האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

שיימוס פיניגן

שיימוס פיניגן

פרופסור מקגונגל: "למה שלא תתייעץ עם אדון פיניגן? כזכור לי, יש לו נטייה מיוחדת לפִּירוֹטֶכנִיקָה."
שיימוס פיניגן: "אני יכול לפוצץ אותו!"
- שיימוס פיניגן מתכנן להשמיד את גשר העץ לפני הקרב על הוגוורטס, הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2".

שֵׁיימוּס פִינִיגֶן (נולד ב־1979/1980) הוא קוסם אירי חצוי־דם, בן לאדון פיניגן המוגל והמכשפה האירית גברת פיניגן. אדון פיניגן לא ידע שאשתו מכשפה עד לאחר חתונתם וזו הייתה "הפתעה לא נעימה" עבורו כאשר גילה זאת.

שיימוס היה תלמיד בית גריפינדור בבית־הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. הוא גם היה חברו הטוב ביותר של דין תומאס. בדומה לאימו שיימוס הטיל ספק בתחילה באשר לטענותיו של הארי פוטר על חזרתו של לורד וולדמורט ב־1995, אולם ב־1996 הוא הצטרף בסופו של דבר לצבא דמבלדור. צבא דמבלדור היה ארגון מחתרתי בהובלתו של הארי פוטר; שיימוס הצטרף אליו לאחר שהתנצל בפני הארי.

בשנת 1997 הוא המשיך את שנת הלימודים השביעית שלו בהוגוורטס על־אף שבית־הספר היה בשליטה של וולדמורט. שיימוס המשיך את פעילותו בצבא דמבלדור ונלחם בגבורה בקרב על הוגוורטס. לא ידוע מה עשה לאחר מלחמת הקוסמים השנייה.

ביוגרפיה

חיים מוקדמים (1980-1991)

שֵׁיימוּס פִינִיגֶן הִרבה להעיד על עצמו, שאת מרבית ילדותו בילה בתעופה מהירה מעל לשדות על המטאטא שלו.
- ילדותו של שיימוס כפי שהוא תיאר אותה, "הארי פוטר ואבן החכמים", עמ' 155.

שיימוס פיניגן נולד לאדון פיניגן המוגל ולאשתו המכשפה בין ספטמבר 1979 לאוגוסט 1980. לטענתו של שיימוס לא היה לאביו מושג שאימו מכשפה לפני שהתחתנו וזו הייתה "הפתעה לא נעימה" אך בסך הכול הוא קיבל זאת.

שיימוס הגיע ממשפחה אירית (כנרמז משמו) וכמו שמוצג באירועי גביע העולם בקווידיץ' שהתקיימו לפני השנה הרביעית שלו. ייתכן ששיימוס התגורר בעיירה קֶנְמַר שבמחוז קרי לאור התמיכה שלו בקבוצת הקווידיץ' המקומית של עיירה זו. הוא ואימו תמכו בנבחרת של אירלנד בגביע הקווידיץ' העולמי בשנת 1994. יש לו בן־דוד מבוגר ממנו בשם פֶרְגוּס, שהרבה להתעתק רק כדי לעצבן אותו. שיימוס קיווה לעצבן את פרגוס בחזרה כאשר יעבור את הטֶסְט שלו בהתעתקות.

שנות הוגוורטס (1991-1998)

שנה ראשונה

"אני חצי־חצי," אמר שֵׁיימוּס. "אבא שלי מוּגְל. אמא לא סיפרה לו שהיא מכשפה עד אחרי החתונה. הפתעה לא נעימה זאת היתה בשבילו."
- שיימוס לגבי סטטוס־הדם שלו, "הארי פוטר ואבן החכמים", עמ' 135.

שיימוס הגיע לבית־הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות באחד בספטמבר 1991. תלמידים אחרים בשכבתו הם הארי פוטר, רון וויזלי, הרמיוני גריינג'ר ודראקו מאלפוי. כאשר פרופסור מקגונגל ביקשה מתלמידי השנה הראשונה להסתדר בשורה בדרך לאולם הגדול, שיימוס היה מקדימה להארי פוטר. כאשר השם של שיימוס הוקרא בטקס המיון, הוא המתין עם המצנפת לראשו כמעט דקה שלמה לפני ששובץ בבית גריפינדור. לאחר שהצטרף לשולחן גריפינדור, שיימוס פנה לרוח הרפאים של מגדל גריפינדור סֵר ניקולַס דה מִימְזי־פּוֹרְפִּינגְטוֹן, שכונה בפי התלמידים "ניק כמעט־בלי־ראש", ושאל כיצד מישהו יכול להיות "כמעט" בלי ראש. השאלה גרמה לניק להראות לתלמידים בחוסר רצון כיצד הראש שלו כמעט מנותק מצווארו, ובכך השרה עליהם הלם.

במהלך שיעור השיקויים הראשון שלו ביום שישי שלאחר מכן, שיימוס היה בן הזוג של נוויל לונגבוטום בהכנת שיקוי פשוט לריפוי אבעבועות. נוויל הצליח להמיס את הקדרה של שיימוס והם ספגו הרבה מהשיקוי. בעקבות מקרה זה סנייפ אמר לשיימוס לקחת את נוויל שנפצע אל המרפאה, וכך שיימוס עשה.

כאשר תלמידי השנה הראשונה של בית גריפינדור למדו את שיעור התעופה הראשון שלהם עם מדאם הוץ', שיימוס התרברב כיצד בילדותו בילה את רוב זמנו בתעופה על המטאטא שלו.

