האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

על האור ועל החושך – הקשיים בהפקת לחשים משמעותיים
שיעור שני

שלום לכם, תלמידים יקרים. בשיעורנו הקודם התמקדנו ביצורי הפלא אשר מוגדרים ככוחות האופל, ועסקנו בהגדרת כוחות האופל והיסטוריית הגילוי שלהם.
הפעם, לעומת זאת, נתעסק בנושא קצת יותר עמוק שדורש יותר מחשבה – האור והחושך, בדגש על הפטרונוסים.
בפרק הלימוד השני מסופר על לחש האור, לחש הפטרונוס וגם על קללות האופל החזקות ביותר. היום נפרט יותר על הנושאים האלו ונתמקד בשני תתי נושא חשובים; בסיבה לכך שקוסמי אופל לא מסוגלים להפיק פטרונוס ובהתפתחות האור והחושך עם התפתחות האנושות.
אז שלפו את עטי הנוצה שלכם והצטרפו אליי לשיעור!

מדוע קוסמי אופל לא מסוגלים להפיק פטרונוס?
בדרך כלל, כאשר אנחנו מדברים על קוסמי האופל, אנחנו מתכוונים לקוסמים בעלי השכלה גבוהה ויכולות רבות בתחומי הקסם השונים, שבמקום לנתב את הקסם שלהם עבור מטרות חיוביות נעלות, הם בחרו להתעסק בתחומי קסם אפלים ושפלים אשר ממוקדים באדם היחיד ולא בחברה ובקהילה.
עם זאת, במהלך המאה ה-20 התפתחה צורת חשיבה שעל פיה מעשי אופל נעשים "למען טובת הכלל". ראוי לציין שתפיסה אינה נכונה, חשיבה כזו תומכת ברצח קוסמים ומכשפות ממעמד טוהר דם נמוך ואף בהתעללות במוגלגים וביצורי הקסם.
תפיסה מחשבתית זו פותחה על ידי קוסם האופל גלרט גרינדלוולד שחי בשנים 1883-1998. גרינדלוולד שיתף בפיתוח התפיסה הזו את הקוסם המוכשר המייצג את הטוב ואהבת האדם ללא הבדלי סטטוס דם, אלבוס דמבלדור, אשר ידוע בעיקר בזכות הניצחון המפורסם שלו בדו-קרב נגד גרינדלוולד עצמו בשנת 1945.

כפי שהתחלתי להסביר קודם לכן, קוסמי אופל הם קוסמים מוכשרים, אינטליגנטים ומוצלחים במיוחד ברוב תחומי הקסם. אין ספק שלרובם המוחלט יש את היכולת התיאורטית להפיק פטרונוס לא מוגשם ואף מוגשם, וכמו כן גם את מיטב הקסמים האחרים שקיימים.
אם כך, אין סיבה שקוסמי האופל לא יצליחו להפיק לחש פטרונוס, נכון?
ובכן, כאמור, לחש הפטרונוס דורש בבסיסו אחיזה בשרביט ומחשבה על אירוע משמח מחיי הקוסם. לרוב הקוסמים יש שרביט, ונוסף על כך, רובם חווים רגעי אושר במהלך חייהם.
לא כל הקוסמים מסוגלים להביא את עצמם להפקת פטרונוס, כיוון שהפטרונוס מופק אך ורק מתוך קסם חיובי וטהור שנובע מתוך זיכרון טהור, שהוא זיכרון חיובי של האדם אשר בנוי ממניעים טהורים.
קוסמים אשר זכרונותיהם הטובים אינם מכילים מניעים טהורים לא יהיו מסוגלים להפיק פטרונוס מוגשם או לא מוגשם, מכיוון שהפטרונוס הוא קסם חיובי. מטרתו היא להגן על הקוסם המפיק אותו וכמו כן גם על הקוסמים בסביבתו אשר מזדהים עם כוונותיו. הפטרונוס לא יוכל לספק הגנה עבור קוסם שלא יצר אותו באמצעות זיכרונות טהורים.
קוסמי האופל שואבים הנאה וסיפוק ממעשים פוגעניים ולא מוסריים אשר מפרים את הזכויות הטבעיות של האדם, ועל כן, כשיש במוחו של הקוסם זיכרונות כאלו אשר אותם מגדיר הקוסם כזכרונות טובים, יצירת הפטרונוס משתבשת.
 


