האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

התעלמות והשתקה של מקרי אופל
שיעור רביעי

רבים סוברים שתחום הדו־קרב הוא תחום נוח למדי בענייני לחימה. אין הגבלות רבות, וכאשר הדו־קרב הדדי ומתוכנן – אין ענישה כלל, גם במקרים של מוות. קוסמים רבים מעדיפים את הדו־קרב על פני שיטות לחימה אחרות, הוא יכול להיות ספונטני יותר ואין צורך לארגן עבורו צבא קוסמים שלם.
מספר קוסמים ניצלו את זה במהלך ההיסטוריה, ועל אחד מהם נרחיב כעת.

אאירו המכשף – אגדה אפלה או אמת כואבת?
האגדות שעברו מפה לאוזן טוענות שהקוסם אאירו המכשף נולד עם הקמתו של העולם כהתגלמות של הצער, היגון והכפייתיות. כותבי ההיסטוריה הקסומה, לעומת זאת, טוענים כי אאירו נולד במאה ה־16 וגילה את הסוד לשמירה על נעוריו ולחיים ארוכים. משרדי הקסמים הבריטיים והיווניים מסכימים שניהם על דבר אחד בסיפור – אסור בתכלית האיסור שסיפורו של אאירו, הקוסם המורד, העוצמתי והמסוכן, יתפרסם.
על דבר אחד כולם מסכימים; אאירו המכשף חי בימינו, הוא חזק במיוחד, וכדאי שמעלליו ישארו חסויים יחסית מהתקשורת.

אאירו המכשף נולד ביוון בתאריך לא ידוע, אך הוא חי לפחות 450 שנים בקרבנו. שני הוריו היו חוקרי עתיקות קסומות יווניים, אך שניהם מתו ממחלת חברברת החכליל, כאשר אאירו היה פעוט.
אאירו התגלגל לתחומי האופל בגיל צעיר יחסית, ולא היה מעולם קוסם אפל מוכשר כמוהו. המדינות ברחבי העולם בכלל ובאירופה בפרט נוטות להשתיק את הסיפור של אאירו, מכיוון שהוא חצה את גבולות הקסם בצורה שאף קוסם לא חצה מעולם, אפילו הלורד וולדמורט. אאירו המכשף בקושי משאיר עקבות אחריו ורק רמזים דקים יכולים לספר על מעשיו.

ההתמחות המעמיקה ביותר של אאירו המכשף הינה תחום הדו־קרב, ולכן בחרתי להתאים את השיעור הזה לנושאים הנלמדים בפרק הלימוד הרביעי. אאירו המכשף פיתח את תחום הדו־קרב בצורה משמעותית ביותר, אך מעולם לא טרח לחלוק עם העולם את סודותיו להצלחה האפלה.
בזירות הדו־קרב שלו, אאירו העלים חלק מהגופות שהותיר אחריו. את חלקן הוא הותיר למזון העופות, וחלק מהן הוא גם שימר בקסם, שמר על כבודן והותיר אותן למשרדי הקסמים, שיטפלו בהן כראוי ויביאו אותן לקבורה ראויה.
אאירו המכשף הרג יותר מ־1000 קוסמים בדו־קרבות שלו במהלך חייו, אך ייתכן כי המספר גבוה הרבה יותר. אאירו המכשף לא מותיר רמזים ולעיתים רק סקירת קסם מדוקדקת תוביל להבנה כי התקיים בכלל דו־קרב במקום.
בשנותיו המוקדמות, אאירו המכשף יצר קשר מיוחד עם יצורי הפלא האפלים. הוא התעניין במיוחד באלו היוונים, אשר מייצגים את האופל במולדתו. הוא כרת בריתות עם כימרות, מנטיקורים, ובנוסף על כך – עם בסיליסקים.
הוא פגש את הבסיליסק הראשון של הרפו המבחיל, כישף אותו כדי שיעשה את כל מה שעלה על דעתו, ולבסוף – הרג אותו.
בנוסף למציאה שלו של חיי נצח ונעורי נצח, ישנם רמזים רבים כי אאירו המכשף משתמש בהורקרוקסים, שהם חפצים כלשהם שמופקד בהם חלק מנשמתו של הקוסם. הנפש נקרעת ומתחלקת לאחר מעשה מערער, מעשה רצח. כאשר חלק מנשמתו של הקוסם מופקד בתוך חפץ, הקוסם לא מסוגל למות.
כל מקרי הפשע הנקשרים לאאירו המכשף מאופיינים במסתוריות ואפלוליות רבה. לא ידוע הרבה על אאירו ומזה שנים משרדי הקסמים ברחבי העולם ויתרו על לנסות לתפוס אותו. בנוסף לוויתור הזה, הם משתדלים בכל מאודם להשתיק את העניינים סביבו, על מנת שקוסמים צעירים יותר לא יתעניינו בדמותו, בל ימצאו אותו, יתחבבו עליו וילמדו את סודותיו לחיי ונעורי נצח – שכן אז תגיע תחילתו הנצחית של עולם האופל, ובני האדם לא יצליחו להשתחרר ממנו.
 

