האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

שיעור 1 - שיקויי היסודות

שלום לכל הקוסמים והמכשפות וברוכים הבאים לשיעור הראשון בשיקויים. אני מקווה שכבר הספקתם לרכוש את כל הציוד הנדרש, ואתם כולכם מוכנים ומזומנים ללמוד כמה מתחומי השיקויים המעניינים ביותר שקיימים בעולם הקוסמים.
בשיעור של היום, אנחנו הולכים ללמוד על שיקויי היסודות. נתחיל ברקע קצר על איך נוצרו שיקויי היסודות ומה הופך אותם לייחודיים. בהמשך, נלמד לעומק שני שיקויים - הראשון, ממשפחת שיקויי האש, זהו שיקוי נשימת האש; והשני ממשפחת שיקויי האדמה, הוא שיקוי הקשר לאדמה.
אז קדימה, הגיע הזמן להתחיל.


רקע

לפני כמעט 200 שנים, בשנת 1,820 לספירה, עולם השיקויים היה כבר חלק בלתי נפרד מעולם הקסמים - קוסמים ומכשפות רבים כבר עסקו בשיקויים בחיי היום יום שלהם, משרד הקסמים הקדיש מחלקה שלמה לפיתוח ואישור של שיקויים חדשים, והתחום כולו היה בעלייה והתפתחות רחבה. את כל השיקויים שהומצאו באותה התקופה ניתן למצוא בחנויות הספרים השונות עם כל המתכונים ודרכי ההכנה שלהם (כמובן, אלו שמותר לרקוח), ובניהם גם הספר שאותו קניתם בהוגסמיד עבור שנת הלימודים. הספר, שנכתב על ידי האריסון אוטרס, (Harrison Otters, 1,767-1,891) מוביל אותנו אל ראשית דרכם של שיקויי היסודות. אוטרס, קוסם מוכשר, היה בן 53 באותה השנה. הוא עבד כבר שנים רבות במשרד הקסמים והיה לו באותו הזמן ותק של עשור כחוקר במחלקת השיקויים. מבין כל הפרויקטים עליהם עבד לצד עמיתיו למשרד, זו הייתה שנתו השלישית שבה חקר לבדו על תחום חדש של שיקויים, להם קרא "שיקויי היסודות" - בגלל הקשר הבלתי נפרד שלהם לארבעת היסודות - אש, מים, אוויר ואדמה.
 
באותה התקופה, לאחר שלוש שנות עבודה, אוטרס יצר רשימה קצרה של כמה שיקויים בסיסיים שהכניס לרשימת שיקויי היסודות. אלו היו חמישה שיקויים שהוא סיים לחקור עד אותה התקופה, והגיע להציגם כפרויקט למנהליו במשרד הקסמים. לאחר הצגת הפרויקט הוחלט כי יש להמשיך בפיתוח תחום זה, והוקצה לאוטרס צוות שלם שעסק אך ורק בפיתוח של שיקויי יסודות. דאז, כפי שנאמר, הרשימה כללה רק חמישה שיקויים, כש"שיקוי נשימת האש" הוא אחד מהם. כיום, לאחר שנים של מחקר, הרשימה מונה כ-320 שיקויים שקשורים ליסודות.
 
 
שיקוי נשימת האש
שיקוי נשימת האש, או בשמו המקצועי E-0002, שיקוי נשימת האש הוא אחד מהשיקויים הראשונים שנרקחו על ידי האריסון אוטרס ונכללו כחלק ממשפחת שיקויי היסודות. הוא הומצא בפועל בשנת 1,818 לספירה, אך הוכר כשיקוי שניתן לרקוח באופן רשמי החל משנת 1,820 לספירה. לעומת השנה המוקדמת בה הוא הוכר לרקיחה, השימוש הראשון בו אי פעם בוצע רק כ-20 שנים אחרי, והסיבה לכך מאוד הגיונית - כאשר אוטרס עבד על שיקויי היסודות, הם עוד נחשבו למן בטא, משהו שעוד לא בטוח לשימוש וזאת למרות שהם נוסו פעמים רבות על ידי אוטרס וצוות המחקר שלו. ועדיין, עברו שנים רבות עד שמשרד הקסמים אישר את השיקוי לשימוש על ידי הקהל הרחב של עולם הקוסמים וגם אז לקחו עוד כמה שנים עד שאוטרס הוציא את המהדורה הראשונה של הספר שלו, בה נכלל המתכון ואופן השימוש בשיקוי זה. כפי שנאמר בהקדמה, העיסוק בשיקויים באותה התקופה כבר היה רחב, אך אישור של שיקוי במשרד הקסמים דרש זמן רב, לעומת היום שתהליך של אישור שיקוי במשרד הקסמים הוא מהיר יותר.
 