במהלך שיעור לחשים בבוקר ליל־כל־הקדושים, שיימוס היה בן הזוג של הארי בניסיון לתרגל את הלחש וינגארדיום לביוסה. בדרך פלא, שיימוס הצליח להעלות את הנוצה שלהם באש באמצעות השרביט שלו, והארי היה צריך לכבות אותה עם הכובע שלו. שיימוס היה אחראי לתקריות רבות נוספות שכאלה במהלך שנות לימודיו.

כאשר הארי התכונן למשחק הקווידיץ' הראשון שלו, שיימוס הצטרף בניסיון לעזור להארי לאכול משהו לפני המשחק. הוא התעקש שהארי זקוק לכוחות שלו שכן מחפשים הם לרוב המטרה הפופולרית ביותר לתקיפות פיזיות. הארי השתכנע, ושיימוס העמיס קטשופ על הנקניקיות שלו. במגרש, שיימוס הצטרף לשורת המקומות הראשונה. כאשר המטאטא של הארי החל להתנהג בצורה משונה בעקבות הלחש של קוויריניוס קווירל, שיימוס התרשם מאוד (כמו שאר חברי בית גריפינדור) מכך שהארי הצליח להישאר על המטאטא שלו.

לפני שעזב את הוגוורטס לחופשת חג המולד, שיימוס השאיל להארי את כלי המשחק שלו כדי שהארי יוכל ללמוד כיצד לשחק שח־קוסמים. זמן קצר לאחר חידוש הלימודים, כאשר נוויל הגיע למגדל גריפינדור לאחר שמאלפוי הטיל עליו את קללת הרגליים הנעולות, שיימוס היה בין אלה שצחקו.

לפני שעלה לרכבת הוגוורטס אקספרס בדרכו לחופשת הקיץ, שיימוס, יחד עם שאר חברי בית־הספר, קיבל אזהרה לא להשתמש בקסמים בזמן החופשה.

שיימוס ותלמידי השנה הראשונה בפתחו של טקס המיון שיימוס מנסה להרחיף נוצה בשיעור לחשים בשנתו הראשונה
שיימוס, נוויל והרמיוני מעודדים את גריפינדור במהלך משחק קווידיץ שיימוס מנסה להפוך את המים שלו לרום
מימין, למעלה: שיימוס ותלמידי השנה הראשונה בפתחו של טקס המיון, שיימוס מנסה להרחיף נוצה בשיעור לחשים בשנתו הראשונה, שיימוס מעודד את גריפינדור במהלך משחק קווידיץ' יחד עם נוויל והרמיוני, שיימוס מנסה להפוך את המים שלו לרום

שנה שנייה

"מקימים מועדון דו־קרב!" אמר שֵׁיימוּס, "הפגישה הראשונה תיערך הלילה! אני לא אתנגד לשיעורי דו־קרב, זה יכול להיות שימושי ביום מן הימים..."
- שיימוס על מועדון הדו־קרב, "הארי פוטר וחדר הסודות", עמ' 197.

באחד בספטמבר, שיימוס עלה על הוגוורטס אקספרס כדי להתחיל את שנתו השנייה בבית־הספר. כאשר הארי פוטר ורון וויזלי הגיעו לבית־הספר באמצעות המכונית המעופפת של ארתור וויזלי, שיימוס היה בין אלו שהביעו הערצה והתלהבות מהמעשה. בשיעור הראשון של גילדרוי לוקהרט בתור הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל, הוא הציג בפני הכיתה פֵיוֹניוֹת ושיימוס שאל האם הן מאוד מסוכנות. במקום לתת תשובה חד־משמעית, לוקהרט הראה לתלמידים למה הפיוניות מסוגלות בכך ששחרר אותן בכיתה; רוב התלמידים, כולל שיימוס, מיהרו להתחבא. שיימוס היה בין התלמידים שרצו אל הדלת כאשר הפעמון המורה על סיום השיעור צלצל, ובכך נמלט מהמשימה להחזיר את הפיוניות לכלוב שלהן, משאיר את העבודה להארי, רון והרמיוני.

במהלך שיעור תולדות הקסם, שיימוס שאל את פרופסור בִּינס אם מישהו אחר מלבד "היורש האמיתי של סלית'רין" יכול לפתוח את חדר הסודות. בינס דחה את דאגתו באומרו שאף אחד ממנהלי הוגוורטס מעולם לא איתר את החדר.

שיימוס השתתף בהמשך השנה במפגש הראשון (והיחיד) של מועדון הדו־קרב של לוקהרט. הוא היה בן־הזוג של רון לאימון, ובשלב מסוים, השרביט השבור של רון העיף אותו אל הקרקע בחוזקה. רון עזר לשיימוס להתרומם, מתנצל ללא הפסקה. כאשר הארי ודראקו מאלפוי נבחרו להדגים לחשי חסימה, שיימוס ושאר התלמידים גילו שהארי יכול לדבר לחששנית.

שנה שלישית

"היי, הארי," אמר שֵׁיימוּס פיניגֶן, שקפץ כדי לשאול את מֹאזני הנחושת שלו. "שמעת? בנביא היומי של הבוקר – כתוב שמישהו ראה את סיריוּס בּלֶק."
"איפה?" קפצו הארי ורון מייד. בצידו הרחוק של השולחן, מאלְפוֹי זקף את ראשו והקשיב היטב.
"לא רחוק מכאן," אמר שֵׁיימוּס, כולו נרגש.
- שיימוס ושאר בני שכבתו, "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", עמ' 133.

