האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

לבנדר בראון

לבנדר בראון

בהתחלה היא התרגזה מאוד שאף אחד לא חשב לספר לה שרון מאושפז במרפאה – "אני החברה שלו, כאילו?!" – אבל למרבה הצער היא בחרה לסלוח להארי על המחדל הזה, והיתה נלהבת מאוד לנהל איתו שיחות נפש עמוקות על רגשותיו של רון, חוויה מביכה שהארי היה שמח לוותר עליה.
- טבעה הרגשני של לבנדר, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 373.

לָבֶנְדֶר בְּראוּן (נולדה בין השנים 1979–1980 ונרצחה ב-2 במאי 1998) הייתה מכשפה טהורת דם, ביתם של אדון וגברת בראון ותלמידת בית גריפינדור. היא החלה את לימודיה בבית־הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בשנת 1991, יחד עם הקוסם המפורסם הארי פוטר.

כשלמדה בהוגוורטס גילתה עניין רב בגילוי־עתידות. בשנה החמישית שלה היא הצטרפה לצבא דמבלדור, ארגון בהובלתו והדרכתו של הארי פוטר, על אף שבתחילה היא לא האמינה לחלוטין לטענותיו של הארי על חזרתו של לורד וולדמורט. בשנה שלאחר מכן היא הייתה במערכת יחסים קצרה למדי עם רון וויזלי.

בשנה האחרונה של לימודיה לבנדר הצטרפה לצבא דמבלדור המחודש כדי להתנגד לאוכלי המוות ששלטו בבית־הספר, ובהמשך אף לחמה בקרב על הוגוורטס. במהלך הקרב היא הותקפה על ידי איש הזאב פנריר גרייבק ומתה מפציעותיה.

ביוגרפיה

חיים מוקדמים
לבנדר נולדה ב־1979 או ב־1980 לאדון וגברת בראון, קוסם ומכשפה טהורי דם.

היא קיבלה את מכתב הקבלה שלה מבית־הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בגיל אחת עשרה, וקנתה את ציוד בית־הספר שלה בסמטת דיאגון לפני תחילת השנה הראשונה שלה.

שנותיה בהוגוורטס

שנה ראשונה
לבנדר החלה ללמוד בהוגוורטס בשנת 1991, יחד עם הארי פוטר המפורסם, ובגיל אחת עשרה הפכה להיות התלמידה הראשונה בשכבתה שהצטרפה לבית גריפינדור.

היא חלקה את המעונות עם הרמיוני גריינג'ר, פַּרוואטי פאטיל ושתי בנות נוספות, ומהר מאוד הפכה להיות חברה טובה של פראווטי. עם זאת, היא לא הסתדרה טוב עם הרמיוני כפי שהסתדרה עם שלוש הבנות האחרות. הרבה האמינו כי הרמיוני היא מתבודדת, ומתחברת לבנים ולא לבנות. היו גם התנגשויות אישיות בין הרמיוני לבנות בית גריפינדור; הרמיוני, בהיותה שקדנית מאוד, כנראה התאימה יותר לבנות רייבנקלו.

אבל "בראון, לבנדר" נהיתה לתלמידה החדשה הראשונה של גריפינדור, והשולחן השמאלי ביותר פרץ בקריאות רמות.
- טקס המיון של לבנדר, "הארי פוטר ואבן החכמים", עמ' 130.

שנה שנייה
בשנתה השנייה, לבנדר הייתה אחת מהתלמידות שנכחו בשיעור תולדות הקסם בו הרמיוני שאלה את פרופסור בינס על חדר הסודות. כמו שאר הכיתה, לבנדר החלה להקשיב לשיעור במידה רבה יותר מהרגיל מנקודה זו, ואפילו הרימה את ראשה מבין ידיה.

לבנדר השתתפה במועדון הדו־קרב של פרופסור לוקהרט, וכאשר הוא פורק מנשקו על ידי פרופסור סנייפ, היא נתנה לו את שרביטו בחזרה. ניתן להניח כי לבנדר, בהתחשב באופייה הידוע הנוטה לרגשנות, הייתה מאוהבת בפרופסור לוקהרט, כמו תלמידות רבות אחרות; ביניהן אפילו הרמיוני גריינג'ר, שהייתה בהלם כשהתגלה בסוף השנה שלוקהרט היה מתחזה.

שנה שלישית

"תודה לך, יקירתי. ואגב, הדבר שמפניו את חוששת – הוא יקרה ביום שישי, השישה־עשר באוקטובר."
- פרופסור טרלוני מנבאת את עתידה של לבנדר, "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", עמ' 111.

