האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

קורמק מקלאגן

קורמק מקלאגן

"ליד מקלאגן אפילו גרֶעפּ הוא ג'נטלמן מנומס."
- הרמיוני גריינג'ר על נימוסיו הרעים של מקלאגן, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 289.

קוֹרְמַק מֶקלאגֶן היה קוסם בריטי ובן למשפחת מקלאגן, משפחה ידועה לאורך הדורות. הוא למד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, ושם מוין לבית גריפינדור. מקלאגן היה בשכבה אחת מעל הארי פוטר המפורסם.

בשנתו השישית, מקלאגן איבד את ההזדמנות להצטרף לקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור מכיוון שאכל ביצי דוקסי רעילות כחלק מהתערבות, אך בשנתו השביעית הפך לשומר מחליף. במהלך שנתו השביעית בבית־הספר הוא גם הפך לחבר במועדון הסלג־סלבז של הוראס סלגהורן, ליווה את הרמיוני גריינג'ר לנשף חג המולד של המועדון והיה אחראי להפסד המביך שספגה נבחרת הקווידיץ' של גריפינדור במשחק שהתקיים מול הפלפאף, בכך שפגע בראשו של המחפש הארי פוטר עם מרביצן וסדק את גולגולתו.

כמו רוב תלמידי גריפינדור, מקלאגן השתתף בקרב הסופי של מלחמת הקוסמים השנייה ולחם לצד מגני הוגוורטס. מקלאגן שרד את הקרב, אך נכון לעכשיו, עתידו לאחר המלחמה לא ידוע.

ביוגרפיה

חיים מוקדמים

"ואתה, קורמַק," הוא אמר, "אני במקרה יודע שאתה דווקא נפגש עם הדוד שלך טיבֶּריוּס, כי ראיתי אצלו תמונה ממש נהדרת של שניכם במהלך ציד נוֹגְטֵיילִים, נדמה לי שזה היה בנוֹרְפוֹלְק?"
"אה, כן, זה היה ממש כיף," אמר מקלאגן. "יצאנו עם בֶּרטי היגְס ורוּפוּס סקְרימְגֶ'ר – זה היה לפני שמינו אותו לשר הקסמים, כמובן –"
- פרופסור סלגהורן מדובב את מקלאגן, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 134.

לא ידוע הרבה על חייו המוקדמים של מקלאגן, אם כי נראה שהוא נולד למשפחת קוסמים בעלת השפעה; דודו, טיבריוס, היה פקיד חשוב במשרד הקסמים והיה מיודד עם מי שהיה ראש לשכת ההילאים ומאוחר יותר שר הקסמים, רופוס סקרימג'ר. טיבריוס לקח את אחיינו לצוד נוגטיילים פעם אחת לפחות, בנורפולק, עם סקרימג'ר וברטי היגס.

שנות הוגוורטס (1990-1997)

השנים הראשונות
מקלאגן התחיל את לימודיו בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בשנת 1990 ומוין לגריפינדור, יחד עם קייטי בל שהתמיינה גם היא לגריפינדור באותה השנה. קורמק היה בעל כישרון ויכולת רבה ברכיבה על מטאטא, במיוחד בתפקיד השומר במשחקי הקווידיץ'.

שנתו השישית

"הייתי במרפאה בזמן המיונים," אמר מקלאגן בנימה רברבנית. "אכלתי שני קילו ביצי דוֹקְסִי, בגלל התערבות."
- מקלאגן מסביר על ההתערבות שלו ביהירות, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 205.

בשנת הלימודים 1995-1996, השנה השישית של מקלאגן בהוגוורטס, הוא אכל שני קילוגרמים של ביצי דוקסי רעילות כדי להוכיח את גבורתו. החלטה טיפשית זו מנעה ממנו בסופו של דבר להצטרף לנבחרת הקווידיץ', דבר שהיה חשוב לו מאוד: עם סיום לימודיו של אוליבר ווד בסוף שנת הלימודים 1993-1994, וביטול משחקי הקווידיץ' בשנה שלאחר מכן בעקבות טורניר הקוסמים המשולש, קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור הייתה זקוקה לשומר רק בתחילת שנת הלימודים 1995-1996. לרוע מזלו של מקלאגן, בזמן המיונים הוא שהה באגף המרפאה, מטופל בהרעלה של ביצי דוקסי, ורון וויזלי נבחר לשומר במקומו.