מספר ימים לפני תחילת שנת הלימודים, שיימוס הגיע לסמטת דיאגון כדי לקנות את ספרי הלימוד שלו. יחד עם חברו דין תומאס, הוא פגש בהארי פוטר בחנות "ציוד קְוִוידיץ' מובחר", והשלושה הסתכלו באש־המחץ והזילו ריר.

בשיעור גילוי עתידות הראשון שלו עם הפרופסור סיביל טרֶלוֹני, התלמידים דנו בשאלה האם אכן מופיע גְרִים בספל התה של הארי. שיימוס הזיז את ראשו מצד לצד, מצמץ בעיניו עד שכמעט נעצמו, וטען שכאשר הוא מטה את ראשו לימין הוא רואה גרים, ואילו כשהוא מטה את ראשו לשמאל הוא מזהה בספל דווקא חמור. בשיעור השיקויים הראשון של השנה, שיימוס הודיע להארי ולרון שסיריוס בלק, אסיר נמלט מאזקבאן, נצפה ליד בית־הספר. נרגש, הוא סיפר להם שאישה מוגלגית זיהתה את בלק והתקשרה לקו החם המיוחד שהקים לשם כך משרד הקסמים.

לאחר ארוחת הצהריים, שיימוס הגיע לשיעור הראשון שלו בהתגוננות מפני כוחות האופל עם הפרופסור רמוס לופין. כאשר הגיע תורו של שיימוס להתמודד עם הבּוֹגארט, היצור הפך לשֵׁדַת בַּנְשִׁי עם שיער שחור ארוך עד הרצפה ופני שלד ירקרקים, מייצגת את הפחד הפנימי הגדול ביותר שלו. כאשר שדת הבנשי שחררה יללה צווחנית, שיימוס השתמש בלחש הרידיקוּלוּס כדי להעלים את קולה; על השתתפותו קיבל חמש נקודות בית.

בליל כל הקדושים, שיימוס ביקר בפעם הראשונה בעיירה הוגסמיד עם שאר תלמידי השנה השלישית. ניתן להניח כי הוא בילה את רוב זמנו בעיירה עם חברו הטוב דין. כאשר תלמידי בית גריפינדור גילו שסיריוס בלק תקף את האישה השמנה, כולם נשלחו אל האולם הגדול. לאחר שהגיעו לאולם הצטרפו אליהם תלמידי הבתים האחרים, בניסיון לשמור על בטיחותם. שיימוס לא היה מרוצה מההחלטה לתת לסֵר קאדוֹגַן לשמור על פתח הכניסה של מועדון גריפינדור, וקבע שהוא "פשוט משוגע". כאשר שיימוס התלונן בפני המדריך הראשי, פרסי וויזלי, פרסי הסביר שסר קאדוגן היה היחיד שהיה אמיץ דיו להתנדב.

יחד עם רוב תלמידי בית־הספר, שיימוס חזר הביתה לחופשת חג המולד. כששב הוא התרשם מכך שהארי קיבל את מטאטא "אש־המחץ" כמתנת חג מולד. בדרכו של הארי לארוחת הבוקר לפני משחק הקווידיץ' הראשון שלו עם המטאטא, שיימוס ושאר חבריו של הארי לחדר שימשו "משמר כבוד" למטאטא המהודר. לאחר שנבחרת הקווידיץ' של גריפינדור הביסה את נבחרת רייבנקלו, שיימוס שמח מאוד והריע לכבודו של הארי, יחד עם תלמידי גריפינדור אחרים. שיימוס גם התעורר במעונות הבנים של גריפינדור כאשר רון הודיע שסיריוס בלק פרץ למעונות עם סכין.

כאשר פרופסור לופין התפטר מתפקידו בסוף השנה, לאחר שנחשף כאיש־זאב, שיימוס היה בין התלמידים שהצטערו לראות אותו עוזב, כמו רבים מתלמידי גריפינדור.

שיימוס דן עם חבריו בהופעתו של סיריוס בלק בקרבת בית הספר שיימוס וחברי גריפינדור מתפעלים מאש-המחץ של הארי פוטר
מימין: שיימוס דן עם חבריו בהופעתו של סיריוס בלק בקרבת בית־הספר, שיימוס וחברי גריפינדור מתפעלים מאש־המחץ של הארי פוטר

שנה רביעית

עין־הזעם: "המשרד אומר שאתם צעירים מדי כדי לראות מה הקללות האלה עושות. אני אומר אחרת! אתם צריכים לראות מול מה אתם מתמודדים, אתם צריכים להיות מוכנים, אתם צריכים למצוא מקום אחר לשים בו את המסטיק שלכם חוץ מאשר מתחת לשולחן שלך, אדון פיניגן!"
שיימוס פיניגן: "אין מצב! המטורלל הזקן יכול לראות מבעד לחלק האחורי של הראש שלו!"
עין־הזעם: "והוא גם יכול לשמוע מהקצה השני של הכיתה!"
- שיעור התגוננות מפני כוחות האופל, הסרט "הארי פוטר וגביע האש".

במהלך קיץ 1994 נכחו שיימוס ואימו, יחד עם דין תומאס, במשחק הגמר של אליפות העולם בקווידיץ' בין בולגריה לאירלנד. בהיותם אירים, השניים הראו תמיכה עזה בנבחרת אירלנד; האוהל שלהם היו מכוסה בעלי תלתן. כאשר הם נתקלו בהארי, רון והרמיוני, הם אילצו אותם להבטיח שהם תומכים באירלנד. יש להניח ששיימוס התמוגג כשנבחרת הקווידיץ' הלאומית של אירלנד ניצחה.