אז אחרי שהתברברנו קצת ברקע היווצרות השיקוי, מה השיקוי הזה בעצם עושה? האמת, כנראה לא משהו שלא חשבתם עליו, כי השם שלו מרמז דיי הרבה. גם השם נוצר על ידי אוטרס, ובמהלך השנים ולאחר מותו נשקל להחליף את שם הבמה שלו אך לבסוף הוחלט להשאיר אותו כפי שהוא לאות כבוד ליוצרו. השיקוי מאפשר לקוסם אשר שותה אותו לנשוף אש מנשימתו לזמן מוגבל, ממש כמו יצורים קסומים שונים כמו דרקונים. כשהשיקוי רק היה בחיתוליו, הצוות החוקר שלו לא ידע להגיד בדיוק כמה זמן נשימת האש נשארת (שזו דרך אגב אחת מהסיבות שלקח כמה שנים טובות לאשר אותו), אך עם השנים בוססה הטענה כי זה מאוד תלוי בקוסם שמשתמש בשיקוי. לרוב, בשימושים הראשונים של השיקוי הקוסם לא ידע להשתלט על הלהבה וגם אורך השימוש בה עשוי להיות קצר עד שהיא תפוג, אך לאחר אימונים ושימוש חוזר ניתן לשלוט באופן הנשימה, וגם להשאיר את טווח הזמן שבו ניתן להשתמש בה ארוך יותר. השמועה מספרת על קוסם שהצליח לשמור על יכולת נשימת האש כחודש שלם, אך הספרות המקצועית לא מכירה מישהו שהצליח לשמור ולהשתמש בה יותר משבוע ברצף עד שפגה השפעתה.
 
 
השימושים הראשונים בו נראו בשני מקומות עיקריים - ראשית, השיקוי התווסף לתוכנית הלימודים בבית הספר אילברמורני לכישוף ולקוסמות לתלמידי השנה השביעית לאור אהדתם של הנהלת בית הספר לפיתוחים ויצירותיהם של בוגרי בית הספר, כשהאריסון אוטרס הוא אחד מהם. בגלל האופי המסוכן של השיקוי, הלימוד שלו נעשה בהתחלה בקבוצות קטנות ובפיקוח של פרופסורים בבתי הספר. אכן קרו כמה תקלות, אך עם השנים הנהלת בית הספר מצאה את השיטה הנכונה ללימוד נשימת האש, שנחשב היום לאחד משיקויי הדגל של בית הספר- שכן בעקבות אילברמורני בתי ספר לכישוף וקוסמות נוספים הכניסו את לימודו של שיקוי זה לתוכנית הלימודים שלהם. שנית, את השימוש בשיקוי לומדים עובדי משרד הקסמים שיוצאים למסעות מסוכנים ומחקרים אפלים, ועלולים להיות זקוקים לנשימת אש כהגנה מגורמים כאלה ואחרים. השימוש על ידי משרד הקסמים התחיל גם הוא לא הרבה אחרי שהשיקוי אושר באופן רשמי על ידי המשרד. כיום ישנו שימוש עיקרי נוסף לשיקוי, והוא שימושו בהכנה של שיקויים אחרים, אך לא נרחיב מעבר לזאת בשיעור הנוכחי. וניתן לקרוא ולהרחיב את הידע עליו בספר הלימוד שלכם.
 
ועכשיו אחרי שאתם יודעים את הפרטים החשובים על השיקוי, בואו נלמד איך להכין אותו! אלה השלבים להכנת שיקוי "נשימת האש":
1. מכניסים ביצת אשווינדר וחזרת לקלחת שלכם, ומתחילים לחמם.
2. מוסיפים קורטוב של תמיסת טימין ומערבבים לאט.
3. אחרי 4-5 שעות השיקוי אמור להתחיל לבעבע, אם הוא לא, יש לשפוך את השיקוי מיד. אם כן, יש להפסיק את החימום.
4. לתת לשיקוי להתקרר כיומיים בטמפרטורה של 15- מעלות.
 
וזהו, יש לכם שיקוי נשימת האש מוכן לשימוש! מקווה שלמדתם להשתמש בו בתבונה.
 
