האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

חנה אבוט

חנה אבוט

כל תלמידי השנה החמישית סבלו מהלחץ בדרגה זו או אחרת, אבל חנה אַבּוט היתה הראשונה שקיבלה שיקוי הרגעה ממדאם פּוֹמְפְרִי, אחרי שפרצה בדמעות במהלך שיעור בתורת הצמחים והתייפחה שהיא מטומטמת מכדי לגשת לבחינות ורוצה לפרוש מהלימודים ועכשיו.
- אישיותה של חנה כמי שנוטה להיבהל בקלות, "הארי פוטר ומסדר עוף החול", עמ' 622.

חנה אַבּוֹט (נולדה בשנת 1979 או 1980) היא מכשפה חצוית־דם ממשפחת אבוט. היא החלה ללמוד בבית ספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בשנת 1991 ומוינה לבית הפלפאף. חנה למדה בשכבה של הארי פוטר המפורסם. בשנה החמישית שלה היא הפכה למדריכה ולחברה בצבא דמבלדור, ארגון בהנהגתו של הארי פוטר. בשנת 1996 חנה עזבה את הלימודים לאחר שאמה נרצחה על־ידי אוכלי־מוות, אך היא חזרה לבית הספר ולשורות צבא דמבלדור בשנה שלאחר מכן. היא נלחמה בקרב על הוגוורטס ב־2 במאי, 1998.

בהמשך חייה, חנה התחתנה עם חברה לשכבה נוויל לונגבוטום והפכה לבעלת פונדק הקלחת הרותחת, שמעליו התגוררו בני הזוג. בסופו של דבר היא עברה הכשרה והפכה למרפאת, ולאחר מכן הפכה להיות אחות בהוגוורטס.

ביוגרפיה

חיים מוקדמים
חנה נולדה בבריטניה או באירלנד בשנת 1979 או 1980. היא בת למשפחת אבוט טהורת הדם הידועה כחלק מ־"28 הקדושים" (משפחות שנותרו "טהורות־דם באמת ובתמים" נכון לתחילת שנות התשעים; אזכור ראשון בפוטרמור), אמנם נחשבת בעצמה לחצוית־דם, מה שאומר שיש לה שורשים מוגלגיים.

שנותיה בהוגוורטס (1991-1998)

שנה ראשונה

"כשאקרא בשם שלכם, אני רוצה שתחבשו את המצנפת ותשבו על השרפרף לצורך מיון," אמרה. "אַבּוֹט, חנה!"
ילדה ורודת פנים עם קוקיות בלונדיניות יצאה מהשורה בצעד לא בטוח, חבשה את המצנפת – שתכף ומייד נפלה וכיסתה את עיניה – והתיישבה. רגע של דומייה, ואז –
"הַפְלְפַּאף!" צעקה המצנפת.
- טקס המיון של חנה אבוט, "הארי פוטר ואבן החכמים", עמ' 129.

חנה החלה ללמוד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות באחד בספטמבר, 1991, יחד עם הארי פוטר.

כיוון ששם משפחה של חנה הוא אבוט, הראשון לפי סדר האלפבית, היא הייתה התלמידה הראשונה בשכבה שלה שהתמיינה בסעודת פתיחת השנה. היא התמיינה לבית הפלפאף, יחד עם תלמידים נוספים כמו ארני מקמילן, סוזן בונז וג'סטין פינץ'־פלצ'לי. היא חלקה חדר במעונות הפלפאף עם חברות נוספות לבית הפלפאף, ביניהן סוזן בונז.

שנה שנייה

"כלומר, אתה לגמרי משוכנע שזה פּוֹטר, אֶרני?" אמרה בחשש ילדה בעלת צמות בלונדיניות.
"חנה," אמר הילד השמן, "הוא לַחַשְׁנָן. כולם יודעים שזה סימן־היכר לקוסם של האופל. שמעת פעם על קוסם טוב שמדבר עם נחשים? לסליתְ'רין עצמו קראו לשון־הנחש." (...)
"אבל הוא תמיד נראה כל־כך נחמד," אמרה חנה בחוסר־אמון. "ובסך הכול, הוא זה שגרם לאתה־יודע־מי להיעלם. לא יכול להיות שהוא רע לגמרי, אתה לא חושב?"
- חנה משוחחת עם תלמידי הפלפאף, "הארי פוטר וחדר הסודות", עמ' 207-208.