בתחילת שנת הלימודים, שיימוס עוד ענד את הסרט הירוק הקסום של אירלנד. הסרט עדיין קרא בשמות שחקני נבחרת הקווידיץ' של אירלנד, אבל בקול חלוש ומותש. בסעודת קבלת הפנים שיימוס למד שטורניר הקוסמים המשולש יתקיים בהוגוורטס באותה שנה. יום הלימודים הראשון של שיימוס לא היה מוצלח במיוחד. בשיעור הראשון שלו, תורת הצמחים, הוא נדרש לסחוט מוגלת פְרוּנְקֶלְשְׁטוּנְקֶלִים עבור פרופסור ספראוט. בשיעור הבא שלו, טיפול בחיות הפלא, הוא נדרש לסייע להאגריד לטפל בסְקְרוּטִים פּוֹצֵי־תחת.

כאשר שמו של הארי יצא באופן מסתורי מגביע האש, שיימוס היה בין התלמידים שהאמינו שהארי תעתע בגביע כדי להתחרות בטורניר. שיימוס השתתף בנשף חג המולד המסורתי של טורניר הקוסמים המשולש יחד עם לבנדר בראון.

שנה חמישית

"אתה יודע מה?" אמר שֵׁיימוּס ברוגז ושלח בהארי מבט מלא ארס. "הוא צודק, אני כבר לא רוצה להיות איתו באותו חדר, הוא משוגע על כל הראש."
"אל תגזים, שֵׁיימוּס," אמר רון, שאוזניו התחילו ללהוט בצבע אדום – תמיד סימן מסוכן.
"אני זה שמגזים?" צעק שֵׁיימוּס, שבניגוד לרון הלך והחוויר. "אתה מאמין לכל השטויות האלו שיצאו מהפה שלו על אתה־יודע־מה? נראה לך שהוא דובר אמת?"
"כן, בהחלט!" אמר רון בכעס.
"אז גם אתה מטורף," אמר שֵׁיימוּס בגועל.
- שיימוס ורון וויזלי על טענותיו של הארי בדבר חזרתו של לורד וולדמורט, "הארי פוטר ומסדר עוף החול", עמ' 228.

בלילה הראשון לחזרתו להוגוורטס, נקלע שיימוס לוויכוח עם הארי פוטר בנוגע לטענתו של האחרון על חזרתו של לורד וולדמורט. כקוראת אדוקה של הנביא היומי, אימו של שיימוס האמינה למה שנכתב בעיתונים על הארי ואלבוס דמבלדור, והייתה מסויגת בנוגע לחזרתו של שיימוס לבית־הספר. כששיימוס שאל את הארי מה באמת קרה באותו לילה, הארי גער בו לקרוא בנביא היומי כמו אימו. כשרון וויזלי התערב כדי לקטוע את הוויכוח, שיימוס חשב שאם רון האמין להארי, הוא מטורף כמוהו.

לאחר שהריאיון של הארי לריטה סקיטר הופיע בפקפקן, שיימוס התנצל בפני הארי על התנהגותו. הוא אמר להארי שהוא מאמין שוולדמורט חזר ושהוא שלח עותק מהריאיון לאמא שלו. שיימוס והארי חזרו עד מהרה להיות חברים שוב.

"הארי, אני חושב שזב מצליח לי!" צעק שֵׁיימוּס. זו היתה פגישת צ"ד הראשונה שבה השתתף, אחרי שדין הביא אותו. "תראה – אוּף – זה הלך... אבל ראיתי שזה משהו שעיר, הארי!"
- שיימוס מייצר פטרונוס לראשונה בפגישת צבא דמבלדור, "הארי פוטר ומסדר עוף החול", עמ' 623.

כאשר התלמידים חזרו לבית־הספר אחרי חופשת חג המולד, דין תומאס הוביל את שיימוס להשתתף בפגישת צבא דמבלדור הראשונה שלו. שיימוס היה נרגש כשהצליח להפיק פטרונוס. הוא נעלם אחרי רגעים בודדים, אבל היה "משהו שעיר". כשדובי גמדון הבית הגיע להזהיר את הקבוצה מפני הגעתה הצפויה של דולורס אמברידג', שיימוס הצליח להימלט עם מרבית האחרים.

באביב 1996, שיימוס נבחן בבחינות הבגרות שלו.

שנה שישית

אחת הסיבות שבגללן העדיף הארי לא לבקש מדִין לשחק היתה שידע כי שֵׁיימוּס לא יאהב את זה. מצד שני, הוא היה מחויב לעשות את הדבר הטוב ביותר לקבוצה, ובמבחנים דִין רכב על המטאטא שלו טוב יותר משֵׁיימוּס.
- הארי מחליט להעניק לדין את תפקיד הרודף על־פני שיימוס, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 260.

בסתיו 1996, שיימוס ניסה להצטרף לנבחרת הקווידיץ' של גריפינדור כרודף. כשקייטי בל נשלחה לבית־החולים על־שם הקדוש מנגו לאחר שנגעה בענק מקולל, שיימוס היה בין התלמידים שהביעו את מורת רוחם מבחירתו של הארי בדין תומאס כמחליף שלה; הארי בתחילה התנגד לכך גם הוא, בגלל שידע ששיימוס לא יאהב את זה, אולם הוא חש שזהו הדבר הנכון לעשות בגלל שדין התעלה על שיימוס במבחן הקבלה שלו.