במהלך השנה השלישית שלה, לבנדר החלה ללמוד גילוי־עתידות וטיפול בחיות פלא. בשיעור הראשון פרופסור סיביל טרלוני ראתה גְרִים (אות של מוות בדמות כלב רפאים שרובץ בבתי־קברות), בשעה שחיפשה תובנות נבואיות בסימנים בתחתית כוס התה של הארי. לבנדר הייתה אחת מהתלמידים המעטים בכיתה שלא ידעו מהו גרים, לצידם של הארי ודין אשר העבירו את ילדותם בחברת מוגלגים.

במהרה היא פיתחה מערכת יחסים קרובה עם פרופסור טרלוני, מי שהצליחה לנבא – או לנחש – את מות ארנב המחמד של לבנדר, בִּינְקִי. הפרופסור אמרה כי מה שלבנדר מפחדת שיקרה, יקרה בשישה־עשר באוקטובר; ובאותו היום, לבנדר קיבלה הודעה כי הארנב שלה, שהיה בסך הכול גור באותה עת, הותקף למוות על ידי שועל. הרמיוני שיערה שפרופסור טרלוני לא חזתה משהו בלתי־צפוי ושהמוות אירע מספר ימים לפני קבלת ההודעה, אך לבנדר האמינה ביכולותיה של טרלוני וכעסה על ניסיונותיה חסרי הרגישות של הרמיוני לנחם אותה.

לבנדר בראון מגולמת על ידי קת'לין קאולי, עומדת מימין להארי בשיעור תורת הצמחים בשנתה השנייה לבנדר בראון מגולמת על ידי ג'ניפר סמית', יחד עם פרוואטי פאטיל בשיעור גילוי עתידות בשנתה השלישית
מימין: לבנדר בראון מגולמת על ידי קת'לין קאולי, עומדת מימין להארי בשיעור תורת הצמחים בשנתה השנייה; לבנדר בראון מגולמת על ידי ג'ניפר סמית', יחד עם פרוואטי פאטיל בשיעור גילוי עתידות בשנתה השלישית

שנה רביעית

"לבנדר – תסכימי ללכת עם רון?"
"היא כבר הולכת עם שיימוס," אמרה פרוואטי, ושתיהן ציחקקו עוד יותר חזק.
- הארי שואל את לבנדר אם תסכים ללכת עם רון לנשף חג־המולד, "הארי פוטר וגביע האש", עמ' 369.

במהלך השנה הרביעית שלה בית־הספר אירח את טורניר הקוסמים המשולש, תחרות בין בתי־הספר הוגוורטס, בובאטון ודורמשטרנג. הארי פוטר, מהשנה של לבנדר, נבחר להתמודד בטורניר. כחלק מהמסורת של הטורניר נערך נשף חג־מולד חגיגי, ולבנדר השתתפה בו יחד עם בן שכבתה מבית גריפינדור, שיימוס פיניגן – ככל הנראה רק ברוח ידידותית. החברה הכי טובה שלה, פראווטי, התלוותה להארי.

באותה השנה, כאשר המורה לטיפול בחיות הפלא רובאוס האגריד ניסה לראות אם סקרוטים פוצי־תחת ישנים שנת חורף (מה שהם לא עושים), היא נשארה כדי לעזור לאסוף את הבורחים, במקום לברוח לתוך הטירה יחד עם הסלית'רינים, וחרכה את גלימותיה בתהליך. בהמשך השנה, ברטי קראוץ' הבן, שהתחפש לפרופסור אלאסטור מודי, השתמש בקללת אימפריוס עליה בשיעור התגוננות מפני כוחות האופל, וגרם לה להשפיל את עצמה בפומבי ולחקות סנאי. הרמיוני גריינג'ר התנגדה לכך שברטי קראוץ' הבן העז ללמד קללות שאין עליהן מחילה בבית־הספר והייתה מזועזעת מהעובדה שהוא העז לנסות אותם על תלמידים. היא לא סייעה ללבנדר כאשר היא הושפלה, אבל כן התערבה לטובת נוויל לונגבוטום כשהוא פחד מהשימוש בקללת קרושיאטוס על עכביש.

בסוף אותה השנה, לבנדר השתתפה בסעודת סיום השנה, אשר שימשה גם כטקס זיכרון לסדריק דיגורי המנוח שנרצח בטורניר הקוסמים המשולש. במהלך הטקס, אלבוס דמבלדור לקח לעצמו את הזכות להודיע לתלמידים כי לורד וולדמורט חזר.