בשנת 1992, בה נפתח חדש הסודות מחדש, חנה הייתה מהתלמידים הרבים שהאמינו שהארי פוטר הוא היורש של סלית'רין בהסתמך על היותו לחשנן. היא הייתה תחילה ספקנית לגבי כך בשל מזגו הנעים, אבל בסופו של דבר השתכנעה בעידודו של חברה ארני מקמילן שהארי הוא שתקף את בני המוגלגים בבית הספר, כולל חברה לבית הפלפאף ג'סטין פינץ'־פלצ'לי.

לאחר שהרמיוני הותקפה על־ידי הבסיליסק, ארני וחנה התנצלו, מתוך ידיעה שהארי לא יפגע בהרמיוני. ארני שאל את הארי האם הוא מאמין שדראקו מאלפוי הוא היורש של סלית'רין, שאלה אליה הארי ענה מיידית בשלילה, מה שגרם לארני ולחנה לבהות בו. לאחר מכן התברר שדראקו אכן אינו היה היורש. חנה נכחה בסעודת סוף השנה, לאחר שכל התלמידים שאובנו חזרו למוטב.

שנה שלישית
בשנת 1993, כאשר החדשות בדבר בריחתו של סיריוס בלק מאזקבאן התפשטו, חנה האמינה שבלק יכול להפוך את עצמו לשיח פורח כדי להימנע מתפיסה, ובמהלך שיעור בתורת הצמחים שיתפה בתאוריה שלה את כל מי שהיה מוכן לשמוע. למרות שהתאוריה שלה לגבי יכולתו של בלק להפוך לשיח פורח לא הייתה נכונה, היא צדקה ביחס ליכולת שלו לשנות צורה כדי להימנע מתפיסה. התאוריה של חנה בדבר הפיכתו של סיריוס בלק לשיח פורח נבעה ככל הנראה מהעניין שגילתה בתורת הצמחים ומההשפעה של פומונה ספראוט עליה, שהייתה הפרופסור לתורת הצמחים וראש הבית שלה.

שנה רביעית
בשנת 1994, שנתה הרביעית בהוגוורטס, חנה עזרה לסחוט מוגלת פְרוּנְקֶלְשְׁטוּנְקֶלִים בשיעור תורת הצמחים בהנחייתה של הפרופסור ספראוט. במוגלה השתמשה מדאם פומפרי כדי לסייע לתלמידים עם פצעי בגרות, ולמנוע מהם לעבור לאמצעים נואשים יותר. חנה ציינה כיצד אלואיז מידג'ן ניסתה להיפטר מפצעי הבגרות שלה באמצעות קללה.

בשנה זו התקיים טורניר הקוסמים המשולש. סדריק דיגורי, חברה לבית של חנה, היה אחד מהמתחרים. חנה תמכה בסדריק באופן מלא במהלך משימות הטורניר ונראתה מבלה עמו. למרות הפרשי הגיל, נראה כי השניים היו חברים טובים. חנה הייתה חלק מתלמידי הפלפאף הרבים שכעסו כשנדמה היה שהארי פוטר מנסה לתפוס את מקומו של סדריק בטורניר; היא הראתה תמיכה בסדריק בלבד.

כיוון שבית הפלפאף מעולם לא זכה לתשומת לב רבה, היא, יחד עם תלמידי הפלפאף רבים, הרגישו שהארי מנסה לגנוב את התהילה מדיגורי. כדי להראות את תמיכתה היא ענדה סיכה עם המילים "הידד לסדריק דיגורי, הנציג האמיתי של הוגוורטס בטורניר!", שהוחלפו בקסם, לאחר מכן, למילים "פוטר מסריח".

עוד במהלך שנה זו, הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל, אלאסטור מודי, לימד את תלמידי השנה הרביעית קללות שאין עליהן מחילה וביניהן הקללה קרושיאטוס. הוא הדגים את הקללה לעיניו של נוויל לונגבוטום, וחנה והרמיוני גריינג'ר הביעו חוסר נוחות ודאגה כשראו את עוגמת הנפש הניכרת של נוויל.