שנתו השביעית

"אה, די כֵּיפית, למען האמת," אמרה הֶרמַיוֹני, שהרכיבה כעת משקפי מגן. "כלומר, הוא קצת טוחן את המוח עם כל התלמידים־לשעבר המפורסמים שלו, והוא פשוט נמרח על מקלאגן בגלל שהוא מקושר כל־כך טוב, אבל הוא הגיש לנו אוכל ממש טעים והכיר לנו את גוֶונוֹג ג'וֹנס."
- הרמיוני מתארת פגישה שגרתית במועדון הסלג־סלבז, "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם", עמ' 256.

בשנתו האחרונה של קורמק בהוגוורטס הוא הכיר את פרופסור סלגהורן. מכיוון שקורמק הוא אחיינו של טיבריוס מקלאגן, סלגהורן הזמין אותו למועדון הסלג־סלבז.

זמן קצר לאחר שהתחילה שנת הלימודים ניסה מקלאגן להתקבל לנבחרת הקווידיץ' של גריפינדור, אך הוא צלח רק ארבע הצלות מתוך חמש. היה זה בגלל הרמיוני גריינג'ר, ששמעה שהוא דיבר בגסות לרון ולג'יני, והטילה עליו לחש קונפונדוס. מקלאגן הכועס ביקש מקפטן הנבחרת, הארי פוטר, הזדמנות נוספת, אך הארי נענה בשלילה ורון מונה שנית להיות השומר, כשהוא גובר על מקלאגן במספר ההצלות.

בדצמבר, השתתף מקלאגן במסיבת חג המולד של מועדון הסלג־סלבז בלווייתה של הרמיוני גריינג'ר, שהייתה גם היא חברה במועדון. עם זאת, הערב לא עלה יפה מבחינתו; כשהרמיוני חפצה לחזור לדייט של לבנדר עם רון כדי להפריע להם ומקלאגן הוציא את הרמיוני מדעתה בכך שדיבר על עצמו יתר על המידה, התגאה ביכולות הקווידיץ' שלו וניסה לקדם את הקשר שלהם ללא רצונה, היא התחמקה ממנו במשך כל הערב ודיברה עם הארי פוטר ולונה לאבגוד. אחר כך, מקלאגן שאל את הארי אם הוא ראה את הרמיוני והארי הכחיש, ומקלאגן התאכזב לגלות שהיא הלכה. בגרסת הסרט, מקלאגן הקיא על נעליו של סוורוס סנייפ לאחר שאכל טרטר־דרקון, וכך הרוויח ריתוק למשך חודש.

כאשר בחודש מרץ רון התאשפז באגף המרפאה לפני המשחק מול הפלפאף, נאלץ הארי לתת למקלאגן להחליף את רון בעמדת השומר. בשבוע שלפני המשחק, היו להארי ספקות לגבי מקלאגן, מכיוון שעל־אף שהיה מיומן, הוא היה שתלטן וניסה שוב ושוב לייעץ להארי בקשר לאסטרטגיה והעליב את יכולות המשחק של שאר חברי הקבוצה. המשחק היה אסון: מקלאגן השקיע זמן רב בניסיונותיו להסביר לקבוצה איך לשחק כמו שצריך, במקום להתרכז בטבעות – מה שגרם לקבוצה היריבה להשיג כמה וכמה שערים. המשחק הגיע לשיאו כשהוא חבט עם מחבט הקווידיץ' של החובט ג'ימי פיקס וניסה להראות לו איך להכות במרביצן, רק כדי להפיל את הארי מהמטאטא ולסדוק את גולגולתו.

ייתכן וזהו היה המשחק המביך ביותר של גריפינדור בכל הזמנים (ניקוד סופי 320–60 לטובת הפלפאף), ורון אמר להארי באגף המרפאה, ביחס למקלאגן, "יש סיכוי ששאר הקבוצה תטפל בו עוד לפני שאתה תשתחרר מכאן. הם לא היו מאושרים במיוחד". כאשר רון התאושש, הוא חזר לתפקיד השומר בעוד קורמק הורחק לצמיתות מהנבחרת.