שנה חמישית

"שיימוס חושב שהארי משקר בנוגע לאת־יודעת־מי," אמר רון בתמציתיות לאחר שהארי לא הגיב.
הארי ציפה שהרמיוני תגיב בכעס, אבל היא נאנחה.
"כן, גם לבנדר," היא אמרה בעגמומיות.
- לבנדר מפקפקת בטענותיו של הארי על חזרתו של וולדמורט, "הארי פוטר ומסדר עוף החול", עמ' 232.

בשנה החמישית שלה, כאשר הארי בישר על חזרתו של לורד וולדמורט, לבנדר, כמו רבים אחרים, האמינה תחילה לגרסת משרד הקסמים לפיה הארי משקר, וכך הכעיסה מאוד את חברתה לחדר הרמיוני. ביום השני של אותה השנה, ארני מקמילן הפגין תמיכה בהארי בפומבי, ונראה כי טענותיו אילצו אותה להתחיל לחשוב על אמונותיה שלה. ייתכן כי שיימוס פיניגן, תלמיד גריפינדור משכבתה, גרם לה לספקות, שכן הוא תמך מאוד במשרד הקסמים והיא הייתה מאוד קרובה אליו. בו בזמן, דולורס אמברידג' קיבלה את משרת הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל כדי לעזור למשרד הקסמים לפקח על הוגוורטס.

למרות שטענה שהארי משקר, לבנדר הייתה אחת מהתלמידות הראשונות שהגיעו לפונדק ראש החזיר לפגישה הראשונה של מה שיהפוך להיות צבא דמבלדור. היא למדה הרבה לחשי מגננה ומתקפה מהארי. כאשר חברי צבא דמבלדור התאמנו על פטרונוס מתקדם, הצליחה לבנדר להפיק רק עננות של אד כסוף מקצה שרביטה, מה שהפך אותה מתוסכלת יותר ויותר.

בהמשך השנה המפקחת העליונה דולורס אמברידג' החלה לבדוק את המורים בהוגוורטס. לבנדר התעצבה מאוד כאשר פרופסור טרלוני פוטרה זמנית מתפקידה לאחר הביקורת של אמברידג', ואפילו הביאה לה כמה "נרקיסים נחמדים". עם זאת, היא המשיכה לפקוד את שיעורי גילוי־עתידות כאשר הקנטאור פִירֶנְזֶה קיבל את משרת ההוראה, ובהמשך היא ופראווטי התאהבו בו למרות שלא היה אנושי. לקראת סוף השנה, לבנדר עשתה את מבחני הבגרות שלה והתאמנה על לחשי תנועה בסיסיים עם פראווטי בשבוע שקדם למבחנים.

שנה שישית

"הרמיוני גריינג'ר ממשיכה לבקר אותו?" דרשה פתאום לבנדר לדעת.
"כן, אני חושב שכן. טוב, הם חברים, לא?" אמר הארי במבוכה.
"חברים, אל תצחיקו אותי," אמרה לבנדר בבוז. "היא לא דיברה איתו שבועות, אחרי שהוא התחיל לצאת איתי! אבל היא בטח רוצה להתפייס איתו עכשיו, כשהוא נהיה כזה מעניין..."
"לחטוף הרעלה זה להיות מעניין?" שאל הארי.
- לבנדר על מערכת היחסים של רון והרמיוני, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 374.

לבנדר השיגה ציוני קס"מ בגילוי־עתידות, לחשים ושינוי־צורה, שכן היא למדה מקצועות אלו ברמה כשיפומטרית ומכאן שעמדה בתנאי הקבלה. לעומת זאת, היא לא השיגה ציון גבוה מספיק כדי להמשיך ללמוד שיקויים: הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר היו תלמידי גריפינדור היחידים שלמדו שיקויים ברמת כשיפומטרי. לא ידוע אם השיגה ציון קס"מ בהתגוננות מפני כוחות האופל.