גם בשנה זו חנה בילתה את זמנה החופשי עם ארני מקמילן, ככל הנראה לומדת לבגרויות שעמדו להגיע בשנה שלאחר מכן. השניים ביקרו בהוגסמיד לפחות בסוף שבוע אחד, והחליפו ביניהם קלפים של צפרדעי שוקולד באחד השולחנות בפונדק שלושת המטאטאים.

בהמשך אותה שנה סדריק דיגורי נרצח על־ידי לורד וולדמורט, והארי ניצח בטורניר הקוסמים המשולש. ניצחונו של הארי לא השפיע על חנה, שכן מותו של סדריק גרם לניצחון להיות חסר משמעות. חנה ככל הנראה הייתה בין התלמידים שהאמינו לטענות של הארי פוטר בדבר חזרתו של לורד וולדמורט ותחילתה של מלחמת הקוסמים השנייה.

שנה חמישית

חנה: "אני – אני צריכה לחשוב. לזכור! אוי, אני לעולם לא אסיים את השכתוב שלי!"
הרמיוני גריינג'ר: "ובכן, אנחנו יכולים לעזור לך עם מקצוע אחד – אנחנו הולכים לערוך את מפגש התגוננות מפני כוחות האופל הראשון שלנו."
חנה: "פ-פגישה? אבל אמברידג' אסרה מועדונים. היא תראה אותנו הולכים לשם! אני אכשל בבגרויות שלי! אני אסולק! כולנו נסולק!"
- דיון על המפגש הראשון של צבא דמבלדור, "הארי פוטר ומסדר עוף החול", משחק הווידיאו.

בשנת 1995, שנתה החמישית, חנה הפכה למדריכת בית הפלפאף יחד עם ארני מקמילן. קצת לאחר תחילת הסמסטר, ניתן היה להבין כי דולורס אמברידג' לא הולכת לאמן את התלמידים בהתגוננות מפני כוחות האופל כראוי, וחנה בחרה להצטרף לצבא דמבלדור – ארגון סודי ללימודי התגוננות מפני כוחות האופל אותו הקימו הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי.

היא הייתה בקבוצה הקטנה שהאמינה שלורד וולדמורט אכן חזר, ככל הנראה בגלל שסדריק דיגורי, תלמיד מהבית שלה, נרצח על־ידי לורד וולדמורט, לפי מילותיו של הארי פוטר בשנה שלפני כן.

הלחץ לקראת מבחני הבגרות בהחלט השפיע על חנה. היא נראתה פורצת בבכי בשיעור תורת הצמחים, וטענה שהיא מטומטמת מכדי לגשת לבחינות ורוצה לפרוש מהלימודים מיד. היא נלקחה למרפאה, שם מדאם פומפרי טיפלה בה עם שיקוי הרגעה. למרות הטיפול, הלחץ עדיין הצליח להשפיע על חנה והיא הפכה בטעות את החמוס שלה ללהקה שלמה של ציפורי פלמינגו במבחן המעשי בשינוי צורה.

חנה עברה את שאר הבחינות שלה, ובסוף השנה הייתה מחברי צבא דמבלדור שסייעו להארי כשזה האחרון הותקף ברכבת האקספרס על־ידי דראקו מאלפוי, גרגורי גויל ווינסנט קראב. בכך היא הוכיחה את נאמנותה וידידותה לצבא דמבלדור וחבריו, גם לאחר שמטרתו המקורית של הארגון התייתרה.

שנה שישית

יומיים קודם, באמצע שיעור בתורת הצמחים, קרה דבר נורא: הוציאו את חנה אַבּוֹט כדי לספר לה שאִמה נמצאה מתה. חנה לא נראתה מאז.
- מות אימה של חנה, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 204.

בשנת 1996 חנה חזרה לשנה השישית שלה בהוגוורטס. מוקדם במהלך שנה זו, חנה הוצאה משיעור תורת הצמחים לאחר שהתגלה כי אמה, גברת אבוט, נרצחה מוקדם יותר באותו היום, ככל הנראה בידי אוכלי־מוות. כתוצאה מכך, חנה עזבה זמנית את הוגוורטס ולא חזרה להמשך אותה שנה. היא לא הייתה נוכחת כאשר סוורוס סנייפ רצח את מנהל בית הספר אלבוס דמבלדור. ייתכן שכתוצאה מכך חנה פספסה את רוב השנה השישית שלה, והיא נאלצה לקחת את שיעורי השנה השישית שוב מאוחר יותר.

