידוע מי גילמה אותה.
  • בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", קייטי וחברתה מהשנה השישית ליאן משתתפות בשיעור שיקויים עם הארי, למרות שבספרים היא לומדת שנה מעליו. אפשר להסביר זאת בכך שהוראס סלגהורן מונה בשנה זו לפרופסור לשיקויים, ודרש ציון קבלה נמוך יותר ללימודים ברמה כשיפומטרית מזה שדרש קודמו בתפקיד, פרופסור סנייפ. זה אולי פתח בפני קייטי את האפשרות ללמוד שיקויים ברמה כשיפומטרית  בשנתה השביעית, כשאולי לא היה לה את הציון קס"מ הדרוש כדי ללמוד עם סנייפ בשנתה השישית. עם זאת, עדיין אין התאמה לעלילת הספרים, שכן הארי, רון והרמיוני הוזכרו כתלמידי גריפינדור היחידים בכיתת הכשיפומטרי שלהם.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1" קייטי יושבת עם צ'ו צ'אנג ופדמה פאטיל ברכבת האקספרס להוגוורטס, למרות שקייטי וצ'ו היו בשנה השביעית בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם". שגיאה זו חוזרת על עצמה גם בסרט ההמשך "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", כשקייטי מוצגת כתלמידת הוגוורטס. עם זאת, בשל העובדה שבילתה חצי שנה בבית־החולים, מחלימה מהקללה שהוטלה עליה בסרט השישי, ייתכן שקייטי נדרשה להשלים את שנתה השביעית בהוגוורטס במהלך שנת הלימודים 1997-1998.
  • במשחק המחשב "לגו הארי פוטר: שנים 5-7", הקללה שהוטלה על קייטי מושמטת מקו העלילה למרות שדמותה של קייטי קיימת במשחק. ייתכן שזה נובע מכך שהסצנה נחשבת קשה ואכזרית מדי למשחק ילדים.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024