בתחילת השנה השישית, לבנדר פיתחה רגשות אהבה כלפי רון וויזלי. היא החמיאה לו, פלרטטה איתו ואיחלה לו בהצלחה במשחקי קווידיץ'. לאחר משחק טוב במיוחד רון ולבנדר התנשקו. זה הרגיז מאוד את הרמיוני גריינג'ר, מכיוון שהיא קיוותה שרון יתלווה אליה למסיבת חג־המולד של פרופסור סלגהורן וציפתה שיוכלו להתחיל במערכת יחסים שתהיה יותר מאפלטונית. לא ברור אם לבנדר ידעה על רגשותיה של חברתה לחדר כלפי רון, על אף שנראה שהיא לא הייתה יוצאת איתו בעצמה אילו ידעה שהוא יוצא איתה בעיקר כדי לגרום להרמיוני לקנא.

השניים יצאו מספר חודשים, ונראו הרבה פעמים מתנשקים בלהט בפומבי. בחג־המולד לבנדר נתנה לרון שרשרת שממנה השתלשלו אותיות זהב גדולות שהרכיבו את המילים "אהוב שלי". הוא היה מובך מאוד, ולאחר החגים מערכת היחסים שלהם החלה להידרדר. לבנדר הייתה מזועזעת מאוד כשרון הורעל וכשהתרחק ממנה בהדרגה. הוא העמיד פנים שהוא ישן כאשר היא באה לבקר אותו במרפאה, התעלם ממנה וניתן היה לראות שהוא סלד מהפגנות החיבה שלה.

מתוך דאגה שמערכת היחסים שלה ושל רון דועכת, היא חיפשה עצה מהחבר הכי טוב שלו, הארי פוטר. לבנדר נהגה לדבר עם הארי על הרגשות של רון וגרמה לו להרגיש מאוד לא בנוח. רון והרמיוני חזרו להיות חברים והוא בילה זמן רב במחיצתה, מה שגרם ללבנדר לחשוד. לאחר שהיא ראתה את רון והרמיוני עוזבים את מועדון גריפינדור, לכאורה לבדם (הארי היה מתחת לגלימת ההיעלמות), היא סיימה את מערכת היחסים שלהם, להקלתו הרבה של רון. היא נכחה בהלוויה של דמבלדור בסוף אותה השנה.

לבנדר בראון מגולמת על ידי ג'סי קייב, יושבת לצידו של נוויל לונגבוטום בחדר המועדון של גריפינדור בשנתה השישית לבנדר בראון ורון וויזלי, מתנשקים בחדר המועדון של גריפינדור
לבנדר בראון ורון וויזלי בשנתם השישית לבנדר בראון מבקרת את רון וויזלי באגף המרפאה
מימין, למעלה: לבנדר בראון מגולמת על ידי ג'סי קייב, יושבת לצידו של נוויל לונגבוטום בחדר המועדון של גריפינדור בשנתה השישית; לבנדר בראון ורון וויזלי, מתנשקים בחדר המועדון של גריפינדור; לבנדר בראון ורון וויזלי בשנתם השישית; לבנדר בראון מבקרת את רון וויזלי באגף המרפאה

שנה שביעית, הקרב על הוגוורטס ומותה

שני גופים נפלו מן המרפסת מעליהם ופגעו ברצפה, ומשהו מטושטש ואפור, שנראה להארי כמו חיה כלשהי, מיהר על ארבעותיו לחצות את האולם ולנעוץ את שיניו באחד הנופלים.
"לא!" צווחה הרמיוני, ובפיצוץ מחריש אוזניים משרביטה נזרק פנריר גרייבק לאחור מגופה המתנועע חלושות של לבנדר בראון.
- רגעיה האחרונים של לבנדר, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 585.

במהלך השנה האחרונה שלה בהוגוורטס, לבנדר הצטרפה לצבא דמבלדור המחודש כדי להתנגד לאוכלי המוות ששלטו על בית־הספר. כמו אחרים, היא בסופו של דבר התחבאה בחדר הנחיצות, וככל הנראה הייתה חלק מאלו אשר יצרו בו שירותים ומכונות כביסה.

לבנדר לחמה בקרב על הוגוורטס, במהלכו נפלה מהמרפסת והותקפה על ידי איש הזאב פנריר גרייבק. ממהרת להצלתה, הרמיוני העיפה את גרייבק ממנה עם לחש חזק, ופרופסור טרלוני זרקה כדורי בדולח על הראש שלו. לאחר ההתקפה היא נראתה מתנועעת בקושי, אך בהמשך מתה מפצעיה.

מותה של לבנדר בראון
מותה של לבנדר בראון

אישיות ותכונות

אבל באותו רגע נשמעה צווחה רמה של "רוני־פוני!" – ולבנדר בראון הגיעה בשעטה מפתיעה והשליכה את עצמה על צווארו של רון.
- לבנדר מקבלת את פניו של רון, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 321.