קורמק מקלאגן עם הוראס סלגהורן במועדון הסלג סלבז קורמק מקלאגן ליד רון וויזלי במבחני הקבלה לתפקיד שומר נבחרת הקווידיץ של גריפינדור קורמק מקלאגן בתפקיד השומר
מימין: קורמק מקלאגן עם הוראס סלגהורן במועדון הסלג־סלבז, קורמק מקלאגן ליד רון וויזלי במבחני הקבלה לתפקיד שומר נבחרת הקווידיץ' של גריפינדור, קורמק מקלאגן בתפקיד השומר

שנה חוזרת

"אבא שלי עוד יישמע על זה!"
- קורמק לאוכלי המוות שעלו לרכבת האקספרס להוגוורטס, הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1"

למרות שבתקופת ההתרחשות של "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם" מקלאגן היה בשנתו השביעית, הוא הופיע כתלמיד הוגוורטס גם בשני הסרטים "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלקים 1,2" (אך לא בספר "הארי פוטר ואוצרות המוות"). הסברים אפשריים לסוגיה בפרק "מאחורי הקלעים".

לפי גרסת העיבוד הקולנועי, קורמק נאלץ לעבור שוב את שנתו השביעית בהוגוורטס, וכאשר פגש באוכלי המוות בהוגוורטס אקספרס הוא הצהיר בטיפשות כי אביו יישמע על כך, אך אוכלי המוות התעלמו ממנו לחלוטין. הוא הצטרף לצבא דמבלדור המחודש כדי להתנגד לאחים קארו, ובהמשך לחם בקרב על הוגוורטס ושרד את המלחמה.

קורמק מקלאגן ברכבת האקספרס להוגוורטס, הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1
קורמק מקלאגן ברכבת האקספרס להוגוורטס, "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1"

מראה חיצוני

"נפלא," רתח הארי. "פשוט נפלא! כשאתפוס את המקלאגן הזה –"
"לא כדאי לך לתפוס אותו, הוא גדול כמו טְרוֹל," אמר רון בהיגיון.
- הארי ורון על מקלאגן, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 379.

מקלאגן תואר כנער גדול בעל שיער זיפי, ופניו נעשות אדומים בכל פעם שהוא כועס. במבחנים לנבחרת גריפינדור בקווידיץ' ב־1996, חשב הארי כי הוא יכול לחסום את כל שלושת השערים רק בזכות רוחב כתפיו.

אישיות ותכונות

"אוף, נו, בסדר, אני מודה שעשיתי את זה," היא לחשה. "אבל היית צריך לשמוע איך הוא דיבר על רון ועל ג'יני! בכל אופן, יש לו מזג רע. ראית איך הוא הגיב כשלא קיבלת אותו – אתה לא צריך מישהו כזה בקבוצה שלך."
- הרמיוני גריינג'ר על מזגו של מקלאגן, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 213.

תוקפני, רברבן וזחוח, מקלאגן ייצג את ההיבטים השליליים ביותר במאפייני גריפינדור הסטריאוטיפיים. אף־על־פי שהיה אמיץ, הוא היה פוחז יותר מאשר נכון להקריב את עצמו. הוא היה גם שחצן ושתלטן ונראה שחש שהכול מגיע לו. לדברי הרמיוני גריינג'ר, מקלאגן היה גס רוח, אטום ותקיף מדי בניסיון להשיג התקדמות רומנטית. הוא נהג לדבר על עצמו ולהתרברב בכישורי הקווידיץ' שלו, והיה חסר נימוסים והתעניינות באחרים. אלו הובילו את הרמיוני לקבוע שגרעפ, אחיו הענק־למחצה של האגריד, מנומס בהשוואה לקורמק.

מקלאגן היה בעל מזג רע; הארי פוטר חשב למשל שהוא עומד להכות אותו כשסירב לדרישתו להיבחן פעם נוספת בניסיון להתקבל לנבחרת הקווידיץ'. הוא גם אהב להאשים אחרים, כמו למשל כשהאשים את ג'יני וויזלי שלא התאמצה לקלוע במהלך מבחן הקבלה של אחיה רון לתפקיד השומר. כשהארי נאלץ להכניס את מקלאגן לקבוצה כשומר מחליף, מקלאגן התגלה כשחקן קבוצתי גרוע ובסך הכול לא שומר מוצלח במיוחד. הוא בילה הרבה יותר זמן בביקורת על חבריו לקבוצה במקום להתרכז בתפקידו במשחק.