כשנודע לתלמידי השנה השישית על שיעורי ההתעתקות באביב 1997, שיימוס היה נרגש עד כדי כך שבשיעור לחשים הוא נופף בשרביטו בהתלהבות רבה מדי, ובמקום להפיק את מזרקת המים הטהורים שהייתה מטרת השיעור, הוא שיחרר סילון מים אדיר שהפיל את פרופסור פְליטיק ממקומו. בכך זיכה את עצמו שיימוס בעונש העתקת שורות ("אני קוסם, לא בַּבּוּן עם מקל"). שיימוס היה גם בין התלמידים שהתרשמו מכך שהארי פוטר כבר חווה התעתקות צד־לצד עם אלבוס דמבלדור.

שיימוס לא היה אחד מחברי צבא דמבלדור שנענו לקריאה לנשק כשאוכלי־המוות פלשו להוגוורטס, מכיוון שלא החזיק על עצמו את המטבע של צבא דמבלדור באופן קבוע. לאחר שדמבלדור נהרג על־ידי פרופסור סנייפ, שיימוס סירב לעזוב את בית־הספר עד לאחר הלוויה, מתוך שאיפה לחלוק כבוד ולהיפרד ממנהל בית־הספר שלו, למרות שאימו התעקשה שישוב הביתה מייד.

שנה שביעית והקרב על הוגוורטס

הארי הטיל עוד ועוד לחשי מגן, ומי שעמדו להיות קורבנותיו של ווֹלְדֶמוֹרְט, שֵׁיימוּס פיניגֶן וחנה אַבּוט, הצליחו לעקוף אותו ולרוץ אל האולם הגדול, שם הצטרפו לקרב שכבר היה בשיאו.
- שיימוס בחלקו השני של הקרב על הוגוורטס, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 661-662.

בזמן שהארי, רון והרמיוני נעדרו כדי לחפש את ההורקרוקסים של וולדמורט, שיימוס חזר לשנתו השביעית בבית־הספר, שנשלט עתה על־ידי אוכלי־המוות. הוא התגעגע מאוד לחברו הטוב דין תומאס, שנאלץ להימלט בשל מעמדו כבן־מוגלגים. שיימוס היה חלק מצבא דמבלדור המחודש, שבסופו של דבר שהה בחדר הנחיצות כדי להימלט מהאחים קארו. שנת הלימודים הייתה מאתגרת במיוחד עבור חברי צבא דמבלדור. הוא, יחד עם רבים אחרים, התחיל להפגין את עלות ההתנגדות למשטר החדש בהוגוורטס: פניו של שיימוס היו כל־כך חבולות עד שכשהארי חזר לבית־הספר במאי 1998, הוא לא זיהה אותו עד שדיבר.

כאשר הצבא של וולדמורט תקף את הטירה, שיימוס היה בין רבים אחרים שנותרו להילחם. הוא היה אחראי לפיצוץ גשר העץ שנועד למנוע מהחטפנים להיכנס לבית־הספר. במהלך הקרב על הוגוורטס, שיימוס, לונה לאבגוד וארני מקמילן הגנו על הארי, רון והרמיוני ממאות סוהרסנים באמצעות לחש פטרונוס שעיכב אותם, לפני שהארי גרם להם לסגת באמצעות הפטרונוס שלו עצמו. הפטרונוס של שיימוס לבש צורת שועל. שיימוס, ליאן, קייטי בל ואחרים נראו גם מובלים לקרב על־ידי אברפורת' דמבלדור בשלב כלשהו בסמוך לפתיחת הקרבות.

שיימוס היה בין התלמידים שחזו בהאגריד סוחב את "גופתו" של הארי בחזרה לשטח בית־הספר. כשנוויל צעק "צבא דַמבֶּלדוֹר!", שיימוס היה בין אלה בקהל שהריעו, מרגיזים את וולדמורט. בהמשך, כשהתחיל השלב השני של הלחימה ולורד וולדמורט עצמו הצטרף לקרבות, הארי הציל את חייהם של שיימוס ושל חנה אבוט כשוולדמורט שלח קללה בכיוונם. שיימוס היה עד גם לתבוסתו הסופית של וולדמורט בידי הארי פוטר ולסיום מלחמת הקוסמים השנייה.

שיימוס ומגני הטירה במהלך הקרב על הוגוורטס שיימוס, אברפורת דמבלדור ודין תומאס לאחר הקרב
מימין: שיימוס ומגני הטירה במהלך הקרב על הוגוורטס, שיימוס לאחר הקרב יחד עם אברפורת' דמבלדור ודין תומאס

חיים מאוחרים
שיימוס שרד את מלחמת הקוסמים השנייה ונראה יושב בחברתם של דין תומאס ואברפורת' דמבלדור כשהקרבות הסתיימו. קורותיו אחרי המלחמה אינם ידועים. ניתן להניח שהוא השתתף במפגש האיחוד של צבא דמבלדור שהתקיים בגמר אליפות העולם בקווידיץ' ב־2014, כפי שעלה מדיווח של ריטה סקיטר שפורסם בפוטרמור.

שיימוס הופיע גם במשחק הווידיאו למכשירים סלולריים "Harry Potter: Wizards Unite" בהתרחשות שאירעה בין השנים 2010-2020.