לבנדר הייתה נערה רגשנית משהו, אף על פי שהייתה אמיצה, שכן מוינה לבית גריפינדור ונלחמה בקרב על הוגוורטס. היא הייתה מלאת חיים ואהבה להיות במרכז תשומת־הלב אך נטתה להגיב בצורה קיצונית למצבים יומיומיים, צוחקת או בוכה בהיסטריה וכן עלולה להיעלב או להתרגש בקלות. היא הייתה ידועה בנטייה שלה לצווח ולצחקק מדברים מסוימים ועשתה זאת לעיתים תכופות. היא יכולה הייתה להיות גם חסרת רגישות וילדותית. היא התנהגה ברכושנות רבה ובצורה מגוננת יתר על המידה כלפי רון כשהייתה בת־הזוג שלו, ואף הרחיקה לכת כשאמרה שהוא נראה "מעניין" כשהוא הורעל. לעיתים קרובות היא ביטאה את רגשותיה כלפיו בדרכים מוזרות, כמו לכנות אותו "רוני־פוני", לשלוח לו שרשרת שגרמה לו להירתע, לכתוב את שמו באדים ברכבת האקספרס להוגוורטס ולגופף אותו על בסיס קבוע, לא לעיתים רחוקות באופן פומבי. באופן בלתי נמנע, ליבה תמיד היה במקום הנכון, אבל הייתה לה נטייה לפגוע או לעצבן אנשים אחרים, לא תמיד בכוונה.

לבנדר גילתה עניין רב בגילוי־עתידות למרות שהוא נחשב מקצוע "מעורפל" והייתה לה יראת כבוד כלפי פרופסור טרלוני, אפילו שהיא עשתה רושם של מתחזה. היא הייתה נאיבית, מפני שלעיתים קרובות לקחה את דבריה של פרופסור טרלוני ברצינות. בנוסף, בתחילה היא האמינה לתעמולה של משרד הקסמים נגד הארי פוטר, אך בסופו של דבר היא החלה לפקפק בטענות המשרד, בשל השפעת חבריה עליה.

הרבה מאפיינים באישיותה מרמזים שכישוריה החברתיים היו כושלים למדי; זה נתמך על ידי העובדה שהייתה לה רק חברה ידועה אחת בבית־הספר, פרוואטי פאטיל, ולעיתים קרובות היו להן יחסי־גומלין מביכים על חשבון אחרים. אולם, אפילו פרוואטי הרגישה חוסר נוחות נוכח העובדה שמערכת היחסים שלה עם רון הלכה והפכה בריאה פחות ופחות. לבנדר עמדה לגמרי בניגוד להרמיוני גריינג'ר הפרגמטית והיציבה מבחינה חברתית.

לבנדר בראון ברכבת האקספרס להוגוורטס
לבנדר בראון ברכבת האקספרס להוגוורטס

יכולות קסם ומיומנויות

  • גילוי־עתידות: ללבנדר הייתה מערכת יחסים קרובה עם פרופסור טרלוני. ניתן להבין כי גילוי־עתידות היה המקצוע המועדף עליה, והיא ככל הנראה למדה אותו ברמת כשיפומטרי.
  • שינוי־צורה: לבנדר למדה שינוי־צורה ברמה כשיפומטרית, מה שמראה על יכולת טובה מאוד. היא קיבלה או הל"מ או קס"מ בבחינת הבגרות שלה כדי לעמוד בתנאי הקבלה.
  • לחשים: לבנדר למדה בכיתת הכשיפומטרי בלחשים, מה שמראה שהיא השיגה ציון גבוה מספיק במבחן הבגרות שלה. בנוסף היא הצליחה ליצור פטרונוס לא גשמי, צורת קסם מתקדמת וחזקה להפליא. היא הצליחה להפעיל לחשי תנועה בסיסיים כלפי חפצים.
  • התגוננות מפני כוחות האופל: לבנדר הייתה חברה נאמנה בצבא דמבלדור אליו הצטרפה בשנה החמישית שלה, ולכן למדה להשתמש במספר לחשי תקיפה ומגננה תחת הדרכתו של הארי פוטר.
  • דו־קרב: לבנדר לחמה באומץ בקרב על הוגוורטס נגד אוכלי המוות, מה שמראה שהיא הייתה לוחמת דו־קרב מיומנת במידה מסוימת, אך למרבה הצער היא לא הייתה חזקה מספיק כדי להדוף את פנריר גרייבק שהרג אותה בקרב.

