האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי פוטר, רק בוואטסאפ
עודכן ב: אתמול ב-17:16

שם הפאנפיק: הקונדסאים קוראים הארי פוטר והאסיר מאזקבא
עודכן ב: אתמול ב-8:23

שם הפאנפיק: הו אלוהים לא שוב!
עודכן ב: אתמול ב-0:12

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.07.2024

שם הפאנפיק: לילי וג'יימס בהוגוורטס
עודכן ב: 24.07.2024

 

ברוכים הבאים!
ברוכים הבאים לHPortal – פורטל הארי פוטר הישראלי!
 

שיעור 1 - דרקונים

שלום תלמידים יקרים וברוכים הבאים לשיעור הראשון של טיפול בחיות פלא. אני מקווה שאתם מוכנים, כי יש לנו הרבה מה ללמוד. אז בלי הקדמות מיותרות, תוציאו את הספרים, טבלו את העטים בדיו, ונתחיל בשיעור של היום: דרקונים.

היסטוריה

הדרקונים קיימים כבר מאות שנים ונפוצים בכל רחבי העולם. בעבר הדרקונים הטילו אימה על כל האנשים באשר הם. הם היו חיים בקבוצות קטנות וכל פעם היו מגיעים למקום אחר ומחוללים שם פרעות. באמצע המאה ה-18 החלו הקוסמים ללכוד את הדרקונים ולגדל אותם בכל מיני חוות וקבוצות בתקווה לביית ולאלף אותם. בפועל הדרקונים הרבה פעמים ניסו לברוח ובכל פעם שהייתה להם הזדמנות לשחרר קיטור הם עשו את זה. הקוסמים היו מענים את הדרקונים ומנסים ללמד אותם איך לחיות בקבוצות. העסק התפתח במהירות ונהיה כבר ממש תעסוקה של קוסמים רבים. חוות דרקונים רבות היו קיימות ואנשים למדו איך לטפל בהם. כמובן שזה היה מאוד מסוכן להיות מטפל דרקונים ואנשים שעסקו בזה היו נפצעים מזה ולפעמים גם מתים. זו אחת הסיבות שגרמה אחר כך לאיסור על גידול הדרקונים - האנשים היו קונים דרקונים ולא היו מטפלים בהם, אבל כן היו לוקחים מהם קשקשים וביצים. גם דם היו לוקחים מהם, אבל מאחר שעוד לא התגלו כל השימושים לדם דרקון - עליהם נלמד בהמשך - זה לא היה יעיל. עד שנות ה-20 של המאה ה-19 זה היה המצב, עד שחוות דרקונים גדולה התפרקה וכל הדרקונים ברחו והרגו כמה עשרות אנשים. משרד הקסמים החליט לצמצם את חוות הדרקונים וכתוצאה מכך אנשים התחילו לגדל דרקונים באופן פרטי. זאת כמובן הייתה החלטה גרועה, כי דרקונים השתוללו ונכנסו להתקפי עצבים. הם שרפו ופצעו אנשים ובאופן כללי הרסו כל דבר שנקרה בדרכם. את הסוף אני מאמינה שאתם כבר מכירים - משרד הקסמים חוקק חוק נגד דרקונים ואסר לגדל דרקונים.
 
 
דם דרקון
לדם הדרקונים יש סגולות רבות, שתים עשרה למעשה, והוא שימושי ומועיל מאוד. את 12 השימושים לדם דרקון גילה אלבוס דמבלדור, למרות שאייבור דילונסבי - חברו ללימודים דאז – טוען שהוא מצא 8 שימושים בעצמו ודמבלדור רק ''השאיל ממנו את המחברת''. אבל אחרי בדיקה, התגלה כי טענותיו של דילונסבי היו שקריות, ושניים עשר השימושים נרשמו על שם דמבלדור. בין שניים עשר השימושים לדם דרקון נרשמו גם ריפוי מחלות, ניקיון והסרת כתמים - לכן אין שום הפתעה שעם השנים התפתח סחר בדם דרקונים. הסחר בדם דרקונים לא חוקי בשתי דרכים. אסור לסחור בדם דרקונים וזה עברה על החוק, אבל יותר מזה, רוב סוחרי דם הדרקונים מגדלים בעצמם דרקונים, או דרך משתפי הפעולה שלהם. דם הדרקונים הוא אדום ארגמן, והטעם שלו די דומה לטעם הדם של בני האדם, אם חשבתם לטעום. השימושים בדם הדרקונים זהים בכל סוגי הדרקונים, אבל יש דרקונים שצבע הדם שלהם הוא ירוק ולא ארגמן כמו הדם הרגיל והמוכר.
 