(בתמונה: הדמיה של הקוסם אאירו המכשף יחד עם צבעי האש והצבע הצהוב המאופיינים עימו)
 

ההשתקה וההכחשה המתמשכות:
כפי שנאמר קודם, סיפורו של אאירו המכשף הושתק פעמים רבות בראי הדורות.
השתקות מהסוג הזה, שנעשו על־ידי המוסדות הקסומים בכל רחבי העולם בכלל ובאירופה בפרט, מעלים שאלות רבות בנוגע להיכרות של קהילות הקוסמים עם כוחות האופל. האם סיפורים כמו של אאירו המכשף קרו בעבר? האם הידע שלנו על מה שעומד מולנו מצומצם עד כדי כך שלא נדע מול מה אנחנו מתמודדים במלחמות שלנו למען הצדק?

רמזים להשתקות נוספות מצד משרדי הקסמים וקונפדרציית הקוסמים הבינלאומית התפרסמו לאחרונה במעגל עיתונאים מצומצם, בו הופיעו ידיעות על מעשיו של קוסם האופל המפורסם מתחילת המאה ה־20, גלרט גרינדלוולד. גרינדלוולד היה קוסם אפל וידוע לשמצה, אך מעולם לא ניסו להשתיק את מעשיו במשרדי הקסמים בכל רחבי אירופה. עקב הגילוי האחרון, התברר לעולם שקיימים מעשים שגרינדלוולד ביצע אך הם מעולם לא דווחו והציבור מעולם לא שמע עליהם. אפילו מורים מקושרים כמוני לא יכולים לקבל את המידע החסוי ביותר אודות המעשים שבוצעו על־ידי גרינדלוולד.
מקרה השתקה נוסף שסוקר הרבה יותר, הוא מקרה ההשתקה של חזרתו של הלורד וולדמורט לפעילות בין השנים 1995–1996. הארי פוטר חזה בחזרתו של וולדמורט לחיים ונאלץ בעל כורחו לקחת חלק בטקס הלידה מחדש, אך לאחר שניצל מדו־קרב (בעזרת תופעת הליבות התואמות) וחזר למקום מבטחים – סיפורו לא נשמע. למשך שנה הוא היה השעיר לעזאזל של התקשורת הבריטית וקיבל תדמית של תמהוני ורודף פרסום.
לאחר שוולדמורט נצפה במשרד הקסמים בשנת 1996, נודע לקהילת הקוסמים הבריטית שהלורד וולדמורט אכן חזר לפעולה, והנהגת משרד הקסמים הוחלפה.
 


(בתמונה: לידתו מחדש של הלורד וולדמורט, אירוע שהושתק במשך שנה)

זהו השיעור האחרון שלנו לשנת הלימודים הזאת, ואסיים את המקצוע שלי השנה בעצה להמשך דרככם בלחימה בכוחות האופל.
אל תתעלמו ממצבים שמעוררים את תחושת הבטן שלכם לרעה. ההילה האפלה שאופפת כוחות אופל הינה מעורפלת, אך ניתן לחוש בה במקרים מסוימים.
אל תנוחו על זרי הדפנה שלכם, כוחות האופל תמיד יחוגו במעגל סביב קהילת הקוסמים ולעיתים אף יצוצו מתוכה. על הקוסם, אשר הוא משתייך לקהילת קוסמים, לדאוג לשלמותה, לביטחונה ולבריאותה בכל עת.
כוחות האור זקוקים לכל תמיכה אפשרית כדי להמשיך להתקיים ולהכחיד את כוחות האופל.

שיעורי הבית:
כן, השיעורים שלנו אכן נגמרים כעת, אך זה הזמן למטלת בית אחרונה לפני המבחן המסכם שלכם במקצוע.
בשיעור הזה התעסקנו בקוסם העוצמתי והאפל אאירו המכשף, על הכחשה מתמשכת של רשויות הקסם מאירועי אופל ומקוסמי אופל ועל מה עלינו לעשות בעתיד כדי להמשיך לקיים את העולם ולשים דגש על הצד הטוב שלו.

1) אילו הייתם מוצאים את הסוד לחיי נצח ושמירה על נעורי נצח, האם הייתם חולקים אותו עם הקהילה האלכימאית, בדומה לניקולס פלאמל אשר פיתח את אבן החכמים, או הייתם שומרים על כל העניין בקנאות ואפלוליות, כמו אאירו המכשף? מה היתרונות ומה החסרונות של כל צד? פרטו בהרחבה. (65 נקודות בית)
2) מה, לדעתכם, מונע מרשויות הקסם (משרדי הקסמים וקונפדרציית הקוסמים הבינלאומית) להתעמת ישירות מול כוחות האופל? למה הם מעדיפים להתעלם ממקרים ולהשתיק אותם במקום להתמודד מולם? (60 נקודות בית)
3) בחרו קטע אחד מתוך הספר "הארי פוטר ומסדר עוף החול". כיצד משרד הקסמים, המורים בהוגוורטס או כל חברת קוסמים אחרת הכחישו את חזרתו של הלורד וולדמורט? פרטו.
מה מאפיין את ההכחשה הזאת? האם מופנים בה רגשות שליליים והאשמות כלפי מישהו מסויים? (65 נקודות בית)
4) מהי דרך פעולה יעילה יותר לדעתכם: פעולה עצמאית וחשאית או גיוס תומכים (שהם קוסמים, לא יצורי פלא) ופעולה בעזרתם? פרטו על היתרונות והחסרונות של כל צד. (70 נקודות בית)

כאן תם לו מקצוע ההתגוננות מפני כוחות האופל, עברו על החומר בשיעורים ובספר הלימוד והתכוננו למבחן המסכם!



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024