מערכות יחסים

פרוואטי פאטיל

כעבור חמש דקות, כשקמו מהשולחן של גריפינדור בדרכם אל מגרש הקווידיץ', הם חלפו על פני לבנדר בראון ופרוואטי פאטיל. הארי נזכר בדבריה של הרמיוני על כך שההורים של התאומות רוצים להוציא אותן מהוגוורטס, ולכן לא הופתע לראות את החברות מתלחששות במבטים מודאגים.
- החברות של פראווטי ולבנדר, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 204.

פראווטי פאטיל הייתה החברה הכי טובה של לבנדר וחברתה לחדר, ונראתה הרבה לצידה. נראה כי לשתיים היו תחומי עניין רבים ואישיות דומה, כמו העניין שלהן במקצוע גילוי־עתידות וחיבה לסוגים שונים של יצורי קסם, כגון חדי קרן. שתיהן היו גם אמיצות, שכן שתיהן מוינו לבית גריפינדור.

השתיים נראו מצחקקות ומרכלות פעמים רבות במסדרונות בית־הספר, והייתה להן מערכת יחסים קרובה עם הפרופסור טרלוני. פראווטי הרגישה מאוד לא בנוח עם העובדה שלבנדר לקחה ברצינות כל כך את מערכת היחסים שלה עם רון וויזלי בשנה השישית שלהם. פראווטי הייתה מובכת מההתנהגות של חברתה בקשר לרון, ובכל זאת השתיים נשארו קרובות. תגובתה למוות של לבנדר לא ידועה, אך היא ככל הנראה התעצבה מאוד מהמוות של חברתה הקרובה ביותר.

רון וויזלי

"אני רוצה לדבר איתו, אבל הוא תמיד ישן כשאני באה לבקר אותו!" התלוננה לבנדר.
"באמת?" שאל הארי בפליאה, כי בכל פעם שהוא עצמו ביקר במרפאה רון היה ערני לגמרי, התעניין מאוד בחדשות על הריב בין דמבלדור לסנייפ והיה להוט מאוד להשמיץ את מקלאגן.
- רון מתעלם מלבנדר, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 374.

ב־1996, במהלך שנתה השישית, לבנדר התאהבה ברון וויזלי מבית גריפינדור. היא החלה להחמיא לו ולפלרטט איתו, מה שהפתיע את רון והחמיא לו מאוד, למרות שהוא התעניין באותה תקופה בהרמיוני גריינג'ר. עם זאת, לאחר שרון כעס על הרמיוני, הוא פתח במערכת יחסים רומנטית עם לבנדר. מערכת היחסים התבטאה בעיקר בהתגפפויות, לרוב בפומבי, למורת הרוח של הרמיוני שקינאה והייתה פגועה, ושל אחותו הצעירה של רון, ג'יני, שחשבה שהוא "חתיכת צבוע" מכיוון שעלב בה כשנתפסה מנשקת את בן־זוגה מוקדם יותר באותה שנה.

"האמת... אנחנו לא מדברים כל־כך הרבה," אמר רון. "זה בעיקר..."
"נשיקות," השלים הארי.
"טוב, כן," הודה רון. הוא היסס לרגע, ואז שאל, "הרמיוני באמת יוצאת עם מקלאגן?"
- רון על מערכת היחסים שלו עם לבנדר, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 309.

לבנדר הראתה חיבה רבה כלפי רון והייתה מאוד רכושנית כלפיו. היא כינתה אותו "רוני־פוני", וקנתה לו שרשרת עם הכיתוב "אהוב שלי", שהוא שנא והופתע שלבנדר חשבה שהיא לטעמו. מערכת היחסים של רון ולבנדר החלה לדעוך לאחר חופשת חג־המולד, ולבנדר שמה לב לכך וכעסה מאוד. היא פנתה להארי פוטר שוב ושוב כדי לקבל פרטים על הרגשות של רון כלפיה, והבהילה אפילו את חברתה הטובה פרוואטי בכפייתיות שלה למערכת היחסים הזו. לבנדר רתחה מזעם כשאיש לא חשב להודיע לה שרון הורעל. רון גם העמיד פנים שהוא ישן עמוקות בכל פעם שהיא הגיעה לבקר אותו במרפאה, ואף שב לדבר עם הרמיוני. לאחר ששוחרר, רון החל להתעלם מבת־הזוג שלו.