 
שיקוי הקשר לאדמה
שיקוי הקשר לאדמה הוא שיקוי נוסף השייך למשפחת שיקויי היסודות, וכפי שניתן להבין מהשם שלו הוא שייך ליסוד האדמה. על שיקוי הקשר לאדמה לא נלמד בצורה רחבה כמו שלמדנו על שיקוי נשימת האש משתי סיבות - הראשונה היא ששיקוי נשימת האש הוא שיקוי מהמפורסמים בעולם השיקויים ובפרט בשיקויי היסודות, מהיות ונוצר מאוד מוקדם ויש לו שימושים רבים והשפעות רבות (שחלקן נסתרות) ברחבי ההיסטוריה. לעומתו, שיקוי הקשר לאדמה הוא שיקוי חדש יחסית, פחות מוכר ויחסית לא מפותח. הסיבה שרציתי שתכירו גם אותו, היא כי אני מאמין שעוד נראה אותו בעתיד אחרי פיתוח נוסף כאחד מהשיקויים המעניינים והשימושיים ביותר בתחומים רבים.
 
שיקוי הקשר לאדמה נוצר בדצמבר 2014 ואושר סופית במשרד הקסמים ביוני 2015. הוא נוצר על ידי צוות המחקר של שיקויי היסודות במשרד הקסמים (שכן, קיים עד היום) והשנה הוא יחגוג 8 שנים מאז שיצא לשימוש. השיקוי הוא שיקוי מעט יותר מסובך לרקיחה, והזמן שיש להשקיע בכדי לרקוח ממנו מנה עומד כיום על 28 ימים, בתקווה שבעתיד יצליחו למצוא דרך לרקוח אותו בפחות זמן. הוא לא נלמד בהרבה בתי ספר בגלל האיסור לשימוש בו, וזו גם הסיבה השנייה לכך שלא נלמד עליו בהרחבה, אבל מהיות ואנחנו לא מלמדים אתכם איך לרקוח אותו, קיבלתי את האישור הנדרש ממשרד הקסמים כן לתת לכם קצת מידע עליו.
 
הסיבה העיקרית לכך שאני אוהב את השיקוי הזה וצופה לו עתיד גדול היא בעצם השימוש בשיקוי. שימוש בשיקוי הקשר לאדמה מאפשר לך ממש להתחבר אל האדמה שסובבת אותך. מה הכוונה? השיקוי נותן לך הרגשה שאתה חלק מהאדמה שסובבת אותך, ומאפשר לך לדעת האם יש חיות ויצורים קסומים שמתחפרים באדמה, ידע וכוח על הצמחים שגדלים בסביבתך, ובאופן כללי תחושה שמזדהה עם התחושה של האדמה שסביבך. אם יש מישהו שמתקרב אלייך, תוכל לשמוע אותו בבירור ולדעת מאיזה כיוון הוא מגיע, כי האדמה מרגישה את צעדיו – וכך גם אתה. תוכל להעריך אפילו את כמויות האנשים שמגיעים לאור המשקל שהאדמה מרגישה שמונח עליה. אולם, אל חשש! אין צורך לפחד מלהרגיש משקל כבד, המשקל לא באמת מורגש על כתפייך כי אתה לא הופך לחלק מהאדמה.
 
 
זו הייתה טעימה על השיקוי המופלא הזה, מקווה שהחכמתם ולמדתם! ובאופן כללי, זה היה שיעור ראשון מעולה ודרך מעולה להתחיל את שנת ההיפוגרף. אני יותר ממצפה לראות אתכם בשיעורים הבאים ומחכה לקבל ממכם את התשובות לשיעורי הבית. שיהיה לכולם בהצלחה!
 

שיעורי בית

1. השווה בין "שיקוי נשימת האש" ל"שיקוי הקשר לאדמה" מבחינת ההיסטוריה שלהם, תהליך הפיתוח, ושימושים בעולם הקסמים. התייחס למה שמייחד כל שיקוי ומה השפעותיו הפוטנציאליות על עולם הקסמים (20 נקודות בית).
2. מי היה אריסון אווטרס ומה הייתה השפעתו על תחום השיקויים? (16 נקודות בית).
3. תאר סיטואציה בה השימוש ב"שיקוי נשימת האש" או ב"שיקוי הקשר לאדמה" יכול להיות מכריע במפגש עם יצור קסום או במסע קסום. נמק את בחירתך ואיך השיקוי תורם בסיטואציה (28 נקודות בית).
4. לנוכח מה שנלמד על שיקויים בעולם הקסמים, מהם לדעתך השיקולים האתיים המעורבים בפיתוח ובשימוש בשיקויים כאלה? האם יש הבדל בין שיקויים שנועדו לשימוש יומיומי לבין אלה שנועדו למטרות מחקר או הגנה? (16 נקודות בית).


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007