מראה חיצוני
בהיותו תלמיד בית גריפינדור, שיימוס בדרך כלל ענד עניבה בצבעי אדום־זהב וסוודר שחור יחד עם גלימות הוגוורטס השחורות שלו. התלבושת שלו הייתה תמיד מרופטת ומרושלת, גורמת לו להיראות מוזנח. במהלך שנתו האחרונה בהוגוורטס, הפנים שלו היו חבולים ונפוחים במידה שהארי לא יכול היה לזהות אותו עד שדיבר במבטא האירי המובהק שלו. לשיימוס היה שיער בהיר בגוון זהוב.

אישיות ותכונות

"רק רציתי להגיד," הוא מילמל, מבטו הנבוך מכוון אל ברכו השמאלית של הארי, "שאני מאמין לך. ושלחתי עותק מהראיון לאמא שלי."
- שיימוס פיניגן מתנצל בפני הארי פוטר, "הארי פוטר ומסדר עוף החול", עמ' 600.

במהלך שנות לימודיו, שיימוס היה בדרך כלל נינוח וטוב־מזג. הוא היה גם מגושם למדי, שכן הוא העלה באש נוצה שהיה עליו להרחיף במהלך שנתו הראשונה. נראה שהוא מפגין תכונות של יותר מאשר בית אחד בהוגוורטס, כיוון שמצנפת המיון נאלצה לתהות על קנקנו במשך כמעט דקה שלמה לפני שהחליטה למיין אותו לגריפינדור. שיימוס היה גם סקרן למדי, שכן הוא שאל את פרופסור קְווִירל כיצד השיג את הטוּרבָּן שלו, את סֵר ניקולַס דה מִימְזי־פּוֹרְפִּינגְטוֹן איך אפשר להיות "כמעט" בלי ראש, ואת פרופסור סנייפ לגבי חיז"לים.

מכל הבנים במעונות גריפינדור, שיימוס היה התומך הכי פחות נלהב של הארי פוטר ואלבוס דמבלדור, והפגין לעתים קרובות ספקנות כלפי טענותיו של הארי. עם זאת, לאחר שקרא את הריאיון של ריטה סקיטר עם הארי בשנתו החמישית, הוא התנצל בפני הארי ושלח עותק לאימו, מכיוון שהיא לא האמינה שוולדמורט חזר. הוא הצטרף לצבא דמבלדור בשלב כלשהו ב־1996, למרות שהוא לא חתם ברשימת החברים בפועל בארגון. אחרי מותו של דמבלדור בשנה הבאה, שיימוס התעקש להישאר בהוגוורטס כדי להשתתף בהלווייתו של מנהל בית־הספר המנוח – למרות שאימו קיוותה למלט אותו מייד מפני הסכנות בבית־הספר – ובכך הוכיח את נאמנותו לדמבלדור ולהארי.

שיימוס הפגין את האומץ והנאמנות האופייניים לבית גריפינדור בכך שהתנגד לאוכלי־המוות תוך סיכון עצמי גבוה במהלך שנתו האחרונה בהוגוורטס וכן במהלך הקרב האחרון.

יכולות קסם ומיומנויות

שֵׁיימוּס, שהיה שקוע בחלומות בהקיץ על העתיד המשמח הזה, הניע את שרביטו קצת יותר מדי בהתלהבות, ובמקום להפיק את מזרקת המים הטהורים שהיתה מטרת שיעור הלחשים באותו יום, הוא שיחרר סילון מים אדיר שפגע בתקרה וחזר והפיל את הפרופסור פְליטיק לרצפה.
- הטלת הלחשים המגושמת לעתים של שיימוס, "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", עמ' 325.

שיימוס הצליח להפיק פטרונוס מלא בדמות שועל. זהו לחש מתקדם להפליא, והוא הוכחה ליכולת קסם מעולה. הוא גם הפגין את כישוריו המעולים בדו־קרב בכך ששרד את הקרב על הוגוורטס.

  • לחשים: שיימוס השיג ציון גבוה בבחינת הבגרות שלו בלחשים, מה שאפשר לו להיבחן בבחינה הכשיפומטרית. ב־1996, במהלך שיעור לחשים, הוא הצליח להטיל את הלחש ליצירת מים. במהלך הקרב על הוגוורטס, שיימוס הצליח להטיל ביעילות את הלחש המתקדם ליצירת פטרונוס; הפטרונוס הגשמי שלו לבש צורת שועל.
  • דו־קרב: כפי שהוכח מתוקף השתתפותו בקרב על הוגוורטס והישרדותו, שיימוס היה לוחם דו־קרב מיומן. עליו ועל חנה אבוט נאמר כי הם "הצטרפו לקרב שכבר היה בשיאו". שיימוס למד קסמי לחימה על־ידי הארי פוטר, במהלך פגישות צבא דמבלדור.
  • שינוי צורה: שיימוס השיג ציון גבוה בבחינת הבגרות שלו בשינוי צורה, המוכיח את בקיאותו בנושא. הוא נבחן בבחינה הכשיפומטרית.
  • התגוננות מפני כוחות האופל: שיימוס השיג ציון גבוה בבחינת הבגרות שלו במגננה, כנראה בזכות הקשר שלו עם צבא דמבלדור, שם למד לחשי מגננה והתקפה רבים. הוא התקדם לרמה כשיפומטרית ב־1996.
  • פִּירוֹטֶכנִיקָה: אף שלא מדובר בענף קסם ספציפי, שיימוס היה מיומן מאוד ביכולתו להעלות או ליצור קסמים בעלי השפעה פירוטכנית, כתוצאה מתקלות התבערה השונות שלו בשנתו הראשונה. זה הוכח באופן מעשי במהלך הקרב על הוגוורטס, כאשר פרופסור מקגונגל הורתה לו ולנוויל לונגבוטום לפוצץ את גשר העץ המוביל להוגוורטס.