רון חסך לעצמו את המשימה הקשה של הפרידה מלבנדר, כי היא זאת שנפרדה ממנו, משוכנעת שמשהו קורה בינו לבין הרמיוני. רון היה שבע־רצון בבירור, אך לבנדר הייתה נסערת לזמן מה. לדוגמה, כאשר רון הסיר שלג מזויף מעל כתפיה של הרמיוני זמן קצר לאחר הפרידה, לבנדר פרצה בבכי. לא ידוע כיצד רון הגיב כאשר לבנדר נרצחה על ידי פנריר גרייבק, למרות שכאשר היה עד לתקיפתה הוא נראה חרד ומודאג בבירור, בזמן שהרמיוני הדפה את גרייבק כדי להציל אותה. בהתחשב בכך, סביר להניח שרון לכל הפחות התעצב ממותה.

הרמיוני גריינג'ר

לבנדר: "מה היא עושה כאן?"
הרמיוני: "אני יכולה לשאול אותך את אותה שאלה!"
לבנדר: "אני במקרה בת־הזוג שלו!"
הרמיוני: "טוב, אני במקרה... החברה שלו."
- לבנדר והרמיוני ב־1996, הסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם".

לבנדר ופרוואטי לא היו קרובות לחברת החדר האחרת שלהם, הרמיוני גריינג'ר, אפילו מעט כמו שהיו קרובות אחת לשנייה. למרות שנראה שהבנות לא שנאו אחת את השנייה, היו להן תחומי עניין שונים מאוד ולפעמים עימותים כתוצאה מכך. לדוגמה, הרמיוני בזה לגילוי־עתידות, המקצוע החביב על לבנדר ופרוואטי. היא גם התרגזה על לבנדר שהטילה ספק בטענותיו של הארי על שובו של לורד וולדמורט בשנת 1995.

למרות שהרמיוני קינאה במערכת היחסים של רון ולבנדר, היא כיוונה את הכעס שלה בעיקר כלפי רון. מה שמצביע, ככל הנראה, על העובדה שלבנדר לא ידעה על הרגשות של הרמיוני כלפי רון כאשר החלה לצאת איתו. למרות זאת, בסופו של דבר, לבנדר החלה לקנא מאוד ולחשוד שמשהו קורה בין רון והרמיוני, בשל הזמן הרב שבילו יחד, בשעה שרון החל להתרחק ממנה בהדרגה.

על אף שהרמיוני שמחה כאשר הם נפרדו, היא ניסתה להתחשב ברגשותיה של לבנדר ולא להיות פתוחה מדי בנוגע לרגשות החיבה שלה כלפי רון. במהלך הקרב על הוגוורטס הרמיוני ראתה את לבנדר מותקפת על ידי פנריר גרייבק ומיד הדפה אותו, אך זה היה מאוחר מדי עבור לבנדר שספגה פגיעה קטלנית.

סיביל טרלוני
נראה כי ללבנדר הייתה מערכת יחסים קרובה למדי עם המורה שלה לגילוי־עתידות סיביל טרלוני; הייתה לה אמונה בלתי מעורערת באמיתות הנבואות של טרלוני ולעיתים קרובות היא נראתה מנחמת או תומכת בה כאשר היא חוותה תקופות קשות. בשנת 1993 היא ופראווטי נפגעו בשמה של טרלוני כאשר הרמיוני הביעה בבירור את הזלזול שלה כלפי טרלוני והמקצוע אותו היא מלמדת. כאשר טרלוני הושעתה באופן זמני על ידי דולורס אמברידג', לבנדר ופרוואטי הביאו לה נרקיסים.

במהלך הקרב על הוגוורטס מנעה טרלוני מפנריר גרייבק להמשיך לפגוע בלבנדר לאחר שהרמיוני הדפה אותו, על ידי השלכת כדור בדולח על ראשו. עם זאת, לבנדר נכנעה לפצעיה.

צבא דמבלדור
לבנדר הפכה לחברה בצבא דמבלדור במהלך השנה החמישית שלה. צבא דמבלדור היה ארגון שהוקם על ידי הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר, והונהג על ידי הארי. מטרתו של הארגון הייתה ללמד את התלמידים התגוננות מפני כוחות האופל, דבר שפרופסור דולורס אמברידג' לא עשתה, מפני שחשבה שהתלמידים ישתמשו בקסם שלהם כנגד משרד הקסמים.

