האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

יצורי הפלא ככוחות אופל
שיעור ראשון


שלום לכם תלמידים ותלמידות יקרים, וברוכים הבאים לשיעור הראשון שלכם בהתגוננות מפני כוחות האופל! במקרה שהספקתם לשכוח מההקדמה לשיעורים, אני אלה, הפרופסורית שלכם למקצוע.
היום נלמד על הנושא המרתק של יצורי הפלא ככוחות האופל, כאשר נשים דגש על יצורי הפלא שנמצאים בדירוגים גבוהים ועל הפיכת יצורים אלו לכוחות אופל.

יצורי פלא בדירוגים גבוהים:
נתחיל מקצת מידע מהימן, מה אתם אומרים?
משרד הקסמים של בריטניה ממיין את כל יצורי הפלא הידועים לנו לחמש קטגוריות. הקטגוריות מחולקות לפי כמות הסיכון המוטלת על אדם הנפגש עם יצור זה והן מסומנות באיקסים (X). ככל שכמות האיקסים גדולה יותר, כך יצור הפלא מסווג כמסוכן יותר ואף קטלני. תוכלו למצוא את ההסברים והדירוג המלא בטבלה המצורפת לפרק הלימוד.
קיימים תשעה יצורי פלא המדורגים בדרגת חמישה איקסים, הלא היא הדרגה הגבוהה ביותר אשר מסמלת יצורים קטלניים ביותר. יצורי הפלא שנמצאים בדרגה הזו הם אקרומנטולה, בסיליסק, דרקונים, אדם זאב, חמשוש, כימרה, לת'יפולד, מנטיקור ונונדו. בגלל דירוגם, יצורים אלו מכונים "תשעת המינים".
המשותף בין יצורי הפלא הללו, כפי שבוודאי הצלחתם להבין, הוא הסיכון הכרוך בעת התקרבות אליהם. הבסיליסק, למשל, מסוגל להרוג כל יצור חי אשר מביט בעיניו (אפילו הוא עצמו, אם ישהה מול מראה). הנונדו יכול להרוג אזור מאוכלס שלם בנשימה אחת, מכיוון שנשימתו יוצרת מחלת קוסמים קשה אשר לא נמצא לה מרפא בקרב הקוסמים, ובוודאי שלא בקרב המוגלגים.

כל אחד מיצורי הפלא שהזכרנו הינו בעל יכולת אחת, בדרך כלל, שמייחדת אותו משאר יצורי הפלא. היכולות האלו מחולקות לשתי קטגוריות. הקטגוריה הראשונה כוללת יכולות מבניות, אשר כלולות במבנה הגוף של היצור או בצורת התקיפה שלו, והקטגוריה השנייה כוללת יכולות השפעה, אשר פועלות עלינו בעיקר באופן פסיכולוגי. ההבנה שלנו אודות היכולות האלו פחות ברורה מאשר ההבנה של היכולות המבניות, אך הן מסוכנות לא פחות.
קטגוריית היכולות המבניות כוללת את יכולת הבסיליסק שהיא הכוח בעיניו, יכולת הדרקונים שהיא יריקת האש, יכולת אנשי הזאב שהיא תאוותם לבשר אדם, יכולת הכימרה והמנטיקור שהיא הכוח הפיזי הכביר שלהם (אשר מופנה בדרך כלל נגד בני האדם), יכולת הלת'יפולד שהיא ההסוואה והחניקה המיוחדת שלו ויכולת הנונדו שהיא הנשימה שלו והמחלה הקשה שהיא יוצרת.
בקטגוריית יכולות ההשפעה ניתן למצוא את יכולות האקרומנטולה שהן הדיבור שלה בשפת בני האדם והריתוק הפסיכולוגי שהיא גורמת. גם הלת'יפולד הוא בעל יכולות השפעה; החוסר במקרי פגישות בינו לבין קוסמים מוביל למסתוריות גדולה שאופפת אותו - תכונה שאופיינית גם לחמשוש.
 


(בתמונה: נונדו)

הפיכת יצורי פלא מסוכנים לכוחות אופל:
כפי שראינו בפרק הלימוד, ההגדרה הראשונית של כוחות האופל נקבעה בשנת 1272, לאחר דיונים של קונפדרציית הקוסמים הבינלאומית. חיות הפלא המסוכנות היו מכוחות האופל הבולטים ביותר לקוסמים של ימי הביניים ולכן הלכידה שלהם הייתה הלכידה המוקדמת ביותר. בנוסף, בזמן תפיסתם לא הייתה אף התנגדות אשר לא הייתה ממקור הישרדותי, שכן בניגוד לקוסמים, לחיות הפלא שיתופי פעולה ומחתרות.
משרד הקסמים, כפי שניתן לנחש, הוקם מאות שנים לאחר הקביעה של קונפדרציית הקוסמים הבינלאומית על הגדרת יצורי האופל, אך דירוג יצורי הפלא נוצר זמן רב לאחר ההקמה. אם כך, אנחנו שואלים את עצמנו, כיצד הוגדרו יצורי הפלא המסוכנים ככוחות אופל, אם הדירוג עצמו אפילו לא היה קיים?
התשובה הפשוטה – הם לא הוגדרו. לאחר שנת 1272 החל טבח גדול מאוד ביצורי הפלא. זנים רבים נכחדו, מביניהם הנחשרפד הלא מזיק, האשווינדר מהזן הננסי, הארופלורה והסטיגרייל. כל אחד מהזנים האלו נכחד מהעולם לאחר הטבח הגדול, כך שקהילת הקוסמים החמיצה הזדמנות לחקור יצורי פלא מרתקים.
חיית הפלא הראשונה שהואשמה בקשירת קשר לכוחות האופל הייתה הדרקון. ההאשמה הזו הכניסה לאופנה ציד דרקונים קטלני, והביאה לטבח של אלפי דרקונים מכל הסוגים. בעקבות כך, עד שנת 1274 אוכלוסיית הדרקונים בעולם הצטמצמה פי שניים. לצערנו, האגריד לא היה בחיים על מנת להציל כמה מהם.