רכוש

  • שרביט: כמו בקרב כל הקוסמים והמכשפות, ניתן להניח ששרביטו של שיימוס היה בין הפריטים המוערכים ביותר שברשותו. סביר להניח גם שהוא רכש אותו מאוליבנדרס בגיל 11. השרביט שלו היה באורך לא ידוע, ועשוי מעץ ומליבה לא ידועים.
  • סרט זוהר: שיימוס היה הבעלים של סרט מדבר ירוק מאליפות העולם בקווידיץ' לשנת 1994, שעודד את נבחרת הקווידיץ' הלאומית של אירלנד. קול הסרט דעך זמן לא רב לאחר האליפות.
  • שח־קוסמים: שיימוס שיחק שח־קוסמים והיה בעל מספר כלי משחק קוסמים לצורך כך. הוא השאיל אותם להארי פוטר ב־1991, אך הם לא סמכו עליו בכלל.

מערכות יחסים

משפחה

"שמע... מה באמת קרה בלילה ההוא כש... אתה יודע, כש... עם סֶדריק דיגוֹרי והכול?" שֵׁיימוּס נשמע לחוץ ולהוט בו־זמנית. [...]
"מה פתאום אתה שואל אותי?" השיב הארי. "לך תקרא את הנביא היומי כמו אמא שלך, למה לא? שם תלמד את כל מה שאתה צריך לדעת."
"אל תתחיל עכשיו על אמא שלי," כעס שֵׁיימוּס.
"אני אתחיל על כל מי שקורא לי שקרן," אמר הארי.
"אל תדבר אלי ככה!"
- שיימוס והארי פוטר, "הארי פוטר ומסדר עוף החול", עמ' 227-228.

נראה כי לשיימוס יש מערכת יחסים קרובה מאוד עם משפחתו, במיוחד עם אימו. הם השתתפו יחד באליפות העולם בקווידיץ' ב־1994, ואחת הסיבות העיקריות לכך ששיימוס הטיל ספק בטענותיו של הארי פוטר על חזרתו של לורד וולדמורט הייתה אמונתה של אימו בגרסת הנביא היומי לאירועים. אולם, שיימוס דבק בהחלטתו להשתתף בהלווייתו של אלבוס דמבלדור והתנגד להוראתה של אימו לשוב הביתה באופן מיידי.

דין תומאס
דין תומאס היה החבר הטוב ביותר של שיימוס ואחד מהשותפים שלו לחדר במעונות גריפינדור. השניים לעתים קרובות נראו יחד בבית־הספר, ודין השתתף באליפות העולם בקווידיץ' יחד עם שיימוס ואימו ב־1994. שיימוס בתחילה האמין לקמפיין ההשמצה של משרד הקסמים והנביא היומי נגד הארי פוטר כשזה האחרון טען שוולדמורט חזר, אך נראה כי הדבר לא השפיע על החברות שלו עם דין, שהאמין להארי ובסופו של דבר הוביל את שיימוס להשתתף במפגש צבא דמבלדור האחרון בשנתו החמישית.

שיימוס, שהתמודד בעצמו על התפקיד, לא היה מרוצה כשדין נבחר להיות הרודף המחליף בנבחרת הקווידיץ' של גריפינדור כשקייטי בל נפצעה, אך החברות בין השניים צלחה גם אתגר זה. מאחר שדין לא יכול היה לחזור לשנת הלימודים האחרונה שלו בהוגוורטס הנשלטת על־ידי אוכלי־המוות, על רקע מעמד הדם שלו, השניים לא התראו זמן מה. כאשר דין חזר להוגוורטס בשנת 1998 כדי להילחם בקרב האחרון, שיימוס התרגש לראות אותו ורץ לחבק אותו.

צבא דמבלדור

"והקארואים לא יכולים להיכנס?" שאל הארי, שהביט סביב וחיפש את הדלת.
"לא," אמר שֵׁיימוּס פִינִיגֶן. הארי לא זיהה אותו עד שדיבר: פניו של שֵׁיימוּס היו חבולים ונפוחים. "זה מחבוא רציני. כל עוד אחד מאיתנו נשאר כאן בפנים, הם לא יכולים להגיע אלינו, הדלת לא תיפּתח. נֶוִויל אחראי להכול. הוא ממש מבין איך להפעיל את החדר. חייבים לבקש ממנו בדיוק מה שרוצים – נניח, 'אני לא רוצה שאף תומך של הקארואים יצליח להיכנס' – והחדר מסדֵר את זה! העיקר שדואגים לסתום את הפְּרָצות. נֶוִויל הוא גבר־גבר!"
- שיימוס על צבא דמבלדור במהלך שנת הלימודים 1997-1998, "הארי פוטר ואוצרות המוות", עמ' 524.