ללא קשר לתכונותיו השליליות, קורמק הוכיח את עצמו כאמיץ וישר למדי, כשהצטרף מרצון לקרב על הוגוורטס למרות שלא היה חייב לעשות זאת, ולמעשה, פעל כאחד ממנהיגי צבא דמבלדור בתקופת שלטונו של לורד וולדמורט בהוגוורטס, לצד נוויל לונגבוטום, ג'יני וויזלי ולונה לאבגוד.

יכולות קסם ומיומנויות

  • תעופה: קורמק היה מוכשר מאוד בתעופה על מטאטא, והשתתף בטורניר הקווידיץ' בשנתו השביעית בהוגוורטס.
  • דו־קרב: קורמק היה מיומן מאוד בלחימה, שכן הוא נלחם באומץ בקרב על הוגוורטס נגד אוכלי המוות ושרד. הוא היה צריך להיות בקיא מאוד בלחשי לחימה כדי לשרוד מלחמה עקובה מדם ואלימה כל כך.

מערכות יחסים

הרמיוני גריינג'ר

"קורמַק עוד לא שאל אותי אפילו שאלה אחת על עצמי, לא! במקום זה זכיתי לשמוע סקירה של מאה החסימות הכי טובות של קורמַק מקלאגן בלי הפסקה, מאז ש – אוי, לא, הנה הוא בא!"
- הרמיוני על הדייט שלה עם קורמק, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 290.

בשנתו השביעית, הכיר קורמק את הרמיוני גריינג'ר כששניהם היו חברים במועדון הסלג־סלבז. נראה כי היא החשיבה אותו לבעל מזג רע, ולאחר ששמעה אותו עולב בג'יני וברון, היא הטילה עליו לחש קונפונדוס במבחן הקבלה לנבחרת הקווידיץ' כדי להכשילו.

לעומת זאת, על רקע מערכת היחסים בין לבנדר בראון לרון, הרמיוני רצתה לגרום לרון לקנא ולכן הזמינה את קורמק לנשף חג המולד של מועדון הסלג־סלבז, מתוך ידיעה שמקלאגן הוא זה שיעורר את קנאתו הרבה ביותר של רון. קורמק נעתר להזמנה, אך בילה את כל הערב בפטפוט על עצמו. הוא ניסה לקדם את הקשר הרומנטי שלהם מתחת לדבקון, מה שגרם להרמיוני לנטוש אותו ולחפש את לונה והארי, מותירה אותו מוטרד מהיעלמותה. מכאן, למרות שמקלאגן הביע עניין רומנטי בהרמיוני, היא ראתה אותו כשחצן וגס־רוח.

הארי פוטר

"אחותו לא באמת השתדלה לקלוע," אמר מקלאגן בטון מאיים. ברקתו פעם עורק, כמו העורק שכל־כך הרשים את הארי ברקתו של הדוד וֶרנון. "היא נתנה לו את החסימה הזאת על מגש של כסף."
"שטויות," אמר הארי בקרירות. "דווקא זאת היתה הקליעה שהוא כמעט החמיץ." [...]
לרגע חשב הארי שמקלאגן עומד להרביץ לו, אבל הוא הסתפק בהעוויית פנים מכוערת והתרחק בסערה, נוהם איומים בקול שרק הוא שמע.
- מקלאגן והארי פוטר מתעמתים במהלך המיונים לנבחרת הקווידיץ', "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 207.

למרות שהם מוינו לאותו בית בהוגוורטס, הארי לא חיבב במיוחד את מקלאגן. השניים פגשו זה את זה לראשונה ב־1996, בפגישה שנערכה בקרון של פרופסור סלגהורן ברכבת האקספרס להוגוורטס. הם נפגשו שוב כשמקלאגן ניסה להתקבל לנבחרת הקווידיץ' של גריפינדור, שהארי היה הקפטן שלה. נראה שמקלאגן ציפה מהארי להעניק לו עדיפות, משום ששניהם היו חברים במועדון של סלגהורן.

כאשר רון וויזלי גבר על מקלאגן במבחני הקבלה לנבחרת הקווידיץ', מקלאגן האשים את הרודפת ג'יני וויזלי בכך שהעניקה עדיפות לאחיה. הוא התעמת על כך בכעס עם הארי, בעוד זה מפריך את הטענות בקור־רוח. נדמה היה להארי שמקלאגן עומד להכות אותו. בהמשך השנה, כשמקלאגן מילא את תפקידו של רון, הוא הרגיז את הארי מאוד על־ידי מתן עצות בלתי־פוסקות בנוגע לאסטרטגיות המשחק, ובילה את רוב זמנו בניסיון להסביר לשאר הנבחרת איך לשחק, ובמקום להגן על השערים – הפיל את הארי מהמטאטא.