שנה שביעית

הארי הטיל עוד ועוד לחשי מגן, ומי שעמדו להיות קורבנותיו של ווֹלְדֶמוֹרְט, שֵׁיימוּס פיניגֶן וחנה אַבּוט, הצליחו לעקוף אותו ולרוץ אל האולם הגדול, שם הצטרפו לקרב שכבר היה בשיאו.
- חנה בחלק השני של הקרב על הוגוורטס, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 661-662.

חנה נאלצה לחזור להוגוורטס בשנת 1997, שכן לורד וולדמורט השתלט על משרד הקסמים ונוכחות בהוגוורטס הפכה לחובה עבור כל התלמידים שהיו מוגדרים כטהורי־דם או חצויי־דם; תלמידים בני מוגלגים היו צריכים לעבור את ועדת הרישום לבני מוגלגים לפני שיוכלו ללמוד בהוגוורטס. ייתכן, מכיוון שחנה פספסה כמעט את כל שנתה השישית, שהיא נאלצה ללמוד מחדש את השנה הזו, מה שהופך אותה באופן טכני לתלמידת שנה שישית שוב. חנה הייתה ברכבת כאשר זו נעצרה במהלך סריקתם של אוכלי־מוות אחר הארי פוטר. היא חזתה בנוויל לונגבוטום מתנגד להם ומבהיר להם כי הארי פוטר לא נוכח ברכבת.

בזמן שהותה בהוגוורטס חנה הצטרפה לצבא דמבלדור המחודש תחת פיקודם של נוויל לונגבוטום, לונה לאבגוד וג'יני וויזלי. מאוחד שנית, צבא דמבלדור המשיך לאמן תלמידים בקרב והגנה, והקבוצה הנהיגה התנגדות למשטר בהוגוורטס, מה שהקשה מאוד את שגרת־יומם של מנהל בית הספר, סוורוס סנייפ, ואוכלי־המוות אמיקוס ואלקטו קארו.

כאשר הארי פוטר חזר להוגוורטס ב־1 במאי, 1998, חנה נשארה בבית הספר ולחמה בקרב על הוגוורטס מול לורד וולדמורט ואוכלי־המוות. בתחילה, היא הייתה חלק מקבוצת תלמידים אשר הונהגה על־ידי פרד וג'ורג' וויזלי עליהם הוטל להגן על המעברים הסודיים להוגוורטס כדי למנוע מאוכלי־מוות לחדור פנימה. לאחר מכן, ביום השני לקרב, הלחימה התחדשה והארי הציל אותה ואת שיימוס פיניגן ממוות בידי וולדמורט. חנה הייתה עדה למותו של וולדמורט ושרדה את הקרב.

חנה אבוט לצד ארני מקמילן בשיעור שינוי צורה חנה אבוט לומדת לצד ארני מקמילן ותלמידי הפלפאף נוספים
חנה אבוט וארני מקמילן מקנטרים את הארי פוטר עם התגים שלהם חנה אבוט, מימין, צופה בנוויל לונגבוטום מתעמת עם אוכלי המוות ברכבת האקספרס להוגוורטס
מימין, למעלה: חנה אבוט לצד ארני מקמילן בשיעור שינוי צורה, חנה אבוט לומדת לצד ארני מקמילן ותלמידי הפלפאף נוספים, חנה אבוט וארני מקמילן מקנטרים את הארי פוטר עם תגי "פוטר מסריח", חנה אבוט צופה בנוויל לונגבוטום מתעמת עם אוכלי המוות שחיפשו אחר הארי פוטר בהוגוורטס אקספרס.

חיים מאוחרים (1998-2014)
כיוון שפספסה שנת לימודים ניתן להניח שחנה, כמו הרמיוני גריינג'ר, חזרה על שנה ולמעשה סיימה את לימודיה יחד עם הרמיוני בשנת 1999.

לפי מידע שפרסמה רולינג באוקטובר 2007, חנה נישאה לבן שכבתה ומנהיג המהפכה בשנתה השביעית בהוגוורטס, נוויל לונגבוטום. לפי מידע בפוטרמור, סביר שהשניים נישאו בשלב מסוים לפני 2014. היא הפכה לבעלים של הקלחת הרותחת והחליפה את טום; היא ונוויל התגוררו ממש מעל לקלחת. התלמידים של נוויל החשיבו את העובדה שהשניים חיים מעל לקלחת הרותחת ל"מגניבה".