 
סוגי דרקונים
כמו שאתם אולי יודעים, יש הרבה מאוד סוגי דרקונים. ההבדלים ביניהם לא גדולים משמעותית, אבל עדיין יש ביניהם פרטים שונים. אז אנחנו נעבור על שלושה מסוגי הדרקונים היותר נפוצים והמעניינים בבריטניה בפרט ובאנגליה בכלל.
 
וולשי ירוק נפוץ
כמו שאפשר לשמוע מהשם שלו, הוולשי הירוק הוא נפוץ. ולא סתם נפוץ, הוא הדרקון הנפוץ ביותר בכל בריטניה. הוא מתגורר בעיקר בהרים גבוהים בוולש (ווילס). כמו שאפשר ללמוד מהשם שלו, צבע עורו של הדרקון הוא ירוק. לרוב ירוק חלק, אך יש גם דרקונים מנוקדים מהסוג הזה. הביצים שלהם מנוקדות בירוק וחום וגודלן ממוצע. הוולשי הירוק נחשב לדרקון פחות אכזרי שמעדיף לאכול בהמות דוגמת כבשים ועיזים מאשר להתעסק עם בני אדם. גם בני האדם, שמעדיפים לא להתעסק עם דרקונים, מנסים להתרחק ממנו, ומצליחים. שאגתו המוזיקלית, המיוחדת והשונה משאגות הדרקונים האחרים וסילוני האש הדקיקים שלו מייחדים אותו משאר הדרקונים.
 
זנבקרן הונגרי
הזנבקרן ההונגרי נחשב לדרקון הכי מסוכן בבריטניה - כן, בבריטניה, למרות שקוראים לו "הונגרי" – ובעולם בכלל. הזנבקרן נראה כמו לטאה ענקית, שחורה, עם עיניים צהובות או אדומות. על זנבו יש לו מין קרנים קטנות בצבע נחושת ולכן שמו – זנב קרן. הביצים שלו אפורות והקליפה נוקשה. זנבקרנית נקבה תגן על הביצים שלה בכל מחיר ונחושה לזה יותר משאר זני הדרקוניות. כאשר הדרקונים בוקעים מהביצה, הם שוברים אותה בעזרת הדוקרנים שכבר בשלב זה גדלים על זנבם. לא כדאי לעצבן זנבקרן הונגרי, שכן נשיפת האש שלו מגיעה למרחק של 14 מטרים (!). האוכל המועדף על זנבקרנים הוא בני אדם, אבל מאחר ואין כאלה בשפע הם מוכנים להסתפק גם בבהמות למיניהם.
 
מכדרר אש סיני
הדרקון הזה נחשב הדרקון היפה ביותר. העור שלו בצבע אדום ופניו מוקפים בצבע זהב. עיניו גדולות במיוחד וצבען בין אדום לסגול. כשהוא כועס הוא פולט להבות אש בצורת פטריות ולכן קוראים לו מכדרר אש סיני, כי הוא מכדרר את האש לצורת פטריה. המכדרר הסיני שוקל בין שניים לארבעה טון ואורכו בערך כשלושה מטרים. הביצים שלו, כמו עורו, מנוקדות באדום וזהב. הוא תוקפני מאוד כלפי יצורים זרים ובני אדם. אבל למרות זאת הוא ידידותי כלפי הדרקונים האחרים מהזן שלו. ויותר מסתם ידידותי, היו פעמים שגם חלקו שני דרקונים מקום מגורים. המכדרר הסיני אוכל את כל היונקים, אבל המועדפים עליו מביניהם הם חזירים ובני אדם.
 
זה היה השיעור של היום, אני מקווה שלימדתי אתכם הרבה דברים חדשים שלא ידעתם, ואני מצפה מאוד לראות את שיעורי הבית שלכם. נתראה בשיעור הבא!
 

שיעורי בית

1. מדוע היה חשוב להגדיר את הדרקונים כחיה בלתי חוקית לגידול ביתי? (20 נקודות בית).
2. מי גילה את שניים עשר השימושים לדם דרקון? פרטו. (16 נקודות בית).
3. פרטו על אחד מסוגי הדרקונים. (24 נקודות בית).
4. יש בידכם ביצת דרקון, מה תעשו בכדי שהביצה תבקע? (20 נקודות בית).


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
1243 2793 1770 1108


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2007-2024