(אוכלי המוות – קבוצת קוסמי האופל הגדולה ביותר במאה ה-20)

מדוע לא כל הקוסמים מסוגלים להפיק את הקללות שאין עליהן מחילה?
כפי שתואר בפרק הלימוד, הקללות שאין עליהן מחילה, הלוא הן שלוש הקללות האפלות והחזקות ביותר, הן קללות ברמת גבוהה אשר דורשות מאמץ רב כדי להפיקן.
שלוש הקללות האלו, אשר כוללות את קללת האימפריוס, קללת הקרושיאטוס והקללה הממיתה, הן קללות שגורמות לנזק בלתי הפיך. קללת האימפריוס גורמת לחוסר שליטה מוחלט, קללת הקרושיאטוס גורמת לנזקים גופניים לטווח הקצר והארוך והקללה הממיתה גורמת למוות באופן מיידי. גזר הדין על הפקתן הינו מאסר עולם בכלא אזקבאן ובבתי כלא קסומים נוספים ברחבי העולם.
בעוד שלחש הפטרונוס ניזון מרגשות חיוביים וזיכרונות טהורים, כל קללות האופל והקללות שאין עליהן מחילה בפרט דורשות רגשות חיוביים וגם זיכרונות אפלים. ניתן להגיד כי הקללות עובדות בדיוק הפוך מלחש הפטרונוס, אם כי הפטרונוס קשה יותר להפקה בהשוואה לקללות האופל מכיוון שבטווח הארוך, בני האדם נוטים לשקוע לזכרונות רעים יותר מאשר לזיכרונות טובים.

למרות שלפי איסור משרד הקסמים, אתם לא אמורים ללמוד על אופן ההפקה התיאורטי של הקללות שאין עליהן מחילה, למען הידע האקדמי שלכם (מזכיר לכם מישהו?) אעבור על נושא זה בקצרה.
כמו לחש הפטרונוס, גם הקללות שאין עליהן מחילה דורשות ריכוז גבוה מאוד בזיכרון הנבחר, אם כי הפעם בזיכרון שלילי, כפי שהוזכר קודם. לאחר מכן יש לכוון את כל האנרגיה שנובעת מזיכרון זה אל עבר החיבור בין כף היד לשרביט, כך שאנרגיה זו תיצור את היכולת להפיק לחש אפל ועוצמתי במיוחד.
קוסמים ומכשפות אשר לא שואבים סיפוק מפגיעה באחרים, ולפיכך הם אינם קוסמי אופל, לא יהיו מסוגלים להפיק את הקללות האפלות בקלות, גם אם הם בעלי יכולות קסם גבוהות מאוד. רובם לא ישאבו כוח מאירועים מצערים או שליליים בחייהם, ועל כן, דבר זה יחבל בניסיונותיהם להפיק לחש אפל.
 


(הלורד וולדמורט, מטיל את הקללה הממיתה ללא כל בעיה)

שיעורי הבית:
לפניכם שני ציטוטים אשר נאמרו בידי שני אוכלי מוות אשר נחשבים לתומכים נאמנים של הלורד וולדמורט:
"(אבדה קדברה) היא קללה שדורשת כוח קסם רב – כולכם יכולים לשלוף ברגע זה את השרביטים שלכם ולהגיד את המילים, אך אני מסופק אם אלקה אפילו בדימום־אף קל." ~ברטי קראוץ' הבן.
"אתה צריך להתכוון לזה, פוטר! אתה צריך באמת ובתמים לרצות לגרום כאב – ליהנות מזה. כעס צודק לא יכאיב לי לאורך זמן." ~בלטריקס לסטריינג'.
א. מדוע לדעתכם חוסר הנאה או סיפוק מהפקת קללות אופל יוביל לחוסר הצלחה בתהליך ההטלה שלהן? מומלץ להיעזר במסקנות ב' ו-ג' של אגתה הרחמנית, אשר מופיעות בפרק הלימוד. (45 נקודות בית)
ב. מדוע לדעתכם הפטרונוס של קוסם או מכשפה כלשהם מסוגל לשנות צורה בעקבות טראומה? מומלץ להיעזר בפרק הלימוד גם בסעיף זה. (45 נקודות בית)
ג. מדוע כעס צודק אינו מספיק עבור הפקה מוצלחת של לחש אפל? (40 נקודות בית)

נתראה בשיעור הבא ובהצלחה!



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024