לפי מידע בפוטרמור, בנקודת זמן מאוחרת יותר חנה ויתרה בסופו של דבר על תפקידה בקלחת הרותחת והחליטה להתאמן כדי להפוך למרפאה. היא הגישה מועמדות לתפקיד אחות בית הספר הוגוורטס לאחר מכן. בשמונה ביולי 2014, ריטה סקיטר דיווחה כי חנה ונוויל "נהנים מכמות גבוהה יותר של וויסקי־אש ממה שהייתם מצפים מהאפוטרופוסים של ילדינו". כיוון שריטה נהנתה לעוות מידע כדי להשמיץ אנשים, סביר מאוד להניח כי אין אמת בדיווח.

מראה חיצוני
חנה מתוארת כבעלת פנים ורודות ושיער בלונדיני. בתור ילדה, נהגה לאסוף את שערה בקוקיות.

אישיות ותכונות
נראה שחנה נוטה לתמימות, שכן ארני הצליח לשכנע אותה בקלות שהארי עשוי להיות היורש של סלית'רין, למרות שהוא תמיד נראה לה נחמד. היא האמינה גם שסיריוס בלק יכול להפוך לשיח פורח (אם כי בהתחשב בהיותו אנימאגוס, האמונה שלה לא הייתה רחוקה מהאמת).

חנה נוטה להיבהל בקלות ונראה שהיא חסרת ביטחון עצמי, כפי שמעידה התמוטטותה בשיעור תורת הצמחים והטענות שלה בדבר היותה מטומטמת. נראה כי היא נוטה לעשות טעויות תחת לחץ. למרות זאת, חנה היא חברה נאמנה שהוכיחה את גבורתה תחילה כשהצטרפה לצבא דמבלדור, ובמשך כשהשתתפה בקרב על הוגוורטס.

יכולות קסם ומיומנויות

  • התגוננות מפני כוחות האופל: חנה הצטרפה לצבא דמבלדור בשנתה החמישית ולמדה כיצד להטיל לחשי הגנה ומתקפה שונים, תחת הכשרתו של הארי פוטר.
  • דו־קרב: בסוף שנתה החמישית סייעה חנה לגמול לדראקו מאלפוי וחבריו על שניסו לתקוף את הארי פוטר ברכבת האקספרס, כך שדראקו וחבריו נראו בסיום "כמעט כמו שלוש חשֹוּפיות ענק שעל גופן נכפתה התלבושת האחידה של הוֹגווֹרטְס" ("הארי פוטר ומסדר עוף החול", עמ' 882). היא גם לחמה בצורה מרשימה ושרדה את הקרב על הוגוורטס, מה שמעיד על היותה לוחמת דו־קרב מוכשרת.
  • תורת הצמחים: חנה קיבלה ציון גבוה בבגרות שלה בתורת הצמחים, ובשנתה השישית למדה תורת הצמחים ברמת כשיפומטרי – מה שמלמד על בקיאותה בנושא.
  • ריפוי: בחייה המאוחרים, חנה התאמנה כדי להפוך למרפאה והגישה מועמדות לתפקיד אחות בית הספר, מה שמעיד כנראה על היותה מוצלחת בתחום קסמי הריפוי, כולל לחשי ריפוי, שיקויים ופתרונות נוספים.
  • לחשים: חנה הייתה מסוגלת ליצור פטרונוס לא־גשמי, סמל ליכולות גבוהות שכן הדבר נודע כלחש קשה במיוחד. היא ככל הנראה למדה זאת במהלך פגישות צבא דמבלדור.