לבנדר הייתה חברה של כמה מחברי צבא דמבלדור, ביניהם נוויל לונגבוטום, דין תומאס ושיימוס פיניגן. לבנדר אולי הייתה חברה גם של לונה לאבגוד, אם כי כששתי הנערות פגשו אחת את השנייה לבנדר לעגה ללונה בגלל העגילים המוזרים שלה.

אטימולוגיה
לָבֶנְדֶר בְּראוּן הוא תעתיק מדויק של שם הדמות המקורי באנגלית, Lavender Brown.

לבנדר הוא שמו הנפוץ של פרח האֲזוֹבְיוֹן, כמו גם שם לגוון סגול־חיוור שמאפיין את הפריחה. הפרח מסמל חיבה, טוהר או צניעות. הרומאים העתיקים השתמשו בלבנדר למקלחות מבושמות, ושמו נגזר מהפועל הלטיני "lavāre", שמשמעותו "לרחוץ". בתרבות המערבית הצבע לבנדר יכול לסמל לעיתים הנאה מחושניות. מעניין לציין שגם שם משפחתה של לבנדר, כמו גם שמה הפרטי – הוא שם של צבע: Brown הוא המילה האנגלית לצבע חוּם.

מאחורי הקלעים

  • לבנדר בראון גולמה על ידי קת׳לין קאולי בסרט השני, ובהמשך בתפקיד אילם ונטול אזכור בכתוביות הסיום על ידי ג'ניפר סמית' בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן". לבנדר מגולמת על ידי השחקנית ג'סי קייב בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם" ובהמשך גם בסרטים "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלקים 1,2".
  • בעוד ששתי השחקניות הראשונות שגילמו את דמותה הן כהות־עור, לקראת הסרט השישי לוהקה ג'סי קייב, שחקנית בהירת־עור, לגלם את דמותה. ליהוק שחקנית בהירת־עור לתפקיד שקודם לכן הוחזק על ידי שחקניות כהות־עור הפנה כלפי יוצרי הסרטים חצי ביקורת. יחד עם זאת, בספר נטען "שם, לעיני כול, עמד רון, זרועותיו כרוכות סביב לבנדר בראון באופן כזה שהיה קשה להבחין אילו מהידיים הן שלו ואילו של לבנדר" – מה שמרמז שלבנדר, כמו רון, היא בהירת־עור, שהרי אם לא כן היה ניתן להבחין היטב בין ידיהם.
  • חובבים רבים תהו מדוע הוחלפה השחקנית המגלמת את דמותה לקראת הפקת הסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", אך ההקשה היא יחסית פשוטה. לפני הנסיך חצי־הדם, לבנדר בראון גולמה על ידי שתי שחקניות נפרדות בסרט השני ובסרט השלישי והייתה דמות רקע. לדמויות רקע אין ליהוק ספציפי, ומכאן ששחקנים שונים יכולים לגלם אותן; בדרך כלל ניתנים שמות לדמויות רק כדי לשמור על סדר בסט הצילומים. לבנדר בראון, כדמות מרכזית, לא לוהקה עד הסרט השישי. ליוצרי הסרטים לא הייתה דרך לדעת שהדמות תשחק תפקיד מרכזי כשהם ייעדו את שמה לשחקניות רקע בסרטים קודמים.
  • בספר "הארי פוטר ואוצרות המוות", גורלה של לבנדר בראון לאחר שהותקפה על ידי פנריר גרייבק נותר לא ברור: היא מוזכרת בפעם האחרונה "מתנועעת חלושות" מיד לאחר שהותקפה. בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2" גורלה ברור יותר, שכן הסרט מציג את מותה באופן מוחלט למדי, עובדה שאושרה מאוחר יותר בספר התיעודי "הארי פוטר מהדף למסך". פוטרמור לא היה חד משמעי לגבי סוגייה זו, מפני שבתחילה נכתב על דמותה "נחשבת מתה, 2 במאי 1998" ואולם מאוחר יותר המשפט הוסר מהאתר ולא הובאה התייחסות אחרת. באתר האישי של אוון דייבי, אחד המאיירים שיצרו את פוטרמור, דמותה של לבנדר נראית מתפוגגת, באותו אופן שבו מוצגות דמויות אחרות שמצאו את מותן.
  • בספר "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", לבנדר לא הצליחה להשיג את הציון הדרוש כדי ללמוד שיקויים ברמה כשיפומטרית, או בחרה שלא לעשות כן. עם זאת, בעיבוד הקולנועי של הספר נראה שהיא משתתפת בשיעור שיקויים ברמת זו.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007