שיימוס היה מיודד גם עם שותפיו האחרים למעונות, הארי פוטר, רון וויזלי ונוויל לונגבוטום, אם כי לא באותה מידה של קרבה כמו עם דין תומאס. לו ולהארי היו מעידות, למשל כשהארי נבחר להשתתף בטורניר הקוסמים המשולש או כששיימוס התעמת עימו בנוגע לטענותיו על חזרתו של לורד וולדמורט, אך השניים הצליחו ליישר את ההדורים. כשרון והארי הסתכסכו לאחר שגביע האש בחר בהארי כמתמודד בטורניר, רון בילה זמן רב עם שיימוס ודין. מנגד, כאשר שיימוס הביע ספקות בנוגע לטענות של הארי על חזרתו של וולדמורט, רון תמך בהארי וכעס מאוד על שיימוס. עם זאת, השניים חזרו להיות חברים.

נראה ששיימוס היה מיודד גם עם לבנדר בראון, שהייתה בת־זוגתו בנשף חג המולד ב־1994. ייתכן כי השניים ניהלו מערכת יחסים רומנטית באותה תקופה, או שהלכו יחד לנשף כידידים. מאוחר יותר, רון ולבנדר פיתחו מערכת יחסים רומנטית ולא היו סימנים של מרירות בינו לבין שיימוס, מה שעשוי להצביע על כך ששיימוס ולבנדר מעולם לא היו זוג.

שיימוס היה מיודד גם עם חבריו האחרים לכיתה וחברי צבא דמבלדור חנה אבוט, ארני מקמילן וסוזן בונז; במהלך הקרב על הוגוורטס הוא נראה לעתים קרובות נלחם לצידם, למרות שחברו הטוב ביותר דין תומאס חזר להוגוורטס. החברות שלו עם חנה, סוזן וארני הפכה אולי קרובה יותר כאשר דין היה במנוסה, ושיימוס נאלץ ליצור לעצמו חברים חדשים בעוד שהארי ורון נעדרו מבית־הספר גם הם, מותירים את שיימוס רק עם נוויל כחבר. שיימוס פגש גם חברים אחרים בצבא דמבלדור, כמו ג'יני וויזלי, אנג'לינה ג'ונסון, אליסיה ספינט, קייטי בל, לי ג'ורדן, פרד וג'ורג' וויזלי, קולין ודניס קריווי, מייקל קורנר, אנתוני גולדשטיין, טרי בוט, לונה לאבגוד, צ'ו צ'אנג, מריאטה אדג'קום, ג'סטין פינץ'־פלצ'לי וזכריה סמית', למרות שיחסיהם עם שיימוס אינם ידועים.

אטימולוגיה
שֵׁיימוּס הוא גרסה אירית של השם ג'יימס, שמשמעותו "מחליף" (מי שתופס את מקומו של אחר, בדרך כלל בכוח). פִינִיגֶן (Finnigan) הוא שם אירי שכולל את המילה Finn (לבן, בהיר) ומשמעותו "בהיר השיער".

מאחורי הקלעים

  • שיימוס מגולם על־ידי השחקן האירי דֶבון מארי בסרטים "הארי פוטר ואבן החכמים", "הארי פוטר וחדר הסודות", "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", "הארי פוטר וגביע האש", "הארי פוטר ומסדר עוף החול", "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1" ו־"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2". זה הופך את שיימוס לאחת מ־14 הדמויות שמופיעות בכל 8 סרטי הסדרה.
  • במשחק המחשב "הארי פוטר ואבן החכמים" שיימוס נזכר כתלמיד בית רייבנקלו. אפילו יותר מוזר, הוא כמעט תמיד נראה לצד ילד שהופעתו תואמת את זו של דין תומאס הקולנועי, והוא עצמו תלמיד בית הפלפאף.
  • בשלושת סרטי הארי פוטר הראשונים, כתוביות הסיום מציינות "Seamus Finnegan" במקום "Seamus Finnigan".
  • קטעים קומיים חוזרים בסרטים מציגים את שיימוס כמי שממשיך להעלות באש דברים ולשרוף (לפעמים) את הגבות שלו. בסרט "הארי פוטר ואבן החכמים" שיימוס מפוצץ נוצה בניסיון להרחיף אותה. בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם" הוא גורם לפיצוץ בקדרה שלו. הקטע הבולט ביותר הוא בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", כשהוא מפוצץ את גשר העץ המוביל להוגוורטס. פרופסור מקגונגל קבעה בשל רצף התקריות כי יש לו נטייה לכך.
  • מאירועי הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", נראה ששיימוס הוא שני רק לנוויל לונגבוטום בהנהגת צבא דמבלדור. זה מוצג למשל כאשר נוויל ושיימוס מובילים קבוצה של לוחמים לגשר העץ.
  • דֶבון מארי מחזיק בשיא שבירת כמות השרביטים הגדולה ביותר על סֶט סרטי הארי פוטר.
  • בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר ואבן החכמים", זו הרמיוני, ולא שיימוס, ששואלת את סֵר ניקולַס דה מִימְזי־פּוֹרְפִּינגְטוֹן על הכינוי שלו, "ניק כמעט־בלי־ראש".
  • בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם", שיימוס מנסה להתקבל לתפקיד החובט, ולא הרודף, בנבחרת הקווידיץ' של גריפינדור.
  • בסרט "הארי פוטר וגביע האש", בת־הזוג של שיימוס לנשף חג המולד היא תלמידת בובאטון ולא לבנדר בראון.
  • בעונה 4 של סדרת הטלוויזיה "זואי 101" ששודרה בערוץ הטלוויזיה ניקלודיאון, ישנה דמות אירית שנקראת על־שמו של שיימוס פיניגן.
  • אלפרד אינוֹק ודֶבון מארי אמרו שניהם שהם אוהבים את התיאוריה של החובבים לפיה דין ושיימוס הפכו לזוג.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007