רכוש

  • שרביט: חנה הייתה בעלת שרביט בעל אורך, עץ וליבה לא ידועים. כמו רוב הקוסמים והמכשפות בבריטניה, סביר להניח שהיא רכשה אותו בחנות "אוליבנדרס" בסמטת דיאגון, לונדון, לפני שהתחילה את שנתה הראשונה בהוגוורטס בשנת 1991. היא החזיקה בשרביט במהלך כל חיי בית הספר שלה, ובמהלך הקרב על הוגוורטס ב־1998.
  • הקלחת הרותחת: לפי מידע שפרסמה רולינג באוקטובר 2007, לאחר שסיימה את לימודיה בהוגוורטס חנה הפכה לבעלים של פונדק הקלחת הרותחת הפופולרי בסימטת דיאגון, לונדון.
  • סיכת מדריך: חנה הייתה בעלת סיכת מדריך של בית הפלפאף, אותה קיבלה לפני שנת הלימודים 1995-1996.
  • סיכות "פוטר מסריח": בתחילת טורניר הקוסמים המשולש בשנת 1994, חנה ענדה את אחת הסיכות המכושפות הללו כדי להראות את חוסר שביעות רצונה מכך שהארי פוטר הפך למתחרה השני מטעם הוגוורטס בטורניר, מתוך אמונה שהוא מנסה לגנוב את אור הזרקורים מסדריק דיגורי.

מערכות יחסים

נוויל לונגבוטום
על אף שנראה שחנה ונוויל כמעט ולא דיברו במהלך ימי בית־הספר שלהם, ובהינתן העובדה שחנה תמכה בסדריק דיגורי בטורניר הקוסמים המשולש (בעוד נוויל תמך בהארי), מערכת היחסים ביניהם כנראה הפכה לקרובה יותר במהלך תקופתם המשותפת בצבא דמבלדור, ובמהלך מרד התלמידים בשנתם השביעית. יתר על כן הם היו באותה שכבה ולעתים קרובות באותם השיעורים ממש – במיוחד תורת הצמחים, המקצוע המועדף על נוויל, שתלמידי גריפינדור למדו יחד עם תלמידי הפלפאף.

ייתכן שחנה ונוויל מצאו נחמה אחד אצל השנייה במהלך שנתם השביעית, שכן אימה של חנה נרצחה בידי אוכלי־מוות בשנה הקודמת, ונוויל עשוי להזדהות עם תחושותיה היות שאוכלי־מוות עינו את הוריו עד שאיבדו את דעתם. חנה הצטרפה לצבא דמבלדור תחת הנהגתו של נוויל לונגבוטום, ובחסרונו של הארי הוכיחה את נאמנותה לו במהלך הקרב על הוגוורטס.

לאחר מלחמת הקוסמים השנייה, חנה ונוויל התקרבו ובסופו של דבר התחתנו. נוויל הפך לפרופסור החדש לתורת הצמחים בהוגוורטס, יורש את תפקידה של פרופסור ספראוט, בעוד שחנה הפכה לבעלים של הקלחת הרותחת. הזוג גר מעל לפאב, עובדה שתלמידיו של נוויל החשיבו ל"מגניבה".

חנה בסופו של דבר הגישה מועמדות לתפקיד אחות בית־הספר הוגוורטס, מה שעזר לה ולנוויל להישאר קרובים יותר אחד לשנייה.

ארני מקמילן
חנה וארני מקמילן היו חברים טובים במהלך לימודיהם בהוגוורטס; שניהם מוינו לבית הפלפאף בשנתם הראשונה. במהלך השנה השנייה שלהם, כשחדר הסודות נפתח מחדש, הם דנו באפשרות שהארי הוא היורש של סלית'רין. חנה הביעה את הספקות שלה בנושא, אך ארני הצליח לשנות את דעתה במהירות.

חנה וארני חלקו תחביב משותף של איסוף קלפי צפרדעי שוקולד. שניהם גם תמכו בסדריק דיגורי בטורניר הקוסמים המשולש על־פני המתחרה הנוסף מטעם הוגוורטס, הארי פוטר. בשנת 1995 השניים הפכו למדריכים של בית הפלפאף והצטרפו לצבא דמבלדור. בניגוד לחנה, ארני הצליח לשמור על קור־רוח בתקופת הבגרויות שלו.

ג'סטין פינץ'־פלצלי
חנה וג'סטין פינץ'־פלצ'לי היו חברים קרובים במהלך לימודיהם בהוגוורטס; שניהם מוינו לבית הפלפאף בשנתם הראשונה. במהלך השנה השנייה הם דנו באפשרות שהארי הוא היורש של סלית'רין כשחדר הסודות נפתח שנית. שניהם הצטרפו לצבא דמבלדור.