לאחר ציד הדרקונים ההמוני, החל ציד אנשי הזאב. הציד גרם למהומות רבות בעולם הקוסמים מכיוון שכעת לא רק מוגלגים צדו קוסמים, אלא גם קוסמים צדו קוסמים. מספר ארגונים לא רשמיים הציעו תגמול על ציד אנשי זאב ותגמול גבוה אף יותר על ציד אנשי זאב בעת ירח מלא.
לפי העדויות והשמועות שהתגלגלו עד ימינו, הקוסם הרמס המרטש (לא, לא ג'ק המרטש) הוציא להורג כ4 דרקונים, 5 אקרומנטולות ו180 אנשי זאב. כל המידע על יצורי האופל שהרמס המרטש הרג מופיע, או לפחות הופיע בעבר, על מצבתו בוויילס, אך לאחר סופה באזור בשנת 1785 לא נותר זכר כלל וכלל לא לשיר, לא לקבר ואפילו לא לבית הקברות הקסום.

יצורי פלא מסוכנים אשר פחות מוכרים בקהילת הקוסמים, כמו הלת'יפולד והחמשוש, מעולם לא נטבחו. הלת'יפולד התגלה רק לאדם אחד באירוע אחד, הקוסם פלאביוס בלבי בפפואה גינאה החדשה בשנת 1782, ואילו החמשושים שוכנים על האי דריר אשר עליו מוטל לחש בלתי ממפה, על מנת שלא ייווצר קשר כלשהו ביניהם לבין אוכלוסיית הקוסמים והמכשפות בעולם.
הכימרות והמנטיקורים, יצורי אופל עתיקי יומין אשר מופיעים אפילו במיתולוגיה היוונית, "נשארו בשלהם" במהלך השנים והשתדלו להתרחק מעיני האדם הסקרניות, אך אין זה גורע מכוחותיהם האפלים.
כמו כן, קיימות עדויות מעטות למפגשים עם בסיליסקים, כאשר האחרונה שבהם הייתה עדותו של הארי פוטר, אשר פגש בבסיליסק בשנת 1992 בחדר הסודות, בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות.
במשך השנים נוצרו קשרים רבים עם האקרומנטולות ממספר סיבות, ביניהן הריתוק הפסיכולוגי שהאקרומנטולות יוצרות שהזכרנו קודם לכן, מיקום המושבות שלהן אשר בדרך כלל אינו רחוק במיוחד ממקום מושבותיהם של קוסמים, בדרך כלל ביערות, ובנוסף לכך חיבתן לבשר אדם אשר גורמת להיעלמותם של עשרות בני אדם בכל שנה. ניתן להגיד שהאקרומנטולות הן יצורי האופל איתן מתקשר האדם לעיתים קרובות, אחרי הדרקונים ואנשי הזאב.
וכעת, ליצור האופל האחרון, וככל הנראה, המסוכן ביותר. לפי עדויות ראייה של קוסמים בקיאים בתחום האופל, נראו בסך הכל שלושה נונדו ב500 השנים האחרונות, אך מידע זה לא מספק לנו יכולת לדעת אם הם עדיין קיימים. בכל מקרה, נשתדל מאוד לא להתקרב לאזור שבו נראה נמר עצום אשר גובהו כשבעה מטרים.
 

 

User Posted Image
(בתמונה: הקוסם הרמס המרטש ונושא הכלים שלו במהלך יום ציד)

שיעורי הבית:
היי, היי, הכול בסדר. למזלכם, לא נפגשתי היום עם אף סוהרסן (עבודת הפרופסור יכולה להיות מסוכנת) אז שיעורי הבית שלי אליכם ממש חביבים!

א. הסבירו מדוע המסתוריות של כמה מיצורי האופל נחשבת ליכולת השפעה (שלוש שורות לפחות). (20 נקודות בית)
ב. שכתבו את השיר על המצבה של הרמס המרטש. על השיר לתאר את מסעות הטבח שלו ביצורי האופל ולהיות בן 8-20 שורות. (25 נקודות בית)

נתראה בשיעור הבא!



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024