קורמק בעצמו לא אהב את הארי, מכיוון שהיה אחד מחבריה הטובים של הרמיוני, נערה שהיה לו עניין רומנטי בה. נראה גם שקורמק והארי מייצגים צדדים שונים של גריפינדור: קורמק מגלם את התכונות השליליות, כגון רברבנות ועודף ביטחון עצמי, בעוד שהארי מגלם את התכונות החיוביות, כמו אבירות, אומץ ונכונות להקרבה עצמית. עם זאת, נראה כי לשניהם הייתה נטייה לרגזנות.

רון וויזלי
מקלאגן ורון לא חיבבו זה את זה בשנת 1996, כאשר הם התחרו על תפקיד השומר בנבחרת הקווידיץ' של גריפינדור. מקלאגן האמין שהארי פוטר, קפטן הקבוצה, מגלה חסד כלפי חברו בבחינות, ואילו הארי מצידו החליט לבחור ברון משום שהוא היה השחקן הטוב ביותר, בעוד שמקלאגן היה יהיר מכדי להיות שחקן קבוצתי.

סלידתו של רון ממקלאגן גרמה להרמיוני לבקש מקורמק ללוות אותה למסיבה של סלגהורן. רון התעצבן עוד יותר כאשר גילה כי מקלאגן הוא זה שהחליף אותו במשחק הקווידיץ' מול הפלפאף כשנעדר ושהה במרפאה, אך הוקל לו כאשר גילה כי מקלאגן הוביל את הנבחרת לכישלון מפואר.

אטימולוגיה
את השם קורמק נושאות מספר דמויות מהפולקלור וההיסטוריה האירית, כולל Cormac mac Airt, המלך העליון הלוחם של אירלנד, ו־Cormac Cond Longas, נסיך גולה מפרובינציית אלסטר. השם עשוי להיות מתורגם ל"עורב", ציפור שמקושרת ללחימה במיתולוגיה הקלטית. הדבר עשוי לרמוז על אישיותו התוקפנית של מקלאגן. אפשר לתרגם את השם גם ל"בן הטומאה", מגאלית: corb שמשמעותו טומאה, ו־mac שמשמעותו בן.

מאחורי הקלעים

  • קורמק מקלאגן מגולם על־ידי השחקן פרדי סטרומה בסרטים "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1", ו־"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2".
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1", קורמק מופיע ברכבת האקספרס להוגוורטס, חוזר לשנת הלימודים 1997-1998 בבית הספר, ובסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2" הוא מופיע בבירור בחדר הנחיצות. יחד עם זאת, בספר "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם" קורמק היה בשנתו השביעית והאחרונה בהוגוורטס. מכיוון שהוא היה מרוכז באסטרטגיות קווידיץ' חדשות בשנתו השביעית, בהחלט ייתכן שהוא לא הצליח לסיים כהלכה את לימודיו ונאלץ להישאר שנה. אפשרות נוספת היא שהוא חזר להוגוורטס כדי להשלים בחינות ברמת כשיפומטרי, שכן כל הבחינות בוטלו בשנה הקודמת לאחר מותו של אלבוס דמבלדור.
  • בסרטים, קורמק הוא חבר בצבא דמבלדור ולוקח חלק בקרב על הוגוורטס.
  • בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", קורמק מקבל חודש ריתוק לאחר שהוא מקיא על נעליו של סוורוס סנייפ (אירוע שלא מוזכר בספר), לאחר שהארי גרם לו להאמין שטרטר־הדרקון שאכל הוא בעצם אשכי דרקון, או "Dragon Balls" כפי שהארי כינה אותם.
  • צולמה סצנה שבה רון מתעמת עם קורמק לפני משחק הקווידיץ' בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", אך היא נגנזה מאוחר יותר. הסצנה מעולם לא שוחררה.
  • הסצנה שבה קורמק סודק את הגולגולת של הארי הושמטה מהעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", יחד עם משחק הקווידיץ' בין גריפינדור להפלפאף כולו.
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", קורמק מופיע במספר סצנות אך ללא שורות טקסט.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024