סוזן בונז
חנה וסוזן היו שותפות לחדר וחברות בשנות הלימודים שלהן בבית־הספר, וישבו יחד ברכבת האקספרס להוגוורטס. שתיהן הצטרפו לצבא דמבלדור ונלחמו בקרב על הוגוורטס.

אטימולוגיה

  • מקור השם הפרטי חַנָּה בתנ"ך: "שם האַחַת חַנָּה ושם השנית פנִינָּה" (שמואל א', פרק א', פסוק 2). בסיפור התנ"כי חנה היא אימו של שמואל הנביא ומיוחסות לה תכונות של טוב־לב, אומץ, אמונה, כוח ונחישות; היא הייתה עקרה עד להולדת בנה שמואל, ולמרות זאת הייתה אהובה על בעלה אלקנה יותר מאשתו השנייה פנינה. יש המפרשים את שמה כצירוף המילים חן+ה' (האל חן אותה, ענה לתפילותיה בשל מעלותיה הטובות). תכונות אלו של חנה המקראית מתאימות במידה רבה לתכונותיה של חנה אבוט ולשיוכה לבית הפלפאף.
  • אבוט (Abbott) הוא שם משפחה אנגלי מתקופת ימי הביניים. אבוט (Abbot) היה מעמד כנסייתי מתחת לאפיפיור, ארכיבישופים ובישופים בהיררכיה הכנסייתית בימי הביניים. אבותיהם של אנשים בעלי שם המשפחה אבוט היו ככל הנראה אבוטים או נזירות ראשיות בתקופת ימי הביניים (900-1300 לספירה).

מאחורי הקלעים

  • חנה אבוט מגולמת על־ידי שרלוט סקיוך (Charlotte Skeoch) בסרטים "הארי פוטר וחדר הסודות" ו־"הארי פוטר וגביע האש", שגם מדבבת את דמותה במשחק הווידאו "הארי פוטר ומסדר עוף החול". היא מגולמת על־ידי לואיסה וורֶן בעיבודים הקולנועיים של "הארי פוטר ואוצרות המוות" כדמות רקע.
  • בכתוביות הסיום של הסרט "הארי פוטר וחדר הסודות", דמותה נזכרת תחת השם "חנה הפלפאף".
  • במהלך בחינות הבגרות, חנה עשתה את המבחן המעשי שלה בשינוי־צורה במקביל להארי פוטר. זו עשויה להיות טעות בעלילה, שכן התלמידים נבחנים לפי סדר האלפבית של שמות המשפחה – ובמילים אחרות, חנה הייתה צריכה לסיים זמן רב קודם לכן. הסבר אפשרי אחד הוא שסדר המשתתפים בבחינה זו נקבע בטעות לפי השם הפרטי (Harry ו־Hannah שניהם מתחילים באות H). אפשרות נוספת היא שהבחינה של חנה ארכה מעבר למצופה, אולי בשל הלחץ שלה, שכן נאמר שהיא הפכה בטעות את החמוס שלה ללהקה שלמה של ציפורי פלמינגו, מה שחייב הפסקה במבחן כדי ללכוד ולהוציא את כל הציפורים מן האולם.
  • הארי פוטר והרמיוני גריינג'ר ראו קבר של מישהו בשם "אבוט" כשביקרו במכתש גודריק בשנת 1997. זה עשוי להיות קבר של קרוב משפחה של חנה, מה שאולי מעיד שמשפחתה, כמו משפחת פוטר, הגיעה ממכתש גודריק.
  • חנה היא אחת מארבעים התלמידים המקוריים ברשימה של ג'יי. קיי. רולינג, יחד עם הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר ורונלד וויזלי.
  • בסרט "הארי פוטר ואבן החכמים" הרמיוני גריינג'ר היא הראשונה להתמיין על ידי מצנפת המיון, ולא חנה אבוט.
  • בשעה שידוע כי אמה של חנה נרצחה על ידי אוכלי־מוות, גורלו של אביה לא ידוע – כלומר יכול להיות שהיא התייתמה או שאביה חי נכון לשנת 1996.
  • אישה בשם אליס אבוט הואשמה במעשי כישוף במהלך משפטי המכשפות בנורת'האמפטונשייר, אנגליה, בשנת 1612.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024